Elämän kello

Kuule, elämän kello soi,
se käy hetkeä tätä.
Sitä pysäyttää ei voi,
eikä se koskaan jätä.

Eihän sillä kiire mikään,
ei se mitenkään hopusti käy.
Osoita ei aikaa mitään,
sen viisareita ei näy.

16

3639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomi on best

      hyvin tehty mä käytin tätä koulussa ku piti tehdä kello runo

      • Aika.

        Vielä jatkuu matkani tää,
        ei näy edessä kulkuni pää,
        se soi vielä virsinä kerran,
        kun on tahto näin Herran.

        Miten aikansa kulkua käyttää,
        millä elämän tunnit täyttää,
        mikä minuutin on työ,
        vain sekunti ja kello lyö.


    • *laudi*

      Silti sitä kelloa haluttaisi joskus hidastuttaa tai ainakin siirtää hivenen :)
      ..Jokaiselle meistä ja kaikelle on aikansa joten jokainen hetki on tärkeä!

      • Aika mi vierellä käy,
        sille ei huomista näy,
        se käy mukana niin,
        koko ajan vierellä siin.

        Ajalla jolla mahti on,
        sekä eloon, että kuolohon.
        On läsnä, vaiti ja vakaa,
        oman aikansa huolella jakaa.


    • Angstinen kellotaulu

      Kellotaulu, sitä kyttään mittaan matkaa kyräillen.
      Miten voisi tietää kello, mitä tietää mittapuu? Mitä sekin tikittää mokomakin hölösuu! . Kellotaulu seinälläni turhaan vinkuu, tikittelee viimeistään. Raivostuttaa, aika mataa, seinään lentää taulu tuo. Viisaritkin vinoon väännän, vaihdan ajan mileiseen!

      Kirottu on kellotaulu, mittaa aikaa menneiden.. Mistä löytyy onnen aika, mistä aika rakkauden? Kelloja en enää kaipaa, mulle riittää ees hetkinen.

      • Aika kun elämän tuo,
        pieniin hetkiin onnensa suo,
        paljon ilonhetkiä jakaa,
        muistoja kauniita vuosien takaa.

        Menee menojaan menneet ajat,
        menköön nuo kasvojen vanhentajat,
        kuulkoon miten kulkumme täällä,
        ajastaikaan on palomme päällä.


    • Olipa hauska runo kellosta, ja sanoma myös :)

      • Aika kiireinen jo huokaa,
        rauhanenkelit viestiä tuokaa.
        Lentäkää alas luokse lasten,
        päät painakoot siipeänne vasten.

        Vei kiire aikuiset harhaan,
        hukkaan heittivät elämän parhaan.
        Aika armoton kotiinpäin juokse,
        vie lapset äitinsä luokse.


      • Angstinen kellotaulu

        oliks tuo mulle? Jos niin kiitos !


      • Angstinen kellotaulu kirjoitti:

        oliks tuo mulle? Jos niin kiitos !

        Niin pienen pieneen aikaan,
        kuin ei hetkeäkään ois,
        mitä aatos aikaan saikkaan,
        vei sekunnin vain pois.

        Tuo aatos hetken kiisi,
        vei unelmani tuo,
        hänen luokseen liisi,
        joka hetken mulle suo.


    • kollo torni

      Mahtavia runoja mutta ei taarpeeksi hyviä minulle.

      • Loputonta

        Aika lie silloin parasta juhlaa,
        milloin sitä ei pahuuteen tuhlaa.
        Kun hetkiä ei toisille ilona jaa,
        muilta sitä turhaan etsiä saa.

        Kohtalokin tuo ajankulkunsa tumman,
        usein nähdä voi ilon mahtavan kumman.
        Vaikka viimein ei huomista näy,
        edelleen kulkee eikä loppuun se käy.


    • Oivaltavia aatoksia ajasta, koska ainakin minä joskus miellän, ettei aikaa kait oikeastaan konkreettisesti ole edes olemassa...

      Tai sitten on, mutta ainostaan ihmisen luomana kellotuksena.

      Tai toki ajan kulumisen huomaa myös ihmisen, kuin myös eläinten, elinkaaressa. Ei niinkään muun luonnon kiertokulussa. Siinä kun puhjetaan aina kevään ja kesän myöten uuteen kukkaan.

      Eli elämän kello...?

      • Ei jätä

        Vaikka ajaton on tuo,
        silti uusia hetkiä se luo,
        siksi odottaa ei anna,
        eikä yhtään edelle se kanna.

        Jos sen antaa liian odottaa,
        kaikki vain taakseen kadottaa.
        Hartaana palvotaan aikaa tätä,
        tietäen, elon toivoa se ei jätä.


    • nuuhku1

      Kiitos, käytin sitä kun kouluun piti tehdä kelloruno.

    • Luopumisen aika

      Ajassa näkee pieniä vaiheita ruskan,
      elon ilmeitä ja luopumisen tuskan.
      Silloin joutsenen kutsut keräävät salattua voimaa,
      auraksi asettuen sitä uskoa soi maa.

      Aatoksen siivillä hetken mukana lensin,
      vaikka tiesin, niille on aina oma elämä ensin.
      Se on tunne jonka vain vapaus antaa,
      siinä on voima joka mukanaan kantaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      958
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      694
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe