Volvo 960 tähtäimessä

Citroën Xantialla toistaiseksi

Hello,

Kaipailisin käyttökokemuksia -95 tai uudemmasta Volvon 960 mallista. Olen tässä moista katselemassa 2.5 koneella ja manuaalivaihteistolla. Onko kyseisse autossa joitakin tunnettuja tyyppivikoja / heikkoja kohtia. Mikä on 2.5 koneen jakopään hihnan vaihtoaika ja paljoko rempalle tulee hintaa? Tuollainen Volvo ilmeisesti kuluttaa noin 9-10 litraa normaalissa maantieajossa ja kaupungissa ilmeisesti lähemmäs 14? Mitenkäs auton melutaso, kestääkö vertailun uusiin pienempiin henkilöautoihin?

Kokemuksia, kommentteja ja essonbaarijuttuja kehiin!!!

31

41575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaska

      noihin ei edes löydy osia volvolta esim öljypohja 3.0 2kk odotus. Jos autossa on nivomat alustan osat maksaa ihan himmeitä ja viattomia nuo eivät tosiaan ole

      • Citroën Xantialla toistaiseksi

        Oliko tämä kenties essonbaarijuttu. :-)

        Mikä oli syynä uuden öljypohjan hankintaan?

        Sitikasta monet laukoivat kanssa kommentteja että jousitus on siinä sitten niin pirun kallis korjata ja se on kuitenkin rikki aina. Minkätyyppinen tämä novomat jousitus Volvossa on ja missä malleissa se on ollut mukana, kyseessä on ilmeisesti kuorman mukaan säätyvä iskunvaimennus, vähän sama kuin sitikassa mutta toteutus ja käytännön toiminta täysin toinen.


      • Citroën Xantialla toistaiseksi
        Citroën Xantialla toistaiseksi kirjoitti:

        Oliko tämä kenties essonbaarijuttu. :-)

        Mikä oli syynä uuden öljypohjan hankintaan?

        Sitikasta monet laukoivat kanssa kommentteja että jousitus on siinä sitten niin pirun kallis korjata ja se on kuitenkin rikki aina. Minkätyyppinen tämä novomat jousitus Volvossa on ja missä malleissa se on ollut mukana, kyseessä on ilmeisesti kuorman mukaan säätyvä iskunvaimennus, vähän sama kuin sitikassa mutta toteutus ja käytännön toiminta täysin toinen.

        Siis nivomat piti sanoa.

        Tosiaan vaikka kaikki aina laukoi kommentteja sitikan jousituksesta, niin todellisuudessa se on ollut yksi autoni kestävimmistä ratkaisuista.


      • Tumppi
        Citroën Xantialla toistaiseksi kirjoitti:

        Oliko tämä kenties essonbaarijuttu. :-)

        Mikä oli syynä uuden öljypohjan hankintaan?

        Sitikasta monet laukoivat kanssa kommentteja että jousitus on siinä sitten niin pirun kallis korjata ja se on kuitenkin rikki aina. Minkätyyppinen tämä novomat jousitus Volvossa on ja missä malleissa se on ollut mukana, kyseessä on ilmeisesti kuorman mukaan säätyvä iskunvaimennus, vähän sama kuin sitikassa mutta toteutus ja käytännön toiminta täysin toinen.

        nivomatista en tiedä,luulisin että on hydrauli-tai paineilma-järjestelmä.Itselläni ei moista ole joten luultavasti se on lisävaruste jonka jotkut on halunneet ostaa.Vakio-taka-akseli on poikittaisella jousella,iskarilla,ja kaikki kiinnittyy apurunkoon.No,siellähän niitä niveliä ja puslia sitten on.


      • Tumppi
        Citroën Xantialla toistaiseksi kirjoitti:

        Siis nivomat piti sanoa.

        Tosiaan vaikka kaikki aina laukoi kommentteja sitikan jousituksesta, niin todellisuudessa se on ollut yksi autoni kestävimmistä ratkaisuista.

        Jännä juttu,että nämä "esson-baarin"jutut etenee juuri sillälailla,että kun yhdellä jos hajoaa,niin kaikki muutkin tuomitaan!Totuus on se,että särkymätöntä ei taida olla kellään,mutta ei kukaan meuhkaa jos "vitosen"osa hajoaa! kyllä se Nivomat VOI hajota ja se on varmaan kallis mutta:yleensä ne kestää,kuten Citroenin kaasut myös.Yksi kallis homma VOI tulla joskus volvossa:olen KUULLUT että kampiakselin tiiviste vaihdelaatikon puoleisesta hajoaa TYYPPIVIKANA.No joo;mulla se hajosi.Itse tiiviste maksaa n.20eur,mutta se turkasen vaihdeaski pitää purkaa edestä pois.ELI jos vie liikkeeseen vaihtoon,niin maksaa.Mutta jos jollain on aikaa niin sen voi koti-pajallakin vaihtaa.


      • HanSolo
        Tumppi kirjoitti:

        nivomatista en tiedä,luulisin että on hydrauli-tai paineilma-järjestelmä.Itselläni ei moista ole joten luultavasti se on lisävaruste jonka jotkut on halunneet ostaa.Vakio-taka-akseli on poikittaisella jousella,iskarilla,ja kaikki kiinnittyy apurunkoon.No,siellähän niitä niveliä ja puslia sitten on.

        Moi, vaihdoin omaan 960 jäykemmän lehtijousen taakse about 200 ekee (ns. ambulanssijousi?). Työ maksoi toisen mokoman. Nyt toimii tavan iskareille. Nivoiskarit maksaa yli 400 euroa kappale ja ovat osa jousitusrakennetta. Toimvat ja toimivat...Suomen talvi on aika ankara ja pakkanen voi särkeä paikat.


      • Volvoja aina
        HanSolo kirjoitti:

        Moi, vaihdoin omaan 960 jäykemmän lehtijousen taakse about 200 ekee (ns. ambulanssijousi?). Työ maksoi toisen mokoman. Nyt toimii tavan iskareille. Nivoiskarit maksaa yli 400 euroa kappale ja ovat osa jousitusrakennetta. Toimvat ja toimivat...Suomen talvi on aika ankara ja pakkanen voi särkeä paikat.

        Sori mutta Nivoiskarit maksaa siis laadukkaat "vain" 180e kappale ei 400e kpl!!!!


      • 960 3.0 jossa
        HanSolo kirjoitti:

        Moi, vaihdoin omaan 960 jäykemmän lehtijousen taakse about 200 ekee (ns. ambulanssijousi?). Työ maksoi toisen mokoman. Nyt toimii tavan iskareille. Nivoiskarit maksaa yli 400 euroa kappale ja ovat osa jousitusrakennetta. Toimvat ja toimivat...Suomen talvi on aika ankara ja pakkanen voi särkeä paikat.

        Multilink akselisto takana. Jouset ovat kierrejousia ja iskareiden kestosta en tiedä kun autolla ajettu vasta vähän yli 200 tkm. Hyvin toimii koko akseli.


      • jees takavetoinen
        Volvoja aina kirjoitti:

        Sori mutta Nivoiskarit maksaa siis laadukkaat "vain" 180e kappale ei 400e kpl!!!!

        3.5 vuotta myöhässä, mutta mistä noita edullisia ja laadukkaita nivoja saa? En tosin vielä tarvii kun näillä nykyisillä olen ajanut vasta 8.5 vuotta, tosin kilometrejä näille on kertynyt vainn.80000 (edellinen omistaja vaihtanut reilussa sadassatonnissa kun katsastusmies oli kuulema nähnyt jonkun öljyvuodon nivoissa, itse ei ollut ajossa huomannut mitään) joskus nekin varmaan tulevat tiensä päähän, mutta tästä autosta en luovu koskaan,!!!vaihtoarvo on mitätön joten varastoin sen ja voin sillä joskus sitten fiilistellä.

        Vikoja 8.5 v aikana mittarissa nyt n.210000
        Laturi (viime vuonna)
        -molemmat raidetangon päät (tänä vuonna)
        -Jäähdytin (pieni halkeama jonka tee se itse mies olisi kyllä helposti varmaan laittanut kuntoon, mutta kun en sellainen ole niin ostin uuden, maksoi 150€), sekin tänä vuonna.
        -2 ohjaustehostimen letkua vaihdettu(vuoto) viime vuonna
        -Yksi autom.vaihteiston anturi (joskus 2006)
        muistaakseni osa maksoi alle 50€
        -Kaksi kumipuslaa etupäähän (20€kpl) edellisvuonna ,asentajan mielestä täysin turha homma, mutta kun se katsastusmies oli niissä näkevinään halkeaman.
        -Koiranluu on vaihdettu apumiehen puolelle 3 kertaa(jotain sekin kertoo tarvikeosien laadusta, että huonoin kesti 1 vuoden eli n.10000km), kuskin puoli vaihdettu kerran, sekin viime vuonna.
        -jarrupaloja tietysti ja etupyörien jarruletkut, tänä vuonna.

        Kuten huomataan, niin noin 6 vuotta meni minulla lähes ilman vikoja(pienet kilometrit).
        Lisäksi on huomioitava,että autoa huoltaa ja korjaa eräs Volvot hyvin tunteva asentaja joka ei todellakaan tee sitä korjaamolla.
        Tietenkin jos näin vanhaa autoa aikoo korjauttaa/huoltaa merkkiliikkeessä niin äkkiä on ns.persaukinen! hinnat auton rahalliseen arvoon verrattuna ovat sikamaiset!!


    • volvoS40T4

      ..tarkemmin s90 tm testissä kaikkien aikojen hiljaisin auto! mukaan lukien tm:n mittaamat rolssroyse! tais olla vuonna 95-->

    • Tulee halvaksi

      Olen tuolla aikaisemmissa kysymyksissä kommentoinut 960 liittyviä juttuja. Varaosia saa Ruotsista netin kautta edullisesti sikäläisistä kolariautoista. Ruotsissahan näitä on paljon. Jos viitsit palata aikaisempiin keskusteluihin, niin löydät tietoa. Kaikki on yksilöllistä, mutta itselläni on yli 300 000 ajettu yksilö, joka on tullut halvemmaksi kuin mikään auto aikaisemmin syystä, että siinä on ollut vikoja todella vähän. 960 Vovoa ei kuitenkaan kannata huoltaa merkkikorjaamoilla, koska yksinkertainenkin juttu tulee sikamaisen kalliiksi. Hanki joku reiska joka perehtyy autoon. Netissä löytyy huolto- ja korjausohjeita.

      • disa97

        Mistä päin Ruotsia onko osotteita tai puh numeroita
        omistan 960 vuosimalli 92 farkku


      • peku 960

        minulla on vm 96 960 2,5 . ajettu 235000km. parempaa saa hakea silliä juuri mitään ei ole tehty. esim. pakoputkisto ja jarrut alkuperäiset.


    • volvon omistaja jo vuoden p...

      aika tarkalleen vuosi sitte ostanu -92 3.0 automatic version, eikä mitään vikkaa ollu. pelkillä öljynvaihoilla on menny, ja mittarissa 340 000km

      tätä ennen oli 3000 omega, ja kyllä laadussa näkee eron, viimeistelyn taso on eri luokkaa.

      tää 960 on paras auto tähän asti, olen ajatellut tedä kasvojenkohotuksen uudemmasta korimallista.

      • volvo 960

        todella varma ja hyvä auto ajaa.
        mutta elinolosuhteiden muuttuessa voisin myydä pois.
        960 3.0 vm 96 ajettu 184000 todella siisti saksan tuonti.


      • Kartsa
        volvo 960 kirjoitti:

        todella varma ja hyvä auto ajaa.
        mutta elinolosuhteiden muuttuessa voisin myydä pois.
        960 3.0 vm 96 ajettu 184000 todella siisti saksan tuonti.

        Onko farmari? Jos on ja harkitset myyntiä niin ilmoittele! GSM 0400 432 902


    • Tumppi

      Tiedän monen volvon omistajana(nykyinen volvoni on 960),että teet hyvän ostoksen,jos jostain löydät.Mulla on 2.5 automaatti,vie bensaa kyllä reilusti,mutta käsivaiteinen ei niin paljon.9:llä litralla pitäisi mennä maantiellä,kaupungissa tietysti enemmän.ON HILJAINEN joka suhteessa,tullessaan-95(uusi kori)oli TM:n siihen mennessä hiljaisin koeajettu henkilöauto!Ei mitään yleisiä lastentauteja,tekniikahan on sikäli vanhaa,että 2,5 on tehty kolmelitraisesta,joka taas on esitelty vuonna-90.Notkea mutta silti yllättävän jämäkkä joka pinnalla.Ajokilometrit kannattaa tietysti tarkastaa,mutta yleensä vähemmän ajettuja kuin muut perus-volvot tai muut autot.

    • Tumppi

      Kestää vertailun myös uusiin ISOIHINKIN autoihin vaikka onkin"vanha"auto.Olen ajanut v70,s80,v40,hakkaa kyllä ainakin nämä.

    • Tumppi

      Varusteet on jo vakiona hyvät,löytyy monesti ilm.laitteeseen asti.Hinta yleensä edull.Värivalikoima monipuolinen,löytää varmaankin haluamansa jos malttaa etsiä.VAIKKA: ei näitä paljon myydä;NÄILLÄ HALUTAAN AJAA!S-jaV90 on käytännössä sama auto,ne olivat vaan "muistelumalleja":TÄHÄN PÄÄTTYI PALJON HYVÄÄ,PALJON KAUNISTA.

    • Tumppi

      Lisää asiantuntia-tietoa:etsi kirjastosta TM:n vuosikerta,loppuvuosi-94 ja heti perään-95.KOEAJO ja 95-alku:vertailu. Siinä vertailussa oli myös sitikka,saappi,renu,pösö,ooppeli ja audi.Saab voitti,volvo toinen.

    • 960

      b6254s koneella 120 tuhatta kilsaa ja varmasti kestää vertailun muihin autoihin

    • Matkatyöläinen

      Ajoin vm 95 mallin 2,5 manuaalilla 250 tkm. Pari vikaa, ohjaustehostimen letku puhkesi ja akku sippasi. Kulutus maantiellä 10 luokkaa. V40 (vaimon), 740 (350 300 tkm, ei vikoja) ja V70 D (350tkm, paljon vikoja alustassa, sähkölaitteissa, naftalämmittimessä ja ilmastoinnissa)on kyllä rimpuloita 960 verrattuna. Oli aivan upea auto ajaa, hiljainen ja pehmeä. Tehtäisiinpä niitä vielä, paras Volvo kautta aikain.

      • 960

        ootpa oikees


      • 23
        960 kirjoitti:

        ootpa oikees

        Kattokaapa huvikseen mitä se 960 farkku tällä hetkellä maksaa nettiautossa, oman kierrejousilla(!!!) olevan vanhakoppasen farkkuni ostin autoliikkeestä alle kahden tonnin, nyt halvin samanlainen nettiautossa yli 4000€!


    • 740-man

      Moi!
      Volvoissa on vikoja silloin tällöin niinkuin muissakin autoissa mutta volvon osat on halpoja (motonet,biltema...) ja tekniikka on takavetoisissa niin yksinkertaista ettei moniinkaan töihin ihan hirveitä taitoja vaadita.Kompensoi polttoaineenkulutusta kivasti kun ei tule 500e:n korjaamolaskuja vaikka joku paikka pamahtaisikin. Sikäli off-topic että minulla ollut vain 200 ja 700 sarjalaisia,ysisatasia ei vielä.Käsittääkseni 700- ja 900-sarjan tekniikka suht samanlaista ainakin mekaaniset jutut.

      • liian hieno vaihtoon

        960 vuosimallit 94-95 tietyn autotyypin kehityksen ylittämätön loppupiste.v-98 ostin 94 vm volvo 960 40000 aj 3.0 l suora kutonen. edelleenkin hienoin bensamoottori ever.täysin värinätön.
        automaatti,ABS,automaatti-ilmastointi,sähköpenkit muistilla,cruise,
        sähköikkunat,sähköpeilit,lämmitys,irroitettava vetokoukku
        jalopuu somisteet plyysisisustus ym... 180 000 mk (tällä sai asunnon)
        13 v aikana olen ajanut 130 000 km(vain) kampiakselin stefa
        vaihdettu - ei muuta moottorista.pieniä sähkövikoja lukuunottamatta
        vain normaalia kulumaa...ja tarjous autoliikkeistä vaihdossa:1000€
        hah hah...tällä valoissa hakkaa kaikki lexukset ja v8 pienemmät bemarit...ja herrasmiesmäiseen tyyliin..eihän auton sisälle
        kuulu melua
        joka on kuullut suoran kutosen urahduksen kiihdytyksessä
        6000kier/min (ikkuna auki tietty) niin....noh kuunnelkaa...
        myyn auton ensi keväänä...5000€ ... jos kukaan ei osta
        säästän lapsen lapsille


      • varmasti.
        liian hieno vaihtoon kirjoitti:

        960 vuosimallit 94-95 tietyn autotyypin kehityksen ylittämätön loppupiste.v-98 ostin 94 vm volvo 960 40000 aj 3.0 l suora kutonen. edelleenkin hienoin bensamoottori ever.täysin värinätön.
        automaatti,ABS,automaatti-ilmastointi,sähköpenkit muistilla,cruise,
        sähköikkunat,sähköpeilit,lämmitys,irroitettava vetokoukku
        jalopuu somisteet plyysisisustus ym... 180 000 mk (tällä sai asunnon)
        13 v aikana olen ajanut 130 000 km(vain) kampiakselin stefa
        vaihdettu - ei muuta moottorista.pieniä sähkövikoja lukuunottamatta
        vain normaalia kulumaa...ja tarjous autoliikkeistä vaihdossa:1000€
        hah hah...tällä valoissa hakkaa kaikki lexukset ja v8 pienemmät bemarit...ja herrasmiesmäiseen tyyliin..eihän auton sisälle
        kuulu melua
        joka on kuullut suoran kutosen urahduksen kiihdytyksessä
        6000kier/min (ikkuna auki tietty) niin....noh kuunnelkaa...
        myyn auton ensi keväänä...5000€ ... jos kukaan ei osta
        säästän lapsen lapsille

        hyvä auto, mutta ei mikään raketti kuitenkaan. Iso auto ja reilu 200hv, kyllä tuosta moni suoralla kutosella varustettu bemari menee ohi.


      • VOLVONI
        varmasti. kirjoitti:

        hyvä auto, mutta ei mikään raketti kuitenkaan. Iso auto ja reilu 200hv, kyllä tuosta moni suoralla kutosella varustettu bemari menee ohi.

        MINULLA ON OLLUT 960 2,5 FARMARI OLI HYVÄ V90 -98 KAIKILLA HERKUILLA ON AJETTU 390000 TOIMII TOSI HYVÄ MYYNNISSÄ NETTIAUTOSSA 4999€


    • volvisto

      no niin. aikanaan ajelin -98 mallisella(uutena hankin) s90 3.0 24v. porrasperäsellä autolla. kaiholla muistelen autoa. oli erittäin mukava ja hiljainen ajaa ja kovassakin vauhdissa äärimmäisen helppo. kilsoja tuli n. 400 000 ja auto jatko matkaa seuraavalle omaistajalle täysissä sielun ja ruumiin voimissa.

    • Helsinki - Stockholm

      Volvo kiihtyy, kuin ruotsinlaiva konsanaan =DDDDD

    • ämis

      Hyvä pil*uroottori kasvaako sulla parta annatko pe**että?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7705
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1925
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1900
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      920
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      859
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      793
    Aihe