Faktat tiskiin

BrutaaliaFaktaa

Ari Koivusen tähti on sammunut ja jäljellä taitaa olla enää hiillos. Eikä sitä taida pelastaa edes polttoaine tulelle.
Miettikääs, ensimmäinen albumi myi n. 80 000 kpl, toinen enää 17 000 ja Amoralin SYC vaan 3000 kpl. Uskomaton pudotus kahdeksastakymmenestä kolmeen tuhanteen, varmaan joku epävirallinen suomen ennätys. Oliko idols-faneja siis todellakin noin suuri osa? Ja miettikää keikkoja, alussa kaikki oli loppuunmyytyjä, nykyään kourallinen ja useimmiten samat naamat yleisössä. Missä vika?

Mediassa? Alussa Koivunen ja fanit huusivat yhdessä kuorossa miten hevi-arista ei saa uutisoida mitään haukkumisjuttuja ja ulkomusiikillisia seikkoja. Kieltämättä media vääristeli Arin sanomisia ja uutisoi turhista asioista, mutta mitä tahansa uutisoidaan tai puhutaan, kunhan puhutaan on hyväksi artistille. Väitän, että kyllä te fanit kaipaatte nyt myös niitä negatiivisia uutisia Arista toisin kuin tämän hetkinen tilanne, jolloin ei uutisoida mitään.

Asenteessa? Ari uhosi vuosi pari vuotta takaperin, että häntä kyllästyttää esiintyä samoissa pizzerioitten hämyisissä nurkissa. No mitäs hän nyt tekee? Saisi olla tyytyväinen, että edes pääsee johonkin soolona esiintymään.
Ilman Amoralia Ari olisi pahemmassa kuin pulassa ja joutuisi varmaan takaisin karaokea juontamaan. Raskasta joulue-kiertueellakin Ari on messissä vain koska RJ on Erkan perustama. Eikös Arin soolobändiltäkin loppunut sopimus.

Ulkomaan markkinatkin on mennyt päin persettä. Mitä sekin hyödyttää jos jossain etelä-amerikassa tai muualla euroopassa joka maasta Aria/Amoralia diggaa 5 tyyppiä. Ei yhtikäs mitään.

Turha marttojen on vaahdota tästä viestistä. Itsekin diggaan Arista ja toivon että hän menestyisi, mutta mainitsemani asiat ovat brutaalia faktaa. Tuntuu, että jotkut fanit elävät jossain hattaralandiassa ja sivuutetaan se tosia-asia, että Koivusen ura on menossa päin peetä.

27

730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfdfh

      Kärsivällisyyttä ... eikö tuo ole täysin muusikon arkea, ylämäet ja alamäet. Vaan ihan kourallisella Suomessa suosio pysyy suurin piirtein tasaisen kovana ja samoin näkyvyys mediassa. Muut ovat työtätekeviä muusikoita jotka tekevät duuniaan, vaikkei siitä kirjoiteta.

      Tästä vuodatuksesta tulee nyt lähinnä mieleen että nykytilanne on varmaan suurin ongelma niille, jotka ei kestä että Ari on yksi ihan hyvistä, mutta ei suurin ja parhain.

    • En jaksanut

      lukea kuin sieltä täältä, mutta oot vissiin jotenkin huolissasi Arin suosiosta tai jotain. Onneksi Ari laulaa vielä, sillä diggaan edelleen sen äänestä.

    • jopomopo

      ei se taida edes olla ura ihmisiä vaan varmaan se vaan elelee elämäänsä tekee asioita joita tykkää. On se vähän huvittavaa jos sä stressaat siitä enemmän kun Ari ;-). Välillä menee lujempaa välillä hiljempaa ja voi tulla isompaa menestystä jossain vaiheessa tai olla tulematta.

    • oot hattarapää

      Sinä se sitten jaksat provota tuota samaa soopaa. Aina vain jaksat toisia martoitella - naivia sanon minä.

      Jos sinua noin kovasti "huolettaa" Arin pärjääminen tai pärjäämättömyys, niin olisiko sinun aika poistua täältä vaahtoamasta ja ruveta diggaileen jotain muuta artistia. Onhan niitä, jotka ovat lööpeissä jatkuvasti (tosin muista kuin musiikillisista syistä), jos se sinun mielestäsi jokin meriitti on.

      Ari (ja Amoral) ei noita turhia lööppejä tarvitse. Ari pärjää ihan omalla lahjakkuudellaan ja me aikuiset fanit jaksamme kyllä odottaa kärsivällisesti seuraavaakin albumia ja sen myötä tulevia uusia esiintymisiä.

      • jetro thull

        se vaan jännää että ari ei enää kelpaa kellekkään . mutta onhan hänellä vielä yksi valttikortti se taivaallinen tanssin taito .miksi ari ei enää juokse lavalla edestakas , se oli aina parasta mitä minä seurasin .siinä mentiin rinta rottingilla ja hyvä että housut pysy mukana .


      • mb ,mkkk

        ettei mitään tarvitse kun teitä intohimoisia on enää kourallinen kasassa. Muusikko tarttee näkyvyyttä päästäkseen myymään tuotteitaan ja kaikkein eniten kai sellainen jolla ei ole omaa tuotantoa vaan osaa vaan hoilailla muitten biisejä ja covereita.


      • Ari on Ari
        mb ,mkkk kirjoitti:

        ettei mitään tarvitse kun teitä intohimoisia on enää kourallinen kasassa. Muusikko tarttee näkyvyyttä päästäkseen myymään tuotteitaan ja kaikkein eniten kai sellainen jolla ei ole omaa tuotantoa vaan osaa vaan hoilailla muitten biisejä ja covereita.

        bändin laulaja hoilaa vaan muitten biisejä eikä bändissä kaikki niitä biisintekijöitä aina ole, että se ei ole mikään kriteeri. Eikä kaupallisuus ole mikään hyve. Ari ei mielistele tyhjää eikä koita siten tyrkyttää itteensä. Se on sille eduksi.


      • v,
        Ari on Ari kirjoitti:

        bändin laulaja hoilaa vaan muitten biisejä eikä bändissä kaikki niitä biisintekijöitä aina ole, että se ei ole mikään kriteeri. Eikä kaupallisuus ole mikään hyve. Ari ei mielistele tyhjää eikä koita siten tyrkyttää itteensä. Se on sille eduksi.

        mielistellä eikä sitä itseään kukaan mielistele. Päinvastoin. Tehköön mitä tekee. Who cares!


    • Ei tuu kylmää savu

      parhaiten vasta hiilloksessa.

    • jaksanut

      lukea tota vanhaa liirumlaarumia. Koivusen kaltaiselle lahjakkuudelle on varmasti bändejä tarjolla, mikäli tiet Amoralin kanssa joskus eroavat. Arin ura laulajana loppuu vain mikäli hän itse päättää sen lopettaa. Ari taisi jossain haastattelussa haaveilla biljardiammattilaisuudesta. Silloin ei tarvitsisi ainakaan olla vajaamielisten nettikirjoittelun kohteena. Kukaan ei kaipaa median valheita.
      RJ-kiertueella Ari on mukana koska on paras laulaja tulkitsemaan joululauluja. Soolobändillä ei ole koskaan ollut sopimusta Sonyn kanssa ja Ari on edelleen Sonyn artisti. Myyntiluvuissa näkee vain Suomen levymyynnin.

      • Meurmanonihq

        Tuu ny iha oikeesti pois sieltä hattaralandiasta. Voitko väittää ettei 80 tuhannen levymyynnin jälkeen 3000 myytyä levyä ole katastrofi? Mun mielestä ainakin on.
        Ari dissas hämyisiä pizzerian nurkkia ja pubeja keikkapaikkoina mutta nyt on hyvä jos hänet edes sellaisiin huolitaan.

        Ja täällä martat heti kirjoittavat, että olen huolissani Arin urasta..no totta helvetissä olen! ettekö te sitten ole??? On se nyt kumma jos kerta diggaa Arista niin miksei siitä saisi olla huolissaan mihin suuntaan hänen uransa on menossa.

        Teille näköjään brutaali fakta on liirumlaarumia.


      • cmn

        hehehehehehehehehehehehhehehehehhhhhhh...öhömmm


      • zm,
        Meurmanonihq kirjoitti:

        Tuu ny iha oikeesti pois sieltä hattaralandiasta. Voitko väittää ettei 80 tuhannen levymyynnin jälkeen 3000 myytyä levyä ole katastrofi? Mun mielestä ainakin on.
        Ari dissas hämyisiä pizzerian nurkkia ja pubeja keikkapaikkoina mutta nyt on hyvä jos hänet edes sellaisiin huolitaan.

        Ja täällä martat heti kirjoittavat, että olen huolissani Arin urasta..no totta helvetissä olen! ettekö te sitten ole??? On se nyt kumma jos kerta diggaa Arista niin miksei siitä saisi olla huolissaan mihin suuntaan hänen uransa on menossa.

        Teille näköjään brutaali fakta on liirumlaarumia.

        Ari on itse pilannut uransa laskettelemalla sammakoita suustaan ja olemalla kypsymättömältä vaikuttava "vittumies" julkisuudessa. Jutut ei ole parantuneet tippaakaan sitten idolipäivien ja vaikka niitä covereita menisikkin kuuntelemaan niin jutut pilaa kaiken jo alkumetreillä. Ei tule menestymään jos ei tavat parane. Piste.


      • saint rock
        zm, kirjoitti:

        Ari on itse pilannut uransa laskettelemalla sammakoita suustaan ja olemalla kypsymättömältä vaikuttava "vittumies" julkisuudessa. Jutut ei ole parantuneet tippaakaan sitten idolipäivien ja vaikka niitä covereita menisikkin kuuntelemaan niin jutut pilaa kaiken jo alkumetreillä. Ei tule menestymään jos ei tavat parane. Piste.

        ottaisi Ari vaan oppia vaikka Remu Aaltosesta ja Andy McCoysta monista ulkomaisista esimerkillisistä menestyvistä rokkareista puhumattakaan!


      • Öhh...
        Meurmanonihq kirjoitti:

        Tuu ny iha oikeesti pois sieltä hattaralandiasta. Voitko väittää ettei 80 tuhannen levymyynnin jälkeen 3000 myytyä levyä ole katastrofi? Mun mielestä ainakin on.
        Ari dissas hämyisiä pizzerian nurkkia ja pubeja keikkapaikkoina mutta nyt on hyvä jos hänet edes sellaisiin huolitaan.

        Ja täällä martat heti kirjoittavat, että olen huolissani Arin urasta..no totta helvetissä olen! ettekö te sitten ole??? On se nyt kumma jos kerta diggaa Arista niin miksei siitä saisi olla huolissaan mihin suuntaan hänen uransa on menossa.

        Teille näköjään brutaali fakta on liirumlaarumia.

        Kivaa näin Arin ääntä fanittavan kannalta on se, että Ari edelleen laulaa. Arin katastrofeilla tjms ei oo niin väliä juu, kun on tuo omakin elämä elettävänä.


      • upsidedowns
        Meurmanonihq kirjoitti:

        Tuu ny iha oikeesti pois sieltä hattaralandiasta. Voitko väittää ettei 80 tuhannen levymyynnin jälkeen 3000 myytyä levyä ole katastrofi? Mun mielestä ainakin on.
        Ari dissas hämyisiä pizzerian nurkkia ja pubeja keikkapaikkoina mutta nyt on hyvä jos hänet edes sellaisiin huolitaan.

        Ja täällä martat heti kirjoittavat, että olen huolissani Arin urasta..no totta helvetissä olen! ettekö te sitten ole??? On se nyt kumma jos kerta diggaa Arista niin miksei siitä saisi olla huolissaan mihin suuntaan hänen uransa on menossa.

        Teille näköjään brutaali fakta on liirumlaarumia.

        Hauskaa on se, että asiat on kääntyneet toisinpäin. Ennen ns. marttoja moitittiin siitä, että ne on huolissaan Arista. Nyt kun ne ei ole vaan on omaksuneet toisenlaisen ja oikeamman asenteen niin niitä moititaan siitä, että ne ei ole huolissaan. Sen sijaan ulkopuoliset huolehtii itsensä tärviölle, hih.


      • neula uralle?
        Meurmanonihq kirjoitti:

        Tuu ny iha oikeesti pois sieltä hattaralandiasta. Voitko väittää ettei 80 tuhannen levymyynnin jälkeen 3000 myytyä levyä ole katastrofi? Mun mielestä ainakin on.
        Ari dissas hämyisiä pizzerian nurkkia ja pubeja keikkapaikkoina mutta nyt on hyvä jos hänet edes sellaisiin huolitaan.

        Ja täällä martat heti kirjoittavat, että olen huolissani Arin urasta..no totta helvetissä olen! ettekö te sitten ole??? On se nyt kumma jos kerta diggaa Arista niin miksei siitä saisi olla huolissaan mihin suuntaan hänen uransa on menossa.

        Teille näköjään brutaali fakta on liirumlaarumia.

        Sulle on jäänyt toi marttaliirumlaarum päälle, kuin aikoinaan vanhoissa grammareissa... Koeta jo uusiutua lapsparka.


      • Martttti
        upsidedowns kirjoitti:

        Hauskaa on se, että asiat on kääntyneet toisinpäin. Ennen ns. marttoja moitittiin siitä, että ne on huolissaan Arista. Nyt kun ne ei ole vaan on omaksuneet toisenlaisen ja oikeamman asenteen niin niitä moititaan siitä, että ne ei ole huolissaan. Sen sijaan ulkopuoliset huolehtii itsensä tärviölle, hih.

        Onko martat sisäpiiriä? Salli mun nauraa!!!


      • kylmää?
        Martttti kirjoitti:

        Onko martat sisäpiiriä? Salli mun nauraa!!!

        Taitaa ne nykyisin olla paitsi, että ei niitä ole olemassa kuin sun mielikuvituksessa.


      • arttusanteri
        zm, kirjoitti:

        Ari on itse pilannut uransa laskettelemalla sammakoita suustaan ja olemalla kypsymättömältä vaikuttava "vittumies" julkisuudessa. Jutut ei ole parantuneet tippaakaan sitten idolipäivien ja vaikka niitä covereita menisikkin kuuntelemaan niin jutut pilaa kaiken jo alkumetreillä. Ei tule menestymään jos ei tavat parane. Piste.

        laulutaidon lisäksi onkin juuri se, ettei se muutu. Ei matki ketään eikä koita olla kuin joku muu vaan on the one and only Ari Koivunen. Toiset tykkää oman linjansa pitäjistä toiset ei.


      • olkaoöl
        neula uralle? kirjoitti:

        Sulle on jäänyt toi marttaliirumlaarum päälle, kuin aikoinaan vanhoissa grammareissa... Koeta jo uusiutua lapsparka.

        Mää otan ton martta nimityksen nykyään kohteliaisuutena.
        Martta= vahva itsenäinen omat päätöksensä tekeva nainen. :D


      • viisaita naisia
        olkaoöl kirjoitti:

        Mää otan ton martta nimityksen nykyään kohteliaisuutena.
        Martta= vahva itsenäinen omat päätöksensä tekeva nainen. :D

        Niin tottahan se on, että Martat ovat paljon aikaansaavia, viisaita naisia.

        http://www.martat.fi/jarjesto/hankkeet/

        Tuolta saattaisi löytyä hyödyllisiä vinkkejä niilekin, joilla elämä junnaa paikallaan, pelkän provoilun merkeissä.


    • no hössö

      vaan hössääjäfani. Ari kyllä pärjää tai sitten ei ihan niinkuin kaikki muutkin. Musiikin takia se laulaa ja musiikin takia sitä kuunnellaan, ei sanomisten eikä tekemisten.

    • missä pitääkin

      Siinä se on missä se olisi ilman idolsia. Tai vähän paremmin sillä nyt menee, kun on Amoralissa. Ei se siihenkään bändiin olisi päässyt ilman idols-kuvioita se on varma. Aliarvostettu se kyllä on laulutaitoihinsa nähden, mutta ilmeisesti on ihan tyytyväinen olotilaansa, että turhaan sen vuoksi itketään, kun se ei itsekkään itke.

      • ei siitä oo

        Väittäisin että jo idolsin aikana koivunen oli yliarvostettu siihen nähden, että laulu kieppuili missä sattuu. Typerää pään puskaan piilottamista hokea, että arskaa ei oikein arvosteta :D

        Kun kaikki tahot tekivät kaikkensa että hevariarista tulisi uusi tähti. Mutta kun ei taidot eikä kyvyt riitä niin minkäs sille voi


      • Sovitaan
        ei siitä oo kirjoitti:

        Väittäisin että jo idolsin aikana koivunen oli yliarvostettu siihen nähden, että laulu kieppuili missä sattuu. Typerää pään puskaan piilottamista hokea, että arskaa ei oikein arvosteta :D

        Kun kaikki tahot tekivät kaikkensa että hevariarista tulisi uusi tähti. Mutta kun ei taidot eikä kyvyt riitä niin minkäs sille voi

        sit vaikka niin hani :)


      • WWWWWMM
        ei siitä oo kirjoitti:

        Väittäisin että jo idolsin aikana koivunen oli yliarvostettu siihen nähden, että laulu kieppuili missä sattuu. Typerää pään puskaan piilottamista hokea, että arskaa ei oikein arvosteta :D

        Kun kaikki tahot tekivät kaikkensa että hevariarista tulisi uusi tähti. Mutta kun ei taidot eikä kyvyt riitä niin minkäs sille voi

        sitä hewilaulajana muihin suomalaisiin niin sen mitä se mahdollisest tekniikas häwii niin sen äänensaudis woittaa. ite diggaan suht harwoist suomalaisist hewiäänist ja ne on yhden käden sormil laskettawat ketä jaksaa kuunnella wittuuntumatta parii tahtii enempää et siin suhtees ari kyl haukkuu paikkans ihan jees. äänet on yleens joko liian särkyneit liian metallisii tai liian massaa. laulajien äänest waan diggaa heti tai sit ei jaksa niit. se et onks käyny jotai musa-akatemiaa niin sil ei oo merkityst.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4540
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe