Kirjallisuutta adventisteille

Bushmanni

Mm. Timo Flink kertoo tällä palstalla, että uskoo vakaasti kaikkeen propagandaan, mitä hänen lahkonsa tuottaa. Moni ei ole luottanut, vaan on avannut silmänsä ja siinä on sitten käynyt niin ikävästi, että kaikki karmeus on aiheuttanut jäsenen lähtemisen tästä amerikkalaisesta lahkosta.

Esittelen teille nyt hyviä kirjoja näiden henkilöiden ajatusten lukemiseen. He ovat yleensä kaikki pitkäaikaisia adventisteja, jopa neljännessä sukupolvessa ja olleet pastoreina yms, joten heillä on näkemystä asiaan.

Ensimmäinen kirja voisi olla tämä:

http://www.ratzlaf.com/product7.html

"Sydney Cleveland was a fourth generation Seventh-day Adventist and served as a pastor in the SDA church for eleven years. He began to see many inconsistencies in relating the writings of Ellen G. White to the Bible and left the church in 1990. Most Adventists have no idea of the many contradictions between the writings of Ellen G, White and the Bible. Many do not want to know. However, for those who are seeking truth at all costs this is a well documented, "must read" book."

Tässä olisi myös loistava teos:

http://www.ratzlaf.com/product8.html

"White Out: An Investigation of Ellen G. White by Dirk Anderson"

"What makes a person turn 180 degrees in his religious beliefs? The answer for hundreds of Seventh-day Adventist pastors and many thousands (Approximately 300,000 per year) of Adventist members is often the same: the weight of evidence. Dirk Anderson’s revised White Out is a timely work that reveals many more of the “facts of Adventism” that have been “witted out” from official denominational history. Dr. Anderson, a former ardent supporter of Ellen White, decided to take her advice. She said that her writings could stand the test of investigation. He investigated and found that they were so riddled with problems that he felt called to expose the many “white outs” in Adventist history. "

Tai sitten tämä, loistava teos myöskin:

http://www.ratzlaf.com/product3.html

Truth Led Me Out, by Dale Razlaff.

Tai saman kirjoittana tämä teos:

http://www.ratzlaf.com/product4.html

Truth about Adventist "Truth"

Tässä toisen kirjoittajan näkemys aiheesta:

http://www.ratzlaf.com/product16.html

"Discovering the New Covenant: Why I Am No Longer a Seventh-day Adventist by Pastor Greg Taylor"

Naisen näkemystä seuraavassa:

http://www.amazon.com/Its-Ok-Not-Seventh-Day-Adventist/dp/1419654675/ref=pd_sim_b_3

It's Ok Not to be a Seventh-Day Adventist , by Teresa Beem

Tai seuraava loistava teos:

http://www.amazon.com/Exposing-Seventh-Day-Adventism-Russell-Kelly/dp/0595363423/ref=pd_sim_b_1

Exposing Seventh-Day Adventism, by Russell Earl Kelly.

Tässä nyt alkuun muutama teos, sillä näitä riittää.

Ehkäpä näidenkin kirjojen avulla on USA:ssa ja Kanadassa jo yli 500 000 ihmisitä jättänyt tämän ankean lahkon vain 11 vuoden aikana.

Te ette ehkä tiedä, mutta adventtikirkon synnyinkonnuilla suuri joukko ihmisiä jättää joka vuosi adventtikirkon, sen kirkon valheiden takia ja niitä ihmisiä riittää paljon jokaiselle vuodelle.

28

542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adventismia

      olisi suomen kielelle käännettynä, niin adventtikirkot voisi suomessa laittaa myyntiin ja adventtipastorit kortistoon.

      Osa näistä bushmannin linkkien alla olevista kirjoista tulisi kääntää ehdottomasti suomen kielelle.

      Adventisteista suurin osa ei osaa muuta, kuin suomen tai ruotsin kieltä, joten heitä on ollut helppo jymäyttää perusteellisesti.

      Kulliseja yritetään pönkittää pystyssä hinnalla millä hyvänsä, mutta yleissivistys ja valistuneisuus Suomessa lisääntyy adventistien keskuudessakin, joten väki harvenee varmasti.

      • rahapussit hukassa

        menisivät?
        Adventtikansan lahjoituksillahan tätä omaisuutta on kerätty, mutta adventtikansa ei niistä kyllä mitään hyödy.

        Hyödyn saajat ovat Amerikan liikemiehet ja Suomen adventtikirkon muutamat pastorit ja työntekijät, jotka jakavat omaisuuden "kristillisesti" keskenään.
        Rahat katoavat paratiisisaarien tileille ja palkkapaimenet häipyvät havaijin aurinkoon.


      • linkkiketju?
        rahapussit hukassa kirjoitti:

        menisivät?
        Adventtikansan lahjoituksillahan tätä omaisuutta on kerätty, mutta adventtikansa ei niistä kyllä mitään hyödy.

        Hyödyn saajat ovat Amerikan liikemiehet ja Suomen adventtikirkon muutamat pastorit ja työntekijät, jotka jakavat omaisuuden "kristillisesti" keskenään.
        Rahat katoavat paratiisisaarien tileille ja palkkapaimenet häipyvät havaijin aurinkoon.

        No, onhan siinä se hyvä puoli että kun itse kysyy ja itse vastaa, niin ei tuu riitaa, vai mitä hirvas?


      • rahapatja
        rahapussit hukassa kirjoitti:

        menisivät?
        Adventtikansan lahjoituksillahan tätä omaisuutta on kerätty, mutta adventtikansa ei niistä kyllä mitään hyödy.

        Hyödyn saajat ovat Amerikan liikemiehet ja Suomen adventtikirkon muutamat pastorit ja työntekijät, jotka jakavat omaisuuden "kristillisesti" keskenään.
        Rahat katoavat paratiisisaarien tileille ja palkkapaimenet häipyvät havaijin aurinkoon.

        Joo älkää ihmeessä noita kirjoja ostako.

        Advarit noista vaan hyötyy ja makailee rahojen päällä rannalla.


    • ole uskonnon vapaus,

      joten Timollakin on OIKEUS saada aivan rauhassa niinkuin hän itse parhaakseen katsoo. Joten mene sinä vain ateistien palstalle, sinne sinä kuulutkin.

      • niin kovasti

        Jeesuksella, jos jonkun sairaan ämmän tarut ja houreet ovat niin tärkeitä.


    • ##: Timo Flink kertoo tällä palstalla,
      että uskoo vakaasti kaikkeen propagandaan -##
      -- kirjoitti veijari nimeltä Bushmanni

      Tuon tajuaa kuka tahansa täysvalheeksi, sillä eihän kukaan voi
      kertoa uskovansa vakaasti propagandaan!

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Propaganda

      • ❶❽❹❹

        Uskoo sitten vaikka keijuihin tai kärpäsen kokoisiin vaaleanpunaisiin norsuihin.

        Propagandaan uskominen on hyvin yleistä, varsinkin kulteissa, joissa viihtyvät änkyrät ja mielestään aina oikeassa olevat.
        Adventtikirkon pääkonferenssissa toimii oikein koulutetut propagandaan paneutuneet komiteat, jotka jatkuvasti pyrkivät lyömään kapuloita rattaisiin niile, jotka jollain tavoin tuovat esiin totuutta adventistien harhaopeista.


    • tieto on "rajallinen" luonnonvara.

      Sen jakelua jäsenistölle säännöstellään.

      A-kirkon tiedotuspolitiikan sijoittaisin jonnekin Pohjois-Korean ja nyky-Venäjän välimaastoon, kuitenkin lähemmäksi Venäjää.

      Enemmän kuin varsinaisia selviä valheita a-kirkossa harrastetaan puolitotuuksia tai vaikenemista.

      Viimeisten noin 30 vuoden aikana Nykyaikaa on ollut mielenkiintoista seurata. Ei niinkään sen vuoksi, mitä sen sivuille on painettu, vaan enemmänkin sen takia, mitä sinne on jätetty painamatta.

      Voi veljet ja sisaret, kunpa tietäisitte!

      • Veli¤

        Näin se valitettavasti on, ja tätä samaa sanovat uskon ystävät muissa uskon suunissa.
        Mutta mikä parasta Jeesus on hyvä!
        Siunausta sinulle veljeni,
        Terv. advari


      • linkillään yrittää viestittää?

        Linkillä pääsee näkemään joukon kirjojen kansikuvia ja nimiä.

        Noita kirjoja lukemalla vaan kun ei pääse jyvälle niistä a-kirkon suurista salaisuuksista, sisäpiiritiedoista.

        Eikä Kantolaa yhtään näytä huolestuttavan, että nykyisellä asennoitumisellaan hän ei noita tärkeitä asioita tämän ajallisen vaelluksensa aikana tule tietämäänkään.

        "Tietensä he eivät ole tietävinään..."

        Niin makaa kuin petaa.


      • Fniss!
        Tuomas-kuoma kirjoitti:

        linkillään yrittää viestittää?

        Linkillä pääsee näkemään joukon kirjojen kansikuvia ja nimiä.

        Noita kirjoja lukemalla vaan kun ei pääse jyvälle niistä a-kirkon suurista salaisuuksista, sisäpiiritiedoista.

        Eikä Kantolaa yhtään näytä huolestuttavan, että nykyisellä asennoitumisellaan hän ei noita tärkeitä asioita tämän ajallisen vaelluksensa aikana tule tietämäänkään.

        "Tietensä he eivät ole tietävinään..."

        Niin makaa kuin petaa.

        Tietensä hän on tietävinään, tämä Tuomas-kuoma.

        Sorry vaan, mutta minua hymyilyttää kun minulle sinusta tulee mieleen ne entivanhaset juoruämmät. Tiedäthän ne, jotka huivinkulma suorana juoksivat talosta taloon ilmaisen kahvin toivossa, jota he sitten hörppivät alahuuli pitkällä teevadilta.

        Että nyt ei aivan huomattaisi heidän pelkän kahvin perässä tulleen ja että saisivat itsestään tehtyä jotenkin merkityksellisiä, he sitten salaperäisinä vihjailivat kaikenlaista mistä heillä ei loppujen lopuksi ollut mitään tietoa kuitenkaan. Juuri tuollaista; tietäisittepä vaan, voi jos tietäisitte...


    • !!??!?!!

      ANTIadventisteja. Siis kaikkea muuta kuin hyviä ja puolueettomia kirjoittajia. Joten PYH!!!!

    • Koska Youtubesta löytyy myös paljon materiaalia, niin kerätäänpä sitä samaan ketjuun:

      Part 1- Seventh-day Adventism - The Spirit Behind the Church
      http://www.youtube.com/watch?v=8zwygXK1bBc&feature=related

      Part 2- Seventh-day Adventism - The Spirit Behind the Church
      http://www.youtube.com/watch?v=QFQ2YeVZOno&feature=related

      Part 3- Seventh-day Adventism - The Spirit Behind the Church
      http://www.youtube.com/watch?v=fEochm2hvG0&feature=related

      Part 4- Seventh-day Adventism - The Spirit Behind the Church
      http://www.youtube.com/watch?v=MvRYXmgFo_c&feature=related

      Part 5- Seventh-day Adventism - The Spirit Behind the Church
      http://www.youtube.com/watch?v=J3DxWupVfrM&feature=related

      1-3 Seventh Day Adventist -vs- Christianity - DEBATE
      http://www.youtube.com/watch?v=E0h5UTnW8QM&feature=related

      2-3 Seventh Day Adventist -vs- Christianity - DEBATE
      http://www.youtube.com/watch?v=GnMI-ApDs2k&feature=related

      3-3 Seventh Day Adventist -vs- Christianity -DEBATE
      http://www.youtube.com/watch?v=EvNpKU3LBhg&feature=related

      1-2 Christian Cults - Dr. Walter Martin
      http://www.youtube.com/watch?v=dc0aXIy0DvU&feature=related

      2-2 Christian Cults - Dr. Walter Martin
      http://www.youtube.com/watch?v=sSwy5VuyoAY&feature=related

    • Tässäpä hyvä kirja heille, jotka haluavat päästä käsiksi niihin metodeihin, joilla monet uskonlahkot (adventtikirkko, mormonit yms) hallitsevat maksavan jäsenistönsä mieliä ja saavat heidät valtaansa:

      http://www.atenakustannus.fi/index.php?pagecat=3&page=kirja&kirjaluokka_id=4&kirja_id=334

      Kirjan kirjoittaja on entinen herätysliikkeissä toiminut nk. parempi uskovainen, joten hän tietää uskovaisten mielenhallintametkut paremmin kuin hyvin.

      Kirjassa selvitetään hyvin ihmisten suggestioherkkyys, jota herkkyyttä mm. adventtikirkon palkkaa nauttiva henkilöstö opetetaan kursseilla käyttämään hyväkseen uusia jäseniä kalastaakseen.

      Lisäksi kirjassa on hyvät vinkit muistin parantamiseen yms hyödylliseen toimintaan. Suositan lämpimästi.

      Tosin kirjan lukemisen jälkeen voi kymmenysten maksaminen tuntua vastenmieliseltä ja teistä voi alkaa tuntua siltä, että teitä huijataan ja raskaasti huijataankin.

      • tööt!

        sinä olet Jumalan vihollinen, joten me nakkaamme väitteesi sinne minne ne kuuluvat, vessan pöntöstä alas.


      • tööt! kirjoitti:

        sinä olet Jumalan vihollinen, joten me nakkaamme väitteesi sinne minne ne kuuluvat, vessan pöntöstä alas.

        Onkos arvoisa !!??!! jo alkanut häpeämään omia aikaisempia mielipiteitään niin, että piti vaihtaa nimimerkkiä?

        Sitä se amerikkalaisen humpuukilahkon puolustelu teettää. Takkia pitää vaihtaa ja kääntää usein, jotta säilyy kutakuinkin tervejärkisenä.

        Mutta tööt! kuulostaa oikein hyvältä, sillä useimmat amerikkalaisten lahkojen jäsenet ovat enemmän tai vähemmän tööt tööt. Alkaen paimenista ja päättyen lampaisiin.

        Mutta mitä tulee minun väitteisiin, niin ensimmäisenä sinun kannattaa kipittää kirjastoon ja lainata mainitsemani kirja. Sitten se kannattaa lukea, ymmärtää sisältö ja tehdä siitä johtopäätöksiä.

        Jos kirjan lukemisenkin jälkeen haluat rahoittaa amerikkalaisia liikemiehiä, niin omapa on häpeäsi.


      • tööt!
        bushmanni kirjoitti:

        Onkos arvoisa !!??!! jo alkanut häpeämään omia aikaisempia mielipiteitään niin, että piti vaihtaa nimimerkkiä?

        Sitä se amerikkalaisen humpuukilahkon puolustelu teettää. Takkia pitää vaihtaa ja kääntää usein, jotta säilyy kutakuinkin tervejärkisenä.

        Mutta tööt! kuulostaa oikein hyvältä, sillä useimmat amerikkalaisten lahkojen jäsenet ovat enemmän tai vähemmän tööt tööt. Alkaen paimenista ja päättyen lampaisiin.

        Mutta mitä tulee minun väitteisiin, niin ensimmäisenä sinun kannattaa kipittää kirjastoon ja lainata mainitsemani kirja. Sitten se kannattaa lukea, ymmärtää sisältö ja tehdä siitä johtopäätöksiä.

        Jos kirjan lukemisenkin jälkeen haluat rahoittaa amerikkalaisia liikemiehiä, niin omapa on häpeäsi.

        nähdään sitten tuomiopäivänä.


      • tööt! kirjoitti:

        nähdään sitten tuomiopäivänä.

        Mitenkäs se meni se sananlasku ylpeydestä, joka kulkee jonkin edellä?

        Mutta minusta kulttisi on harrastanut ihailtavaa aivopesua, jos sinä tosiaankin kuvittelet tietäväsi etukäteen jotakin tuomiopäivän tapahtumista. Kaikkea ne amerikkalaiset liikemiehet kehtaavat teille syöttääkin, ei voi muuta sanoa.

        Mutta menepäs nyt kirjastoon ja lainaa tuo mainitsemani kirja, niin tiedät ne psykologiset metkut, joilla sinulle ne valheet saadaan syötettyä ja sinä pidät niitä pappisi jupinoita totena, etkä valheena, jota ne todellisuudessa ovat.

        Sinun lahkosi pastorit ovat kaikki istuneet kursseilla, jossa heille opetaan näitä metkuja, joilla kala saadaan koukkuun ja se on pelkkää ihmisen psykologian hyvää tuntemusta. Ei siihen Jumalaa tarvita, vaan ihmisen psykologian tuntemusta ja sen avulla teidät vapautetaan rahoistanne.

        Mutta mikäli Kaikkivaltias siellä tuomiopäivänä tuomioita jakaa, niin en usko Hänen olevan erityisen mieltynyt heihin, jotka ovat koettaneet astua Kaikkivaltiaan saappaisiin jo ennen tuomiopäivää ja jakaneet tuomioita jo etukäteen.


      • tööt!
        bushmanni kirjoitti:

        Mitenkäs se meni se sananlasku ylpeydestä, joka kulkee jonkin edellä?

        Mutta minusta kulttisi on harrastanut ihailtavaa aivopesua, jos sinä tosiaankin kuvittelet tietäväsi etukäteen jotakin tuomiopäivän tapahtumista. Kaikkea ne amerikkalaiset liikemiehet kehtaavat teille syöttääkin, ei voi muuta sanoa.

        Mutta menepäs nyt kirjastoon ja lainaa tuo mainitsemani kirja, niin tiedät ne psykologiset metkut, joilla sinulle ne valheet saadaan syötettyä ja sinä pidät niitä pappisi jupinoita totena, etkä valheena, jota ne todellisuudessa ovat.

        Sinun lahkosi pastorit ovat kaikki istuneet kursseilla, jossa heille opetaan näitä metkuja, joilla kala saadaan koukkuun ja se on pelkkää ihmisen psykologian hyvää tuntemusta. Ei siihen Jumalaa tarvita, vaan ihmisen psykologian tuntemusta ja sen avulla teidät vapautetaan rahoistanne.

        Mutta mikäli Kaikkivaltias siellä tuomiopäivänä tuomioita jakaa, niin en usko Hänen olevan erityisen mieltynyt heihin, jotka ovat koettaneet astua Kaikkivaltiaan saappaisiin jo ennen tuomiopäivää ja jakaneet tuomioita jo etukäteen.

        on totta ja sillä tuomitset itsesi, et meitä muita.


    • Käänsin pikaisesti tuon ensimmäisen linkkisi kirjan johdanto-osan

      http://www.amazon.com/Exposing-Seventh-Day-Adventism-Russell-Kelly/dp/0595363423/ref=pd_sim_b_1#reader_0595363423

      Russell Earl Kelly, PHD (filosofian tohtori)

      ”Synnyin ja kasvoin etelän baptistiperheessä. Pikkulapsena minä otin Kristuksen vastaan pelastajanani. Kiitos hartaalle pyhäkouluopettajalle, minä opin aikaisin rakastamaan Raamattua ja opiskelemaan sitä päivittäin.
      Kun oli 27 vuotias 1972 aloin kyltymättömässä uteliaisuudessani siitä, mitä muut uskoivat, vierailemaan muissa kirkoissa tutkien heidän oppejaan ja kuunnellen erilaisia radio-ohjelmia oppiakseni lisää Jumalan Sanaa.
      Etelän baptistit edistävät vahvasti kymmentä käskyä kouluissa ja oikeustaloilla. He opettavat, että kymmenen käskyä on ikuista muuttumatonta Jumalan lakia. Kun minä kohtasin seitsemännen päivän adventistipainotuksen kymmenen käskyn sapatista, minusta tuntui, että en kyennyt jäämään baptistiksi ja silti pyrkiä tottelemaan kaikkia Jumalan käskyjä.
      Seitsemännen päivän adventismin vahva esitys kymmenestä käskystä veti minua tutkimaan tarkemmin. Sen jälkeen kun minulle oli (väärin) vakuutettu, että vain vanhan liiton seremoniallinen sapatti oli poistettu, tunsin pääasiallisesti juuri siitä syystä pakkoa tulla seitsemännen päivän adventistiksi. Opin myöhemmin, että heidän paras evankelioimis-strategiansa oli saada joku ensin ”koukkuun” sapattiin ja opettaa sitten muut ”testinä toimivat totuudet” myöhemmin. Tämä strategia toimi yhtä hyvin minun kohdallani, kuten se on toiminut miljoonien muiden kohdalla.

      Tuohon aikaan minusta näytti siltä, että seitsemännen päivän adventistien logiikka oli painavampaa kuin etelän baptistien. Tämä oli perusteluni:
      Yksi: Koska kymmenen käskyn oletetaan olevan muuttumatonta ikuista Jumalan moraalilakia, kuten molemmat kirkot väittivät, silloin niitä pitää noudattaa.
      Kaksi: Koska sapatti oli osa kymmentä käskyä, silloin sitä ei saa muuttaa, koska Jumala ei muuta omaa luonnettaan.
      Kolme: Sapatin, mikä oli poistettu Kol 2:16:ssa, täytyi olla vain seremoniallinen sapatti eikä kymmenen käskyn seitsemäs päivä.
      Neljä: Jos tämä oli totta, silloin minun täytyy tulla sapatin pitäjäksi hinnalla millä hyvänsä.
      Viisi: Jos tämä oli totta, silloin kaikkien kirkkojen, jotka vaativat, että kymmenen käskyä on yhä voimassa, pitäisi tulla myös sapatin pitäjiksi.

      Vaikka minä olin vakuuttunut sapatista, tunsin rauhattomuutta monista heidän opeistaan. Oli lukuisia tärkeitä kysymyksiä, joihin halusin oikean vastauksen ennen liittymistä seitsemännen päivän adventtikirkkoon. Kysyin evankelistalta seuraavia kysymyksiä:
      Yksi: Uskovatko seitsemännen päivän adventistit, että ”Raamattu yksin” oli heidän standardinsa oppinsa määrittelyssä?
      Kaksi: Uskovatko he, että pelastus perustuu ”armoon yksin uskon kautta”?
      Kolme: Uskovatko he, että uskovat pitävät sapattia, koska heidät on pelastettu eikä pelastuakseen?
      Neljä: Uskovatko he, että vilpittömät uskovat muista uskontokunnista pelastuvat myös, vaikka he eivät tiedä tai pidä sapattia?
      Viisi: Ajattelevatko adventistit, että Ellen G. White ei ole samalla tavalla inspiroitu kuin Raamattu?
      jatkuu...

    • Myöhemmin minä tajusin, että minulle oli harkitusti valehdeltu ja minua oli petetty evankelistan toimesta, johon oli oppinut luottamaan ja häntä kunnioittamaan. Tapa, jolla minun kysymyksiini vastattiin, tyydytti minua, mutta vastaukset eivät todella tarkoittaneet sitä, mitä minä luulin niitten tarkoittavan. Evankelista vakuutti minulle, että vastaukset kaikkiin kysymyksiini olivat ehdottomasti ”kyllä”. Kun katson taakse tuohon aikaan, minua yhä häiritsee, että kirkko, mikä painottaa kymmentä käskyä niin vahvasti, voi noin harkitusti ja johdonmukaisesti rikkoa yhtä niistä ja valehdella rehelliselle etsijälle saadakseen käännynnäisiä.

      Evankelista esittelee heidät ainoina Raamatun edustajina. Evankelista jopa näytti minulle lausunnon kastetodistuksen takaa, mikä vahvisti ”kyllä” vastaukset.

      Kuten minä aikaisemmin mainitsin, minä liityin seitsemännen päivin adventtikirkkoon pääasiassa pitääkseni lauantaisapattia. Koskien muita oppeja, minä ajattelin, että jos kristillisyyden valtavirta oli niin väärässä sapatin suhteen, silloin, ehkä, he olivat myös väärässä monissa muissa opeissa.

      Varhaiset tutkimukseni paljastivat, että Martinin ja Barnhousen kirja Kingdom of the Cults ei kutsunut seitsemännen päivän adventismia vääräksi kultiksi. Adventistien vastaukset, Martinin kirjassa Questions on Doctrine, näyttivät konservatiivisilta ja evankelikaalisilta. Se jopa vähätteli Ellen G. Whiten vaikutusta oppien määrittämisessä. Tuohon aikaan minä huomasin, että minua oli petetty, minä tuin evankelistista uudistusliikettä kirkon sisällä, jota itse asiassa oli rajusti tukahdutettu. Monet johtavat teologit ja opettajat oli laitettu kuriin heidän yrityksistään tulla enemmän evankelikaalisiksi ja muiden kirkkokuntien hyväksymiksi. Australialainen ei-adventisti Geoffrey Paxton julkaisi The Shaking of Adventism-kirjan, mikä toiveikkaasti ennusti uskonvanhurskauttamisopin uudistavan seitsemännen päivän adventismin. Se ei sitä tehnyt.

      Heidän rehelliset vastauksensa minun kysymyksiini olisivat olleet:

      Yksi: ”Yksin Raamattu” tarkoittaa ”Raamattu ja Ellen G. White”, koska Raamattu opettaa, että tosi kirkolla on ohjaava profeetta, joka on yhtä inspiroitu kuin Raamatun profeetat.
      Kaksi: ”Pelastus armosta yksin uskosta kautta” ei tarkoita pelastusta armosta uskon kautta ”yksin”. Todellisessa käytännössä pelastus on armosta, mutta pelastuksen ylläpito tapahtuu tottelemalla sellaisia asioita kuin sapatin pitäminen ja epäpyhien ruokien välttäminen. He menevät paljon pitemmälle kuin metodistien vaikutus kieltäessään pyhien kestävyyden. Täysi pelastusvarmuus ei ole mahdollista ennen kuin Jeesus sulkee kunkin henkilön kohdalla kirjat kauan heidän kuolemansa jälkeen. Kun Jeesus tulee, aktiiviset sunnuntaina Jumalaa palvelevat eivät pelastu. Adventistille EGW:n sana laittaa pisteen kiistelylle eikä opillista tutkimusta voi jatkaa eteenpäin. Muita oppeja, kuten sielun uni ja loppuva helvetin tuli, painotetaan, mutta noilla ei ole samaa tärkeyttä kuin lauantaipalveluksella ja epäpyhillä ruoilla.
      jatkuu...

    • Kolme: Sapatin pito on juuri yhtä tärkeää kuin kääntymys. Ellen Whiten eniten markkinoitu kirja Suuri Taistelu (monella nimellä) toistuvasti painottaa, että lauantai Jumalan palvelus on AIHE, jonka ympärillä kaikki kirkon historia pyörii. Kirja opettaa, että kaikki muut kristityt lopulta tulevat jahtaamaan heitä ja yrittävät tappaa adventistit, koska he kieltäytyvät palvelemasta Jumalaa sunnuntaina. Heidän käsketään varastoida ruokaa ja valmistautua pakenemaan hetken varoituksella, kun Yhdysvaltojen hallitus määrää kuolemanrangaistuksen kaikille niille, jotka eivät palvele Jumalaa sunnuntaina. Tuollainen vainoharhaisuus tekee sapatin pitämisestä työtä ja välttämättömyyden pelastuakseen. Heidän teologiensa mutkikkaat selitykset eivät pysty poistamaan noin selkeää Ellen Whiten opetusta. Sen sijaan että he puolustaisivat Raamattua, he käyttävät paljon aikaa keskustellen hänen inspiraatiostaan ja puolustaessaan hänen tulkintojaan.

      Neljä: Ei-adventistiset kirkot ovat Babylon, suuri porttokirkko. Näiden kirkkojen ”sortuminen” alkoi kohta kevään 1844 jälkeen ja ne yhä ovat erossa totuudesta. Adventistit näkevät muut kristityt oppimattomina ja petettyinä. Sunnuntaina Jumalaa palvovat tulevat saamaan pedon merkin ja joutuvat kadotukseen. Adventistit ovat ainoa oikea kirkko. Monet adventistit opettavat, että Kristus ei palaa ennen kuin Adventtikirkko tuottaa 144.000 täysin synnitöntä jäsentä, jotka todistavat maailmalle, että Jumalan laki pystytään täyttämään täydellisesti.

      Viisi: Kirkkoperheen kesken Ellen G. Whiteä lainataan yhtä paljon, jollei enemmän, kuin Raamattua todistamaan näkökannat. Kun todella kovasti vaaditaan suoraa vastausta, adventistijohtajat usein myöntävät, että heidän oppinsa eivät voi olla eri mieltä kuin heidän profeettansa Ellen G. Whiten ”inspiroitu” Raamatun tulkinta. He eivät voi siirtyä pois siitä, mitä hän on selvästi kirjoittanut aiheesta. Kun heidän teologinsa taipuvat, he tekevät niin hänen usein vastakkaisten ilmoituksiensa mukaan, eivätkä hänen selvien opetuksiensa. Huolimatta siitä, mitä heprea, kreikka tai heidän oma Raamatun tutkimuksensa näyttäisi osoittavan, jos se ei myötäile Ellen Whiteä, sitten se ei ole totta ja se pitää hylätä. Todellista oppineisuutta rajoitetaan ankarasti.

      Henkilökohtaisesti, minä päädyin siihen, että seitsemännen päivän adventismi on väärä kristillinen kultti. Kaksi suurta asiaa tekevät heistä kultin. Ensiksi on heidän oppinsa inspiraatiosta. Ellen Whiten kirjoituksissa, he ovat lisänneet muita kirjoituksia Raamattuun ja kohtelevat niitä samanlaisella kunnioituksella ja inspiraationa. Toiseksi on heidän erikoislaatuisuutensa. He opettavat, että he ovat ainoa oikea kirkko ja täysin halveksuvat muita kristittyjä, jotka eivät noudata sapattia ja jotka tulevat joutumaan kadotukseen, jos Jeesus tulee ja löytää heidät palvelemasta Jumalaa sunnuntaina. Heidän asettamansa komiteaa, mikä antoi vastauksia Martinille ja Barnhouselle 1950-luvulla, pilkattiin myöhemmin, että se ei edustanut tosi adventismia. (Alkuperäistä kirjaa) Questions on Doctrinea ei suositella. Kirkkoa kontrolloivat ne, jotka korottavat Ellen G. Whiten Raamatun tasolle.

      Adventismin perusopit eivät ole muuttuneet eivätkä muutu, johtuen Ellen G. Whiten halvauttavasta vaikutuksesta. Viimeaikaiset vierailut adventistien opistoon, josta valmistuin, olivat masentavia, johtuen siitä kuinka Ellen Whiten kirjoitukset hallitsevat jopa Raamatun oppitunneilla. Heidän oma Raamatun versionsa, sapattikoulukirjallisuutensa ja talon sisäinen kirjallisuus yhä tukevat lähes jokaista kohtaa Ellen Whiten lainauksilla. Ainakin minusta näyttää, että he ovat perääntyneet yhä pidemmälle kultin kuoreen ja pois todellisesta kristillisyydestä.

      Kuitenkin he jakavat nykyään kirkkorakennuksensa ja sairaalansa arkkivihollistensa kanssa, “väärien babylonialaisten”. Heidän pastorinsa liittyvät yhä useampiin ja useampiin pappisjärjestöihin ja teeskentelevät vain yhtä osaa evankelikaalisesta ryhmästä. He istuvat molemmilla puolilla aitaa saadakseen käännytettyä muita kirkkoja.

      Minun toivomukseni ja rukoukseni on, että tämä kirja pelastaa monia vilpittömiä Jumalaa pelkääviä ystäviä Seitsemännen Päivän Adventtikirkon pelosta ja epätietoisuudesta ja johtaa heidät varmuuteen Jumalan todellisessa sapatissa eli Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa lepäämisestä.

      I also hope that Protestant evangelical ministers and also Roman Catholic priests will begin questioning Adventist ministers who pretend to be so normal, yet inwardly fear and despise other clergy at ministerial meetings.

      Minä myös toivon, että protestanttiset evankelikaaliset pastorit ja myös roomalaiskatoliset papit alkavat kyseenalaistaa adventistipastoreita, jotka teeskentelevät olevansa niin normaaleja silti sisäisesti peläten ja halveksien muuta papistoa pappiskokouksissa.”

      • !!??!!

        että AAMEN!


      • tööt!
        !!??!! kirjoitti:

        että AAMEN!

        että pyh! valehdelkaa niin paljon kuin haluatte, tuomiopäivänä jähdään kuka palveli Jumalaa ja kuka vain väitti niin tekevänsä (=uskova1=uskoton).


    • piip!

      pitäisi muka uskoa sinua ja sinun propagandaasi? Sellaiseen ei ole mitään tarvetta.

      • Eipä sinun tarvitse minua uskoakaan, jos olet tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen, eli siihen, että rahoitat amerikkalaisia liikemiehiä, jotka eivät kykene rehelliseen työhön.

        Jos se sinun elämällesi sisältöä tuo, niin jatka rauhassa näiden liikemiehien mukavan elämän rahoittamista.

        Täytyyhän heidänkin saada voita leivän päälle, joten ehkäpä toteutat omalla tavallasi Jeesuksen opetuksia.

        Tosin ne liikemiehet eivät välitä Jeesuksesta pätkääkään, vaan lähinnä sinun rahoistasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      356
      4277
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      281
      2422
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      136
      1713
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1504
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1443
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1297
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1275
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      57
      1180
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1094
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      345
      1040
    Aihe