Kukaan ei ole kirjoittanut

teuta

Mitään Miksi sera kuuntelu on netistä pois. Sanokaa syy , koetetaan sitten kosjata jos se on sitä.

20

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiatua

      Siellä on linkki jolla sivun ylläpitäjiin saa yhteyttä. Eihän niitä täältä kysytä. Itse en ole kuunnellut ensimmäisiäkään seuroja sieltä, enkä aio jatkossakaan kuunnella.

    • Kunutelija kuulen

      villitsevän kansaa väärään suuntaan.

      • Autuas aina

        Sitäkö tarkoitit väärällä suunnalla? En mä nyt tiedä, jos esimerkiksi Hesan seuroja pyöritetään, niin eiköhän se vain vahvista lapinluottamusta Jeesuksen sanaan luottamisen kustannuksella?

        Oikeasti minua ei kamalasti kiinnosta tämä nykyinen ristiriitaisuus opetuksessa. Eikä ollenkaan se, että lähes kaikissa saarnoissa perusteetta mollataan toisia Jeesukseen uskovia, jotka eivät ole lestadiolaisia. Eivät nämä muita mollaavat puhujat käy muiden kokouksissa kuuntelemassa, että he voisivat sanoa mitään niistä oikean tiedon pohjalta. Lestadiolaisten taivasosuus (perintö) ei vähene tippaakaan siitä, että muutkin Jeesukseen uskovat pääsevät taivaaseen, miksi siis pitää koko ajan puhua pahaa ja valehdella toisista kristityistä.

        Kyllä minä syynkin tietysti tiedän. omia joukkoja yritetään pitää koossa, ja kuuliaisina äitiseurakunnalle ja lapinvanhimmille. Pahan puhuminen muista kristittyistä johtuu väärästä seurakuntaopista. Toki siihen on muitakin syitä, yksi näistä keskeisistä syistä on, että esikoislestadiolaisuudessa on hyvin tyypillistä ettei uskonvanhurskaus ole kirkastunut kuulijoille. Traditiossa on vahva siemen "parannuksen tekemisiin" liittyen, tekoihin perustuvalle vanhurskaudelle. Oppi kolemn kyynärän pituisesta Jumalasta, elää vahvana liikkeen piirissä. (Ihminen ei saa uskoa syntejään anteeksi, ilman toisen liikkeessä hyväksytyn henkilön todistusta.)


      • Autuas aina kirjoitti:

        Sitäkö tarkoitit väärällä suunnalla? En mä nyt tiedä, jos esimerkiksi Hesan seuroja pyöritetään, niin eiköhän se vain vahvista lapinluottamusta Jeesuksen sanaan luottamisen kustannuksella?

        Oikeasti minua ei kamalasti kiinnosta tämä nykyinen ristiriitaisuus opetuksessa. Eikä ollenkaan se, että lähes kaikissa saarnoissa perusteetta mollataan toisia Jeesukseen uskovia, jotka eivät ole lestadiolaisia. Eivät nämä muita mollaavat puhujat käy muiden kokouksissa kuuntelemassa, että he voisivat sanoa mitään niistä oikean tiedon pohjalta. Lestadiolaisten taivasosuus (perintö) ei vähene tippaakaan siitä, että muutkin Jeesukseen uskovat pääsevät taivaaseen, miksi siis pitää koko ajan puhua pahaa ja valehdella toisista kristityistä.

        Kyllä minä syynkin tietysti tiedän. omia joukkoja yritetään pitää koossa, ja kuuliaisina äitiseurakunnalle ja lapinvanhimmille. Pahan puhuminen muista kristittyistä johtuu väärästä seurakuntaopista. Toki siihen on muitakin syitä, yksi näistä keskeisistä syistä on, että esikoislestadiolaisuudessa on hyvin tyypillistä ettei uskonvanhurskaus ole kirkastunut kuulijoille. Traditiossa on vahva siemen "parannuksen tekemisiin" liittyen, tekoihin perustuvalle vanhurskaudelle. Oppi kolemn kyynärän pituisesta Jumalasta, elää vahvana liikkeen piirissä. (Ihminen ei saa uskoa syntejään anteeksi, ilman toisen liikkeessä hyväksytyn henkilön todistusta.)

        asia on juuri näin.


