Aloitan geologian opiskelut Oulun yliopistossa tänä syksynä ja opinto-opasta lueskeltuani tuo vuoriala vaikuttais varsin kiinnostavalta. Mitenkähän matemaattisia nuo kurssien sisällöt ovat, lähinnä viittaan noihin teknillisen tiedekunnan kursseihin? Geologian perusopintoihin ei kuulu pakollista matikkaa, ainoastaan geoympäristön ja vuorialan linjalla on tuo matematiikan peruskurssi 1.
Lukion pitkän matikan opinnoista on aika reilusti aikaa, eikä tuo osaamistaso silloinkaan mikään erityisen hyvä ollut. Kuinkahan vaikea tuo matikan kurssi on suorittaa? Miten paljon kurssissa on lukion kertausta, vai tippuuko tuossa kärryiltä samantien? Harmittaa ettei ole tullut juurikaan itsenäisesti kertailtua matikkaa. Opinnoissa tarvittavaa kemiaa oon kyllä tässä käynyt läpi ja se on kyllä ihan mukavasti auennut.
Geologian vuoriala ja matematiikka
wiljo_10
1
513
Vastaukset
- Lolthor
Jos osaat kirjoittaa INTTERNETTIIN juttuja,. niin osaat varmaan käydä vaikka kiltahuoneelta vanhemmilta tieteenharjoittajilta tai opintoneuvojalta kolmannesta kerroksesta kysymässä nämä asiat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392701
- 532507
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle492212Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3341923- 1351655
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161515Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71338Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101197- 421106
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661076