Onko sama miten päin pysäköin?
Kysyisin, että onko ajosuunnan vastainen pysäköinti pysäköintivirhemaksun peruste? Pysäköin pienellä tienpätkällä autoni oikealle pysäköintipaikalle, mutta väärin päin. Eikö se ole ihan sama kumminpäin auton pysäköi, kun on oikeassa paikassa?
Valitettavasti ajosuunnan vastainen pysäköinti on Suomessa kielletty, joten se on pysäköintivirhemaksun peruste.
Meidän tieliikennelain mukaan ajoneuvon saa pysäyttää tai pysäköidä vain oikealle puolelle sen kulkusuunnassa.
Yksisuuntaisella tiellä saa ajoneuvon kuitenkin pysäyttää ja pysäköidä myös vasemmalle puolelle.
Tällöin ei kuitenkaan riitä, että ao. ajorata on yksisuuntainen, vaan väylän tulee olla kokonaisuudessaan yksisuuntainen.
Tämä on yleistynyt
10
969
Vastaukset
- huusson
Varmaan perustuslaissakin lukee (tai olisi ainakin suotavaa), että paskalla saa istua vain selkä huuhtelusäiliöön päin. Itse istun toisinaan toisin päin jo senkin vuoksi, kun autoa ei saa pysäköidä aloittajan kuvatulla tavalla.
KETÄ OIKEASTI HAITTAA PYSÄHDYKSISSÄ OLEVA AUTO, JOKA ON JOKO NOKKA NOKKAA VASTEN TAI PERSE PERSETTÄ VASTEN? Ymmärrän sen, että RUOTSISSA pitää olla nokka persettä ja perse nokkaa vasten.- ..Auto-Antero
Naama säiliöön päin. Eipähän ole tavanomaista ja tuo normirutiiniin piristävää vaihtelua. Mutta extreme jätkät istuvat pää alaspäin....
- paskominen mukavaa
Tai miksi ylipäänsä paskalla pitäisi istua, tuskin mikään laki velvoittaa siihen. Vaihtelua, kun välillä läräyttää löysähköt aamuvellit seisten kylppärin lattialle, valuvat mukavasti pitkin jalkoja ja lopuksi voi helposti suihkulla huuhdella liejut lattiakaivoon.
- siinä kun
Aiheuttaa vastaantulijoiden kaistalle koukkimista ja jos auto seisoo "yksinään" tien varressa, niin heijastimet yms. ei näy ja varoita pimeällä oikein ajaville, että auto voi olla osin ajoradalla.
- Liikennelaki SUCK!!
Pysäköin auton "vastoin ajosuuntaa" ja sakkohan siitä tuli! Ymmärrän kyllä jos kyseessä olisi vilkaskin tie, tai muuten sellainen paikka että olisi vaaraa jos ajaisin väärää puolta. Mutta kyseessä on päättyvä tie "noin 30m" oli tien päähän johon autoni jätin vastoin ajosuuntaa, ja mainittakoon sekin vielä että tie on niinkin leveä että siinä ei edes mahdu kaksi autoa ajamaan samaan aikaan kun kummallakin puolella on autoja pysäköity niin että ajoväylä jää kapeaksi. Tämä on ihan vitun paska laki!! Fucking retarded!
- lapsen mieli
Meni kaikki aikas villiksi jos jokainen saisi itse päättää missä kohtaa tie on niin hiljainen tai muuten sopiva pysäköidä väärin. Tuota vielä sovellettaisiin muihinkin lakeihin ja sääntöin niin hyvin menee varmaan.
- tajuuttekste hä?
lapsen mieli kirjoitti:
Meni kaikki aikas villiksi jos jokainen saisi itse päättää missä kohtaa tie on niin hiljainen tai muuten sopiva pysäköidä väärin. Tuota vielä sovellettaisiin muihinkin lakeihin ja sääntöin niin hyvin menee varmaan.
Niinpä. Entäs jo mä vaan päättäisin, ei se ketään haittaa, jos mä otan hengiltä ton kadulla vastaan tulevan tyypin, ja vetäsin siltä sitten nirrin pois. Eiks tämänkin pitäs olla ihan ok, vai mitä? Eihän se mun mielestä ole keneltäkään pois.
- ss-nord
Vaarahan tulee siitä kun vasemmalle pysäköity auto lähtee liikkeelle, ensin pitää kytätä vastaantulijoita ja samaan aikaan takaatulijoita, eikä monenkaan aivot riitä näin monimutkaisen tehtävän suorittamiseen. Elikkä, vain oikealle parkkiin.
- Uusavuttomuutta
Juuri näin, näille alle 5 vuotta kortin omistaneille on jo se liian vaikeaa tajuta, että keula väärin päin parkkeeraus on aivan hölmö ja väärä tapa. Joskus pistin yhden hepun tuulilasiin lapun, että tajuaisi tekevänsä selvän virheen ajaessaan auton em. tavalla parkkiin. Ei osannut vaikutuksen perusteella lukeakaan. Vasta sakot saatuaan osasi jatkossa suoriutua parkkeerauksesta keula oikeaan suuntaan. Keula väärinpäin pysäköivät nuoret ovat niitä, jotka myöhemmällä iällään ajelevat moottoritiellä keula väärään suuntaan.
- ....
Kysyit ja sitten vastasit itse?
Toivottavasti tyhmemmätkin nyt tajuavat, epäilen tosin ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi2534843Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak932407Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1171530Mahtavaa, Trump pelasti lentäjän, Irania nöyryytettiin
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011917601.html Taas osoitus kuinka ylivertainen maa USA on Trumpin johdolla.324948- 73922
Keskiviikkona 8.4.2026 se tapahtuu
Nimittäin tulevana keskiviikkona 8.4.2026 Donald Trump ilmoittaa Naton pääsihteerille että Yhdysvallat eroaa Natosta. N270859Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle115812Rakastin sua niin paljon ettei löydy sanoja sille tunteenpalolle mitä silloin koin
Sellaista tunnetta ei koe kuin ehkä kerran elämässä. Tuntui, että sekoaa, että menee järjiltään. Tuntui että räjähtää si33777- 38736
- 67702