rahoitetun veneen siis sellaisen josta myyjällä viellä velkaa, ostaminen ja kuinka se mahtaa hoitua noin niin kuin ostajan kannalta. Ehdoissa kun taitaa lukea ettei myyjä saa luovuttaa venettä ennen kuin se on kokonaan rahoitusyhtiölle maksettu. Vaikuttaa aika mahdottomalta yhtälöltä.
Mites mahtaa luonnistua
4
633
Vastaukset
- riskitön
soita myyjän kanssa hänen rahoitusyhtiöönsä ja sovi asia.
Saat luovarin suoraan itsellesi. - 32
Siis onko velka pankkiin vai rahoitusyhtiölle, eli onko vene ostettu pankkilainalla vai osamaksulla. Jos kyseessä on pankkilaina niin ja vene ei ole takuuna niin ei mitään ongelmaa, laina jää vain myyjän maksettavaksi. Jos vene on pankkilainan takuuna kannattaa asiasta keskustella lainan antaneen pankin edustajan kanssa. Periaatteessa kauppa on mahdollinen, varmita olisi jos myyja ennakkon maksaisi lainan pois, mutta tämä ei välttämättä onnistu, ehkä olisi mahodllista sopia pakin kanssa jonkinalinen suljetun tilin järjestely mistä laina maksettaisiin ennen kaupan syntymistä ja kaupan jälkeen myyjä saisi rahat tililtä. Jos vene on osamaksulla kannattaa silloinkin puhua suoraan rahoitusyhtiön kanssa, olisiko mahdollista ostaa vene suoraan velkoineen ja vähentää velan määrä kauppasummasta.
Olisin kuitenkin hyvin varovainen tälläisen kaupan tullessa kyseeseen ja paljon selkeämpää on ostaa velaton toinen samanlainen vene. Myöskin jos venettä myydään vaikean rahatilanteen vuoksi voi miettiä miten venettä on huollettu.- pankkiiri 63
Onhan tällainen tilanne asuntokaupoissa ihan arkipäivää eli kyllä siihen systeemit löytyy ja turha tilannetta on pelätä, mutta asioista pitää tietenkin ottaa selvää.
- PuSe
pankkiiri 63 kirjoitti:
Onhan tällainen tilanne asuntokaupoissa ihan arkipäivää eli kyllä siihen systeemit löytyy ja turha tilannetta on pelätä, mutta asioista pitää tietenkin ottaa selvää.
Mutta muutama asia pitää ottaa huomioon. Omistaja on rahoitusyhtiö. Tee kaupat sen kanssa ja ota se ns. veneen omistaja mukaan.
Et tule saamaan rahoitusyhtiöstä kovinkaan hyvää palvelua, koska ilmeisesti maksat sen veneen eli he menettävät yhden rahoitusasiakkaan, jolta saavat korkoa. Eli siis menet mitätöimään heidän ja sen veneen "omistajan" keskenään tekemän rahoitusdiilin.
Jos sillä edellisellä veneen "omistajalla2 on myös muuta rahoitusta siitä rahoitusfirmasta, firma todennäköisesti yrittää vitkutella papereiden luovuttamista koska se on heidän intressiensä mukaista hallita mahdollisimman suurta vakuutta eli venettä. Jos joudut riitaan asiasta, niin ne voi vitkutella tosi pitkään ennen kuin saat paperit.
Eli maksa ensiksi se rahoitusyhtiön osuus firmalle ja vaadi pahvit veneestä. Sen jälkeen maksat omistajalle. Tai vaikka samalla siinä, mutta mene rahoitusyhtiöön ja vaadi ne paperit.
Itse olen ostanut auton samalla systeemillä ja lupasivat lähettää paperit kun asia on kunnossa.
Olin siellä Olarissa firman pääkonttorilla ja sanoin että lähden sitten kun olen saanut paperit.
Kysyin myös saako asiakspalvelun sohvalla levätä jos menee yön yli.
Paperit tuli nopeasti, vaikka ensin arvioivat menevätn parisen viikkoa.
Älä missään tapauksessa maksa veneestä mitään ennen kuin olet tehnyt varman diilin rahoitusyhtiön kanssa. Sen jälkeen vasta haltijan kanssa kaupat kuntoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241060
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871036- 87965
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70779