Tänne on siunaantunut niin useita keskusteluja eri eläimistä, että olen ihan kahveella...
Etsiskelen kuitenkin ihmisiä, jotka omistavat iguaanin tai ainakin tietävän niistä kovasti jotain. Minulla on entisestään maakilpikonna ja nyt olen päästänyt itseni ihastumaan noihin kauniisiin vihreisiin otuksiin. Mietiskelin tässä vain, että onko minulla koskaan mahdollisuutta saada seurakseni sellaista.
Olisin kiitollinen kaikista kokemuksista ja tiedoista asiaa koskien.
Iguaanit
9
3864
Vastaukset
- Gemini
Hei,
käypä osoitteessa www.faunatar.fi ja etsi sieltä iguaaneista koskeva juttu käsiisi. Siinä hieman perustietoa.
Kirjastossa on paljon kirjoja jotka kertovat iguaaneista tarkemmin. Otukset jököttävät paikoillaan päivät jos ei niitä häiritä, syövät kasvisruokaa monipuolisesti ja ovat aikamoisia persoonallisuuksia. Kannattaa miettiä onko sinulla tulevaisuudessa tilaa iguaanille/iguaaneille, koska niiden vartalon pituus aikuisena on n. 50 cm valtavan pitkä häntä. Niitä suositellaan pidettävksi vapaina etenkin silloin kun ne ovat aikuisia, koska juuri mistään ei meinaa löytyä riittävän isoa terraariota niile otuksille. Siinä alkua... :)- pätkä
...suositellaan pidettävän isona vapaana....
no höpö höpö!
igu tarvii kosteutta, huoneilmassa sitä ei ole tarpeeksi eli yli 60%:a, tottakai jalotella saa, mutta jatkuva huoneessa olo aiheuttaa hengityslinsairauksia. - käntty
mä tartteen igun ikä missään myyä niitten poikasia kun en haluis ostaa mitään täys kasvusta
- KukkaTuoksuu
käntty kirjoitti:
mä tartteen igun ikä missään myyä niitten poikasia kun en haluis ostaa mitään täys kasvusta
Tarvitset Iguaanin? Mihin ihmeeseen? Esittämiseen? Eikös niitä normaalisti osteta siksi, että niitä halutaan hoitaa ja seurata niiden käytöstä, eikä johonkin tarkoitukseen. Vaikka ostaisit sen pienenä ja "söpönä" poikasena, se kyllä kasvaa nopeasti täysikasvuiseksi. Ja sitten kun se kasvaa, ajattelit varmaan heittää sen menemään.
- *Henna*
jep, itselläni on kaksi iguaania. Kannattaa lukea richard tenlenin kirja vihreä leguaani. Se on ainut tällä hetkellä(suomalainen) kattava iguaani kirjanen. yleensä löytyypi kirjastosta mutta voi myös tilata osoitteesta www.herpetomania.fi ja sieltä herpetopuoti!
En nyt tässä ja nyt ehdi kaikkea mahdollista sepustaa iksuista, mutta jos kiinnostaa mailata ja kysellä lisää niin osoitteeni on [email protected]
elikkäs postia vaan tulemaan! :) - iguaanin onnellinen omistaja
oletko aivan dorka iguaanit on varmasti maailman vaikeinhoitoisia matelioita mitä lemmikeiksi myydään!...
osta ihmeessä ensin geggo tai vaikkapa tulilisko.
ei todellakaan kannata ostaa iguaania itselläni on kAKsi ja olen omistanut iguaanin jo 4 vuotta enkä vieläkään tiedä tarpeeksi näistä karismaa pursuavista kaunokaisista :) - igu
itselläni nyt igu ollu n. kuukauden verran :D ja ONNELLINEN tästä ajasta! ihana lemmikki
- aavikkoipana
jos haaveilet iguaanista suosittelisin sinua valitsemaan aavikkoiguaanin. aavikkoigu ei kasva muuta kuin 40cm pitkäks mutta muuten on kuin mikä tahansa muu iguaani !
- xyxx
Iguaani on kiinnostanut jo vuosia, mutta vielä en ole päätöstä tehnty sen hankinnsasta, ei ole mikään helppo hoitoinen täytyy kyllä vielä paneutua niiden hoitoon. Löysin yhden pois annettavan iguaanin jossa sanotaan että 10v, voiko tämän ikäinen sopeutua uuteen asuinympäristöön?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131244
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201121- 1381003
- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten315796Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä43682Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592