Hei!
Olen aloittanut vasta akvaarioharrastuksen ja nyt on kypsytysvaihe jo reippaasti ohitettu (ja kalojakin jo on). Eli akvaariossani on tällä hetkellä seuraavanlainen kalasto:
6 miljoonakalaa
5 miekkapyrstöä
1 maatiaispartamonni.
Vesi on kovetettu (10 dh) eli kalojen tulisi olla sopivia keskikoviin olosuhteisiin.
Sitten ne kaksi tärkeintä mieltä askarruttavaa kysymystä:
Haluaisin yhden (tai kaksi) isomman (näyttävämmän) kalan akvaariooni, mikä olisi sellainen kala joka sopisi tähän joukkoon ja olosuhteisiin? Onko jokin rihmakala esim?
Ja miten nuo sukaravut? Ilmeisesti käy kun olen etsinyt niistäkin tuota tietoa?
Kiitoksia jo ennakkoon!
Millaisia kaljoa akvaariooni (n.170l)?
6
315
Vastaukset
- fish KING
Eikös miekkapyrstö ole aivan tarpeeksi suureksi kasvava laji, mielestäni on.
Ei tuon kokoiseen voi oikein suurempia kaloja suositellakaan, satalitraa lisää niin jotain rihmakalaa sinne voisi ajatella koska vesi ei kuitenkaan ole tuon kovempaa.
Ootko mittaillut kovuuden heittelyä veden vaihdon välillä; mittaa juuri veden vaihtoa ennen ja heti jälkeen sekä välillä.
Miten kovetat vettä - selitä tarkkaan :)
Hammaskarppien ja sukarapujen symbioosista en osaa vielä sanoa mitään, otan selvää...- hoitsukki
Oli hammaskarppeja, platyja ja miljoonakaloja, samassa altaassa, sukaravut viihtyivät hyvin, tosin en mene vannomaan joutuiko niitä platyjen suihin.
..sopii kyllä tuonne mainiosti. Mulla on rapuja mollien(vesi kovaa) kanssa ja näyttävät lisääntyvänkin vauhdilla. :)
- hermonni
Elikkäs joo!
Kyllä tämä näyttää siltä että taidan pidättäytyä tässä kalakannassa näin aluksi. Ravut tietenkin voisin hankkia siihen lisukkeeksi. Kovetus on tehty nyt kipsillä. Ainoastaan 1tl laitettu vedenvaihdon yhteydessä. Gh-testiä ei vielä ole, mutta sen olen hommaamassa pika pikaa! Kovetus on aloitettu koska omien tietojeni mukaan vesi on aivan liian pehmeää noille kaloille tällä hetkellä. Ph-testi löytyy ja se näyttää 7,5. Nyt en sitten tiedä pitääkö se kh-testikin mennä vielä sitten hankkimaan? Mut kokeilen nyt tätä kipsi-kovetus-tekniikkaa.. suaas nähä mitä tapahtuu.- hermonni
niin ja sitä kipsiä on nyt yhteensä laitettu 4tl koko akvaarion olo aikana.
- fish KING
hermonni kirjoitti:
niin ja sitä kipsiä on nyt yhteensä laitettu 4tl koko akvaarion olo aikana.
OK ..mutta jotenkin jäi vielä epäselväksi, millä mittaat tällä hetkellä tuota veden kovuutta, liuskamitalla?
Platyja eikä miekkapyrstöjä ei suositella pidettäväksi samassa akvaariossa, niillä on kyky lisääntyä keskenään, risteytyä helposti ja tätä ei toivottaisi, yleisesti tiedoksi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458720Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472529- 402330
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282327Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1931802- 971797
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221660Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091177Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä281112Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61106