Garminin asennus tökkii

pozo_izquierdo

Ostin eilen uuden 13 tuumaisen pikkuläppärin (HP Pavilion dm3) jossa Win 7 Home Premium.
Yritin asentaa siihen Garminin (GPS-laite siis) City Navigator-karttoja. Samoja, jotka olen jo asentanut työläppäriini (lenovo T61p) , jossa Win XP sekä toiseen kotikannettavaan (MacBookPro), jossa myös Win 7 Pro / Parallels. Nämä aikaisemmat asennukset on onnistuneet sekä Garmin Map Source City Navigator Europe NT 2008:n että City Navigator North America v. 7:n osalta ihan OK.

Nyt kun asennan tätä eurooppaversiota uuteen HP:hen menee asennus loppuun ihan OK ja karttojen lukituksen vapautus onnistuu vanhoilla unlock-koodeilla. Kartta jopa avautuu, jos asennusohjelman päätytyä vastaan "jatka" kysymykseen "avataanko City Navigator jne?". Mutta sitten kun olen sulkenut ohjleman yhdenkin kerran tuon asennusrituaalin jälkeen ei softa enää aukea vaan tulee herja: "Käyttö evättiin, kun MapSource yritti lukea rekisteriä. Ota yhteyttä järjestelmänvalvojaan ja käynnistä MapSource uudelleen."
USA:n karttaDVD ei lähde asentumaan ollenkaan ei tässä HP:ssä eikä muissakaan Gigantin myymissä Win 7 koneissa, joita kävin vielä erikseen testaamassa. Vanhaan XP-Lenovoon asennus lähtisi kyllä onnistumaan...

Molemmat City Navigator softat ovat hieman vanhempia (2005 - 2008) eli ajalta ennen Win 7:ää, mutta hämää tuo, että asennus onnistui tuohon Windowsia ajavaan Macciin mutta ei oikeaan Windowsiin...

Mikä lienee ongelmana...?
Eli onkos kellään kokemusta siitä

7

591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zzzzxzzzz

      Oletko asentanut ohjelmat järjestelmän valvojana. Ei nyt tule muutakaan mieleen, kun olen juonut tuota Haddington House juomaa, ehkä huomenna valkenee. Itsellä useita navigator ja karttaohjelmia koneella.

      • pozo izquierdo

        kyllä olen mielestäni järjestelmän valvoja tässä uudessa koneessani. Tuo kävi myös mielessäni, koska tämä HP oli ainoa H:kään Gigantissa ollut eli demokone. Sitä tänään myyjältäkin kävin vielä tivaamassa samalla kun kokeiltiin asennusta heidän muihin koneisiin ja sama juttu, se USA-kartan installer ei edes käynnistynyt yhdessä Sonyssa ja parissa muussa HP:ssä. Omassani sentään käynnistyy, mutta kaatuu saman tien.
        Kävi mielessä, että voiko noissa Win 7 Home ja Pro -versioissa olla jotain eroa kun tuossa Macin W7 Prossa toimii ja tässä HP:n W7 Home-versiossa ei.

        Nytkin asensin tuon Eurooppasoftan ties kuinka monennen kerran uudestaan ja vielä siten, että navigaattorini (Vanha BMW Navi III eli Garmin 2820) oli kiinni ja ajattelin, josko karttaohjelmakin haluaa varmistuksen, että mulla oikeasti on se navi, johon nuo kartat kuuluu. Asennuksen viimeisessä ikkunassa tulee taas kysymys "avataanko MapSource?" Kun vastaan kyllä, Mapsource pelaa ihan kuin ei mitään. Se jopa löytää tietsikkaan kytketyn navigaattorini ja voisin ladata siihen tai siitä karttoja tms. Sitten kun ensimmäisen kerran suljen MapSourcen ei se enää avaudu vaan herjaksi tulee tuo aiemmin mainitsemani.

        Pasha homma, kun tostaiaamuna pitäsi lähteä Jenkkilään moporeissulle ja suunnittelin ottavani tämän uuden pienemmän läppärini mukaan reittisuunnittelua yms juttuja varten. Tuo MacBookPro on sen verran iso kolho, että se ei mahdu edes laukkuuni, jonka otan mukaan.

        No, näkeehän niitä karttoja ja maisemia GoogleMapistakin, kunhan vaan nettiyhteys on tarjolla...


      • pozo izquierdo
        pozo izquierdo kirjoitti:

        kyllä olen mielestäni järjestelmän valvoja tässä uudessa koneessani. Tuo kävi myös mielessäni, koska tämä HP oli ainoa H:kään Gigantissa ollut eli demokone. Sitä tänään myyjältäkin kävin vielä tivaamassa samalla kun kokeiltiin asennusta heidän muihin koneisiin ja sama juttu, se USA-kartan installer ei edes käynnistynyt yhdessä Sonyssa ja parissa muussa HP:ssä. Omassani sentään käynnistyy, mutta kaatuu saman tien.
        Kävi mielessä, että voiko noissa Win 7 Home ja Pro -versioissa olla jotain eroa kun tuossa Macin W7 Prossa toimii ja tässä HP:n W7 Home-versiossa ei.

        Nytkin asensin tuon Eurooppasoftan ties kuinka monennen kerran uudestaan ja vielä siten, että navigaattorini (Vanha BMW Navi III eli Garmin 2820) oli kiinni ja ajattelin, josko karttaohjelmakin haluaa varmistuksen, että mulla oikeasti on se navi, johon nuo kartat kuuluu. Asennuksen viimeisessä ikkunassa tulee taas kysymys "avataanko MapSource?" Kun vastaan kyllä, Mapsource pelaa ihan kuin ei mitään. Se jopa löytää tietsikkaan kytketyn navigaattorini ja voisin ladata siihen tai siitä karttoja tms. Sitten kun ensimmäisen kerran suljen MapSourcen ei se enää avaudu vaan herjaksi tulee tuo aiemmin mainitsemani.

        Pasha homma, kun tostaiaamuna pitäsi lähteä Jenkkilään moporeissulle ja suunnittelin ottavani tämän uuden pienemmän läppärini mukaan reittisuunnittelua yms juttuja varten. Tuo MacBookPro on sen verran iso kolho, että se ei mahdu edes laukkuuni, jonka otan mukaan.

        No, näkeehän niitä karttoja ja maisemia GoogleMapistakin, kunhan vaan nettiyhteys on tarjolla...

        Alkoi mietityttää, että voiko olla kysymys siitä, että nuo Garminin romput ovatkin sen verran vanhoja, että tämä Win 7 Home Premium ei ehkä niitä ymmärrä?
        Ainakin Win 7 Prota mainostetaan käyttikseksi, jolle kelpaa myös vanhat XP-softat. Ja nuo Garminin softat tosiaan asentuu XP:hen ja Win 7 Prohon.

        Elikkäs minkäslainen homma se on upgreidata tuo Win 7 Home Pro-versioksi kun täällä puikoissa ei ole mikään tietotekniikan ihmelapsi? Latautuuko netistä vain erilaisia "jatka" ja "hyväksy" painikkeita painelemalla, kunhan ensin olen vinguttanut luottokorttia sen parin - kolmen satkun verran?


      • Xu Xan
        pozo izquierdo kirjoitti:

        Alkoi mietityttää, että voiko olla kysymys siitä, että nuo Garminin romput ovatkin sen verran vanhoja, että tämä Win 7 Home Premium ei ehkä niitä ymmärrä?
        Ainakin Win 7 Prota mainostetaan käyttikseksi, jolle kelpaa myös vanhat XP-softat. Ja nuo Garminin softat tosiaan asentuu XP:hen ja Win 7 Prohon.

        Elikkäs minkäslainen homma se on upgreidata tuo Win 7 Home Pro-versioksi kun täällä puikoissa ei ole mikään tietotekniikan ihmelapsi? Latautuuko netistä vain erilaisia "jatka" ja "hyväksy" painikkeita painelemalla, kunhan ensin olen vinguttanut luottokorttia sen parin - kolmen satkun verran?

        Mar Sourceenhan voi hakea päivitykset asennuksen jälkeen, kokeillut?
        Ainakin itsellä toimii home premiumissa normaalisti Garminin Mar Source ja läjä karttoja.


      • pozo izquierdo
        Xu Xan kirjoitti:

        Mar Sourceenhan voi hakea päivitykset asennuksen jälkeen, kokeillut?
        Ainakin itsellä toimii home premiumissa normaalisti Garminin Mar Source ja läjä karttoja.

        ...mutta kun ei edes asennu, jotta pääisisi mitään päivityksiä hakemaan. Tuo Map Source Europe (v. 2008) sentään muka asentuu, mutta ei sitten ekan sammutuksen jälkeen enää starttaa uudelleen vaan herjaa fiksusti "Käyttö evättiin, kun MapSource yritti lukea rekisteriä. Ota yhteyttä järjestelmänvalvojaan ja käynnistä MapSource uudelleen."
        USA-versio (vuodelta 2005) edes yritä asentua vaan asentaja kaatuu heti ja herjaksi tulee jokin "appcrash" jne. Romppu ei ole viallinen, koskapa toimii toisessa XP-koneessa sekä Win 7 Pro-macissa.
        Näistä syistä ihmettenkin, että onko käyttisperäinen ongelma tämä...


      • Xu Xan
        pozo izquierdo kirjoitti:

        ...mutta kun ei edes asennu, jotta pääisisi mitään päivityksiä hakemaan. Tuo Map Source Europe (v. 2008) sentään muka asentuu, mutta ei sitten ekan sammutuksen jälkeen enää starttaa uudelleen vaan herjaa fiksusti "Käyttö evättiin, kun MapSource yritti lukea rekisteriä. Ota yhteyttä järjestelmänvalvojaan ja käynnistä MapSource uudelleen."
        USA-versio (vuodelta 2005) edes yritä asentua vaan asentaja kaatuu heti ja herjaksi tulee jokin "appcrash" jne. Romppu ei ole viallinen, koskapa toimii toisessa XP-koneessa sekä Win 7 Pro-macissa.
        Näistä syistä ihmettenkin, että onko käyttisperäinen ongelma tämä...

        Versiot, missä toimii, löytyy tuolta: http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=209

        Mar Source on karttaohjelma, europe 2008 ja USA 2005 ovat karttoja, jotka avaat omalla lisenssiavaimella.

        Ehkä täältä paremmin: http://keskustelu.suomi24.fi/debate/4979


    • Sama vika minulla. Englanninkielinen MapSource toimii, vaikka suomenkielinen tökkii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      304
      2834
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      48
      1366
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      82
      1245
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1093
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      298
      1086
    6. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      83
      945
    7. Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?

      Tympeä homma kotona sitten poistaa...
      Maailman menoa
      76
      922
    8. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      76
      921
    9. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      845
    10. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      24
      837
    Aihe