Olen joutunut kasvamaan lapsuuteni 18 vuotiaaksi saakka esikoislestadiolaisesta perheessä itä-suomesta.
Ne olivat elämäni raskaimmat vuodet. Odotin kuin kuuta taivaalta että tulen täysi-ikäiseksi ja pääsen pois lahkosta.
Omista kokemuksistani voisin kirjoittaa vaikka kirjan, olen sitä miettinyt että niin tekisin. Olen vaan niin laiska mutta jospa sitä vanhempana vielä innostuu.:)
On upeaa että nyt nostetaan saarnaajien puheista rikostutkinta pyyntöjä. Sitä samaa voisi tehdä omia vanhempia tai muitakin aikuisia kohtaan
Lestadiolaisuuden uhrit
103
3100
Vastaukset
- Ritulie
Näitä rohkeita ihmsiä löytyy paljastamaan uskonnon likaisuuden.
- puhut.
Saman kohtalonkokeneita on paljon, aivopesu on tehonnut, eivät puhu.
- monetkin...
puhut. kirjoitti:
eivät vain kehtaa kaikille paljastaa likaisia yksityiskohtia. Tämä on niin pieni maa tämä suomi, että joku saattaa lukea ja tunnistaa tämän kirjoituksen ihmisen. Uskontopalstat ovat sitä paitsi muualla. Lue sieltä heidän kirjoituksiaan.
- tiedoksi...
monetkin... kirjoitti:
eivät vain kehtaa kaikille paljastaa likaisia yksityiskohtia. Tämä on niin pieni maa tämä suomi, että joku saattaa lukea ja tunnistaa tämän kirjoituksen ihmisen. Uskontopalstat ovat sitä paitsi muualla. Lue sieltä heidän kirjoituksiaan.
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/4018
oikea palsta, järjen jättiläisille. - uskallakaan...
monetkin... kirjoitti:
kertoa kokemuksistaan, paljastuskirja saa siis vielä odottaa tuloaan.
- Anonyymi
puhut. kirjoitti:
Jaa, sinä kuitenkin tiedät vaikkei ihmiset puhu, oletko meedio?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, sinä kuitenkin tiedät vaikkei ihmiset puhu, oletko meedio?
Tuo oli kirjoitettu elokuussa 2010.
Ei tarvitse olla meedio ymmärtääkseen, että on paljon niitä, jotka ovat kokeneet "kaikenlaista" kaltoinkohtelua, josta eivät syystä tai toisesta asioista "puhu", eli kerro ulkopuolisille.
Ei hän silloin yli kymmenen vuotta sitten väittänyt tietävänsä. No ei ollut kysymysmerkkiä virkkeen perässä, onhan se niinkin. Mutta ei tuossa mistään tietämisestä ollut kyse.
Jos et ymmärrä, että niitä ilmeisesti on tosi paljon, jotka ei puhu, sille en voi mitään.
Ja aivopesu, mitä harjoitetaan kaikissa tai ainakin isoimmissa lestadiolaisliikkeissä, on juuri näiden kaltoinkohdeltujen kohdalla mahdollisesti aika tehokasta. Jos et tiedä, että aivopesua tehdään? Tai ymmärrä sitä "rakkauden" saarnaa aivopesuksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo oli kirjoitettu elokuussa 2010.
Ei tarvitse olla meedio ymmärtääkseen, että on paljon niitä, jotka ovat kokeneet "kaikenlaista" kaltoinkohtelua, josta eivät syystä tai toisesta asioista "puhu", eli kerro ulkopuolisille.
Ei hän silloin yli kymmenen vuotta sitten väittänyt tietävänsä. No ei ollut kysymysmerkkiä virkkeen perässä, onhan se niinkin. Mutta ei tuossa mistään tietämisestä ollut kyse.
Jos et ymmärrä, että niitä ilmeisesti on tosi paljon, jotka ei puhu, sille en voi mitään.
Ja aivopesu, mitä harjoitetaan kaikissa tai ainakin isoimmissa lestadiolaisliikkeissä, on juuri näiden kaltoinkohdeltujen kohdalla mahdollisesti aika tehokasta. Jos et tiedä, että aivopesua tehdään? Tai ymmärrä sitä "rakkauden" saarnaa aivopesuksi?Lähestulkoon kaikki teinit odottavat tympääntyneinä että pääsis vaan lähtemään. Vanhemmat ja koko seurakunta on syvältä. Ap ei salamyhkäisesti kerro mitä poikkeavan kamalaa hänellä on ollut. Mutta nyt on muotia panna kaikki uskonnollisuuden syyksi. Uskonnon uhrit sentään pystyvät puhumaan, toisin kuin juoppojen ja rikollisten ateistien kadulla kasvaneet kersat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähestulkoon kaikki teinit odottavat tympääntyneinä että pääsis vaan lähtemään. Vanhemmat ja koko seurakunta on syvältä. Ap ei salamyhkäisesti kerro mitä poikkeavan kamalaa hänellä on ollut. Mutta nyt on muotia panna kaikki uskonnollisuuden syyksi. Uskonnon uhrit sentään pystyvät puhumaan, toisin kuin juoppojen ja rikollisten ateistien kadulla kasvaneet kersat.
Kyllä ne saattavat pystyä puhumaan juoppojen ja rikollisten ateistien kadulla, kodeissa ja jossain siinä välimaastossakin kasvaneet kersat ihan yhtä paljon kuin ketkä tahansa.
Kaikki olemme yksilöitä.
Juoppous, rikollisuus, uskonnollisuuteen liittyvä "oikeauskoisuus" ( esim. Islam tai esikoislestadiolaisuus), mielenterveysongelmat yms. sairaudet ja hairahtuneisuudet vanhemmissa aiheuttavat useinkin ongelmia kyvyssä saattaa yhteiskuntaan tasapainoisia kansalaisia kersoistaan. Toki niistä suurimmasta osasta jotakuinkin tasapainoisia ihmisiä tulee, mutta ei lainkaan niin usein, kuin jos noita edellä mainittuja rasitteita ei olisi olemassa heidän kohdallaan . - Anonyymi
puhut. kirjoitti:
Aivopesu tosiaan, huhhuh. Onneksi tietoa on nykyään saatavilla
- Pakotettu myös
Kyllä minunkin nuoruus meni päin persettä mokoman lahkon takia, nyt menee jo paljon paremmin.
- luettavaa...
http://www.kristitynfoorumi.fi/
lukekaa ja riemuitkaa! Usko on iloinen asia.- Joku x
Tuo, että poliisi alkaa tutkia tuollaista juttua rikoksena, on Suomen poliisin pahin ylilyönti mitä pitkiin aikoihin on tapahtunut. Kurittoman lapsen kurittaminen on täysin luonnollinen asia ja sitä tehdään nimen omaan lapsen omaksi parhaaksi. Tietenkin on olemassa kaikenlaisia vanhemmiksi kelpaamattomia, jotka vihaavat lapsiaan ja hakkaavat heitä. Se ei tietenkään ole millään lailla hyväksi. Mutta rakastavien vanhempien lievä kuritus kuritonta lasta kohtaan on pitkällä tähtäimellä lapselle vain hyväksi.
- oikea palsta!!!
Olen kanssasi samaa meiltä että usko on iloinen asia. Tässä onkin avauksena esikoislestadiolaisuus siis lahko!
ja näitä lahkoja riittää. Itselläni on tuttuja vähän joka lahkosta ja jokainen inttää että heidän opillaan pääsee taivaaseen.... Heh, heh
Jokainen uskokoon mitä uskoo!
Lahkolaisilla vaan on tapana se v....tuomitseminen ja kaksinaamainen kierous, oma hyväisyys ja ollaan sit niin uskovaisia olevinaan. - se on..
oikea palsta!!! kirjoitti:
Olen kanssasi samaa meiltä että usko on iloinen asia. Tässä onkin avauksena esikoislestadiolaisuus siis lahko!
ja näitä lahkoja riittää. Itselläni on tuttuja vähän joka lahkosta ja jokainen inttää että heidän opillaan pääsee taivaaseen.... Heh, heh
Jokainen uskokoon mitä uskoo!
Lahkolaisilla vaan on tapana se v....tuomitseminen ja kaksinaamainen kierous, oma hyväisyys ja ollaan sit niin uskovaisia olevinaan.se oikea palsta...Suomi24> Keskustelu> Uskonnot ja uskomukset> Uskontojen uhrit
>Uskontojen uhrit
Oletko kokenut tietyn uskonnon muuttaneen kielteisesti elämääsi tai koetko uskonnon ahdistavaksi? Keskustele erilaisten uskontojen kielteisistä vaikutuksista ja kerro, miten niistä selvisit.<
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/4018 - sairasta touhua
Joku x kirjoitti:
Tuo, että poliisi alkaa tutkia tuollaista juttua rikoksena, on Suomen poliisin pahin ylilyönti mitä pitkiin aikoihin on tapahtunut. Kurittoman lapsen kurittaminen on täysin luonnollinen asia ja sitä tehdään nimen omaan lapsen omaksi parhaaksi. Tietenkin on olemassa kaikenlaisia vanhemmiksi kelpaamattomia, jotka vihaavat lapsiaan ja hakkaavat heitä. Se ei tietenkään ole millään lailla hyväksi. Mutta rakastavien vanhempien lievä kuritus kuritonta lasta kohtaan on pitkällä tähtäimellä lapselle vain hyväksi.
Itse kovan kurin ja syyttelyn alla kasvaneena (esikoislestadiolaisessa perheessä itä-suomessa) tiedän mitä kurittaminen voi pahimmillaan olla! Lapseen kohdistuva henkinen väkivalta on yhtä paha asia kuin fyysinen!!!
Itse, luojalle kiitos että en ole alistettava nainen. Selvisin omalla tahdonvoimalla tästä kaikesta kokemastani. Jätin kyseisen uskon 18 vuotiaana kovn seurauksin. Vanhempein, suvun( ketkä olivat tätä uskoa) ja sisarusten viha ja kauna kantoi vuosia eteenpäin.
Enpä antanut periksi! Herätin suurta ärsytystä kun kuljin onnellisena, oikeasti hekisesti onnellisena heidän edessään. Piittaamatta heidän "kommenteistaan".
Nyt lähentelen jo 50 vuotta ja edelleen sama höylääminen jatkuu mutta jatkukoon!!
Olen jättänyt jo aikoja sitten heidät omaan arvoonsa.....!
Kirjan kirjoittaminen, siinä onkin hyvä idea!
Oikeasti, hyvä!!!!! - kovia kokenut
se on.. kirjoitti:
se oikea palsta...Suomi24> Keskustelu> Uskonnot ja uskomukset> Uskontojen uhrit
>Uskontojen uhrit
Oletko kokenut tietyn uskonnon muuttaneen kielteisesti elämääsi tai koetko uskonnon ahdistavaksi? Keskustele erilaisten uskontojen kielteisistä vaikutuksista ja kerro, miten niistä selvisit.<
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/4018Maailmassa tapahtuu, aihe vilatelee ilttisten sivuilla. Koskee tätä päivää.
Tämä palsta erittäin hyvä.
Tekee kipeää lahkolaisille mutta pidetään asiat pinnalla! - irti päässyt
kovia kokenut kirjoitti:
Maailmassa tapahtuu, aihe vilatelee ilttisten sivuilla. Koskee tätä päivää.
Tekee kipeää lahkolaisille mutta pidetään asiat pinnalla!Lisää, lisää vaan asioita esille ja juuri tällä palstalla!
Kokemusta riittää juuri esikoislestadiolaisuudesta, negatiivistä kylläkin! - tässäkin...
irti päässyt kirjoitti:
Lisää, lisää vaan asioita esille ja juuri tällä palstalla!
Kokemusta riittää juuri esikoislestadiolaisuudesta, negatiivistä kylläkin!Siinä voi käydä niin helposti, että koko viestiketju katoaa...Säännöistä löytyy ohjeita kesskustelulle.
>Keskustelusivuilla sanomasi tavoittaa suuren yleisön. Pidä mielessäsi muutama tärkeä asia, kun kirjoitat palstoille.
Valitse oikea palsta aiheellesi. Jos haluat kirjoittaa esim. uskonnosta, käytä uskontoon liittyviä palstoja. >
>viesti, joka sisältää esimerkiksi uskonnollista julistusta ja on lähetty esimerkiksi Teiniäidit- tai Maailman menoa -palstalle, ei kuulu sinne, ja on tästä syystä asiaton. >
http://www.suomi24.fi/opastus/keskustelu/ohjeet/#saannot_vastuu - Anonyymi
sairasta touhua kirjoitti:
Itse kovan kurin ja syyttelyn alla kasvaneena (esikoislestadiolaisessa perheessä itä-suomessa) tiedän mitä kurittaminen voi pahimmillaan olla! Lapseen kohdistuva henkinen väkivalta on yhtä paha asia kuin fyysinen!!!
Itse, luojalle kiitos että en ole alistettava nainen. Selvisin omalla tahdonvoimalla tästä kaikesta kokemastani. Jätin kyseisen uskon 18 vuotiaana kovn seurauksin. Vanhempein, suvun( ketkä olivat tätä uskoa) ja sisarusten viha ja kauna kantoi vuosia eteenpäin.
Enpä antanut periksi! Herätin suurta ärsytystä kun kuljin onnellisena, oikeasti hekisesti onnellisena heidän edessään. Piittaamatta heidän "kommenteistaan".
Nyt lähentelen jo 50 vuotta ja edelleen sama höylääminen jatkuu mutta jatkukoon!!
Oikeasti, hyvä!!!!!Henkistä väkivaltaa olen minäkin kokenut lapsuudessa ja nuoruudessa, mutta en silti halua uskoani jättää.
Ajattelen, että se ei johdu uskosta, vaan ihmisen luonteesta tai jostakin muusta, vaikkapa kateudesta, nolata ja alistaa, nousta toisen yläpuolelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkistä väkivaltaa olen minäkin kokenut lapsuudessa ja nuoruudessa, mutta en silti halua uskoani jättää.
Ajattelen, että se ei johdu uskosta, vaan ihmisen luonteesta tai jostakin muusta, vaikkapa kateudesta, nolata ja alistaa, nousta toisen yläpuolelle."Henkistä väkivaltaa olen minäkin kokenut lapsuudessa ja nuoruudessa, mutta en silti halua uskoani jättää.
Ajattelen, että se ei johdu uskosta, vaan ihmisen luonteesta tai jostakin muusta, vaikkapa kateudesta, nolata ja alistaa, nousta toisen yläpuolelle."
Hyvin kirjoitettu. Henkistä väkivaltaa, fyysistä väkivaltaa ja seksuaalista hyväksikäyttöä, mikä lienee usein noita molempia edellämainittuja väkivallan muotoja on meidän ihmisten keskuudessa uskonnollisesta, poliittisesta tai mistään muustakaan suuntautuneisuudesta riippumatta. Eivät ateistitkaan ole vapaita noista paheista.
Ymmärrän myös, että esimerkiksi esikoislestadiolaisuudessa elävät voivat käyttää esikoislestadiolaisuuden oppia jotenkin "hyväkseen" toteuttaessaan noita edellä mainittuja paheita. Silloin kohteeksi joutunut on aivan oikeutetusti sitä mieltä, että toiminta johtuu tuosta lahkouskosta ja siihen sitoutuneisuudesta. - Anonyymi
kovia kokenut kirjoitti:
Maailmassa tapahtuu, aihe vilatelee ilttisten sivuilla. Koskee tätä päivää.
Tekee kipeää lahkolaisille mutta pidetään asiat pinnalla!Taitaa olla itsellä luurankoja kaapissa, kun pitää toisia yrittää halventaa.
- Anonyymi
irti päässyt kirjoitti:
Lisää, lisää vaan asioita esille ja juuri tällä palstalla!
Kokemusta riittää juuri esikoislestadiolaisuudesta, negatiivistä kylläkin!Oletko jotenkin katkera, kun et ole päässyt uskonvapauteen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko jotenkin katkera, kun et ole päässyt uskonvapauteen?
Lestadilolaisuususkoon perustuva "uskonvapaus", siitäko sinä korkeasti kunnioitettu lähimäiseni täällä iloitset tai jopa ylpeillen kyselet?
Ajattele mihin uskosi perustuu. Siihenkö mitä saarnataan ilhisten keksimässä lahko-opisssa? Vai mihin, onko ystävällisä vastauksia? - Anonyymi
sairasta touhua kirjoitti:
Oikeasti, hyvä!!!!!Eihän henkinen väkivalta ole Raamatun opin vika!
- 60-vuotiaaksi...
sitten voit rauhassa kirjoittaa salanimellä paljastuskirjan, ilman, että loukkaat ketään.
- tiedä, mutta
Lestadiolaiset vastustaa homostelua, ja sitä ei niiden joukossa esiinny.
- yäk, yäk, yäk
TIETSIKKA EI!! Uskomatonta mutta totta!!! Johan jokainen terveellä järjellä varustettu tietää että telkkarin ohjelmat valvotaan, valikoidaan. Perustelkaa hyvät lestadiolaiset tämäkin esimerkki???
Tietsikka jos mikä on syntisin kapistus mitä olla voi kun puhutaan lankeemuksesta väärille tiedoille....
Voi hyvänen aika että on pimeetä porukkaa. Ja kaiken kukkuraksi he itse kirkkain silmin niin uskovat eivätkä nää TOTUUTTA ASIASTA!
Näitä esimerkkejä minulla riittää vaikka kuinka paljon...huh, huh - näin se menee
yäk, yäk, yäk kirjoitti:
TIETSIKKA EI!! Uskomatonta mutta totta!!! Johan jokainen terveellä järjellä varustettu tietää että telkkarin ohjelmat valvotaan, valikoidaan. Perustelkaa hyvät lestadiolaiset tämäkin esimerkki???
Tietsikka jos mikä on syntisin kapistus mitä olla voi kun puhutaan lankeemuksesta väärille tiedoille....
Voi hyvänen aika että on pimeetä porukkaa. Ja kaiken kukkuraksi he itse kirkkain silmin niin uskovat eivätkä nää TOTUUTTA ASIASTA!
Näitä esimerkkejä minulla riittää vaikka kuinka paljon...huh, huhMinulle on pistänyt tämä silmään.Missä se keksitty raja synnissä kulkee. Permanetti, korut sallitaan heh. Mutta annappas jos laitan huulipunaa jo katsotaan pahasta... Näitä esimerkkejä täälläkin riittää pilvinpimein!!!
Siiderit ja kaljat juodaan piilossa, salaa ettei kukaan nää.
Sunnuntaina sit seuroihin, huivi päässä naisilla (esikoislestadiolaiset). Ollaan niin hurskasta vaikka edellisenä iltana on ryypsikelty.
Hupasaa :) Sit he kuvittelee ja ovat siinä uskossa ettei kukaan huomaa mitään.
Arvostelavat ja puhuvat paljon pahaa muista ihmisistä jotka eivät ole heidän lahkolaisia. Jopa omat lapset jotka eivät jaksa katsella ja elää moista kaksoiselämää. Hylätään armotta joukosta! - pidän puoleni
näin se menee kirjoitti:
Minulle on pistänyt tämä silmään.Missä se keksitty raja synnissä kulkee. Permanetti, korut sallitaan heh. Mutta annappas jos laitan huulipunaa jo katsotaan pahasta... Näitä esimerkkejä täälläkin riittää pilvinpimein!!!
Sunnuntaina sit seuroihin, huivi päässä naisilla (esikoislestadiolaiset). Ollaan niin hurskasta vaikka edellisenä iltana on ryypsikelty.
Arvostelavat ja puhuvat paljon pahaa muista ihmisistä jotka eivät ole heidän lahkolaisia. Jopa omat lapset jotka eivät jaksa katsella ja elää moista kaksoiselämää. Hylätään armotta joukosta!kokemusta on tältä saralta.
On kiero, lipevä ja ahne. Ei pidä lupauksiaan ja yrittää vetää mehut työntekijöistä. - lestaatiolaiset
pidän puoleni kirjoitti:
kokemusta on tältä saralta.
On kiero, lipevä ja ahne. Ei pidä lupauksiaan ja yrittää vetää mehut työntekijöistä.Lestat ovat kuten kaikki kiihkouskovaiset täysin häikäilemättömiä ns. uskottomia kohtaan. Koska vain lestat, siis omasta mielestään, ovat jotenkin jumalan erityissuosiossa niin ovat siksi niin pirun ylpeitä ja kieroja. Muille ei anneta mitään arvoa ja työnantajana varmasti aivan mahdoton piiskuri.
- Stöbbet on homoja
olen törmännyt pietarsaaren alueen lestadiolaisten keskuudessa moneen piilohomoon kuten ehkä nuo Stubbin veljeksetkin ,jotka omissa piireissään peuhtaroivat mitä sairaamissa leikeissä.Pahin lukemani kirjoitus oli amerikkalaisen nuorukaisen lomareissu kotikunnilleen jeppikseen ja siellä joutuikin saarnamiehen raiskattavaksi saunareissulla.Oma saarnamiehen vaimo vain katseli hiljaa vieressä äijän touhuja.Hyi helvetti!
- Lestapyllyssä
minäkin olen homolesta.:)
- fbaeb
pidän puoleni kirjoitti:
kokemusta on tältä saralta.
On kiero, lipevä ja ahne. Ei pidä lupauksiaan ja yrittää vetää mehut työntekijöistä.Onneksi en enää ole joutunut töihin uskovaiseen pikkuyritykseen, en missään ole tavannut
niin ahneita ja työntekijän eduista piittaamattomia paskiaisia kuin nämä ovat.
Sekin työnanataja oli olevinaan saarnaaja!!!! - Anonyymi
näin se menee kirjoitti:
Minulle on pistänyt tämä silmään.Missä se keksitty raja synnissä kulkee. Permanetti, korut sallitaan heh. Mutta annappas jos laitan huulipunaa jo katsotaan pahasta... Näitä esimerkkejä täälläkin riittää pilvinpimein!!!
Arvostelavat ja puhuvat paljon pahaa muista ihmisistä jotka eivät ole heidän lahkolaisia. Jopa omat lapset jotka eivät jaksa katsella ja elää moista kaksoiselämää. Hylätään armotta joukosta!Hyvä, että tulevat seuroihin, sehän on ’sairaala’, johon syntiset saavat tulla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, että tulevat seuroihin, sehän on ’sairaala’, johon syntiset saavat tulla!
Vai on esikoislestadiolaiset seurat "sairaala", johon syntiset saavat tulla? Kerro nyt vähän lisää!
- Susanne B
Mulukkuja ne lestat on
- paljon lahkoa nähnyt
Juu, hyvin pitkälle samaa mieltä .mutta toki meissä normeissakin on m.... ja.
Meissä on vaan se ero että emme tuomitse muita ja esitä jotain pellen roolia. Emme ole olevinaan parempia kuin muut.
Tunnen hyvin paljon esikoislestadiolaisia perheitä ja kyllä se on tosi että mtä täällä on heistä kirjoitettu pitää täysin paikkansa!
Olen kokenut ja itse omin silmin nähnyt satoja kertoja heidän touhujaan ja sanomisiaan. Se on uskomatonta! miten ihmiset voi käyttäytyä ja olla sellaisia!
Ällöttävää esittämistä ja oma hyväisyyttä!!!
Neuvoksi kaikille, ANTAKAA SAMALLA MITALLA TAKAISIN JA LUU KURKKUUN!
- et kuitenkaan
syntynyt narkkaavaan perheeseen! Kannabista käyttävien sekopäisten vanhempien kakaroilla on todella raaka lapsuus! Kannabis-narkkien lapset murhaa ja kiduttaa ikäisiään ja paljon nuorempiaan! Aineet opetetaan jo kotona, ihan nuorena, jo kapaloiässä.
- 48 v naikkonen
Hyvä esimerkki toisesta surullisesta äärilaidasta! Tostá selviäminen lapsuudessa ei olekkaan niin yksinkertaista ja helppoa. Ajatuskin mitä traumoja tollanen jättää lapseen jne...
Niin se vaan on että vanhempiamme emme voi valita ja se on pakko lapsuus kestää siellä mihin olet syntynyt. Eskois lestadiolaisuudesta irti päässeenä on kysymys mielettömästä henkisestä vakivallasta jota lapsi on kokenut vuosia ja vuosia. (kokemusta on) Ja jos olet heikko niin sinua ahdistellaan läpi elämän.
Mutta luojalle kiitos että aikuisena saamme itse tehdä valintamme ja käyttää tervettä järkeä omaa elämää koskevissa päätöksissä.
VOIMIA KAIKILLE ETTÄ PÄÄSETTE EROON HENKISISTÄ KIUSAAJISTA! - Larssen
huumehörhöiltä otetaankin lapset pois.:) Lestaatiolaisilta ei, vaikka kuinka hyväksikäytettäs lapsia. Eli lestat suojelee hyväksikäyttäjää.
- Lestadiolainen
Larssen kirjoitti:
huumehörhöiltä otetaankin lapset pois.:) Lestaatiolaisilta ei, vaikka kuinka hyväksikäytettäs lapsia. Eli lestat suojelee hyväksikäyttäjää.
Lestadiolaiset eivät ikinä käytä lapsia seksuaalisesti hyväksi. Jos tällainen henkilö on hän ei todellakaan ole lestadiolainen. Lestadiolaiset elävät hyvin omantunnontarkkaa elämää.
- teuta
Lestadiolainen kirjoitti:
Lestadiolaiset eivät ikinä käytä lapsia seksuaalisesti hyväksi. Jos tällainen henkilö on hän ei todellakaan ole lestadiolainen. Lestadiolaiset elävät hyvin omantunnontarkkaa elämää.
Kirjoitit hyvin . Siinä on ero jos tekee sellaista syntiä kuin täällä on puhuttu , sellainen ihminen
ei todella ole uskovainenkaan , puhumatta sitten miten menee asia pieleen , siitä voiko joku luulla
että asia olisi paremmin kuin näyttää . Siis tarkoitan että pimittämällä voisi olla parempi, kuin
joku ei edes saata nä'yttää tilannetta kuinka se on huono. ja pysyykin huonona . - Lestadiolainen
teuta kirjoitti:
Kirjoitit hyvin . Siinä on ero jos tekee sellaista syntiä kuin täällä on puhuttu , sellainen ihminen
ei todella ole uskovainenkaan , puhumatta sitten miten menee asia pieleen , siitä voiko joku luulla
että asia olisi paremmin kuin näyttää . Siis tarkoitan että pimittämällä voisi olla parempi, kuin
joku ei edes saata nä'yttää tilannetta kuinka se on huono. ja pysyykin huonona .Edelinen kirjoittaja valehteli senkin, että lestadiolaisilla olisi jokin erillislaki Suomessa, jonka nojalla lestadiolaiset voisivat hakata ja raiskata lapsiaan ilman rangaistusta.
Kirjoitus oli niin perseestä kuin ikinä olla voi. Kaikkia se leipä elättää, ei muuta voi sanoa!!!
Häkkiin tuollaiset kirjoittajat pitäsi pistää. - Anonyymi
48 v naikkonen kirjoitti:
Hyvä esimerkki toisesta surullisesta äärilaidasta! Tostá selviäminen lapsuudessa ei olekkaan niin yksinkertaista ja helppoa. Ajatuskin mitä traumoja tollanen jättää lapseen jne...
Niin se vaan on että vanhempiamme emme voi valita ja se on pakko lapsuus kestää siellä mihin olet syntynyt. Eskois lestadiolaisuudesta irti päässeenä on kysymys mielettömästä henkisestä vakivallasta jota lapsi on kokenut vuosia ja vuosia. (kokemusta on) Ja jos olet heikko niin sinua ahdistellaan läpi elämän.
Mutta luojalle kiitos että aikuisena saamme itse tehdä valintamme ja käyttää tervettä järkeä omaa elämää koskevissa päätöksissä.
VOIMIA KAIKILLE ETTÄ PÄÄSETTE EROON HENKISISTÄ KIUSAAJISTA!Henkinen väkivalta on vallankäyttöä, se on heikon itsetunnon merkki.
- Anonyymi
Larssen kirjoitti:
Laki on ihan sama Lestadiolaisille, tiesiksää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laki on ihan sama Lestadiolaisille, tiesiksää?
Lestadiolainen pitää kirjoittaa pienellä alkukirjaimella, tiesitkö?
Lestadiolaisuuden sisällä on myös omat "lakinsa", tiesiksää? Tai olitkohan edes tullut ajetelleeksi asiaa?
Taidat luulla, että ne ovat "Jumalan sanaa", ne lestadiolaisuuden sisäiset "lait"? - Anonyymi
48 v naikkonen kirjoitti:
VOIMIA KAIKILLE ETTÄ PÄÄSETTE EROON HENKISISTÄ KIUSAAJISTA!Henkinen väkivalta ei ole uskon syy, vaan heikon ja vallanhaluisen ihmisen tapa olla parempi muita!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lestadiolainen pitää kirjoittaa pienellä alkukirjaimella, tiesitkö?
Lestadiolaisuuden sisällä on myös omat "lakinsa", tiesiksää? Tai olitkohan edes tullut ajetelleeksi asiaa?
Taidat luulla, että ne ovat "Jumalan sanaa", ne lestadiolaisuuden sisäiset "lait"?Ja mitä ovat nämä lait?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä ovat nämä lait?
Et vastaa kysymykseen vaan alat itse kysellä!
Ne ovat "lakeja" joita lestadiolaisilla on oppinsa mukana. Esimerkiksi se, että vain esikoislestadiolainen voi antaa synnit anteeksi. Etkö muka edes tuota tiennyt? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et vastaa kysymykseen vaan alat itse kysellä!
Ne ovat "lakeja" joita lestadiolaisilla on oppinsa mukana. Esimerkiksi se, että vain esikoislestadiolainen voi antaa synnit anteeksi. Etkö muka edes tuota tiennyt?Raamatussa on tästä asiasta selvä selitys, kuten seuroissakin opetetaan!
- pyhä pyhä pyhä mmm
"Tulepas tänne takahuoneeseen, samalla kun pikku mirkkakin siunataan."
- tyytyväinen nro2
Jo olisi aika tulla totuuksia esiin! En halua pilkata ketään mutta puhukaa kansa omia kokemuksia miten henkisesti voidaan jo lapsena ahdistaa!
- Anonyymi
En saanu karkkia joka päivä, viina ja tupakka kiellettiin kotona, kiroilla ei saanut ja pahin kaikista, opetettiin ettei puhuta toisesta pahaa, minulla oli tosi rankkaa lapsena. Niin ja vielä piti käydä katsomassa ja auttamassa vähäosaisia se oli ihan kauheeta, huh huh aivan mahotonta touhua olis pitäny vaan saada rellestää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En saanu karkkia joka päivä, viina ja tupakka kiellettiin kotona, kiroilla ei saanut ja pahin kaikista, opetettiin ettei puhuta toisesta pahaa, minulla oli tosi rankkaa lapsena. Niin ja vielä piti käydä katsomassa ja auttamassa vähäosaisia se oli ihan kauheeta, huh huh aivan mahotonta touhua olis pitäny vaan saada rellestää.
Voi sinua, taidat nyt olla noiden "kokemusten" luulossa, että olet kaikkia muita parempi? Tekoihin tai niiden välttämiseen perustuu uskosi? Tunnen kyllä tuo lestadiolaisuudessa vaikuttavan ajatusmallin, niin sanotun "järjen uskon". Tee niin, älä tee niin ja seuroissa pyydä anteeksi, sitten pääset taivaaseen.
Noinko opetat lapsiasikin?
- !!!!!!!!!!!!!!
Samat on kokemukset. Mutta onneksi olemme onnekkaita ja vahvoja, lähteneet lätkimään vaikka välit vanhempiin meni vuosiksi poikki. MITÄPÄ SILLÄ VÄLIÄ! ELÄN ELÄMÄNI ONNELLISINTAA AIKAA NYT--- VIIMEISET 22 VUOTTA SIIS ---kun täytin 18v
- Nyt jo helpottaa
Pienenä lapsena minulla oli aikoja, jolloin koin kouluunmenon todella ahdistavaksi. Kuulin pilkkaa lestadiolaisuudesta, pukeutumisesta, kampauksesta...lisäksi monilapsinen perheemme oli köyhä. Olin aina toisten vanhoissa vaatteissa, usein moneen kertaan paikatuissa. Varmaan vanhat uskovaiset yrittivät lohduttaa sanomalla, että meitä kuuluukin kiusata, meitä pieniä lapsia. Näin kuulemma mekin kannamme Jeesuksen ristiä. Ei lohduttanut, ahdisti lisää.
- Anonyymi
Kannattaa katsoa https://www.iltalehti.fi/iltv-paivarinta/a/48f81413-6a3a-4a01-9e1a-8c7d58398103
- Anonyymi
Puoli miljoonaa lasta on murhattu ennen syntymää Suomessa, - ihan pienellä aikaa. Mitä pirua tämä lasten murhaajien suojelu on?
- Anonyymi
Tuon asian miettiminen tai paheksuminen ei kuitenkaan tee mistään lestadiolaisjoukon uskosta sen parempaa lahkouskontoa kuin se tosiasiassa on. Ei siis todellakaan yksikään niistä kymmenistä ole mikään "ainoa pelastava uskonto", vaikka eräiden islamryhmien tapaan nämä joukot hengellisessä sokeudessaan ja vallanhimossaan pitävät itseään ainoina oikeauskoisina.
Aborttiasiasta puhuminen tässä yhteydessä on vain yritys hämätä, tai ehkä kirjoittaja uskookin, että se, että lestadiolaiset eivät hyväksy aborttia, tekee heistä jotain ihmeellistä. Eihän Paavikaan sitä hyväksy.
- Anonyymi
Hoivakoteja pitävillä lestatiolaisilla on ikävä olla töissä. Työtoverit on lestatiolaisia ja näin ovat työnantajan silmät ja korvat.
- Anonyymi
Jos teet työsi hyvin, vastuu siirtyy lestadiolaisille.
- Anonyymi
Lesta on peto toiselle ihmiselle.
- Anonyymi
Kyllä sitä esikoislestadiolaisuutta voidaan pitää eräänä syynä. Eihän se toki ole se perussyy, mutta mahdollistaa enemmän kuin jos ei olisi sitä lestadiolaisuutta?
No kyllä ilman kristinuskoakin voidaan jälkikasvua kohdella kaltoin. Jokainen tapaus on yksilöllinen.- Anonyymi
Kahta samanlaista ihmistä ei ole, vaikka olisivat identtiset kaksoset. Esikoislestadiolaisissakin ovat kaikki perheet erilaisia ja niissä yksilöt samoin.
Esikoislestadiolaisuus voi joissakin tapauksissa mahdollistaa enemmän jälkikasvun kaltoinkohtelua kuin jos ei olisi lestadiolaisuutta. Mutta emmehän me tiedä mitä kotien seinien sisäpuolella tapahtuu.
Esikoislestadiolaisuudessa ei ainakaan opeteta jälkikasvun kaltoinkohtelua, päin vastoin, rakkaudella heitä ohjaamaan oikealle tielle. Mutta kun kyseessä taitaa olla ihmisoppi, voiko se vaikuttaa siihen, kuinka hyvin asiassa onnistutaan? En tiedä.
- Anonyymi
On uskontojen varjolla sodittukin niin miksipä ei tämmöistä
- Anonyymi
Hyvät ystävät.olen ollut nuorena keskusta puolueen kannattaja. Nyt olen jo 56 vuotias ukko, ja elämän kokemusta on karttunut. . Elämääkin olen nähnyt, jonkin verran . Yrityselämässä olen ollut, ja siinä kohtuullisesti pärjännyt, Välillä oli tiukkaa. . Jotakin elämä on opettanutkin. Jos haluat apua kun sinulla menee yritys maailmassa huonosti, elä kysy apua lestaatiolaisilta ( olin mukana siinä) , ne puukottavat heti sinuna selkään, silloin kun sinulla menee huonosti. Jos haluan antaa sinulle hyvän neuvon , pysy niistä mahdollisimman kaukana. Keskusta puolueen suurimpia kannattajia on nämä lestaatiolaiset, haluatko olla niiden mukana.
- Anonyymi
Samat kokemukset on minulla. Silloin kun menee huonosti, nämä hakkaa heti selkään. Sillonin kun sinulla menee hyvin, sinun selkään taputetaan. Onneksi pääsin niistä eroon, Kiitos vaimoni, joka ei ole näitä lestaa...... niinkuin minä olin nuorena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samat kokemukset on minulla. Silloin kun menee huonosti, nämä hakkaa heti selkään. Sillonin kun sinulla menee hyvin, sinun selkään taputetaan. Onneksi pääsin niistä eroon, Kiitos vaimoni, joka ei ole näitä lestaa...... niinkuin minä olin nuorena.
Mikään hakkaaminen ei ole esikoislestadiolaisuutta, tuollaisia on turha tulla tänne valehtelemaan. Se on kasvattajan ongelma. Ihmisiä on niin monelaisia, mutta väkivalta ei ole esikoislestadiolaisuutta. Sanon tämän, vaikka en enään ole Esikoislestadiolaiset ry:n piirissä.
Niin monta vuosikymmentä olen kuitenkin ollut, että tiedän varmasti, että esikoislestadiolaisuutta ei väkivalta ole.
Sitä en tietenkään epäile, että asianomaisia on kohdeltu väärin, ja sellainen on vakava synti, syy on kuitenkin muualla kun esikoislestadiolaisuudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikään hakkaaminen ei ole esikoislestadiolaisuutta, tuollaisia on turha tulla tänne valehtelemaan. Se on kasvattajan ongelma. Ihmisiä on niin monelaisia, mutta väkivalta ei ole esikoislestadiolaisuutta. Sanon tämän, vaikka en enään ole Esikoislestadiolaiset ry:n piirissä.
Niin monta vuosikymmentä olen kuitenkin ollut, että tiedän varmasti, että esikoislestadiolaisuutta ei väkivalta ole.
Sitä en tietenkään epäile, että asianomaisia on kohdeltu väärin, ja sellainen on vakava synti, syy on kuitenkin muualla kun esikoislestadiolaisuudessa."Vakava synti"? Onko vakavia ja vähemmän vakavia syntejä? Olen tähän asti luullut, että jo silmänisku vaikkapa hekumallisen haureellisessa mielessä on yhtä paha synti kuin jos olisin vaikka tappanut muutamat ihmiset. Siis kadottava synti, jos en sitä saa anteeksi esikoislestadiolaiselta.
- Anonyymi
Avaaja on todennäköisesti hunsvotti Joutsenosta, tämän mukulan ongelmat on laajalti tunnetut liikkeessä. Vanhemmilla oli rankka parisuhdeongelma, isä olisi kasvattanut uskovaksi, äiti oli toista mieltä. Asiaan siis vaikuttaa ihan muu, kun esikoislestadiolaisuus.
- Anonyymi
Hunvotiksi haukut ja kehut esikoilestadiolaisuutta. Annat hyvän kuvan koko lestadiolaisuudesta. Sairasta enimmäkseen. Hyviäkin on joukossa. Mummuni oli lestadiolainen ja ihana ihminen.
Minä kavoin luterilaisessa kodissa ja varsinkin äitini oli uskovainen kovasti. Ei minua painostettu. Muistan kun äidin kanssa rukoiltiin iltarukousta yhdessä niin huusin isälleni: Tuu isi kuuntelemaan kun nämä papit puhhuu!
Kuvittelin että vain papit rukoilee. Muistan sen vieläkin ja huvittaa jälkeenpäin. Onneksi sain kasvaa turvallisessa ympäristössä ja ei pakotettu uskomaan. En muista rukolinko kun kasvoin mutta nyt kun 50v on lähempänä kuin 40v niin Jumalan Sana ja rukous on ihan tervetullutta.
Ihmiset tekevät uskontojen varholla pahoja tekoja mutta joka on Jeesuksessa tekee hyviä tekoja. Synnittömiä me ei olla kukaan.
Surettaa ne jotka joutuvat uskonnon uhreiksi, eli ties millä lailla kiusatuiksi. - Anonyymi
Jaaha, jos asia oli niin, että isä olisi kasvattanut uskovaksi? OLisikohan se syy juuri tuo, joku johonkin lestadiolaisuuteen "hurahtanut" isä haluaa "kasvattaa" jälkikasvua uskoviksi?
Ja syy on kyllä ihan tasan ja tarkkaan esikoislestadiolaisuus jos isä oli esikoislestadiolainen ja halusi kasvattaa toisen ihmisen, olkoonkin hänen jälkikasvuaan, esikoislestadiolaiseksi. Mikä mahtoi olla isän motiivi? Oli saatu saarnapuheilla tuollaiseksi. Tiedän, että eräs Lappeenrannan saarnaaja on yksi vanhoillisempia esikoislestadiolaisuuden kannattajia Suomessa.
Kerro miksi ei olisi ainakin osasyy esikoislestadiolaisuudessa? Tai niin kuin kirjoitit "Asiaan siis vaikuttaa ihan muu, kun esikoislestadiolaisuus."
- Anonyymi
Lestatiolaisuus edustaa röyhkeyttä ja häpeämättömyyttä kaikessa mikä liittyy maallisten rikkauksien hankintaan.
- Anonyymi
Perätön väite! Lopta kirjoittelu asioista joita et tunne, etkä tiedä.
- Anonyymi
Tuotä väitettä en täysin "allekirjoita".
Lestadiolaisuuden piirissä elävissä ihmisissä, kuten muissakin joukoissa , on jossakin määrin ihmisiä, jotka röyhkeästi ja häpeättömästi hankkivat maallista rikkautta.
Lestadiolaisuus ei kuitenkaan sellaiseen opeta.
Ymmärrän kuitenkin, että Sinulle enkä kokemustesi tai kuulemasi tai kuvittelemasi perusteella lestadiolaisuus edustaa noita mainitsemiasi asioita. - Anonyymi
Oletko tietoinen miten työläisten jäsenmaksuilla ammattiliitot ovat keränneet valtavat omaisuutensa ja kuinka suuria osinkoja ne jakavat ja kenelle?
Työläisjäsenilleenkö?
Kuinka solidaarisesti ajattelet heidän toimivan?
He varmaan toimivat lakien puitteissa, mutta miten lienee moraalin ja etiikan kanssa?
- Anonyymi
Lukemattomat lestatiolaiset perheenisätkin mielessään tunnustaa röykeyden ja häpeämättömyyden olevan osana itseään.
- Anonyymi
Valtion Kehittämisyhtiö motiva varoittaa heidän nimissään kulkevia kaupustelijoita. Järkyttävää että tästä ovelta ovelle kulkevasta kaupustelusta on tullut uusnormaalia huijaamista. Uskonliikkeen alullepaneva tapa on vaikea kitkeä pois.
- Anonyymi
Älä paskaa jauha. Uskonliikkeillä ei ole mitään tekemistä ovikaupustelun aloittamisen kanssa.
Helppoahan se on vihaamistaan ihmisistä valheiota kirjoitella nettiin, kun unohtaa että tällaiset vihapuhe ja valhe jutut on kerran edessä.
- Anonyymi
Rustholli merkkinen firma on edelläkäviä markkinoinnissa missä työnnytään ihmisten kotia kauppaan reippaan hintaisia remontteja.
- Anonyymi
Vaikka lestadiolaisuudessa ei opeteta, että ns. suruttomia ja väärin uskovia (esimerkiksi toiset lestadiolaisryhmät) saa "kusettaa" esimerkiksi ylihintaisilla remonteilla, on kai mahdollista, että eräille se anta "oikeusksia" moiseen toimintaan. Islamissahan kai äärimmilleen vietynä on jopa lupa tappaa vääräuskoiset. Islamissa ja lestadiolaisuudessa on samoja piirteitä?
- Anonyymi
Asiakas siitä vastuussa on mitä tilaa. Remonttien tekeminen lähtee ihan toisesta päästä, ei sitä kauppaa ovelta ovelle tehdä. Ensin todetaan remontin tarve. sitten laaditutetaan asiantuntijoilla työselosteet ja urakkatarjouspyynnöt lähetetään useammille yrittäjille. Tutustutaan myös yrittäjän referensseihin. Näin remontit teetetään!!!
Toki yrittäjiä heiluu meidänkin ovellamme tämän tästä, eivätkä ole lestadiolaisia. Ihan sairasta touhua etsiä lestadiolaisista syyllisiä, jos ovelta ostaa remontin tietämättä tekijästä ja hinnoista tuon taivaallista.- Anonyymi
Ihan sairasta touhua...
Olet siis sitä mieltä, että asiakas on vastuusssa jos saat myytyä hänelle ylihintaisen remontin?
- Anonyymi
Olenkin varoitellut että tämä haiseva tapa markkinoida remontteja tarttuu jossain vaiheessa yrittäjiin jotka eivät ole lestatiolaistaustaisia.
- Anonyymi
Höpö höpö. Jumalattomista tuollainen tapa on joihinkin lestadiolaistaustaisiinkin raukkoihin tarttunut. Näitä pyörii ovilla ja tunkee puhelimesta. Mutta jos tilaamaan menee tällaisilta, niin ei voi syyttää kuin itseään.
- Anonyymi
Liike on rikollisjärjestö läpeensä. Eihän kauaa ole kuin lestatiolaistaustaiset firmat oli valtakunnallisissa medioissa näyttävästi esillä juuri pakkomyyntien takia.
- Anonyymi
Höpö höpö. Sinä et tiedä lestadiolaisista mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Sinä et tiedä lestadiolaisista mitään.
Kyllä lestadiolaisuudesta tietää aika moni muukin kuin Sinä, anteeksi nyt vaan. Esikoislestadiolaiset ja Esikoiset eivät ole olleet näyttävästä esillä medioissa?
No Esikoislestadiolaisista kattofirmoista en mene takuuseen.
- Anonyymi
Mahtavuutta!
- Anonyymi
Mikä on mielestäsi mahtavuutta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on mielestäsi mahtavuutta?
Likaiset temput tulee julki
- Anonyymi
Hienoo että vihdoinkin lestadiolaiset bisneskartellit saatas kuriin. Kyllä siellä on seurakunta taustalla bisneksessä ja etusijalla ne henkilöt jotka näihin esikois lahkoihin kuuluu. Käydään dressman puvut päällä ilman solmioo nyyhkyttelemässä sunnuntaisin jossain moskeijassa omia syntejä anteeksi saarnamiehen syleilyssä. Isot aikuiset ukot ja naiset. Sitten viikolla palvotaan taas rahaa ja materiaa ja saatanaa.
- Anonyymi
Kyllä siellä tehdään ihan oikeita töitä ahkerasti, että saadaan perheelle leipää pöytään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siellä tehdään ihan oikeita töitä ahkerasti, että saadaan perheelle leipää pöytään!
No leipää ja sirkushuveja kai tuolla bisnistoiminnalla ja siihen liittyvillä työntekijöillä on taarkoitus hankkia. Ahkerasti ja vähemmän ahkerasti, se on niin ihmisestä kiinni. Eivät kaikki lestadiolaisetkaan ahkeria ole.
"Käydään dressman puvut päällä ilman solmioo nyyhkyttelemässä sunnuntaisin jossain moskeijassa omia syntejä anteeksi saarnamiehen syleilyssä. Isot aikuiset ukot ja naiset. Sitten viikolla palvotaan taas rahaa ja materiaa ja saatanaa."
Onko tuossa kärjistyksessä kuitenkin totuuden siemen? Materiaako palvotaan lestadiolaisuudessa?
- Anonyymi
Lestadiolaisten toimintaa ei saa kritisoida. Joutuu muuten tikun nokkaan.
- Anonyymi
Kun nyt olen taas täällä voisin mittailla kivijalkoja ja sopia tarkemmin hinnat ok!
- Anonyymi
Twitterissä mainitaan siitä, että lestanaiset ovat synnytyskoneita eikä kelpaa puhujiksi vaan pelkästään hellan ja nyrkin väliin.
- Anonyymi
Jumalattomat ovat monet murhaajia, omia sikiöitä käydään murhauttamassa. Lopputuloksen voi helposti arvata kun uutta sukupolvea näin suuressa määrin murhataan. Puhumattakaan miesten kanssa makaajien henkisestä puolesta. Ei se värkki jalkovälissä ole miksikään kullien armeijan jakorasiaksi luotu. Arvostelkaa niitä jotka oikeasti pitää arvostella ja jhättäkää luonnollista elämää elävät rauhaan ivahuudoiltanne.
Jes. 57:3 Mutta tulkaa te tänne, te noidanpenikat, te huorimusten ja porttojen jälkeläiset! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalattomat ovat monet murhaajia, omia sikiöitä käydään murhauttamassa. Lopputuloksen voi helposti arvata kun uutta sukupolvea näin suuressa määrin murhataan. Puhumattakaan miesten kanssa makaajien henkisestä puolesta. Ei se värkki jalkovälissä ole miksikään kullien armeijan jakorasiaksi luotu. Arvostelkaa niitä jotka oikeasti pitää arvostella ja jhättäkää luonnollista elämää elävät rauhaan ivahuudoiltanne.
Jes. 57:3 Mutta tulkaa te tänne, te noidanpenikat, te huorimusten ja porttojen jälkeläiset!"Jes. 57:3 Mutta tulkaa te tänne, te noidanpenikat, te huorimusten ja porttojen jälkeläiset!"
Mitähän ajatuksia tuollekin kirjoittajalle moinen raamatunlause antaa?
Luonnollinen ja luonnoton elämä. Kuka päättää sen, mikä on luonnollista ja luonnotonta? Isoja uskontojakin on kymmeniä ja niiden jaokkeita tuhansia. Löytyykö jostakin muutaman tuhannen tai muutaman kymmenentuhannen nykyihmisen (nyt elossa olevan) kannattamasta uskonlahkosta totuus ja tie JA TIETO MIKÄ ON LUONNOLLISTA ja mikä luonnotonta?
No ei löydy, vaikka vähintään tuhannesta joukosta omasta mielestään löytyy.
- Anonyymi
Se runsas raha niin muuttaa ihmistä.
- Anonyymi
suomi on täynnä typerien uskonnollisten kylänperillä rakennettujen lakipykälien uuvuttamia ihmispoloja.
- Anonyymi
Ei Suomi niitä täynnä ole. On täällä aika paljon muitakin kuin kuvailemiasi tyyppejä.
Mutta toisaalta, on tuossa runossasi paljon totuutta.
Heidän määränsä on vähäinen, mutta ongelmaa se ei tee vähäiseksi. Ihmisten huijaaminen ja hyväksikäyttö ei ole kaunista. Eikä siitä hyvää seuraa huijareille?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061718
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271462En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931326- 621173
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101058Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1111029Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall216848Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122763
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20728