Meillä on mustia viinimarjoja, jotka tosin parina viime vuonna ovat kasvaneet ja levittäytyneet niin että niistä on jo vaikea poimia mitään. Ajattelin kysyä voisiko niitä jotenkin leikata ja mihin vuoden aikaan tämä olisi järkevintä suorittaa? Muita vinkkejä?
Marjapensaiden leikkaus
3
1788
Vastaukset
- nopae kasvuiset
Itse olen leikannut näin syksyllä poimimisen jälkeen, ja oksat olen leikannut aivan juuresta saakka. Vanhimmat ja huonot oksat pois, joskus myös harventanut nuoria vesoja. Voi leikata myös aikaisin keväällä
- koko syksy mustaheru
Itse leikkasin nyt. Jossakin oli että mustaherukkaa voi leikata koko syksyn ajan, karviaista ja punaherukkaa vain heti marjankeruun jälkeen. Mustaherukasta kaikki peukaloa paksummat pois ja harventaa muutenkin niin että ilma käy pehkossa. 2-3 vuotta oli oksan ikä.
- mieleen juolahtaa
Olen surutta napsinut kaikkia pensaita millon sattuu, kun en niin sadosta piittaa ja haluan säilyttää kauniin muodon. Yksikään puska ei ole tykännyt huonoa ja satoa tulee turhankin paljon. Puuksi leikatussa punaherukassa taisi olla kahdeksan typistettyä oksaa ja marjoja tuli ämpärillinen - piti tukea pari oksaa etteivät repeä rungosta irti. Heti keräämisen jälkeen typistin lisää, saas nähä tuleeko ens kesänä kaks ämpärillistä:))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003264721- 162246
- 1942099
- 1071476
- 801389
- 74992
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57977IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2919Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119844Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59766