Nyt autetaan liikaa ja hemmotellaan.

Maailma muuttuu

Palstalla aina purnataan että isovanhemmat eivät hoida ,eivät auta lapsiaan, lastenhoidossa.
Niin olen itsekkin ymmärtänyt ,kunnes kuulin työkaverilta että ihan liikaa autetaan ja pidetään lapsen lapsia.
Tehdään liikaa kaikkea kivaa.
Tilataan Köpiksen matka lapsenlapsille ilman vanhenpien lupaa.
Viedään ulkomaille , näytetään maailmaa, vietetään päiviä yhdessä , tehdään kesälomalla yhdessä sitä ja tätä.
Milloin mennään uimalaan , milloin huvipuistoon, milloin mökille.
Isovanhemmat kustantaa ja maksaa kaiken.

Eräs kertoi että appivanhemmat antavat asunnon lapsenlapselle kun muuttaa omilleen.

Nyt uskon että on kaksi ääripäätä.
Ei olla yhtään kiinnostuneita ja toinen ääripää haluaa jakaa isovanhemmuutta.
Myöskin isovanhenpien taloudellinen tilanne varmasti on suurin tekijä mitä voi tehdä lapsenlapsen kanssa ja mihin omat rahavarat riittävät.Kuinka kaukana asutaan.
Kuka on töissä , kuka pienellä eläkkeellä.
Kuka on terve ja harrastaa.
Kuka on vanhainkodissa vaipoissa.

Its en usko enään yhtään purnausta.
Kyllä ne isovanhemmat hoitaa hommansa ensluokkaisesti.
Nyt siitä purnataan miten paljon he auttavat.

14

1086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukin tavallaan

      "Kyllä ne isovanhemmat hoitaa hommansa ensluokkaisesti."

      Jotkut hoitavat, jotkut hoitavat täysin ala-arvoisesti, jotkut ovat hoitamatta kokonaan.

      Jotkut isovanhemmat ajattelevat auttavansa lapsiaan ja lapsenlapsiaan osallistumalla rahallisesti ja toiminnallisesti näiden elämään, kun taas monet lapset ja lapsenlapset näkevät asiat toiselta kantilta; tunkeutumisena liiaallisesti toisten elämään.

      Jokainen elää miten parhaiten taitaa..

      • Purnausta turhasta

        Aika terävästi sanottu, että jotkut hoitavat isovanhemmuutensa täysin ala-arvoisesti.

        Isovanhemmat eivät ole perheen jäseniä, sen olemme saaneet tietää ihan lain voimalla.
        Isovanhemmilla ei ole mitään velvollisuuksia lapsenlapsiaan kohtaan, ja erotilanteissa he saattavat menettää kontaktin lapsenlapsiinsa kokonaan, eikä siitä voi valittaa mihinkään.

        Isovanhemmilla ei ole mitään hoitovelvollisuutta, joten on turhaa esittää sellaisesta mitään arvosteluja.
        Hoitakaa aikuiset ihmiset suhteet keskenänne, niin lapsenlapsetkin saavat elää normaalia sukulaisuutta vanhempiensa lapsuudenkotiin, vanhempiin ja sisaruksiin ja serkkuihin. Nielkää kaunanne ja eläkää nykypäivää.
        Turha haaveilla jostakin muunlaisesta isovanhemmuudesta. Jokainen on yksilö, myös lapsenlapsien vanhemmat itsekin.


      • 16+20
        Purnausta turhasta kirjoitti:

        Aika terävästi sanottu, että jotkut hoitavat isovanhemmuutensa täysin ala-arvoisesti.

        Isovanhemmat eivät ole perheen jäseniä, sen olemme saaneet tietää ihan lain voimalla.
        Isovanhemmilla ei ole mitään velvollisuuksia lapsenlapsiaan kohtaan, ja erotilanteissa he saattavat menettää kontaktin lapsenlapsiinsa kokonaan, eikä siitä voi valittaa mihinkään.

        Isovanhemmilla ei ole mitään hoitovelvollisuutta, joten on turhaa esittää sellaisesta mitään arvosteluja.
        Hoitakaa aikuiset ihmiset suhteet keskenänne, niin lapsenlapsetkin saavat elää normaalia sukulaisuutta vanhempiensa lapsuudenkotiin, vanhempiin ja sisaruksiin ja serkkuihin. Nielkää kaunanne ja eläkää nykypäivää.
        Turha haaveilla jostakin muunlaisesta isovanhemmuudesta. Jokainen on yksilö, myös lapsenlapsien vanhemmat itsekin.

        Olet täysin oikeassa. Mitenköhän on, kuinkakohan moni näistä tällekin sivulle purnaavista äideistä ja isistä sitten aikanaan itse täyttää ne tiukat raamit joita nyt omien lastensa isovanhemmille asettaa.

        Toivottavasti sitten muistavat olla just tasan niin täydellisiä kuin mitä nyt omiltaan vaativat.


      • kukin tavallaan
        Purnausta turhasta kirjoitti:

        Aika terävästi sanottu, että jotkut hoitavat isovanhemmuutensa täysin ala-arvoisesti.

        Isovanhemmat eivät ole perheen jäseniä, sen olemme saaneet tietää ihan lain voimalla.
        Isovanhemmilla ei ole mitään velvollisuuksia lapsenlapsiaan kohtaan, ja erotilanteissa he saattavat menettää kontaktin lapsenlapsiinsa kokonaan, eikä siitä voi valittaa mihinkään.

        Isovanhemmilla ei ole mitään hoitovelvollisuutta, joten on turhaa esittää sellaisesta mitään arvosteluja.
        Hoitakaa aikuiset ihmiset suhteet keskenänne, niin lapsenlapsetkin saavat elää normaalia sukulaisuutta vanhempiensa lapsuudenkotiin, vanhempiin ja sisaruksiin ja serkkuihin. Nielkää kaunanne ja eläkää nykypäivää.
        Turha haaveilla jostakin muunlaisesta isovanhemmuudesta. Jokainen on yksilö, myös lapsenlapsien vanhemmat itsekin.

        Nyt ei ollut kyse hoitojen määrästä vaan laadusta. Oma anoppini kiduttaa lapsia niin henkisesti kuin fyysisestikkin, joten en voi antaa hänen olla lasteni kanssa ilman valvontaa. Tämä on sitä ala-arvoista isovanhemmuutta.

        Jos isovanhempi on luonnehäiriöinen, ei siinä mikään auta, kuin ehkä pakkohoito psykiatrisella osastolla, jos sekään auttaa..


      • LopenKyllästynyt
        kukin tavallaan kirjoitti:

        Nyt ei ollut kyse hoitojen määrästä vaan laadusta. Oma anoppini kiduttaa lapsia niin henkisesti kuin fyysisestikkin, joten en voi antaa hänen olla lasteni kanssa ilman valvontaa. Tämä on sitä ala-arvoista isovanhemmuutta.

        Jos isovanhempi on luonnehäiriöinen, ei siinä mikään auta, kuin ehkä pakkohoito psykiatrisella osastolla, jos sekään auttaa..

        Mieheni jo hieman iäkäs äiti,entinen perhepäivähoitaja toki..,on myös kyseenalaistanut minun taituruuteni vauvan kanssa..Noh,tietenkin aiempien lapsien vauvaiästä on aikaa,mutta jotenkin kuitenkin ajattelen olevani vauvani paras asiantuntija ;))Ensimmäiset kolme kuukautta sain kuulla,kuinka liiaksi puen vauvaa ja nyt vauvan paino(ja minun paino myös) ja syöminen on hänen suurin huolensa..Jep,kun painoja voisikin tasata,hänellä nyt kyllä olisi antaa vauvalle kilo ja minulle muutama..Vielä kivasti jäisi itsellekkin.. :)Ja toisella suupielellä muistaa muistuttaa,kuinka minun tulee pitää myös miehestäni huolta..Huh-huh..kiirettä pitää.Viimeviikolla kävi mieheni veljen vaimon kanssa "Tultiin VAUVAA katsomaan"(kolmesti mainittuna..)käynnillä ja jösses sitä suoran kuttuilun määrää!Lähdin jo pois huoneista,hei haloo kenen koti..?,kun pelkäsin suutani,kun tähän asti olen kunnioittanut hänen ikäänsä,mutta heidän lähdettyään tein itseni kanssa päätöksen seuraavan kerran moista kuullessani poistuu minun sijastani joku toinen!Mieheni veljen vaimo soitti seuraavana päivänä ja pyysi anopin käytöstä anteeksi..Juu,sanoin,että eiköhän tämä seniili sukurutsaaja(osaan se minäkin..On näet nainut serkkunsa..) itse pahoittele käytöstään,jos niin aiheelliseksi näkee..Ikinä,milloinkaan ei pääsisi edes mieleni viereen viedä lasta hänen hoitoonsa!Niin makaa,kun petaa !Yes,pikkusen jo helpottaa..Kiitti,jos jaksoit lukea..


      • Kannattiko?
        LopenKyllästynyt kirjoitti:

        Mieheni jo hieman iäkäs äiti,entinen perhepäivähoitaja toki..,on myös kyseenalaistanut minun taituruuteni vauvan kanssa..Noh,tietenkin aiempien lapsien vauvaiästä on aikaa,mutta jotenkin kuitenkin ajattelen olevani vauvani paras asiantuntija ;))Ensimmäiset kolme kuukautta sain kuulla,kuinka liiaksi puen vauvaa ja nyt vauvan paino(ja minun paino myös) ja syöminen on hänen suurin huolensa..Jep,kun painoja voisikin tasata,hänellä nyt kyllä olisi antaa vauvalle kilo ja minulle muutama..Vielä kivasti jäisi itsellekkin.. :)Ja toisella suupielellä muistaa muistuttaa,kuinka minun tulee pitää myös miehestäni huolta..Huh-huh..kiirettä pitää.Viimeviikolla kävi mieheni veljen vaimon kanssa "Tultiin VAUVAA katsomaan"(kolmesti mainittuna..)käynnillä ja jösses sitä suoran kuttuilun määrää!Lähdin jo pois huoneista,hei haloo kenen koti..?,kun pelkäsin suutani,kun tähän asti olen kunnioittanut hänen ikäänsä,mutta heidän lähdettyään tein itseni kanssa päätöksen seuraavan kerran moista kuullessani poistuu minun sijastani joku toinen!Mieheni veljen vaimo soitti seuraavana päivänä ja pyysi anopin käytöstä anteeksi..Juu,sanoin,että eiköhän tämä seniili sukurutsaaja(osaan se minäkin..On näet nainut serkkunsa..) itse pahoittele käytöstään,jos niin aiheelliseksi näkee..Ikinä,milloinkaan ei pääsisi edes mieleni viereen viedä lasta hänen hoitoonsa!Niin makaa,kun petaa !Yes,pikkusen jo helpottaa..Kiitti,jos jaksoit lukea..

        luulenpa että kälysi vie riemusta kiljuen sukurutsa terveisesi anopillesi ja tulee varmasti myös miehesi korviin. Näkyykö se miehessäsi kuinkakin selvästi että on sukurutsasuhteesta syntyisin? Onko taitavakin banjonsoittaja?


      • Purnausta
        kukin tavallaan kirjoitti:

        Nyt ei ollut kyse hoitojen määrästä vaan laadusta. Oma anoppini kiduttaa lapsia niin henkisesti kuin fyysisestikkin, joten en voi antaa hänen olla lasteni kanssa ilman valvontaa. Tämä on sitä ala-arvoista isovanhemmuutta.

        Jos isovanhempi on luonnehäiriöinen, ei siinä mikään auta, kuin ehkä pakkohoito psykiatrisella osastolla, jos sekään auttaa..

        Mielestäni vanhemmat toimivat ala-arvoisesti, jos vievät lapsensa hoitoon, jossa heitä kohdellaan kiduttamalla niin henkisesti kuin fyysisestikin. Miksi sinne ollenkaan mennään?
        Mielenterveysongelmaiset isovanhemmat eivät ole oikeat hoitajat lapselle, ja se pitäisi jokaisen vanhemman ymmärtää.
        Sairaat vanhukset evät itsekään halua lapsia hoitaa, koska ymmärtävät etteivät jaksa.

        Tilanteet pitää ymmärtää oikein ja toimia niiden mukaan. Jos tiedät luonnehäritriön, niin miksi sinne veisit lapsesi kiusattavaksi?


    • yks mummo

      Kyllä meillä ulkomaanmatkat ovat olleet ihan ilmoitusasia: nyt olen varannut matkan sinne ja siihen aikaan. Eikä lapsen vanhemmat ole siitä loukkaantuneet. Samoin mökkimatkat. Ja jos lapsenlapsen mukaani haluan, niin kai minä kustannuksistakin vastaan? Ja kun töisssäkin täytyy käydä (ja meillä on tuota valimatkaakin), niin en usko, että sitä kivaa liikaa tulee.

      • Neljän äiti

        Ei varmasti haittaakaan, jos kohtuullisissa määrin viedään lastenlapsia reissuun. Minusta olisi todella kivaa, jos lapsemme pääsisivät joskus jonnekin isovanhempiensa kanssa. Mutta liiallisuuksiinkin se voi mennä, jos esimerkiksi kesälomalla lasta viedään niin, ettei kotona ehdi olla lainkaan. Tai jos vanhemmat ovat itse suunnitelleet ja varanneet vaikka matkan tai muuta tekemistä ja sitten vain ilmoitetaan, että me otetaankin lapset silloin mukaan. Teillä mitä ilmeisimmin asia on kunnossa, mutta tiedän tapauksia, joilla ei ole.


      • mummiko
        Neljän äiti kirjoitti:

        Ei varmasti haittaakaan, jos kohtuullisissa määrin viedään lastenlapsia reissuun. Minusta olisi todella kivaa, jos lapsemme pääsisivät joskus jonnekin isovanhempiensa kanssa. Mutta liiallisuuksiinkin se voi mennä, jos esimerkiksi kesälomalla lasta viedään niin, ettei kotona ehdi olla lainkaan. Tai jos vanhemmat ovat itse suunnitelleet ja varanneet vaikka matkan tai muuta tekemistä ja sitten vain ilmoitetaan, että me otetaankin lapset silloin mukaan. Teillä mitä ilmeisimmin asia on kunnossa, mutta tiedän tapauksia, joilla ei ole.

        Minua ei ole ainakaan oma äiti koskaan auttanut lastenhoidossa tai saatikka olisi ostanut jotain. Ei ole kiinostunut.. Minua itse on hoitanut mummini pienenä ja pidänkin isoäitiäni melkein ns. oikeana äitinä. Äitini ei edes viitsinyt tulla lapsenlapsen syntymäpäiville koska eihän lapsille ole tärkeää synttärit..Hänellä oli taas jotain taidekursseja tai mitä lie.. Olen antanut periksi ja annan hänen olla.. Ei minuakaan kiinosta hänen elämänsä..


      • äitiliini 4
        mummiko kirjoitti:

        Minua ei ole ainakaan oma äiti koskaan auttanut lastenhoidossa tai saatikka olisi ostanut jotain. Ei ole kiinostunut.. Minua itse on hoitanut mummini pienenä ja pidänkin isoäitiäni melkein ns. oikeana äitinä. Äitini ei edes viitsinyt tulla lapsenlapsen syntymäpäiville koska eihän lapsille ole tärkeää synttärit..Hänellä oli taas jotain taidekursseja tai mitä lie.. Olen antanut periksi ja annan hänen olla.. Ei minuakaan kiinosta hänen elämänsä..

        kyllä niitä isovanhempia on moneen junaan.olkaa vanhemmat onnellisia että teidän lapsillanne on rakastavat isovanhemmat.on nimittäin perheitä joilla ei ole yhtä hyvin asiat.oma äitini alkoholisti,apua kyllä yritetty antaa ja hoitoon ohjata mutta vaikeaa kun kieltää sairautensa.anoppini nuorekas,menevä,paljon harrastava,nuorempi mieskaveri,töissä käyvä.hänen kanssaan otettu monta kertaa yhteen.hän on nimittäin silloin vain mummo kun hänen kalenteriinsa mahtuu.ei päästä esimerkiksi synttäreille kun on marja aika.ei vaivauduta tulemaan katsomaan koulun joulujuhlaa.en ole vaatimassa rahaa vain yhdessäoloa.ulkoilua,kirjastossa käyntiä,leipomista,uimassa käyntiä esimerkiksi.viimeinen niitti oli vähän aikaa sitten sairastuttuani,minut määrättiin vuodelepoon.ei voinut ottaa lapsia viikonlopuksi hoitoon mieheni ollessa töissä.hänen tapoihin ei kuulu ruikutella apua oli vastaus.hänen avuksi kyllä pitää olla aina valmiina menemään.laitoin viestiä hänelle että miten hänellä voisi olla lapsiin mitään oikeuksia kun hänellä ei ole mitään velvollisuuksiakaan.eihän lapsillanikaan ole oikeutta halutessaan mummoon.voiko puhua isovanhempien velvollisuuksista ja oikeuksista.ottakaa kantaa.


      • ei kade
        äitiliini 4 kirjoitti:

        kyllä niitä isovanhempia on moneen junaan.olkaa vanhemmat onnellisia että teidän lapsillanne on rakastavat isovanhemmat.on nimittäin perheitä joilla ei ole yhtä hyvin asiat.oma äitini alkoholisti,apua kyllä yritetty antaa ja hoitoon ohjata mutta vaikeaa kun kieltää sairautensa.anoppini nuorekas,menevä,paljon harrastava,nuorempi mieskaveri,töissä käyvä.hänen kanssaan otettu monta kertaa yhteen.hän on nimittäin silloin vain mummo kun hänen kalenteriinsa mahtuu.ei päästä esimerkiksi synttäreille kun on marja aika.ei vaivauduta tulemaan katsomaan koulun joulujuhlaa.en ole vaatimassa rahaa vain yhdessäoloa.ulkoilua,kirjastossa käyntiä,leipomista,uimassa käyntiä esimerkiksi.viimeinen niitti oli vähän aikaa sitten sairastuttuani,minut määrättiin vuodelepoon.ei voinut ottaa lapsia viikonlopuksi hoitoon mieheni ollessa töissä.hänen tapoihin ei kuulu ruikutella apua oli vastaus.hänen avuksi kyllä pitää olla aina valmiina menemään.laitoin viestiä hänelle että miten hänellä voisi olla lapsiin mitään oikeuksia kun hänellä ei ole mitään velvollisuuksiakaan.eihän lapsillanikaan ole oikeutta halutessaan mummoon.voiko puhua isovanhempien velvollisuuksista ja oikeuksista.ottakaa kantaa.

        ääliö äitiliini 4


      • äitiliini 4
        ei kade kirjoitti:

        ääliö äitiliini 4

        oliko ei kade nimimerkillä lapsia.itsellä 4 lasta ja olen ollut kotiäitinä 14v.mielestäni kotiäitiyttä ei arvosteta nykypäivänä tarpeeksi.


      • yxmuzi
        äitiliini 4 kirjoitti:

        kyllä niitä isovanhempia on moneen junaan.olkaa vanhemmat onnellisia että teidän lapsillanne on rakastavat isovanhemmat.on nimittäin perheitä joilla ei ole yhtä hyvin asiat.oma äitini alkoholisti,apua kyllä yritetty antaa ja hoitoon ohjata mutta vaikeaa kun kieltää sairautensa.anoppini nuorekas,menevä,paljon harrastava,nuorempi mieskaveri,töissä käyvä.hänen kanssaan otettu monta kertaa yhteen.hän on nimittäin silloin vain mummo kun hänen kalenteriinsa mahtuu.ei päästä esimerkiksi synttäreille kun on marja aika.ei vaivauduta tulemaan katsomaan koulun joulujuhlaa.en ole vaatimassa rahaa vain yhdessäoloa.ulkoilua,kirjastossa käyntiä,leipomista,uimassa käyntiä esimerkiksi.viimeinen niitti oli vähän aikaa sitten sairastuttuani,minut määrättiin vuodelepoon.ei voinut ottaa lapsia viikonlopuksi hoitoon mieheni ollessa töissä.hänen tapoihin ei kuulu ruikutella apua oli vastaus.hänen avuksi kyllä pitää olla aina valmiina menemään.laitoin viestiä hänelle että miten hänellä voisi olla lapsiin mitään oikeuksia kun hänellä ei ole mitään velvollisuuksiakaan.eihän lapsillanikaan ole oikeutta halutessaan mummoon.voiko puhua isovanhempien velvollisuuksista ja oikeuksista.ottakaa kantaa.

        sanella, mitä äitisi olisi tehtävä lastesi kanssa. Hänen olisi ilmeisesti sinun mielestäsi jopa pantava kalenterinsa uusiksi lastesi (ts. sinun) menojen mukaan. Ei ihme, että erimielisyyttä syntyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5639
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3465
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe