Voiko minkä ikäisenä tahansa suunnilleen lähettää tekstinsä kustannettavaksi? Miten se tapahtuu?
Minkä ikäisenä voi tulla kirjailijaksi?
6
445
Vastaukset
- Bee Gee
nuorin lastenkirjailija on 9-vuotias, että ei rajaa. Jos teksti toimii ja sille löytyy lukijakuntaa, iällä ei ole merkitystä.
- Vähän vanha jo
Ei muuten ole mysökään yläikärajaa.
- scarabaeus
Vähän vanha jo kirjoitti:
Ei muuten ole mysökään yläikärajaa.
Kirjailijan ikä?
¤
Kesällä nappasin kirjaston ilmaiskorista kirjan
miten kirjani ovat syntyneet
Kirja on vuodelta 1969 ja alkulehdellä siinä selvitellään mm:
“ Tämä kirja sisältää Helsingin yliopistossa syyskaudella 1968 esitetyt Studia generalia -luennot, ainoalaatuiset sikäli että ne ovat ensimmäinen esitelmäsarja, jonka kirjailijat ovat pitäneet Suomen yliopistoissa. Kaikki kirjailijat puhuivat samasta aiheesta: Miten kirjani ovat syntyneet - virikkeet, ainekset, rakenteet. “
…oikeastaan hyvin antoisaa kesälukemista oli se kirja, ja laitanpa tähän Teillekin pätkän:
“Pieni esimerkki siitä, miten nopeasti kamaripohdiskelussa päädytään umpikujaan ja miten nopeasti kirjailija sen avaa. - Olin kiinnittänyt huomiota P. Mustapään lasi-aiheisiin metaforiin ja miettinyt, mistä ne oikein mahtavat olla lähtöisin. Erityisesti olin pysähtynyt ihmettelemään, millaisen assosiaatioketjun tuloksena ihmisen päähän pälkähtää sellainen aineeton ja aavemainen mielikuva kuin Dominus Krabben kertosäkeessä:
Suviyössä valitti tuuli,
lasikellot, lasikellot
soivat vaahteroissa...
Tiedustelin asiaa P. Mustapäältä itseltään Studia generalian jälkeisessä keskustelutilaisuudessa. Runoilija myhähti ja sanoi: “Minun lapsuudessani oli tapana kesäiltoina ripustaa puiden oksiin lasisia kelloja, joita tuuli sitten helisytti.”
¤
Kirjoittamisiin !
- äiskä ovat
kustantajan tuttuja niin vaikka vauvana. Ei välttämättä tarvitse osata kirjoittaa.
- kuuskyt ja risat
Miksi puhutaan vain alaikärajasta? Vai onko siinä jokin yläikäraja? Alkuperäinen kysymyshän kuului minkä ikäisenä ottamatta kantaa, kumpaisesta päästä sitä tarkasteltiin.
- vas_taa_ja
1) Minkä ikäisenä tahansa.
2) Kirjeitse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722698
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232672Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072322- 341619
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401475- 281270
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181