Mitään Miksi sera kuuntelu on netistä pois. Sanokaa syy , koetetaan sitten kosjata jos se on sitä.
Kukaan ei ole kirjoittanut
20
270
Vastaukset
- Tiatua
Siellä on linkki jolla sivun ylläpitäjiin saa yhteyttä. Eihän niitä täältä kysytä. Itse en ole kuunnellut ensimmäisiäkään seuroja sieltä, enkä aio jatkossakaan kuunnella.
- Kunutelija kuulen
villitsevän kansaa väärään suuntaan.
- Autuas aina
Sitäkö tarkoitit väärällä suunnalla? En mä nyt tiedä, jos esimerkiksi Hesan seuroja pyöritetään, niin eiköhän se vain vahvista lapinluottamusta Jeesuksen sanaan luottamisen kustannuksella?
Oikeasti minua ei kamalasti kiinnosta tämä nykyinen ristiriitaisuus opetuksessa. Eikä ollenkaan se, että lähes kaikissa saarnoissa perusteetta mollataan toisia Jeesukseen uskovia, jotka eivät ole lestadiolaisia. Eivät nämä muita mollaavat puhujat käy muiden kokouksissa kuuntelemassa, että he voisivat sanoa mitään niistä oikean tiedon pohjalta. Lestadiolaisten taivasosuus (perintö) ei vähene tippaakaan siitä, että muutkin Jeesukseen uskovat pääsevät taivaaseen, miksi siis pitää koko ajan puhua pahaa ja valehdella toisista kristityistä.
Kyllä minä syynkin tietysti tiedän. omia joukkoja yritetään pitää koossa, ja kuuliaisina äitiseurakunnalle ja lapinvanhimmille. Pahan puhuminen muista kristittyistä johtuu väärästä seurakuntaopista. Toki siihen on muitakin syitä, yksi näistä keskeisistä syistä on, että esikoislestadiolaisuudessa on hyvin tyypillistä ettei uskonvanhurskaus ole kirkastunut kuulijoille. Traditiossa on vahva siemen "parannuksen tekemisiin" liittyen, tekoihin perustuvalle vanhurskaudelle. Oppi kolemn kyynärän pituisesta Jumalasta, elää vahvana liikkeen piirissä. (Ihminen ei saa uskoa syntejään anteeksi, ilman toisen liikkeessä hyväksytyn henkilön todistusta.) Autuas aina kirjoitti:
Sitäkö tarkoitit väärällä suunnalla? En mä nyt tiedä, jos esimerkiksi Hesan seuroja pyöritetään, niin eiköhän se vain vahvista lapinluottamusta Jeesuksen sanaan luottamisen kustannuksella?
Oikeasti minua ei kamalasti kiinnosta tämä nykyinen ristiriitaisuus opetuksessa. Eikä ollenkaan se, että lähes kaikissa saarnoissa perusteetta mollataan toisia Jeesukseen uskovia, jotka eivät ole lestadiolaisia. Eivät nämä muita mollaavat puhujat käy muiden kokouksissa kuuntelemassa, että he voisivat sanoa mitään niistä oikean tiedon pohjalta. Lestadiolaisten taivasosuus (perintö) ei vähene tippaakaan siitä, että muutkin Jeesukseen uskovat pääsevät taivaaseen, miksi siis pitää koko ajan puhua pahaa ja valehdella toisista kristityistä.
Kyllä minä syynkin tietysti tiedän. omia joukkoja yritetään pitää koossa, ja kuuliaisina äitiseurakunnalle ja lapinvanhimmille. Pahan puhuminen muista kristittyistä johtuu väärästä seurakuntaopista. Toki siihen on muitakin syitä, yksi näistä keskeisistä syistä on, että esikoislestadiolaisuudessa on hyvin tyypillistä ettei uskonvanhurskaus ole kirkastunut kuulijoille. Traditiossa on vahva siemen "parannuksen tekemisiin" liittyen, tekoihin perustuvalle vanhurskaudelle. Oppi kolemn kyynärän pituisesta Jumalasta, elää vahvana liikkeen piirissä. (Ihminen ei saa uskoa syntejään anteeksi, ilman toisen liikkeessä hyväksytyn henkilön todistusta.)asia on juuri näin.
- teuta
Nimittäin .Se sama sana joka lähtee Saarnaajalta , se sieltä kuuluu.
- teuta
Autuas aina kirjoitti:
Kyllä minä syynkin tietysti tiedän. omia joukkoja yritetään pitää koossa, ja kuuliaisina äitiseurakunnalle ja lapinvanhimmille. Pahan puhuminen muista kristittyistä johtuu väärästä seurakuntaopista. Toki siihen on muitakin syitä, yksi näistä keskeisistä syistä on, että esikoislestadiolaisuudessa on hyvin tyypillistä ettei uskonvanhurskaus ole kirkastunut kuulijoille. Traditiossa on vahva siemen "parannuksen tekemisiin" liittyen, tekoihin perustuvalle vanhurskaudelle. Oppi kolemn kyynärän pituisesta Jumalasta, elää vahvana liikkeen piirissä. (Ihminen ei saa uskoa syntejään anteeksi, ilman toisen liikkeessä hyväksytyn henkilön todistusta.)Ja lisättynä vielä se seikka , että että Uuden vuoden saarnoissa tuotiin esiin, että sellainen henkilö
joka tarvii rippiä , on varmistettava , että kyseisellä rippi isällä on lapin luottamus , tätä en ole vielä
sulattanut , ja tuskin sulatankaan , sillä sehän on maallista ei taivaallista. - teuta
Sellaisen vertauksen , joka tehtiin erään veljen taholta LAHDEN ruokoushuneen kuuntelu linjoista .
