Näin minäkin näen

Ellen G Whiten

>>>Ellen "reppana" oli koko sydämisesti Jumalan lapsi ja teki kaikken ymmärryksensä ja uskonsa mukaan?

Moni on siirtynyt kuolemasta elämään, kun Kristus on saanut puhua Ellenin kautta sydämessä. Ellenkin oli vain yksi särkynyt astia Kristuksen kädessä, se pieni ruukun palanen joka silti saatoi tarjota sen pinen pelastuksen vesipisaran, jonka Krituksen Henki teki eläväksi.

2

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ”Eero Sopanen … oli helsinkiläinen Siiloan-seurakunnan johtaja ja liikemies.[1] Sopanen oli kiistelty hengellinen johtohahmo, joka sai 1970- ja 1980-luvuilla huomiota tiedotusvälineissä.
      Elämä ja toiminta
      Sopanen osallistui sotatoimiin Lapin rintamalla, jossa haavoittui päähänsä. Hänen kaksi veljeään kuoli sodassa. Hän oli nuorena innokas urheilun harrastaja, myöhemmin hän toimi yrittäjänä.
      Sopanen perusti vuonna 1969 opiltaan helluntailaisen, mutta varsinaisen helluntailiikkeen ulkopuolisen Siiloan-seurakunnan, jossa avustajineen suoritti tuhansia kasteita. Siiloanin ulospäin suuntautuva toiminta näkyi Helsingin katukuvassa muun muassa jatkuvana lentolehtisten jakeluna. Jäseniksi liitettiin Sopasen elinaikana joka vuosi useita satoja henkilöitä. Kymmeniä Sopasen puheita julkaistiin C-kasetteina ja painotuotteina. [2]
      Eero Sopasen terveys alkoi pettää lopullisesti sen jälkeen kun hän joutui raa'an pahoinpitelyn kohteeksi kotiovellaan. Hän menehtyi keuhkokuumeeseen isänpäivänä 1987. Hänet on haudattu Vantaalle Honkanummen hautausmaalle.”

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Eero_Sopanen

      Sopasesta on Juha Vainio tehnyt oikein rallinkin, josta ilmenee seikkoja, jotka Wikipedia on jättänyt pois.
      Tunnetaan nimellä Siiloan, Siiloan, Siiloan...

      Kyllä Sopanen taisi olla yhtä reppana kuin Whitekin. Teillehän se nykyään on yksi profeetan tuntomerkeistä.

      Kuinka te kärsitte lukea Danielin kirjaa, kun Daniel oli ylhäinen ja vielä nuhteetonkin mies?
      Ellenin nuhteettomuudesta ei parane puhua.

      • "x poro"

        Jes. 26:12

        "Herra, kaikki tekomme olet sinä tehnyt."

        Varo ylpeyden syntiä! Se on sinua lähempänä, kuin aavistatkaan. Oikeastaan sinulla ei ole mitään oikeutta saada kunniaa tai kiitosta. Jos sinun elämäsi kautta on tapahtunut jotain hyvää tai suurta, voit siitä ainoastaan kiittää Jumalaa, sillä kaikki se hyvä mitä ihmiset sanovat sinun työksesi, onkin Jumalan tekoa sinussa. Sinä olet ollut vain työaseena Hänen kädessään, samoin kuin vaikkapa kirves timpurin kädessä. Eihän kunnia kuulu kirveelle, vaan sille joka sitä käyttää, vai mitä?

        Kaikki työsi on Jumala tehnyt, vaikka Hänen aseensa on ollut huono. Ehkäpä Hän usein on aikonut heittää sen kädestään etsiäkseen paremman työkalun. Mutta kuitenkin Hän on jatkanut työtään. Ja niin Jumala on vienyt työnsä päätökseen kehnosta työkalustaan huolimatta. Muista, että kunniasi ei ole suorittamasi työ, vaan kunniasi on se, että olet saanut, huonoutestasi huolimatta olla työkaluna Hänen kädessään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe