kateus on vakava

cod black ops

sairaus minä vihaan kateellisia syöpäläisiä "ihmisiä" yli kaiken he pilaavat monen onnellisen ihmisen elämän kaikki kateelliset ihmiset pitäs tunkea takaisin turkiksen sisään ja nussia uudestaan ulos kateelliselle pitäs laissa määrätä vähintään miljoonan euron sakko! Terv. vähään tyytyväinen

5

741

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rikka pois omasta si

Taitaa johtua omasta kateudesta että huomaa toisten kateuden.

• jhbmjk

Jokseenkin samaa mieltä.;D On olemassa eräänlainen ihmistyyppi, jota normamaaliempatialla varustettu ei voi edes käsittää... Sellaisen naama menee "ruttuun" kateudesta aina, jos jollakulla on mitään hyvää tai iloa elämässä tai vaikka jopa siitä, jos osaa nauttia siitäkin vähästä, mitä omaa, vaikkei varallisuutta tai sellaisiakaan juttuja olisi... Minä esimerkiksi olen hyvin vähän kateellisia ihmisiä elämässäni tuntenut, mutta aikoinaan ja esim. teini-ikäisenä koulussa minua kadehdittin ulkonäöstäni, eli joskus vaikkapa vaatteistani ja esim. koulumenestyksestä. Se oli ihan sairasta, miten ne ihmiset käyttäytyivät. Ujon ja aran ihmisen ystävällisyys ei riittänyt siihen, että olisi tullut kohdelluksi hyvin ja monet vihaajat ei edes välittäneet tutustua, vaan tuomitsivat luulojen perusteella ihmisen.

Minä pysyttelen kaukana ihmisistä, joilla on tarve kaivella negatiivisuuksia ja juoruilla vahingoiloisesti. On indikaatio, että sellaiset usein ovat kateellisia. Uskon, että kateellinen haluaa jotenkin kiinnittyä tai kiinnittää itsensä kateudensa kohteeseen, luoda siis eräänlaisen ns. riippuvuussuhteen, jossa kateuden kohteen pitäisi miellyttää kateellista ja pönkittää kateellisen itsetuntoa. Sitä ei tarvitse tehdä kenenkään.

Itse en voisi kuvitellakaan, että olisin kateellinen vaikkapa jonkun Keski- Amerikan matkasta, vaikka minulla itselläni sillä hetkellä olisi rahaa vain hernekeittopurkkiin. Tai ylennyksestä, jonka joku ahkeroiva omalla ahkeruudellaan saa. Tai autoista, tai vaikka kenenkään ulkonäöstä. Tiedän, että onni on jokaisen itsensä vastuulla. Ja hyväntahtoisuus lisää hyväntahtoisuutta. Itse olen ympärinyt itseni ihmisillä, jotka tahtovat minulle vain hyvää. Tosin oppiminen siinä on ollut - joskus aikoinaan olin liiankin kiltti, ja hyväksyin ystävikseni sellaisiakin, jotka vain pyrkivät hyötymään ystävällisyydestäni. Ainoa etu niissä sellaisissa ihmisssä on se, että sellaiset opettavat empaattiset pysymään kaukana heistä.

Surullisena tietysti voisi kaivata olotilaa, jossa olisi onnellisempi.

• itsenäinen'''

Olen täysin samaa mieltä kanssasi.

Tämä mm. oli mielestäni tosi hyvä huomio sinulta: "Uskon, että kateellinen haluaa jotenkin kiinnittyä tai kiinnittää itsensä kateudensa kohteeseen, luoda siis eräänlaisen ns. riippuvuussuhteen, jossa kateuden kohteen pitäisi miellyttää kateellista ja pönkittää kateellisen itsetuntoa."
        -> nimenomaan! aloin miettiä asiaa, ja totta: ystäväni, jotka ovat osoittautuneet myrkyllisen kateellisiksi, noudattavat tätä! Luodaan ensin hivuttautuen riippuvuussuhde ja sitten halutaan tietää kaikenlaista. Tätä en ole naiviudessani edes tajunnut. Vähitellen alkaa kummallinen kilpailu: matkitaan kateuden kohdetta. Vaatteita, harrastuksia. Pääasia tuntuu olevan, että pärjää kateuden kohteen kanssa asiassa kuin asiassa. Sinut on asetettu tietämättäsi näkymättömälle jalustalle, josta kateellinen ihminen haluaa sinut kumota. Jossain vaiheessa alkaa hienovarainen dissaus. Vihjaillaan todella kummallisista asioista, ja ovelasti sivuteitse. Se on niin outoa ja salakavalaa.

• naisten kateus

Olen samaa mieltä olen saanut osakseni juuri niiden kaikkein pahimpien naisten vihat ja jostain kumman syystä saan ne ilkeimmät aina sekoamaan vielä pahemmaksi lähelläni. Oma ongelmani on siis ulkonäköni tai ongelma se on muille naisille jotka muuttuvat aivan käsittämättömän röyhkeiksi ja ilkeiksi minulle. Aikuiset naiset ettei kyse enää teineistä vaan jopa sellaiset 6-kymppiset naiset kadehtivat ilmeisesti vertaavat minua omiin tyttäriinsä ja tyttären tyttäriinsä muuta syytä en keksi miksi sen ikäinen enää kadehtii omaa ikäluokkani.

• Jolene-83

Kaikki edelliset viestit ovat kuin omasta päästäni ja suustani. Jos joku väittää, että "älä nyt ole itserakas ja luulottele itsestäsi liikoja, että muka toiset kadehtisivat". Useimmiten kateuden kuitenkin huomaa. Ilkeily, piikittely, toisen asioihin tuppautuminen ja ilkeä uteliaisuus kuuluvat juuri naisille tyypilliseen kateuteen. Mutta kyllä ne miehetkin sen taidon osaavat. Kun huomaavat, että eivät saakaan sitä unelmiensa naista niin johan alkaa loputon viha naista kohtaan ja alkaa valtava dissaaminen/vähättely. Kun mies tajuaa, ettei voi saada naista omakseen eikä voi olla siitä myöskään mustasukkainen niin pitää sitä ainakin kadehtia kun se saa ihan kenet se haluaa mutta itse ei saa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7629
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1883
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1860
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1535
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      968
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      900
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      31
      759
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241