kateus on vakava

cod black ops

sairaus minä vihaan kateellisia syöpäläisiä "ihmisiä" yli kaiken he pilaavat monen onnellisen ihmisen elämän kaikki kateelliset ihmiset pitäs tunkea takaisin turkiksen sisään ja nussia uudestaan ulos kateelliselle pitäs laissa määrätä vähintään miljoonan euron sakko! Terv. vähään tyytyväinen

5

732

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rikka pois omasta si

Taitaa johtua omasta kateudesta että huomaa toisten kateuden.

• jhbmjk

Jokseenkin samaa mieltä.;D On olemassa eräänlainen ihmistyyppi, jota normamaaliempatialla varustettu ei voi edes käsittää... Sellaisen naama menee "ruttuun" kateudesta aina, jos jollakulla on mitään hyvää tai iloa elämässä tai vaikka jopa siitä, jos osaa nauttia siitäkin vähästä, mitä omaa, vaikkei varallisuutta tai sellaisiakaan juttuja olisi... Minä esimerkiksi olen hyvin vähän kateellisia ihmisiä elämässäni tuntenut, mutta aikoinaan ja esim. teini-ikäisenä koulussa minua kadehdittin ulkonäöstäni, eli joskus vaikkapa vaatteistani ja esim. koulumenestyksestä. Se oli ihan sairasta, miten ne ihmiset käyttäytyivät. Ujon ja aran ihmisen ystävällisyys ei riittänyt siihen, että olisi tullut kohdelluksi hyvin ja monet vihaajat ei edes välittäneet tutustua, vaan tuomitsivat luulojen perusteella ihmisen.

Minä pysyttelen kaukana ihmisistä, joilla on tarve kaivella negatiivisuuksia ja juoruilla vahingoiloisesti. On indikaatio, että sellaiset usein ovat kateellisia. Uskon, että kateellinen haluaa jotenkin kiinnittyä tai kiinnittää itsensä kateudensa kohteeseen, luoda siis eräänlaisen ns. riippuvuussuhteen, jossa kateuden kohteen pitäisi miellyttää kateellista ja pönkittää kateellisen itsetuntoa. Sitä ei tarvitse tehdä kenenkään.

Itse en voisi kuvitellakaan, että olisin kateellinen vaikkapa jonkun Keski- Amerikan matkasta, vaikka minulla itselläni sillä hetkellä olisi rahaa vain hernekeittopurkkiin. Tai ylennyksestä, jonka joku ahkeroiva omalla ahkeruudellaan saa. Tai autoista, tai vaikka kenenkään ulkonäöstä. Tiedän, että onni on jokaisen itsensä vastuulla. Ja hyväntahtoisuus lisää hyväntahtoisuutta. Itse olen ympärinyt itseni ihmisillä, jotka tahtovat minulle vain hyvää. Tosin oppiminen siinä on ollut - joskus aikoinaan olin liiankin kiltti, ja hyväksyin ystävikseni sellaisiakin, jotka vain pyrkivät hyötymään ystävällisyydestäni. Ainoa etu niissä sellaisissa ihmisssä on se, että sellaiset opettavat empaattiset pysymään kaukana heistä.

Surullisena tietysti voisi kaivata olotilaa, jossa olisi onnellisempi.

• itsenäinen'''

Olen täysin samaa mieltä kanssasi.

Tämä mm. oli mielestäni tosi hyvä huomio sinulta: "Uskon, että kateellinen haluaa jotenkin kiinnittyä tai kiinnittää itsensä kateudensa kohteeseen, luoda siis eräänlaisen ns. riippuvuussuhteen, jossa kateuden kohteen pitäisi miellyttää kateellista ja pönkittää kateellisen itsetuntoa."
        -> nimenomaan! aloin miettiä asiaa, ja totta: ystäväni, jotka ovat osoittautuneet myrkyllisen kateellisiksi, noudattavat tätä! Luodaan ensin hivuttautuen riippuvuussuhde ja sitten halutaan tietää kaikenlaista. Tätä en ole naiviudessani edes tajunnut. Vähitellen alkaa kummallinen kilpailu: matkitaan kateuden kohdetta. Vaatteita, harrastuksia. Pääasia tuntuu olevan, että pärjää kateuden kohteen kanssa asiassa kuin asiassa. Sinut on asetettu tietämättäsi näkymättömälle jalustalle, josta kateellinen ihminen haluaa sinut kumota. Jossain vaiheessa alkaa hienovarainen dissaus. Vihjaillaan todella kummallisista asioista, ja ovelasti sivuteitse. Se on niin outoa ja salakavalaa.

• naisten kateus

Olen samaa mieltä olen saanut osakseni juuri niiden kaikkein pahimpien naisten vihat ja jostain kumman syystä saan ne ilkeimmät aina sekoamaan vielä pahemmaksi lähelläni. Oma ongelmani on siis ulkonäköni tai ongelma se on muille naisille jotka muuttuvat aivan käsittämättömän röyhkeiksi ja ilkeiksi minulle. Aikuiset naiset ettei kyse enää teineistä vaan jopa sellaiset 6-kymppiset naiset kadehtivat ilmeisesti vertaavat minua omiin tyttäriinsä ja tyttären tyttäriinsä muuta syytä en keksi miksi sen ikäinen enää kadehtii omaa ikäluokkani.

• Jolene-83

Kaikki edelliset viestit ovat kuin omasta päästäni ja suustani. Jos joku väittää, että "älä nyt ole itserakas ja luulottele itsestäsi liikoja, että muka toiset kadehtisivat". Useimmiten kateuden kuitenkin huomaa. Ilkeily, piikittely, toisen asioihin tuppautuminen ja ilkeä uteliaisuus kuuluvat juuri naisille tyypilliseen kateuteen. Mutta kyllä ne miehetkin sen taidon osaavat. Kun huomaavat, että eivät saakaan sitä unelmiensa naista niin johan alkaa loputon viha naista kohtaan ja alkaa valtava dissaaminen/vähättely. Kun mies tajuaa, ettei voi saada naista omakseen eikä voi olla siitä myöskään mustasukkainen niin pitää sitä ainakin kadehtia kun se saa ihan kenet se haluaa mutta itse ei saa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2586
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2222
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1613
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1546
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe