>>>Ellen "reppana" oli koko sydämisesti Jumalan lapsi ja teki kaikken ymmärryksensä ja uskonsa mukaan?
Moni on siirtynyt kuolemasta elämään, kun Kristus on saanut puhua Ellenin kautta sydämessä. Ellenkin oli vain yksi särkynyt astia Kristuksen kädessä, se pieni ruukun palanen joka silti saatoi tarjota sen pinen pelastuksen vesipisaran, jonka Krituksen Henki teki eläväksi.
Näin minäkin näen
2
142
Vastaukset
”Eero Sopanen … oli helsinkiläinen Siiloan-seurakunnan johtaja ja liikemies.[1] Sopanen oli kiistelty hengellinen johtohahmo, joka sai 1970- ja 1980-luvuilla huomiota tiedotusvälineissä.
Elämä ja toiminta
Sopanen osallistui sotatoimiin Lapin rintamalla, jossa haavoittui päähänsä. Hänen kaksi veljeään kuoli sodassa. Hän oli nuorena innokas urheilun harrastaja, myöhemmin hän toimi yrittäjänä.
Sopanen perusti vuonna 1969 opiltaan helluntailaisen, mutta varsinaisen helluntailiikkeen ulkopuolisen Siiloan-seurakunnan, jossa avustajineen suoritti tuhansia kasteita. Siiloanin ulospäin suuntautuva toiminta näkyi Helsingin katukuvassa muun muassa jatkuvana lentolehtisten jakeluna. Jäseniksi liitettiin Sopasen elinaikana joka vuosi useita satoja henkilöitä. Kymmeniä Sopasen puheita julkaistiin C-kasetteina ja painotuotteina. [2]
Eero Sopasen terveys alkoi pettää lopullisesti sen jälkeen kun hän joutui raa'an pahoinpitelyn kohteeksi kotiovellaan. Hän menehtyi keuhkokuumeeseen isänpäivänä 1987. Hänet on haudattu Vantaalle Honkanummen hautausmaalle.”
http://fi.wikipedia.org/wiki/Eero_Sopanen
Sopasesta on Juha Vainio tehnyt oikein rallinkin, josta ilmenee seikkoja, jotka Wikipedia on jättänyt pois.
Tunnetaan nimellä Siiloan, Siiloan, Siiloan...
Kyllä Sopanen taisi olla yhtä reppana kuin Whitekin. Teillehän se nykyään on yksi profeetan tuntomerkeistä.
Kuinka te kärsitte lukea Danielin kirjaa, kun Daniel oli ylhäinen ja vielä nuhteetonkin mies?
Ellenin nuhteettomuudesta ei parane puhua.- "x poro"
Jes. 26:12
"Herra, kaikki tekomme olet sinä tehnyt."
Varo ylpeyden syntiä! Se on sinua lähempänä, kuin aavistatkaan. Oikeastaan sinulla ei ole mitään oikeutta saada kunniaa tai kiitosta. Jos sinun elämäsi kautta on tapahtunut jotain hyvää tai suurta, voit siitä ainoastaan kiittää Jumalaa, sillä kaikki se hyvä mitä ihmiset sanovat sinun työksesi, onkin Jumalan tekoa sinussa. Sinä olet ollut vain työaseena Hänen kädessään, samoin kuin vaikkapa kirves timpurin kädessä. Eihän kunnia kuulu kirveelle, vaan sille joka sitä käyttää, vai mitä?
Kaikki työsi on Jumala tehnyt, vaikka Hänen aseensa on ollut huono. Ehkäpä Hän usein on aikonut heittää sen kädestään etsiäkseen paremman työkalun. Mutta kuitenkin Hän on jatkanut työtään. Ja niin Jumala on vienyt työnsä päätökseen kehnosta työkalustaan huolimatta. Muista, että kunniasi ei ole suorittamasi työ, vaan kunniasi on se, että olet saanut, huonoutestasi huolimatta olla työkaluna Hänen kädessään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792322Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1371481- 1331452
- 1541193
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373927Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683