Lapsellamme, 3 kk, epäillään maitoallergiaa. Ja koska imetän, olen se minä joka joudun maidottomalla ruokavaliolle :(
Sain sellaiset ohjeet, että maito pois 100 %:sti (ja siinä siis oli ainut mitä hoitaja sanoi puhelimessa!!!). Kun pääsin koneelle, niin siellä oli lueteltu muitakin nimiä, jotka sisältävät maitoproteiiniä - kesoiini, kesaiini tai jotain tuollasta. Nyt en löydä niitä sivuja enää.
Osaako joku auttaa, mitä minun pitää katsoa tuoteselosteesta.
imetän ja lapsella maitoallergia
7
1248
Vastaukset
- kivuton
Tiedän, miten pääset "allergiasta" irti. Lääkärit eivät siinä auttaa.
- minä vaan
Täysin asiaton vastaus.
Valitettavasti en osaa auttaa, mutta kokeile uudellee allergialiiton sivuja tai kysy sitä kautta
- dussot
Kysy uudestaan terkkariltasi tai katso jostain järkeviltä webbisivuilta, kuten
http://www.tohtori.fi/?page=4069997&search=maitoallergia
Kaseiini on maitoproteiini. Lehmänmaitoallergian laukaisee luultavasti yksi tai useampi maidon proteiini, joten niitä kaikkia tulee välttää. Sinulle varmaan sanottiinkin että useimmiten maitoallergia paranee itsestään 2-3 ikävuoteen mennessä.
Korvikkeista käy mm. jokin kauraliemi, Yosa-jogurtti, sininen Keiju ja Flora margariini (katso kuitenkin että tuoteselosteessa lukee maidoton). Ne sopivat myös lapselle. Lisäksi apteekista saa jotain maidonkorvikkeita lapselle sitten kun hän syö kiinteää ruokaa.- allergisen äiti
Yllä joku linkittikin sivun, jossa on mainittu noita maidon "piilonimiä". Käytännössä hera tai muut hera-alkuiset ovat ainoat johon olen säännöllisemmin törmännyt. Alussa kannattaa muistaa itsestäänselvyydet, kuten että myös mm. kerma ja juusto ovat maitoa. Tuntuu itsestäänselvältä näin, mutta joskus pikaisesti tuoteselostetta lukiessa ja etsiessä sanoja maito tai hera, on meinannut mennä täysin ohi sana "kerma" tai "juusto".
Tsemppiä maidottomaan dieettiin. Oikeasti se ei ole ollenkaan niin hankalaa kuin aluksi tuntuu. Olen ollut itse jo yli puoli vuotta maidottomalla ja munattomalla dieetillä ja äkkiä tähän tottuu.
Alussa voi tuntua raskaalta, jos tuntuu, ettei "mitään voi syödä" ja ajatukset keskittyvät juuri niihin asioihin mitä ei voi laittaa suuhunsa. Vinkkinä sanoisin, että hae kaupasta valmiiksi kaappiin maidotonta ruokaa ja naposteltavaa sekä herkkujakin. Kun kaapit pursuavat kaikkea hyvää, ei muista ajatellakaan kaikkea mitä ei saanut syödä. Minua ainakin kiinnosti kaikki uudet mielenkiintoiset ruoat, joten ei harmittanut yhtään, ettei saanut koskea tavalliseen juustoon. Muutamassa viikossa oli jo alkanut tottumaan, joten sitten ei tarvinnut enää ylimääräisiä ruokia kaapissa.
- fdsbg
Moi. Meille lasten allergioiden erikoislääkäri sanoi, ettei maitotuotteita saa syödä. Ei puhunut mitään kaseiinista, tms. Eli pointtina on ennen altistustestiä, ettei vauva saa maitoproteiinia, jotta altistus sitten toimisi. Siitä, kuinka paljon maitoproteiinia imeytyy äidinmaitoon ja missä ajassa, ei myöskään ollut puhetta. Olin häissä viikonloppuna enkä siis imettänyt vuorokauteen, mutta en silti saanut nauttia esim. kakkua :(
- Helmi 2007
Meillä maitoallergia tarkoitti myös naudanlihan pois jättöä, koska on olemassa laktoosiintorelanssi ja maitoproteiini allergia. Loppu peleissä tuli kaikki mahdollinen( suklaa,mansikka herneet, tomaatti jne) katsoin paremmaksi lopettaa imetyksen kuin huuattaa lasta kokoajan mahakipujen kanssa. Noin 4 vuotiaana kaikki oli ohi kun noudatti tarkkaa diettiä. Tottakai imetyksestä oli vaikea luopua, mutta mielummin nautin äitiydestä täysillä kun kyttäsin kaikkea mitä suuhuni laitoin.
- ölkmjnb
Meillä altistuksessa riitti 1 ml korviketta, kun oireet jo alkoivat ja testi loppui siihen. Kyselin tuosta kaseiinista, niin sitä on niin pieni määrä yleensä tuotteissa ja lisäksi äidinmaitoon suodattuu vain murto-osa tästä, joten ei pitäisi vaikuttaa. Mutta hera ja jos lukee ihan maitoproteiini, niin pois. Ja tietenkin jos lukee maito, voi, kerma, juusto, maitojauhe, jne...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113475MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768