Yli puolet suomalaista

Ihmetyttää fobikot

on sitä mieltä, ettei ole mitään väliä, mikä on vihittävien sukupuoli.
Eli avioliittoneutraaleja ovat ihmiset äänestäessään.
Mitä tähän sanoo Korppis ja muut ääriryhmäläiset, joilla suvaitsevaisuus ei riitä uusien ilmiöiden sulattamiseen.
KAnsa sanoo ok, kaikenlaisille aviopareille.
Mikä on viimeisen bunkkerikansan parku, kun homot nai homoja ja hetero saa katsella vierestä, oikeuden ja tasavertaisuuden toteutumisen.Homojen onnen, samanvertaisen kuin heteroiden.
http://www.amazon.com/exec/obidos/redirect-home/opera-20
Onko kansa muualla suvaitsevaisempa kuin näillä palstoilla

159

682

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muodostaja

sweet.
      Kaikilla ihmisillä on oikeus onneen.
      On aivan sama miten he sen saavuttaa, mies-nainen, nainen-mies, mies-mies, nainen -nainen
      Parit ovat pareja, ovat sitten mitä sukupuolta tahansa,
      Ihanaa että ihmisllä on oikeus rakastaa ja muodostaa perhe.

• HTZA

ja minä äänestän, niin se on aina ollut.
      Yleensä kansan mukana mennään.
      Ja jos samanmielisiä kansoja on enemmistö, kuten Euroopassa, menee Eurooppakin sen mukaan.
      Onneksi Eurooppa on vähemmistö.
      H.

• Anjaniina.

Eurooppa on vähemmistö?
        Juu on, mutta se voi sisällään päättää niistä arvoista mistä haluaa.
        Vaikea olisi nähdä, että amerikkalaiset sanelleee, miten täällä eletään?

• ämerica cabusin
        Anjaniina. kirjoitti:

Eurooppa on vähemmistö?
        Juu on, mutta se voi sisällään päättää niistä arvoista mistä haluaa.
        Vaikea olisi nähdä, että amerikkalaiset sanelleee, miten täällä eletään?

Jos ei taalaa totella, niin tankit kadulle.

• onnelliseksi. Kunhan ei muille pahaa aiheuta.

• lillukanvarsi

lausahduksessa kiteyit mielestäni olennaisimman..."Kunhan ei muille pahaa aiheuta". Se todella lienee pääasia, olen aina ollut sitä mieltä, rakastakoon ihmiset ketä hyvänsä, kunhan ovat siitä keskenään samaa mieltä.

• Suvaittu kolmanteen

Kieltäytyä ehdottomasti vihkimästä ja siunaamasta heteropareja. Homot ja lesbot tarvitsevat Jumalan suvaitsevaa siunausta ja ihmetekoja täyttääkkseen maan. Lättäpillua ja peräreikää.

• Jos avioliitossa oleville laki takaa erityisen kohtelun, ei vihkimisestä voi päättää kirkko tai mikään muukaan yhdistys vaan se pitää suorittaa viranomaisten toimesta ja näillä on perustuslakiin kirjattu velvoite kohdella kansalaisia tasa-arvoisesti ihonväristä, sukupuolesta tai sukupuolisesta suuntautumisesta riippumatta. Kirkko voi sitten siunailla jos hyväksi näkee ja joku sitä pyytää...

• eronnut...

tismalleen samaa mieltä. Miksi kirkkoa sotkea viralliseen osuuteen, erokin kerran hoituu muuta kautta. Miksi eivät hoida sitä sitten. Eikös muissakin toimenpiteissä ja sopimuksissa ole niin, että ne puretaan siellä missä on tehtykin. En ikänään ole ymmärtänyt miksi kirkolla on oikeus suorittaa tuo lainmukainen toimenpide, joka on sitten kaiken perustana, verotuksen, lasten asioiden ym ym.
        Siunailkoon kuka ken haluaa sen jälkeen kun virallisen osuuden on tehnyt VIRALLINEN taho. Ei mikään yhteisö.

• HTZA

määrittele avioliitto, siten kun sen nyt ymmärrät, sikäli kun sen merkitys on muuttunut, vuosien varrella.
        H.

• HTZA kirjoitti:

määrittele avioliitto, siten kun sen nyt ymmärrät, sikäli kun sen merkitys on muuttunut, vuosien varrella.
        H.

Ei ole minun asiani. Laki määrittelee avioliiton .

Ja saman tien voin mainita tässä viime aikojen vierailijoille että vaikka hyväksynkin homoliitot ja myös niiden adoptio-oikeudet, kaikki valtavilla kaluillaan kosiskelevat tyypit käyvät turhaan profiilissani vonkaamassa. Vihaan naisia mutta suuntautumistani en ole muuttanut enkä voi muuttaakaan. Jos minä voisin, niin voisitte tekin ja homous voitaisiin palauttaa tautiluokitukseen ja rikoslakiin.

• Immeinen.

tuo kirkkovihkiminen niin iso asia että siitä kannattaa metakoida? Kuinka moni papin edessä vihityistä on uskovainen?

Ateistina minulle on kirkkohäitä tärkeämpää taata samat oikeudet molemmille puolisoille, olivat he sitten samaa tai eri sukupuolta.

• aikoinaan niin vietävän juhlavaa astella isän käsipuolessa pitkin kirkon käytävää urkujen pauhatessa, sulho komiana odotteli morsiota......oih!
        Kirkkovihkiminen oli ainakin minulle iso ja tärkeä asia.

• isopienikissa kirjoitti:

aikoinaan niin vietävän juhlavaa astella isän käsipuolessa pitkin kirkon käytävää urkujen pauhatessa, sulho komiana odotteli morsiota......oih!

Ihmiset ovat todella erilaisia, minulle se oli ja on edelleen elämäni suurin moka.

• Immeinen.
        isopienikissa kirjoitti:

aikoinaan niin vietävän juhlavaa astella isän käsipuolessa pitkin kirkon käytävää urkujen pauhatessa, sulho komiana odotteli morsiota......oih!

minä missään nimessä halua tunnettasi mitätöidä. Mutta luultavasti sinä, ei-uskovaisena, sen sallit kaikille muillekin, samaa tunnelmaa haluaville? Sukupuolesta riippumatta.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Ihmiset ovat todella erilaisia, minulle se oli ja on edelleen elämäni suurin moka.

huono tuuri, harmi :(

• Immeinen. kirjoitti:

minä missään nimessä halua tunnettasi mitätöidä. Mutta luultavasti sinä, ei-uskovaisena, sen sallit kaikille muillekin, samaa tunnelmaa haluaville? Sukupuolesta riippumatta.

minun tunnelmiani mitenkään mitätöinyt.

Kannatan tasa-arvoa ja kuten aiemmin tuolla olen sanonut, kukin tyylillään onnelliseksi. Minun maailmani ei siihen kaadu jos kaksi toistaan rakastavat. Eikun naimisiin vaan urkujen pauhatessa. Onnea heille.

• HTZA
        isopienikissa kirjoitti:

minun tunnelmiani mitenkään mitätöinyt.

Kannatan tasa-arvoa ja kuten aiemmin tuolla olen sanonut, kukin tyylillään onnelliseksi. Minun maailmani ei siihen kaadu jos kaksi toistaan rakastavat. Eikun naimisiin vaan urkujen pauhatessa. Onnea heille.

on uskonnollinen, niin missä ne urkusi pauhaavat? Ei kai uskovien temppelissä?
        H.

• Niksinirkka

Yöhuuhkajan kanta on harvinaisen selkeä jonka jokainen ymmärtää oikeudenmukaiseksi ,jopa minä.

• HTZA kirjoitti:

H.

iso kysymys on, ratkaisua ei löydy minulta. Saa nähdä miten käy.

Ymmärrän hyvin kirkon näkökulman, homorakkaus ei oikein istu "lisääntykää ja täyttäkää maa" ajatukseen. Toisaalta Jumalan sanotaan rakastavan kaikkia luotujaan. Homo on syntynyt sellaiseksi kun on, siis syytön taipumkseensa tämä Jumalasta syntynyt. Miksi ei vihkimistä uskovien temppelissä ihmisille joita Jumala omina luomuksinaan rakastaa. Hehän voivat olla taipumuksestaan huolimatta syvästi uskovaisia.

Vaikea ja tunteita kuumentava kysymys, niin on monta näkemystä kun on ihmisiä......

• HTZA
        isopienikissa kirjoitti:

iso kysymys on, ratkaisua ei löydy minulta. Saa nähdä miten käy.

Ymmärrän hyvin kirkon näkökulman, homorakkaus ei oikein istu "lisääntykää ja täyttäkää maa" ajatukseen. Toisaalta Jumalan sanotaan rakastavan kaikkia luotujaan. Homo on syntynyt sellaiseksi kun on, siis syytön taipumkseensa tämä Jumalasta syntynyt. Miksi ei vihkimistä uskovien temppelissä ihmisille joita Jumala omina luomuksinaan rakastaa. Hehän voivat olla taipumuksestaan huolimatta syvästi uskovaisia.

Vaikea ja tunteita kuumentava kysymys, niin on monta näkemystä kun on ihmisiä......

Kirkon jumala rakastaa luotujaan, ja tarvittaville on antanut lisääntymisen lahjan,
        Antanut myös lahjan olla lisääntymättä, siihen ei ihmisen pitäisi puuttua.
        Vähän ohi aiheesta, tunnustan. Mutta kirkollinen avioliitto ON erilainen.
        Painotan sanaa: kirkollinen.
        Kautta aikojen on jumalilta haettu apua, niin sodissa kuin rauhassakin.
        Uskottu että kaiken saa anteeksi.
        Se vähä, mitä minä ymmärrän raamatusta, siellä ei ole omituisille anteeksiantoa.
        Tämä on sitten sellaisen ihmisen ajatusta joka uskoo jumaliin, vaan ei raamattuun.
        Mutta kannattaa kirkkoa, koska se luo ja on luonut moraalin.

H.

• HTZA kirjoitti:

Kirkon jumala rakastaa luotujaan, ja tarvittaville on antanut lisääntymisen lahjan,
        Antanut myös lahjan olla lisääntymättä, siihen ei ihmisen pitäisi puuttua.
        Vähän ohi aiheesta, tunnustan. Mutta kirkollinen avioliitto ON erilainen.
        Painotan sanaa: kirkollinen.
        Kautta aikojen on jumalilta haettu apua, niin sodissa kuin rauhassakin.
        Uskottu että kaiken saa anteeksi.
        Se vähä, mitä minä ymmärrän raamatusta, siellä ei ole omituisille anteeksiantoa.
        Tämä on sitten sellaisen ihmisen ajatusta joka uskoo jumaliin, vaan ei raamattuun.
        Mutta kannattaa kirkkoa, koska se luo ja on luonut moraalin.

H.

tulkinnut raamatun viestin siten, ettei niin pientä, vähäväkistä, vajaavaista ole, etteikö armo heitäkin koskisi.

Raamattu on ihmisen kirjoittama, jumalaa siinä kirjassa on se armon viesti.
        Moraali on ihmiseen sisälle rakennettu, ei se kirkon luoma juttu ole. Kirkko tosin jakaa hyviä elämisen ohjeita raamatun viestiin pohjautuen ja edesauttaa toimnnallaan niiden leviämistä ihmisten keskuudessa.
        Jotkut ovat syntyjän täysin moraalittomia (kuten jotkut homoja). Niin on ollut aina ja tulee varmaan olemaankin. Oli kirkkoa tahi ei.

• HTZA
        isopienikissa kirjoitti:

tulkinnut raamatun viestin siten, ettei niin pientä, vähäväkistä, vajaavaista ole, etteikö armo heitäkin koskisi.

Raamattu on ihmisen kirjoittama, jumalaa siinä kirjassa on se armon viesti.
        Moraali on ihmiseen sisälle rakennettu, ei se kirkon luoma juttu ole. Kirkko tosin jakaa hyviä elämisen ohjeita raamatun viestiin pohjautuen ja edesauttaa toimnnallaan niiden leviämistä ihmisten keskuudessa.
        Jotkut ovat syntyjän täysin moraalittomia (kuten jotkut homoja). Niin on ollut aina ja tulee varmaan olemaankin. Oli kirkkoa tahi ei.

tapa lopettaa hyvä keskustelu, keskustelu jossa ei voi olla logiikkaa.
        Kiitos sinulle, toivottavasti toivottomasti väittelevät ottavat meistä oppia.
        Fiksussa väittelyssä pitää aina tulla kohta jossa sanat loppuvat, ja molemmat ymmärtävät että ajatuksensa on toiselle kerrottu ja toisen ajatukset kuultu, vaikka aihe onkin ratkaisematon.
        Tekisi mieli ostaa sinulle pehmolelu.

H.

• HTZA kirjoitti:

tapa lopettaa hyvä keskustelu, keskustelu jossa ei voi olla logiikkaa.
        Kiitos sinulle, toivottavasti toivottomasti väittelevät ottavat meistä oppia.
        Fiksussa väittelyssä pitää aina tulla kohta jossa sanat loppuvat, ja molemmat ymmärtävät että ajatuksensa on toiselle kerrottu ja toisen ajatukset kuultu, vaikka aihe onkin ratkaisematon.
        Tekisi mieli ostaa sinulle pehmolelu.

H.

Kiitos.
        Pehmiksiä vastaan otetaan. Nuuskamuikkunen olisi kiva;)
        T: kisuli

• HTZA
        isopienikissa kirjoitti:

Kiitos.
        Pehmiksiä vastaan otetaan. Nuuskamuikkunen olisi kiva;)
        T: kisuli

minä teen tästä aloituksen.
        H.

• Korppis
        HTZA kirjoitti:

H.

..silleen kirkkouskovana ja heterosuhteiden kannattajana laitan tähän muunlaista uskontoa kohtaan kritisoivan linkin ; ) Kristitythän on vähemmistö maailmassa ja muslimimaissa homous on kielletty vaikkakin pinnan alla kytee.

Huomasin, että olin päässyt jopa aloitukseen ja tiedän sinut saman henkiseksi joten tässä hieman erilaista uskontoa. Suvaitsevuutta huudetaan kunnes huomataan, että hei mikä se suvaitsevuus sitten oikein on pitkässä juoksussa.

Tulin sieltä ihmisten ilmoilta korpeen, otin kauneusunet ja nyt jonkin aikaa jatkan ketjun lukemista ; )

http://www.kainuunsanomat.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194650105242/artikkeli/vartti kuntokeskus kielsi muslimien rukoushetket pukuhuoneessa.html

• lottamari_1

Mitä väliä sillä kenellekään muulle pitäisikään olla kuin vihittäville itselleen. Maistraatti on hyvä ja neutraali paikka homojen laillistaa liittonsa, mihin siinä kirkon ja Jumalan siunausta tarvitaan? Kirkossa vihittyjä ja siunattuja pareja on pilvin pimein eronneina ja taas uudelleen naimisiin menneinä, eli ei se siunaaminen tee sitä liittoa mitenkään kestävämmäksi ja eikä sellaista lupausta voi Jumalan edessä yleensäkään antaa, että "kunnes kuolema meidät erottaa". Avioliitto on kahden ihmisen yhteinen päätös ja lupaus toisilleen yrittää tehdä parhaansa, siinä ei pitäisi vannoa mitään, mitä ihminen ei kuitenkaan pysty lupaamaan, kun tulevaisuudetaan ei tiedä.

• Minäpäs olen funtsannut ihan itse, että jos kaksi miestä tai kaksi naista haluaa vihittäväksi ja niin eikös tasapuolisuuden vuoksi voitaisi ottaa käytäntöön, että vihmimisoikeuskin piitää olla kaikilla. Siis että tästä lähin kuka tahansa saa vihkiä kenet tahansa, niin eikös se olisi ihan niinkuin sitä ihan oikeaa demokratiaa.

• HTZA

on kirkollinen toimitus.
        "Avioliittoon" pääsee Maistraatissakin. Ihan viidessä minuutissa.
        Miksi tästä tarvitaan jankutusta?
        Ja miksi tähän vedetään kirkko mukaan?
        Jos joku ei elä kirkon oppien mukaan, niin miksi kirkko pitää pakottaa luonnottomuuksiin?
        Ja jos kirkko pakotetaan, niin sen tehtävä on luoda ei-kirkolliset tilat joissa tuo toimitus tehdään, ja muuttaa vihkikaavaa: Valtion antamien valtuuksien mukaan, julistan teidät pariksi. Voitte suudella minne mielenne tekee.
        H.

• ei-ajankohtaista

kaksi todistajaa paikalle niin eikö se ole pätev'ä kuin kauppakirja ikään.

Muuten, kun ennen oli (onko viel?) kuulutukset niin nehän oli sen takia että joku jolla on jotain sitä avioliittoa vastaan voi reklamoida.
        Vaikkapa että: Hei, noi on oikeesti sisaruksia, ne ei vaan tiedä sitä.
        Tai että: Tää heppu on jo kyl mun kans naimisissa, en suostu.

Mitä ne esteellisyydet oikeasti oli? Tai kuulutusten funktio?

• HTZA kirjoitti:

on kirkollinen toimitus.
        Jos joku ei elä kirkon oppien mukaan, niin miksi kirkko pitää pakottaa luonnottomuuksiin?
        Ja jos kirkko pakotetaan, niin sen tehtävä on luoda ei-kirkolliset tilat joissa tuo toimitus tehdään, ja muuttaa vihkikaavaa: Valtion antamien valtuuksien mukaan, julistan teidät pariksi. Voitte suudella minne mielenne tekee.
        H.

Jep. Saahan sen hätäkasteenkin tehdä kuka vaan, niin nyt sit riittää kuka vaan vihkijäksikin. Kiva, saapi sitten mieleisen vihkijänsä.

• Adria
        HTZA kirjoitti:

on kirkollinen toimitus.
        H.

Ja miksi tässä on vain nämä kaksi tahoa heitä vihkimässä. Yhtä hyvin voisi olla joku pellepöllö kuusen alla suorittamassa toimenpiteen ja ojentamassa diplomin.

• Adria

Sorry, samaa mieltä sun kanssa. En vaan lukassut kaikkia viestejä ennenkuin vetäsin ton pellepöllö-jutun.

• Adria kirjoitti:

Sorry, samaa mieltä sun kanssa. En vaan lukassut kaikkia viestejä ennenkuin vetäsin ton pellepöllö-jutun.

Hauska vertaus, nauratti oikein.

• HTZA
        Adria kirjoitti:

Ja miksi tässä on vain nämä kaksi tahoa heitä vihkimässä. Yhtä hyvin voisi olla joku pellepöllö kuusen alla suorittamassa toimenpiteen ja ojentamassa diplomin.

tarkoitatko kirkkoa ja valtiota?
        H.

• Adria
        HTZA kirjoitti:

tarkoitatko kirkkoa ja valtiota?
        H.

Jep. Heitäpä juuri. Papukaijan vois opettaa siihen duuniin ja hommia fogelilla riittäis.

• lottamari_1
        HTZA kirjoitti:

on kirkollinen toimitus.
        H.

Just noinhan se menee, kannatetaan :)

• GloriaJoy

vastaajina on reilu tuhat suomalaista ja suurinosa uudeltamaalta niin virhetolerranssin osuuden voisi ehkä laajentaa. Luulen että suomessa on enemmän ns kristittyjä ulkonaisesti kuin sisäiseltä mieleltään ja harva lie kovin syvällisesti pohtinut asioita ja edes tietää oikeaa kantaansa moniin muihinkaan asioihin.

• HTZA

on oikeassa.
        Stadissa ei saisi tehdä minkäänlaista otantaa, tänne ovat kertynyneet kaikki oudot oliot, ulkomaita myöten, ja kaikista vastaanottokeskuksistakin. Ja on harmi, että rehellinen poliisilaitoskin on sidottu, sopivista paikoista, nippusiteillä.
        Suomi on Kehäkolmosen pohjoispuolella, lukuunottamatta Tamperetta, Turkua ja Oulua.
        Tutkijat eivät taida ymmärtää, miten paljon heille nauretaan.
        Tai saattavat tietääkin, VTT: kin on alkanut laittaa tutkijoitaan nippusiteisiin.
        Rahalla on ihmeellinen valta.
        H.

• ...

Asia itsessään on mun mielestä selkeä, ei koske mua mitenkään. Tunnen lespoja, homoja, biseksuaaleja, ties mitä ihmisiä. Mutta kun se heidän asiansa, eikä net kukaan ole ikinä koskaan mulle mitään haittaa tehneet. Näen asian pikemminkin niin, että kun joku on taistellut taistelunsa oman identiteettinsä takia, hän on vahvempi kuin monikaan meistä muista.

Palstoista puhuakseni, nämä on kaikki joittenkin uskisten ja muuten sekopäisten valtaamia nykyään täällä. Katos, joissain lahkoissa ei saa kattoa telkkaria, mutta internettiä saa käyttää kyllä. Näkyy käyttäjämäärissä, koko ajan laskemassa.

=DW=

• HTZA

luullakseni, omituisia olioita tuttavapiirissämme.
        Jokunen uskovakin saattaa olla.
        Ja sitten jokunen viisas.
        Net viisaat keskustelevat sit noiden muiden kanssa.
        Tervehdys vaan "Muu".
        H.

• saa omasta puolestaan tehdä päätökset, mitä kukakin haluaa. Kenenkään henkilökohtaiset asiat, vihkimiset ym.. mihin sukupuoleen kukakin on mieltynyt, eivät kuulu minulle, eikä koske minua.
      Tulkoon jokainen onnelliseksi siinä mikä hyvä on:))))

• HTZA

kaunis, mutta me elämme keossa, jossa on paljon Muurahaisia, osa kerää lehtiä ja kasvattaa niillä Sieniä, osa sitten vaeltaa pitkin mielien maita ja mantuja ja tappaa kaiken mikä eteen tulee.
        Ja kaikki niistä tekevät sen, jatkaakseen sukuaan.
        Ainoasi
        :)
        H.

• HTZA kirjoitti:

kaunis, mutta me elämme keossa, jossa on paljon Muurahaisia, osa kerää lehtiä ja kasvattaa niillä Sieniä, osa sitten vaeltaa pitkin mielien maita ja mantuja ja tappaa kaiken mikä eteen tulee.
        Ja kaikki niistä tekevät sen, jatkaakseen sukuaan.
        Ainoasi
        :)
        H.

keossahan myö asutaan, jokaisella on siinä oma paikkansa, kuka mitenkin siihen on sijoittunut.
        On paljon asioita mihin pystyy jokainen henkilönä vaikuttamaan, mutta on myös asioita, jotka ovat jokaisen itsensä henkilökohtaisia päätöksiä, mitkä ei kuulu kellekkään muulle:))))

Mitä helpotuksia ja vapauksia yhteiskunta kellekkin antaa, siihenhän myö tietty ollaan vaikuttamassa joka iikka:))))

• tanj a

Kirrkohäät taitavat monelle olla silkkaa hupia ja kuorrutusta, jossa ei sen syvällisempiä mietitä kuin onko tarpeeksi riittävät kulissit elämän "tärkeintä juhlaa varten". Millään syvällisemmällä ajatuksella harva tuskin alttarin edessä seisoo kuin miettien näytänkö hyvältä? Saati muistaisi sanoiko pappi sen tutun litanian lisäksi mitään erityistä. Ja sen takia en oikein tajua, mitä kansa mukamas tietää ja sanoo.

Kirkolla on niin paljon eri lahkojen edustajia töissä, että homoseksuaalien lisäksi ne kieltävät naispappeuden, sukupuolen vaihdokset ja hyvä, ettei osa maahanmuuttajatkin. On tosi kiva paassta homoseksuaalien vihkimisistä kun yhteiskunnassa olisi vakavampiakin asioita, joista kirkko vois enemmän olla huolissaan niin kuin lapset, vanhukset, vammaiset, vähäosaiset, maahanmuuttajat, perheväkivalta yms.

Käyn joskus lähikirkolla kahvilla, koska siellä on erinomaisia lohileipiä myynnissä ja niin ahdistavan välinpitämätön ilmapiiri, että se lohileipä alkoi maistumaan pahalta. Ei ne oikein osaa sanoa päivääkään ja mietin, että tällaisetko puupäät ne vielä kehtaa Raamattua ihan itte tulkita pääättäen kuka kirkolliset palvelut saa ja kuka ei. Ettei ne suuret sanat, vaan pienet teot!

• t.l.

Avioliittoon vihitään ja siunataan mies ja nainen. Mies ja nainen yhdessä voivat lisääntyä ja näin jatkaa elämää.

Muut parisuhteet ovat sitten muita. Kukin elää tavallaan se olkoon jokaisen oma valinta. Se miten parisuhde virallistetaan olkoon sekin jokaisen oma valinta.

Minä valitsin avioliiton miehen kanssa, se vain päättyi syystä ja syystä.

Suvaitsevaisuus ihmisiä kohtaan kyllä, mutta miksi samaa sukupuolta olevat vihitään? Onko se ylipäätään tarpeen? Kirkossa ei minun mielestäni voi siunata tätä suhdetta, koska se on vastoin raamatun sanomaa. Kuten sanoin, jokainen pari tekee kuten tahtoo, minä en tuomitse. Tää on mun mielipiteeni.

• Peter Suomalainen

Miten on? Salliiko raamattu sen kaiken, mitä olemme kirkosta viime aikoina lukeneet?

• Niksinirkka

Lisääntykää ja täyttäkää maa.
        Miten ehkäisy soveltuu raamatun sanomaan ?
        Järjen vastaista noudattaa yksistään raamatun sanaa ?

• viivatiina
        Niksinirkka kirjoitti:

jotkut vaan ei ymmärrä ettei sillä tarkoiteta että se on yhden ihmisen tehtävä ;))))

• Niksinirkkka
        viivatiina kirjoitti:

jotkut vaan ei ymmärrä ettei sillä tarkoiteta että se on yhden ihmisen tehtävä ;))))

Ihmiset kyllästyivät lisääntymään luonnolliseti sallien ehkäisymenetelmät,viis raamatun sanomasta
        sitä voidaan muokata ihmisen mieleiseksi ja tämänkin muokkauksen tekivät ihmiset itseään
        varten.
        Ihminen on jo muokannut itsensä omaksi kuvakseen .
        Nyt sitten armeliaat ihmiset haluavat noudattaa pilkun tarkasti lisääntymisviettiään
        raamatun sanaan vedoten, vain mies ja nainen kykenevät lisääntymään .
        Homot ja lespot eivät lisäänny mutta ketkä tekevät homoja ja lespoja ?
        Heterot olemme kaikki samaa lihaa ja verta .

• viivatiina
        Niksinirkkka kirjoitti:

Ihmiset kyllästyivät lisääntymään luonnolliseti sallien ehkäisymenetelmät,viis raamatun sanomasta
        sitä voidaan muokata ihmisen mieleiseksi ja tämänkin muokkauksen tekivät ihmiset itseään
        varten.
        Ihminen on jo muokannut itsensä omaksi kuvakseen .
        Nyt sitten armeliaat ihmiset haluavat noudattaa pilkun tarkasti lisääntymisviettiään
        raamatun sanaan vedoten, vain mies ja nainen kykenevät lisääntymään .
        Homot ja lespot eivät lisäänny mutta ketkä tekevät homoja ja lespoja ?
        Heterot olemme kaikki samaa lihaa ja verta .

ollaanki =)))

• t.l.
        Peter Suomalainen kirjoitti:

Miten on? Salliiko raamattu sen kaiken, mitä olemme kirkosta viime aikoina lukeneet?

Ei sitten mitenkään, eli kirkon väki on kaukana siitä mitä sen pitää olla. Johonkin täytyy saada luottaa ja kun luottamus menee kuten nyt kirkon väkeen niin tuntuu siltä ettei ole enää mitään mihin oikeasti voi turvautua, silloin kun maailma murjoo. Valitettavasti tätä on varmasti ollut läpi historian.

"Parempi olisi laittaa myllynkivi jne" en muista missä kohtaa tämä on, mutta Raamatussa se on.

• t.l.
        Niksinirkka kirjoitti:

tuohon osaa antaa minkäänlaista vastausta, koska en ole Raamattua tutkinut niin paljoa. Ei kait se tarkoita, että yhen ihmisen pitää täyttää maata niin paljon, kun ehtii.

Kyllä sieltä hyvät elämänohjeet löytyy, kun vain osaa kattoa :)

Mut en mä ketään ala käännyttää, kun en ittekään ole maailman parhain hyvis ja tietäväinen. Tuo mitä aiemmin kirjoitin on minun mielipiteeni asiasta.

• Korppis

Olen samaa mieltä t.l kanssasi, vai heterot voivat jatkaa sukua muu on keinotekoista, luonnotonta.

• Korppis
        t.l. kirjoitti:

tuohon osaa antaa minkäänlaista vastausta, koska en ole Raamattua tutkinut niin paljoa. Ei kait se tarkoita, että yhen ihmisen pitää täyttää maata niin paljon, kun ehtii.

Kyllä sieltä hyvät elämänohjeet löytyy, kun vain osaa kattoa :)

Mut en mä ketään ala käännyttää, kun en ittekään ole maailman parhain hyvis ja tietäväinen. Tuo mitä aiemmin kirjoitin on minun mielipiteeni asiasta.

Mennyt vuosi on karsinut liikakansoitusta luonnon voimien avulla ja tulee karsimaan. Me saimme Suomessa ensi tuntumaa luonnon valtaviin voimiin. Luonto myös karsii elinkelvottomat keinohedelmöitetyt, kuten myös kohtu heittää pois epäsoveliaat heikot yksilöt. Olemme mitättömiä vaatimaan oikeutta elämään luonto ratkaisee, emme me.

• täällä näin

Tein itse gallupin omalle tuttavapiirilleni ja naapurustoille. 95% mielestä kirkkohäät on heteroille. Elämän jatkuvuus voi syntyä vain kahden eri sukupuolta olevan välillä, muu on keinotekoista.

Olkoon heteroliitto edelleen avioliitto, muut liitot voivat keksiä itselleen omat nimensä.

• Meriläinen

Liitto kun liitto ja samalla lailla erotaan. Oli sitten vihitty kirkossa tai kirkon takana.
        Turhaa vouhotusta koko jutun ympärillä.
        Tänä päivänä suosittelen avoliittoa, helpompi lähteä kun ei ne liitot kuitenkaan kestä.
        Tai avoliitossa kaksikymmentä vuotta, jos sen jälkeen vielä tuntuu niin sitten voi jo sanoa että sillä papinkin sanomalla voi olla jotain merkitystä.

• viivatiina
        Meriläinen kirjoitti:

Liitto kun liitto ja samalla lailla erotaan. Oli sitten vihitty kirkossa tai kirkon takana.
        Tänä päivänä suosittelen avoliittoa, helpompi lähteä kun ei ne liitot kuitenkaan kestä.
        Tai avoliitossa kaksikymmentä vuotta, jos sen jälkeen vielä tuntuu niin sitten voi jo sanoa että sillä papinkin sanomalla voi olla jotain merkitystä.

avioliittoa kai se kumminkin solmitaan rakkauden ei lisääntymisen vuoksi eikä sen vuoksi että mietitään kestääköhän tää vielä kahdenkymmenen vuoden kuluttua.

• Adria
        Meriläinen kirjoitti:

Turhaa vouhotusta on, mutta suvaitsevuudesta ja itsekkyydestä paljon väännetään asian tiimoilta.

Itsekkyyden huippu on mun mielestä se kun annetaan 'lapsen' koulussa kuulla munattomasta isästä ja munallisesta äidistä.

Itsekkyyttä osoittaa myös halu polvistua alttarille, jota ei ole tarkoitettu homojen vihkimiseen. Ymmärrän heteroparia joka odottaa kirkkohäitä toimitettavaksi tietyn rituaalin ja perinteen mukaan ystäviensä läsnä ollessa. Ei tunnu heistä mukavalta jos homopari heitä ennen siinä samassa paikassa oli polvillaan. Tavallaan osa kauniista rituaalista on menetetty. Rituaalista joka muistetaan koko loppuelämä.

Vähän samankaltaista itsekkyyttä on saapua johonkin juhlatilaisuuteen kunnioittamatta muita vieraita välinpitämättömällä pukeutumisellaan.

Suvaitsemattomuutta on sitten se, jos joku paheksuu ihan mitä vaan nykyajan ilmiötä.

• Huhhuhhhh
        viivatiina kirjoitti:

avioliittoa kai se kumminkin solmitaan rakkauden ei lisääntymisen vuoksi eikä sen vuoksi että mietitään kestääköhän tää vielä kahdenkymmenen vuoden kuluttua.

miksi avioliitto-nimike, joka on aina tarkoittanut kahden eri sukupuolen välistä liittoa pitäisi nyt muuttaa tarkoittamaan jotain muuta?

Eihän heterotkaan halua heistä käytettävän mittän lepakoiden tai homppeleiden nimiä. Eihän Mustaihoistakaan kutsuta valkoihoiseksi .

• viivatiina
        Huhhuhhhh kirjoitti:

miksi avioliitto-nimike, joka on aina tarkoittanut kahden eri sukupuolen välistä liittoa pitäisi nyt muuttaa tarkoittamaan jotain muuta?

Eihän heterotkaan halua heistä käytettävän mittän lepakoiden tai homppeleiden nimiä. Eihän Mustaihoistakaan kutsuta valkoihoiseksi .

tässä vaan otin kantaa kun hän kannatti avoliittoa itse olen avioliitossa miehen kanssa ja olen todennut tämän hyväksi ja näitä kaikkia kolmea muuta mainitsemaasi minä kutsun ihmisiksi.

• ex-ex
        Huhhuhhhh kirjoitti:

Saivarrellaan sitten lisää. Monet avoliitossa olevat kutsuvat toisiaan, minun mieheni, minun vaimoni.

Onko se mielestäsi sallittua?

• Meriläinen
        viivatiina kirjoitti:

Niin minäkin menin avioon ollakseni loppuelämäni sen miehen kanssa, siis sen jonka kanssa menin avioon.
        Mutta kun hän sai rinkulan sormeensa hänestä tuli ihan eri mies.
        Aiemmin tehtiin suunnitelmat yhdessä ja oltiin yhdessä asioissa.
        Yhtäkkiä ei mun ajatuksilla ollutkaan enään mitään merkitystä. Sanoin jotain mutta hän oli kuuntelevinaan.
        Loppujen lopuksi aina kysyin sanottuani asian että kuuntelitko ja ennenkaikkea ymmärsitkö mitä sanoin.
        Vastaus oli kyllä mutta lopputulos oli aivan muuta.
        Mihin hävisi se mies kolmen vuoden yhdessäolon jälkeen?
        Me sentään oltiin kihloissa kaksi vuotta, vuoden seurustelun jälkeen. Ja asuttiinkin yhdessä vuosi ennen naimisiin menoa.
        Uskomaton muutos kun tiesi että minä otan tosissani sen sormuksen.
        Mutta hän ei ottanut huomioon etten ole tyhmä joka jää tilaan missä ei enään ollutkaan yhteistä vaan ja ainoastaan hänen ajatuksensa jotka löi läpi ihan tosta vaan.

Omaan kokemukseeni perustuu omat ajatukseni, pitkästä yhdessäasumisesta jossa ei toinen jaksa enää näytellä.

• Meriläinen
        Adria kirjoitti:

Turhaa vouhotusta on, mutta suvaitsevuudesta ja itsekkyydestä paljon väännetään asian tiimoilta.

Itsekkyyden huippu on mun mielestä se kun annetaan 'lapsen' koulussa kuulla munattomasta isästä ja munallisesta äidistä.

Itsekkyyttä osoittaa myös halu polvistua alttarille, jota ei ole tarkoitettu homojen vihkimiseen. Ymmärrän heteroparia joka odottaa kirkkohäitä toimitettavaksi tietyn rituaalin ja perinteen mukaan ystäviensä läsnä ollessa. Ei tunnu heistä mukavalta jos homopari heitä ennen siinä samassa paikassa oli polvillaan. Tavallaan osa kauniista rituaalista on menetetty. Rituaalista joka muistetaan koko loppuelämä.

Vähän samankaltaista itsekkyyttä on saapua johonkin juhlatilaisuuteen kunnioittamatta muita vieraita välinpitämättömällä pukeutumisellaan.

Suvaitsemattomuutta on sitten se, jos joku paheksuu ihan mitä vaan nykyajan ilmiötä.

Maailma muuttuu, mikään ei pysy ennallaan.
        Ihmiset joko hyväksyy sen tai ei ja elävät sitten oman tunteensa kanssa.
        Vihkiminen on todellakin pelkkä rituaali täntä päivänä ja papin nimi siellä jossain paperissa joka sitten avioeron tullen on vapaa kun ei joudu sitä eroa antamaan vaan sen antaa joku muu taho.
        Itse sain paperit joissa luki että olimme eronneet sinä ja sinä päivänä, ja tämä paperikin tuli vasta kun soitin ja kysyin missä vaiheessa meidän ero on.
        Eli olin ollut eronnut jo pari kuukautta enenkuin sain paperin käsiini , ja silloin olin vasta tietoinen että olemme eronneet.

Rakkaus on sitten asia joka ei tarvi yhtään mitään, ei edes asumista saman katon alla.

• viivatiina
        Meriläinen kirjoitti:

Niin minäkin menin avioon ollakseni loppuelämäni sen miehen kanssa, siis sen jonka kanssa menin avioon.
        Mutta kun hän sai rinkulan sormeensa hänestä tuli ihan eri mies.
        Aiemmin tehtiin suunnitelmat yhdessä ja oltiin yhdessä asioissa.
        Yhtäkkiä ei mun ajatuksilla ollutkaan enään mitään merkitystä. Sanoin jotain mutta hän oli kuuntelevinaan.
        Loppujen lopuksi aina kysyin sanottuani asian että kuuntelitko ja ennenkaikkea ymmärsitkö mitä sanoin.
        Vastaus oli kyllä mutta lopputulos oli aivan muuta.
        Mihin hävisi se mies kolmen vuoden yhdessäolon jälkeen?
        Me sentään oltiin kihloissa kaksi vuotta, vuoden seurustelun jälkeen. Ja asuttiinkin yhdessä vuosi ennen naimisiin menoa.
        Uskomaton muutos kun tiesi että minä otan tosissani sen sormuksen.
        Mutta hän ei ottanut huomioon etten ole tyhmä joka jää tilaan missä ei enään ollutkaan yhteistä vaan ja ainoastaan hänen ajatuksensa jotka löi läpi ihan tosta vaan.

Omaan kokemukseeni perustuu omat ajatukseni, pitkästä yhdessäasumisesta jossa ei toinen jaksa enää näytellä.

sitä mieltä että jos ihmisen elämäntarkoitus on näytellä ja vetää jotain roolia niin kyllä se jaksaa sitä koko ikänsä sit kun pääsee naimisiin niin saattaa olla että kuvittelee uskaltavansa olla välillä oma itsensä tai koko ajan ja saavansa sillä sormuksella toisen pysymään.

• Meriläinen
        viivatiina kirjoitti:

sitä mieltä että jos ihmisen elämäntarkoitus on näytellä ja vetää jotain roolia niin kyllä se jaksaa sitä koko ikänsä sit kun pääsee naimisiin niin saattaa olla että kuvittelee uskaltavansa olla välillä oma itsensä tai koko ajan ja saavansa sillä sormuksella toisen pysymään.

Se oli tosi suuri pettymys kun meillä oli ensin hirveesti yhteistä ja oltiin samoilla linjoilla useimmissa asioissa. Yhtäkkiä, ei kylläkään tietenkään samana päivänä vaan asioiden esille tullessa ei mikään ollut niin kuin alussa. Ja sittenkin kun sen huomasin kaksi vuotta oltiin vielä naimisissa ja kuuntelin ja katselin, pahan olon lisääntyessä. Ratkaisu ei ollut helppo koska itse uskoin siihen mitä sanoin papin edessä.
        Tällä hetkellä olen kuitenkin ihan tyytyväinen ratkaisuuni erosta aikaa on nyt kymmenen vuotta.
        Olin ehkä jujutettavissa jollain tapaa, no nyt en sitten enää olekaan.
        Mikä on hyvä asia.

• viivatiina
        Meriläinen kirjoitti:

Se oli tosi suuri pettymys kun meillä oli ensin hirveesti yhteistä ja oltiin samoilla linjoilla useimmissa asioissa. Yhtäkkiä, ei kylläkään tietenkään samana päivänä vaan asioiden esille tullessa ei mikään ollut niin kuin alussa. Ja sittenkin kun sen huomasin kaksi vuotta oltiin vielä naimisissa ja kuuntelin ja katselin, pahan olon lisääntyessä. Ratkaisu ei ollut helppo koska itse uskoin siihen mitä sanoin papin edessä.
        Tällä hetkellä olen kuitenkin ihan tyytyväinen ratkaisuuni erosta aikaa on nyt kymmenen vuotta.
        Olin ehkä jujutettavissa jollain tapaa, no nyt en sitten enää olekaan.
        Mikä on hyvä asia.

kun joutuu kokeen tollaisen avioliiton niin tulee jo varmaan vähän liiankin varovaiseksi eikä uskalla ottaa mitä tahansa vastaan saattaa siinä epähuomiossa mennä herkkupalatkin sivu suun ;)))))

• Meriläinen
        viivatiina kirjoitti:

kun joutuu kokeen tollaisen avioliiton niin tulee jo varmaan vähän liiankin varovaiseksi eikä uskalla ottaa mitä tahansa vastaan saattaa siinä epähuomiossa mennä herkkupalatkin sivu suun ;)))))

No on mulla sentää uteliaisuutta vielä sen suhteen jos tulee vastaan mies samoilla arvoilla ja ajatuksilla. :))
        Yks suhde mulla oli tossa välissä mutta ei se sitten edennyt kun ei kuitenkaan ollut oikeesti samoja näkemyksiä.
        Nytkin on muutama silmäpeli maailmalla, mutta se taas ei ihan riitä.
        Että katellaan :))

• viivatiina
        Meriläinen kirjoitti:

No on mulla sentää uteliaisuutta vielä sen suhteen jos tulee vastaan mies samoilla arvoilla ja ajatuksilla. :))
        Yks suhde mulla oli tossa välissä mutta ei se sitten edennyt kun ei kuitenkaan ollut oikeesti samoja näkemyksiä.
        Nytkin on muutama silmäpeli maailmalla, mutta se taas ei ihan riitä.
        Että katellaan :))

niin kauan kun on elämää =))))

• viivatiina

suvaitsevampaa kun näillä palstoilla tässäkin asiassa niinkun monessa muussakin asiassa.

• kysynpähän vaan

miksi kutsutaan sitä fobiaksi jos pitää avioliittoa kahden eri sukupuolen välisenä liittona.
      Minulla on homo tuttavia ja yksi lesbo sukulainen, hyväksyn heidät täysin ihmisinä, aivan kuin minkä tahansa muun geenivirheen, perimän tai vammautumisen uhrit. He ovat saaneet kärsiä erilaisuudestaan usein kovinkin, eikä vähiten omien läheistensä taholta. Sanon vaan ettei tee hyvää heidän omalle maineelleen tämmönen jatkuva asiasta vääntäminen, se vaan kasvattaa kuilua heteroiden ja heidän välillään. Yleensä väkisin otettu ei ansaitse arvostusta.

Mitä seuraavaksi, pitäisikö pedofiilit vihkiä lasten kanssa?

• viivatiina

mitäs tekemistä pedofiileillä on tän asian kanssa?

• hohhoijjakkaa
        viivatiina kirjoitti:

mitäs tekemistä pedofiileillä on tän asian kanssa?

on homoilla ja lesboilla avioliiton kanssa?

"Avioliittolain 1. §:ssä avioliitto määritellään miehen ja naisen väliseksi liitoksi, joka vahvistetaan vihkimällä. Termi rajataan miehen ja naisen väliseksi liitoksi myös sivistyssanakirjassa "
        näin kertoo Wikipedia

Eihän avoparitkaan halua käyttää itsestään nimitystä aviopari. Miksi ei samaa sukupuolta olevat voi kutsua liittoaan vaikka samioliitoksi niin päästään tästäkin turhasta väänämisestä.

• Niksinirkka
        hohhoijjakkaa kirjoitti:

"Avioliittolain 1. §:ssä avioliitto määritellään miehen ja naisen väliseksi liitoksi, joka vahvistetaan vihkimällä. Termi rajataan miehen ja naisen väliseksi liitoksi myös sivistyssanakirjassa "
        näin kertoo Wikipedia

Eihän avoparitkaan halua käyttää itsestään nimitystä aviopari. Miksi ei samaa sukupuolta olevat voi kutsua liittoaan vaikka samioliitoksi niin päästään tästäkin turhasta väänämisestä.

Avioliittolakia voidaan päivittää ajan tasalle ?

• viivatiina
        hohhoijjakkaa kirjoitti:

näin kertoo Wikipedia

vaan että mitäs tekemistä niillä pedofiileillä on tän asian kanssa.

• kaikki kukat kukkii
        viivatiina kirjoitti:

heillä on mennyt jossain kohtiin bitti poikittain kun lespoilla ja homoillakin. Heitäkin pitää yhtälailla ymmärtää ja hyväksyä, sekä taata samat oikeudet ja mahdollisuudet kuin normi heteroillekkin. Eikö niin?

• Niksinirkka
        viivatiina kirjoitti:

Kommentoin vain tuota avioliittolakia .
        Joku pervoilee: (

• Niksinirkka
        kaikki kukat kukkii kirjoitti:

heillä on mennyt jossain kohtiin bitti poikittain kun lespoilla ja homoillakin. Heitäkin pitää yhtälailla ymmärtää ja hyväksyä, sekä taata samat oikeudet ja mahdollisuudet kuin normi heteroillekkin. Eikö niin?

Mikä hemmetin vika meissä heteroissa sitten on kun jälkeläisistämme tulee homoja
        ja lespoja, mielestäni ei niin mitään vikaa .
        Samaa lihaa ja verta siinäkö vika ?

• viivatiina
        kaikki kukat kukkii kirjoitti:

tosissas pedofiilithan on sairaita vertaat sää niitä niinkun ...

• viivatiina
        viivatiina kirjoitti:

rikollisia.

• viivatiina
        Niksinirkka kirjoitti:

Kommentoin vain tuota avioliittolakia .
        Joku pervoilee: (

joku ...fiili ite asialla pervoine mielipiteineen ;))))

• Niksinirkka
        viivatiina kirjoitti:

Seksuaalinen suuntauminen ei ole sairaus, rikollinen seksuaalinen suuntaus
        taasen katsotaan sairaudeksi .
        Homous,lespous,heterous ei ole sairaus .

• Meriläinen
        viivatiina kirjoitti:

Sun lomaillessa käytiin tätä samaa keskustelua siellä edellisessä, turhaa tota on selittää huomasin silloin.
        Siellä missä säkin olit ennen lomalle lähtöäs.

• viivatiina
        Niksinirkka kirjoitti:

ja varmaan tätä rikollista suuntautumista löytyy eniten täältä ns hetero puolelta vai onks ne sit niitä unohtamiamme bi en tiedä kyllä onko tästä mitään tutkimusta tehty kun ei ole onneks koskettanu mua henkilökohtaisesti täytyy sanoo onneks koska varmaan niin monia se on koskettanu.

• viivatiina
        Meriläinen kirjoitti:

Sun lomaillessa käytiin tätä samaa keskustelua siellä edellisessä, turhaa tota on selittää huomasin silloin.

että se oli jatkunu pitkään mutta ei enää kiinnostanu lukee meillä oli hotti loma keskimäärin plus kolkytseittemän varjossa ja täytyy sanoo että kyllä välillä ne heterot siellä aika törkeesti lääppi toisiaan kaikkien nähden rannalla palaten muutamalla sanalla siihen edelliseen keskusteluun jossa väitettiin ihan toista =))))

• Niksinirkka
        Meriläinen kirjoitti:

No kaipa nämäkin ihmisoikeudet toteutuvat tasavaertaisemmin tulevaisuudessa.

• Meriläinen
        viivatiina kirjoitti:

että se oli jatkunu pitkään mutta ei enää kiinnostanu lukee meillä oli hotti loma keskimäärin plus kolkytseittemän varjossa ja täytyy sanoo että kyllä välillä ne heterot siellä aika törkeesti lääppi toisiaan kaikkien nähden rannalla palaten muutamalla sanalla siihen edelliseen keskusteluun jossa väitettiin ihan toista =))))

Mä kun laittaisinkin meidät kaikki yhden sanan alle ja se on IHMINEN, ei kait kuitenkaan niin hirveesti poiketa toisistamme. Kun sitten heterotkin poikeaa toisistaan ihan hirveesti jos oikein asioita pohditaan.

Kuumuus saa kaikki vähän sekaisin kenet mitenkin.
        Oliko muuten hyvä loma?

• Meriläinen
        Niksinirkka kirjoitti:

No kaipa nämäkin ihmisoikeudet toteutuvat tasavaertaisemmin tulevaisuudessa.

Uskon niin. Taaksepäin ei voida mennä mennään siis eteenpäin :))

• viivatiina
        Meriläinen kirjoitti:

Mä kun laittaisinkin meidät kaikki yhden sanan alle ja se on IHMINEN, ei kait kuitenkaan niin hirveesti poiketa toisistamme. Kun sitten heterotkin poikeaa toisistaan ihan hirveesti jos oikein asioita pohditaan.

Kuumuus saa kaikki vähän sekaisin kenet mitenkin.
        Oliko muuten hyvä loma?

ja rentoutava viikko.

• kukkahattuillaan
        Niksinirkka kirjoitti:

Mikä hemmetin vika meissä heteroissa sitten on kun jälkeläisistämme tulee homoja
        ja lespoja, mielestäni ei niin mitään vikaa .
        Samaa lihaa ja verta siinäkö vika ?

ja tulee virhe. Normaalisti lajin jatkuvuuden kannalta tulee aikuisen ihmisen sukupuolisesti suuntautua vastakkaiseen aikuiseen sukupuoleen.

Virheen seurauksena voi syntyä jälkeläinen joka tuntee sukupuolista mielenkintoa esim. samaa sukupuolta olevaan, lapseen, ruumiiseen, tai johonkin muuhun mitä saatamme pitää hyvinkin pervona.

Niinkuin sanoit lakejahan voidaan muuttaa, mutta miksi ei sitten muuteta kaikille, eiväthän nykyisin laissa kielletyt suuntaumuksetkaan ole välttämättä ihmisen oma valinta.

Muistathan sanonnan, kun antaa pirulle pikkusormen, niin pian se vie koko käden, haluammeko sitä todella?

• viivatiina
        kukkahattuillaan kirjoitti:

ja tulee virhe. Normaalisti lajin jatkuvuuden kannalta tulee aikuisen ihmisen sukupuolisesti suuntautua vastakkaiseen aikuiseen sukupuoleen.

Virheen seurauksena voi syntyä jälkeläinen joka tuntee sukupuolista mielenkintoa esim. samaa sukupuolta olevaan, lapseen, ruumiiseen, tai johonkin muuhun mitä saatamme pitää hyvinkin pervona.

Niinkuin sanoit lakejahan voidaan muuttaa, mutta miksi ei sitten muuteta kaikille, eiväthän nykyisin laissa kielletyt suuntaumuksetkaan ole välttämättä ihmisen oma valinta.

Muistathan sanonnan, kun antaa pirulle pikkusormen, niin pian se vie koko käden, haluammeko sitä todella?

huh huh

• Korppis
        Niksinirkka kirjoitti:

Kun muslimimaissa tytär naitetaan alaikäisenä vanhemmalle miehelle se ei ole siellä rikos eikä sitä kutsuta pedofiliaksi, miksikähön? Muslimimaissa homous on rikos, miksiköhän? Vai onko kaikki vain uskon asioita?

• tiiustelen

tulisi kyseenalaistaa.
      Alttarilla vannotaan valat, jotka hyvin kevyin perustein nykyisin rikotaan.
      Sanktiot väärästä valasta, jos ei kuitenkaan jaksa niissä vastoinkäymissä. (en nyt ihan puhkitosissanikaan :) Tuosta näkökulmasta kannatan avoliittoa.
      Nämä papilliset siunaukset taas saakoon kukin halutessaan minun puolestani, jos niillä joku katsoo olevan suhdetta parantava vaikutus.
      Poikkeavien adoptio-oikeutta vastustan, lasten ei todellakaan soisi joutuvan nykyistä enempää puolustautumaan koulukiusaajiltaan.
      Vielä; Marja-Sisko leikkautti mielestäni yhdellä kertaa myös sanomaltaan pohjan.

• Niksinirkka

Juu sinulla oli selkeä mielipide mutta itse pohjaan mielipiteeni tasa-arvoiseen kohteluun
        kansalaisten välillä ja seksuaalinen suuntaus ei saisi olla este tämän toteumisessa edes
        lasten hankkimisen kannalta .
        Katson kahden ihmisen välisen suhteen muodostavan perheen ja näin ollen homot ja lespot
        ja heterot tulisi olla yhdenvertaiset perheinä .
        Heterot synnyttävät seksuaaliseti eri tavoin suuntautivia ihmisä .
        Miten hoivavietti pokkeaa homo-lespo pareilla meistä heteroista ?

• tiiustelen
        Niksinirkka kirjoitti:

Juu sinulla oli selkeä mielipide mutta itse pohjaan mielipiteeni tasa-arvoiseen kohteluun
        kansalaisten välillä ja seksuaalinen suuntaus ei saisi olla este tämän toteumisessa edes
        lasten hankkimisen kannalta .
        Katson kahden ihmisen välisen suhteen muodostavan perheen ja näin ollen homot ja lespot
        ja heterot tulisi olla yhdenvertaiset perheinä .
        Heterot synnyttävät seksuaaliseti eri tavoin suuntautivia ihmisä .
        Miten hoivavietti pokkeaa homo-lespo pareilla meistä heteroista ?

on hoivavietti, heilläkin.
        Maailmaa on kuitenkin sen perheen tai 'perheen' ulkopuolellakin julmasti, sinne asti - koko elämän ajaksi turva ei taida kantaa.

• Niksinirkka
        tiiustelen kirjoitti:

on hoivavietti, heilläkin.
        Maailmaa on kuitenkin sen perheen tai 'perheen' ulkopuolellakin julmasti, sinne asti - koko elämän ajaksi turva ei taida kantaa.

Julmuus johtuu täysin meidän aikuisten asenteista homo ja lespopareja kohtaan
        ja tätä kautta siirtyvät jos on siirtyäkseen omille lapsillemme.
        Jos homot /lespot lapsineen synnyttävät julmuutta .
        Niin mistä historiassa kautta aikojen lapsiin kohdisuva julmuus siintää
        kun nämä homo /lespoparit olivat maan alla ?

• viivatiina
        Niksinirkka kirjoitti:

sitä millään enää siirrettyä omille lapsillemme saatikka he sit lapsilleen onneks =))))

• viivatiina
        viivatiina kirjoitti:

sitä millään enää siirrettyä omille lapsillemme saatikka he sit lapsilleen onneks =))))

semmoinen asia että onko meistä joku voinut valita vanhempansa ja kuinka moni on tullut kiusatuksi kautta syrjityksi ihan hetero vanhempiensakkin takia isä on tappanu naapurin sedän äiti on ryypänny ittensä hengiltä veli myy huumeita sisko itseensä...

• Niksinirkka
        viivatiina kirjoitti:

semmoinen asia että onko meistä joku voinut valita vanhempansa ja kuinka moni on tullut kiusatuksi kautta syrjityksi ihan hetero vanhempiensakkin takia isä on tappanu naapurin sedän äiti on ryypänny ittensä hengiltä veli myy huumeita sisko itseensä...

Sinäpä sen sanoit karuun totuuden kuuluville .

• tiiustelen
        Niksinirkka kirjoitti:

poikkeavien lapsilla on saada ottovanhemmikseen pedofiilit tms.
        Entä nämä parit, jotka ottavat mitä saavat? Lesbopari poikalapsen jne?
        Kyllä se suuntautuminen heijastuu väistämättä adoptiolapseenkin, useimmiten negatiivisesti.

• Niksinirkka
        tiiustelen kirjoitti:

Kyllä se suuntautuminen heijastuu väistämättä adoptiolapseenkin, useimmiten negatiivisesti.

Luulisin etteivät pedofiili-sairaat edes harkitse adoptiolasten ottamista koska
        adoptiolapsien vanhempia "seurataan yhteiskunnan puolesta ".
        Oletko nyt aivan tosissasi sitä mieltä että lespous,homous,heterous,bi taipuvaisuus on
        jokin tarttuva tauti ?
        Mistä syystä heterot jotka ovat suuntautuneet heteroiksi itse synnyttävät
        homo-lespo-bi taipuvaisia jälkeläisiä.
        Tarttuuko heterous heihin ?

• viivatiina
        tiiustelen kirjoitti:

lukenu lehdestä että joku homoseksuaali on tuomittu pedofiliasta nää on kaks asiaa jotka aina sotketaan toisiinsa mutta eihän niillä ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

• viivatiina
        Niksinirkka kirjoitti:

Luulisin etteivät pedofiili-sairaat edes harkitse adoptiolasten ottamista koska
        adoptiolapsien vanhempia "seurataan yhteiskunnan puolesta ".
        Oletko nyt aivan tosissasi sitä mieltä että lespous,homous,heterous,bi taipuvaisuus on
        jokin tarttuva tauti ?
        Mistä syystä heterot jotka ovat suuntautuneet heteroiksi itse synnyttävät
        homo-lespo-bi taipuvaisia jälkeläisiä.
        Tarttuuko heterous heihin ?

=)))))))

• tiiustelen
        viivatiina kirjoitti:

lukenu lehdestä että joku homoseksuaali on tuomittu pedofiliasta nää on kaks asiaa jotka aina sotketaan toisiinsa mutta eihän niillä ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Kaipa heidätkin olisi tuomittu insestistä.

• viivatiina
        tiiustelen kirjoitti:

Kaipa heidätkin olisi tuomittu insestistä.

meilläpäin tuomittiin tänä kesänä nuoren naisen yli viiskymppinen mies aikuisten lasten isä tätänykyä kahden pienen lapsen isä kunnallispolitiikassa ja kirkkovaltuustossa mukana oleva seitsemän alaikäisen pojan ja yhden tytön seksuaalisesta hyväksikäytöstä näitä saa lukea harvase päivä lehdistä tässä tapauksessa oli hyvä se että lehdessä kerrottiin oikeen nimi ettei kukaan enää ainakaan tahattomasti joudu tämän hetero perheenisän uhriksi.

• asiat asioina
        viivatiina kirjoitti:

meilläpäin tuomittiin tänä kesänä nuoren naisen yli viiskymppinen mies aikuisten lasten isä tätänykyä kahden pienen lapsen isä kunnallispolitiikassa ja kirkkovaltuustossa mukana oleva seitsemän alaikäisen pojan ja yhden tytön seksuaalisesta hyväksikäytöstä näitä saa lukea harvase päivä lehdistä tässä tapauksessa oli hyvä se että lehdessä kerrottiin oikeen nimi ettei kukaan enää ainakaan tahattomasti joudu tämän hetero perheenisän uhriksi.

Vaan bi- joka myöskin on luonnon lakeja vastaan.

Kautta aikojen on lesbot, homot ja biit perustaneet perheitä ja kusettaneet puolisoitaan. Nyt selitellään kaikki lapsiin sekaantumiset heteroiden hommeleiksi vaikka usein siellä on joku näistä kolmesta virheestä taustalla.

• viivatiina
        asiat asioina kirjoitti:

Kautta aikojen on lesbot, homot ja biit perustaneet perheitä ja kusettaneet puolisoitaan. Nyt selitellään kaikki lapsiin sekaantumiset heteroiden hommeleiksi vaikka usein siellä on joku näistä kolmesta virheestä taustalla.

tosiasiassa sai sut noin kovasti hermostumaan että oikeen isoja kirjaimia piti käyttää näin se vaan on ettei me kukaan voida tietää minkälaisia ihmisiä meidän kotonamme asuu ja muuten on aika paljon isompi se ns heteroiden määrä jotka kusettaa perheitään kun näitten vähemmistöjen.

• Hetero isolla Hoolla
        viivatiina kirjoitti:

tosiasiassa sai sut noin kovasti hermostumaan että oikeen isoja kirjaimia piti käyttää näin se vaan on ettei me kukaan voida tietää minkälaisia ihmisiä meidän kotonamme asuu ja muuten on aika paljon isompi se ns heteroiden määrä jotka kusettaa perheitään kun näitten vähemmistöjen.

varmasti näin on väkilukuun verrattuna, mutta kun lasketaan suhteessa, niin uskon sinun olevan väärässä.

Koskakohan me Heterot saamme omia baareja mihin voidaan kieltää pääsy poikkeavilta?

• Korppis
        asiat asioina kirjoitti:

Asiaa kirjoitat.

Kusetusta ja kulisseja. Roomalaiskatolllisen kirkon selipaatti kirkonmielilleen kertoo karua totuutta. Ei kaikki synny lesboiksi, homoiksi, be-seksuaaleiksi tai eläimiin sekaantujiksi tai pedofiileiksi. Kasvuympäristökin voi tehdä tepposen ; ((

• viivatiina
        Hetero isolla Hoolla kirjoitti:

varmasti näin on väkilukuun verrattuna, mutta kun lasketaan suhteessa, niin uskon sinun olevan väärässä.

Koskakohan me Heterot saamme omia baareja mihin voidaan kieltää pääsy poikkeavilta?

hyvin paneutunu mää en oo kuullukkaan sellaisista baareista johon olis pääsy kielletty heteroilta.

• viivatiina
        Korppis kirjoitti:

Asiaa kirjoitat.

Kusetusta ja kulisseja. Roomalaiskatolllisen kirkon selipaatti kirkonmielilleen kertoo karua totuutta. Ei kaikki synny lesboiksi, homoiksi, be-seksuaaleiksi tai eläimiin sekaantujiksi tai pedofiileiksi. Kasvuympäristökin voi tehdä tepposen ; ((

vielä noi eläimiin sekaantujat tohon taitaa koskettaa sua läheltäkin nyt alan määkin uskoon ettet osaa muuta kun haastaa riitaa ja kylvää epäsopua yli kaksi vuotta siihen menikin aikaa mulla on ollu täydellinen kasvuympäristö otan osaa jos sua on koeteltu sillä ja se ehkä auttaa jonkinverran ymmärtämäänkin.

• Korppis
        viivatiina kirjoitti:

vielä noi eläimiin sekaantujat tohon taitaa koskettaa sua läheltäkin nyt alan määkin uskoon ettet osaa muuta kun haastaa riitaa ja kylvää epäsopua yli kaksi vuotta siihen menikin aikaa mulla on ollu täydellinen kasvuympäristö otan osaa jos sua on koeteltu sillä ja se ehkä auttaa jonkinverran ymmärtämäänkin.

Olet niin tohkeissasi, että et ymmärrä lukemaasi. Yleistys, olosuhteet tekevät tepposia ei poikkeavutta aina synnyinlahjaksi saada. Yritä olla menemättä henkilökohtaisuuksiin ja keskustele asiasta.

• Äiti minäkin
        viivatiina kirjoitti:

poikkeavuuksia kohtaan noin selektiivinen? Hyväksytkö vain lesbot, koska sinut äitinän on niin tehtävä? Niin minäkin tekisin, jos oma lapseni olisi poikkeava, hyväksyisin sen, koska en muutakaan voisi.
        Jos lapsesi sekaantuisi eläimiin niin loppuisiko ymmärryksesi siihen? hylkäisitkö silloin lapsesi ja ryhtyisit puhumaan häntä vastaan?

• viivatiina
        Korppis kirjoitti:

Olet niin tohkeissasi, että et ymmärrä lukemaasi. Yleistys, olosuhteet tekevät tepposia ei poikkeavutta aina synnyinlahjaksi saada. Yritä olla menemättä henkilökohtaisuuksiin ja keskustele asiasta.

jatkat jatkat ja jatkat eilenkin illalla yritit vaan et saanut kaveria enkä olis sulle vastannu tässäkään jos et jo toistamiseen olis tempassu sitä eläimiin sekaantujaa mukaan keskustele sääkin asiasta ja mieluummin jostain muusta kun tästä ja ole menemättä henkilökohtaisuuksiin.

• viivatiina
        Äiti minäkin kirjoitti:

poikkeavuuksia kohtaan noin selektiivinen? Hyväksytkö vain lesbot, koska sinut äitinän on niin tehtävä? Niin minäkin tekisin, jos oma lapseni olisi poikkeava, hyväksyisin sen, koska en muutakaan voisi.
        Jos lapsesi sekaantuisi eläimiin niin loppuisiko ymmärryksesi siihen? hylkäisitkö silloin lapsesi ja ryhtyisit puhumaan häntä vastaan?

osoittelemasta kiitos.

• Äiti minäkin
        viivatiina kirjoitti:

osoittelemasta kiitos.

kysymyksiini?

Keskustelupalsta on keskustelua varten. Kun itse ole ihan vapaaehtoisesti tuonut keskusteluihin tilanteesi, niin en koe sitä osoitteluna kun kysyn mielipidettäsi seksuaalista poikkeavuutta koskevassa avauksessa.

• Korppis
        viivatiina kirjoitti:

jatkat jatkat ja jatkat eilenkin illalla yritit vaan et saanut kaveria enkä olis sulle vastannu tässäkään jos et jo toistamiseen olis tempassu sitä eläimiin sekaantujaa mukaan keskustele sääkin asiasta ja mieluummin jostain muusta kun tästä ja ole menemättä henkilökohtaisuuksiin.

..NO JUST ; ) kukas se roikkui kannoillani toisessa vastaavassa ketjussa, eikä saanut huomiotani. Oppia ikä kaikki ; )

• viivatiina
        Äiti minäkin kirjoitti:

kysymyksiini?

Keskustelupalsta on keskustelua varten. Kun itse ole ihan vapaaehtoisesti tuonut keskusteluihin tilanteesi, niin en koe sitä osoitteluna kun kysyn mielipidettäsi seksuaalista poikkeavuutta koskevassa avauksessa.

vaikka minkälaisia satuja ja tarinoita eikä tää aloitus mun mielestä koskenu sitä kuka minkäkinlaisen lapsen hyväksyy ja minkä takia tässä vaan satuttiin keskustelemaan homoseksuaalisuudesta.

• saatat arvatakkin
        viivatiina kirjoitti:

vaikka minkälaisia satuja ja tarinoita eikä tää aloitus mun mielestä koskenu sitä kuka minkäkinlaisen lapsen hyväksyy ja minkä takia tässä vaan satuttiin keskustelemaan homoseksuaalisuudesta.

koska otat niin henkilökohtaisesti muiden mielipiteet. Ystäväsikään eivät pysty aiheesta kertomaan omia REHELLISIÄ mielipiteitä, koska eivät halua loukata sinua.
        Itselläni on myös läheinen, seksuaalisesti valtaväestöstä poikkeava minulle hyvin rakas ihminen, en kuitenkaan koe hänelle olevan mitenkään eduksi että alkaisin julkistamaan sitä täällä kaikille avoimella keskustelupalstalla, siksi kirjoitan nyt ilman nimimerkkiäni.
        Seksuaalisesti poikkeaville on omat keskustelupalstansa, nämä keskustelut kuuluisivat ehdottomasti mieluummin sinne, koska täällä ne muuttuvat niin henkilökohtaisiksi runsaan panoksesi vuoksi. Toivoisinkin sefun siirtelevän näitä omille paikoilleen.

ystävyysterveisin

• viivatiina kirjoitti:

Olimme privaatissa kirjeenvaihdossa kanssasi ja tiesin kaiken tyttärestäsi kaikki vaiheet heidän yhteielämästää. Hyväksyin ne kuten ystävät hyväksyät, enkä tuominnut, en edes ajatellut asiaa mitenkään erikoisena. Sinulla on lesbotytär, joka avioitui lesbon kanssa ja nyt odotette keinohedelmöitettyä lasta.

Tämän kaiken toit palstalle itse.

Mielipiteeni on, että en hyväksy kahden saman sukupuolen omaavien kirkollista vihkimistä. Kantaani en olisi sinulle privaatisti kertonut sen verran olen hienotunteinen sillä kaikki mitä keskustelimme sähköpostilla jäi osaltani meidän kahdenkeskeisiksi asioiksi. Äimistyin ja se on tosi, äimistyin kun aloit palstalla puimaan tyttäresi avioliittoa. Kirjoitin mielipiteeni asiasta palstalle, jonka jälkeen olin sinun mielestäsi "paska vanha akka" .

Tämässäkin aloituksessa nimimerkkini laitettiin likoon. Voisin tietenkin kysyä ylläpidolta onko aloitus asiallinen ja pyytää poistoa koska minut mainitaan ikäänkuin mainoksena aloituksessa.

Olet tähti Tiina ; )

• viivatiina
        saatat arvatakkin kirjoitti:

koska otat niin henkilökohtaisesti muiden mielipiteet. Ystäväsikään eivät pysty aiheesta kertomaan omia REHELLISIÄ mielipiteitä, koska eivät halua loukata sinua.
        Itselläni on myös läheinen, seksuaalisesti valtaväestöstä poikkeava minulle hyvin rakas ihminen, en kuitenkaan koe hänelle olevan mitenkään eduksi että alkaisin julkistamaan sitä täällä kaikille avoimella keskustelupalstalla, siksi kirjoitan nyt ilman nimimerkkiäni.
        Seksuaalisesti poikkeaville on omat keskustelupalstansa, nämä keskustelut kuuluisivat ehdottomasti mieluummin sinne, koska täällä ne muuttuvat niin henkilökohtaisiksi runsaan panoksesi vuoksi. Toivoisinkin sefun siirtelevän näitä omille paikoilleen.

ystävyysterveisin

aloitusta ole tehnyt mutta tietystä syystä olen kiinnostunut asiasta ja silloin kun asiasta kirjoitetaan niin aihe on erittäin mielenkiinoinen miks ei myös henkilökohtainen ja oikeesti en ymmärrä miksi täytyy vetää raja johonkin ihmisiä me ollaan kaikki siinä olit väärässä etteivätkö ystäväni pysty kertomaan jos eivät hyväksy homoseksuaalisuutta kyllä pystyvät he ovat minun ystäviä mutta en ole vielä törmännyt ihmiseen joka ei hyväksy ihmistä vaikka ei hyväksykkään hänen seksuaalisuuttaan kuten huomaat tää on hyvin helppo asia riippuu vaan kuinka se tuodaan esille.

• viivatiina
        korpikirjailija kirjoitti:

Olimme privaatissa kirjeenvaihdossa kanssasi ja tiesin kaiken tyttärestäsi kaikki vaiheet heidän yhteielämästää. Hyväksyin ne kuten ystävät hyväksyät, enkä tuominnut, en edes ajatellut asiaa mitenkään erikoisena. Sinulla on lesbotytär, joka avioitui lesbon kanssa ja nyt odotette keinohedelmöitettyä lasta.

Tämän kaiken toit palstalle itse.

Mielipiteeni on, että en hyväksy kahden saman sukupuolen omaavien kirkollista vihkimistä. Kantaani en olisi sinulle privaatisti kertonut sen verran olen hienotunteinen sillä kaikki mitä keskustelimme sähköpostilla jäi osaltani meidän kahdenkeskeisiksi asioiksi. Äimistyin ja se on tosi, äimistyin kun aloit palstalla puimaan tyttäresi avioliittoa. Kirjoitin mielipiteeni asiasta palstalle, jonka jälkeen olin sinun mielestäsi "paska vanha akka" .

Tämässäkin aloituksessa nimimerkkini laitettiin likoon. Voisin tietenkin kysyä ylläpidolta onko aloitus asiallinen ja pyytää poistoa koska minut mainitaan ikäänkuin mainoksena aloituksessa.

Olet tähti Tiina ; )

mutta muistutan että mulla on kans oikeus olla ylpeä vanhempi nauttia mummuksi tulosta kun sitä niin kauheesti muutenkin hehkutetaan en mielestäni sen kummemmin puinut hänen avioliittoaan.

• lottamari_1
        Korppis kirjoitti:

Asiaa kirjoitat.

Tuo vetoaminen Roomalaiskatollisiin pappien harjoittamiin pedofiliatapauksiin ei liity homoihin tai lesboihin mitenkään. Siinä kyse on ääriolosuhteista, jolla on estetty sekusaalisten tarpeiden tyydytys, ja joka täyttymättä jääneenä on kohdistunut lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Homoksi ja lesboksi ei tulla kasvuympäristön kautta, vaan se on synnynäinen ominaisuus. Kyseisessä pappien tapauksessa on kysymys ollut aivan muusta.

Mitä tuohon adoptiokysymykseen tulee, niin lapsen etu on aina tärkein ja se on punnittava jokaisessa tapauksessa kenelle sitten lapsi ollaankin aikeissa luovuttaa. Mielestäni ei ole lapsen edun vastaista tai hänen psyykensä kannalta huono asia, jos hänet adoptoidaan ei-heteroperheeseen. Tärkeintä lapselle on tuntea, että hän on hyväksytty ja rakastettu. Lapselle on aina parempi vaihtoehto se, että hän pääsee rakastavaan perheeseen, jossa hän saa kokea turvaa ja hän saa huomiota ja hänen tarpeensa tyydytetään kuin, että hän on laitoksessa tai kadulla. Eli sillä ei ole paljoakaan merkitystä ovatko vanhemmat samaa sukupuolta vai eivät, tärkeintä on lapsen kannalta toimivuus.

• Korppis
        lottamari_1 kirjoitti:

Tuo vetoaminen Roomalaiskatollisiin pappien harjoittamiin pedofiliatapauksiin ei liity homoihin tai lesboihin mitenkään. Siinä kyse on ääriolosuhteista, jolla on estetty sekusaalisten tarpeiden tyydytys, ja joka täyttymättä jääneenä on kohdistunut lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Homoksi ja lesboksi ei tulla kasvuympäristön kautta, vaan se on synnynäinen ominaisuus. Kyseisessä pappien tapauksessa on kysymys ollut aivan muusta.

Mitä tuohon adoptiokysymykseen tulee, niin lapsen etu on aina tärkein ja se on punnittava jokaisessa tapauksessa kenelle sitten lapsi ollaankin aikeissa luovuttaa. Mielestäni ei ole lapsen edun vastaista tai hänen psyykensä kannalta huono asia, jos hänet adoptoidaan ei-heteroperheeseen. Tärkeintä lapselle on tuntea, että hän on hyväksytty ja rakastettu. Lapselle on aina parempi vaihtoehto se, että hän pääsee rakastavaan perheeseen, jossa hän saa kokea turvaa ja hän saa huomiota ja hänen tarpeensa tyydytetään kuin, että hän on laitoksessa tai kadulla. Eli sillä ei ole paljoakaan merkitystä ovatko vanhemmat samaa sukupuolta vai eivät, tärkeintä on lapsen kannalta toimivuus.

Tuolla alhaalla kirjoitin tuon alkuosasi saarnan supistettuna, olosuhteiden tekemistä poikkeavista.

Lisään roomalaiskatollisen kirkon sisällä tapahtuviin poikkeaviin seksuaalisiin poikkeamiin, vankilat joissa, homostelut ja lesboilut ovat myös EI synnynnäisiä olosuhteiden aikaansaamia viettien vipellysiä ; )

• Korppis

Olen niin suunnattoman kateellinen sinun keskustelutaidoillesi. Missä oletkin oppinut noin viisaaksi, pääkaupunkiseudulla varmaan ; )

• Meillä essolaisilla on erittäin selkeä kanta tähän avioliittoasiaan. Oikea avioliitto voi olla vain miehisen miehen ja naisellisen naisen välillä, sillä vain tämä yhdistelmä takaa sen, että lisääntymistäkin pääsee tapahtumaan luonnollisella tavalla. Kaikki muut avioliitot ovat vain yhteiskunnan hajoittamiseen tähtäävien kommunistitoimittajien tyhjänpäiväisiä horinoita.

Me essolaiset pidämme myös tärkeänä sitä, että vihkiminen tapahtuu kirkossa, ja että vihkisaarnan pitää jämerä miespuolinen pappi. On hyvin tärkeää, että edes vihkimistilaisuudessa miespuolinen pappi esittää tärkeimmät kysymykset, sillä pitkän avioliiton aikana miehet joutuvat kuuntelemaan naispuhujia ihan tarpeeksi.

Vihkisaarnan pitää myös olla sellainen, että avioliitto pysyy koossa satunaisista vastoinkäymisistäkin huolimatta. Vanha provastimme (voimakas sananjulistaja) on pitänyt kaikille essolaisille niin voimakkaan vihkisaarnan, että eroja ei meille ole tullut. Satunnaiset ihastumiset essolla eivät ole aiheuttaneet avioeroja, sillä provastimme vihkisaarnassaan lausumat pelottelut helvetin kauheuksista ovat pitäneet meidät kaidalla tiellä. Essolaisten avioliitot ovat siis toimivia, koska ne on solmittu oikeissa olosuhteissa ja oikein perustein.

• Niksinirkka

Essomies liputtaa nyt hosunvyötäröstä pilkistävää paitaansa.
        Teillä on siellä Essola reilu meininki =)

• Niksinirkka kirjoitti:

Essomies liputtaa nyt hosunvyötäröstä pilkistävää paitaansa.
        Teillä on siellä Essola reilu meininki =)

Essolla on aina reilu meininki, sillä Einari ei salli mitään vilunkia. Einarin kauppaama hyvä keskari pitää järkemmekin niin hyvässä kunnossa, että meidän on helppoa olla oikeassa kaikissa asioissa. Siitä syystä meillä on näihin homoavioliittoihinkin niin selkeä ja oikea kanta.

• viivatiina
        Yleismies kirjoitti:

Essolla on aina reilu meininki, sillä Einari ei salli mitään vilunkia. Einarin kauppaama hyvä keskari pitää järkemmekin niin hyvässä kunnossa, että meidän on helppoa olla oikeassa kaikissa asioissa. Siitä syystä meillä on näihin homoavioliittoihinkin niin selkeä ja oikea kanta.

syy siihen että mää tankkaan teboililla ;)))

• viivatiina kirjoitti:

syy siihen että mää tankkaan teboililla ;)))

Kyllähän Teboilillakin saa bensatankin täytettyä, mutta Essolla simpsakka neito saa paljon paremman palvelun. Baarissa majailevat parlamentin jäsenet osallistuvat tehokkaasti simpsakoiden neitosten viihdyttämiseen, ja lausutaanpa neitosille monesti kauniita kohteliaisuuksiakin. Näin täydellistä palvelua Teboililla ei ole, ja siksi kylämme simpsakat neidot tankkaavatkin aina Essolla.

• viivatiina
        Yleismies kirjoitti:

Kyllähän Teboilillakin saa bensatankin täytettyä, mutta Essolla simpsakka neito saa paljon paremman palvelun. Baarissa majailevat parlamentin jäsenet osallistuvat tehokkaasti simpsakoiden neitosten viihdyttämiseen, ja lausutaanpa neitosille monesti kauniita kohteliaisuuksiakin. Näin täydellistä palvelua Teboililla ei ole, ja siksi kylämme simpsakat neidot tankkaavatkin aina Essolla.

teillä niinkun meillä esson baari on ainut baari koko kylällä meillä kun ei muuta oo kun se teboili =))))

• Miksi tuosta asiasta jaksetaan jauhaa. Tässä maassa on niin paljon muutakin mälsää kuten Simo Salminen lauloi. Jos maailma tulee paremmaksi rakastamalla senkun rakastamaan vain, ei sukupuolella väliä. Siihen kuitenkin asettaisin jonkunlaista rajaa, että jos isä on mies ja "äitikin" on mies naisista puhumattakaan, on menty jotenkin hakoteille.

http://www.youtube.com/watch?v=-HRKsSuWE94

En ole uskonnollinen vaikka tällaisen linkin laitoinkin.

• Sedna

Keskustelua lukiessani mietin, että jos minulla olisi ollut kaksi äitiä, elämäni olisi ollut totaalisesti pilalla. Tai ei, jos äidit olisivat olleet äitini lapsettoman siskon kaltaisia. Entä, jos minulla olisikin ollut kaksi isää. Ei huono ajatus ollenkaan. Oma äitini sai minut vieroksumaan äitiyttä, ja tiesin jo alle kouluikäisenä, että en halunnut tulla hänen kaltaisekseen ja, että minusta ei tule äitiä. Jos minulla olisikin ollut kasvattajina vain isä tai kaksi isää, suhtautumiseni äitiyteen olisi ehkä kasvanut luonnollisemmaksi.

Mielestäni lapsen elämään luotsaamiseen tarvitaan ihan jotain muuta kuin salonkikelpoista ulkokuorta ja oikeaoppisia sukupuoliyhdistelmiä.

• Korppis
        Sedna kirjoitti:

Keskustelua lukiessani mietin, että jos minulla olisi ollut kaksi äitiä, elämäni olisi ollut totaalisesti pilalla. Tai ei, jos äidit olisivat olleet äitini lapsettoman siskon kaltaisia. Entä, jos minulla olisikin ollut kaksi isää. Ei huono ajatus ollenkaan. Oma äitini sai minut vieroksumaan äitiyttä, ja tiesin jo alle kouluikäisenä, että en halunnut tulla hänen kaltaisekseen ja, että minusta ei tule äitiä. Jos minulla olisikin ollut kasvattajina vain isä tai kaksi isää, suhtautumiseni äitiyteen olisi ehkä kasvanut luonnollisemmaksi.

Mielestäni lapsen elämään luotsaamiseen tarvitaan ihan jotain muuta kuin salonkikelpoista ulkokuorta ja oikeaoppisia sukupuoliyhdistelmiä.

Totta, mutta siihen lapsen tekoon tarvitaan sukupuoliyhdistelmä.

• Sedna
        Korppis kirjoitti:

Totta, mutta siihen lapsen tekoon tarvitaan sukupuoliyhdistelmä.

mutta maailmassa on myös lapsia, joilla ei ole kotia tai vanhempia. Maapallo on sitäpaitsi ylikuormittunut liian suuren ihmismäärän vuoksi. Olisi hyvä kerätä ensin kodittomat maailmalta, kuin tehtailla lisää.

• Sedna kirjoitti:

mutta maailmassa on myös lapsia, joilla ei ole kotia tai vanhempia. Maapallo on sitäpaitsi ylikuormittunut liian suuren ihmismäärän vuoksi. Olisi hyvä kerätä ensin kodittomat maailmalta, kuin tehtailla lisää.

Kirjoitin jossain ketjun vaiheissa, että luonto hoitaa tehtävänsä. Ylimääräinen väestö poistuu luonnollista tietä, luonnon katasrofien, nälän ja sotien myötä. Nyt vain värkätään epäluonnollisin keinoin uutta elämää, vaikka kodittomia olisi maailmalla mistä ottaa hoivattavaksi..

• Sedna

Kirjoitin jossain ketjun vaiheissa, että luonto hoitaa tehtävänsä. Ylimääräinen väestö poistuu luonnollista tietä, luonnon katasrofien, nälän ja sotien myötä. Nyt vain värkätään epäluonnollisin keinoin uutta elämää, vaikka kodittomia olisi maailmalla mistä ottaa hoivattavaksi..

se, lapsen pitää olla biologisesti oma, on lähinnä itserakkautta. Keinohedelmöitys on turhaa ja itsekästä niin kauan kuin maailmassa on kodittomia lapsia. Maapallon nykytilanteessa kanin lailla lisääntyminen luonnonmukaisellakin menetelmällä on vastuuntunnotonta ja itsekästä .

• Korppis

Aloittajalle. mikähän siinä lie kun ei kellään ole enää mittään lisättävää kun muutaman kommentin pistin kehiin ; ( antakaa nyt tulla kun etsittte ääriryhmäläisten mielipitetä. Naiset naikaa pitkin tai poikin mie nain miesten kaa ; ) Naiset suvaitkaa mitä lystää, kunhan ette tunge mun kavereiksi ; )

• t.l.

ei ollu enää mitään lisättävää niihin kommentteihin joita kirjoitit minun kommenttiini :) eli ne oli mielestäni just niin.

• Niksinirkka

Niin Korppis voit ihan vapaasti suuntautua omalla katsomallasi tavalla.
        Kuten olen tuonut ilmi olen hetero minua eivät naiset kiinnosta seksuaalisessa mielessä
        minulla on muutama todella hyvä naisytävätär ja hekin ovat heteroja.
        Pyritkö mielipiteinesi leimaamaan keskustelijat ?
        Oudolta minustakin tuntuu ajatus kahden samaa sukupuolta olevien yhteiselämä
        siitä huolimatta eri tavoin seksuaalisesti suuntautuneet eivät ole epänormaaleja
        kosko me heterot synnytämme eri tavoin seksuaalisesti suuntauvia jälkeläisiä niin silloinhan
        meissä on tämä ominaisuus ,joten voit hyvin myös paheksua heteroitakin ?
        Mielipiteeni perustuu kansalaisten perusoikeuksiin , koska me heterot synnytämme myös
        seksuaalisesti eri tavoin suuntautuvia ihmisiä (huom minulla ei ole asiasta henk. kohtaista
        kokemusta lapseni suhteen, hän on hetero )
        Onko oikein evätä eri tavoin suuntautuvilta kansalaisilta adoptiomahdollisuus
        mikäli hän osoittautuu bi-homo-lespo taipuvaiseksi ?
        Minusta seksuaalinen suuntautuminen ei saisi olla este kansalaisten ydenvertaisuudelle mikäli
        he täyttävät kansalaisvelvoitteet niin heille kuuluvat myös yhtäläiset kansalaisoikeudet kuten
        meille heteroille jotka olemme synnyttäneet maailmaan eri tavoin seksuaalisesti suuntautuvia
        ihmisiä.

• aamun ajatus
        Niksinirkka kirjoitti:

Kuten olen tuonut ilmi olen hetero minua eivät naiset kiinnosta seksuaalisessa mielessä
        siitä huolimatta eri tavoin seksuaalisesti suuntautuneet eivät ole epänormaaleja
        kosko me heterot synnytämme eri tavoin seksuaalisesti suuntauvia jälkeläisiä niin silloinhan
        Mielipiteeni perustuu kansalaisten perusoikeuksiin , koska me heterot synnytämme myös
        seksuaalisesti eri tavoin suuntautuvia ihmisiä (huom minulla ei ole asiasta henk. kohtaista
        Minusta seksuaalinen suuntautuminen ei saisi olla este kansalaisten ydenvertaisuudelle mikäli
        he täyttävät kansalaisvelvoitteet niin heille kuuluvat myös yhtäläiset kansalaisoikeudet kuten
        meille heteroille jotka olemme synnyttäneet maailmaan eri tavoin seksuaalisesti suuntautuvia
        ihmisiä.

adoptiota hakeva perhe. Ei saisi olla mitään ääriainesta, esim. kovin uskovaisia.
        Toivon tiukan syynin ulottuvan myös näihin homo ja lesbo suhteessa elävien hakemuksiin ilman että siitä tulee joku vähemmistökysymys joissa aina tarvii uhrata kiintiöt, tässä tapauksessa lapset.

Kaikkea ei aina voi saada, lapset kuuluvat heteroperheisiin.

• Niksinirkka
        aamun ajatus kirjoitti:

adoptiota hakeva perhe. Ei saisi olla mitään ääriainesta, esim. kovin uskovaisia.
        Toivon tiukan syynin ulottuvan myös näihin homo ja lesbo suhteessa elävien hakemuksiin ilman että siitä tulee joku vähemmistökysymys joissa aina tarvii uhrata kiintiöt, tässä tapauksessa lapset.

Niin mihin ne maailman lapset oikeastaan kuuluvat ....
        Osa leikkii kadulla heterovanhempien hylkääminä ?
        Niin minäkin aikoinaan ajattelin lasten olevan vain heterovanhempien oikeus .

• viivatiina
        aamun ajatus kirjoitti:

jo tällä iällä ja eiköhän nää tiukat syynit koske kaikkia ihmisiä mun mielestä adoptiolapset kuuluu sinne missä heistä pidetään huolta eiköhän yksinäisilläkin naisilla ja miehillä ole mahdollisuus adoptoida lapsia tiedän paljon perheitä mihin mielestäni lapset eivät kuulu ja uusia tulee vaikka aikaisemmat on jo huostaanotettu kaikkea voi saada ja lapset kuuluvat perheisiin missä heistä pidetään huolta ja missä heitä rakastetaan.

• Korppis
        Niksinirkka kirjoitti:

ihmisiä.

Odotinkin tälläistä kannanottoa, en minä mutta.....mutta...

Lainaus tekstistäsi: ; )) kertoo hurskastelusta, minä kyllä mutta...

"Kuten olen tuonut ilmi olen hetero minua eivät naiset kiinnosta seksuaalisessa mielessä
        minulla on muutama todella hyvä naisytävätär ja hekin ovat heteroja."

Kauhiaa puolustelua kaikilla asioita jotka on jo moneen kertaan jauhettu ja sama jatkuu...jatkakaa

Ääriryhmäläinen ; )

• Korppis
        t.l. kirjoitti:

ei ollu enää mitään lisättävää niihin kommentteihin joita kirjoitit minun kommenttiini :) eli ne oli mielestäni just niin.

...ymmärsin sinua, kuulumme vähemmistöön tällä palstalla, sillä olemme poikkeavia ; )

• Niksinirkka
        Korppis kirjoitti:

"Kuten olen tuonut ilmi olen hetero minua eivät naiset kiinnosta seksuaalisessa mielessä

Kauhiaa puolustelua kaikilla asioita jotka on jo moneen kertaan jauhettu ja sama jatkuu...jatkakaa

Ääriryhmäläinen ; )

Niin sinä näet kannaotoni hurkasteluna.
        Kerron vain oman näkemykseni heterona asiasta ja mikäli seksuaalinen taipumukseni olisi
        suuntautunut naisiin olisin jo tässä iässä tuonut esiin lespouteni.
        Mikäli heterosuhteet tuottavat vain hyvää jälkeläisilleen niin mistä johtuvat
        insesti ilmiöt heterosuhteissa ?
        Hetero suhteet eivät ole pelkästään turvallisia lapsen kannalta katsottuna.

• marttalainen
        Korppis kirjoitti:

Ääriryhmäläinen ; )

pata kattilaa soimaa

• Korppis
        Niksinirkka kirjoitti:

Niin sinä näet kannaotoni hurkasteluna.
        Kerron vain oman näkemykseni heterona asiasta ja mikäli seksuaalinen taipumukseni olisi
        suuntautunut naisiin olisin jo tässä iässä tuonut esiin lespouteni.
        Mikäli heterosuhteet tuottavat vain hyvää jälkeläisilleen niin mistä johtuvat
        insesti ilmiöt heterosuhteissa ?
        Hetero suhteet eivät ole pelkästään turvallisia lapsen kannalta katsottuna.

Lisää.. please, selityksiä...tullesta temmattuja vailla tutkimus perää seli seli....

Meilläpäin eli mies nyt jo edesmennyt, häntä kutsuttiin Lehmä Einariksi.. mistähän se sellaisen nimen?

• Korppis
        marttalainen kirjoitti:

pata kattilaa soimaa

Sinä se viisaita kirjoitat ; )))

• on niitä
        viivatiina kirjoitti:

jo tällä iällä ja eiköhän nää tiukat syynit koske kaikkia ihmisiä mun mielestä adoptiolapset kuuluu sinne missä heistä pidetään huolta eiköhän yksinäisilläkin naisilla ja miehillä ole mahdollisuus adoptoida lapsia tiedän paljon perheitä mihin mielestäni lapset eivät kuulu ja uusia tulee vaikka aikaisemmat on jo huostaanotettu kaikkea voi saada ja lapset kuuluvat perheisiin missä heistä pidetään huolta ja missä heitä rakastetaan.

Sattuman oikusta osuin Hesarin nettisivuilla erään henkilön kirjoittamaan blogiin, jossa hän kertoo kasvattivanhemmista ja lapsista. Hieno ja lämmin kirjoitus. Ken haluaa, lukekoon.
        http://www.hs.fi/juttusarja/merilainen/artikkeli/Kasvattivanhempien päivä/1135259264015

• viivatiina

• Niksinirkka
        Korppis kirjoitti:

Lisää.. please, selityksiä...tullesta temmattuja vailla tutkimus perää seli seli....

Meilläpäin eli mies nyt jo edesmennyt, häntä kutsuttiin Lehmä Einariksi.. mistähän se sellaisen nimen?

Eläinrääkkäyksestä .

• Niksinirkka
        Korppis kirjoitti:

Sinä se viisaita kirjoitat ; )))

Meilläpäin eli mies nyt jo edesmennyt, häntä kutsuttiin Lehmä Einariksi.. mistähän se sellaisen nimen

Viestin vastaus poistui ?
        Eläinrääkkäyksestä .

• Niksinirkka kirjoitti:

Meilläpäin eli mies nyt jo edesmennyt, häntä kutsuttiin Lehmä Einariksi.. mistähän se sellaisen nimen

Viestin vastaus poistui ?
        Eläinrääkkäyksestä .

Miksi poikkeavia ilmaantuu vaikka geenit eivät poikkeakkaan. Hyvin yksinkertaista, yksinäisyys ja seksuaalinen vietti yhdessä. Yhdistelmä mikä pistää tekemään kaikenlaista normaalista poikkeavaa.

• Niksinirkka

Miksi poikkeavia ilmaantuu vaikka geenit eivät poikkeakkaan. Hyvin yksinkertaista, yksinäisyys ja seksuaalinen vietti yhdessä. Yhdistelmä mikä pistää tekemään kaikenlaista normaalista poikkeavaa.

Geeniperimästä .
        Heterot synnyttävät eri tavoin seksuaalisesti suuntautuvia jälkeläisiä .

• viivatiina
        Niksinirkka kirjoitti:

Geeniperimästä .

eikä niihin suuntautumisiin vaikuta minkäänlaiset kasvualustat ja varmasti jokainen äiti on se sit hetero tai lesbo haluaa itselleen lapsen tyttären tai pojan ihmisen.

• Niksinirkka
        Niksinirkka kirjoitti:

Geeniperimästä .

Lisäksi seksuaalisesti sairaalloisesti käyttäytyviä jälkeläisiä .

• kiitos kamalasti

Kiitos Sinulle tästä linkistä. Lähetin oitin miesystäni tuonne.

Mielestäni tämä on apu, joka taatusti löytää oikean osoitten. Olemme toki laittaneet rahaa eri avustusjärjestöihin, mutta mieltä jää kaivelemaan, meneekö ne perille.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4001
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1464
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1298
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      313
      1241
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      61
      1184
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1130
    7. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      45
      1104
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      961
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      895
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      838
    Aihe