54l- juwel akvaario

nessiT

Kuuluuko juwelin akvaariois olla silikonien nauhamaiset kuin kuin ja paksuudeltaan kännykän laturinjohto luokkaa?
Pitää kyllä vettä kun on testattu ja on kimmoisat.
Itseä hiukan häiritsee kun kehysakvaariossa on silikonit laajemmalla alueella kuin tässä kokolasisessa juwelissa.
Kuuluuko tuossa pitää tuota akvaarion alla olevaa irti lähtevää kehystä?
Kehyksen kanssa kun laittaisi akvaarion lipaston päälle niin osa pohjasta jäisi tyhjän päälle kun on tuo irti lähtevä kehys.
Voinko laittaa juwelin akvaarion alle solumuovia? Kun olen saanut käsityksen ettei juwelis saisi käyttää solumuovia/retkipatjaa.
Ja uskaltaako laittaa lastulevysen lipaston päälle?
Lipaston päällä on ennen ollut kyllä 40l. akvaario puolisen vuotta ja ainakin kesti 110kg painoa...
Testattu kaverin kanssa lipäston päällä seisomista.

5

604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsukki

      Se lasien välissä oleva silikoni pitää ne vedet sisällä ja kokolasiakvaarioon ei oikein voikaan laittaa paksuja saumoja, koska on ruman näköinen.

    • fish KING

      Onko akva siis tuo mainitsemasi 54l? noin pieniin akvaarioihin ei sarjavalmistettaessa laitetakaan silikonia kuin lasien väliin, veden paineen on laskettu riittämättömäksi rikkomaan tai liikuttamaan lasia silikonien väleissä.

      Jos akvaarion mukana tulee alusta/kehys, se pitää olla akvaarion alla, rikkoutumis tilanteessa vakuutuksen korvauksien kanssa saattaa tulla ongelmia ;/

      Itse en laittaisi mitään veden kanssa tekemisissä olevaa minkäänlaisen lastulevy rakennelman päälle, aina roiskuu ja lastulevy imee nestettä kuin sieni.
      Testatkaas kamun kanssa se lipas uudestaan, muutaman vinkku pullon voimalla vaikkas, JOS OOTTE TÄYSIKÄISIÄ :)

      • nessiT

        Ihan täysikäsiä olemmen.. ei kylläkään täysjärkisiä :P .
        Tuo kehys itseäni jäi vaivaamaan kun kerta lähtee niin helposti irti, niin tuli mieleen kuuluuko olla vain kuljetus suojana vai kuuluuko pitää silloinkin kun akvaariossa on vedet.
        Akvaario on malliltaa juweli rekord 60.
        Kiinteän suodattimen sain eilen illalla fileeraus veitsellä irti.
        Pitäisi miettiä myös kalastoa...
        Haluisin jotain persoonalista lajia.
        Pohjalle ei taida mahtua yhtä noitamonnia tai muutamaan ottoa tai sitten paria katinkultaa?
        Muuksi kalastoksi korurihmakala haaremi tai kääpiöpallokaloja?
        Mut miten toi lipaston ja akvaarion väliin.
        Ainakin tulevisuuden kannalta olisi hyvä tuo solumuovi/retkipatja ja vaneri jos joutuu akvaariota siirtämään.


      • fish KING
        nessiT kirjoitti:

        Ihan täysikäsiä olemmen.. ei kylläkään täysjärkisiä :P .
        Tuo kehys itseäni jäi vaivaamaan kun kerta lähtee niin helposti irti, niin tuli mieleen kuuluuko olla vain kuljetus suojana vai kuuluuko pitää silloinkin kun akvaariossa on vedet.
        Akvaario on malliltaa juweli rekord 60.
        Kiinteän suodattimen sain eilen illalla fileeraus veitsellä irti.
        Pitäisi miettiä myös kalastoa...
        Haluisin jotain persoonalista lajia.
        Pohjalle ei taida mahtua yhtä noitamonnia tai muutamaan ottoa tai sitten paria katinkultaa?
        Muuksi kalastoksi korurihmakala haaremi tai kääpiöpallokaloja?
        Mut miten toi lipaston ja akvaarion väliin.
        Ainakin tulevisuuden kannalta olisi hyvä tuo solumuovi/retkipatja ja vaneri jos joutuu akvaariota siirtämään.

        Persoonallista kalaa ei noin pieneen voi oikein ajatella muuta kuin kääpiöpallokala seuruetta, ryppyottainen koiras ja muutama naaras, juuri tästä ulkomuoto seikasta helppo tunnistaa mutta vain laji akvaarioksi :)
        Pallokalojen kohdalla taas parasta olisi ensin kotilokansoittaa akva niin hyvin kuin mahdollista jotta niille riittäisi tekemistä elin iäksi kotiloille lisä kasvatus allas. No, syöhän ne kyllä surviaistoukkaakin mutta sitä ei parane antaa liiaksi sillä rasvapitoisena se koituu ennen pitkää kalan kohtaloksi, yli lihavuus ei ole hyväksi, kalallekkaan ;/

        Punaiset noitamonnilajit jää tarpeeksi pieneksi mutta ovat ottojen kanssa ERITTÄIN herkkiä veden laadun suhteen, nitraatti pitää olla tosi pienellä asteikolla ja virtaus voimakkuudet sekä lämpötila erot kohdillaan!!


      • akvaarioharrastelija
        fish KING kirjoitti:

        Persoonallista kalaa ei noin pieneen voi oikein ajatella muuta kuin kääpiöpallokala seuruetta, ryppyottainen koiras ja muutama naaras, juuri tästä ulkomuoto seikasta helppo tunnistaa mutta vain laji akvaarioksi :)
        Pallokalojen kohdalla taas parasta olisi ensin kotilokansoittaa akva niin hyvin kuin mahdollista jotta niille riittäisi tekemistä elin iäksi kotiloille lisä kasvatus allas. No, syöhän ne kyllä surviaistoukkaakin mutta sitä ei parane antaa liiaksi sillä rasvapitoisena se koituu ennen pitkää kalan kohtaloksi, yli lihavuus ei ole hyväksi, kalallekkaan ;/

        Punaiset noitamonnilajit jää tarpeeksi pieneksi mutta ovat ottojen kanssa ERITTÄIN herkkiä veden laadun suhteen, nitraatti pitää olla tosi pienellä asteikolla ja virtaus voimakkuudet sekä lämpötila erot kohdillaan!!

        Mulla ainakin on 54litran juwelin alla sellanen mitoiltaan akvaarion pohjan kokoinen "retkipatjan" / "makuualustan" palanen, että se pohjan kuormitus jakautuisi ns. tasaisesti.
        Ja sen muovisen kehyksen kuuluu kyllä olla siellä akvaarion alla, koska se kuuluu siihen akvaariopakettiin ja k.o.akvaario on varmasti kyllä suunniteltu niin että sitä muovikehystä pidettäisiin akvaarion alla ihan tarkoituksella.
        Kaloina mulla on pieni neontetraparvi, pari monnista, pari kirsikkabarbia, taistelukala ja lisäksi on yksi omenakotilo. Kyllä noi kalat sinne näyttää kaikki hyvin mahtuvan, ainakin muutaman kk:n kokemuksien perusteella.
        Lämpötilana olen yrittänyt pitää noille e.m. kaloille kaikille kirjallisuudesta löytyneiden viitearvojen mukaisesti soveltuvaa n. 26 asteen lämpötilaa. Välillä kuumana kesänä kohonneesta huoneen lämpötilasta johtuen on ollut toki vesi hieman lämpimämpääkin, mutta esim. tilapäisesti 28...29 astetta ei ollut noille kaloille ainakaan kuolemaksi ja ihan hyvin tuntuivat niissäkin lämpötiloissa pärjäilevän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe