Tervehdys täällä eräs velkainen henkilö joka pohtii eri vaihtoehtoja päästä pahimman ylitse. minulla on vakuudettomia kulutusluottoja paljon. on oman pankin Joustoluotot ja korttiluotot tapissa sekä muuallekkin velkaa melkoisesti.
Olen myös S-pankin asiakas. nyt kysynkin viisaimmilta onko minulla mahdollista saada S-pankin Joustoluottoa vaikkapa sen minimin 2000eur. olen toissä ja netto ansiot on 2000eur. toki iso osa menee nykyisiin luottoihini. katsooko s pankki vanhat luottoni ja ok varmaan katsoo mutta voiko se myöntää minulle tuota lainaa?
Minulla on ollut myös Visa aikoinaan joka on nyt laitettu kahtia ja siihen on maksusuunnitelmat. eli raha asiat on kieltämättä hieman heikosti mutta vakaata palkkatuloa on. maksuvara on tiukalla mutta sillä 3% lyhennyserillä voisin tuota s pankin lainaa maksaa pois.
Kommentteja kannattaako yrittää vai onko toi nyt täysin mahdotonta saada. S-tilillä minulla ei ole talletuksia ja kokonaisvelkaantumiseni on hitun päälle 30000eur.
S-pankin Joustoluotto
37
5479
Vastaukset
- 13+5
Ei S-pankki sun edellisiä velkoja mistään saisi. Miksi saisi?
Oletko koittanut esim santanderin kautta lainaa?- mietiskelijät
Minulla nimenomaan on noita luottoja mm Santanderilta 10000eur josta jäljellä noin 8000eur. pääsääntöisesti olen käyttänyt noi netin vakuudettomat luottovarat jo aika tarkkaan.
Niin käsittääkseni pankin myös S-pankki tarkistaa mm työsuhteen , mahdolliset häiriömerkinnät (joita ei ole) sekä sen hetkisen velkaantumisen jotta kykenee arvioimaan maksukyvykkyyden.
Eli eikös S-pankki pysty selvittään mun velkaantumisen joten hakemuksessa ei kannattane niitä kieltää? - 15+13
mietiskelijät kirjoitti:
Minulla nimenomaan on noita luottoja mm Santanderilta 10000eur josta jäljellä noin 8000eur. pääsääntöisesti olen käyttänyt noi netin vakuudettomat luottovarat jo aika tarkkaan.
Niin käsittääkseni pankin myös S-pankki tarkistaa mm työsuhteen , mahdolliset häiriömerkinnät (joita ei ole) sekä sen hetkisen velkaantumisen jotta kykenee arvioimaan maksukyvykkyyden.
Eli eikös S-pankki pysty selvittään mun velkaantumisen joten hakemuksessa ei kannattane niitä kieltää?Toki s-pankki voi soitaa sun töihin ja tarkistaa tietenkin sun luotot, mutta ei sillä voi olla oikeutta kysyä jostain pankista että onkos herra x:llä teidän kautta lainaa. ja toki sun tulee ilmoittaa heille kaikki sun velat! mutta ei ne niitä tarkistamaan voi lähtee. ei niillä voi olla oikeutta kysellä toiselta pankilta sun asioita.
- katso :)
lainaa tästä
www.lainahaku.com
hyvät paikat kaikki tässä, monta paikkaa ja tarjousta
vertaile ja valitse
myös paljon tarjouksia, jos kiinnostaa
;)
- kokemusta löytyy..
eikö yhtään tunnu siltä että menee jo aika lujaa vituiks? jos kerran kaikki alkaa olla tapissa ja vielä lisää pitäisi saada? eihä sulla ole enää mitään toivoa selvitä noista jos et älyä lopettaa velan ottoa.ja jos saisitkin ton s-luoton niin ajattele....3% lyhennyserillä...mitä vitun hyötyä siitä on.se ei lyhene koskaan.ois jo aika korkee aika herätä todellisuuteen. et pääse enää pahimman yli kuin ottamalla vastaan sen mikä nyt on jo räjähtänyt käsiin.
- mieteskelijät
Tämä viimoinen. ja vastaan kysymykseen että on tuntunut sille jo noin puolivuotta. tiedän missä meen mutta asioita en voi peruuttaa. suurimmat velkani on tullut 2008 ja 2009 eli tänä vuonna en käytännössä ole velkaantunut laisinkaan.
Maksan erittäin kiperiä eriä tällä hetkellä. eli toisin sanoen lyhennän lainojani aivan maximi määriä. toki korot syö aivan helvetisti mutta silti lainat myös lyhenee.
Nyt kun olen kovissa veloissa ei toi 2000 S-luottoa enään tässä tilanteessa mitään meinaa muuta kuin saan pelivaraa ja laskut järjestykseen sekä PUSKURIA säästöön jotta ei aina tarvii laskee joka helvetin euroa minne sen työntää. olen syöny kaura puuroa ja kerännyt pulloja eli ei tässä pelleilemässä olla vaan velat hoidetaan.
Nyt pitäisi vaan saada jo hengähtää ainaisesta laskemisesta. olen koittanu jopa sossusta rahaa, ei tipu. sekä sosiaalista luottoa , ei saa jne... eli olen aivan yksin näiden kanssa no toki oma vikahan tää on mut koitan tsempata. - 16
mieteskelijät kirjoitti:
Tämä viimoinen. ja vastaan kysymykseen että on tuntunut sille jo noin puolivuotta. tiedän missä meen mutta asioita en voi peruuttaa. suurimmat velkani on tullut 2008 ja 2009 eli tänä vuonna en käytännössä ole velkaantunut laisinkaan.
Maksan erittäin kiperiä eriä tällä hetkellä. eli toisin sanoen lyhennän lainojani aivan maximi määriä. toki korot syö aivan helvetisti mutta silti lainat myös lyhenee.
Nyt kun olen kovissa veloissa ei toi 2000 S-luottoa enään tässä tilanteessa mitään meinaa muuta kuin saan pelivaraa ja laskut järjestykseen sekä PUSKURIA säästöön jotta ei aina tarvii laskee joka helvetin euroa minne sen työntää. olen syöny kaura puuroa ja kerännyt pulloja eli ei tässä pelleilemässä olla vaan velat hoidetaan.
Nyt pitäisi vaan saada jo hengähtää ainaisesta laskemisesta. olen koittanu jopa sossusta rahaa, ei tipu. sekä sosiaalista luottoa , ei saa jne... eli olen aivan yksin näiden kanssa no toki oma vikahan tää on mut koitan tsempata."Nyt kun olen kovissa veloissa ei toi 2000 S-luottoa enään tässä tilanteessa mitään meinaa muuta kuin saan pelivaraa ja laskut järjestykseen sekä PUSKURIA säästöön jotta ei aina tarvii laskee joka helvetin euroa minne sen työntää."
Jaa ei meinaa 2000 lisää velkaa mitään? Meinaa se kuitenkin sitä, että velkapääomasi kasvaa taas, ja senkin velan korkoihin ja lyhentämiseen tarvittava raha on poissa käytöstäsi ja kaventaa siten entisestään taloudellista liikkumavaraasi.
Tuossa et todellakaan siis mitään puskuria saavuta vaan päinvastoin; vedät itsesi vielä syvemmälle ahdinkoon. Mutta omapa on asiasi. - en ymmärrä
mieteskelijät kirjoitti:
Nyt pitäisi vaan saada jo hengähtää ainaisesta laskemisesta. olen koittanu jopa sossusta rahaa, ei tipu. sekä sosiaalista luottoa , ei saa jne... eli olen aivan yksin näiden kanssa no toki oma vikahan tää on mut koitan tsempata.En oikein ymmärtänyt. Jos olisit työtön ja työt olisi juuri alkamassa, niin ymmärtäisin että olet hakemassa lainaa jotta selviät siihen asti kunnnes palkka alkaa taas juosta.
Mutto jos olet jo töissä, eikä mitään ole muuttumassa....
- Sano...
Siis meinaat paikata jo kuralla olevaa talouttasi ottamalla lisää velkaa.
Melkoisen tyhmä idea.
Kysymykseesi siitä, että saako S-Pankki tietää muista lainoistasi, niin vastaus on, että ei saa, ellet niitä itse ilmoita.
Ja lainahakemuksessa kysytään muut velat, ja jos ne jätät ilmoittamatta, niin syyllistyt velallisen epärehellisyyteen.
Ja koska on näkyvissä, että et veloistasi enää selviä, niin tuo tulee ilmi viimeistään siinä vaiheessa, kun velkasi menevät perintään/oikeuteen. Siinä vaiheessa on tuon pimittämisen takia enää turha neuvotella mistään maksusuunnitelmasta ko pankin kanssa. Ennemminkin juttua tulee poliisin kanssa.
Ainoa järkevä teko, mitä voit tehdä, on olla ottamatta enää centtiäkään lainaa, ja pyrkiä sopimaan maksujärjestelyistä velkojiesi kanssa. Tai sitten päästää suosiolla kaikki velkasi ulsoottoon.- mieteskelijät
tiukkaa tekstiä. ei heru pahemmin sympatiaa ajatukselle. no kai se on pakko uskoa että ei se 2000e ole mikään huippu idea.
Viime vuoden lopulla kun avasin S-tilin hain samalla luotollista visaa 2500 luotolla. sitä ei minulle myönnetty. en tiedä johtuuko se S-pankista vai luottokunnasta. minulla oli siihen aikaan kyllä Hypon visa. voi olla että sekin vaikutti. eli koska sitä visaakaan en saanu voi hyvinkin olla että sitä joustoluottoakaan en saisi.
Palkka tilini on Nordea ja sieltäkin minulla on master (5000 ja tapissa) sekä joustoluottoa vajaa 5000. olen yrittänyt korottaa joustoluottoa mutta siihen Nordea ei ole suostunut. ilmeisesti kaikkialla arvioidaan että maksuvarani ei enään riitä lisävelkaantumiseen.
Ulosotto on eräs vaihtoehto mutta se ei kyllä tässä vaiheessa innosta. - pankkivirkailija
mieteskelijät kirjoitti:
tiukkaa tekstiä. ei heru pahemmin sympatiaa ajatukselle. no kai se on pakko uskoa että ei se 2000e ole mikään huippu idea.
Viime vuoden lopulla kun avasin S-tilin hain samalla luotollista visaa 2500 luotolla. sitä ei minulle myönnetty. en tiedä johtuuko se S-pankista vai luottokunnasta. minulla oli siihen aikaan kyllä Hypon visa. voi olla että sekin vaikutti. eli koska sitä visaakaan en saanu voi hyvinkin olla että sitä joustoluottoakaan en saisi.
Palkka tilini on Nordea ja sieltäkin minulla on master (5000 ja tapissa) sekä joustoluottoa vajaa 5000. olen yrittänyt korottaa joustoluottoa mutta siihen Nordea ei ole suostunut. ilmeisesti kaikkialla arvioidaan että maksuvarani ei enään riitä lisävelkaantumiseen.
Ulosotto on eräs vaihtoehto mutta se ei kyllä tässä vaiheessa innosta."Kysymykseesi siitä, että saako S-Pankki tietää muista lainoistasi, niin vastaus on, että ei saa, ellet niitä itse ilmoita"
Tuo väite ei voi pitää mitenkään paikkansa. muutoin ihminen voi ottaa lainaa vaikka 30 eri paikasta ja kaikista maksimit. eli periaatteessa jopa 200 000-500 000 eur yhteensä. kun vaan hakee pokkana lainaa kertoo tulonsa lähettää palkka todistuksensa mutta EI kerro veloistaan mitään. - Pitää..
pankkivirkailija kirjoitti:
"Kysymykseesi siitä, että saako S-Pankki tietää muista lainoistasi, niin vastaus on, että ei saa, ellet niitä itse ilmoita"
Tuo väite ei voi pitää mitenkään paikkansa. muutoin ihminen voi ottaa lainaa vaikka 30 eri paikasta ja kaikista maksimit. eli periaatteessa jopa 200 000-500 000 eur yhteensä. kun vaan hakee pokkana lainaa kertoo tulonsa lähettää palkka todistuksensa mutta EI kerro veloistaan mitään.Kyllä se ikävä kyllä pitää paikkansa.
Juuri noin monet vetävät itsensä pahoihin vaikeuksiin, eli ottavat monesta paikasta lainaa, ja saavat sitä sillä perusteella, etteivät ilmoita muita lainojaan.
Suomessa ei ole mitään rekisteriä, jossa olisi henkilön kaikki lainat, vaan homma perustuu rehellisyyteen ilmoittaa muut velkansa.
Ja toinen pankki tai lainanantaja ei saa tietoja toisesta pankista tai muulta lainaajalta.
- Okarox
Tuollaisessa tilanteessa ainoa peruste ottaa lainaa on se, että maksaa sillä pois korkeakorkoisempia luottoja. Vaikuttaa pahasti siltä, että velkaantumisesi on holtitonta ja pian edessä on 15 vuoden ulosotto ja luottotietojen menettäminen. Kun luottotiedot menee, ei enää onnistu saamaan sitä lainaa järjestelyä varten. Vihellä peli pois vaikka nyt. Jos joudut syömään perunaa ja sipulia kuukauden niin sitten syöt.
- mietiskelijät
Nimimerkille Okarox sanon etä tässä on nimen omaan kesä jo syöty kaura puuroa (alle 1e loota) sekä perunoita (0.29e/kg Citymarketista) samoin pulloja viety kauppaan ja jopa pullokeräyspisteestä nyysitty ilmaisia muovipusseja.
Olen säästäny aivan kaikessa koska laskuni on valtavat vaikka töissä käynkin. tällä tekniikalla pärjään nippa nappa kun en tee mitään en käy missään enkä varsinkaan osta mitään (vaatteita elektroniikkaa tms..)
mutta on tää melkoisen vittumaista kituuttamista.
Sen tähden kaipaisin sitä puskuria tililleni. en ole hankkimassa yhtikäs mitään koska en tarvii mitään. olen jopa myynyt pikku tavaroita poiskin pitkin kesää saaden niistä joitain kymppejä. silla 2000 joustoluotolla S-pankista en voisi maksaa mitään pois koska se ei riitä mihinkään. - Ingognito80
mietiskelijät kirjoitti:
Nimimerkille Okarox sanon etä tässä on nimen omaan kesä jo syöty kaura puuroa (alle 1e loota) sekä perunoita (0.29e/kg Citymarketista) samoin pulloja viety kauppaan ja jopa pullokeräyspisteestä nyysitty ilmaisia muovipusseja.
Olen säästäny aivan kaikessa koska laskuni on valtavat vaikka töissä käynkin. tällä tekniikalla pärjään nippa nappa kun en tee mitään en käy missään enkä varsinkaan osta mitään (vaatteita elektroniikkaa tms..)
mutta on tää melkoisen vittumaista kituuttamista.
Sen tähden kaipaisin sitä puskuria tililleni. en ole hankkimassa yhtikäs mitään koska en tarvii mitään. olen jopa myynyt pikku tavaroita poiskin pitkin kesää saaden niistä joitain kymppejä. silla 2000 joustoluotolla S-pankista en voisi maksaa mitään pois koska se ei riitä mihinkään.Itse sairastuin masennukseen ja jäi n. 10 000 euroa hoitamatta.
Noh, onneks säilyi työpaikka, vetelin tosiaan sitä kaurapuuroa yli vuoden mutta ei ole ollu enää senttiäkään velkaa yli vuoteen.
Kaikki on mahdollista, se vaatii vaan tilanteen hyväksymistä ja tahtoa/voimia tehdä asialle jotain. - mietiskelijät
Ingognito80 kirjoitti:
Itse sairastuin masennukseen ja jäi n. 10 000 euroa hoitamatta.
Noh, onneks säilyi työpaikka, vetelin tosiaan sitä kaurapuuroa yli vuoden mutta ei ole ollu enää senttiäkään velkaa yli vuoteen.
Kaikki on mahdollista, se vaatii vaan tilanteen hyväksymistä ja tahtoa/voimia tehdä asialle jotain.Hienosti taisteltu kuiville Ingognito80. kyllä täälläkin perässä tullaan ja hoidellaan noi lainat pois.
minulla saatto olla myös masista tms... eron jälkeistä vituutusta jolloin asiat meni isolleen ja lainaa tuli otettua melko reippaasti. nyt alkaa taas ymmärtämään rahan arvon ja elämän arvot myös. 2008 ja 2009 velkaannuin paljon 2010 velkani ovat pienentyneet ja tulee pienenemäänkin. - muutama neuvo
mietiskelijät kirjoitti:
Hienosti taisteltu kuiville Ingognito80. kyllä täälläkin perässä tullaan ja hoidellaan noi lainat pois.
minulla saatto olla myös masista tms... eron jälkeistä vituutusta jolloin asiat meni isolleen ja lainaa tuli otettua melko reippaasti. nyt alkaa taas ymmärtämään rahan arvon ja elämän arvot myös. 2008 ja 2009 velkaannuin paljon 2010 velkani ovat pienentyneet ja tulee pienenemäänkin.niskasta kiinni!.
Nyt unohdat tuon lisävelkaantumisen! Se ajaa sut vaan syvemmälle ja nyt sä petaat itsellesi vaan isompaa pottia sitten ulosottoon, KUN LOPULTA SIIHEN JOUDUT TUOLLA MENETELMÄLLÄ.
Olen itse ollut aikoinaan pohjalla ja toiminut juuri kuten sinä NYT. Uskottelin että kyllä se jotenkin suttaantuu, kun nyt vähän makselen velalla velkaa ja temppuilen luottokorttien yms. kanssa. Mä vetkuttelin suht. hyvätuloisena ittelleni parinkympin velkapotin. Kulisseja pystyin kikkailemalla ja hyvillä tuloilla pitämään yllä monta vuotta. Siinä ei ole mitään järkeä! Joskus ne velat on maksettava. Sitten kun velkaa ei enää ole, niin voi pojat sitä vapautta.
Mikäli sinä oikeasti haluat selvitä, niin suosittelen lämpimästi takuusäätiötä. Sinulla on hyvät tulot, joten jos toimit oikein, niin takauksen tod.näk saat.
Eli jos haluat lopettaa kikkailun ja hoitaa itsesi oikeasti kuiville niin:
1. Lopeta velan ottaminen, varaa aika velkaneuvojalle, jonka kanssa esim. haette takuusäätiön takausta.
2. Laske maksuvarasi ( nettopalkka - asuminen - 492)
3. yritä sopia velkojien kanssa maksuvaran mukaisista kuukausimaksuista. Ole avoin, vaikka tilanteesi on paha, niin velkojat yleensä suostuvat maksusuunnitelmien muutoksiin. Mikäli eivät suostu, niin maksa silti maksuvarasti mukaan! Menköön osa vaikka ulosottoon (tämä siis jos haet takausta)
Takuusäätiö vaatii sinun eläneen 3-6kk:ta edellä kuvatulla tavalla, jonka jälkeen mahdollisesti saat takauksen, jos tuloillasi pystyy 8vuodessa maksamaan velan takaisin. Takaisinmaksuerää ei voi itse päättää, vaan sinun on maksettava laskennallisen maksuvarasi mukaisesti.
Sinulla on hyväpalkkainen työpaikka, joten homma itsesi suosta! Et sinä mitään puskuria tuolla s-pankin lainalla tee, vaan siirrät vaan pommin ajastinta ja kasvatat sitä ruutimäärää mikä siellä muhii! Skarppaa nyt!!
Mikäli et halua selvitä, vaan kasata itsellesi aikapommia, niin jatka samaa rataa. - muutama neuvo
muutama neuvo kirjoitti:
niskasta kiinni!.
Nyt unohdat tuon lisävelkaantumisen! Se ajaa sut vaan syvemmälle ja nyt sä petaat itsellesi vaan isompaa pottia sitten ulosottoon, KUN LOPULTA SIIHEN JOUDUT TUOLLA MENETELMÄLLÄ.
Olen itse ollut aikoinaan pohjalla ja toiminut juuri kuten sinä NYT. Uskottelin että kyllä se jotenkin suttaantuu, kun nyt vähän makselen velalla velkaa ja temppuilen luottokorttien yms. kanssa. Mä vetkuttelin suht. hyvätuloisena ittelleni parinkympin velkapotin. Kulisseja pystyin kikkailemalla ja hyvillä tuloilla pitämään yllä monta vuotta. Siinä ei ole mitään järkeä! Joskus ne velat on maksettava. Sitten kun velkaa ei enää ole, niin voi pojat sitä vapautta.
Mikäli sinä oikeasti haluat selvitä, niin suosittelen lämpimästi takuusäätiötä. Sinulla on hyvät tulot, joten jos toimit oikein, niin takauksen tod.näk saat.
Eli jos haluat lopettaa kikkailun ja hoitaa itsesi oikeasti kuiville niin:
1. Lopeta velan ottaminen, varaa aika velkaneuvojalle, jonka kanssa esim. haette takuusäätiön takausta.
2. Laske maksuvarasi ( nettopalkka - asuminen - 492)
3. yritä sopia velkojien kanssa maksuvaran mukaisista kuukausimaksuista. Ole avoin, vaikka tilanteesi on paha, niin velkojat yleensä suostuvat maksusuunnitelmien muutoksiin. Mikäli eivät suostu, niin maksa silti maksuvarasti mukaan! Menköön osa vaikka ulosottoon (tämä siis jos haet takausta)
Takuusäätiö vaatii sinun eläneen 3-6kk:ta edellä kuvatulla tavalla, jonka jälkeen mahdollisesti saat takauksen, jos tuloillasi pystyy 8vuodessa maksamaan velan takaisin. Takaisinmaksuerää ei voi itse päättää, vaan sinun on maksettava laskennallisen maksuvarasi mukaisesti.
Sinulla on hyväpalkkainen työpaikka, joten homma itsesi suosta! Et sinä mitään puskuria tuolla s-pankin lainalla tee, vaan siirrät vaan pommin ajastinta ja kasvatat sitä ruutimäärää mikä siellä muhii! Skarppaa nyt!!
Mikäli et halua selvitä, vaan kasata itsellesi aikapommia, niin jatka samaa rataa.muutamalle aikaisemmalle neuvojalle vielä:
Älkää nyt jumalauta ehdottako velkaongelmaiselle, että kun ei ilmoita muita velkojaan, niin voi saada uutta lainaa. Tehän kannustatte häntä vaan syvemmälle suohon ja sitä paitsi mikäli ei velkojaan ilmoita rehellisesti, niin silloinhan syyllistyy rikokseen, jonka nimike on petos. - mietiskelijät
muutama neuvo kirjoitti:
muutamalle aikaisemmalle neuvojalle vielä:
Älkää nyt jumalauta ehdottako velkaongelmaiselle, että kun ei ilmoita muita velkojaan, niin voi saada uutta lainaa. Tehän kannustatte häntä vaan syvemmälle suohon ja sitä paitsi mikäli ei velkojaan ilmoita rehellisesti, niin silloinhan syyllistyy rikokseen, jonka nimike on petos.Nimimerkille muutama neuvo. olipahan mielyttävää lukea selväjärkisen kirjoitusta. jotenkin kirjoituksesta vaistoaa sen että nyt kirjoittaja on todella ollu samassa suossa ja tietää mistä puhuu.
Enhän minä sitä todellisuudessa nyt tarvitse edes lisää velkaa tuo on vaan tunne. olen taistellut rankasti tän kesän en ole käynyt missään olen vain säästellyt kaikin keinoin. minulla on töitä ja pärjään juuri ja juuri kun en tuhlaa yhtään.
Kiitos tsemppaamisesta koitan skarpata taas enkä hae tuota lainaa, onhan mulla lompakossa muutama kymppi ja tilillä jopa muutama satanen. pärjään niillä ens tiliin taas. - muutama neuvo
mietiskelijät kirjoitti:
Nimimerkille muutama neuvo. olipahan mielyttävää lukea selväjärkisen kirjoitusta. jotenkin kirjoituksesta vaistoaa sen että nyt kirjoittaja on todella ollu samassa suossa ja tietää mistä puhuu.
Enhän minä sitä todellisuudessa nyt tarvitse edes lisää velkaa tuo on vaan tunne. olen taistellut rankasti tän kesän en ole käynyt missään olen vain säästellyt kaikin keinoin. minulla on töitä ja pärjään juuri ja juuri kun en tuhlaa yhtään.
Kiitos tsemppaamisesta koitan skarpata taas enkä hae tuota lainaa, onhan mulla lompakossa muutama kymppi ja tilillä jopa muutama satanen. pärjään niillä ens tiliin taas.liiankin hyvin, että mitä se on kun on velkaa selässä. Tiedän myös sen että vaikeastakin paikasta voi selvitä.
Jokainen selviää tavallaan ja näyttää siltä, että sinä selviät veloistasi tuolla tavoin kituuttamalla. Maksat kuitenkin tällä hetkellä helvetinmoisia korkoja ja kuluja, eikä varmasti ole mukavaa että postiluukusta tipahtaa monen eri velkojan kirjeitä.
T-säätiön takaamassa pankkilainassa on miinuspuolensa, kuten esim. vaativa näyttöaika, vapaaehtoinenmaksuhäiriömerkintä (2vuotta) jne. mutta siinä on se 1 iso hyvä puoli, että sillä sinä pääset oikeasti kuiville ja nopeasti, jos toimit järkevästi.
En tiedä vuokraasi, mutta otetaan nyt näin:
netto 2000
vuokra 600 (varmaan 1:llä ihmisellä jotain tuollaista)
elinkustannusindeksi 492
= maksuvara on 908
Korko on 3.75, eli sä maksat tuolla kaavalla itsesi tilanteeseen jossa 0€ velkaa n. 3vuodessa! Suosittelen siis ihan oikeasti että otat yhteyttä velkaneuvojaan, joka ohjeistaa sinulle että miten sinun pitää toimia. Sä jonotat sinne sen 1-3kk ja moni miettii että "kyllä mä itsekkin osaan sumplia", vaikka asiat on ihan retuperällä.
Velkaraja on 34000 ja sä et ole vielä siellä, joten voit takauksen saada, jos toimit oikein. Mikäli tohon lähdet ja häiriömerkintä pelottaa: Hommaa järkevä nettiliittymä, puhelinliittymä ja hoida tarpeelliset asiat kuntoon ennen kuin maksuhäirimerkintä rekisteröidään, niin siitä ei ole sinulle mitään muuta haittaa, kuin että järjestelylainan aikana et edes voi lisävelkaantua! ja sehän ei ole mikään haitta, vaan hyöty. Ja huom. hoida noiden liittymien maksu, niin saat ne todellakin pitää vaikka merkintä onkin.
En sano että tää on sulle tapa selvitä, mutta tää on tapa jolla sä pääset oikeasti suht. nopeasti aloittamaan "oikean elämän". Nyt makselet vaan korkoa ja kulua kituutat.
Itte kirjotan tätä vaan sen takia, että sain joskus täällä "velkavertaistukea". Käyn suomi24:ssä satunnaisesti ja yleensä en mitään kirjoita. Nyt oli pakko kun tunnistin vanhan itseni sun aloitusviestistä. - mietiskelijät
muutama neuvo kirjoitti:
liiankin hyvin, että mitä se on kun on velkaa selässä. Tiedän myös sen että vaikeastakin paikasta voi selvitä.
Jokainen selviää tavallaan ja näyttää siltä, että sinä selviät veloistasi tuolla tavoin kituuttamalla. Maksat kuitenkin tällä hetkellä helvetinmoisia korkoja ja kuluja, eikä varmasti ole mukavaa että postiluukusta tipahtaa monen eri velkojan kirjeitä.
T-säätiön takaamassa pankkilainassa on miinuspuolensa, kuten esim. vaativa näyttöaika, vapaaehtoinenmaksuhäiriömerkintä (2vuotta) jne. mutta siinä on se 1 iso hyvä puoli, että sillä sinä pääset oikeasti kuiville ja nopeasti, jos toimit järkevästi.
En tiedä vuokraasi, mutta otetaan nyt näin:
netto 2000
vuokra 600 (varmaan 1:llä ihmisellä jotain tuollaista)
elinkustannusindeksi 492
= maksuvara on 908
Korko on 3.75, eli sä maksat tuolla kaavalla itsesi tilanteeseen jossa 0€ velkaa n. 3vuodessa! Suosittelen siis ihan oikeasti että otat yhteyttä velkaneuvojaan, joka ohjeistaa sinulle että miten sinun pitää toimia. Sä jonotat sinne sen 1-3kk ja moni miettii että "kyllä mä itsekkin osaan sumplia", vaikka asiat on ihan retuperällä.
Velkaraja on 34000 ja sä et ole vielä siellä, joten voit takauksen saada, jos toimit oikein. Mikäli tohon lähdet ja häiriömerkintä pelottaa: Hommaa järkevä nettiliittymä, puhelinliittymä ja hoida tarpeelliset asiat kuntoon ennen kuin maksuhäirimerkintä rekisteröidään, niin siitä ei ole sinulle mitään muuta haittaa, kuin että järjestelylainan aikana et edes voi lisävelkaantua! ja sehän ei ole mikään haitta, vaan hyöty. Ja huom. hoida noiden liittymien maksu, niin saat ne todellakin pitää vaikka merkintä onkin.
En sano että tää on sulle tapa selvitä, mutta tää on tapa jolla sä pääset oikeasti suht. nopeasti aloittamaan "oikean elämän". Nyt makselet vaan korkoa ja kulua kituutat.
Itte kirjotan tätä vaan sen takia, että sain joskus täällä "velkavertaistukea". Käyn suomi24:ssä satunnaisesti ja yleensä en mitään kirjoita. Nyt oli pakko kun tunnistin vanhan itseni sun aloitusviestistä.Hieno homma että vaivaudut vinkkaamaan näin paljon. minulle todellakin tippuu 10-15 laskua joka kuukausi luukusta niitä on aina vähintään 5 tossa odottamassa maksuaan. vuokra mulla on noin 550e osaan laittaa hemmetin halvalla ruokaa mm torino makaroni 0.19 lidl siitä vaikka laatikkoa isoja satseja.
- Ingognito80
mietiskelijät kirjoitti:
Hieno homma että vaivaudut vinkkaamaan näin paljon. minulle todellakin tippuu 10-15 laskua joka kuukausi luukusta niitä on aina vähintään 5 tossa odottamassa maksuaan. vuokra mulla on noin 550e osaan laittaa hemmetin halvalla ruokaa mm torino makaroni 0.19 lidl siitä vaikka laatikkoa isoja satseja.
Tohon mun aikasempaan viestiin vielä että ulosottoonhan ne velat tietysti meni, 500 euroo kuussa. Maksoin niinpaljon ylimääräistä kun pystyin.
Puhelin ja netti säilyi, sain halvan vuokrakämpän ennen ulosmittauksen alkua, 270e kuussa.
Eikä toi luottotietojen menetys ole maailmanloppu, elämässä on niiiiiin paljon tärkeämpiä asioita kun raha, sitä ei vaan huomaa käiken tämän hullun materian/tuhlaamisen keskellä.
Tsemppiä, homma hoituu ajan kanssa kunhan aloitat asian hoitamisen.
Oon oppinu että joskus ne ikävät asiat on vaan pakko ottaa vastaan niinkun ne annetaan, aina ei selviä ilman luopumista ja kipua. - muutama neuvo
mietiskelijät kirjoitti:
Hieno homma että vaivaudut vinkkaamaan näin paljon. minulle todellakin tippuu 10-15 laskua joka kuukausi luukusta niitä on aina vähintään 5 tossa odottamassa maksuaan. vuokra mulla on noin 550e osaan laittaa hemmetin halvalla ruokaa mm torino makaroni 0.19 lidl siitä vaikka laatikkoa isoja satseja.
siinä mitään. Ei vinkin antamisesta vaivaa ole ja se on jokaisen oma valinta miten lähtee ratkomaan ongelmiaan ja minä esitän vaan yhden hyväksi havaitun tavan. Itte oon saanut aikoinaan neuvoja ja nykyään tiedän (tämän yhden tavan) miten näitä "ongelmavelkoja" kannattaa lähteä selvittämään. On siis valitettavasti kokemusta, joka onneksi alkaa olemaan jo taakse jäänyttä elämää. :)
Mutta jos sinulla on tosiaan vakituinen työsuhde, nettotulot n.2000 ja vuokra tuon 550€, niin on täysin mahdollista, että alle 3 vuoteen olet velaton mies/nainen ja vielä siten, että sinulla on kuukaudessa käytettävissä 492 euroa elämiseen (huom. siitä pitää maksaa puhelin, netti, vaatteet, ruoka yms.).
do the right thing. Mitä nopeammin sen tajuaa, niin sitä nopeammin sitä on elämä mallillaan. 492:lla pystyy hyvin elämään ja siitä itse asiassa jää säästöönkin välillä. Lomarahat ja veronpalautukset saa pitää. Nythän olet ilmeisesti elellyt paljon pienemmällä ja maksellut niitä parjattuja korkoja ja kulujakin siinä sivussa.
Mikäli sä lähdet takausta hakemaan, niin katsot ettet ota lisävelkaa, maksat maksuvarallasi, etkä päästä velkojasi yli 34000 euroon. Jos vuokrasi on tuo ja nettopalkkasi tuo, niin saat varmasti takauksen, jos vaan pystyt osoittamaan, että sinulla on kyky ja halu sitoutua maksamaan se takaisin, eli olet ennen myöntöä maksanut vähintään maksuvaralla, ilman lisävelkaantumista.
Älä pelästy sitä että sulla on monta velkojaa, asiat on silti selvitettävissä. Maksusuunnitelmaa lähtisin itse tekemään siten että laskisin sen maksuvaran (eli se netto - vuokra - 492) ja jakaisin sen velkojien kesken siten isompaan erään isompi summa. Jaa esim. prosentuaalisesti. Kun kerrot velkojille avoimesti tilanteesi, velvoitteesi ja sen että haet järjestelylainaa, niin tod.näk he suostuvat järjestelyyn. Voi olla hyvä että tuossa on velkaneuvoja mukana tekemässä tuota, niin velkojat "varmistuvat" että asiat tullaan tekemään fiksusti ja suostuvat helpommin. Omalla kohdallani vain 1 velkoja ei suostunut uuteen maksusuunnitelmaan ja 8 suostui. 7 suostui ensimmäisen kirjallisen pyynnön jälkeen ja 1:delle jouduin sanomaan, että vaihtoehtona on se että laina pääsee uo:hon ja minulla se tarkoittaa että silloin kaikki menee uo:hon, joten se ei ole velkojallekaan nopein tapa saada takaisin rahojaan. Näistä pystyy sopimaan, vaikka ensimmäinen vastaus rahoitusyhtiöltä olisi että ei käy!
Älä myöskään pelästy sitä että netissä on monta ketjua tyyliin "eihän sitä t-säätiön takausta kukaan saa". Usein se kaatuu maksuvaran puutteeseen, liian isoon velkamäärään tai siihen että ei ole maksanut "näyttö-aikaa" maksuvaran suuruisella summalla. Siitä on olemassa tarkat tiedot mitä takauksen saaminen vaatii ja ne eivät ole milllään tavoin mahdottomia ehtoja, se vaan vaatii vähän suunnittelua.
No mutta juu tsemppiä vaan. Teet kuten tahdot ja jos tästä hommasta tulee kysyttävää, niin kysy. Vastaan kykyni mukaan. - mietiskelijät
muutama neuvo kirjoitti:
siinä mitään. Ei vinkin antamisesta vaivaa ole ja se on jokaisen oma valinta miten lähtee ratkomaan ongelmiaan ja minä esitän vaan yhden hyväksi havaitun tavan. Itte oon saanut aikoinaan neuvoja ja nykyään tiedän (tämän yhden tavan) miten näitä "ongelmavelkoja" kannattaa lähteä selvittämään. On siis valitettavasti kokemusta, joka onneksi alkaa olemaan jo taakse jäänyttä elämää. :)
Mutta jos sinulla on tosiaan vakituinen työsuhde, nettotulot n.2000 ja vuokra tuon 550€, niin on täysin mahdollista, että alle 3 vuoteen olet velaton mies/nainen ja vielä siten, että sinulla on kuukaudessa käytettävissä 492 euroa elämiseen (huom. siitä pitää maksaa puhelin, netti, vaatteet, ruoka yms.).
do the right thing. Mitä nopeammin sen tajuaa, niin sitä nopeammin sitä on elämä mallillaan. 492:lla pystyy hyvin elämään ja siitä itse asiassa jää säästöönkin välillä. Lomarahat ja veronpalautukset saa pitää. Nythän olet ilmeisesti elellyt paljon pienemmällä ja maksellut niitä parjattuja korkoja ja kulujakin siinä sivussa.
Mikäli sä lähdet takausta hakemaan, niin katsot ettet ota lisävelkaa, maksat maksuvarallasi, etkä päästä velkojasi yli 34000 euroon. Jos vuokrasi on tuo ja nettopalkkasi tuo, niin saat varmasti takauksen, jos vaan pystyt osoittamaan, että sinulla on kyky ja halu sitoutua maksamaan se takaisin, eli olet ennen myöntöä maksanut vähintään maksuvaralla, ilman lisävelkaantumista.
Älä pelästy sitä että sulla on monta velkojaa, asiat on silti selvitettävissä. Maksusuunnitelmaa lähtisin itse tekemään siten että laskisin sen maksuvaran (eli se netto - vuokra - 492) ja jakaisin sen velkojien kesken siten isompaan erään isompi summa. Jaa esim. prosentuaalisesti. Kun kerrot velkojille avoimesti tilanteesi, velvoitteesi ja sen että haet järjestelylainaa, niin tod.näk he suostuvat järjestelyyn. Voi olla hyvä että tuossa on velkaneuvoja mukana tekemässä tuota, niin velkojat "varmistuvat" että asiat tullaan tekemään fiksusti ja suostuvat helpommin. Omalla kohdallani vain 1 velkoja ei suostunut uuteen maksusuunnitelmaan ja 8 suostui. 7 suostui ensimmäisen kirjallisen pyynnön jälkeen ja 1:delle jouduin sanomaan, että vaihtoehtona on se että laina pääsee uo:hon ja minulla se tarkoittaa että silloin kaikki menee uo:hon, joten se ei ole velkojallekaan nopein tapa saada takaisin rahojaan. Näistä pystyy sopimaan, vaikka ensimmäinen vastaus rahoitusyhtiöltä olisi että ei käy!
Älä myöskään pelästy sitä että netissä on monta ketjua tyyliin "eihän sitä t-säätiön takausta kukaan saa". Usein se kaatuu maksuvaran puutteeseen, liian isoon velkamäärään tai siihen että ei ole maksanut "näyttö-aikaa" maksuvaran suuruisella summalla. Siitä on olemassa tarkat tiedot mitä takauksen saaminen vaatii ja ne eivät ole milllään tavoin mahdottomia ehtoja, se vaan vaatii vähän suunnittelua.
No mutta juu tsemppiä vaan. Teet kuten tahdot ja jos tästä hommasta tulee kysyttävää, niin kysy. Vastaan kykyni mukaan.se S-pankin luoton hakeminen. oli niin mahtavat ja pitkän perusteelliset kirjoitukset että eihän tuohon lainaan enään löydy mitenkään perusteita. meinasin tänään sen hakea verkkopankista. olisi ollut helppo ja nopeaa hakea mut annetaan nyt olla kun muutoinkin pärjään nippa nappa.
Tässä on hieman toinenkin asiaa sivuava lieneilmiökin ongelmana nimittäin NAIS ystävä. olen kertonut hänelle että minulla on velkaa päällä jota nyt hoidan ja siitä syystä talouteni on väliaikaisesti heikossa jamassa.
Naisystäväni haluaa koko ajan viedä mua shoppailemaan milloin kenkiä milloin paitoja. samoin ulkona pitäis käydä syömässä tai vähintään kahviloissa pistäytyä. mutta en halua ja se hieman hiertää suhdettamme oikeestaan aikapaljonkin.
Se muistelee muutaman vuoden takaista menoa kun käytiin lomamatkoilla ja elokuvissa ja syömässä sekä ostelin sille hajuvesiä kelloja jne... naisten juttuja ja ne oli sitten merkki tavaraa ja arvatenkin KALLISTA.
On täysin mahdollista että tämä suhde kaatuu tähän säästämiseeni mutta sitten se kaatuu. en mitenkään pysty nyt kuluttamaan entiseen malliin. - suhde kuntoon
mietiskelijät kirjoitti:
se S-pankin luoton hakeminen. oli niin mahtavat ja pitkän perusteelliset kirjoitukset että eihän tuohon lainaan enään löydy mitenkään perusteita. meinasin tänään sen hakea verkkopankista. olisi ollut helppo ja nopeaa hakea mut annetaan nyt olla kun muutoinkin pärjään nippa nappa.
Tässä on hieman toinenkin asiaa sivuava lieneilmiökin ongelmana nimittäin NAIS ystävä. olen kertonut hänelle että minulla on velkaa päällä jota nyt hoidan ja siitä syystä talouteni on väliaikaisesti heikossa jamassa.
Naisystäväni haluaa koko ajan viedä mua shoppailemaan milloin kenkiä milloin paitoja. samoin ulkona pitäis käydä syömässä tai vähintään kahviloissa pistäytyä. mutta en halua ja se hieman hiertää suhdettamme oikeestaan aikapaljonkin.
Se muistelee muutaman vuoden takaista menoa kun käytiin lomamatkoilla ja elokuvissa ja syömässä sekä ostelin sille hajuvesiä kelloja jne... naisten juttuja ja ne oli sitten merkki tavaraa ja arvatenkin KALLISTA.
On täysin mahdollista että tämä suhde kaatuu tähän säästämiseeni mutta sitten se kaatuu. en mitenkään pysty nyt kuluttamaan entiseen malliin.älä anna suhteen kaatua typeryytesi takia tai kadut sitä lopunelämääsi, Voit hyvin 2-3 kertaa kuukaudessa viedä naisesi syömään tai edes kahville.
Itse olen nämä " ylimääräiset " syömiset ulkona yms. menot maksanut pikavipeillä esim. otat 100e pikavipin halvimmista paikoista saat sen 28 päivän maksuajalla kokonaishintaan 117e tuon summan pystyy kuukaudessa tekemään vaikka joka iltaisella tunnin pullojenkeruu lenkillä. - no ohhoh
suhde kuntoon kirjoitti:
älä anna suhteen kaatua typeryytesi takia tai kadut sitä lopunelämääsi, Voit hyvin 2-3 kertaa kuukaudessa viedä naisesi syömään tai edes kahville.
Itse olen nämä " ylimääräiset " syömiset ulkona yms. menot maksanut pikavipeillä esim. otat 100e pikavipin halvimmista paikoista saat sen 28 päivän maksuajalla kokonaishintaan 117e tuon summan pystyy kuukaudessa tekemään vaikka joka iltaisella tunnin pullojenkeruu lenkillä.No älä nyt helkkarissa kehota ottamaan lisää lainaa tuohon tilanteeseen. EI LISÄÄ LAINAA, piste.
Tässähän se suhde punnitaan. Jos nainen on tolkuissaan, hän ymmärtää, ettei tuhlaaminen ole enää vaihtoehto. Jos nainen jättää, hän siis arvostaa rahan ihmissuhdetta korkeammalle. - kokemusta löytyy..
mietiskelijät kirjoitti:
se S-pankin luoton hakeminen. oli niin mahtavat ja pitkän perusteelliset kirjoitukset että eihän tuohon lainaan enään löydy mitenkään perusteita. meinasin tänään sen hakea verkkopankista. olisi ollut helppo ja nopeaa hakea mut annetaan nyt olla kun muutoinkin pärjään nippa nappa.
On täysin mahdollista että tämä suhde kaatuu tähän säästämiseeni mutta sitten se kaatuu. en mitenkään pysty nyt kuluttamaan entiseen malliin.uskotko että tuo on yksi parhaimmista päätöksistäsi pitkään aikaan. itsellä meinasi kaatua koko paletti niinkuin sinullakin, velkaa 29000. takuu-säätiön avustuksella sain elämän järjestykseen. ja naisystävä oli siinä suurena tukena kokoajan. kerroin heti alussa kaiken viimestä piirtoa myöten mitään salaamatta,mitään lisäämättä. ja se vaan lujitti meidän suhdetta. naisellesi voit osoittaa jollain muullakin tavalla välittäväsi kuin ulkona jatkuvasti syömällä,lahjomalla.jos ei se hänelle sovi,menköön.jostain löytyy joku kenelle se sopii.
ONNEA JATKOSSA! - toimitusjohtaja-
kokemusta löytyy.. kirjoitti:
uskotko että tuo on yksi parhaimmista päätöksistäsi pitkään aikaan. itsellä meinasi kaatua koko paletti niinkuin sinullakin, velkaa 29000. takuu-säätiön avustuksella sain elämän järjestykseen. ja naisystävä oli siinä suurena tukena kokoajan. kerroin heti alussa kaiken viimestä piirtoa myöten mitään salaamatta,mitään lisäämättä. ja se vaan lujitti meidän suhdetta. naisellesi voit osoittaa jollain muullakin tavalla välittäväsi kuin ulkona jatkuvasti syömällä,lahjomalla.jos ei se hänelle sovi,menköön.jostain löytyy joku kenelle se sopii.
ONNEA JATKOSSA!itkeä kotona ja miettiä, Tuolla se elämäni rakkaus nyt sitten on vieraan miehen kanssa syömässä kun en ottanut sitä satasen vippiä millä olisin maksanut illan ja ehkäpä saanut kotona sängyssä " jälkiruuan ":)
helvetti tämä elä eletään vain kerran ei kukaan halua syödä puuroa 5 vuotta, Sinuna ottaisin sen 2000e lainan ja miettisin mistä olisi mahdollista saada lisätuloja.
eihän kukaan pysty edes järkevästi ajattelemaan lisätuloja jos on viimeiset kuukaudet syönyt pelkkää kaurapuuroa nyt mars hakemaan laina tai pikavippi ja nollaus kännit ja hyvää ruokaa sen jälkeen pystyt järkevämmin miettimään mahdollisuuksia mistä saisit lisäansioita.
- rahaaaaaaaaaaaaaaaa
Tai ainakin pikavippi turhaan enää mietit.
- ***** oikein tulee?
Just joo, että PIKAVIPPIÄ SITTEN korjaamaan tilannetta. Voi ******, ei järki päätä pakota näillä neuvojilla. Jos talous ennestään kuralla niin sitten vielä lisälainaa ja pikavippejä.
Ei yhtään lainaa enää ja vaikka kaurapuurolla ja makaroonilla(et ole ainoa tässä maassa, joka ko. dieetillä on /ollut) päivä kerrallaan. Velkakurjuus loppuu aikanaan ja silloin HELPOTTAA. - mietiskelijät
***** oikein tulee? kirjoitti:
Just joo, että PIKAVIPPIÄ SITTEN korjaamaan tilannetta. Voi ******, ei järki päätä pakota näillä neuvojilla. Jos talous ennestään kuralla niin sitten vielä lisälainaa ja pikavippejä.
Ei yhtään lainaa enää ja vaikka kaurapuurolla ja makaroonilla(et ole ainoa tässä maassa, joka ko. dieetillä on /ollut) päivä kerrallaan. Velkakurjuus loppuu aikanaan ja silloin HELPOTTAA.Kiitos kaikille kommenteista luettu on. joo sitä lisä laina eikä varsinkaan pikavippiä ei nyt oteta. siis kyllä minä sinne kahville pystyn meneen tai elokuviin jos sitä tehdään vain silloin tällöin. tuo nainen on vaan sellainen että ainutkiva on shoppailu ja kuluttaminen. joita itse juuuri koitan välttää onhan minulla siihen syy.
Toisekseen kun olen pärjänny ja kituuttanu niin se melkoisesti kalva mieltä etä sitten pitää mennä säästetyt ropot tuhlaamaan johonkin naisystävän juttuihin. voihan sitä mukava aikaa viettää muutoinkin yhdessä. ja loppujen lopuksi tämä tilanne on väliaikainen. jostain syystä naisystävä ei oikein ymmärrä mua nyt. no toki sen kavereiden miehet vie naisiaa ties vaikka minne ja minä en. - hghg
mietiskelijät kirjoitti:
Kiitos kaikille kommenteista luettu on. joo sitä lisä laina eikä varsinkaan pikavippiä ei nyt oteta. siis kyllä minä sinne kahville pystyn meneen tai elokuviin jos sitä tehdään vain silloin tällöin. tuo nainen on vaan sellainen että ainutkiva on shoppailu ja kuluttaminen. joita itse juuuri koitan välttää onhan minulla siihen syy.
Toisekseen kun olen pärjänny ja kituuttanu niin se melkoisesti kalva mieltä etä sitten pitää mennä säästetyt ropot tuhlaamaan johonkin naisystävän juttuihin. voihan sitä mukava aikaa viettää muutoinkin yhdessä. ja loppujen lopuksi tämä tilanne on väliaikainen. jostain syystä naisystävä ei oikein ymmärrä mua nyt. no toki sen kavereiden miehet vie naisiaa ties vaikka minne ja minä en.naisena että jos kumppanisi ei ymmärrä sitä että sulla on väliaikaisesti rahan kanssa tiukkaa niin hän ei ole oikea sulle, tai tässähän sitä näkee arvomaailman. Jos elämää nyt kuitenkin on edessä kymmeniä vuosia ja puhutaan muutaman vuoden sitkuttelusta niin oikea suhde sen kestää.
Pysy itse tiukkana ja toteat napakasti mutta nätisti että nyt tilanne on tämä ja hoidat velat pois, sitten voitte shoppailla yms.
Itse ainakin enemmän arvostan miestä joka hoitaa rahasotkunsa ja ylipäänsä muut sotkunsa elämässä kuntoon kuin vaan siirtäisi ongelmia tai olisi välinpitämätön.
tsemppiä sinne! - maisakerttu
mietiskelijät kirjoitti:
Kiitos kaikille kommenteista luettu on. joo sitä lisä laina eikä varsinkaan pikavippiä ei nyt oteta. siis kyllä minä sinne kahville pystyn meneen tai elokuviin jos sitä tehdään vain silloin tällöin. tuo nainen on vaan sellainen että ainutkiva on shoppailu ja kuluttaminen. joita itse juuuri koitan välttää onhan minulla siihen syy.
Toisekseen kun olen pärjänny ja kituuttanu niin se melkoisesti kalva mieltä etä sitten pitää mennä säästetyt ropot tuhlaamaan johonkin naisystävän juttuihin. voihan sitä mukava aikaa viettää muutoinkin yhdessä. ja loppujen lopuksi tämä tilanne on väliaikainen. jostain syystä naisystävä ei oikein ymmärrä mua nyt. no toki sen kavereiden miehet vie naisiaa ties vaikka minne ja minä en.Ei kannata velkaantua pinnallisen prinsessan takia. Jos nyt vielä pystyisitkin leikkimään hänen leikkejään niin tulevaisuudessa saattaisit itsesi yhä uudelleen pinteeseen.
Hän tietää tilanteesi koska olet siitä kertonut. Jos hänen asenteensa on kielteinen hänellä on ongelma, ei sinulla.
Olen itse käynyt velkajärjestelyn läpi ja sain sen suoritettua loppuun yli vuosi sitten. Tuttua on tuo paniikin tunne kun yrittää siirtää sitä lopullista katastrofia aina jollain pikavipillä kauemmas.
Kun sain ensimmäisen kerran mentyä velkaneuvojan luo ja vyyhti alkoi purkautua tuntui kuin iso kivi olisi nostettu pois sydämen päältä.
Missään tapauksessa ei kannata päästää mitään ulosottoon koska silloin korot ja kulut nousevat pilviin.
Kun saa velkajärjestelyn alkuun korot eivät lisäännyt enää. Siinä lasketaan ihan ruhtinaallinen toimeentuloraha palkastasi ja pystyt taas elämään normaalia elämää.
Se että järjestelyn aikana ei voi velkaantua lisää on tosiaankin vain etu.
Tsemppiä! Kyllä se aurinko paistaa taas ensi kesänäkin :) - mietiskelijät
maisakerttu kirjoitti:
Ei kannata velkaantua pinnallisen prinsessan takia. Jos nyt vielä pystyisitkin leikkimään hänen leikkejään niin tulevaisuudessa saattaisit itsesi yhä uudelleen pinteeseen.
Hän tietää tilanteesi koska olet siitä kertonut. Jos hänen asenteensa on kielteinen hänellä on ongelma, ei sinulla.
Olen itse käynyt velkajärjestelyn läpi ja sain sen suoritettua loppuun yli vuosi sitten. Tuttua on tuo paniikin tunne kun yrittää siirtää sitä lopullista katastrofia aina jollain pikavipillä kauemmas.
Kun sain ensimmäisen kerran mentyä velkaneuvojan luo ja vyyhti alkoi purkautua tuntui kuin iso kivi olisi nostettu pois sydämen päältä.
Missään tapauksessa ei kannata päästää mitään ulosottoon koska silloin korot ja kulut nousevat pilviin.
Kun saa velkajärjestelyn alkuun korot eivät lisäännyt enää. Siinä lasketaan ihan ruhtinaallinen toimeentuloraha palkastasi ja pystyt taas elämään normaalia elämää.
Se että järjestelyn aikana ei voi velkaantua lisää on tosiaankin vain etu.
Tsemppiä! Kyllä se aurinko paistaa taas ensi kesänäkin :)Että iso osa naisista ymmärtää kyllä tälläisen tilanteen tämähän iskee niin miehelle kuin naisellekkin yhtä helposti...velkakierre. joo tässä alkukesästä heitettiin viimeinen laivareissu ja tottakai sen maksoin Pikavipillä. huh huh mitä menoa on ollut. joka kuukausi pikavippiä ja aina vaan isompaa niitähän saa tonniin saakka helposti ja monelta yhtä aikaa.
No nyt ei ole pikavippailtu loppukesästä laisinkaan ja kyllä tää menee kun kaikki shoppailu laitetaan nyt poikki joksikin aikaa. - -samassa tilanteessa
mietiskelijät kirjoitti:
Että iso osa naisista ymmärtää kyllä tälläisen tilanteen tämähän iskee niin miehelle kuin naisellekkin yhtä helposti...velkakierre. joo tässä alkukesästä heitettiin viimeinen laivareissu ja tottakai sen maksoin Pikavipillä. huh huh mitä menoa on ollut. joka kuukausi pikavippiä ja aina vaan isompaa niitähän saa tonniin saakka helposti ja monelta yhtä aikaa.
No nyt ei ole pikavippailtu loppukesästä laisinkaan ja kyllä tää menee kun kaikki shoppailu laitetaan nyt poikki joksikin aikaa.juttu että sait joitain hyviäkin neuvoja täältä. Sulla on tällä hetkellä melkoinen ahdinko. Tiedän miltä se tuntuu, mutta koita jaksaa. Ole ahkerasti yhteydessä aina laskuttajiin, ja sovi maksuista aina kun on mahdollista. Ei kannata muistusta odottaa jos tietää ettei ole rahaa maksaa. Menet pankkiin puhumaan tilanteestasi, niin sinulle löytyy ihan varmasti apua. Lukitse kaikki luottokortit (jotta et kuluta niitä sitten heti kun olet saanut maksettua hiukan pois), älä enää ikinä ota pikavippejä, älä ota kulutusluottoja, syö edullisesti, ja mieti että joskus ne velatkin oikeasti loppuvat. Se on fakta.
Jos sinulla on ystäviä, kumppani, vanhempia, sukulaisia, niin kutsu itsesi välillä kylään syömään :). Saat vähän muutakin syödäksesi ja nautinnollisia hetkiä, vaikka oma budjeetti onkin tiukassa. Ja käy kävelyllä vähintaan tunti/päivässä, niin et ahdistu liikaa.
Tsemppia sinulle!!! - Aina Tyyni
-samassa tilanteessa kirjoitti:
juttu että sait joitain hyviäkin neuvoja täältä. Sulla on tällä hetkellä melkoinen ahdinko. Tiedän miltä se tuntuu, mutta koita jaksaa. Ole ahkerasti yhteydessä aina laskuttajiin, ja sovi maksuista aina kun on mahdollista. Ei kannata muistusta odottaa jos tietää ettei ole rahaa maksaa. Menet pankkiin puhumaan tilanteestasi, niin sinulle löytyy ihan varmasti apua. Lukitse kaikki luottokortit (jotta et kuluta niitä sitten heti kun olet saanut maksettua hiukan pois), älä enää ikinä ota pikavippejä, älä ota kulutusluottoja, syö edullisesti, ja mieti että joskus ne velatkin oikeasti loppuvat. Se on fakta.
Jos sinulla on ystäviä, kumppani, vanhempia, sukulaisia, niin kutsu itsesi välillä kylään syömään :). Saat vähän muutakin syödäksesi ja nautinnollisia hetkiä, vaikka oma budjeetti onkin tiukassa. Ja käy kävelyllä vähintaan tunti/päivässä, niin et ahdistu liikaa.
Tsemppia sinulle!!!S-pankin joustoluoton ehdoista poimittua. Oi hyvä hervanta, että menee pankilla lujaa. Hinnathan ovat suoraa v...lua. Eikä tämä ole yksin S-pankin hinnoittelua. Toiset pankit pukevat asiat erilaisiin muotteihin ja sisältä löytyy jopa raakempaakin hinnoittelua.
Oi kunpa Ucille tulisi se hetki, että pankki joutuisi hieromaan ohimoaan, miten tuosta nilihististä pääsätäisiin, kun sillä on niin plajon tuota mynttiä tilillä, että se voi pyytää mitä palveluina ihan haluaa.
Jos ei tässä, niin sitten seuraavassa elämässä. Miettikää, millä lainanne maksatte. Älkää ainakaan yhä kalliimmalla lainalla.
Tässä joustoluoton kuluja, koron (11,5%) päälle tietenkin:
Joustoluoton avaaminen maksaa velalliselle 70 euroa. Luoton siirrosta velallisen tilille peritään
1 euro ja 2 % siirrettävästä summasta. Luotosta peritään luottotilinhoitomaksua 3,50 euroa
kuukaudessa. Luottotilinhoitomaksu peritään myös maksuvapailta kuukausilta, mutta laskutetaan
seuraavan kuukauden kuukausierän yhteydessä.
Velallinen on oikeutettu saamaan veloituksetta yhden korko-/saldotodistuksen vuodessa.
Seuraavista todistuksista pankki veloittaa 5 euroa/kpl. Pankin velalliselle suorittamista kirjallisista
selvityksistä peritään kuluina 20,00 euroa/alkava 15 minuuttia ja lasku- ja tositejäljennöksistä
5 euroa/kpl. Mikäli velallinen laiminlyö yhteystietojensa muutoksesta ilmoittamisen
ja tieto on välttämätön tilinhoidon kannalta, on pankilla oikeus hankkia muuttunut tieto ja
veloittaa tästä toimenpiteestä 8,40 euroa.
Velallisen kanssa sovitun maksusuunnitelman muutoksesta pankki perii seuraavassa laskussa
normaalin kuukausierän lisäksi käsittelymaksuna 5 euroa. Alkuperäisestä maksusuunnitelmasta
poikkeavasta koko loppuvelkaa koskevasta kirjallisesta maksusuunnitelmasta pankki
perii käsittelymaksuna 30 euroa.
Mikäli velallinen laiminlyö tähän luottosopimukseen perustuvien maksuvelvoitteiden maksamisen
eräpäivänä, on pankilla oikeus periä käsittelymaksuna lähettämästään maksumuistutuksesta
5 euroa. Velallinen on myös muulloin velvollinen korvaamaan pankille maksut ja
palkkiot, jotka aiheutuvat luoton, sen korkojen ja muiden tähän sopimukseen perustuvien
maksuvelvoitteiden perimisestä sen mukaisesti, mitä laissa saatavien perinnästä sanotaan - pikavipit suohon
***** oikein tulee? kirjoitti:
Ei yhtään lainaa enää ja vaikka kaurapuurolla ja makaroonilla(et ole ainoa tässä maassa, joka ko. dieetillä on /ollut) päivä kerrallaan. Velkakurjuus loppuu aikanaan ja silloin HELPOTTAA.Joo voi helevetin uunot, älkää missään nimessä ottako mitään PIKAVIPPEJÄ ne vasta elämän hankaloittaakin,pankitkin katsoo että vipit on todellakin este myöhempää lainan saantia varten(mikäli lainalle on tarvetta jatkossa) unohtakaa vipit ja hankkikaa toinen työ(esim vkoloppuisin) sillä saa lisäansiota. Kokemuksestani sanon että kiertäkää pikavipit kaukaa!!!!!! ne vasta ajaakin velkahelvettiin ellei siellä ole jo(vipit aiheutti melkein eron, masennuin, onneksi säilyi työpaikka) Velkaa on mutta järkevästi!!(asuntolaina)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1506478- 322322
- 1872099
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101343Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.891286- 731077
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241047Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,25987Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44951Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke10858