Eräs veli sanoi ( vanhassa oli n.70 linjaa) Ja uuteen oli kaavailtu 250 , että noin paljon niitä voi joku
vaikka käyttää väärin ! Miten? Eikö kuuntelu ole juuri tarkoitus , ja jos joku ei lessu tulee linjalle
eikö se ole parasta kuuntelua , siitä voi kehkeytyä jotakin, parasta on että sitä kielletä. - Tiatua
teuta kirjoitti:
Sellaisen vertauksen , joka tehtiin erään veljen taholta LAHDEN ruokoushuneen kuuntelu linjoista .
Eräs veli sanoi ( vanhassa oli n.70 linjaa) Ja uuteen oli kaavailtu 250 , että noin paljon niitä voi joku
vaikka käyttää väärin ! Miten? Eikö kuuntelu ole juuri tarkoitus , ja jos joku ei lessu tulee linjalle
eikö se ole parasta kuuntelua , siitä voi kehkeytyä jotakin, parasta on että sitä kielletä.Liikkeellä ei ole omaa virallista kotisivuakaan internetissä, jossa liikettä esiteltäisiin ja seuroista kerrottaisiin.
Tämä kielii selvästi siitä, että liikkeeseen ei halutakaan uusia jäseniä, vain luonnollisen syntymän kautta tulleet, ovat tevetulleita. Tällaiselta se näyttää :-O
Huuvan ääni verkossa on sekin yksityishenkilöiden ylläpitämä saitti. - teuta
Tiatua kirjoitti:
Liikkeellä ei ole omaa virallista kotisivuakaan internetissä, jossa liikettä esiteltäisiin ja seuroista kerrottaisiin.
Tämä kielii selvästi siitä, että liikkeeseen ei halutakaan uusia jäseniä, vain luonnollisen syntymän kautta tulleet, ovat tevetulleita. Tällaiselta se näyttää :-O
Huuvan ääni verkossa on sekin yksityishenkilöiden ylläpitämä saitti.Sillä siitä pitää saada tietoa , kokoaika
- teuta
teuta kirjoitti:
eikö se ole parasta kuuntelua , siitä voi kehkeytyä jotakin, parasta on että sitä kielletä.Heinolasta kuului viikon loppuna . minä en voinut kuulla olin muualla .
- teuta
teuta kirjoitti:
Heinolasta kuului viikon loppuna . minä en voinut kuulla olin muualla .
Kun tampereelta ei kuulunut pihaustakaan , ilman muuta asetan sen topin laskuun.
- teutatess
teuta kirjoitti:
Sillä siitä pitää saada tietoa , kokoaika
Jos saarnataan , että sanan kuulo on muka eri kun se saarnataan pöntöstä , on se sitten iso tai pieni
Niin asia on sama , eli sama Jumalan sana siitä kuuluu kuin jos se tulisi Netistä kotiin.
Sillä on toisia ihmisiä jotka ei voi jostain syystä , olla rukoushuoneella kuuntelussa.
Syitä hän voi olla useita niinkuin tiedät . - teuta
teuta kirjoitti:
Heinolasta kuului viikon loppuna . minä en voinut kuulla olin muualla .
Kuin aluksi kysyin.
- teutatess
teutatess kirjoitti:
Jos saarnataan , että sanan kuulo on muka eri kun se saarnataan pöntöstä , on se sitten iso tai pieni
Niin asia on sama , eli sama Jumalan sana siitä kuuluu kuin jos se tulisi Netistä kotiin.
Sillä on toisia ihmisiä jotka ei voi jostain syystä , olla rukoushuoneella kuuntelussa.
Syitä hän voi olla useita niinkuin tiedät .Joku sanoi että jos kotikuuntelussa tulee synnintunto , keneltä hän pyytää anteeksi ,
No se menee saamaa kaavaa pitkin kun ennenkin että Rukoushuoneellakin voi penkissä uskoa
Usein kotona on puoliso , eikö se ole oikea tie ( tiedän että tiukkiskrstityillä ei) koska heillä
on ainoastaan ajatus , kuin Lapin miehillä . Joka sekään ei ole parempi . - teuta
teuta kirjoitti:
Kun tampereelta ei kuulunut pihaustakaan , ilman muuta asetan sen topin laskuun.
Thkää muutkin jotain !!
- ainokaarina
teuta kirjoitti:
Kuin aluksi kysyin.
Huutavan äänessä on pitkä lista tulevasta...
- teuta
Ålli kirjoitti:
asia on juuri näin.
Mutta jos ottaa Alli , sut tähän kirjoituksen kohteeksi , niin vanha sanonta oli Ai ai Allin lasta
kuinka onkaan asiat silloin vasta. - teutatess
teuta kirjoitti:
Ja lisättynä vielä se seikka , että että Uuden vuoden saarnoissa tuotiin esiin, että sellainen henkilö
joka tarvii rippiä , on varmistettava , että kyseisellä rippi isällä on lapin luottamus , tätä en ole vielä
sulattanut , ja tuskin sulatankaan , sillä sehän on maallista ei taivaallista.monet asiat hakaukseen ja vinkkeliin , että en paremmin sano.
- teutatess
teuta kirjoitti:
Nimittäin .Se sama sana joka lähtee Saarnaajalta , se sieltä kuuluu.
Jota ei tässäkään ole uudistettu , kaikkinainen paha menee kuin häkä , mutta asia tieto
Meinaa jäädä jalkoihin. - teuta
ainokaarina kirjoitti:
Huutavan äänessä on pitkä lista tulevasta...
Luuletko että ei ole marmatuksella , asiaan mitään sanomista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482503
- 1801748
- 921598
- 691583
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k61005- 80958
- 68891
- 61856
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes188854- 61818