Puutarhahaketin hyvä?

Juki

Olisi tarvetta kestävälle puutarhahakettimelle.
On paljon kovaa oksaa yms.; orapihlajaa,koivua...

Löytyykö suht. edullista ja kestävää mallia, joka kestäisi melko kovaa käyttöä?(tuntuvat vaan niin "heppoisilta" nuo rautakaupan eri mallit)

6

4427

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harrastelija

Tarkoittanet oksahakteinta? Erinomainen ostos, jos haluat hyvää kuiviketta kompostiin tai katetta kukka- tai mansikkapenkkeihin. Ostin Wolffin pienemmän hakettimen, joka kuitenkin silppuaa hyvin pieneksi 4 senttiäkin paksut rungot, hintaa oli Hankkijalla 230 erkkaa, ja olen erittäin tyytyväinen. isompi malli maksoi jo mielestäni maltaita eli lähes 500 erkkaa, eikä tehoa ollut niin paljoa enempää että siitä olisi kotipuutarhassa merkittävää etua.

• HärmänJätkä

Vähäisen kokemukseni mukaan oksahakkurit tekee oksista aivan liian pientä moskaa, että sitä voisi käyttää kompostissa tai puskien juurella. Jäi pahoin näpräämisen maku, kun auton peräkärryllistä oksia piti hakettaa monena iltana.

• harrastelija
        HärmänJätkä kirjoitti:

Vähäisen kokemukseni mukaan oksahakkurit tekee oksista aivan liian pientä moskaa, että sitä voisi käyttää kompostissa tai puskien juurella. Jäi pahoin näpräämisen maku, kun auton peräkärryllistä oksia piti hakettaa monena iltana.

Kokemuksesta olen eri mieltä, tekee juuri sopivaa silppua em tarkoituksiin ja hyvin on katteena ja kuivikkeena toiminut. Lienee sitten makuasia.

• Kevättuulia

Itselläni on Black & Decker ja hyvä on ollut. 5 vuotta olen sillä silpunnut aikamoisia määriä hedelmäpuiden ja pensasaitojen oksia. Ja vieläkin toimii hyvin joskin terät pitää silloin tällöin teroittaa. Kyllä ne on vähan ajatellut, nimittäin terät voi kääntää ja vasta sitten on pakko teroittaa.

Näin jälkikäteen olisi kuitenkin varmasti ollut kannattavampaa hankkia kalliimpi "myllyllä". Sitä ei varmaankaan tarvitsisi teroitella ja sillä voisin päästä eroon myös paksummista oksista.

• rautakauppias

kyl löytyy kestäviä rautakaupastaki, mut kun se tahtoo olla et sitä heti kokeilee mitä koneesta lähtee irti ja tunkee sinne halkoja. Kannattaa ostaa murskain, eli ei hakettajaa. Näissä koneissa on se ero et murskain murskaa oksat hakkeeksi hammasratasmaisilla terillä, kun taas hakkuri hakettaa oksat terälautasen avulla. Ero on siinä että murskaimessa ei tarvi olla terien terävät, ja että murskaimien hammasrattaat vetävät oksia sisäänpäin. Se helpottaa työskentelyä kun ei tarvi pukkia oksia kuin porkkanoita raastinkoneeseen :) esim. Stigalta ja Vikingiltä löytyy kyseisiä HYVIÄ laitteita.(www.stiga.fi sekä www.elfving.fi)

• jukkis

polttomoottorikäyttöiset ovat tehty kovaan käyttöön esimerkiksi MDT ja Stiga.

Aina 8 cm asti voi lykätä, jos ei omista takkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6082
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      347
      5470
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2737
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      102
      1982
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1738
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1601
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1474
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1433
    Aihe