      • teuta

        Nimittäin .Se sama sana joka lähtee Saarnaajalta , se sieltä kuuluu.


      • teuta
        Autuas aina kirjoitti:

        Sitäkö tarkoitit väärällä suunnalla? En mä nyt tiedä, jos esimerkiksi Hesan seuroja pyöritetään, niin eiköhän se vain vahvista lapinluottamusta Jeesuksen sanaan luottamisen kustannuksella?

        Oikeasti minua ei kamalasti kiinnosta tämä nykyinen ristiriitaisuus opetuksessa. Eikä ollenkaan se, että lähes kaikissa saarnoissa perusteetta mollataan toisia Jeesukseen uskovia, jotka eivät ole lestadiolaisia. Eivät nämä muita mollaavat puhujat käy muiden kokouksissa kuuntelemassa, että he voisivat sanoa mitään niistä oikean tiedon pohjalta. Lestadiolaisten taivasosuus (perintö) ei vähene tippaakaan siitä, että muutkin Jeesukseen uskovat pääsevät taivaaseen, miksi siis pitää koko ajan puhua pahaa ja valehdella toisista kristityistä.

        Kyllä minä syynkin tietysti tiedän. omia joukkoja yritetään pitää koossa, ja kuuliaisina äitiseurakunnalle ja lapinvanhimmille. Pahan puhuminen muista kristittyistä johtuu väärästä seurakuntaopista. Toki siihen on muitakin syitä, yksi näistä keskeisistä syistä on, että esikoislestadiolaisuudessa on hyvin tyypillistä ettei uskonvanhurskaus ole kirkastunut kuulijoille. Traditiossa on vahva siemen "parannuksen tekemisiin" liittyen, tekoihin perustuvalle vanhurskaudelle. Oppi kolemn kyynärän pituisesta Jumalasta, elää vahvana liikkeen piirissä. (Ihminen ei saa uskoa syntejään anteeksi, ilman toisen liikkeessä hyväksytyn henkilön todistusta.)

        Ja lisättynä vielä se seikka , että että Uuden vuoden saarnoissa tuotiin esiin, että sellainen henkilö
        joka tarvii rippiä , on varmistettava , että kyseisellä rippi isällä on lapin luottamus , tätä en ole vielä
        sulattanut , ja tuskin sulatankaan , sillä sehän on maallista ei taivaallista.


      • teuta

        Sellaisen vertauksen , joka tehtiin erään veljen taholta LAHDEN ruokoushuneen kuuntelu linjoista .
        Eräs veli sanoi ( vanhassa oli n.70 linjaa) Ja uuteen oli kaavailtu 250 , että noin paljon niitä voi joku
        vaikka käyttää väärin ! Miten? Eikö kuuntelu ole juuri tarkoitus , ja jos joku ei lessu tulee linjalle
        eikö se ole parasta kuuntelua , siitä voi kehkeytyä jotakin, parasta on että sitä kielletä.


      • Tiatua
        teuta kirjoitti:

        Sellaisen vertauksen , joka tehtiin erään veljen taholta LAHDEN ruokoushuneen kuuntelu linjoista .
        Eräs veli sanoi ( vanhassa oli n.70 linjaa) Ja uuteen oli kaavailtu 250 , että noin paljon niitä voi joku
        vaikka käyttää väärin ! Miten? Eikö kuuntelu ole juuri tarkoitus , ja jos joku ei lessu tulee linjalle
        eikö se ole parasta kuuntelua , siitä voi kehkeytyä jotakin, parasta on että sitä kielletä.

        Liikkeellä ei ole omaa virallista kotisivuakaan internetissä, jossa liikettä esiteltäisiin ja seuroista kerrottaisiin.
        Tämä kielii selvästi siitä, että liikkeeseen ei halutakaan uusia jäseniä, vain luonnollisen syntymän kautta tulleet, ovat tevetulleita. Tällaiselta se näyttää :-O

        Huuvan ääni verkossa on sekin yksityishenkilöiden ylläpitämä saitti.


      • teuta
        Tiatua kirjoitti:

        Liikkeellä ei ole omaa virallista kotisivuakaan internetissä, jossa liikettä esiteltäisiin ja seuroista kerrottaisiin.
        Tämä kielii selvästi siitä, että liikkeeseen ei halutakaan uusia jäseniä, vain luonnollisen syntymän kautta tulleet, ovat tevetulleita. Tällaiselta se näyttää :-O

        Huuvan ääni verkossa on sekin yksityishenkilöiden ylläpitämä saitti.

        Sillä siitä pitää saada tietoa , kokoaika


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Sellaisen vertauksen , joka tehtiin erään veljen taholta LAHDEN ruokoushuneen kuuntelu linjoista .
        Eräs veli sanoi ( vanhassa oli n.70 linjaa) Ja uuteen oli kaavailtu 250 , että noin paljon niitä voi joku
        vaikka käyttää väärin ! Miten? Eikö kuuntelu ole juuri tarkoitus , ja jos joku ei lessu tulee linjalle
        eikö se ole parasta kuuntelua , siitä voi kehkeytyä jotakin, parasta on että sitä kielletä.

        Heinolasta kuului viikon loppuna . minä en voinut kuulla olin muualla .


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Heinolasta kuului viikon loppuna . minä en voinut kuulla olin muualla .

        Kun tampereelta ei kuulunut pihaustakaan , ilman muuta asetan sen topin laskuun.


      • teutatess
        teuta kirjoitti:

        Sillä siitä pitää saada tietoa , kokoaika

        Jos saarnataan , että sanan kuulo on muka eri kun se saarnataan pöntöstä , on se sitten iso tai pieni
        Niin asia on sama , eli sama Jumalan sana siitä kuuluu kuin jos se tulisi Netistä kotiin.
        Sillä on toisia ihmisiä jotka ei voi jostain syystä , olla rukoushuoneella kuuntelussa.
        Syitä hän voi olla useita niinkuin tiedät .


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Heinolasta kuului viikon loppuna . minä en voinut kuulla olin muualla .

        Kuin aluksi kysyin.


      • teutatess
        teutatess kirjoitti:

        Jos saarnataan , että sanan kuulo on muka eri kun se saarnataan pöntöstä , on se sitten iso tai pieni
        Niin asia on sama , eli sama Jumalan sana siitä kuuluu kuin jos se tulisi Netistä kotiin.
        Sillä on toisia ihmisiä jotka ei voi jostain syystä , olla rukoushuoneella kuuntelussa.
        Syitä hän voi olla useita niinkuin tiedät .

        Joku sanoi että jos kotikuuntelussa tulee synnintunto , keneltä hän pyytää anteeksi ,
        No se menee saamaa kaavaa pitkin kun ennenkin että Rukoushuoneellakin voi penkissä uskoa
        Usein kotona on puoliso , eikö se ole oikea tie ( tiedän että tiukkiskrstityillä ei) koska heillä
        on ainoastaan ajatus , kuin Lapin miehillä . Joka sekään ei ole parempi .


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Kun tampereelta ei kuulunut pihaustakaan , ilman muuta asetan sen topin laskuun.

        Thkää muutkin jotain !!


      • ainokaarina
        teuta kirjoitti:

        Kuin aluksi kysyin.

        Huutavan äänessä on pitkä lista tulevasta...


      • teuta
        Ålli kirjoitti:

        asia on juuri näin.

        Mutta jos ottaa Alli , sut tähän kirjoituksen kohteeksi , niin vanha sanonta oli Ai ai Allin lasta
        kuinka onkaan asiat silloin vasta.


      • teutatess
        teuta kirjoitti:

        Ja lisättynä vielä se seikka , että että Uuden vuoden saarnoissa tuotiin esiin, että sellainen henkilö
        joka tarvii rippiä , on varmistettava , että kyseisellä rippi isällä on lapin luottamus , tätä en ole vielä
        sulattanut , ja tuskin sulatankaan , sillä sehän on maallista ei taivaallista.

        monet asiat hakaukseen ja vinkkeliin , että en paremmin sano.


      • teutatess
        teuta kirjoitti:

        Nimittäin .Se sama sana joka lähtee Saarnaajalta , se sieltä kuuluu.

        Jota ei tässäkään ole uudistettu , kaikkinainen paha menee kuin häkä , mutta asia tieto
        Meinaa jäädä jalkoihin.


      • teuta
        ainokaarina kirjoitti:

        Huutavan äänessä on pitkä lista tulevasta...

        Luuletko että ei ole marmatuksella , asiaan mitään sanomista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe