Krav maga Tampereella

määppä

Näyttäisi että Tampereella on nykyään useampi krav magaa reenaava seura.

Chitalada ja krav maga tampere, kumpaa suosittelette? onko kellään kokemusta ko. seuroista? Syksyllä olis tarkoitus aloitella krav magan reenaus.

chitaladassa näyttäs peruskurssi olevan 15 egee halvempi. Mutta seuraa en löytänyt suomen kravmaga liiton sivuilta. Eli kuuluuko seura johonkin toiseen liittoon?

22

3267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VKA

      Chitalada ei kuulu Suomen Krav Maga Liittoon.

      Lisätietoja Krav Maga Tampereen ohjaajista ja seuramme toiminnasta www.kravmagatampere.com

      Ville Kaivonen

      • Pepponen

        Chitalada ei kuulu Suomen Krav Magaliittoon?
        Tekeekö siihen kuulumattomuus siitä jotenkin huonomman? Kuuluukohan se johonkin kansainväliseen liittoon?
        Krav Maga ei ole kilpailulaji, mutta suomessa on lajilla oma liitto. Mitä liiton perustamiseen vaaditaan? Paikalliset liitot ovat linkki kansainvälisiin liittoihin silloin kun järjestetään arvokisoja. Krav Magassa ei kilpailla.
        Onko liiton tehtävä silloin valvoa opetuksen tasoa vai kerätä jäsenmaksuja. Krav Magassa tuntuu olevan erilaisia järjestöjä maimalla, mutta mikä sitten on oikea sellainen vai onko sellaista. Chitalada ei kuulu Suomen liittoon, mutta tuskin se on Suomessa kehitetty Krav Magan tyylisuunta. Mihin siis Chitalada kuuluu ja mistä se on oppinsa ammentanut?
        Liittoon kuuluminen ei tee seurasta parempaa.
        Huonokin seura voi kuulua liittoon kun maksaa jäsenmaksut, se ei siis ole edellytys sille, että seura olisi jotenkin parempi. En tiedä näiden seurojen paremmuudesta, mutta liittoon kuulumisella ei kannata seuraansa mainostaa paremmaksi. Krav Magassa tuntuu olevan tapana mainostaa ohjaajiaan eri lajeista saavutetuilla meriiteillä. Krav Maga ei ole potkunyrkkeilyä tms..se on oma laji ja muiden lajien meriitit eivät pitäisi vaikuttaa Krav Maga ohjaajan arvostukseen. Jos olen Judo opettaja ja mainostan itseäni Karaten mestaruusvöillä niin se ei tee minusta parempaa Judo opettajaa.
        On lajeja jotka tukevat toisiaan, mutta ei Karatekasta ole Judo opettajaksi ainakaan ihan heti.


      • VKA
        Pepponen kirjoitti:

        Chitalada ei kuulu Suomen Krav Magaliittoon?
        Tekeekö siihen kuulumattomuus siitä jotenkin huonomman? Kuuluukohan se johonkin kansainväliseen liittoon?
        Krav Maga ei ole kilpailulaji, mutta suomessa on lajilla oma liitto. Mitä liiton perustamiseen vaaditaan? Paikalliset liitot ovat linkki kansainvälisiin liittoihin silloin kun järjestetään arvokisoja. Krav Magassa ei kilpailla.
        Onko liiton tehtävä silloin valvoa opetuksen tasoa vai kerätä jäsenmaksuja. Krav Magassa tuntuu olevan erilaisia järjestöjä maimalla, mutta mikä sitten on oikea sellainen vai onko sellaista. Chitalada ei kuulu Suomen liittoon, mutta tuskin se on Suomessa kehitetty Krav Magan tyylisuunta. Mihin siis Chitalada kuuluu ja mistä se on oppinsa ammentanut?
        Liittoon kuuluminen ei tee seurasta parempaa.
        Huonokin seura voi kuulua liittoon kun maksaa jäsenmaksut, se ei siis ole edellytys sille, että seura olisi jotenkin parempi. En tiedä näiden seurojen paremmuudesta, mutta liittoon kuulumisella ei kannata seuraansa mainostaa paremmaksi. Krav Magassa tuntuu olevan tapana mainostaa ohjaajiaan eri lajeista saavutetuilla meriiteillä. Krav Maga ei ole potkunyrkkeilyä tms..se on oma laji ja muiden lajien meriitit eivät pitäisi vaikuttaa Krav Maga ohjaajan arvostukseen. Jos olen Judo opettaja ja mainostan itseäni Karaten mestaruusvöillä niin se ei tee minusta parempaa Judo opettajaa.
        On lajeja jotka tukevat toisiaan, mutta ei Karatekasta ole Judo opettajaksi ainakaan ihan heti.

        Pointtisi?
        Mielestäni en mainostanut seuraamme paremmaksi. En myöskään mainostanut ohjaajiemme saavutuksia krav magassa tai muissa lajeissa. Kerroin ainoastaan mistä niistä saa lisätietoa jos on kiinnostunut.
        SKML:n tehtävä Suomessa on edistää lajin leviämistä sekä ylläpitää ohjaajien koulutuksen korkeaa tasoa ja valvoa seurojen toimintaa. SKML:n kuuluvan seuran ohjaajat ovat kaikki IKMF:n pääkouluttajan Eyal Yanilovin sekä lajin maahantuoneen Jyrki Saarion kouluttamia. Mainittakoon, että juuri Eyal Yanilov oli se henkilö jolle Imi Lichtenfeld antoi "seuraajadiplomin" ja valtuutti tätä viemään lajia eteenpäin. Näitä diplomeja on Eyalin lisäksi KMAA:n Darren Levinellä USA:ssa.

        Liittoon kuulumisen edellytyksenä on myös säännöllinen ohjaajien jatkokouluttautuminen. Täten liitto voi taata sen, että jäsenseuroissa harjoittelevat ihmiset saavat parhainta mahdollista oppia joka on myös päivitettyä. Krav Magahan oli alusta alkaen laji jonka on tarkoitus elää ja muuttua muun maailman mukana. Kuka tahansa voi perustaa krav maga seuran. Jopa ihminen jolla ei ole mitään käsitystä lajista. Liittoon kuuluminen antaa siis jonkilaisen "takuun" siitä mitä on tarjolla.

        Lisätietoja liiton toiminnasta www.puolustaudu.com
        Vastaan myös mielelläni lajia tai seuraamme koskeviin kysymyksiin sähköpostitse.

        Ville Kaivonen
        Expert 1
        SKML:n hallituksen jäsen


    • Eräs

      Chitalada taitaa kuulua tähän FEKM:iin. Eli samaan kuin esim. Combat. En sitten tiedä mikä on homman nimi kyseisellä liitolla ja miksi on ylipäätään jonkun (Douïeb) pitänyt moinen liitto perustaa. Kohta joku varmaan kirjoittaa kuinka jumalasta seuraava Richard Douïeb on..

    • Magaaja

      Chitalada, kuului aiemmin Suomen kravmagaliittoon, vASTA MUUTAMA KUUKAUSI SITTEN PERUSTETTIIN UUSI SEURA TAMPEREEN KRAV MAGA JA TÄHÄN SIIRTYI MM. VILLE KAIVONEN ENTINEN CHITALADAN OHJAAJA.
      Euroopan km-liiton toiminta on laadukasta ja Douieb erittäin pätevä ohjaaja, joka on saanut lajin perustajalta Imiltä valtuutensa, Ikmf ja Yanilov mainostavat olevansa ainoa oikea Km-liitto ,mitä eivät ole, koska muitakin löytyy ja myöskin Euroopan Km-liitossa päivitetään tekniikoita ja otetaan uusia vaikutteita.
      Helsinkiläinen Combat Academy oli suomen ensimmäisiä Krav maga seuroja ja siellä on aina päivitetty tekniikoita eri alueiden ammattilaisten johdolla.
      Hienoa että Euroopan liiton toimintaa löytyy nyt Tampereeltakin, kuulu Budopersoona Kari Aittomäki on käynyt myöskin Tactical Krav maga ohjaajakoulutuksen Combat Akatemiassa ja ohjaa Vaasassa toimintaa.
      Hienoa että Ikmf on luonut suomeen useita seuroja, mutta ei heidän Krav magansa ainoaa oikeaa ole, yhtä hyvää löytyy muistakin seuroista.
      turha kiistellä liitoista kun laji itsessään on hyvä ja toimiva.
      Magaaja

      • VKA

        Arvoisa magaaja unohti pari asiaa informatiivisesta sähköpostistaan.
        Kun perustimme uuden seuramme vuoden vaihteessa KAIKKI Chitaladan KM ohjaajat siirtyivät siihen. Nämä uudet ohjaajat ovat todellakin käyneet Combat Academyn kurssin joka on viikon mittainen.
        Richard Douieb on saanut oppinsa Imin lisäksi Eyalilta ja hänen oppilailtaan. Tätä asiaa voi udella mm. Gabby Noahilta (Expert4) joka valmensi Douiebiä tämän tasokokeisiin.
        Douieb on varmaan pätevä kaveri. KM-liittoja on maailmalla useita. Kuitenkin vain kahdella ihmisellä on Imi Lichtenfeldin "Founders Diploma of Excellence." Tämä kertonee näistä henkilöistä ainakin sen, että jostain syystä Imi näki vain heidät sellaisina joiden halusi jatkavan työtään.

        Lopuksi: Ihmisten tulee reenata siellä, missä saavat rahoilleen mielestään eniten vastinetta. Pääasia on, että reenaa. Oli laji tai liitto mikä tahansa.


      • Magaaja
        VKA kirjoitti:

        Arvoisa magaaja unohti pari asiaa informatiivisesta sähköpostistaan.
        Kun perustimme uuden seuramme vuoden vaihteessa KAIKKI Chitaladan KM ohjaajat siirtyivät siihen. Nämä uudet ohjaajat ovat todellakin käyneet Combat Academyn kurssin joka on viikon mittainen.
        Richard Douieb on saanut oppinsa Imin lisäksi Eyalilta ja hänen oppilailtaan. Tätä asiaa voi udella mm. Gabby Noahilta (Expert4) joka valmensi Douiebiä tämän tasokokeisiin.
        Douieb on varmaan pätevä kaveri. KM-liittoja on maailmalla useita. Kuitenkin vain kahdella ihmisellä on Imi Lichtenfeldin "Founders Diploma of Excellence." Tämä kertonee näistä henkilöistä ainakin sen, että jostain syystä Imi näki vain heidät sellaisina joiden halusi jatkavan työtään.

        Lopuksi: Ihmisten tulee reenata siellä, missä saavat rahoilleen mielestään eniten vastinetta. Pääasia on, että reenaa. Oli laji tai liitto mikä tahansa.

        Niinpä ovat siis käyneet Combatin kurssin ja sitä ennen treenanneet useamman vuoden Krav magaa Chitaladassa.
        Onhan niitä Founder diplomeita, kuitenkin Doudiep nimenomaan sai opetusluvan Imiltä itseltään.
        Kummallista eripuraa jatkuvasti liittojen välillä, Suomen Km_liito vähättelee jatkuvasti muita, syynä lienevät vanhat kaunat ajalta jolloin Combat Academykin kuului Suomen Kravmagaliittoon.


      • VKA
        Magaaja kirjoitti:

        Niinpä ovat siis käyneet Combatin kurssin ja sitä ennen treenanneet useamman vuoden Krav magaa Chitaladassa.
        Onhan niitä Founder diplomeita, kuitenkin Doudiep nimenomaan sai opetusluvan Imiltä itseltään.
        Kummallista eripuraa jatkuvasti liittojen välillä, Suomen Km_liito vähättelee jatkuvasti muita, syynä lienevät vanhat kaunat ajalta jolloin Combat Academykin kuului Suomen Kravmagaliittoon.

        Ainoastaan yksi Chitaladan nykyisistä ohjaajista harrasti magaa Chitaladassa. Muut eivät.
        Tarkoituksenani ei ole suinkaan ollut herättää eripuraa liittojen välillä. Kertoa ainoastaan faktoja. Imi antoi elämänsä aikana useita opetuslupia, todennäköisesti satoja.
        Mutta hän myönsi vain kaksi seuraajadiplomia.
        Tämä on mielestäni se olennainen asia. Imin tehtävähän oli kouluttaaa ohjaajia mm. Israelin puolustusvoimissa! Mutta on aivan eri asia kenestä hän halusi virallisen seuraajansa.
        Olisi tietysti hienoa, että magaajakin astuisi esiin nimimerkkinsä takaa kuten minäkin olen tehnyt.
        Jatkan mielelläni keskustelua aiheesta myös kahdenkesken sähköpostin välityksellä.


      • Magaaja
        VKA kirjoitti:

        Ainoastaan yksi Chitaladan nykyisistä ohjaajista harrasti magaa Chitaladassa. Muut eivät.
        Tarkoituksenani ei ole suinkaan ollut herättää eripuraa liittojen välillä. Kertoa ainoastaan faktoja. Imi antoi elämänsä aikana useita opetuslupia, todennäköisesti satoja.
        Mutta hän myönsi vain kaksi seuraajadiplomia.
        Tämä on mielestäni se olennainen asia. Imin tehtävähän oli kouluttaaa ohjaajia mm. Israelin puolustusvoimissa! Mutta on aivan eri asia kenestä hän halusi virallisen seuraajansa.
        Olisi tietysti hienoa, että magaajakin astuisi esiin nimimerkkinsä takaa kuten minäkin olen tehnyt.
        Jatkan mielelläni keskustelua aiheesta myös kahdenkesken sähköpostin välityksellä.

        En Tiedä Chitaladan ohjaajien taustoja, ainakin aiemmin Combat Akatemian ohjaatutkinto oli 80. tuntia ja vaatimus oli usean vuoden kamppailukokemus.
        Kuulu Budopersoona Kari Aittomäki on käynyt Caffin koulutuksen, samoin kuin Jyväskylän Kai Koskinen jolla on pitkä kokemus jujutsusta, Aikidosta, Escrimasta ym.
        Tekniikoita on Caffissa kehitetty jatkuvasti eri alojen asiantuntijoiden johdolla ja uskon että toimnta on yhtä laadukasta kuin Ikmfg:n puolella, olen itse harjoitellut myöskin IkmF.n seurassa.
        Ricargh douiebilla on Israelissa suoriterttu Siviili ja sotilaskouluttajan luvat ja mies kouluttaa jatkuvasti Ranskan poliisin erikoisryhmää.
        Käytännössä olen nähnyt Douiebin asetekniikat ja mies osaa asiansa, Euroopan liitolla on seminaaritoimintaa useissa eri maissa ja näistä myöskin Caffin ohjaajat hakevat lisäoppia.
        kunnioittavin terveisin .
        Magaaja


      • VKA
        Magaaja kirjoitti:

        En Tiedä Chitaladan ohjaajien taustoja, ainakin aiemmin Combat Akatemian ohjaatutkinto oli 80. tuntia ja vaatimus oli usean vuoden kamppailukokemus.
        Kuulu Budopersoona Kari Aittomäki on käynyt Caffin koulutuksen, samoin kuin Jyväskylän Kai Koskinen jolla on pitkä kokemus jujutsusta, Aikidosta, Escrimasta ym.
        Tekniikoita on Caffissa kehitetty jatkuvasti eri alojen asiantuntijoiden johdolla ja uskon että toimnta on yhtä laadukasta kuin Ikmfg:n puolella, olen itse harjoitellut myöskin IkmF.n seurassa.
        Ricargh douiebilla on Israelissa suoriterttu Siviili ja sotilaskouluttajan luvat ja mies kouluttaa jatkuvasti Ranskan poliisin erikoisryhmää.
        Käytännössä olen nähnyt Douiebin asetekniikat ja mies osaa asiansa, Euroopan liitolla on seminaaritoimintaa useissa eri maissa ja näistä myöskin Caffin ohjaajat hakevat lisäoppia.
        kunnioittavin terveisin .
        Magaaja

        Myös minulla on sotilas- ja siviilikouluttajan paperit. Olen myös kouluttanut poliiseja ja sotilaita (sekä leipureita ja monia muita ammattiryhmiä.)
        Pitäisiköhän laittaa liitto pystyyn?
        Tästä on kyse.=)
        Hyvää kevättä magaajalle ja muille!


      • JNE
        VKA kirjoitti:

        Myös minulla on sotilas- ja siviilikouluttajan paperit. Olen myös kouluttanut poliiseja ja sotilaita (sekä leipureita ja monia muita ammattiryhmiä.)
        Pitäisiköhän laittaa liitto pystyyn?
        Tästä on kyse.=)
        Hyvää kevättä magaajalle ja muille!

        Paikallinen liitto taitaisi onnistua, siihen ei tarvita treenivuosia. Kansainvälistä liittoa jos ajattelee niin 30 treenivuotta magaa antaisi syvempää uskottavuutta liitolle:-)


      • Olenko tyhmä
        VKA kirjoitti:

        Arvoisa magaaja unohti pari asiaa informatiivisesta sähköpostistaan.
        Kun perustimme uuden seuramme vuoden vaihteessa KAIKKI Chitaladan KM ohjaajat siirtyivät siihen. Nämä uudet ohjaajat ovat todellakin käyneet Combat Academyn kurssin joka on viikon mittainen.
        Richard Douieb on saanut oppinsa Imin lisäksi Eyalilta ja hänen oppilailtaan. Tätä asiaa voi udella mm. Gabby Noahilta (Expert4) joka valmensi Douiebiä tämän tasokokeisiin.
        Douieb on varmaan pätevä kaveri. KM-liittoja on maailmalla useita. Kuitenkin vain kahdella ihmisellä on Imi Lichtenfeldin "Founders Diploma of Excellence." Tämä kertonee näistä henkilöistä ainakin sen, että jostain syystä Imi näki vain heidät sellaisina joiden halusi jatkavan työtään.

        Lopuksi: Ihmisten tulee reenata siellä, missä saavat rahoilleen mielestään eniten vastinetta. Pääasia on, että reenaa. Oli laji tai liitto mikä tahansa.

        Jutut alkavat muistuttaa kuken ja killerin satuja ja tarinoita.....aina voi heittää jos joku vaikka uskoo:-) Chitaladan km-ohjaajat ovat käyneet Pohjolan Krav Maga Itsepuolustusliitto ry:n (PKMI) krav maga ohjaajakoulutuksen, eivät (todellakaan) Combat Academyn kurssia. PKMI/Douieb eivät jakele mustia vöitä muutamassa vuodessa "kunnostautuneille" kuten ehkä krav magassa on tapana ollut (suomessakin):-) Musta vyö ei siis lankea ohjaajakoulutuksessa eikä heti seuraavana vuonnakaan. PKMI on perustettu ja rekisteröity yhdistysrekisteriin viralliseksi liitoksi 1998, SKML muistini mukaan -97 tai -98. PKMI kuuluu Euroopan Krav Maga Liittoon jonka presidenttinä toimii Richard Douieb (5. dan Imi). Douiebin tasoahan voi aina tulla tutkailemaan km-leireille koti ja ulkomailla. Douieb ei ole saanut nauttia Mr. Noahin opetuksesta enää vuosiin (hän kaipaakin tasokasta opetusta Imin kuoleman jälkeen). Viimeksihän 70-80-luvulla Mr. Noah opetti (oranssivöisenä) mustavöiselle Douiebille salaisia km-tekniikoita! Yanilovilta kannattaa kysyä miten opetus mahtoi onnistua kun hän pakoili kaikkia otteluharjoituksia ja opetti ominaan Douiebilta ja muilta mustavöiltä vakoilemiaan tekniikoita:-) Yanilov ja Levine (juutalainen lakimies) ovat varmasti päteviä kavereita koska "tajusivat" pyytää kuolevalta Imiltä tämän nimen tekemiinsä "master of the universum-diplomeihin":-) Levineä ei muuten tunneta Israelin km-piireissä..........hhhmhh... ....mielenkiintoista kun kyseessä on kuitenkin maailman toisiksi suurin km-legenda:-) Doiebista lisätietoja: www.krav-maga.net

        Lopuksi: Sen lauluja laulat kenen leipää syöt- Ei se ole tyhmä joka kertoo vaan se joka uskoo.

        T: Magaaja


      • Maga
        Magaaja kirjoitti:

        En Tiedä Chitaladan ohjaajien taustoja, ainakin aiemmin Combat Akatemian ohjaatutkinto oli 80. tuntia ja vaatimus oli usean vuoden kamppailukokemus.
        Kuulu Budopersoona Kari Aittomäki on käynyt Caffin koulutuksen, samoin kuin Jyväskylän Kai Koskinen jolla on pitkä kokemus jujutsusta, Aikidosta, Escrimasta ym.
        Tekniikoita on Caffissa kehitetty jatkuvasti eri alojen asiantuntijoiden johdolla ja uskon että toimnta on yhtä laadukasta kuin Ikmfg:n puolella, olen itse harjoitellut myöskin IkmF.n seurassa.
        Ricargh douiebilla on Israelissa suoriterttu Siviili ja sotilaskouluttajan luvat ja mies kouluttaa jatkuvasti Ranskan poliisin erikoisryhmää.
        Käytännössä olen nähnyt Douiebin asetekniikat ja mies osaa asiansa, Euroopan liitolla on seminaaritoimintaa useissa eri maissa ja näistä myöskin Caffin ohjaajat hakevat lisäoppia.
        kunnioittavin terveisin .
        Magaaja

        ASIAA, ja se Combat Akatemian järjestämä kolulutus oli 160. tuntia ja erikseen viranomaiskouluttajan luvat toiset 160. tuntia.
        IKMF on nopeasti levinnyt ja tasoja on jaettu, Douieb on pitänyt tason korkealla ja ei ole jakanut lahja arvoja.
        Kertoman mukaan Puolassa oli Douieb myöntänyt oranssia vastaavan tason kaverille ,joka sitten liittyi Yanilovin riveihin ja on nyt Expert-arvoinen Yanilovin liitossa.
        Myöskin VKA ja muut suomalaiset saivat parissa vuodessa Expert-arvon, omaavat tosin potkunyrkkeily taustan, mutta Douieb ei ikinä jaa arvoja noin nopeasti, ilmeisesti IKMF ei enää jaa suomessa noin nopeasti arvoja, mutta aina kun laji levitetään uuteen maahan, arvot tulevat nopsaan tahtiin.
        Vka ja kumppanit olisivat tervetulleita Doiebin seminaareille, mutta varmaankaan Yanilov ei sitä hyväksy, tulee mieleen nuo Korealaiset lajit, jotka mustasukkaisesti todistavat oman lajinsa paremmuutta ja eivät salli muiden lajien kokeilua.


      • VKA
        Maga kirjoitti:

        ASIAA, ja se Combat Akatemian järjestämä kolulutus oli 160. tuntia ja erikseen viranomaiskouluttajan luvat toiset 160. tuntia.
        IKMF on nopeasti levinnyt ja tasoja on jaettu, Douieb on pitänyt tason korkealla ja ei ole jakanut lahja arvoja.
        Kertoman mukaan Puolassa oli Douieb myöntänyt oranssia vastaavan tason kaverille ,joka sitten liittyi Yanilovin riveihin ja on nyt Expert-arvoinen Yanilovin liitossa.
        Myöskin VKA ja muut suomalaiset saivat parissa vuodessa Expert-arvon, omaavat tosin potkunyrkkeily taustan, mutta Douieb ei ikinä jaa arvoja noin nopeasti, ilmeisesti IKMF ei enää jaa suomessa noin nopeasti arvoja, mutta aina kun laji levitetään uuteen maahan, arvot tulevat nopsaan tahtiin.
        Vka ja kumppanit olisivat tervetulleita Doiebin seminaareille, mutta varmaankaan Yanilov ei sitä hyväksy, tulee mieleen nuo Korealaiset lajit, jotka mustasukkaisesti todistavat oman lajinsa paremmuutta ja eivät salli muiden lajien kokeilua.

        Olisi tietysti hienoa, että Sinäkin esittäytyisit näin julkisesti ja kertoisit oman taustasi asioista joista kommentoit.
        Korjataan nyt taas pari asiaa postistasi:
        CA:n antama koulutus kesti viikon. Tämän olen saanut tietooni koulutuksen käyneeltä henkilöltä. Varmaan eri mittaisia koulutuksia on tarjottu eri henkilöille eri aikoina.
        Omaan taustaani magassa voi perehtyä nettisivuillamme. Parissa vuodessa ei kuitenkaan kukaan ole Suomessa tietääkseni suorittanut E1 tasoa. Tosin eikös taso määräydy osaamisen eikä reenivuosien perusteella? Eipä silti itse en tasoarvoista niin perusta.
        Yanilov on päinvastoin kannustanut kaikkia perehtymään eri ohjaajiin, näin olen tehnytkin käymällä mm. KMAA:n ohjaajien kanssa pariinkin otteeseen reenaamassa USA:ssa.Valitettavasti en ole Douiebista kauhean mairittelevia arvosteluja kuullut ihmisiltä jotka ovat kansainvälisellä tasolla lajiin ja eri kouluttajiin perehtyneet.
        Tässä ei nyt ollut kyse Douiebin pätevyydestä vaan siitä, että mikä on SKML:n virka ja kenelle Imi Lichtenfeld antoi seuraajadiplominsa. Asia jonka magaaja sivuutti "onhan noita diplomeita" kommentilla... Olisi kiva keskustella tästäkin asiasta hieman rakentavammin vai mitä?

        Edelleen: Kukin reenaa siellä missä tuntee saavansa rahoilleen eniten vastinetta.

        Jatkoa varten toiveeni olisi, että esittelisit itsesi ja kertoisit taustastasi. Nimimerkin takaa on helppo heitellä kommentteja.


      • VKA
        Olenko tyhmä kirjoitti:

        Jutut alkavat muistuttaa kuken ja killerin satuja ja tarinoita.....aina voi heittää jos joku vaikka uskoo:-) Chitaladan km-ohjaajat ovat käyneet Pohjolan Krav Maga Itsepuolustusliitto ry:n (PKMI) krav maga ohjaajakoulutuksen, eivät (todellakaan) Combat Academyn kurssia. PKMI/Douieb eivät jakele mustia vöitä muutamassa vuodessa "kunnostautuneille" kuten ehkä krav magassa on tapana ollut (suomessakin):-) Musta vyö ei siis lankea ohjaajakoulutuksessa eikä heti seuraavana vuonnakaan. PKMI on perustettu ja rekisteröity yhdistysrekisteriin viralliseksi liitoksi 1998, SKML muistini mukaan -97 tai -98. PKMI kuuluu Euroopan Krav Maga Liittoon jonka presidenttinä toimii Richard Douieb (5. dan Imi). Douiebin tasoahan voi aina tulla tutkailemaan km-leireille koti ja ulkomailla. Douieb ei ole saanut nauttia Mr. Noahin opetuksesta enää vuosiin (hän kaipaakin tasokasta opetusta Imin kuoleman jälkeen). Viimeksihän 70-80-luvulla Mr. Noah opetti (oranssivöisenä) mustavöiselle Douiebille salaisia km-tekniikoita! Yanilovilta kannattaa kysyä miten opetus mahtoi onnistua kun hän pakoili kaikkia otteluharjoituksia ja opetti ominaan Douiebilta ja muilta mustavöiltä vakoilemiaan tekniikoita:-) Yanilov ja Levine (juutalainen lakimies) ovat varmasti päteviä kavereita koska "tajusivat" pyytää kuolevalta Imiltä tämän nimen tekemiinsä "master of the universum-diplomeihin":-) Levineä ei muuten tunneta Israelin km-piireissä..........hhhmhh... ....mielenkiintoista kun kyseessä on kuitenkin maailman toisiksi suurin km-legenda:-) Doiebista lisätietoja: www.krav-maga.net

        Lopuksi: Sen lauluja laulat kenen leipää syöt- Ei se ole tyhmä joka kertoo vaan se joka uskoo.

        T: Magaaja

        Herra Noah kuollut vuosia sitten?
        Outoa, miten ihmeessä hän pari kesää takaperin veti Utin leirin täällä Suomessa? =)
        Gabby Noah kuule elää ja voi hyvin.

        Levine muuten tunnetaan KM-piireissä ihan Israelissa asti. Kannattaisi käydä kyselemässä varmaan ihan paikan päällä tätäkin asiaa. Mutta eipä tämä asia nyt koskenut niinkään häntä.

        Hassua, miten muuten älykäs keskustelu kallistuu aina lopulta noiden seuraajadiplomeiden osalta leikinlaskuksi "Master of Universum" ja kenen leipää syöt juttuihin...
        Noh, siihen lienee syynsä.


      • VKA
        VKA kirjoitti:

        Herra Noah kuollut vuosia sitten?
        Outoa, miten ihmeessä hän pari kesää takaperin veti Utin leirin täällä Suomessa? =)
        Gabby Noah kuule elää ja voi hyvin.

        Levine muuten tunnetaan KM-piireissä ihan Israelissa asti. Kannattaisi käydä kyselemässä varmaan ihan paikan päällä tätäkin asiaa. Mutta eipä tämä asia nyt koskenut niinkään häntä.

        Hassua, miten muuten älykäs keskustelu kallistuu aina lopulta noiden seuraajadiplomeiden osalta leikinlaskuksi "Master of Universum" ja kenen leipää syöt juttuihin...
        Noh, siihen lienee syynsä.

        Sori sattui lukihäiriö, et väittänytkään Gabbyn olevan kuolleen.
        My bad.
        Mutta aihe voidaaan varmaan jo muutenkin lopettaa tähän vai mitä?
        Edelleen: Kukin reenaa siellä missä tuntee saavansa rahoilleen eniten vastinetta. Meidän seuraan on jokainen tervetullut tarakastamaan opetuksen/harjoittelun tason ilmaiseksi muutamaan reeniin ihan lajiin tai liittoon katsomatta.
        Hyvää kevättä!


      • määppä
        VKA kirjoitti:

        Sori sattui lukihäiriö, et väittänytkään Gabbyn olevan kuolleen.
        My bad.
        Mutta aihe voidaaan varmaan jo muutenkin lopettaa tähän vai mitä?
        Edelleen: Kukin reenaa siellä missä tuntee saavansa rahoilleen eniten vastinetta. Meidän seuraan on jokainen tervetullut tarakastamaan opetuksen/harjoittelun tason ilmaiseksi muutamaan reeniin ihan lajiin tai liittoon katsomatta.
        Hyvää kevättä!

        Kiitoksia vastauksista.

        Multa meni kyllä suurin osa ohi noista nimistä/liitoista, perustajista ja diploomeista ym.


      • Magaaja
        VKA kirjoitti:

        Sori sattui lukihäiriö, et väittänytkään Gabbyn olevan kuolleen.
        My bad.
        Mutta aihe voidaaan varmaan jo muutenkin lopettaa tähän vai mitä?
        Edelleen: Kukin reenaa siellä missä tuntee saavansa rahoilleen eniten vastinetta. Meidän seuraan on jokainen tervetullut tarakastamaan opetuksen/harjoittelun tason ilmaiseksi muutamaan reeniin ihan lajiin tai liittoon katsomatta.
        Hyvää kevättä!

        Aiemmin täällä väitettiin että Gappy Noah treenasi Douiebia mustan vyön kokeeseen, kyseessä oli siis täysin perätön vitsi, jos Noahilla on ollut oranssi vyö ,silloin kun Douiebilla musta vyö.
        Ensimmäiset suomalaiset saivat Expert-arvon muistaakseni -99 ja toiminta alkoi suomessa-96, aika nopeaa ,mutta olihan heillä hyvät pohjat muista lajeista.
        Uskon että olet VKA käynyt jenkeissä treenamassa, mutta oletko käynyt IKMF:n ulkopuolella.
        Tuleepa vain mieleeni vertauskuva vuosien takaa Hokuto-ryun parista, miksi Jyrki Rytilä lähti ja perusti oman juttunsa?
        Koska oli mennyt ilman Sensein lupaa treenaamaan Lontooseen.
        Ettei vain Yanilovin leirissä ole sama tyyli, on paha jos huomaa että muualla voi olla parempaakin ja oma liitto ei ole ainoa totuus.
        Itse harjoittelin jujutsua 10. vuotta ja siinä sivussa nyrkkeilyä, olen treenannut molemmissa liitoissa Krav magaa ja mieltynyt lajiin, kummassakin on omat hyvät puolensa, mutta valitsin itselleni mieluisimman seuran.
        Kokemus avartaa.
        Magaaja


      • VKA
        Magaaja kirjoitti:

        Aiemmin täällä väitettiin että Gappy Noah treenasi Douiebia mustan vyön kokeeseen, kyseessä oli siis täysin perätön vitsi, jos Noahilla on ollut oranssi vyö ,silloin kun Douiebilla musta vyö.
        Ensimmäiset suomalaiset saivat Expert-arvon muistaakseni -99 ja toiminta alkoi suomessa-96, aika nopeaa ,mutta olihan heillä hyvät pohjat muista lajeista.
        Uskon että olet VKA käynyt jenkeissä treenamassa, mutta oletko käynyt IKMF:n ulkopuolella.
        Tuleepa vain mieleeni vertauskuva vuosien takaa Hokuto-ryun parista, miksi Jyrki Rytilä lähti ja perusti oman juttunsa?
        Koska oli mennyt ilman Sensein lupaa treenaamaan Lontooseen.
        Ettei vain Yanilovin leirissä ole sama tyyli, on paha jos huomaa että muualla voi olla parempaakin ja oma liitto ei ole ainoa totuus.
        Itse harjoittelin jujutsua 10. vuotta ja siinä sivussa nyrkkeilyä, olen treenannut molemmissa liitoissa Krav magaa ja mieltynyt lajiin, kummassakin on omat hyvät puolensa, mutta valitsin itselleni mieluisimman seuran.
        Kokemus avartaa.
        Magaaja

        Noh...Gabby Noahin sanojen mukaan hän reenasi Douebiä kokeeseen ja samaa on sanonut kaksi muuta ohjaajaa ulkomailta. En tosin itse ole ollut paikalla joten en asiaa ole omin silmin nähnyt. Aivan sama miten asia on vai mitä?

        Olen reenannut IKMF:n ulkopuolella, useasti KMAA:n ohjaajien kanssa, yhden täysin ulkopuolisen (Amir Perezin) kanssa magaa sekä parin muun henkilön jotka eivät nimeään varmasti halua mainittavan. Douiebin ex-oppilaita BTW, mutta eipä heillä pahaa sanaa Richardista ollut.
        Eli ei Yanilovin "leirissä" todellakaan ole kielletty reenaamasta muualla. Päinvastoin. Näkemäni perusteella OMASTA mielestäni IKMF:n maga nyt vaan sattuu olemaan aika paljon muita edellä.
        Kuten olen hokenut: Jokainen tekee näissä asioissa omat ratkaisunsa.


      • flammee
        VKA kirjoitti:

        Olisi tietysti hienoa, että Sinäkin esittäytyisit näin julkisesti ja kertoisit oman taustasi asioista joista kommentoit.
        Korjataan nyt taas pari asiaa postistasi:
        CA:n antama koulutus kesti viikon. Tämän olen saanut tietooni koulutuksen käyneeltä henkilöltä. Varmaan eri mittaisia koulutuksia on tarjottu eri henkilöille eri aikoina.
        Omaan taustaani magassa voi perehtyä nettisivuillamme. Parissa vuodessa ei kuitenkaan kukaan ole Suomessa tietääkseni suorittanut E1 tasoa. Tosin eikös taso määräydy osaamisen eikä reenivuosien perusteella? Eipä silti itse en tasoarvoista niin perusta.
        Yanilov on päinvastoin kannustanut kaikkia perehtymään eri ohjaajiin, näin olen tehnytkin käymällä mm. KMAA:n ohjaajien kanssa pariinkin otteeseen reenaamassa USA:ssa.Valitettavasti en ole Douiebista kauhean mairittelevia arvosteluja kuullut ihmisiltä jotka ovat kansainvälisellä tasolla lajiin ja eri kouluttajiin perehtyneet.
        Tässä ei nyt ollut kyse Douiebin pätevyydestä vaan siitä, että mikä on SKML:n virka ja kenelle Imi Lichtenfeld antoi seuraajadiplominsa. Asia jonka magaaja sivuutti "onhan noita diplomeita" kommentilla... Olisi kiva keskustella tästäkin asiasta hieman rakentavammin vai mitä?

        Edelleen: Kukin reenaa siellä missä tuntee saavansa rahoilleen eniten vastinetta.

        Jatkoa varten toiveeni olisi, että esittelisit itsesi ja kertoisit taustastasi. Nimimerkin takaa on helppo heitellä kommentteja.

        Poistin tästä nimimerkki "Gestapon" viestin siis..
        Kyseisen tekstin kirjoittava voisi suunnistaa itse sinne kuken palstalle, kun juttu on tuon tasoista.. Siis se kirjoituksesi lopussa oleva henkilökohtaisuuksiin meneminen haittasi, KM-liittojen, Yanilovien ja muiden vastaavien toiminnan arvostelu niinkään kiinnosta.


      • Ennakkotapaus
        flammee kirjoitti:

        Poistin tästä nimimerkki "Gestapon" viestin siis..
        Kyseisen tekstin kirjoittava voisi suunnistaa itse sinne kuken palstalle, kun juttu on tuon tasoista.. Siis se kirjoituksesi lopussa oleva henkilökohtaisuuksiin meneminen haittasi, KM-liittojen, Yanilovien ja muiden vastaavien toiminnan arvostelu niinkään kiinnosta.

        Olisko asiallisen osan voinut mahdollisesti jättää? Eikös täällä kotimaisia kuulopuheita voi kertoa kun kerran ulkomaisia hemmoja/liittoja voi haukkua mielin määrin!!?? Onhan se kyseisten haukkujienkin kiva maistaa joskus omaa lääkettään kun joku kommentoi heidän tekemisiään vastoin parempaa tietoa!!!


      • flammee
        Ennakkotapaus kirjoitti:

        Olisko asiallisen osan voinut mahdollisesti jättää? Eikös täällä kotimaisia kuulopuheita voi kertoa kun kerran ulkomaisia hemmoja/liittoja voi haukkua mielin määrin!!?? Onhan se kyseisten haukkujienkin kiva maistaa joskus omaa lääkettään kun joku kommentoi heidän tekemisiään vastoin parempaa tietoa!!!

        "Olisko asiallisen osan voinut mahdollisesti jättää?"

        Ei. Moderointityökalu mahdollistaa vain täydellisen poistamisen. Kirjoittakoon uudestaan sen "asiallisen" osan jos tahtoo. Enkä senkään asiallisuudesta niin varma ole..

        Tai kai mä olisin voinut kopsia sen "asiallisen osan" ja laittaa näkyviin, mutta ajattelin että en ny viitti kuitenkaan, eihän se kirjoittajan taso nouse jos moderaatttori aina jälkeenpäin parsii sieltä roskat pois.

        "Eikös täällä kotimaisia kuulopuheita voi kertoa kun kerran ulkomaisia hemmoja/liittoja voi haukkua mielin määrin!!??"

        Noh, periaatteessa kai henkilökohtaisuuksiin menevät viestit pitäisi aina poistaa, oli kysymyksessä Dillman tai VKA. Voi kuitenkin olla että minulta jää joskus huomaamatta nuo ulkomaisiin isoihin herroihin kohdistuneet solvaukset..

        Liittojen ja mestareiden toiminnan arvostelu on sitten eri juttu kuin henkilökohtaisuudet, sitä voi tehdä..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe