DNA-näytti:en isä

perheenisä

Lapsen äiti valehteli sanoessaan ettei hänellä ollut muita miehiä ennen poikani syntymää. Koko hänen kasvuaikansa olen tunnollisesti maksanut elatusavut vaikka toisinaan on ollut hyvin tiukkaa. Nyt on kuitenkin tullut esiin etten olekaan lapsen kanssa mitään sukua tehtyäni DNA-kokeen. Ensinnäkin se on kamala isku kun saa tietää että lapseni ei ole minun omani. Toiseksi tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta että olen maksanut toisen miehen lapselle elatusavun kaikki vuodet ja sitten vain saan haukkumiset kun totuus tuli viimeinkin selville. Tietääkö kukaan onko näin jälkeenpäin mahdollista saada minkäänlaista korvausta väärillä perusteilla maksamistani rahoista? Toisaalta olen hyvin loukkaantunut ettei lapsen äiti edes ajattele että voisi lähettää vain yhden sanan: ANTEEKSI! Elatusapurahat kyllä kelpasivat kaikki vuodet mutta kun hänellä ei ole aavistustakaan kuinka vaikeaksi se teki minun elämäni maksaa tyhjästä kukkarosta elatusapua. Silloin tietenkin ajattelin toisin kun vielä luulin että lapsi on minun, mutta nyt nousee esille tuntu valtavasta epäoikeuden mukaisuudesta minua kohtaan. Oletin että kun tulen vanhaksi niin minulla on joku joka voi sitten vuorostaan minua auttaa, mutta nyt se mahdollisuus katoaakin taivaantuuliin.

202

17827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taijinm

      Otan osaa, olet joutunut kammottavan oikeusmurhan kohteeksi. Mielestäni tuolla tavalla huijattujen miesten pitäisi saada korvauksia jälkikäteen. Ja kieroillut nainen pitäisi laittaa edesvastuuseen - mokoma vampyyri. En tiedä voiko kukaan auttaa, kysellä toki voi. Ikävä tapaus.

      Testatkaa kaikki vähänkin epävarmat ja etenkin lapsilisiä maksamaan joutuvat isyytenne. Se on vaivan arvoista.

      • afsafasasasaasas

        Lapsilisät maksaa kela. Eli veronmaksajat.

        Miten ap muuten teki sen dna-testin? Olisi kiva kuulla. Veikkaan nimittäin että provoa pukkas nyt :D


      • ite keksit!
        afsafasasasaasas kirjoitti:

        Lapsilisät maksaa kela. Eli veronmaksajat.

        Miten ap muuten teki sen dna-testin? Olisi kiva kuulla. Veikkaan nimittäin että provoa pukkas nyt :D

        Jos vuosikausia pitää poikaa omanaan, häneen muodostuu vahva tunneside.
        Sitä ei tällainen biologisen isyyden puuttuminen muuksi muuta. Ja koska "omalle" lapsellehan ne rahat menivät, tuskin jälkikäteen harmittaisi.

        Ja kuka menisi tällaisessa tapuksessa isyystestiin vuosien jälkeen. Pah. Tää oli tyhjänpäiväinen moralistinen provo!


      • *****
        ite keksit! kirjoitti:

        Jos vuosikausia pitää poikaa omanaan, häneen muodostuu vahva tunneside.
        Sitä ei tällainen biologisen isyyden puuttuminen muuksi muuta. Ja koska "omalle" lapsellehan ne rahat menivät, tuskin jälkikäteen harmittaisi.

        Ja kuka menisi tällaisessa tapuksessa isyystestiin vuosien jälkeen. Pah. Tää oli tyhjänpäiväinen moralistinen provo!

        Kuuleppas..ite keksit... tuommoisia asioita on, väärä isä maksaa.
        Minäkin tiedän tapauksen, kun mies on maksanut lapsen täysi-ikäisyyteen saakka elatusta. Itse ihmettelee, kuinka semmoisesta voi tulla raskaaksi, eli ei "oikea" yhdyntä.." mutta maksanut olen." Sen verran "räiskitty" kuitenkin, että luuli itseään isäksi.
        Minä tiedän, kuka lapsen isä on, kun olin porukassa, kun lapsi sai alkunsa. En koskaan uskaltanut kertoa.
        Tämä on kymmeniä vuosia vanha juttu, eikä kuulu aloittajan asiaan, mutta monta tarinaa on moisesta.
        Jos sinulla on todisteet, eli mustaa valkoisella, että olet maksanut, tee juttu ja ota omasi pois.
        Jos tunnesiteet lapseen, jatkuu... unohda saamiset ja huolehdi, että kun lapsi aikuistuu, kerro kaikki.


      • puhtaasti
        ite keksit! kirjoitti:

        Jos vuosikausia pitää poikaa omanaan, häneen muodostuu vahva tunneside.
        Sitä ei tällainen biologisen isyyden puuttuminen muuksi muuta. Ja koska "omalle" lapsellehan ne rahat menivät, tuskin jälkikäteen harmittaisi.

        Ja kuka menisi tällaisessa tapuksessa isyystestiin vuosien jälkeen. Pah. Tää oli tyhjänpäiväinen moralistinen provo!

        naisen näkökulma asiaan.


      • - Eihän täällä Suomessa nämä LastenSuojeluViranomaiset ole lainkaan kiinnostuneet siitä, kuka on lapsen isä!Täällä ei edes etsitä lapselle oikeaa isää, vaan lapsen elättäjää, joten on ihan sama heille, kuka se on, kunhan joku vaan saadaan maksamaan!Tosi on näin!


      • ...
        afsafasasasaasas kirjoitti:

        Lapsilisät maksaa kela. Eli veronmaksajat.

        Miten ap muuten teki sen dna-testin? Olisi kiva kuulla. Veikkaan nimittäin että provoa pukkas nyt :D

        Lapsilisä ja elatusapu ovat kaksi eri asiaa ja kirjoittaja puhui elatusavusta...


      • afsafasasasaasas kirjoitti:

        Lapsilisät maksaa kela. Eli veronmaksajat.

        Miten ap muuten teki sen dna-testin? Olisi kiva kuulla. Veikkaan nimittäin että provoa pukkas nyt :D

        keväästä 2009 kela on maksanut,sitä ennen kunnat.


      • razorist
        ***** kirjoitti:

        Kuuleppas..ite keksit... tuommoisia asioita on, väärä isä maksaa.
        Minäkin tiedän tapauksen, kun mies on maksanut lapsen täysi-ikäisyyteen saakka elatusta. Itse ihmettelee, kuinka semmoisesta voi tulla raskaaksi, eli ei "oikea" yhdyntä.." mutta maksanut olen." Sen verran "räiskitty" kuitenkin, että luuli itseään isäksi.
        Minä tiedän, kuka lapsen isä on, kun olin porukassa, kun lapsi sai alkunsa. En koskaan uskaltanut kertoa.
        Tämä on kymmeniä vuosia vanha juttu, eikä kuulu aloittajan asiaan, mutta monta tarinaa on moisesta.
        Jos sinulla on todisteet, eli mustaa valkoisella, että olet maksanut, tee juttu ja ota omasi pois.
        Jos tunnesiteet lapseen, jatkuu... unohda saamiset ja huolehdi, että kun lapsi aikuistuu, kerro kaikki.

        "Minä tiedän, kuka lapsen isä on, kun olin porukassa, kun lapsi sai alkunsa."

        Hmm.. Tais olla aikamoiset orgiat silloin? =)


      • kuyaer
        ite keksit! kirjoitti:

        Jos vuosikausia pitää poikaa omanaan, häneen muodostuu vahva tunneside.
        Sitä ei tällainen biologisen isyyden puuttuminen muuksi muuta. Ja koska "omalle" lapsellehan ne rahat menivät, tuskin jälkikäteen harmittaisi.

        Ja kuka menisi tällaisessa tapuksessa isyystestiin vuosien jälkeen. Pah. Tää oli tyhjänpäiväinen moralistinen provo!

        Niin ja eihän sairauksiakaan ole olemassa vaan kaikki hiv, aids, tippurit ja klamydiat ovat vain kuvitelmaa.
        Kararat kouluun takaisin kun eivät ole elämää vielä nähneet paskaakaan. Kun pieni elämä pyörii navan ympärillä ei toi tietäkään mistään mitään ja jos sattuu kuulemaan jotain, se on uskomatonta ja provoa ja vaikka mitä. Näitä Dna paljatuksia on ollut myös minun tuttavapiirissä, joten tuo ei voi olla provo. Eihän tässä maailmassa ole kuin vain yksi totuus, sinun näkemyksesi ja uskomuksesi. Sinun kuules pitää liittyä hepsis kepsin järjestöön jossa on paljon sinun kaltaisiasi uskomattomia pellejä punaisine nenineen ja vaippoineen.


      • reppanat
        ***** kirjoitti:

        Kuuleppas..ite keksit... tuommoisia asioita on, väärä isä maksaa.
        Minäkin tiedän tapauksen, kun mies on maksanut lapsen täysi-ikäisyyteen saakka elatusta. Itse ihmettelee, kuinka semmoisesta voi tulla raskaaksi, eli ei "oikea" yhdyntä.." mutta maksanut olen." Sen verran "räiskitty" kuitenkin, että luuli itseään isäksi.
        Minä tiedän, kuka lapsen isä on, kun olin porukassa, kun lapsi sai alkunsa. En koskaan uskaltanut kertoa.
        Tämä on kymmeniä vuosia vanha juttu, eikä kuulu aloittajan asiaan, mutta monta tarinaa on moisesta.
        Jos sinulla on todisteet, eli mustaa valkoisella, että olet maksanut, tee juttu ja ota omasi pois.
        Jos tunnesiteet lapseen, jatkuu... unohda saamiset ja huolehdi, että kun lapsi aikuistuu, kerro kaikki.

        pitää olla aika pässi


      • saman kokenut

        testatkaa ennen kuin lapsi on 5 vuotias, muuten ette saa oikeutta.


      • saman kokenut
        ***** kirjoitti:

        Kuuleppas..ite keksit... tuommoisia asioita on, väärä isä maksaa.
        Minäkin tiedän tapauksen, kun mies on maksanut lapsen täysi-ikäisyyteen saakka elatusta. Itse ihmettelee, kuinka semmoisesta voi tulla raskaaksi, eli ei "oikea" yhdyntä.." mutta maksanut olen." Sen verran "räiskitty" kuitenkin, että luuli itseään isäksi.
        Minä tiedän, kuka lapsen isä on, kun olin porukassa, kun lapsi sai alkunsa. En koskaan uskaltanut kertoa.
        Tämä on kymmeniä vuosia vanha juttu, eikä kuulu aloittajan asiaan, mutta monta tarinaa on moisesta.
        Jos sinulla on todisteet, eli mustaa valkoisella, että olet maksanut, tee juttu ja ota omasi pois.
        Jos tunnesiteet lapseen, jatkuu... unohda saamiset ja huolehdi, että kun lapsi aikuistuu, kerro kaikki.

        rahoja ei saa takaisin, eikä edes isyyttään kumottua.


      • älä höpötä
        arvo-poika kirjoitti:

        keväästä 2009 kela on maksanut,sitä ennen kunnat.

        Mulla on ollu lapsi vuodesta 1994 ja ainakin siitä asti on kela makasanu lapsilisät eikä kunta.

        Käsittääkseni valtio maksoi lapsilisät jo 40-luvulla kun ne tuli.


      • Aisankannattajax..
        afsafasasasaasas kirjoitti:

        Lapsilisät maksaa kela. Eli veronmaksajat.

        Miten ap muuten teki sen dna-testin? Olisi kiva kuulla. Veikkaan nimittäin että provoa pukkas nyt :D

        ..joutuu uskomattoman moni äijä ja tunnetuinpia julki tulleita on kait kirjalija K. Päätalo, joka kirjoissaan käsitteli tuota tapausta melko avoimesti.
        Melkoisia tapauksiahan sitä on vuosien varrella tullut vastaan ja kuulluksi monenlaista tarinaa, miten on vedätetty tai yritetty vedättää olemattomalla isyydellä. Tarkkana saa olla suhteissaan, ettei tule rahastetuksi ja pitäkää pojat kortongeistanne huolta myös käytön jälkeen, ettei joku etevä täti kiikuta niitä kainalossaan hedelmöityshoitoklinikalle pakastukseen myöhempää käyttöä varten, nimittäin mitään ette mahda, kun kolmen vuoden päästä teiltä aletaan vaatimaan elatusmaksuja ja olette taatusti dna-testin mukaan lapsen isä, kun spermallanne on tehty keinohedelmöitys tietämättänne. Ja tämä tarina on tosi!


      • höpö höpö
        VekeVee kirjoitti:

        - Eihän täällä Suomessa nämä LastenSuojeluViranomaiset ole lainkaan kiinnostuneet siitä, kuka on lapsen isä!Täällä ei edes etsitä lapselle oikeaa isää, vaan lapsen elättäjää, joten on ihan sama heille, kuka se on, kunhan joku vaan saadaan maksamaan!Tosi on näin!

        Jos joku väittää isäksi voi sen tutkia. Kun testit on tehty tehdään kaikki paperit tapaamisia myöten. Jos tapaamisista ei sovita isäksi toteamisen jälkeen, voidaan ne myös myöhemmin laittaa paperille. Äiti voi myös kieltää isyyden tutkimisen, mutta silloin yleensä kysytään syytä perusteluineen. Esim, yhdenillan juttu josta ei nimeäkään ole tiedossa on aika hyvä syy jättää isyys tutkimatta. Silloin maksaja on valtio.
        Jos puhut pelkästä elättämisestä olet väärässä. Elatusmaksuja voi saada anteeksi jos elämäntilanne on huono. elatus sopimuksen voi saada myös nollaperinnällä, jolloin se tarkistetaan muutaman vuoden välein. Jos isä on vaikka työtön tai sairaspäivärahalla sopimusta laatiessa.
        Elarit siis saa valtiolta jopa kokonaan anteeksi, jos on vähävarainen.
        Ja isyys tukimus tehdään siksi, että lapsella on oikeus isään. Ei pelkän rahan takia.


      • Yksikään vanhempi ei maksa lapsilisiä! Elatusvelvollinen maksaa elatusmaksuja.


      • potaskaa
        afsafasasasaasas kirjoitti:

        Lapsilisät maksaa kela. Eli veronmaksajat.

        Miten ap muuten teki sen dna-testin? Olisi kiva kuulla. Veikkaan nimittäin että provoa pukkas nyt :D

        On nää tällaiset jutut varaan tosi kiva AP:n seurata.

        Ensinnäkin Voi kyllä lapsen tultua täysi-ikäiseksi tehdä itse maltaita maksavan DNA-testikimpan elätettävänä olleen kanssa.
        Ei riitä että tämä AP on "tehnyt" DNA-testin,
        testi pitää olla myös lapsesta.
        Näitä kahta vertaamalla selviää totuus.
        Ja vertailun tekee terveydenhuollon ammattilainen, ei se ole vain veriryhmään tai muuhun yksinkertaisuuteen perustuva.

        Sen sijaan jos lapsi syhtyy liitossa on aviomies automaattisesti lapsen huoltaja,
        jos on epäisys muusta voi toki DNA-testin saada läpi mutta siihen on oltava jo aikamoiset perusteet.
        Ei niihin testeihin marssita aivan noin vain.

        Että koko aloitus on melkoista sontaa
        tai äidinkieli hukassa ja elätettävä täysi-ikäinen.
        Jos kirjoittaja kirjoittaa jopa DNA-kokeesta ei hän takuuvarvasti ole sellisessa ollut.
        Kyseinen koe on DNA-testi, sillä nimellä se tehdään ja sillä nimellä kirjallinen vastauskin saadaan.

        (Tehnyt??? Pisdtoverikoe sormenpäästä? Uutta edistynyttä lääketiedettä ;D )


      • jj
        afsafasasasaasas kirjoitti:

        Lapsilisät maksaa kela. Eli veronmaksajat.

        Miten ap muuten teki sen dna-testin? Olisi kiva kuulla. Veikkaan nimittäin että provoa pukkas nyt :D

        mistähän rahoista se kela ne avustuksensa maksaa.....ettei vaan olisi veroeuroista :)


      • Vääryys on vallassa
        ***** kirjoitti:

        Kuuleppas..ite keksit... tuommoisia asioita on, väärä isä maksaa.
        Minäkin tiedän tapauksen, kun mies on maksanut lapsen täysi-ikäisyyteen saakka elatusta. Itse ihmettelee, kuinka semmoisesta voi tulla raskaaksi, eli ei "oikea" yhdyntä.." mutta maksanut olen." Sen verran "räiskitty" kuitenkin, että luuli itseään isäksi.
        Minä tiedän, kuka lapsen isä on, kun olin porukassa, kun lapsi sai alkunsa. En koskaan uskaltanut kertoa.
        Tämä on kymmeniä vuosia vanha juttu, eikä kuulu aloittajan asiaan, mutta monta tarinaa on moisesta.
        Jos sinulla on todisteet, eli mustaa valkoisella, että olet maksanut, tee juttu ja ota omasi pois.
        Jos tunnesiteet lapseen, jatkuu... unohda saamiset ja huolehdi, että kun lapsi aikuistuu, kerro kaikki.

        yhden vanhan jutun, jossa sosiaali-ihmiset valitsivat monista sen, joka pystyy maksamaan.
        Oikea isä kävi pientä tyttöä kerran katsomassa, kun kuuli sellaisen olevan olemassa ja ihmiset puhuivat ja epäilivät, että oikea isä oli "isä" ulkonäön perusteella.
        Mies myönsikin siinä isyytensä, kun tytön näki. Kuitenkin toinen maksoi elatuksen. Tällä oikealla isällä olikin jo suuri katras entuudestaan vaimonsa kanssa, joten ei hän siihen enää lisäsuita tarvinnut.
        Tänä päivänä yli 60-vuotias tytär pitää yhä maksajaa isänään. Minä tiedän tämän totuuden, koska vanha enoni sen minulle kertoi ja vakuutti sen olevan totta. Hän tiesi tapahtuman ja tunsi tuon oikean isä hyvin. En halua kaivaa menneitä asioita, joten olkoon näin!


      • kysyn vain
        Aisankannattajax.. kirjoitti:

        ..joutuu uskomattoman moni äijä ja tunnetuinpia julki tulleita on kait kirjalija K. Päätalo, joka kirjoissaan käsitteli tuota tapausta melko avoimesti.
        Melkoisia tapauksiahan sitä on vuosien varrella tullut vastaan ja kuulluksi monenlaista tarinaa, miten on vedätetty tai yritetty vedättää olemattomalla isyydellä. Tarkkana saa olla suhteissaan, ettei tule rahastetuksi ja pitäkää pojat kortongeistanne huolta myös käytön jälkeen, ettei joku etevä täti kiikuta niitä kainalossaan hedelmöityshoitoklinikalle pakastukseen myöhempää käyttöä varten, nimittäin mitään ette mahda, kun kolmen vuoden päästä teiltä aletaan vaatimaan elatusmaksuja ja olette taatusti dna-testin mukaan lapsen isä, kun spermallanne on tehty keinohedelmöitys tietämättänne. Ja tämä tarina on tosi!

        olla yhteydessä naisiin, jotka käyttävät hyväkseen ja vievät teitä kuin pässiä narussa. Siveys kunniaan, miehetkin!


      • äly hoi
        afsafasasasaasas kirjoitti:

        Lapsilisät maksaa kela. Eli veronmaksajat.

        Miten ap muuten teki sen dna-testin? Olisi kiva kuulla. Veikkaan nimittäin että provoa pukkas nyt :D

        jospa joku olisi taas lukenut edes tekstin niin voisi tietää mistä puhutaan. Isä joutuu maksamaan elatusapua lapsesta, jonka äidin kanssa ei ole ns.yhdessä eli eivät asu samassa osoitteessa. Lapsilisän maksaa todellakin kela ja siitä ei ollut kysymys. Lapsilisä menee automaattisesti lapsen huoltajalle ja sen saa jokaisesta lapsesta.


      • adoptio käyntiin
        ite keksit! kirjoitti:

        Jos vuosikausia pitää poikaa omanaan, häneen muodostuu vahva tunneside.
        Sitä ei tällainen biologisen isyyden puuttuminen muuksi muuta. Ja koska "omalle" lapsellehan ne rahat menivät, tuskin jälkikäteen harmittaisi.

        Ja kuka menisi tällaisessa tapuksessa isyystestiin vuosien jälkeen. Pah. Tää oli tyhjänpäiväinen moralistinen provo!

        Oikeusteitse voit hakea korvauksia jos tarve.

        Adoptoi "poikasi" , kun tunnesidekin on olemassa. Monilla ihmisillä on adoptio-lapsia ja monet lähettävät joka kuukausi avustusrahoja ulkomaisille lapsille, vaikka eivät niitä edes koskaan tapaa.


      • Sovittu juttu
        höpö höpö kirjoitti:

        Jos joku väittää isäksi voi sen tutkia. Kun testit on tehty tehdään kaikki paperit tapaamisia myöten. Jos tapaamisista ei sovita isäksi toteamisen jälkeen, voidaan ne myös myöhemmin laittaa paperille. Äiti voi myös kieltää isyyden tutkimisen, mutta silloin yleensä kysytään syytä perusteluineen. Esim, yhdenillan juttu josta ei nimeäkään ole tiedossa on aika hyvä syy jättää isyys tutkimatta. Silloin maksaja on valtio.
        Jos puhut pelkästä elättämisestä olet väärässä. Elatusmaksuja voi saada anteeksi jos elämäntilanne on huono. elatus sopimuksen voi saada myös nollaperinnällä, jolloin se tarkistetaan muutaman vuoden välein. Jos isä on vaikka työtön tai sairaspäivärahalla sopimusta laatiessa.
        Elarit siis saa valtiolta jopa kokonaan anteeksi, jos on vähävarainen.
        Ja isyys tukimus tehdään siksi, että lapsella on oikeus isään. Ei pelkän rahan takia.

        mutta poikani sai vapautuksen lastensa elatusmaksuista pienten tulojensa vuoksi. Asia toki sovittiin lasten äidin kanssa ja paperit piti toimittaa käräjäoikeuteen, josta tuli kirjallinen päätös. Lasten äiti taisi jopa saada paremmat tulot tällä järjestelyllä.


      • heiri*
        älä höpötä kirjoitti:

        Mulla on ollu lapsi vuodesta 1994 ja ainakin siitä asti on kela makasanu lapsilisät eikä kunta.

        Käsittääkseni valtio maksoi lapsilisät jo 40-luvulla kun ne tuli.

        Kyllä ainakin minulle 2009 ennen kevättä maksoi kunta lapsilisät kun isä jätti maksamatta, ja hainkin ne silloin itse kunnasta.. sitten se siirtyi kelalle, ja nykyisin saan ne siis kelalta.


      • heiri*
        heiri* kirjoitti:

        Kyllä ainakin minulle 2009 ennen kevättä maksoi kunta lapsilisät kun isä jätti maksamatta, ja hainkin ne silloin itse kunnasta.. sitten se siirtyi kelalle, ja nykyisin saan ne siis kelalta.

        Anteeksi piti kirjoittaa elatusmaksut eikä lapsilisät, sotkeennuin kun yllä olevassa tekstissä oli mainittu lapsilisät!! Elatusapua siis tarkotin, jonka isä maksaa lapsestaan..


      • yksi maksaja vain
        afsafasasasaasas kirjoitti:

        Lapsilisät maksaa kela. Eli veronmaksajat.

        Miten ap muuten teki sen dna-testin? Olisi kiva kuulla. Veikkaan nimittäin että provoa pukkas nyt :D

        Elatusmaksu ja lapslisä on kaksi eri asiaa. Kela maksaa lapsilisää jokaiselle Suomessa syntyneen lapsen ensisijaiselle huoltajalle. Elatusmaksu lankeaa siinä tapauksessa että vanhemmat ei asu yhdessä yleensä siis eroavat tai lapsi syntyy liiton ulkopuolella jolloin ensisijainen huoltaja on niinkutsuttu yksinhuoltaja. Näin valitettavaa on että joissakin tapauksissa lapsen äiti nimeää jonkun isäksi ja tämä sen uskoo muitta mutkitta esim. ns yhdenyön keikan jälkeen. Joissakin tapauksissa isä kandidaatteja on ollut dna testeissä paljon, kaverikin sai kutsun dna testiin 11 muun kanssa ja arvttiin voittajaksi, eikä muuta tietä ole kuin maksaa elatusmaksu, jotenkin tuntuu että näissä tapauksissa äidillä ei ole vastuuta. Alkuperäinen kysäjä ei koskaan saa rahojaan takaisin koska tässä katsotaan suomen oikeuskäytännön mukaan taas äidin ja lapsen etua. Kukapa tässä yhteiskunnassa isästä välittäisi.


      • "isän" puolella
        afsafasasasaasas kirjoitti:

        Lapsilisät maksaa kela. Eli veronmaksajat.

        Miten ap muuten teki sen dna-testin? Olisi kiva kuulla. Veikkaan nimittäin että provoa pukkas nyt :D

        Etpä taida tietää mikä on elatusapu, jonka biologinen isä maksaa. Hyi häpeä omaa kommettiasi..


      • hellys

        Uskomaton paikka, MAAILMA


      • ottaahan
        saman kokenut kirjoitti:

        rahoja ei saa takaisin, eikä edes isyyttään kumottua.

        Meillä oli perunkirjoitus appeni jälkeen.Kaikki me kuusi lasta tiesimme ettei yksi ollut siskomme vaan avioliitonaikana mummon hama.Kuitenkin lapsi sai kasvaa kuin kotonaan ja piti appea isänään ja peri kuten muutkin samanlaisenosansa pesästä.Eli aika aisankannattaja ja kunnon mies tuo appi.Arvaas mitä ajattelen tästä meidän mummosta.että kehtas.Mutta näitä toisten siittämiä laittaa thai naiset väärien miesten maksettavaksi jatkuvasti ja niistä kukaan nenästä vedetty ei valita vai oletko kuullut ja naiset vaan nauraa.


      • OK
        ottaahan kirjoitti:

        Meillä oli perunkirjoitus appeni jälkeen.Kaikki me kuusi lasta tiesimme ettei yksi ollut siskomme vaan avioliitonaikana mummon hama.Kuitenkin lapsi sai kasvaa kuin kotonaan ja piti appea isänään ja peri kuten muutkin samanlaisenosansa pesästä.Eli aika aisankannattaja ja kunnon mies tuo appi.Arvaas mitä ajattelen tästä meidän mummosta.että kehtas.Mutta näitä toisten siittämiä laittaa thai naiset väärien miesten maksettavaksi jatkuvasti ja niistä kukaan nenästä vedetty ei valita vai oletko kuullut ja naiset vaan nauraa.

        Hei,
        AVIOLIITOSSA SYNTYNYT LAPSI ON AINA MOLEMPIEN AVIOLIITON OSAPUOLTEN LAPSI. SIIS EI VÄLIÄ ONKO BIOLOGINEN VAIKO EIKÖ!!! MOLEMMAT AVIOLIITOSSA SYNTYNEEN LAPSEN VANHEMMAT OVAT TÄLLÖIN ELATUSVELVOLLISIA. AVIOLIITON ISYYTTÄ EI LAILLISESTI KYSEENALAISTETA.

        JOLLEI TAAS OLLA LAPSEN SYNTYMÄN HETKELLÄ AVIOLIITOSSA ISYYTTÄ EI OLE PAKKO TUNNUSTAA... ET SILLEENSÄ... JA JOS TUNNUSTAA, NIIN ON ISÄ, VAIKKEI OLISI BIOLOGINEN ISÄ...
        SIIS TÄSSÄ TAPAUKSESSA VOI, VAIKKA VARMISTUA ISYYDESTÄÄN VAIKKA NYT SILLÄ DNA -TESTILLÄ, JOS EPÄILEE ISYYTTÄÄN JA EI HALUA OLLA ISÄ TAI OTTAA KO. VASTUUTA ITSELLEEN VARMISTUMATTA.

        .... EI TÄSSÄ NYT KENESTÄKÄÄN KANNATA TEHDÄ MARTTYYRIÄ ETTÄ ON KASVATTANUT TAIKKA ELÄTTÄNYT JONKUN TOISEN BIOLOGISESTI OMAA...

        VAAN TÄSSÄ ON KIINNITETTÄVÄ HUOMIOTA SIIHEN, ONKO KO. LAPSEN ÄITI TARKOITUKSELLISESTI TÄSSÄ TAPAUKSESSA HALUNNUT HARHAUTUKSELLA JA PETOKSELLA, HANKKIA ENEMMÄN ELATUSTA KUIN VALTION KUULUU MAKSAA, JOS ISÄÄ EI OLE TUNNUSTETTU!!!! SAMOIN ONKO KO. ELETUKSEN MAKSAJA "ISÄLLÄ" NS. MAHDOLLISESTI HUIJATULLA, OLLUT OIKEUS ISYYDEN OIKEUKSIIN JA SAMOIN KUIN LAPSELLA OIKEUS ISÄÄNSÄ TAPAAMISEN YMS. MUODOSSA...??? VAIKO EI???


      • VELLIT JA PUUROT
        älä höpötä kirjoitti:

        Mulla on ollu lapsi vuodesta 1994 ja ainakin siitä asti on kela makasanu lapsilisät eikä kunta.

        Käsittääkseni valtio maksoi lapsilisät jo 40-luvulla kun ne tuli.

        NYT KÄSITTEET MALLILLEEN!!! ELI LAPSILISÄ TULEE KAIKILLE LAPSILLE 17 IKÄVUOTEEN ASTI... SIINÄ ISYYDESTÄ EI OLE PUHETTAKAAN TAI TAIKKA ÄITIYDESTÄ... TIETYSTI SITÄ LAPSILISÄÄ MAKSETAAN SILLE VANHEMMALLE KUMMAN LUONA LAPSI ASUU JA ELÄÄ PÄÄASIASSA VIRALLISESTI. TÄSTÄ ALKUPERÄISESSÄ KIRJOITUKSESSA EI OLE KYSE!!!!

        VAAN

        ELATUSTUESTA, MINKÄ MAKSAA TOINEN VANHEMPI TOISELLE, JONKA LUONA LAPSI PÄÄASIASSA ON

        TAIKKA ELATUSAVUSTA, MINKÄ KELA MAKSAA ELLEI ISYYTTÄ OLE TUNNUSTETTU TAI ASUTAAN AVIOLIITOSSA. (ENNEN TUEN TODELLAKIN MAKSOI KUNTA JA NYKYÄÄN KELA HOITAA ASIAN.)

        PITÄKÄÄ KÄSITTEET ERILLÄÄN TOISISTAAN, SILLÄ PUHUTAAN AIVAN ERI ASIOISTA.... JA LUKEKAA MYÖS ALKUPERÄINEN KOMMENTOITAVA TEKSTI NIIN TIEDÄTTE MITÄ KOMMENTOITTE YMS... EI MENE VELLIT JA PUUROT SEKAISIN...

        PIENESTÄ KEITOSTA VOI SAADA SUUREN SOPAN AIKAISEKSI, KUN SEKOITTAA KAIKKI SEKAISIN YHTEEN SOPPAAN YMMÄRTÄMÄTTÄ MITÄ SEKAAN LAITTAA...


      • laki on kuin
        saman kokenut kirjoitti:

        rahoja ei saa takaisin, eikä edes isyyttään kumottua.

        rahoja takaisi..... isyyden saa kumottua...... ei elatusvelvollisuus ole biologiasta kiinni vaan ..... noissa asioissa haetaa elatusvelvollista..... nopin se vaan menee..... toisaalta ko lapsi ei tule olemaan perinnönjaossa mukana...


      • ,KK,K,K,K,K,YKYUKJTJ
        VELLIT JA PUUROT kirjoitti:

        NYT KÄSITTEET MALLILLEEN!!! ELI LAPSILISÄ TULEE KAIKILLE LAPSILLE 17 IKÄVUOTEEN ASTI... SIINÄ ISYYDESTÄ EI OLE PUHETTAKAAN TAI TAIKKA ÄITIYDESTÄ... TIETYSTI SITÄ LAPSILISÄÄ MAKSETAAN SILLE VANHEMMALLE KUMMAN LUONA LAPSI ASUU JA ELÄÄ PÄÄASIASSA VIRALLISESTI. TÄSTÄ ALKUPERÄISESSÄ KIRJOITUKSESSA EI OLE KYSE!!!!

        VAAN

        ELATUSTUESTA, MINKÄ MAKSAA TOINEN VANHEMPI TOISELLE, JONKA LUONA LAPSI PÄÄASIASSA ON

        TAIKKA ELATUSAVUSTA, MINKÄ KELA MAKSAA ELLEI ISYYTTÄ OLE TUNNUSTETTU TAI ASUTAAN AVIOLIITOSSA. (ENNEN TUEN TODELLAKIN MAKSOI KUNTA JA NYKYÄÄN KELA HOITAA ASIAN.)

        PITÄKÄÄ KÄSITTEET ERILLÄÄN TOISISTAAN, SILLÄ PUHUTAAN AIVAN ERI ASIOISTA.... JA LUKEKAA MYÖS ALKUPERÄINEN KOMMENTOITAVA TEKSTI NIIN TIEDÄTTE MITÄ KOMMENTOITTE YMS... EI MENE VELLIT JA PUUROT SEKAISIN...

        PIENESTÄ KEITOSTA VOI SAADA SUUREN SOPAN AIKAISEKSI, KUN SEKOITTAA KAIKKI SEKAISIN YHTEEN SOPPAAN YMMÄRTÄMÄTTÄ MITÄ SEKAAN LAITTAA...

        CAPSLOCKINRAISKAAJAT, tuollaista tekstiä on todella tyhmää lukea..


      • mk
        OK kirjoitti:

        Hei,
        AVIOLIITOSSA SYNTYNYT LAPSI ON AINA MOLEMPIEN AVIOLIITON OSAPUOLTEN LAPSI. SIIS EI VÄLIÄ ONKO BIOLOGINEN VAIKO EIKÖ!!! MOLEMMAT AVIOLIITOSSA SYNTYNEEN LAPSEN VANHEMMAT OVAT TÄLLÖIN ELATUSVELVOLLISIA. AVIOLIITON ISYYTTÄ EI LAILLISESTI KYSEENALAISTETA.

        JOLLEI TAAS OLLA LAPSEN SYNTYMÄN HETKELLÄ AVIOLIITOSSA ISYYTTÄ EI OLE PAKKO TUNNUSTAA... ET SILLEENSÄ... JA JOS TUNNUSTAA, NIIN ON ISÄ, VAIKKEI OLISI BIOLOGINEN ISÄ...
        SIIS TÄSSÄ TAPAUKSESSA VOI, VAIKKA VARMISTUA ISYYDESTÄÄN VAIKKA NYT SILLÄ DNA -TESTILLÄ, JOS EPÄILEE ISYYTTÄÄN JA EI HALUA OLLA ISÄ TAI OTTAA KO. VASTUUTA ITSELLEEN VARMISTUMATTA.

        .... EI TÄSSÄ NYT KENESTÄKÄÄN KANNATA TEHDÄ MARTTYYRIÄ ETTÄ ON KASVATTANUT TAIKKA ELÄTTÄNYT JONKUN TOISEN BIOLOGISESTI OMAA...

        VAAN TÄSSÄ ON KIINNITETTÄVÄ HUOMIOTA SIIHEN, ONKO KO. LAPSEN ÄITI TARKOITUKSELLISESTI TÄSSÄ TAPAUKSESSA HALUNNUT HARHAUTUKSELLA JA PETOKSELLA, HANKKIA ENEMMÄN ELATUSTA KUIN VALTION KUULUU MAKSAA, JOS ISÄÄ EI OLE TUNNUSTETTU!!!! SAMOIN ONKO KO. ELETUKSEN MAKSAJA "ISÄLLÄ" NS. MAHDOLLISESTI HUIJATULLA, OLLUT OIKEUS ISYYDEN OIKEUKSIIN JA SAMOIN KUIN LAPSELLA OIKEUS ISÄÄNSÄ TAPAAMISEN YMS. MUODOSSA...??? VAIKO EI???

        Lapsi on lain mukaan yhteinen jos toinen ei kiistä sitä ja jos aviopuolisoista toinen haluaa varmistaa testeillä onko hän todella biolooginen isä niin testit täytyy tehdä mutta pääsääntäisesti avioliitossa lapsi on puolisoitten jos toinen ei kiistä isyyttä ja niin edelleen.
        Lehdissa on ollut juttua kun naisella avioliitossa oli toinen mies ja tuli raskaaksi ja mies ei kiistä isyyttä niin bioloogisella isällä ei ole mitään oikeuksia lapseen kun kukaan ei voi vaatia testejä lain mukaan. Jos ei ole avioliitossa niin ei kannata myöntää isyyttä ilman testeja jos ei ole 100% varma että olet lapsen isä ja siitä täytyy kirjoittaa paperit että myönnät isyyden ja istä ei tartte tehdä jos epäilet ja silloin täytyy vaatia testit.


      • kgk45
        potaskaa kirjoitti:

        On nää tällaiset jutut varaan tosi kiva AP:n seurata.

        Ensinnäkin Voi kyllä lapsen tultua täysi-ikäiseksi tehdä itse maltaita maksavan DNA-testikimpan elätettävänä olleen kanssa.
        Ei riitä että tämä AP on "tehnyt" DNA-testin,
        testi pitää olla myös lapsesta.
        Näitä kahta vertaamalla selviää totuus.
        Ja vertailun tekee terveydenhuollon ammattilainen, ei se ole vain veriryhmään tai muuhun yksinkertaisuuteen perustuva.

        Sen sijaan jos lapsi syhtyy liitossa on aviomies automaattisesti lapsen huoltaja,
        jos on epäisys muusta voi toki DNA-testin saada läpi mutta siihen on oltava jo aikamoiset perusteet.
        Ei niihin testeihin marssita aivan noin vain.

        Että koko aloitus on melkoista sontaa
        tai äidinkieli hukassa ja elätettävä täysi-ikäinen.
        Jos kirjoittaja kirjoittaa jopa DNA-kokeesta ei hän takuuvarvasti ole sellisessa ollut.
        Kyseinen koe on DNA-testi, sillä nimellä se tehdään ja sillä nimellä kirjallinen vastauskin saadaan.

        (Tehnyt??? Pisdtoverikoe sormenpäästä? Uutta edistynyttä lääketiedettä ;D )

        DNA-koe tai -testi.. aivan sama miten ap on asian muotoillut, kuitenkin jokaisen täysijärkisen ihmisen pitäisi ymmärtää mitä ap tarkoittaa, sen sijaan muiden virheelliset kirjoitukset lapsilisästä ja elatusavusta ovat erittäin harhaanjohtavia, sillä ne ovat täysin eri asiat.
        Tälläisen DNA yhteensopivuus kokeen voi nykyään tehdä jo ihan yksityisessä erikoislaboratoriossakin pelkällä sylkinäytteellä, ja mielestäni se on erittäin oikeutettua keneltä tahansa sillä miesten vedätyksiä tapahtuu niin useasti että tälläisille tilanteille olisi kertakaikkiaan saatava lopullinen piste.


      • Äitiävarakkaampiisä
        ite keksit! kirjoitti:

        Jos vuosikausia pitää poikaa omanaan, häneen muodostuu vahva tunneside.
        Sitä ei tällainen biologisen isyyden puuttuminen muuksi muuta. Ja koska "omalle" lapsellehan ne rahat menivät, tuskin jälkikäteen harmittaisi.

        Ja kuka menisi tällaisessa tapuksessa isyystestiin vuosien jälkeen. Pah. Tää oli tyhjänpäiväinen moralistinen provo!

        Se on totta, että omaan lapseen muodostuu niin vahva tunneside, että vaikka DNA paljastaisi ettei olisikaan isä, ei sillä olisi merkitystä.

        MUTTA. Siitä elatusavusto. SITÄ EI MAKSETA LAPSELLE, vaan käytännössä täysin hänen lähivanhemmalleen ja silloin voi vituttaa ja kovasti.

        Itse olen naimisissa, mutta jos eroaisimme vaimoni kanssa ja hänestä tulisi lähivanhempi niin minun maksamani elatusapu olisi isolta osin pois lasten hyvinvoinnista, sillä kaikki se raha jonka vaimoni tuhlaisi johonkin täysin turhaan lapsiini liittyvään asiaan olisi pois siitä rahasta jonka pystyisin käyttämään lapsiini. Ja koska olen selvästi parempituloinen kuin vaimoni, niin se hukkaan heitetty elatusapu olisi suuria summia ja kaikki pois lapsiltani.

        Tulojani nostaa juuri se seikka, että olen vaimoani fiksumpi raha-asioissa ja olen aina hoitanut asiani paremmin ja sama pätee varmaan moneen muuhunkin perheeseen, jossa se varakkaampi ja paremmin tienaava on myös yleensä se joka käyttäisi rahat paremmin lapseen ja lapsen tulavaisuuteen kuin se rahan kanssa haihatteleva (monesti äiti).


    • Oma vikasi

      Olin naimisissa, salarakkaani oli myös naimisissa. Tuli raskaaksi, väitti että lapsi minun. Sanoin että ei kerrota kenellekään yhtään mitään, ei ukkosi mitään huomaa, olemme samannäköisiä. Niin tehtiin ja meni läpi kuin väärä raha. Minulla omia lapsia ihan tarpeeksi, eikä naisten juttuihin muutenkaan ole luotamista. Voi olla aivan hyvin ettei lapsi ole minun, se ja sama.

      Sinä saat syyttää vain itseäsi. Miksi et teettänyt heti dna-testiä?! Länsimaissa asiaa on tutkittu, kymmenisen prosenttia lapsista on muiden miehen siittämiä mitä virallinen tieto on. Eli aika huoria naiset on, ei heidän sanaansa voi eikä pidä luottaa!

      • niinnnn

        Tietysti jokainen järkevä mies vaatii dna testin, jos nainen "vahingossa" tulee raskaaksi, erityisesti jos kyse on siis satunnaisesta kumppanista, entisestä kumppanista tms. eli ei parisuhteessa. Usein nainen ei oikeasti tule vahingossa raskaaksi vaan haluaa lapsen ja silloin isäehdokkaita voi olla useampia, mutta sitä hän ei tietenkään kerro vaan valitsee esim. varallisuuden perusteella parhaan. Kuitenkin lapsen parhaaksi on se, että biologinen isä on tiedossa. Jos lapsi vaikka sairastuu joskus ja tarvitsee vaikka munuaista. On väärin sekä lasta että oletettua tai oikeaa isää kohtaan, jos isyyttä ei ole tarkastettu.

        Isyydenhän voi tutkia vaikka lapsi olisi jo isompi.


      • tiitus-ta
        niinnnn kirjoitti:

        Tietysti jokainen järkevä mies vaatii dna testin, jos nainen "vahingossa" tulee raskaaksi, erityisesti jos kyse on siis satunnaisesta kumppanista, entisestä kumppanista tms. eli ei parisuhteessa. Usein nainen ei oikeasti tule vahingossa raskaaksi vaan haluaa lapsen ja silloin isäehdokkaita voi olla useampia, mutta sitä hän ei tietenkään kerro vaan valitsee esim. varallisuuden perusteella parhaan. Kuitenkin lapsen parhaaksi on se, että biologinen isä on tiedossa. Jos lapsi vaikka sairastuu joskus ja tarvitsee vaikka munuaista. On väärin sekä lasta että oletettua tai oikeaa isää kohtaan, jos isyyttä ei ole tarkastettu.

        Isyydenhän voi tutkia vaikka lapsi olisi jo isompi.

        katkeria oo? On sitä sävyä nuissa vastauksissa...on joo kaikkia naiset huoria, mutta miehet on mieshuoria :D


      • oooooooooooohjlovhj

        Pikku oikaisu: Kymmenen prosenttia dna-testien tuloksista osoittaa että lapsen isä on joku muu kuin oletettu. Siis kymmenen prosenttia testatuista. Läheskään kaikkien syntyvien lasten isyyttä ei tarkisteta dna-testillä. Huomannet eron.


      • perheenisä

        Silloin ei ollut vielä DNA.ta keksitty tai oli huikean kallis. Et tainnut lukea kuin osat sanomastani kun siinä näes kirjoitin että olin KÖYHÄ. Se tarkoittaa että minulla ei ollut RAHAA maksaa mitään testiä. Helppo sinun sanoa kun et ole ollut sellaisessa asemassa että ei ollut joka päivä leivänpalaa laittaa suuhun.
        Puhu itse omasta tilanteestasi, minä asun myöskin länsimaassa. Aukaise silmäsi ja katso ympärillesi, ei kaikki ole täälläkään niin hyvässä asemassa kuin sinä, että on varaa heittää satoja euroja testeihin kun ei ole ruokaankaan rahaa.( Tämä oli silloinen tilanteeni, ei tämänhetkinen.) Testit tein heti kun sain siihen varaa.


      • tutkittua
        oooooooooooohjlovhj kirjoitti:

        Pikku oikaisu: Kymmenen prosenttia dna-testien tuloksista osoittaa että lapsen isä on joku muu kuin oletettu. Siis kymmenen prosenttia testatuista. Läheskään kaikkien syntyvien lasten isyyttä ei tarkisteta dna-testillä. Huomannet eron.

        tulevaisuudessa testataan ja katsotaan automaattisesti onko lapsi oma vai vieraan. Mutta toki asian voi kyseenalaistaa hyvissä ajoin nykyäänkin. Jos hiukankin epäilee kannattaa dna tutkia ennen kuin lapsi on 2v. Siinä vaiheessa isyyden kumous onnistuu helpommin.


      • Diipa daapa
        tutkittua kirjoitti:

        tulevaisuudessa testataan ja katsotaan automaattisesti onko lapsi oma vai vieraan. Mutta toki asian voi kyseenalaistaa hyvissä ajoin nykyäänkin. Jos hiukankin epäilee kannattaa dna tutkia ennen kuin lapsi on 2v. Siinä vaiheessa isyyden kumous onnistuu helpommin.

        Tuskin. Yhteiskunnalle on halvempaa se, että lapsen elättää kuka tahansa mies kuin että todettaisiin isättömiä lapsia yhtään enempää kuin on pakko. Miksi siis yhteiskunta kustantaisi enempää testejä kuin on pakko vain todetakseen joutuneensa taas maksumieheksi?


      • yhteiskunta
        Diipa daapa kirjoitti:

        Tuskin. Yhteiskunnalle on halvempaa se, että lapsen elättää kuka tahansa mies kuin että todettaisiin isättömiä lapsia yhtään enempää kuin on pakko. Miksi siis yhteiskunta kustantaisi enempää testejä kuin on pakko vain todetakseen joutuneensa taas maksumieheksi?

        Et kai sä luule että isyyden tunnustaminen takaa lapselle elatuksen isän taholta? Optimistipa olet! Minun lapseni syntyi hedelmöityshoitojen tuloksena, hartaasti odotettuna ja toivottuna, kahdeksan avioliittovuoden jälkeen ja ennen kuin 2v synttäreitä juhlittiin oli isukki nostanut kytkintä. Eikä suostu maksamaan latiakaan, yhteiskunta hoitaa.


      • öööööö
        perheenisä kirjoitti:

        Silloin ei ollut vielä DNA.ta keksitty tai oli huikean kallis. Et tainnut lukea kuin osat sanomastani kun siinä näes kirjoitin että olin KÖYHÄ. Se tarkoittaa että minulla ei ollut RAHAA maksaa mitään testiä. Helppo sinun sanoa kun et ole ollut sellaisessa asemassa että ei ollut joka päivä leivänpalaa laittaa suuhun.
        Puhu itse omasta tilanteestasi, minä asun myöskin länsimaassa. Aukaise silmäsi ja katso ympärillesi, ei kaikki ole täälläkään niin hyvässä asemassa kuin sinä, että on varaa heittää satoja euroja testeihin kun ei ole ruokaankaan rahaa.( Tämä oli silloinen tilanteeni, ei tämänhetkinen.) Testit tein heti kun sain siihen varaa.

        eihän dna-testi maksa mitään.


      • 29
        öööööö kirjoitti:

        eihän dna-testi maksa mitään.

        niin ei maksa mitään? Se maksaa tämän hetkisten tietojen mukaan 400€ jollei pysty perustelemaan sen tarpeellisuutta, jos pystyy perustelemaan saa lastenvalvojalta lähetteen ja silloin testin maksaa yhteiskunta.


      • Oma vika
        yhteiskunta kirjoitti:

        Et kai sä luule että isyyden tunnustaminen takaa lapselle elatuksen isän taholta? Optimistipa olet! Minun lapseni syntyi hedelmöityshoitojen tuloksena, hartaasti odotettuna ja toivottuna, kahdeksan avioliittovuoden jälkeen ja ennen kuin 2v synttäreitä juhlittiin oli isukki nostanut kytkintä. Eikä suostu maksamaan latiakaan, yhteiskunta hoitaa.

        Kannattaa siksi ottaa rikas, eikä persaukinen mies.


      • Lakineuvo
        perheenisä kirjoitti:

        Silloin ei ollut vielä DNA.ta keksitty tai oli huikean kallis. Et tainnut lukea kuin osat sanomastani kun siinä näes kirjoitin että olin KÖYHÄ. Se tarkoittaa että minulla ei ollut RAHAA maksaa mitään testiä. Helppo sinun sanoa kun et ole ollut sellaisessa asemassa että ei ollut joka päivä leivänpalaa laittaa suuhun.
        Puhu itse omasta tilanteestasi, minä asun myöskin länsimaassa. Aukaise silmäsi ja katso ympärillesi, ei kaikki ole täälläkään niin hyvässä asemassa kuin sinä, että on varaa heittää satoja euroja testeihin kun ei ole ruokaankaan rahaa.( Tämä oli silloinen tilanteeni, ei tämänhetkinen.) Testit tein heti kun sain siihen varaa.

        Rikosilmoitus törkeästä petoksesta vireille ja heti. Vaadit rahoja takaisin korkoineen.


      • :D Naiset on huoria...ja miehet käy huorissa...
        Näin ollen ei ole miehiinkään luottamista...!!


      • Pööhhhh

        sinä sitten olit, jos et miespuolinen huora. Sinä vain et voi tulla raskaaksi!


      • _mummi__

        mikähän sinä olet nimimerkki oma vikasi? Petit vaimoasi, eli etköhän tuota itsekkin aika "huora"ole?


      • Joakim12345
        Oma vika kirjoitti:

        Kannattaa siksi ottaa rikas, eikä persaukinen mies.

        suomesta taida edes löytää rikkaita miehiä, ellei sitten puhuta näistä 50-70 vuotiasta lottovoittajista.


      • DNA MIES
        oooooooooooohjlovhj kirjoitti:

        Pikku oikaisu: Kymmenen prosenttia dna-testien tuloksista osoittaa että lapsen isä on joku muu kuin oletettu. Siis kymmenen prosenttia testatuista. Läheskään kaikkien syntyvien lasten isyyttä ei tarkisteta dna-testillä. Huomannet eron.

        on jotakin 18% lapsista on eri miehen siittämiä kuin "ISÄN". Nykyään naiset harrastavat myös usein ryhmäseksiä pettäessään miehiään. Eli voi olla jopa kolmen tai neljän miehen siittiöt kilpailemassa naisen sisällä paremmuudesta hedelmöittää munasolu. Ottaakaa opiksi miehet ja vaatikaa aina dna testiä!


      • asdjklsfj
        29 kirjoitti:

        niin ei maksa mitään? Se maksaa tämän hetkisten tietojen mukaan 400€ jollei pysty perustelemaan sen tarpeellisuutta, jos pystyy perustelemaan saa lastenvalvojalta lähetteen ja silloin testin maksaa yhteiskunta.

        Kokemuksesta voin sanoa ettei maksa yhtään mitään se testi. Lastenvalvojalle sanottiin vaan että mies epäilee ja se riitti lähetteen saamiseksi...eipä tarvi kenenkään enää epäillä kun asia todistettu kunnolla


      • ykshuora
        tietokonevirus kirjoitti:

        :D Naiset on huoria...ja miehet käy huorissa...
        Näin ollen ei ole miehiinkään luottamista...!!

        ihmettelen miesten järjenjuoksua haukkua naisia huoriks :D


      • provo mikä provo
        perheenisä kirjoitti:

        Silloin ei ollut vielä DNA.ta keksitty tai oli huikean kallis. Et tainnut lukea kuin osat sanomastani kun siinä näes kirjoitin että olin KÖYHÄ. Se tarkoittaa että minulla ei ollut RAHAA maksaa mitään testiä. Helppo sinun sanoa kun et ole ollut sellaisessa asemassa että ei ollut joka päivä leivänpalaa laittaa suuhun.
        Puhu itse omasta tilanteestasi, minä asun myöskin länsimaassa. Aukaise silmäsi ja katso ympärillesi, ei kaikki ole täälläkään niin hyvässä asemassa kuin sinä, että on varaa heittää satoja euroja testeihin kun ei ole ruokaankaan rahaa.( Tämä oli silloinen tilanteeni, ei tämänhetkinen.) Testit tein heti kun sain siihen varaa.

        jos sulla oli perusteita epäillä, niin et joudu itse testiä maksamaan, jos ei ollut ja itse maksoit, niin kerropas millaisella neuvottelulla sait sitten sen lapsen dna -näytteen ??


      • asiaaaaaa

        Totuus on,kuinka moni väärä isä on joko tietäen tai tietämättään isi ,mutta oikea isä pysyy piilossa .Laki ennen ainkin suojeli naista, avioliitossa olevan naisen lapsi oli aviomies, ja väkisin ei kokeisiin saanut.Eron sattuessa edelleen lapsi oli aviomiehen, ja hän maksoi.Mutta jos toi nyt oli totta, saahan ne rahat pois, mutta kuinka ja miksi vasta nyt moinen testi..Suhde lapseen tuskin tarvitsee muuttua,hän on viaton aina tälläisessä.


      • kokemusta on
        niinnnn kirjoitti:

        Tietysti jokainen järkevä mies vaatii dna testin, jos nainen "vahingossa" tulee raskaaksi, erityisesti jos kyse on siis satunnaisesta kumppanista, entisestä kumppanista tms. eli ei parisuhteessa. Usein nainen ei oikeasti tule vahingossa raskaaksi vaan haluaa lapsen ja silloin isäehdokkaita voi olla useampia, mutta sitä hän ei tietenkään kerro vaan valitsee esim. varallisuuden perusteella parhaan. Kuitenkin lapsen parhaaksi on se, että biologinen isä on tiedossa. Jos lapsi vaikka sairastuu joskus ja tarvitsee vaikka munuaista. On väärin sekä lasta että oletettua tai oikeaa isää kohtaan, jos isyyttä ei ole tarkastettu.

        Isyydenhän voi tutkia vaikka lapsi olisi jo isompi.

        Nythän on niin, että isyyden toteamiseen ei kyllä tarvita DNA testiä. Selviää ihan verikokeilla. Kokemusta on.


      • xy

        ei sitä lasta yksin tehdä. Lakkaa nimittelemästä huoraks


      • tietoa!
        kokemusta on kirjoitti:

        Nythän on niin, että isyyden toteamiseen ei kyllä tarvita DNA testiä. Selviää ihan verikokeilla. Kokemusta on.

        Kyllä isyys testi voidaan tehdä ilman verikoettakin.Vauvan syljestä sekä tietty isä ehdokkaan :)


      • öööööö kirjoitti:

        eihän dna-testi maksa mitään.

        250e/per henkilö eli lapsi,äiti&isä =750e
        Mikäli toinen mies on jo tunnustanut lapsen voi hän halutessaan pitää isyytensä.
        Itse sain dna-näytteen edesmenneestä isästäni joka ei vain ollut tunnustanut.
        Biologinen siskoni ilmoitti suru-uutisen tuoneelle poliisille, että on yksi tunnustamaton sisko.
        Käräjäoikeudesta 500e uhkasakolla oli minun mentävä antamaan dna-näyte.
        Äitini ei kiistänyt eikä puoltanut. Itselleni tärkeintä oli saada tieto varmana vaikka siihen meni 22v.
        Lapsen oikeus oli se isä millainen tahansa.


      • älä kohenna ilman...
        Diipa daapa kirjoitti:

        Tuskin. Yhteiskunnalle on halvempaa se, että lapsen elättää kuka tahansa mies kuin että todettaisiin isättömiä lapsia yhtään enempää kuin on pakko. Miksi siis yhteiskunta kustantaisi enempää testejä kuin on pakko vain todetakseen joutuneensa taas maksumieheksi?

        ihmettelen vaan että miksi ihmeessä pitää sitten touhuta sen mulkkunsa kanssa ...
        miksi kohentaa ilman kortsua ... ja miksi ylipäänsä pitää saada lapsia aikaan kun sitten ei kuitenkaan ota oikea isä vastuuta tai äiti puhuu isästä paskaa ...


      • potaskaa
        tietoa! kirjoitti:

        Kyllä isyys testi voidaan tehdä ilman verikoettakin.Vauvan syljestä sekä tietty isä ehdokkaan :)

        Jep, onnistuu tuo DNA'n tutkiminen ilman verikokeitakin
        vaikkapa syljestä.
        Vaan niitä tekee vain rikostutkinta.
        Ihmisen DNA'ta ei tutkita ilman tämän, systeemin tai huoltajan lupaa.
        Ei siis auta että pumpelipuikolla tutista sylkeä ja labraan, ei onnistu.


      • potaskaa
        perheenisä kirjoitti:

        Silloin ei ollut vielä DNA.ta keksitty tai oli huikean kallis. Et tainnut lukea kuin osat sanomastani kun siinä näes kirjoitin että olin KÖYHÄ. Se tarkoittaa että minulla ei ollut RAHAA maksaa mitään testiä. Helppo sinun sanoa kun et ole ollut sellaisessa asemassa että ei ollut joka päivä leivänpalaa laittaa suuhun.
        Puhu itse omasta tilanteestasi, minä asun myöskin länsimaassa. Aukaise silmäsi ja katso ympärillesi, ei kaikki ole täälläkään niin hyvässä asemassa kuin sinä, että on varaa heittää satoja euroja testeihin kun ei ole ruokaankaan rahaa.( Tämä oli silloinen tilanteeni, ei tämänhetkinen.) Testit tein heti kun sain siihen varaa.

        Ensinnäkin kuinka helvatan vanhasta jutusta on olevinaan kysymys.
        DNA'ta on ihan lastenvalvojan systeemien kautta testailtu jo 26 vuotta sitten ainakin.
        Ja KÖYHÄ ei maksa elareita vaan silloin ne maksaa valtio jos tulot ovat liian pienet.
        Että jos ei ole leivänpalaa niin ei maksa kyllä elareitakaan.

        Missä hemmetissä teit testit?
        Ei niitä itse missään tehdä. Eli?

        Miten sait teetettyä lapsen DNA-testin?
        Yli 5-vuotiaan lapsen testauttaminen ei mene läpi ilman äidin suostumusta.

        Jutussasi liian moni asia mättää.


      • Kohtalon iva
        Joakim12345 kirjoitti:

        suomesta taida edes löytää rikkaita miehiä, ellei sitten puhuta näistä 50-70 vuotiasta lottovoittajista.

        Tutkitusti helpoin tapa rikastua suomessa on ottaa rikas puoliso ! Rikkaiden miesten iskemiseksi tarvitaan rikkaiden naisten iskemistä. Mutta - niin tai näin isät ja äidit, ajatelkaa viattomien lasten etua. Isänikään ei koskaan maksellut elatusmaksujaan tai edes välittänyt meidän 4 lapsen isyydestä. Se kertoo sankaritarinoita elämästään mutta ei siitä ollut edes isäksi, ei edes pysymään kotona. Viinaa, rattijuoppoilua ja vielä 18 vuotta eli naisen kanssa joka putsas siltä kaiken metsästysseuran kokouksen aikana rekkaan ja häipy - jätti pistoolin ja lippaan pöydälle lähteissään. P----n väliä, vähän ajan päästä lyöttäyty kolmannen naisen rinnalle eläkepäivikseen.
        Ei meilläkään onneksi ole huolta omia polkujaan elävän miehen rämpimisestä elämän poluilla, pärjää omillaan ja kaikki hyvin. Siihen aikaan elatusapua jäi saamatta kumminkin "virkailijan junailtua" kymmeniä tuhansia, asia kerrottiin sosiaalivirastosta vasta vuosia sen jälkeen kun elatusmaksuvelvollisuus oli päättynyt. Mitä sitten, ei äiti siitä mitään kärsinyt, mutta ei ollut kyllä mitään askareita eikä harrastuksiakaan, kaikki meni elämiseen. Virikkeet oli enemmän naapurustossa kaveriporukassa tai mukana matkailussa, sukulaisissa. Ajatelkaa sitä, ei ole ihme
        että lapsenne vandalisoi katuja, polttaa kirkkoja ja kaatelee hautakiviä - meillä oli sentään maaseutu, omakotitalo ja naapurit, mutta nykylapsilla on vain kadut ja jengit !
        TUKEKAA LAPSIANNE, älkää ruinatko sääliä elatusvelvollisuudesta. Raukkamaista rutinaa niin pienistä osista - elatustuki on vielä pieni elämisen kuluihin nähden. Te vaikutatte elatuksenne ja osanne hoitamalla siihen miten lapsenne näkevät tulevaisuutensa ja löytävät harrastusten kautta ammattinsa ja osaamisensa, mahdollisuutensa edetä, mennä muiden tasolla mukana uraa eteenpäin. Älkää tehkö tappelemalla lapsistanne eriarvoisia ja vähäosaisia. Lapsenne kyllä muistaa sen minkä te haluatte unohtaa, lopun ikäänsä.


      • heh.
        potaskaa kirjoitti:

        Ensinnäkin kuinka helvatan vanhasta jutusta on olevinaan kysymys.
        DNA'ta on ihan lastenvalvojan systeemien kautta testailtu jo 26 vuotta sitten ainakin.
        Ja KÖYHÄ ei maksa elareita vaan silloin ne maksaa valtio jos tulot ovat liian pienet.
        Että jos ei ole leivänpalaa niin ei maksa kyllä elareitakaan.

        Missä hemmetissä teit testit?
        Ei niitä itse missään tehdä. Eli?

        Miten sait teetettyä lapsen DNA-testin?
        Yli 5-vuotiaan lapsen testauttaminen ei mene läpi ilman äidin suostumusta.

        Jutussasi liian moni asia mättää.

        Juuri näin. Aloittaja on tehnyt liian vaikean provon itselleen :D


      • Kyllästynyt yleistäm

        Siihen huorintekoon tarvitaan myös miestä. Mieti sitä ja pitkään.


      • Käytä kortsua

        Itse olet aikamoinen huoripukki. Käyt vieraissa naimassa, mutta et vastaa jätöksistäsi.


      • höpölöpö___
        potaskaa kirjoitti:

        Jep, onnistuu tuo DNA'n tutkiminen ilman verikokeitakin
        vaikkapa syljestä.
        Vaan niitä tekee vain rikostutkinta.
        Ihmisen DNA'ta ei tutkita ilman tämän, systeemin tai huoltajan lupaa.
        Ei siis auta että pumpelipuikolla tutista sylkeä ja labraan, ei onnistu.

        öh... niitä nettitestejä saa ostettua :) sylki tai hius... maksaa n. 200e...


      • eräsNAINEN_80
        potaskaa kirjoitti:

        Ensinnäkin kuinka helvatan vanhasta jutusta on olevinaan kysymys.
        DNA'ta on ihan lastenvalvojan systeemien kautta testailtu jo 26 vuotta sitten ainakin.
        Ja KÖYHÄ ei maksa elareita vaan silloin ne maksaa valtio jos tulot ovat liian pienet.
        Että jos ei ole leivänpalaa niin ei maksa kyllä elareitakaan.

        Missä hemmetissä teit testit?
        Ei niitä itse missään tehdä. Eli?

        Miten sait teetettyä lapsen DNA-testin?
        Yli 5-vuotiaan lapsen testauttaminen ei mene läpi ilman äidin suostumusta.

        Jutussasi liian moni asia mättää.

        kyllä niitä kotitestejä voi itse tehdä eikä tarvi äidin suostumusta jos vain saa lapsesta näytteen otettua!! ja toiseksi, jos on suuret tulot, joutuu maksamaan suuret elarit. jos on suuri asuntolaina, sitä ei lasketa menoiksi kuin tietyltä osalta. eli joo, kyllä siinä voi joutua rahallisesti kuseen. ja kaikilla vaan ei ole hyvät tulot. olikos se niin, että jos tienaat alle tonnin, maksaa kela elarit...jos taas yli, niin maksat itse, oli summa mikä hyvänsä...noin suurinpiirtein määrät. eli... ei kaikki tienaa hyvin ja 150e "ylimääräinen" meno voi olla huomattava vähennys ruokarahasta. entäpä sitten, jos joutuu matkaamaan töihin vaikka 40km joka päivä, johan siinä menee bensaa/dieseliä ja autokin on oltava ja vielä hyvä sellainen.


      • tutkia???
        Äippä85 kirjoitti:

        250e/per henkilö eli lapsi,äiti&isä =750e
        Mikäli toinen mies on jo tunnustanut lapsen voi hän halutessaan pitää isyytensä.
        Itse sain dna-näytteen edesmenneestä isästäni joka ei vain ollut tunnustanut.
        Biologinen siskoni ilmoitti suru-uutisen tuoneelle poliisille, että on yksi tunnustamaton sisko.
        Käräjäoikeudesta 500e uhkasakolla oli minun mentävä antamaan dna-näyte.
        Äitini ei kiistänyt eikä puoltanut. Itselleni tärkeintä oli saada tieto varmana vaikka siihen meni 22v.
        Lapsen oikeus oli se isä millainen tahansa.

        Siis eikö tuo ole aika varmaks yleensä tiedossa kuka se äiti on vaikka isästä oliskin epävarmuutta...!!!


      • asiasta yhtään mitää
        eräsNAINEN_80 kirjoitti:

        kyllä niitä kotitestejä voi itse tehdä eikä tarvi äidin suostumusta jos vain saa lapsesta näytteen otettua!! ja toiseksi, jos on suuret tulot, joutuu maksamaan suuret elarit. jos on suuri asuntolaina, sitä ei lasketa menoiksi kuin tietyltä osalta. eli joo, kyllä siinä voi joutua rahallisesti kuseen. ja kaikilla vaan ei ole hyvät tulot. olikos se niin, että jos tienaat alle tonnin, maksaa kela elarit...jos taas yli, niin maksat itse, oli summa mikä hyvänsä...noin suurinpiirtein määrät. eli... ei kaikki tienaa hyvin ja 150e "ylimääräinen" meno voi olla huomattava vähennys ruokarahasta. entäpä sitten, jos joutuu matkaamaan töihin vaikka 40km joka päivä, johan siinä menee bensaa/dieseliä ja autokin on oltava ja vielä hyvä sellainen.

        Elatusmaksuja määrättäessä ei ole olemassakaan mitään selkeitä tulorajoja milloin joutuu maksamaan ja milloin ei. Jokainen on oma tapauksensa ja katsotaan myöskin omana tapauksenaan. On uskomattomia tarinoita miten suurituloinen on keplotellut eroon elatusmaksuista, kun taas työttömältä on peritty päivärahasta korotuksen määrä vaikka korotuksen kanssakin päiväraha jää toimeentulotukirajan alle.
        JA TÄMÄ KAIKKI ON TOTTA - kokemuksesta tiedän, ihan omakohtaisesta, että eip kannata väitellä =)
        Sehän oliskin helvetin helppoa, kun olis summarajat, niin ei tarvis asioista väitellä.


      • ajat muuttuvat!
        potaskaa kirjoitti:

        Jep, onnistuu tuo DNA'n tutkiminen ilman verikokeitakin
        vaikkapa syljestä.
        Vaan niitä tekee vain rikostutkinta.
        Ihmisen DNA'ta ei tutkita ilman tämän, systeemin tai huoltajan lupaa.
        Ei siis auta että pumpelipuikolla tutista sylkeä ja labraan, ei onnistu.

        Testit voi teettää ulkomailla. USA:ssa tuollainen standarditesti maksaa about 200 euroa ja rapiat. Pelottaako? Pian eivät vehkeilyt enää toimi.


      • OOt sä hullu tai muuten edesvastuuton.Ei kukaan raskaaksi tule ilman miestä. niin mikä miehen osa sit on .
        Itketty ja petetty vaikka ite heilunut munansa kanssa

        onnea
        Birgitta


      • täspä
        potaskaa kirjoitti:

        Jep, onnistuu tuo DNA'n tutkiminen ilman verikokeitakin
        vaikkapa syljestä.
        Vaan niitä tekee vain rikostutkinta.
        Ihmisen DNA'ta ei tutkita ilman tämän, systeemin tai huoltajan lupaa.
        Ei siis auta että pumpelipuikolla tutista sylkeä ja labraan, ei onnistu.

        http://www.mammaksi.fi/product_info.php?products_id=122&pc=55


      • kgk45
        kokemusta on kirjoitti:

        Nythän on niin, että isyyden toteamiseen ei kyllä tarvita DNA testiä. Selviää ihan verikokeilla. Kokemusta on.

        Niin siis seerumista otettavalla DNA testillä... xD


    • m--44

      Miten voi olla nii kylmää ja tyhmää porukkaa et valehtelee noin isoista jutuista! Otan osaa että oot joutunu tommoseen tilanteeseen. Itelle jos kävis samoin ni kyllä siinä varmaa jo akka turpaa sais sen verran paska temppu kyseessä!

      Sinä joka kirjoitit että "Sattuuhan näitä" Just teiän tyyliset ihmiset pitäis viiä saunan taakse.. täytyy olla todella idiootti että hommailee tommosia salarakkaita ja sitte ei oteta vastuuta ku vahinko käy vaa päätätte valehdella! on vissii mukavaa ku tiedät et sulla on muksu jota et koskaan vissii edes näe.. pääsit ongelmasta etkä kanna edes vastuuta lapsestasi. Miten se nainen ees on suostunu tommosee typerää ideaan ja päästää sut kaikista ongelmista. Vissii joku vitsillä kirjottanu tonki viestin ku ei kukaa ainakaa tervejärkinen tee tommosia temppuja!

      • Sattuuhan näitä

        Lapsen etuahan pitää ajatella, tai ainakin äidin pitää niin tehdä. Jos oltaisiin totuus kerrottu niin olisimme kumpikin eronneet, salarakas köyhä yksinhuoltaja. Minä tosin erosin myöhemmin, avioliitto ei ole minun juttuni. Ex-salarakas on kuitenkin edelleen naimisissa ja hänen miehensä on tyytyväinen poikaansa. Mistä sitä tietää kenen lapsi on, naiset puhuu niin paljon paskaa etteivät itsekään tiedä mikä on totta!

        Ainahan näitä on ollut, ennen varmaan vielä enemmän. Naiset tahtoo hyvän elättäjän, kiltin varakkaan miehen. Lapsen isäksi ei niin kiltin pelimiehen. Kyllä naiset osaa, minullakin ollut aika helvetisti avo/avioliitossa olevia akkoja. Helvetin hyviä syitä heillä on pettämiseen, "etsin hellyyttä, rakkautta, en tiedä mikä minuun meni". Minä petin vaan koska panetti!


        Minulla on lapsia siellä sun täällä joten ei nyt niin väliä vaikka vieras mies yhden kasvattaisi. En meinaan ole tätä "vuoden isä" ainesta. Periikin varakkaan isänsä, minulta ei perisi muuta kuin velkaa.


      • qwee
        Sattuuhan näitä kirjoitti:

        Lapsen etuahan pitää ajatella, tai ainakin äidin pitää niin tehdä. Jos oltaisiin totuus kerrottu niin olisimme kumpikin eronneet, salarakas köyhä yksinhuoltaja. Minä tosin erosin myöhemmin, avioliitto ei ole minun juttuni. Ex-salarakas on kuitenkin edelleen naimisissa ja hänen miehensä on tyytyväinen poikaansa. Mistä sitä tietää kenen lapsi on, naiset puhuu niin paljon paskaa etteivät itsekään tiedä mikä on totta!

        Ainahan näitä on ollut, ennen varmaan vielä enemmän. Naiset tahtoo hyvän elättäjän, kiltin varakkaan miehen. Lapsen isäksi ei niin kiltin pelimiehen. Kyllä naiset osaa, minullakin ollut aika helvetisti avo/avioliitossa olevia akkoja. Helvetin hyviä syitä heillä on pettämiseen, "etsin hellyyttä, rakkautta, en tiedä mikä minuun meni". Minä petin vaan koska panetti!


        Minulla on lapsia siellä sun täällä joten ei nyt niin väliä vaikka vieras mies yhden kasvattaisi. En meinaan ole tätä "vuoden isä" ainesta. Periikin varakkaan isänsä, minulta ei perisi muuta kuin velkaa.

        Sääli että löytyy tommosia ihmisiä.. Ei toi oo oikein kellekkään.. ei lapselle eikä varsinkaa sille miehelle joka elättää ja kasvattaa lasta tietämättään että ei oo hänen. Ei sitte nykyisin enää vastuuta kanneta mistää.. laitetaan vaa kaikki haisemaa ja mennää sieltä missä aita on matalin eikä oteta vastuuta ku on vähän pelleilly.


      • äirreeee
        Sattuuhan näitä kirjoitti:

        Lapsen etuahan pitää ajatella, tai ainakin äidin pitää niin tehdä. Jos oltaisiin totuus kerrottu niin olisimme kumpikin eronneet, salarakas köyhä yksinhuoltaja. Minä tosin erosin myöhemmin, avioliitto ei ole minun juttuni. Ex-salarakas on kuitenkin edelleen naimisissa ja hänen miehensä on tyytyväinen poikaansa. Mistä sitä tietää kenen lapsi on, naiset puhuu niin paljon paskaa etteivät itsekään tiedä mikä on totta!

        Ainahan näitä on ollut, ennen varmaan vielä enemmän. Naiset tahtoo hyvän elättäjän, kiltin varakkaan miehen. Lapsen isäksi ei niin kiltin pelimiehen. Kyllä naiset osaa, minullakin ollut aika helvetisti avo/avioliitossa olevia akkoja. Helvetin hyviä syitä heillä on pettämiseen, "etsin hellyyttä, rakkautta, en tiedä mikä minuun meni". Minä petin vaan koska panetti!


        Minulla on lapsia siellä sun täällä joten ei nyt niin väliä vaikka vieras mies yhden kasvattaisi. En meinaan ole tätä "vuoden isä" ainesta. Periikin varakkaan isänsä, minulta ei perisi muuta kuin velkaa.

        Ei helevetti!Tajuatteko ollenkaan miten suuri merkitys on sillä et lapsi tietää oikean isänsä???Miettikää,jos tungette sitä kaluanne joka vakoon ja mukuloita sikiää eikä totuuksia oikeisti isistä kerrota(ees lapselle kun isompi!?).Sitten menee 20v ja nää lapsukaiset seukkailee tietämättään esim oman siskonsa kanssa`??Siis mahdollisuus ei niin järin suuri ole mutta se on olemassa.Varsinkin jos pienempi kaupunki..Sepä sitten ei enää ois pikkunen juttu!Jossain vaiheessa lapsen on hyvä tietää totuus ja kuka isä on.Miettikääs vähän oikeesti!


      • kenen syy?
        äirreeee kirjoitti:

        Ei helevetti!Tajuatteko ollenkaan miten suuri merkitys on sillä et lapsi tietää oikean isänsä???Miettikää,jos tungette sitä kaluanne joka vakoon ja mukuloita sikiää eikä totuuksia oikeisti isistä kerrota(ees lapselle kun isompi!?).Sitten menee 20v ja nää lapsukaiset seukkailee tietämättään esim oman siskonsa kanssa`??Siis mahdollisuus ei niin järin suuri ole mutta se on olemassa.Varsinkin jos pienempi kaupunki..Sepä sitten ei enää ois pikkunen juttu!Jossain vaiheessa lapsen on hyvä tietää totuus ja kuka isä on.Miettikääs vähän oikeesti!

        Ei se riitä että mies tunkee kaluaan joka vakoon. Edellyttää että nainen lähtee hakeen vierasta. Myös naisen syy. Sitten mieluummin nainen antaa aviomiehensä maksaa kaiken, kuin eroaa ja yrittää saada elatusmaksuja lapsen oikealta isältä.


      • nähty on

        Kun se on juuri noin, kotiin nainen kun tulee raskaaksi,siellä on huolta pitävä mies, ja ollaan vaiti aina, ja aviomies lykkää vaunuja,joskin epäilee,mutta antaa olla. Halusi hän lapsen olkoon isä kukavain.Elämä jatkuu ,joskus kirpaisee,kuinka lienee, mutta kaikki vaikenee.


      • mies olen
        Sattuuhan näitä kirjoitti:

        Lapsen etuahan pitää ajatella, tai ainakin äidin pitää niin tehdä. Jos oltaisiin totuus kerrottu niin olisimme kumpikin eronneet, salarakas köyhä yksinhuoltaja. Minä tosin erosin myöhemmin, avioliitto ei ole minun juttuni. Ex-salarakas on kuitenkin edelleen naimisissa ja hänen miehensä on tyytyväinen poikaansa. Mistä sitä tietää kenen lapsi on, naiset puhuu niin paljon paskaa etteivät itsekään tiedä mikä on totta!

        Ainahan näitä on ollut, ennen varmaan vielä enemmän. Naiset tahtoo hyvän elättäjän, kiltin varakkaan miehen. Lapsen isäksi ei niin kiltin pelimiehen. Kyllä naiset osaa, minullakin ollut aika helvetisti avo/avioliitossa olevia akkoja. Helvetin hyviä syitä heillä on pettämiseen, "etsin hellyyttä, rakkautta, en tiedä mikä minuun meni". Minä petin vaan koska panetti!


        Minulla on lapsia siellä sun täällä joten ei nyt niin väliä vaikka vieras mies yhden kasvattaisi. En meinaan ole tätä "vuoden isä" ainesta. Periikin varakkaan isänsä, minulta ei perisi muuta kuin velkaa.

        Hienoa lukea asioista perillä olevan miehen suorapuheista tekstiä. Kyllä syyttävän sormen voi osoittaa niihin naisiin, jotka juuri hänenlaisiaan haaroihinsa haluavat, naisella on valta valita.


      • Kumikin on keksitty
        Sattuuhan näitä kirjoitti:

        Lapsen etuahan pitää ajatella, tai ainakin äidin pitää niin tehdä. Jos oltaisiin totuus kerrottu niin olisimme kumpikin eronneet, salarakas köyhä yksinhuoltaja. Minä tosin erosin myöhemmin, avioliitto ei ole minun juttuni. Ex-salarakas on kuitenkin edelleen naimisissa ja hänen miehensä on tyytyväinen poikaansa. Mistä sitä tietää kenen lapsi on, naiset puhuu niin paljon paskaa etteivät itsekään tiedä mikä on totta!

        Ainahan näitä on ollut, ennen varmaan vielä enemmän. Naiset tahtoo hyvän elättäjän, kiltin varakkaan miehen. Lapsen isäksi ei niin kiltin pelimiehen. Kyllä naiset osaa, minullakin ollut aika helvetisti avo/avioliitossa olevia akkoja. Helvetin hyviä syitä heillä on pettämiseen, "etsin hellyyttä, rakkautta, en tiedä mikä minuun meni". Minä petin vaan koska panetti!


        Minulla on lapsia siellä sun täällä joten ei nyt niin väliä vaikka vieras mies yhden kasvattaisi. En meinaan ole tätä "vuoden isä" ainesta. Periikin varakkaan isänsä, minulta ei perisi muuta kuin velkaa.

        etkö ole koskaan käyttänyt minkäänlaista ehkäisyä,kun kerskut kuinka olet nainut naimisissa olevia naisia vaikka kuinka,juuri sinunlaisesi levittää hiv:tä käy nyt hyvä mies edes noissa kokeissa,ettet levitä tappavia tauteja näihin naimisissa oleviin naisiin,jotka sitten tartuttaa sen omaan mieheensä,jos mies vielä käy vieraissa ja on yhtä tyhmä kuin sinäkin,niin on siinä oravanpyörä valmis ja taudit senkun leviää,mutta odotas kun joku alkaakin sinua syyttämään siitä,että olet tietoisesti levittänyt hiviä,niin kusessa olet kaulaasi myöten ja linnassakin olet jonkun vuoden ,jonkun toisen hivin saaneen miehen huorana,mutta kyllä se suolesi siitä suurenee ole huoletta.Hapaatkin iskevät sisään siellä sinulta,niin oletkin kova poika sen jälkeen suihin ottamaan.Koulukaverini istuu juuri sentakia,kun ei mennyt testeihin ja levitti tautia ainakin kahdell naiselle ja he asian vei oikeuteen ja tuomionhan hän sieltä sai,kuulema perse alkaa jo tottumaan,kun on jo jonkun aikaa linnassa ollut.


      • äirreeee
        kenen syy? kirjoitti:

        Ei se riitä että mies tunkee kaluaan joka vakoon. Edellyttää että nainen lähtee hakeen vierasta. Myös naisen syy. Sitten mieluummin nainen antaa aviomiehensä maksaa kaiken, kuin eroaa ja yrittää saada elatusmaksuja lapsen oikealta isältä.

        Viestivastaus oli tarkoitettu siihen viestiin jossa mies kertoi painaneensa useampaa naimisissa olevaa naista ja sai lapsia näiden naisten kanssa eivätkä aviomiehet tietäneet mitään.....se on väärin koska silloin lapsi ei tiedä oikeaa isäänsä..


      • äirreeee
        äirreeee kirjoitti:

        Viestivastaus oli tarkoitettu siihen viestiin jossa mies kertoi painaneensa useampaa naimisissa olevaa naista ja sai lapsia näiden naisten kanssa eivätkä aviomiehet tietäneet mitään.....se on väärin koska silloin lapsi ei tiedä oikeaa isäänsä..

        Ja ihan on molemmissa syy.En syyllistänyt miestä vaan molempia.Väärin tehty!


      • no huh huh...
        mies olen kirjoitti:

        Hienoa lukea asioista perillä olevan miehen suorapuheista tekstiä. Kyllä syyttävän sormen voi osoittaa niihin naisiin, jotka juuri hänenlaisiaan haaroihinsa haluavat, naisella on valta valita.

        "naisella on valta valita."

        ja miehellää ei vai? kaluko sitä miestä kuljettaa, vai mies kaluaan?


    • reilua

      me olemme samassa tilanteessa... exän "vaimo" ei ymmärtänyt olleensa yhden miehen vaimo vaan useiden miesten... hyi yäk... nyttemmin olemme sis samassa veneessä eli epäilemme että lapsi ei ole hänen... tosi jees... olisiko vanha laki paikallaan että pettäjät laitettas jalkapuuhun tai kivitettäs... kannatan.. olen varmaankin vanhanaikainen kun ajattelen että suhde on kahden ihmisen välinen eikä kaikkien kyläläisten keskenään tms. siis minkälaista dna-testiä kannattaa tehdä.. minä liion kaivan rahat vaikka kivenkolosta!!!

    • Elatusvelvollinen

      Olen norkoillut liikaa keskustelupalstoilla ja sieltä sain yllykkeen vaatia meidänkin lapsellemme DNA-testiä.
      Vaimo katsoi vähän pitkään, teetti testin ja jätti avioerohakemuksen. Ei kuulemma ollut kiinnostusta jatkaa yhdessä, kun keskinäinen luottamus on tuolla tasolla.

      Testi osoitti, että olen biologinen isä. "Oikeaksi" isäksi lapsen elämässä kuitenkin muodstuu sosiaalinen isä, joka elää arkea vaimon ja lapsen kanssa nykyään.
      Minä elän yksin, maksan elareita, tapaan lasta muutaman kerran kuussa ja vihaan elämääni jokaikinen hetki.

      Ei ihan kannattanut.

      • hkfuyofy

        Minun mieheni vaati myös dna-testiä, sai toki haluamansa ja kaupan päälle vielä kamansa pakattuna parvekkeen kautta parkkipaikalle.


      • epäillä saa

        voi teettää ilman vaimon tietämystä, sillä netistä voi tilata ko tarkoitusta varten pakkauksen. Tuskin vaimotkaan aina kertovat kaikki asiansa miehelleen, joten mies voi hyvällä omalla tunnolla ensin tarkistaa yksin epäilyksensä ja olla sitten hiljaa jos onkin isä.


      • Ei luuseri
        epäillä saa kirjoitti:

        voi teettää ilman vaimon tietämystä, sillä netistä voi tilata ko tarkoitusta varten pakkauksen. Tuskin vaimotkaan aina kertovat kaikki asiansa miehelleen, joten mies voi hyvällä omalla tunnolla ensin tarkistaa yksin epäilyksensä ja olla sitten hiljaa jos onkin isä.

        Liitto on ohi jo epäilystä.
        Parempi vaimollekin että saa rinnalleen oikean miehen kuin jonkin kyttäävän luulottelijan - ja lapset todellisen isän testeihintuijottelijan sijaan.


      • DNA=Ainoa luotettava

        Eipä ollut suhde vakaalla pohjalla jos tuon takia lähti. Kiitä onneasi, että pääsit typeryksestä eroon.


      • tai sitten ei
        Ei luuseri kirjoitti:

        Liitto on ohi jo epäilystä.
        Parempi vaimollekin että saa rinnalleen oikean miehen kuin jonkin kyttäävän luulottelijan - ja lapset todellisen isän testeihintuijottelijan sijaan.

        Samanlaisia ne naisetkin ovat valehtelee, kyttää, jne.


      • mies olen

        Vaimosi ei rakastanut sua, kun tuolla perustella jätti. Sait mahdollisuuden löytää sulle oikeamman puolison. Naisen pitäisi ymmärtää, että isyystesti on paikallaan tehdä rutiininomaisesti, että siihen ei liity erityistä epäilyä kyseistä naista kohtaan, ainoastaan järki ja tieto siitä, että joka toinen nainen pettää.


      • Ssshhhh

        Älä anna yhden ihmisen elämääsi pilata. Vai onko hän sen arvoinen? Kirpaiseehan se silti naista, jos mies epäilee isyyttään, varsinkin, jos nainen on "puhtoinen"...Asia erikseen on sun suhde lapseesi. Pidä siitä huolta! Koskaan ei ole myöhäistä

        T:eräs nainen


      • niilotietävä
        tai sitten ei kirjoitti:

        Samanlaisia ne naisetkin ovat valehtelee, kyttää, jne.

        ..joo, testin kuulemisesta vaimo pakkaa kamat, niin sillä on pelko persiissä, että jää kiinni.

        Jos vaimo ei olisi käynyt vieraissa, niin se vain katselisi ihmettelevänä vierestä, että mitä se ukko nyt taas vouhottaa?


    • mmmmmmmmu

      tunnustanut isyyden... ?? MIkä teillä on tilanne, ette ilmeisesti asu yhdessä jos elatusmaksua maksat? Tapaatko lastasi? Jos kerta olet useamman vuoden maksanut ja ehkä tavannut lasta, niin etkö tunne häntä omaksesi! Tai etkö voi pitää omanasi? Eihän silloin kuuluisi harmittaa.

      • ÄKFKKF

        Niinpä. Mutta aloittaja ei tunnu sisäistäneen isyyden sosiaalista puolta. Halusi biologisen lapsen, jotta kun tulee vanhaksi, joku vuorostaan auttaa häntä. Joo joo. Ei ne biologisetkaan lapset ole välttämäti auttelemassa, terveisin eräs isänsä ryyppäämiseen ja vittuiluun kyllästynyt.

        Ja provohan tämä aloitus on.


    • Niksi Pirkko

      Hei Jos muksusi oikea isä on tuo tässä keskusteluforumilla esiintyvä pettäjämies35. Hänhän ilmoitti pettävänsä vaimoaan toisten naisten kanssa. Ja jonkun kanssahan ne naisetkin ovat. Eli käänny pettäjämies35:n puoleen. =)

      • vahinkoja sattuu

        Ei nainenkaan aina kaikkea tiedä, vaikka niin luulee. Itselleni kävi juuri niin; olin mielestäni aivan varma! Tosin myös itse alun alkaenkin vaadin isyystestiä, siksi että voisin todistaa etten valehtele hänen olevan isä. Vaan kuinkas kävikään; vaikka ynnäsin kaikki tosiasiat yhteen, niin siltikin olin väärässä isyyden suhteen!! Onneksi vaadin testiä, ettei tullut väärää isää lapselle. Lapsen edun takia ylipäätään halusin isyyden selvittää, vaikka en omaa suhdettani aikonutkaan jatkaa - rahasta viis.


      • jatkaa jakamistaan
        vahinkoja sattuu kirjoitti:

        Ei nainenkaan aina kaikkea tiedä, vaikka niin luulee. Itselleni kävi juuri niin; olin mielestäni aivan varma! Tosin myös itse alun alkaenkin vaadin isyystestiä, siksi että voisin todistaa etten valehtele hänen olevan isä. Vaan kuinkas kävikään; vaikka ynnäsin kaikki tosiasiat yhteen, niin siltikin olin väärässä isyyden suhteen!! Onneksi vaadin testiä, ettei tullut väärää isää lapselle. Lapsen edun takia ylipäätään halusin isyyden selvittää, vaikka en omaa suhdettani aikonutkaan jatkaa - rahasta viis.

        haista paska


    • kukkukkuuuu

      Miksi olet alun alkaenkaan tunnustanut isyyden jos epäilit jo silloin? Siinä tunnustustilanteessa voi dna testejä pyytää ja ne saa ilmaiseksi! Ei ne testit nyt niin uusi juttu ole vaikka niin väität. Eikä sitä nimeä paperiin kukaan väkisin kirjoituta jos ei kerta isä ole!
      Ikävä tilanne.

      • Huijattu

        Mieheni joutui aikoinaan tilanteeseen, jossa nainen vaati häntä tunnustamaan isyyden. Olivat olleet muutaman kerran sängyssä. No, mies aluksi ajatteli että hän tunnustaa isyyden, kun painostus oli kova myös lastenvalvojan puolelta. Mieheni kaveri sanoi että sulla on oikeus dna-testiin, joten sellaiseen sitten päädyttiin. Nainen oli kyllä kovasti testiä vastaan, mikä kyllä ihmetytti. Testi tehtiin ja kas kummaa, mieheni ei ollut lapsen isä. Eli muistakaa nyt miehet vaatia se testi, se on teidän oikeutenne !!!


    • entinen viikonloppu

      Muutama kysymys ensin:

      1 Olitko avioliitossa kyseiset "lutkan" kanssa
      2 Oletko tunnustanut virallisesti isyytesi
      3 Onko elatusmaksut määräytyneet oikeuden päätöksellä

      Jos kaikkiin on vastaus EI niin silloin kai tuon petollisen luuhkan toiminta täyttää petoksen tunnusmerkit.
      Voi olla että tekemällä rikosilmoituksen voisit jossain tapauksessa saada maksamasi elatusmaksut pakkoperinnällä takaisin.

      • entinen....

        ... korjaus edelliseen
        Kohdan 3 kysymys olisi pitänyt kuulua.... Maksoitko elatusmaksut keskenänne tehdyllä sopimuksella


    • pöpönen

      Tää ketju on selvä provo!!!
      Kaikkea paskaa sitä joku viitsiikin kirjotella...

    • david754

      nosta asian oikeus asin menen oikeuten sitten saat rahat taksin. sano naiselle että halut rahat taksin et halun sen kansa olla teksimissän koska silloin se voi yrittä muuta sun mieli

      • tarkennus tähän

        väliin:
        jos mies ja nainen ovat avioliitossa, heille syntyvän lapsen isä on automaattisesti aviomies
        jos he ovat avoliitossa, isän on erikseen tunnustettava isyytensä, jos siis niin haluaa tehdä

        Molemmissa tapauksissa kumpi tahansa vanhempi voi vaatia DNA-testien tekemistä.
        Terveyskeskukset eivät niitä tee, ellei ole perusteltu syy epäillä vanhemmuutta.
        Yksityiset lääkäriasemat tekevät testejä ihan kohtuuhinnoin (n. 500 €).
        Jos haluaa päästä halvemmalla, voi toimittaa näytteet postitse esim. Saksaan, missä testi on halvempi.
        Internetin ihmeellisestä maailmasta voi myös tilata ns. "kotitestin", joiden varmuudesta en ainakaan minä ole vakuuttunut.

        Tapaajavanhempi maksaa lapsesta elatusapua lähivanhemmalle, yhdessä hyväksytyn laskelman mukaisesti. Elatusavun suuruuteen vaikuttaa lähinnä 3 eri seikkaa: äidin elatuskyky, isän elatuskyky ja lapsen elatuksen tarve. Vaikka elatusapu maksetaankin vanhemmalle, se on tietenkin tarkoitettu lapsen huoltoon ja elatukseen.
        Jos etävanhempi ei halua tai ei kykene maksamaan elatusapua, lähivanhempi voi hakea Kela :lta elatustukea, mikä on tällä hetkellä n. 139 €/kk/lapsi. Kelan pitäisi sitten periä tuo summa takaisin siltä vanhemmalta, jonka elatusapu olisi pitänyt maksaa.

        AP :n kirjoituksessa silmääni pisti se seikka, että hänen mukaansa "lapsi ei huolehtisi isästään, kun tämä on vanha", eli siis heidän välinsä olisivat rikkoutuneet, johtuen tuosta tehdystä DNA-testistä.
        Tulkitsen asian niin, että olet itse päästänyt vuorovaikutuksesi katkeamaan omaan lapseesi.
        Eihän biologinen isyys ole ainoa määre, jolla vanhemman ja lapsen välistä suhdetta arvioidaan.
        Kasvattavathan monet aikuiset muiden lapsia muutenkin (adoptio, sijoitus, ym.) ja silti heidän vuorovaikutuksensa säilyy läpi elämän. Nyt AP kuvailee suhdettaan lapseen "maksamiseksi tyhjästä".

        Mitä rikokseen tulee, esim. petoksen tunnusmerkistöön liittyy se fakta, että jonkun on pitänyt syyllistyä mainittuun rikokseen tietoisesti. Jos niin olisi, ei-biologisesta lapsesta elatusta maksanut voisi olla oikeutettu saamaan maksamiaan takaisin. Sen toteennäyttäminen on vain hieman ongelmallista.
        Mitä jos äiti ei olekaan tiennyt isän olevan jonkun muun kuin hänen puolisonsa ?
        Äitihän on voinut aikanaan vaikka sammua iltariennoissaan, jolloin joku tai jotkut ovat saattaneet olla hänen kanssaan sukupuoliyhteydessä ja siten saattaa äidin raskaaksi. Variaatioita on useita.

        Asiaan liittyvä problematiikka on loputon. Mutta ihan omalta kannaltani katsoen, olenhan neljän lapsen yh-isä, itse olisin varmasti aikanaan tarkistanut tuollaiset asiat, jos siis olisi ollut syytä epäillä omaa isyyttäni. Minun tapauksessani ei ole ollut syytä epäillä äitiä, enkä epäile tänä päivänäkään.

        "Lapset ensin"


    • lkftyu

      määräytyvät tulojen mukaan maksiminaankin miniminä, (siitä suuremmat ovat vanhempien yhteinen päätös) eli on omaa laiskuutta maksaa niukoista tuloista elatusta, kun ei viitsi toimittaa lastenvalvojalle, nykyisin kelalle tulotietoja. Maksetut elatusavut lasketaan perustoimeentuloon kuuluviksi, eli niiden maksaja ei miinukselle jää. Oma asiansa on, miten tulonsa käyttää, mutta niukkuudesta ei ole kyse, vain valinnoista ja tottumuksista. Dna testi ei maksa asianosaisille mitään ennen isyyden tunnustamista, jos kuitenkin kyseessä avioliitossa syntynyt lapsi, ei tunnustusta edellytetä. Tästäkin epäilystä voi kuitenkin hyvissä ajoin ennen lapsen syntymää olla yhteydessä lastenvalvojaan, jolloin ilmainen testi on perusteltu. Pelkkä epäily siis riittää perusteeksi, kun kyseessä syntyvä tai alle kasteen ikäinen vauva. Tämän jälkeen testi on maksettava omasta pussista.

      Lapsen äiti on toiminut idioottimaisesti, tekoa ei voi millään tavoin puolustella. Kehoittaisin sinua ottamaan yhteyden lakimieheen hakeaksi maksettuja elatusapuja oikeusteitse takaisin, ennakkotapauksia on kyllä olemassa kanteen nostajan hyväksi, eli uskoisin mahdollisuuksiesi olevan hyvät.

      Toivottavasti tämä paljastus ei mene sinun ja lapsen keskinäisen suhteen tielle, sillä luultavasti hän pitää sinua isänään. On toki lapsellekin oikein kertoa totuus ikäävastaavin tavoin, mutta isähahmona voi jatkaa ilman velvoitteita, jos vain itse haluat. Tällä vain vahvistat lapsen luottoa ja rakkautta sinua kohtaan, joka tästä eteenpäin tulee olemaan täysin pyyteetöntä. Ehkäpä osaisit antaa hänelle mallin rehellisestä ihmisestä?

      Mitä tulee isyystestin vastustamiseen jonkin toisen tapauksessa, itse vastustin sitä, koska koin sen naurettavana ja nöyryyttävänä. Lisäksi itseäni ällötti pienen vauvan piikittäminen epäkypsän "aikuisen" halusta. Suostuin toki kuitenkin. Tulos 99,999 prosenttia. Aiemmat "ei ole mun lapsi" -juorut vain vaihtuivat "se käy vauvan kans baareissa" -läpinöihin, eli en netonnut yhtään mitään muuta kuin minimi elatusavun, joka kelan tuista miinustettiin tulona, samoin verotuksessa ja muissa avustuksissa. Raha siis tuskin on kellään isyyttä hakevalla suomessa perusteena.

      Lapsella nyt ikää 13 vuotta ja alunalkaen määritelty maksu on edelleen voimassa, se on nykyisin noin 40 euroa alle kuukausittaisen minimin. En ole hakenut muutosta vaikka isä on hyvinkin toimeentuleva, en kehtaa pyytää, vaikka kaikki hänen maksunsa ohjautuvat lapsen omalle tilille säästöön. Joku kaunis päivähän tämäkin paljastuu ja siihen loppuvat myös "se ämmä lypsää multa rahaa" -narinat. Pääasia että lapsi voi hyvin ja minulla on asiasta puhdas ja hyvä mieli.

    • Totuus tekee kipeää

      Kaverille kävi samoin. Työpaikalla oli puhuttu etävanhemman elatusmaksuista ja niiden perusteista. Siinä sama joku mainitsi että on mahdollista että oletettu lapsi ei olekaan oikeasti se oma. EI aikaakaan kun tämä poiki sitten DNA -testirynnäkön miesten kesken. Siinä sitten selvisi yhtä jos toista. Yksi työkaveri ei palannut enää töihin koska meni herran huostaan yläkertaan. Paine oli sietämätön. Hyvä mies meni petollisen naisen vuoksi tässäkin tapauksessa ihan turhaan.

      Äidit vastusteli viimeiseen ja selitteli että se on tyhmää jne.. Niin varmaan on tyhmää. Juu tosi tyhmää varmistaa onko lapsi oma vai ei. Se on oikeutettua varmistaa jotta sukulaiset eikä kukaan pääse spekuloimaan vanhemmuutta jne. Tähän liittyy myös perintöasiat ym.

      Jos ihminen elää siinä uskossa että lapsi on oma ja DNA -testin jälkeen paljastuu totuus koko asiassa, se on kova kolaus jos vielä elatusmaksuja on makseltu vuosia. Elatusmaksut saa takaisin, mutta siinä voi kestää tovin. Asia on ratkaistavissa oikeusteitse. Tsemppiä iseille.

      Tehkää hyvät isät aina DNA testi heti lapsen syntymän jälkeen ettei tarvitse myöhemmin katua ja miettiä asioita päässä.

    • VilleJa

      Osanottoni ketjun aloittajalle. Ko. nainen on roistoista roistoin. Valitettavasti niitä on muitakin. Itselläni pettäminen vielä menisi, mutta kuuna päivänä en voisi hyväksyä, mikäli oma lapsi ei olisikaan oma. Itse teetin eron jälkeen DNA-testin, tulos oli sentään sellainen kuin pitikin.

      Suosittelen omasta puolestani DNA-testiä kaikille uusille isille. Käsittääkseni muissa kuin avioliittotapauksissa testin saa ilmaiseksi lapsen syntyessä. Järkytys on huomattavasti pienempi kuin vasta vuosien päästä kun on jo ehtinyt kiintyä "omaan" lapseensa. Itse teetin kokeen Saksassa. Maksoi muutaman satasen.

    • superted

      Naisilla on niin pyhä oikeus äitiyteen, että jotenkin isän oikeudet ovat jääneet huomiotta. Naisilla näyttää olevan kaikki mahdolliset oikeudet mahdollisesta omasta käytöksestään huolimatta. Näin siksi, että naisten peräämien asioiden voidaan helposti väittää olevan lapsen etu. Tuolla perusteella osaan odottaa melkoista naisten kiukkumyrskyä, kun seuraavaksi esitän erään pienen ehdotuksen.

      Nainen tietää aina olevansa oman lapsensa äiti. Mies ei sitä voi tietää varmasti, ja kaiketi suhteellisen moni isä kasvattaa ja elättää jonkun toisen lasta. En osaa sanoa mitään prosenttilukua, mutta jos joku minulle väittää, että 10 %, ja esittää edes jonkin perusteen, niin uskon. Uskon, koska tiedän pettämisen olevan hyvin tavallista kaikesta moralismista huolimatta. Niinpä ehdotan, että isyys selvitetään aina ja poikkeuksetta, ja selvitys olisi pakollinen. Tai ainakin niin, että jos isyyttä ei ole selvitetty, avioliiton purkautuessa ei mitään elatusvelvollisuuksia voitaisi tuomita.

      Tuo pakollinen tarkastus saattaisi ehkä hillitä syrjähyppyjä, mutta vielä tärkeämpää on se, että yhteiskunta ottaisi sen tekemisestä moraalisen vastuun. Yhdenkään naisen ei tarvitsisi syytellä miestään luottamuspulasta, ja testi ajaisi sekä miehen että lapsen etua: lapsella on ainakin jossain elämänsä vaiheessa oikeus tietää, kuka on hänen biologinen isänsä, ja ainakin joissain tilanteissa miehen olisi helpompi rakastaa lastaan kun voisi olla varma, että se on oma eikä vaimon pomon alkuunsaattama.

    • niin se on

      Mies ei ikinä vois olla niin julma ja epäoikeudenmukainen kun nainen.
      Uskokaa nyt ukot tämä viimein.

    • uu35

      Ota yhteys lakimieheen, köyhilläkin on omat maksuttomat. Minun mielestä Sinun tulisi hakea rahasi pois, kuka sen sitten maksaakin, oikeus kaikki kaikessa!!!

    • miesasiamies

      Olen jo kauan ennen esikoiseni syntymää ajatellut tuon asian ja pakotin dna testiin. Minusta DNA testi pitäisi tehdä automaattisesti verorahoilla. Näitä lapsia syntyy todella paljon Suomessa. 50% naisista pettää kertoo tutkimukset! Tämä olisi tasa-arvoa vaikka naiset rupee itkemään siitä.

      • joku vapautuu

        50 % naisista pettää, entä miehistä ?? veikkaus 75 %. Kun kumminkin pettävät ja paneskelevat, voi arpa osua väärään ruutuun, toisaalta joku voi maksaa jossain AP:n biologisen lapen elatusta...


    • Jos olet tunnustanut isyyden, niin ilmeisesti saat pitää omana vahinkonasi. Mutta jos isyystunnustusta ei ole, voit käsittääkseni hakea oikeusteitse elatusavun palautuksen. Ehkä petossyytekin tulis kysymykseen.
      Toivottavasti DNA-testi on tehty lapsen äidin luvalla, voi vaikuttaa asiaan.
      Käsitin, ettette ole asuneet yhdessä lapsen syntymän jälkeen.

    • mikäliTOTtA

      tälle äidille rikospaikka.
      Saat kaikentakaisin ja syytteen saa nainen.

      sosiaalitoimistosta varmaan löydät apua. tai sieltä mistä isyys on vahvistettu aikanaan.

    • リョウジ ヤマザキ

      Ei kamalan kataluus...
      Oikeasti, vilpittömästi suurimmat osanottoni, on varmasti erittäin vaikea tilanne,
      ja voin kuvitella että se syö mielettömästi psyykkisiä voimavaroja.
      Ja pidemmän päälle se tulee myös näkymään fyysisesti (ellei asiaa käsittele/hoida).
      Yritän silti olla yleistämättä ja käyttämättä kliseitä.
      Itsellä kävi sellainen "flaksi" että nainen (olin silloin itse vasta nipin napin täyttänyt 16)
      huijasi minua uskottelemalla että hän käyttää pillereitä. Mutta kuinkas menikään?
      Pillerit tekivät kyllä tehtävänsä - avaamattomassa paketissa pöytälaatikossa siis.
      Tämä on psyykkisesti syönyt minua siitä lähtien ja horjautti luottamukseni
      naisiin pitkäksi ajaksi. Idioottihan minusta tuli, kylmä,
      itsekeskeinen, narsistinen tunnevammainen...

      Ja kun jostain syystä tässä maassa harvemmin kysytään miehiltä
      että kaipaavatko apua, ei miehiä kuunnella tai tueta samalla tavall kuin naisia,
      varsinkin lapsi/ero/vanhemmuus/huoltajuus/oikeus-asioissa.
      Tylyn kylmää kättä olen saanut kun olen asioinut ko. tapaukseen liittyvissä asioissa.
      Katsotaan kuin halpaa makkaraa joka just on myynyt maansa tai jotain.
      Luulevat minua tyyliin vaimonhakkaaja-raiskaaja-pedokarhuksi, sellaisen olon ainakin
      minäkin heidän kohtelusta.
      Naisia kyllä paapotaan huolletaan kuin Ferrarin tallissa,
      on ihan sama oli sitten nain kuinka alkkis-narkkari-itsemurhapommittaja...
      Kätilöopiston visiittikin oli sitä rataa että
      "aijaahas, sinä siis olet se syyllinen tähän tämän naisen raskauteen!?"
      Hyvä kun ei mumissut siinä paikan päällä minun edessä että
      "just tyypillisii ne miehet, pannaan vaan ja sitten tullaan tänne hämmästelemään vauvoja!"
      Puhuvat aina silleen että "on ajateltava lasten etuja." Kenenkään muun etuja sitten ei
      otetakaan huomioon tässä maassa - no paitsi ilmeisesti Romanian romaneja ja Somaleita,
      mutta se onkin ihan eri aihe se.

      Mutta siis, voimia sinulle, ja pyri - - - anteeksi, siis vaadi itsellesi apua jos yhtään epäilet olevasi
      sen tarpeessa, äläkä jää yksin pimeyteen uikuttelemaan (niin kuin minä tein).
      Käsittele asiaa itsesi (ja muiden ystävien) kanssa, kunnes olet varma että kun
      taakse päin katsot, ettei ole enää mitään mistä olla katkera tai ettei enää kaduta.
      Silloin olet vahvempi, parempi ja uudempi, ja silloin olet jo päässyt tilanteen yläpuolelle.

      Hyvää syksyn jatkoa! =)

    • MasterGentlemen

      Soita jollekkin lakimiehelle ja kysy, että miten on? Taitaa se kysyminenkin maksaa, mutta sittenpähän tiedät, että miten asiat on niin ei tarvitse miettiä asioita tietyltä kantilta. Minun mielestäni naisen kuuluisi maksaa elatus avut takaisin korkoineen sillä kysymyksessähän on petos. Ja laittaa nainen myös edesvastuuseen yhteiskunnallisesti, niin se voisi hillitä muita naisia tekemästä samaa toisille miehille.

      • muutama tarkennus

        aiheeseen.

        Lähes kaikilla juristeilla on nykyään maksuton alkuneuvottelu, hlökohtaisesti tai puhelimessa.
        AP :n mainitsema äiti tuskin on laulanut itse kaikkia saamiaan elatusapuja.
        Elatusapuhan on tarkoitettu lapsen elatusta ja huoltoa varten.
        Kysymys onkin lähinnä siitä, kenen se elatusapu olisi pitänyt viime peleissä maksaa.
        Toistan vieläkin, jos äitikään ei ole ollut tietoinen todellisesta isästä, kyseessä ei ole rikos.

        Ja vielä, mitä tulee "naisen laittamisesta yhteiskunnalliseen vastuuseen", tämän kaltaisissa asioissa, salli minun nauraa. Juuri näin naiset ovat tehneet maailman sivu ja tulevat tekemään vastakin. Takuulla.


      • Lihatonluu
        muutama tarkennus kirjoitti:

        aiheeseen.

        Lähes kaikilla juristeilla on nykyään maksuton alkuneuvottelu, hlökohtaisesti tai puhelimessa.
        AP :n mainitsema äiti tuskin on laulanut itse kaikkia saamiaan elatusapuja.
        Elatusapuhan on tarkoitettu lapsen elatusta ja huoltoa varten.
        Kysymys onkin lähinnä siitä, kenen se elatusapu olisi pitänyt viime peleissä maksaa.
        Toistan vieläkin, jos äitikään ei ole ollut tietoinen todellisesta isästä, kyseessä ei ole rikos.

        Ja vielä, mitä tulee "naisen laittamisesta yhteiskunnalliseen vastuuseen", tämän kaltaisissa asioissa, salli minun nauraa. Juuri näin naiset ovat tehneet maailman sivu ja tulevat tekemään vastakin. Takuulla.

        Miksi naisten on pakko keksiä joku elatusavunmaksaja lapselleen! Eikö sitä voi vaan sanoa että se oli vaan joku joka mua tuikkas, en tiiä nimee, en muista mitään koko yöstä jne...


    • välikötuo

      Niin se on totta että sosiaali/perheneuvola ihmiset ei välitä kuka on lapsen oikea siittäjä. Kunhan saavat lapselle elatusmaksuja maksavan miehen. Se on tuo naisen luonne semmonen että ei ajatella sitä tulevaisuutta lapselle.
      Joku panomies voi siitellä pikkukylällä monia naisia . Siitä on se huono puoli että siskopuoli ja velipuoli voi joskus seurustella . Tätä ei täällä pienellä paikkakunnalla sos naiset ymmärrä ..

      • minä ja 5 lasta

        Missä pikkupaikkakunnalla asusteletkin niin älä yleistä.
        Minulla ja poikani isällä ei ollut vaatimusta DNA-testiin.
        Minä tiesin hänen olevan lapseni isä ja kumma kyllä (positiivista niin) hän sen myös uskoi.
        Hän itse ilmoitti ettei vaadi testejä, lapsi on kyllä hänen.
        Systeemi sitä kuitenkin vaati koska meillä ei ollut yhteistä nimeä, historiaa, osoitetta.
        Kyse kuulemma puhtaasti lapsen edusta.
        Tätä puoltaa myös AP:n kirjoitus, Oli sitten provoa tai ei.

        Eli lapsen edun nimessä menimme verikokeisiin
        ja poikani isä joka suuresti poikaansa rakastaa maksaa elarit ja tapaa säännöllisesti.
        Yhdessä emme ole koskaan asuneet, eikä oikein voi sanoa että olisimme koskaan seurustelleetkaan.
        Siis puhdas vahinko.
        Kummatkin olemme kuitenkin onnellisia pojasta joka on 99.999% todennäköisyydellä isänsä poika :)


    • isille

      Asiaa hankaloittaa se että jos olet allekirjoittanut isyydentunnustuslapun, jossa myönnät että lapsi on sinun ilman mitään dna- testejä. Isyyden tunnustushan täytyy allekirjoittaa melkein heti lapsen synnyttyä silloin jos lapsen vanhemmat eivät ole naimisissa. Sillon sinun on hankala alkaa minkäänlaisiin "vastataistoihin" koska olet lapun allekirjoittanut. Mutta jos et ole mitään sellaista lappua kirjoittanut, silloin sinulla on mahdollisuus oikeusteitse hake korvaukset lapsen äidiltä.

    • kk

      kukaan enää käytä EHKÄISYÄ??

      • lapsia

        vahhat hyvät ajat palaavat :)


    • apua!

      sinulla on oikeus hakea rahoja takaisin JOS et ole allekirjoittanut mitään isyysvahvistustodistusta.jos olet sen tehnyt entiseen ei ole paluuta!!

      • Isyyden voi myös kumota.


    • Meisselimies..

      Jos tää pitää paikkansa niin...Olet aika tyhmä! Mä en olis maksanut vaikka olisin isä. Aloittaisin sossussa juoksun, laittaisin omaisuuden piiloon ja antaisin valtion maksaa. En tekis hetkeäkään töitä että sais maksella jotain mitä ei itse tahdo.
      Nyt omat pois ja elelet leveästi lopun ikääsi!

    • Horemheb

      Tuon kirjan ku pojat lukisi ennen naisten kanssa vehtaamista ryhtymistään, niin oppisivat naisista paljon. Nefernerferin kaltaisia on paljon naisissa, jotka hyötyy minkä pystyy miehistä. Vanha Klassikko jo on, mut toimii vielä tänäkin päivänä! Lukekaa pojjaat ihmeessä!

    • SANOEN

      törkeän tempun lapsen äiti teki. Voisit kysellä oikeusaputoimistosta asiaa, onko mitään mahdollisuutta vaatia ja saada korvausta maksetuista elatusapumaksuista.

      T. NAISIHMINEN

    • minäminäminäminäx100

      Ihmiset ei vissiin ole koskaan kuulleet abortista? Raivostuttavaa, että penskoja tehtaillaan minkä keretään. Mutta tämä nyt meni ihan ohi aiheen.
      Sen vaan sanon, että jos olisin mies, niin en suostuisi panemaan ketään naista ilman kumia. Mikään ei ole vaarallisempaa kuin vauvakuumeinen nainen, jos ei itse lapsia halua. Ei kannata luottaa siihen, että nainen syö pillereitä, koska se "kuume" kyllä voi pistää pään niin sekaisin, että ne pilleritkin jätetään sitten syömättä. Olkaa miehet varovaisia, ettette joudu tämmöisten hullujen käsittelyyn.

      • juupajuu..

        Nainen on näissä jutuissa ollut aina tietoinen kuinka toimii.Kuitemkin on tosiasia,nainen seurustelee vieraan kanssa ja tulee raskaaksi ,vain lapsen ulkomuoto joskus paljastaa,kumman oikeesti on .Ja kaikki jotka tietää naisen puuhat vaikenee,mietitääs jos menis epäilyt kertomaan sille ns. isälle.Voisi nousta sota.Isovanhemmat pettyisi, eikö olekkaan poikani lapsi. Naista harmittaisi rikkaiden isovanhempien menetetty perintö.Nainen joutuisi haukkumaan kaikki naisystävänsä,sinäkö kerroit..Näitähän sattuu,joten ollaan onnellisia kun lapsi luustoineen on kuin isänsä,kas kun ne erikois piirteet periytyy helpoiten.


    • 23

      Mutta olisi suuri vääryys jos sinä et tuossa tilanteessa saisi korvauksia turhan elatusavun maksamisesta.

      • NussIJAT OOTTE PASKO

        Totaaa miehet o nuijjii paska tyhjänjauhajii ei niist oo mit hyötyy ne vaa paskoo haistaa paskaa ja imee sitä et ottakaa must mallii nussijat


    • O.o'

      Näitä vastauksia lukiessani tuli mieleen, että ois ihan mielenkiintoista tietää minkä näkösiä taunoja siellä ruudun toisella puolella on -.-'

    • Oikeudenuskoton
    • saman kokenut

      mutta et voi saada elatusmaksuja takaisin, ainoastaan isyyden kumoaminen voisi olla se minkä avulla
      voisit palautuksia saada, mutta Suomen lain mukaan isyyden kumoamista koskeva oikeusprosessi on aloitettava ennen lapsen 5 vuotis syntymäpäivää.
      Laki on muinaisjäänne ajalta jolloin kaikki perustui miesmuistiin, ja tätä lakia tuskin koskaan tullaan Suomessa muuttamaan.

      Hullua on se, että jos äiti hakee lapselleen isää, niin hän saa oikeuden päätöksellä kiikuttaa vaikka kuinka monta miestä isyystesteihin ja vaikka kuinka kauan lapsen syntymän jälkeen.

      • hkioi

        Kyse on erehdyttämisestä myös viranomaisten eri nimikkeellä saat kyllä asia´n vireille ja oikeusprosessin päälle. Ei liity lapsen ikään yhtään kun äidin kerran viet käräjille.


      • Tuttuni tunnusti isyytensä lapsen ollessa 12-vuotias. Ollut pojan elämässä kuitenkin kokoajan.
        Varovasti aloitti puhelun "Mites noiden elatusmaksujen kans? En kai joudu takautuvasti maksaa?"
        Poika sai isänsä ja isä virallisesti poikansa.


    • .................

      Oletko saanut kuitenkin olla lapsen kanssa tekemisissä ja hänelle sillä tavoin isänä? Tällä en nyt tarkoita, että jos olet, niin saat maksellakin.. Sulle on tehty todella todella väärin, itse en keksisi pahempaa kuin kuulla, etten oisikaan lasteni isä.. Kysyin ihan sillä, että jos lapsi on 'sinun' eli olet ollut mukana elämässään, niin varmasti vaikeaa myös lapselle.. Aiotko kuitenkin jatkossa jatkaa 'isyyttäsi' vai jättää lapsen äidilleen kokonaan? Itse en tiedä, miten ikinä voisin hylätä poikiani, vaikkeivat mun biologisesti oisikaan.. Ihan siis mielenkiinnosta kyselen jne..

    • . ellen .

      tunnustitko lapsen joskus omaksi lapseksesi. Silloin aikoinaan olisi pitänyt tehdä isyystesti. Nyt on vähän myöhäistä. Ihmisiin ei voi luottaa. Jumala on oikeudenmukainen tuomari, lapsen äiti vastaa tekemisistään, niin kuin me kaikki. Siunausta elämääsi ja unohda koko juttu, jatka elämääsi, mutta älä katkeroidu, se vahingoittaa vain sinua itseäsi. Siunausta ja jaksamista.

    • vaari-41

      Osanottoni vääryyttää kärsineelle. 60-luvun alussa sain kirjeen jossa sosiaalivirasto vaati minua maksamaan jo maksetut elatusmaksujen ennakot ja antamaan verinäytteen. Verinäytteiden perusteella todettiin että en ole isä noin 99 % todennäköisyydellä. Nainen joutui palauttamaan maksetut ennakot. Enempää en ole asiasta kuullut. Silloin ei tainnut olla DNA testejä.

    • Santeri777

      Suomalaisen naisen maailmassa mies on nykyisin kertakäyttöinen hyödyke jota käytetään/vaihdetaan ns.tilanteeseen sopivalla tavalla. Aivan samalla tavalla kuin mies yleensä käyttää työkalupakin työkaluja kulloisenkin käyttötarpeen mukaisesti ja laittaa käytön jälkeen pois.

      Kirjoitusketjun aloittajan rooli tuon naisen elämässä oli tietysti olla yksi osa tarvittavaa toimeentuloa, näin yksinkertaista se on. Suunnitelma meni vähän poskelleen kun testistä tulos tuli, lähinnä on sinulle vittuissaan kun hänen toimivan taloussuunnitelman pistit uudelleensuunnitteluun ja toteutukseen (seuraava uhri ja työkalut siihen) menee aikaa ja vaivaa jonka sinä itsekkäästi hänen riesakseen hänelle järjestit (olet siis SIKA).

      Minusta tuo tapahtumaketju on täysin arkipäivää ja enemmän sääntö kuin poikkeus että on erikseen biologiset isät ja maksavat isät. Niihin valitaan luonnollisesti biologiset eri syistä kuin maksavat eri syistä, maksavat "isät" lähinnä sen mukaan että heltä rahaa saa suht.koht helposti (nössöt tapaukset, ei tarvitse tapella) hyvät tulot ja omaisuus on plussaa (mutta tärkein tuo helppous ja jatkuvuus).

      Mikäli itse ei tee "lapsestaan" testiä jolla varmistetaan isyys (ei sitä tarvitse kaikille kertoa), on maksajan rooli ihan oma moka.

    • Satakunta ..

      On aikaa todistaa isyytensä , sitten on myöhäistä katua ! .. Oikeuden kautta voi kokeilla jos dna näytteet ei synkkaa ... Kotikunnassani oli tapaus kun neljän lapsen äiti huorasi kylän miesten kanssa .. avokki oli tosi sinisilmäinen .. mutta ennen eroa ehti hoitaa hommam pois päiväjärjestyksestä .. ei joutunut enää maksamaan kylänmiesten panemia muksuja !!

    • napsbix

      RIKOSILMOITUS PETOKSESTA JA KORVAUSVAADE SAMALLA-4
      SIINÄ SE.

    • on sitten

      ruiskaissut!

    • ei muuta kuin lapesen äiti vastuuseen käräjillä puheistaan ... käräjillä hänkin alkaa puhua totta ... ja vaadit rahojasi takaisin . kinukoon rahojaan lapsen oikealta isältä ... kyllä sinäkin voit tehdä naiselle nyt "vasta palveluksen" kun hän on röyhkeästi sinulta rahaa kerjännyt vaikka onkin tiennyt kokoajan ettet ole lapsen isä ... selvää kusetusta . nainen vaan vastuuseen toistaan ... ns pää pölkylle ja puhumaan ....

      äläkä vaan sano ettet kehtaa tehdä hänelle sitä ... miten hän on kehdannut tehdä sinulle tuollaisen ... kysyn vaa ...

    • huohhuohhuoh

      laittanunna nimes paperiin, että tunnustat lapsen isä olevas niin aika hankalaa on enää mennä mitään purkaan. ois kannattanut ne testit ajaa ennen ku nimespaperiin vedit ja isyytes tunnustit. Varsin ku näyttäis että on kokoajan niin vaivannu.

      säälittävä provo:

      http://dl.dropbox.com/u/1261442/troll.swf

      Ehkä saattuolla linkissä purettua sen isyytes.

    • yh1234

      Yhteyttä oikeusaputoimistoon vaan.. kyllä siellä neuvovat miten kannattaa toimia..

    • vastuut vinksallaan

      Muistan kuulleeni vastaavanlaisesta tapauksesta; siinä mies sai tietää vuosia jälkeen päin, että kyseessä oli toisen miehen lapsi, DNA-testi oli se viimeinen naula arkkuun epäilysten lisäksi. Mies ei saanut takaisin maksamiaan elatusmaksuja ja mikä pyöristyttävintä, ei ollut nähnyt vuosiin edes kakaraa(nsa).

      Exä puolestaan tiesi oikean biologisen isän, mutta ähäkutti, hoiti asian niin, että tästä pahaa-aavistamattomasta miehestä tuli hänen lapsensa biologinen isä lapsen syntymä/isyystodistukseen, joten lapsen biologinen isäkin jäi soittelemaan lehdellä. Näin homma hoidettiin sievästi kotiin; rouva sai kakarastaan elatusmaksut sekä 100% lapselleen huoltajuuden. Uskomaton tapaus.

      En näe tässä ongelmana kylläkään naista; hehän käyttävät vain lain heille suomaa valtaa. Lainsäädännössä itsessään on jotain pahasti vialla. Eräs syy siihen, miksi lapselle etsitään kissojen ja koirien kanssa se pakollinen isä, johtuu siitä, että kunta toimii muuten lapsen elättäjänä. Kun elättäjä on kerran löydetty, oli se sitten oikea tai väärä, julkinen hallinto ei halua enää missään nimessä sekaantua tuohon rahareikään, joten hyväuskoisuudesta rangaistaan - AINA!

      DNA-testi pitäisi tehdä heti pakolliseksi, ettei näitä "oikeusmurhia" sattuisi enempää. Voitte olla myös varmoja, että siitä narisevilla ämmillä on oma lehmä ojassa. On hämmästyttävää, kuinka yleistä tämä käkien muniminen on Suomessa; peräti 7-10% lapsista ei ole isien oikeita lapsia. Vielä parempaa olisi se, että julkinen hallinto alkaisi keräämään meistä suomalaisista KAIKISTA DNA-näytteet synnytys- ja poliisilaitoksilla ja niitä käytettäisiin automaattisesti isyysselvityksissä; näin vaatimukset lapsen elatusrahoista menisivät automaattisesti oikeaan osoitteeseen. Saattaisi siinä moni avioliittokin mennä tosin nurin :D

    • Muuan yksinhuoltaja

      Tämä tarina ei voi olla tosi, jos olisit tyhjäkukkaroinen, et olisi maksanut elatusapua ja sen määrä olisi määrätty todennäköisesti sosiaalitoimessa olemattoman pieneksi. Eikä elatusapua voi määrätä maksamaan kai ilman määriteltyä isyyttäkään - ellei joku ole niin kahjo että menee leikkimään isää ja miettisin jo enemmän kuka on jakanut "römpsän" kanssasi? Kannattaa varmaan mennä tartuntakokeisiinkin sitten? Tämä on taas ihan selvästi sarjaa "salkkari-fani-sekoilua". Tarinan muotoilusta käy ilmi, että lapsi ei ole edes läsnä kanssasi mutta
      pidit omaisuutenasi ja sijoituksenasi tulevaisuuteen. Olet ehkä mies joka ei saa edes omia lapsia, mutta elät mielikuvaa perheellisyydestä? Ei tälläinen ole mahdollista, kukaan ei tee tuollaista elatussopimusta varmistumatta asioista. Kirjoittaja taitaa olla ihan eri osaston asiakas ... Huomion hakua huuhaata.

      • lapsen äiti

        minulla testit edessä kun en vie tiedä itsekkään kumpi on lapsen isä ja siitä on kulunut 35vuotta


      • 4 tuetta elätettyä
        lapsen äiti kirjoitti:

        minulla testit edessä kun en vie tiedä itsekkään kumpi on lapsen isä ja siitä on kulunut 35vuotta

        Sillä ei ole väliä, vain se merkitsee että lapsi saa parasta. Joskus voi olla parempi ettei tiedäkään, vaikka kai se sitten perintötilanteessa voi olla lapselle haitta. Lapsi tarvii aina riittävän kasvuvarallisuuden kumminkin että pääsee elämässä ja uralla eteenpäin. Turha miettiä liikaa, etenkä jos lapset on jo saavuttanut sen oman aikuisuutensa, mitään ei ole enää korjattavissa sen suhteen mitä lapsislla on mahdollisuus olla isona ja millasen kasvualustan on saanut.


      • 15+7
        4 tuetta elätettyä kirjoitti:

        Sillä ei ole väliä, vain se merkitsee että lapsi saa parasta. Joskus voi olla parempi ettei tiedäkään, vaikka kai se sitten perintötilanteessa voi olla lapselle haitta. Lapsi tarvii aina riittävän kasvuvarallisuuden kumminkin että pääsee elämässä ja uralla eteenpäin. Turha miettiä liikaa, etenkä jos lapset on jo saavuttanut sen oman aikuisuutensa, mitään ei ole enää korjattavissa sen suhteen mitä lapsislla on mahdollisuus olla isona ja millasen kasvualustan on saanut.

        Suomessa varmasti sadat miehet uskovat olevansa lastensa biologisia isiä, vaikka totuus onkin toinen. Isyystesti kannattaa ehdottomasti tehdä ennen isyyden tunnustamista.

        Itselläni ei ole ihan tuollaisia kokemuksia, mutta viekkaudella on minusta yritetty isä tehdä. Eräs ex-naisystäväni nimittäin sairastaa pco-nimistä munasarjojen rakkulatautia, mistä seuraa mm. kuukautisten puuttumista, painonnousua ja muita kiusallisia oireita. Sen oireita oli hoidettu e-pillereillä, mutta tämä eksäni ei ollut syystä tai toisesta tyytyväinen niihin vaan vaati "parempia" lääkkeitä, jotka ovat niin ikään lapsettomuushoidoissa käytettävät metformiini ja clomifen.

        Näitä lääkkeitä ei hänen kertomansa mukaan voinut saada, ellei ole raskaustoivetta. Hänpä oli sitten lääkärille ilmoittanut, että tahtoo vauvan ja että aikoo yrittää sitä meikäläisen kanssa(olimme tuolloin jo eronneet). Lisäksi hän kertoi minulle, että asia ei etene eikä lääkettä tipu ennen kuin isäehdokkaan lisääntymisterveys on tutkittu lääkärintarkastuksella ja sperma-analyysillä ja pyysi minua käymään näissä tutkimuksissa. Kieltäydyin niin kohteliaasti kuin osasin ja perustelin kantani niin käytännöllisillä kuin moraalisillakin seikoilla. Hän vastasi minulle vittujen ja saatanoiden kera ja toivotteli hyvää loppuelämää.

        Perehdyin hieman naistentautioppiin ja sain tietää, että tuo hänen himoitsemansa clomifen ei ole lainkaan tarpeellinen pco:n oireiden hoidossa ja sitä käytetään vain ja ainoastaan ovuloinnin käynnistämiseen eli selkokielellä raskaaksituloon. Uskomattoman kiero suunnitelma. Mitenköhän olisi käynyt, jos olisin eksäni miestä esittäen osallistunut hänen lapsettomuushoitoihinsa? Hänhän olisi otollisella hetkellä pokannut miehen baarista ja hankkiutunut paksuksi. Minua taas olisi automaattisesti puhuteltu isäksi. Toisena mahdollisuutena hän olisi voinut yrittää huijata minut kanssaan sänkyyn ja hupsistakeikkaa: siinä olisi sitten makseltu elatusrahnaa.


    • --Hoitsu--

      No mut faktahan on se että miesten kannattaisi käyttää ehkäisyä jos on joku yhden tai kahden illan hoito kyseessä, ei sitten tarvitse 20 vuoden päästä ihmetellä kun joku tulee ovelle sanoon et moi iskä.. Ja jos elää vakituisessa parisuhteessa ei kannata varmaan kuitenkaan mennä sanomaan sille oletettavan lapsensa äidille et hei tehdään dna-testi koska se nainen luultavasti loukkaantuisi siitä ettei luoteta.. Ja mun ymmärtääkseni mies ei voi dna-testiä tehdä ilman lapsen äidin suostumusta.. Nainen ilmeisesti voi esim antaa lapsensa adoptoitavaksi ilman että miehellä on siihen mitään sanan valtaa..

      • liikkiö

        "No mut faktahan on se että miesten kannattaisi käyttää ehkäisyä jos on joku yhden tai kahden illan hoito kyseessä, ei sitten tarvitse 20 vuoden päästä ihmetellä kun joku tulee ovelle sanoon et moi iskä.."
        Vielä parempi idea olisi että meillä miehilläkin olisi aborttioikeus. Ei tietenkään vastaava, vaan yhtälainen oikeus kieltäytyä vanhemmuudesta kuin naisillakin. Pistäisi naisiakin hieman mietityttämään ehkäisyn hoito yhden illan jutuissa, vai mitä?

        "Ja jos elää vakituisessa parisuhteessa ei kannata varmaan kuitenkaan mennä sanomaan sille oletettavan lapsensa äidille et hei tehdään dna-testi koska se nainen luultavasti loukkaantuisi siitä ettei luoteta.."
        Paitsi jos kokee syytä epäillä asiaa. Selkeintä olisi ottaa jokaisesta vastasyntyneestä DNA-näyte, jolloin mies voisi koska tahansa testata isyytensä ilman mitään sananvaltaa äidin osalta. Miksi äidillä edes pitäisi olla mitään sananvaltaa asiaan?

        "Ja mun ymmärtääkseni mies ei voi dna-testiä tehdä ilman lapsen äidin suostumusta.."
        Kyllä voi, tarvitsee vain näytteen molemmilta ja riittävästi rahaa tutkimuksen maksamiseen.

        "Nainen ilmeisesti voi esim antaa lapsensa adoptoitavaksi ilman että miehellä on siihen mitään sanan valtaa.. "
        Mikä vain osoittaa sen epätasa-arvoisuuden ja vääryyden yhteiskunnassamme. Nainen voi tehdä abortin tai antaa lapsensa pois kysymättä mieheltä mitään, mutta mielestäsi miehellä ei saisi olla edes oikeutta tietää varmuutta isyydestään. Sairasta.


    • ---minä---

      Ei dna-testiä pakolliseksi! Ei naista voi pakottaa kertomaan kenen kanssa on nainut.. Ei miehiäkään siihen pakoteta!

      • liikkiö

        Jos nainen ei halua kertoa kenen kanssa on nainuyt, niin hoitakoon lapsen omillaan.

        Isyystutkimuksen pitäisi olla elatusmaksujen vaatimus jo lain mukaan.


      • Moonikko

        Eihän siitä testituloksesta selviä kenen kanssa nainen on nainut, siitä selviää vain onko lapsi sen väitetyn/testatun miehen siittämä vai ei, eli lähinnä kenen kanssa EI ole ainakaan nainut eräänä tiettynä hetkenä.

        Ei siinä testipaperissa lue että oikea isä on Markku, Pera tai Olli, vaan se että millä todennäköisyydellä se testattu on biologinen isä. Ei siitä henkilöllisyyksiä selviä.

        Ne henkilöllisyydet selvitetään sitten myöhemmin esim. puhumalla, jos niille on yleensä jostain syystä on mitään tarvetta. Silloin nainen voi valintansa mukaan olla vapaasti olla kertomatta kenen kanssa on nainut.

        Kyllä testit voisi tehdä ihan automaattisesti ja rutiininomaisesti. Sehän vain parantaa yleistä oikeusturvaa. Jos epäselvyyksiä paljastuu ja mies silti haluaa lapsen elatusvelvolliseksi, niin eihän testin tulos sitä estä. Voi ilmoittuatua lapsen huoltajaksi, vaikkei olisikaan biologinen isä. Se vain estää sellaisten miehien oikeusmurhan, jotka eivät tuohon tilanteeseen halua.

        Voihan toki olla lisäys, että jos kumpikaan ei halua testiä tehtäväksi, sitä ei tehdä. Mutta esim. pelkän toisen kietäytyminen ei vielä riitä.

        Lapsihan toki voi tilanteesta riippuen joutua sijaiskärsijäksi, mutta ehkä naisen kannattaisikin ajatella sitä etukäteen. Tilannehan on täysin hänen omista teostaan riippuvainen ja hänen hallinnassaan. Mikäänhän ei estä esim. menemästä ja vaatimassa isyystestiä siltä oikealta isältä, jos isän/rahoittajan lapselleen haluaa.

        Perusteletko vielä miksei testejä voisi tehdä? Kuten sanottu, ei niistä isän nimeä, tai naisen panohistoriaa sen tarkemmin selviä. Voihan olla että nainen on naiskennellut pitkin kyliä, mutta lapsi on silti sen virallisen puolison siittämä.

        Miksei miehellä olisi oikeutta tuossa tilanteessa tietää tosiasioita, jos hän voi kuitenkin joutua sen takia maksumieheksi ja mahdollisesti naisen pettämäksi? Naisella on kuitenkin valinnan mahdollisuus, miksei sitä voisi olla myös miehellä? Lapsihan ei välttämättä ole se kynnyskysymys, vaan se, ettei halua olla missään tekemisissä petollisen naisen kanssa.

        Ja samalla tavallahan ne paljastavat myös viiveellä niitä petollisia miehiä, niin petetyt naisetkin saavat valinnan mahdollisuuden.


    • ckolli

      Aloitetaanko alusta?
      "Tehtyäni DNA kokeen" kertoo jo jotain. Sä et sitä tee, DNA kokeeseen tarvitsee olla hakijana lapsi. Mistä sait verrokin, sillä mihin muuten DNA:tasi verrataan? Potilastietosuoja estää... SÄ OOT PASKANJAUHAJA.
      Hei Ihminen. Jos olisin elättänyt / elänyt lapsen kanssa vuosia ja paljastuisi ettei hän ole minun perillinen. HALOO ihminen. Pelkkä perillisyys ei lapsesta tee OMAA lasta, sillä ketään et omista, vaan kaikki vaan lainassa ollaan. Mun lasteni lisäksi on puoliskoni Lapsi joka on yhtä Rakas kuin siittämäni Lapset, ei perimä, vaan RAKKAUS.
      Lue vielä uudestaan.

      • liikkiö

        "Aloitetaanko alusta?"
        Aloitetaan vaan.

        "Tehtyäni DNA kokeen" kertoo jo jotain. Sä et sitä tee, DNA kokeeseen tarvitsee olla hakijana lapsi."
        Ei tarvitse, ulomailta löytyy firmoja jotka tekevät tutkimuksen rahaa vastaan kunhan vain toimittaa heille vertailunäytteet.

        "Mistä sait verrokin, sillä mihin muuten DNA:tasi verrataan? Potilastietosuoja estää... SÄ OOT PASKANJAUHAJA."
        Paraskin puhumaan, sylkinäyte tai hiusnäyte yleensä riittää. DNA:ta ei tarvitse kaivaa mistään elimistön uumenista. Sitä löytyy jokaisesta hilseen hipustakin joka päästä irtoaa. Sinä se paskan jauhaja tässä olet.

        "Hei Ihminen. Jos olisin elättänyt / elänyt lapsen kanssa vuosia ja paljastuisi ettei hän ole minun perillinen. HALOO ihminen. Pelkkä perillisyys ei lapsesta tee OMAA lasta, sillä ketään et omista, vaan kaikki vaan lainassa ollaan."
        Sinäkö sen päätät muiden puolesta mikä tekee heidän mielestään lapsesta oman?? Oletko syntynyt tyhmäksi vai onko tuo kasvatuksen tulosta?

        "Mun lasteni lisäksi on puoliskoni Lapsi joka on yhtä Rakas kuin siittämäni Lapset, ei perimä, vaan RAKKAUS."
        Tuossa on kyse omasta valinnastasi, ei siis ole lainkaan sama asia kuin että nainen olisi käynyt vieraissa ja yrittäisi elätyttää toisen miehen lasta sinulla tietämättäsi.


    • sinisalosabina

      dna testi pystyy ottamaan nykyään se ei ole dna testi se on isyys testi ilman äidin suostumusta ja jos mies on velvolinen saada takasin se raha mitä se on maksannut elatus apua kuin on todettu väärä isi ja naisen pitäisi tietää kuka lapsen isi on ei kukaan ole velvollinen maksaa elatus apua jos ei ole oikea isi. ja oikeastaan se on lapsen äiti kuka sen maksaa takasin koska on väärältä isiltä otettu elatus avustusta

      • Rohkenenko

        Tulevalle isälle
        Uskon rakkauteen ja Johdatukseen
        Mutta tarvitsen Vaimon jota rakastaa ja josta Huolehtia , välittää.
        Myötätunnosta ja uteliaasta kiinnostuksesta perheen tilanteeseen...
        Oletteko yrittäneet tai haluaisitteko aloittaa alusta Jumala kanssanne Mikäli sen päätätte tehdä.
        Rohkaisen Sinua Iankaikkinen totuus Isä
        Vain hänellä on kyllin hyvät ja ennenkaikkea oikeat avaimet autuuden ja autuuteen .
        Tiedän että mikä ikinä sinun todellinen ongelmasi on haluan viipyä tässä hetkisen kuunnella ottaa tukea rohkaisten ja auttaen ,
        Maailma Tarvitsee Teitä ja sinua .
        He tarvitsevat ja sinä tarvitset se pitää ja täytyy olla molemminpuolista vuorovaikutusta.
        miun suurin unelma on saada hankkimani takaisin kaiken sen vaivannäön jälkeen Kristus toivo Jää.
        Lohdun sanoja epätoivon keskelle tai keskellä.
        Jeesus On Rakkaus . Rakastavan Isän ainoa keino tuoda sinut jäleen valoon jälleen Totuuteen.
        Ja jos armossasi hyväksyt minutkin tämän viestiketjuun mukan niin ole valmis ottamaan yhteyttä tai kääntymään Jumalan Puoleen.
        Ystäväsi
        Antti -Ande- Ojala
        Ps. Joitakin tämä hoitaa joitakin satuttaa, toivo jää .
        Kiitos !!!!!
        Hän Sanoo itsestään Minä Olen Hän On Persoona Jeesuksen rakkaus teidän osaksenne annettu ja annettakoon .ihmissääli ja


    • sinisalosabina

      dna testi pystyy tekemään ilman äidin suostumista ja jos se näyttää että on väärä isi maksanut elatus avustusta jostain lapsesta mikä ei ole hänen oma lapsi niin on vellvolinen saada takasin saman verran kuin on maksanut ja naisen pitäisi saada sakot ja suuret minun mielestä ei väärä isin ole vellvollisuus makssa lasten elatus avustusta ja naisen pitäisi tietää sen lapsen oikea isi mutta nykyisesti ne on vaihdettu nimikettä se on isyys testi ei dna testi

    • sinisalosabina

      jos meinaa saada taksin se raha sinun pitää mennä sitten kysymään valtiolta lapsi perhe toimistosta tai kelasta

    • pidä huolta itsestäs

      Ota yhteys pikaisesti rikosuhripäivystykseen osoitteeseen www.rikunet.fi. Sieltä löytyy yhteystietoja ja neuvonta-apua tilanteeseesi. Muista käydä sivuilla! Olet ilmiselvästi rikoksen uhri ja oikeutettu korvauksiin itsellesi tehdyistä teoista.

    • neropatti88....

      Tyhmät maksaa elatusapua. Sitä ei kertakaikkiaan voi vaatia. Ensinnäkin velat vanhenee 15 vuoden kuluessa jonka jälkeen velka taakkaa vanhenee. Poliisien antamia sakkoja ei tarvitse maksaa koska niitä ei voi muuttaa linna tuomios enää.

      TV lupa maksua ei tarvii maksaa ite katon TV:veetä ilman lupaa ja olen aina katsonut enkä päästä TV lupa tarkastajaa koti käynille. Tätä ei voi vahtia koska ilman oikeuden myöntämää etsintä lupaa ei voi mennä toisen kotiin tai saa itse syytteen. Rikollisuus on nykyään miltei lailista Suomessa ja sitä minä käytän hyväksi koska virkavalta on tosi tyhmää ja niillä on vähemmän oikeuksia kuin rikollisilla.

      Joten hölmöt maksaa elatusapua vaikka kyseessä olisi oma penska. Muistaa etää velat saa anteeksi 15 vuoden jälkeeen ja siinä säästää pitkän pennin. Näin teki mun yksi sukulainen ja elää nyt herroiks kun ei elatus apua ikinä maksanut.:)

    • PANO MIES

      nuoruudessani rupesi tivaamaan,multa lapselleen elatusapua. Väitti että lapsi,on saanut alkunsa meidän seurustelun aikana. Kaikki saat..n sosiaali tattatkin soitteli perään,vaatien ja uhkaillen oikeustoimilla.
      Viimmein kun tuli kutsu,missä oli sosiaali tantta,ex-akka, ja jotain muitakin. Annoin niiden siinä estitää,kaiken näkösiä uhkailua ja vaatimuksiaan minua kohtaan.
      Sitten läväytin sellasen paperin pöytään jossa oli,että en koskaan voi tulla isäksi.
      Oli aivan virallinen paperi. Olisittepa nähneet kaikkien ilmeet :)
      Voi voi...kuikahan moni mies parka tälläkin hetkellä elättää kotona,jonkun muun miehen alulle panemaa kersaa.

    • salainenagentti001

      Noo, jos ajattelee pelkkää rahaa niin dna-testi on tosi halpa verrattuna elatumaksuihin mitä joutuu maksamaan.. 200 eur yhdestä lapsesta..

      Itse tilasin pitkän harkinnan jälkeen testin.. Olen kuitenkin edelleen hyvässä lisääntymisiässä..

    • avomies.

      Laki on valheellinen: jokainen avioliitossa syntynyt lapsi kuuluu isälle.
      Miksi avioliitossa syntyneiden lasten vanhempia panna ristikuulusteluun lastensuojeluviranomaisten luo.
      Avoliitossa aina vanhemmat ristikuulustetaan. Se on nöyrryyttävää. Paljon "vääriä" isiä monella.

      DNA testi pitää tehdä kaikille isäkanditaateille.

      • Uskollinen neito

        Jos olen parisuhteessa eikä käytökseni anna aihetta epäillä, että käyn vieraissa, en kauaa katsele miestä joka vaatii isyystestiä. Tuollaisella miehellä elämänasenne on niin paska etten halua sellaisen kanssa elää, tai sitten kaveri on niin paranoidi, että tila lähentelee sairautta.

        Vaan minun elämäntavoillani ei lasta olisi tullut alunperinkään pykättyä moisen otuksen kanssa. :)


      • Moonikko
        Uskollinen neito kirjoitti:

        Jos olen parisuhteessa eikä käytökseni anna aihetta epäillä, että käyn vieraissa, en kauaa katsele miestä joka vaatii isyystestiä. Tuollaisella miehellä elämänasenne on niin paska etten halua sellaisen kanssa elää, tai sitten kaveri on niin paranoidi, että tila lähentelee sairautta.

        Vaan minun elämäntavoillani ei lasta olisi tullut alunperinkään pykättyä moisen otuksen kanssa. :)

        Siksi testi voisikin olla ihan automaattinen, niin sitä ei tarvitsisi erikseen vaatia. Kerrotko kenelle siitä tuollaisesta käytännöstä olisi muka olisi haittaa? Sinulle itsellesi ei ainakaan?

        Sinä olet uskollinen, mutta entäs ne, joiden puolisot eivät ole yhtä uskollisia kuin sinä, heidänkö ei tarvitse saada tietää? Sehän vain parantaa yleistä oikeusturvaa.

        Minä en ole koskaan ajanut, enkä aio ajaa humalassa, miksi ihmeessä poliisien pitää sitten pyöriä tuolla ratsaamassa ja puhalluttamassa, ja katkaisemassa minun matkantekoani jonkun asian takia jota en tee. Miksi minua edes epäillään moisesta rikoksesta, jota en ole enkä aio tehdä?

        Ei tuo testin vaatiminen mitenkään erityisen paranoidilta vaikuta. Aivan yhtä paranoidilta ja sairaalta kuin vaikka vakuutuksien ottaminen. Vai eikö muka ole sairasta jatkuvasti olettaa että oma talo palaa, tai murtomies tyhjentää kämpän ja jopa maksaa tämän pelkonsa vuoksi jatkuvasti "suojelurahaa". Eikö se jatkuvassa pelossa eläminen rajoita elämää ja ole aika sairasta?

        Ja jos et muka pelkää tuollaisia, niin miksi käyt lääkärissä säännöllisissä terveystarkastuksissa (etenkin naiset) ja maksat vakuutuksistasi paranoidien pelkojen takia aivan turhaan?

        Miksi vaatia toiselta esim. sukupuolitestiä ennen kuin aloittaa suojaamattoman seksielämän jonkun kanssa? Aika paranoidia epäillä toisen sanaa, jos se kuitenkin vakuuttaa: "Ei mulla mitään tauteja ole, anna nyt vedellä vähän paljaalla, vedän pois sitten ajoissa."

        Sitä kun silmät auki kulkee, niin paljon ihmeellisempääkin tapahtuu jatkuvasti.

        Esim. ne Japanissa paljastuneet useat jo vuosikausia kuolleina kodeissaan säilytetyt vainajat, joiden eläkkeitä joku mukava perheenjäsen on nostellut ihan vain hyvää hyvyyttään. Tuon rinnalla joku lehtolapsi on aika normaalia.


      • oikeus tapahtukoon
        Uskollinen neito kirjoitti:

        Jos olen parisuhteessa eikä käytökseni anna aihetta epäillä, että käyn vieraissa, en kauaa katsele miestä joka vaatii isyystestiä. Tuollaisella miehellä elämänasenne on niin paska etten halua sellaisen kanssa elää, tai sitten kaveri on niin paranoidi, että tila lähentelee sairautta.

        Vaan minun elämäntavoillani ei lasta olisi tullut alunperinkään pykättyä moisen otuksen kanssa. :)

        Juuri siksi se pitääkin tehdä pakolliseksi. Ennen isyyspapereiden täyttämistä tehdään DNA-testi kaikille. Sen jälkeen ei tarvitse pohtia turhaan maineen menettämistä, vaan kyseessä on standardi proseduuri. Kuten joku sanoi, tämä on laaja ongelma, peräti 10% lapsista ei ole isästään lähtöisin.

        PS. Minua taas kiinnostavat ne "otukset", jotka ovat vastuussa tuosta 10%. Oma arvaus: joillakin miehillä luultavasti 20-30 biologista lasta. Siitossonnit maksakoot!


      • minä ja 5 lasta
        oikeus tapahtukoon kirjoitti:

        Juuri siksi se pitääkin tehdä pakolliseksi. Ennen isyyspapereiden täyttämistä tehdään DNA-testi kaikille. Sen jälkeen ei tarvitse pohtia turhaan maineen menettämistä, vaan kyseessä on standardi proseduuri. Kuten joku sanoi, tämä on laaja ongelma, peräti 10% lapsista ei ole isästään lähtöisin.

        PS. Minua taas kiinnostavat ne "otukset", jotka ovat vastuussa tuosta 10%. Oma arvaus: joillakin miehillä luultavasti 20-30 biologista lasta. Siitossonnit maksakoot!

        Kyseenllainen idea.
        Olisi sulatettu ja hyväksytty rutiinina vasta seuraavilla sukupolvilla
        kun aikaa jolloin testiä ei olisi tehty olisin vain kummallisuus historiassa.

        Ja veronmaksajat maksasisivat.


    • heikki vain

      Jos lapsen kanssa olet ollut yhteyksissä koko tämän ajan niin olet hänen isänsä
      joten tota on turha miettiä...ja se tekee täysin turhaksi myös tuon toisen miettimisen...

      Mitä maksettujen maksujen takaisin saamiseen niin meniskö siinä törkeen petoksen raja rikki? =)

      • minä vaan

        Sai huomata, ettei ihmiset tiedä kättäkään elatusmaksuista ja niiden maksamisesta =D
        Kela sotkettiin Spr:ään ja mun täytyy juosta kertomaan suomen kaikille
        elatusmaksuja maksaneille miehille ja naisille, että ei maksa ruokkoja, et käräjäoikeutta ei
        tarvitse totella koska Kela maksaakin kaiken =D


    • kuullut tapauksen

      kuulin tuossa että oikeuden kautta. Pariskunta oli eronnut ja miehelle selvisi uuden vaimon kanssa että ei voi saada lapsia joten teki dna testin. juttu meni oikeuteen ja äiti joutu korvaamaan maksetut elarit. kannattaa kysellä oikeusaputoimistosta mitä mieltä ovat.

    • A baby boy

      Luulisi,että jos haluat nostaa asian pöydälle,sinulla voisi olla oikeus saada käräjillä maksamasi elatusmaksut takaisin,koska asia noin julmasti selvisi.
      Toisaalta myös,lapsi on tottunut myös sinuun syntymästään,toivottavasti et hylkää silti lasta.((Puhun koko ajan omasta kokemuksestani))) . Nainen on myös varmasti epätoivoisesti mielessään toivonut sinun olevan isä,koska on todennut että sinä olisit siihen paras vaihtoehto eikä esim.joku yhden illan hoito,jota hän ei luultavastikkaan ole sinulle uskaltanut kertoa. Monimutkainen ja vaikea asia,joita nykypäivänä on mielestäni valitettavasti liikaa :( Voimia sinulle ja jaksamista. Biologisuus ei merkitse,etteivätkö välisi lapseen voisi säilyä.

    • Voi jumalauta..

      Ensinnäkin osanotot "lapsenisälle" ja toiseksi on tällä/näillä naisilla pokkaa valehdella näin vakavaa asiaa.

    • vanha ja viisas

      Olen sitä mieltä,että nykyiset naiset haluavat tahallisia "vahinkoja" ja miespolot sen kun ovat satimessa. Aikaisemmin asia oli toisin,kun ei tiedetty mitään mistään pillereistä eikä kierukoista.

      • miehiä...

        Tilastojen mukaan joka neljäs DNA testi osoittaa että lapsen isä on todellisuudessa joku muu kuin äiti väittää isäksi. Äidille on sinänsä ihan sama kuka maksaa lapsen elättämisen kunhan joku vain maksaa, väittää vain että hän on aivan varma kuka on lapsen isä vaikka on voinut käydä sängyssä puolen tusinan miehen kanssa. Isällä taas voi olla hankaluuksia todistaa että ei ole isä ja joutuu elättämään toisen miehen lasta.

        Tästä syystä oma nainen saakin olla hemmetin varma todisteineen että tuli kersa tehtyä, muussa tapauksessa annan tylysti kenkää ja käsken itse elättämään toisen tekemän kersan. :) Nainen osaa olla ilkeä jättäessään tahallaan pillerit syömättä yms. mutta niin osaan olla minäkin. Jos ei kerta pillereitään syö (ja kortsua tulee käytettyä) niin oma on vikansa.

        Loppupeleissä suurin osa naisista käyttää kylmästi miehiä hyväksi ja hakee vain lapselle elättäjää (vaikka ei olisikaan isä). Vaatikaa siis DNA testi isyydestä jos vähänkään arvelluttaa.


    • mjklojhhk

      Lapselle tämä on varmasti kaikista kamalinta etenkin jo lapsi on kovin nuori vielä. Miten meinaat toimia lapsen suhteen, hän kun pitää sinua varmasti kaikesta huolimatta isänään, vai onko edes tietoinen ettet ole biologinen isä. Toivon koko sydämestäni ettei lapsi joudu kärsimään tällaisesta tilanteesta, pitää sinua isänään ja ajattelee pian että hylkäät. Valtavan suuri menetys tietysti myös sinulle huomata ettet ole isä lapselle jota olet vuodet rakastanut ja hoivannut ja ajatellut että sinulla on omaa lihaa ja verta oleva lapsi :(

      • testitpostissa

        "Lapselle tämä on varmasti kaikista kamalinta etenkin jo lapsi on kovin nuori vielä"

        Tartteeko siitä miehen silloin enää välittää? Vieraan lapsi? Äitiltä lähti kiva hoitopaikka ja elarit pois, mutta tartteeko siitäkään enää välittää

        Tarvitseeko lapsen hyvinvoinnista enää välittää, jos lapsi ei olekkaan oma?


      • termit sekaisin???

        Kuulehan nyt tyttö pieni, lapsen adoptoiminen ja synnyttäminen ovat KAKSI TASAN ERI ASIAA. Palataan astialle, kun eri isältä siemenet hankkineet äidit PYYTÄVÄT MIESTYSTÄVÄÄNSÄ ADOPTOIMAAN lapsen.


    • Oikeusturvaa

      Elatusmaksun maksamisen ehdoksi DNA testi pitäisi tehdä pakolliseksi eli Suomessa siitä pitäisi säätää laki.

      Tämä lisäisi miehen okieusturvaa Suomessa, jota on ryminällä ajettu alas.

      Itse maksan elatusapumaksua venäläiselle naiselle, eikä ole mitään varmuutta siitä, että poika on minun.

      Lisäksi "poikani" venäiläinen äiti ei anna tavata "poikaani".

      • vääryydet pois

        yhteyttä kansanedustajiin jotka säätävät lait. Mm Kari Uotila on esiintynyt tv.ssa isien oikeuksen puolestapuhujana. Kun on myös isiä, joilla on kiistatta biologinen lapsi ja äiti kieltää isyyden ja kaiken yhteydenpidon, tapaamiset. On se vääryyttä ettei isä saa olla isä biologiselle lapselleen.

        Eli lainsäädännössä on paljon korjaamista monelta kantilta. Asiaa ei voi ajatella yksisilmäisesti siten, että lapsi on vaan äidin omaisuutta ja äiti saa päättää täysin kuka on isä.


    • jannu 70

      Kysypäs lakimieheltä esim. asianajajalta tai varatuomarilta tuota asiaa tarkemmin mitä tuossa olisi tehtävissä eteenpäin asian "edistämiseksi.
      T: Toinen oikeusmurhattu

    • jkdlj

      Sinä hyväuskonen hölmö. Itse jouduin tappelemaa henkeä uhaten lapselleni 140 euroa kuussa muuta ei heru. Tuskin saat rahoja takas, kun vapaaehtosestii maksoit. Kaikesta huolimatta hyvää syksyä ja kyllä susta joku huolen pitää, kun vanhenet.

    • Jos olisit ajatellut ehkäisen iteseni.Käytä kondoomii äläkä syyttele naista.Jos sen olisit tehnyt ei olis tälläista.
      Mut jos miehellä seisoo niin aivot ei toimi.
      On helppo ruiskaista sisään ajattelematta jälkiseurauksii
      EHKÄ oot oppinut jotain

      Voimia

      Birgitta

    • Ikävää, mutta totta

      Otan osaa, ystävälleni kävi vähän samoin, hän myönsi isyytensä, kun vaimo vakuutti lapsen olevan hänen. Lapsen syntymän jälkeen asiat menivät normaalisti, mutta sitten tuli ero lapsen oltua 7 vuotias. Vaimo sai lapsen huoltajuuden ja omakotitalon. Ystäväni tienaa mukavasti 3000€/kk ja joutui maksamaan paljon elatusmaksuja lapsesta. Eron jälkeen, vaimon EX mies muutti kuukauden sisällä taloon ja kasvattaa nyt poikaansa!! siellä, ystäväni maksaessa joka kuukausia rahaa, olematta lapsen isä. Vaimo ja ex-mies teki selväksi, ettei mitään asiaa tavata poikaa ole, kun lapsen huoltajuus on pelkästään vaimolla. Oikeus katsoi, että jos aviossa on myöntänyt lapsen isyyden, niin joutuu maksamaan rahat, vaikka ei olisikaan lapsen oikea isä (Vaimon EX-mies on pitkäaikais työtön, mikä katsottiin jollain lailla lieventäväksi asiaksi). Ystäväni joutuu maksamaan lapsen elatuksen aikuiseksi vaikka ei olle tämän oikea isä.

    • hurjaa

      kyllä mies on tyhmä kun kalunsa kanssa häslää, pitäisi olla sen verran fiksu että heti kättelyssä vaatisi testit, jopa 30 vuotta sitten niitä tehtiin ja asiaan saatiin selvyys....että voitkin olla typerä...jos olet maksanut elatusapua niin että esim. tiliotteessa lukee elatusapu, niin voit saada oikeuden kautta rahasi takaisin, koska nainen on tehnyt kavalluksen ja siitä tuomion. Eri asia jos olet maksanut rahat käteen niin kukaan ei voi todistaa mitään...ja kai jossain vaiheessa olette elatussopimuksen tehneet...tai sitten olet todella idiootti..

      • perheenisä

        30 vuotta sitten tehtiin todellakin testejä verikokeilla. Niiden tulokset olivat vain suuntaa antavia, ja yleensä viranomaiset "päättivät" äidin kertomuksen perusteella onko mies lapsen isä tai ei, testin tuloksesta riippumatta. Siis turhaa vaivaa, ajan ja rahan haaskausta niinsanoittuihin testeihin silloin. Olin silloin hyvin köyhä ja joka ainoa silloinen penni piti venyttää hyvin pitkäksi jotta yleensä olisi voinut elää päivästä toiseen. Tuntuu olevan nykyisin suomalaisilla olevan vaikea kuvitella mitä todellinen köyhyys on. Meni toistakymmentä vuotta ennenkuin voin edes televisiota ostaa.
        ( Monet palstalla ovat puhuneet kondomien käytöstä ja miksi en käyttänyt? Käytin, enkä edes kerinnyt saada orkkuja kun sänkykaveri kesken aktin tokaisi että nyt se "riittää". Tämän kerron vain kaikille tiedoksi jotka kirjoittavat että saan syyttää itseäni.)
        Minun oli PAKKO tunnustaa lapsi omakseni kun lapsen äidin sukulaiset uhkasivat tappotuomiolla jos en sitä tekisi.


    • sataa akkaa nainut

      Oishan sun pitän tietää, että lapsi ei oo sun, koska et oo saannu ees koskaa pesää senkin runkkari!!!!!!!!!!!!!

    • mamma oon

      juttu on kuten kerroit niin mielestäni se täyttää petoksen tunnusmerkit joten äiti oikeuteen vain.
      Eri asia sitten on saatko mitään takaisin jos äiti on varaton.

    • anonyymi5

      Vellihousumiehiä on Suomessa aivan liikaa. Ensin vongataan seksiä mutta sitten kun ehkäisy pettää , lapsi syntyy ja elatusmaksut pitäisi maksaa niin alkaa iso itku ja valitus.

      Herätys, idiootit! Jos harrastatte seksiä, teidän täytyy olla valmis hyväksymään se tosiasia, että nainen voi tulla raskaaksi VAIKKA käytät kondomia. Mikään ehkäisykeino ei ole 100% varma, ei edes sterilaatio.

      Jos panet naista, voit joutua lapsen isäksi. Jos et sitä ajatusta kestä, pysy yksin kotona ja vedä käteesi.

    • Moraalittomuus

      Kun harrastaa vain moraalista elämää ja vasta vakiintuneessa shteessa seksi, on edes jonkinlainen mahdollisuus saada oma lapsi.

      Paljon on nuoria naisia livennyt nyt niin lavealle polukke, että ehkäisyt unohttuu tai halutaan unohtaa.
      Nyt on metästys menossa, osa naisista on niitä, jotka ottvat kännit joka viikonloppu ja samalla seksi käy kenen kanssa vain, satuu vahinkoja, joskin on naisia, jotka ovat täysin selvittäneet taustenne ja laittavat kiikkiin lapsen avulla. Nämä rahastavat, sillä kyllä rikkaan talon poika kelpaa, vaikka ei olisi juuri minkään näköinen.

      Nämä juopponaiset ovat sitten luku sinänsä, kyllä tälläävät itsensä joka viikonlopuksi vietteleviksi ja lähtevät melkein kaikkien mukaan, tässä vaiheessa yleensä vielä keikkukat noissa biletyspaikoissa ja työmaillakin, joten varokaahan.

    • !!!!

      haasta oikeuteen se petoksesta,kunnianloukkauksesta ja kaikesta mahdollisesta.itse nostaisin varmasti syytteen.

    • Anonyymi

      DNA LÄHETTÄÄ LASKUJA, VAIKKA MULLA EI OLE TOIMINNASSA NIITTEN NETTIÄ. ENÄÄ, SANOVAT VAAN ETTÄ ON OLIEUS LÄHETTÄÄ, SITTE KUN VÄHÄKIN SANOO JOTAIN , ASIAA SUORAAN HETI SE ON HUUTAMISTA EN HALUA OLLA ENÄÄ MISSÄÄN TEKEMISSÄ NIITTEN KANSSA

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe