Kia Ceedin takaluukun maalaus

Kia Hyundai

Tuttavalla on Kia Ceed farmari ja hän kertoi, että huollon yhtydessä olivat maalanneet ja ruostesuojanneet takaluukun. Menossa on jokin aiheeseen liittyvä kampanja. Mitään ulkoista merkkiä ei ollut havaittavissa ongelmista, mutta Deltassa olivat todenneet, että sellainen tehdään. Esimerkillistä ennaltaehkäisyä, mutta tietääkö kukaan tällaisesta?

Meillä on perheessä Hyundai Getz, ja ruostumattomuus on ollut positiivinen yllätys. Ostettaessa autolla oli pari vuotta ikää ja maata oli päässyt etusisälokareiden reunan ohi, mutta ruostuminen ei ollut vielä alkanut, vaikka maa muhi peltiä vasten.

Käsittääkseni Kia ja Hyundai ovat käytännössä samoja autoja niiden ruostumattomuus pitäisi olla erinomaisen hyvä.

16

1002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hynynen_

      Käsityksesi autojen samanlaisuudesta ovat vääriä, ne tehdään eri tehtailla ja yhteistä merkeillä on joidenkin mallien osalta lähinnä alusta & voimansiirto puolella. Hyundai omistaa KIA:n, ja konsernin laadukkaampi tuotelinja tehdään juurikin Hyundain merkin alaisuudessa, erot on nähtävissä vikatilastoissa ja asiakastyytyväsyyttä mittaavissa barometreissä.

      >> Hyundai valittiin juuri luotettavimmaksi merkiksi, KIA ei ollut lähimainkaan kärkeä joten eroja on vaikka ovatkin saman konsernin tuotteita.

      • Ei eroja...

        Mistäköhän nuo erot Kian ja Hyundain välillä sitten johtuu ja millä barometrillä noita luotettavasti mitataan? Tuskin maahantuojat antavat tuollaiselle tutkimukselle tietoja, mitä osia esim. on jouduttu autoihin takuuseen vaihtamaan. Luotettavia katsastustilastoja ei ainakaan 5 vuoden ikäisistä vielä ole (eikä ne muutenkaan kerro juuri mitään auton elektroniikan, maalipinnan, sisustuksen tms. laadusta) ja käyttäjätkin arvostelevat autojaan usein mielikuviensa perusteella ja sillä motiivilla mitä he kulkineeltaan odottavat. Joillekkin käyttäjille 2 satunnaista vikaa vuoden aikana on katastrofi, jotkut eivät pidä asiaa minään.
        Jos valmistajilta kysyttäisiin asiaa, tuskin Hyundai-puolen kaverit myöntäisivät Kian olevan laadultaan huonompi konserni-sisar tai päinvastoin. Hehän söisivät omaa leipäänsä. Tiettyä profilointia voidaan toki tehdä, esim. suunnata merkit vaikkapa eri ikäisille käyttäjäryhmille ja se tekee autoihin näennäisiä "laatueroja" vaikkapa sisustusmateriaaleissa tai vaikkapa katkaisijoitten näppäintuntumaan. Tätä ei tehdä kuitenkaan kestävyyden ja tuotannonlaadun kustannuksella.
        Ja mitä nyky K/H-konsernin peleihin tulee, koneet ovat konsernin sisäisissä kilpailevissa mallisarjoissa täysin samoja, jopa samassa tehtaassa kasattuja, kuten vaihdelaatikot ja muu voimansiirto. Ilmastointilaitteet samoja, jarru/esp:n toimittaa kumpaankin merkkiin Bosch ja voisi lyödä vetoa, että varaosaluetteloiden mukaan samat em. osat käytössä kummankin merkin rinnakkisissa mallisarjoissa, ovathan pohjalevytkin samoja. Enemmän eroa tulee kun vertaa näitä euroopassa kasattuja Kioja ja Hyundaita aitoihin korean malleihin, joissa eri alihankkijat näkyvät mm. Hankook vs. Michelin/Continental-renkaina ja muina vastaavina eroina. Korean malleja vertaillessa eurooppalaisiin K/H-autoihin voi pieniä laatueroja ollakkin, johtuen jo valmistuslinjoista, jotka ovat koreassa selvästi vanhempia kuin nämä uudet Euroopan tehtaat.


      • faktaaa

        Hundaita ja kiaa tehdään ristiin samoilla tehtailla. Esim hyny ix35 tehdään slovakiassa Kian tehtaalla ja Kia venga tehdään Tsekissä Hyndain tehtaalla.

        Hyndai omistaa Kiasta 35 %.

        Hyndai valittiin luotettavimmaksi merkiksi, mutta kenen toimesta...? Ei hyvää päivää, se oli joku huuhaa-Autobild-lehden tekemä valinta. Sen lehden jutuille ja artikkeleille en kyllä anna paljoa painoarvoa, olihan ceedikin joku siihen saakka laadukkaimmista 100000km testiautoista kun se artikkeli tuli keväällä ulos......

        Ja tuo vertaus, että saman konsernin eri brändit valmistettaisiin eri laatuisiksi. No joo, aika satusetä olet tai vilkas mielikuvitus... tai yksinkertaisesti olet tyhmä. Mites esim. volkkari ja audi. VW osti Audin aikanaan kun Audilla meni heikosti ja käytännössä pelasti kyseisen brändin. Tekeekö VW Audeista "laaduttomampia" kuin Volkkareista, koska VW on konsernin "päämerkki"? Eihän mikään konserni niin pölhö ole, ettei miettisi kokonaisuutta. Konsernin etuhan on, että kaikki sen brändit myisivät ja menestyisivät maksimaalisesti.

        Mutta idioottejahan täällä suoli24:lla on, kuten tämä "hynynen", joka on oletettavasti jonkun vanhan Hyny Ponyn omistava amispoika, joka hehkuttaa "omaa merkkiään" henkeen ja vereen. Tai sitten ääni kuuluu jollekin hynyn Suomen edustajalle, jota pännii kun hyny ei myy suomessa.


      • njkiu876

        mutta mitään eroa en ole oikeasti huomannut,Ceedillä hieman paremmat tilat ja parempi takuu kuin i30,siihen ne erot jäävätkin. Jos toisin olisi Kiaa ei myytäsi 3 kertaa enemmän kuin hyundaita,koska hinnatkin ovat lähellä toisiaan. Ceed heinäkuussa neljänneksi myygyin auto,kaikista autoista ja i30 jossain 30 huitella.
        Jos aivan aikuisten oikeasti laadussa olisi noin suuri ero,olisi luvut toisinpäin. Itselläni on ollut 2 Hyundaita ja yksi Kia,enkä ole mitään eroa laadussa huomannut,vaan molemmat ovat luotettavia ja hyvvintehtyjä autoja.


      • hynynen_
        faktaaa kirjoitti:

        Hundaita ja kiaa tehdään ristiin samoilla tehtailla. Esim hyny ix35 tehdään slovakiassa Kian tehtaalla ja Kia venga tehdään Tsekissä Hyndain tehtaalla.

        Hyndai omistaa Kiasta 35 %.

        Hyndai valittiin luotettavimmaksi merkiksi, mutta kenen toimesta...? Ei hyvää päivää, se oli joku huuhaa-Autobild-lehden tekemä valinta. Sen lehden jutuille ja artikkeleille en kyllä anna paljoa painoarvoa, olihan ceedikin joku siihen saakka laadukkaimmista 100000km testiautoista kun se artikkeli tuli keväällä ulos......

        Ja tuo vertaus, että saman konsernin eri brändit valmistettaisiin eri laatuisiksi. No joo, aika satusetä olet tai vilkas mielikuvitus... tai yksinkertaisesti olet tyhmä. Mites esim. volkkari ja audi. VW osti Audin aikanaan kun Audilla meni heikosti ja käytännössä pelasti kyseisen brändin. Tekeekö VW Audeista "laaduttomampia" kuin Volkkareista, koska VW on konsernin "päämerkki"? Eihän mikään konserni niin pölhö ole, ettei miettisi kokonaisuutta. Konsernin etuhan on, että kaikki sen brändit myisivät ja menestyisivät maksimaalisesti.

        Mutta idioottejahan täällä suoli24:lla on, kuten tämä "hynynen", joka on oletettavasti jonkun vanhan Hyny Ponyn omistava amispoika, joka hehkuttaa "omaa merkkiään" henkeen ja vereen. Tai sitten ääni kuuluu jollekin hynyn Suomen edustajalle, jota pännii kun hyny ei myy suomessa.

        Huti arvailit, korjataanpas.. tuo FAKTA konsernin sisäisestä jaosta on tullut luettua ihan hyuhdai.co:n virallisesta tiedotteesta (sen verran muistan että kyseisessä lapussa hyundai merkkinä rankattiin premiumiksi ja kia ei) jokunen aikaa sitten, ovathan ne voineet toki muuttaa kantaansa mutta kovasti epäilen sitä (ei antaisi kovin uskottavaa PR kuvaa). Tässä kirjoituksessa ei ollut mitenkään puhe audista tai volkkarista, vai oliko?

        Arvailit aika huti että kuka olisin, mutta ymmärrän sinua ettet halua kuulla totuuksia asioista.. pää puskassa vaan ja deltan tiskille asioimaan, onhan se kiia miltei yhtä laadukas kuin hyundai :)

        ps, tuo kertoo jotain työnlaadusta että jos pitää alkaa ohimennen takuuseen vaihtamaan ovia tai maalaamaan peltejä.. kuulostaa ihan foordimaiselta toiminnalta.

        Mutta tosiasia aina on, että uusikin auto voi olla yksilö niin hyvässä kuin pahassa.. se voi kestää moitteetta 20v tai sitten sitä voi joutua korjauttamaan vähänväliä merkkiin ja malliin katsomatta.


      • huiihaiiii
        njkiu876 kirjoitti:

        mutta mitään eroa en ole oikeasti huomannut,Ceedillä hieman paremmat tilat ja parempi takuu kuin i30,siihen ne erot jäävätkin. Jos toisin olisi Kiaa ei myytäsi 3 kertaa enemmän kuin hyundaita,koska hinnatkin ovat lähellä toisiaan. Ceed heinäkuussa neljänneksi myygyin auto,kaikista autoista ja i30 jossain 30 huitella.
        Jos aivan aikuisten oikeasti laadussa olisi noin suuri ero,olisi luvut toisinpäin. Itselläni on ollut 2 Hyundaita ja yksi Kia,enkä ole mitään eroa laadussa huomannut,vaan molemmat ovat luotettavia ja hyvvintehtyjä autoja.

        Ceedin ja i30:n ero tiloissa on takajalkotilan ja tavaratilan suunnittelu, ceedissä kontti on isompi takajalkotilan kustannuksella kuin taas i30:ssä päinvastoin. Näissä on ajateltu eri kohderyhmää, aikuisena miehenä istun ennemmin i30:n takapenkissä kuin ceedin, mutta ceediin mahtuu enemmän kampetta mukaan jos ajatellaan lapsiperheen retkeä. Sisustassa onkin sitten melkoinen ero, i30 oli auto ceediin verrattuna.. ceed vaikutti olevan enemmän nuorison makuun viilattu.

        Laadulla ei sinällään ole kian myymisessä hirveästi tekemistä, deltan 'täysillä päin' myyntityyli toimii suomessa missä ei ole moista tyyliä ennen nähty.. tyrkytetään ja tyrkytetään ja aivopestään ihmiset hypertakuulla ja vieläpä luvataan vanhasta korollasta reilun kuuloinen hyvitys. Deltan taktiikka on ymmärrettävää kun ottaa huomioon että meinasihan firma mennä konkurssiin, eli ei ollut vaihtoehtoja kuin täysillä vaan.

        Hyundailla taitaa olla talous sen verran paremmalla tolalla ettei moiseen epätoivon taktiikkaan ole tarvinut alentua, sillä kun myydään oikeasti laatua niin mainontaa ei juurikaan tarvitse sillä nyt myytävä laadukas auto tuo uuden asiakkaan taloon 2-3v:n kuluttua kun naapuri kertoo hynyn olleen hyvä ja viaton.


      • dgdfgfd
        hynynen_ kirjoitti:

        Huti arvailit, korjataanpas.. tuo FAKTA konsernin sisäisestä jaosta on tullut luettua ihan hyuhdai.co:n virallisesta tiedotteesta (sen verran muistan että kyseisessä lapussa hyundai merkkinä rankattiin premiumiksi ja kia ei) jokunen aikaa sitten, ovathan ne voineet toki muuttaa kantaansa mutta kovasti epäilen sitä (ei antaisi kovin uskottavaa PR kuvaa). Tässä kirjoituksessa ei ollut mitenkään puhe audista tai volkkarista, vai oliko?

        Arvailit aika huti että kuka olisin, mutta ymmärrän sinua ettet halua kuulla totuuksia asioista.. pää puskassa vaan ja deltan tiskille asioimaan, onhan se kiia miltei yhtä laadukas kuin hyundai :)

        ps, tuo kertoo jotain työnlaadusta että jos pitää alkaa ohimennen takuuseen vaihtamaan ovia tai maalaamaan peltejä.. kuulostaa ihan foordimaiselta toiminnalta.

        Mutta tosiasia aina on, että uusikin auto voi olla yksilö niin hyvässä kuin pahassa.. se voi kestää moitteetta 20v tai sitten sitä voi joutua korjauttamaan vähänväliä merkkiin ja malliin katsomatta.

        "tuo FAKTA konsernin sisäisestä jaosta on tullut luettua ihan hyuhdai.co:n virallisesta tiedotteesta (sen verran muistan että kyseisessä lapussa hyundai merkkinä rankattiin premiumiksi ja kia ei) jokunen aikaa sitten,"

        Kian ja Hyundain profiloinnista eri asiakasryhmiä miellyttäviksi on tosiaan annettu julkisuuteen tietoa, mutta se että Hyundai olisi tässä profiloinnissa julistettu laadukkaammaksi, on kyllä aivan omaa tulkintaasi. Jos muuta väität, niin linkkiä kehiin.


      • hger
        huiihaiiii kirjoitti:

        Ceedin ja i30:n ero tiloissa on takajalkotilan ja tavaratilan suunnittelu, ceedissä kontti on isompi takajalkotilan kustannuksella kuin taas i30:ssä päinvastoin. Näissä on ajateltu eri kohderyhmää, aikuisena miehenä istun ennemmin i30:n takapenkissä kuin ceedin, mutta ceediin mahtuu enemmän kampetta mukaan jos ajatellaan lapsiperheen retkeä. Sisustassa onkin sitten melkoinen ero, i30 oli auto ceediin verrattuna.. ceed vaikutti olevan enemmän nuorison makuun viilattu.

        Laadulla ei sinällään ole kian myymisessä hirveästi tekemistä, deltan 'täysillä päin' myyntityyli toimii suomessa missä ei ole moista tyyliä ennen nähty.. tyrkytetään ja tyrkytetään ja aivopestään ihmiset hypertakuulla ja vieläpä luvataan vanhasta korollasta reilun kuuloinen hyvitys. Deltan taktiikka on ymmärrettävää kun ottaa huomioon että meinasihan firma mennä konkurssiin, eli ei ollut vaihtoehtoja kuin täysillä vaan.

        Hyundailla taitaa olla talous sen verran paremmalla tolalla ettei moiseen epätoivon taktiikkaan ole tarvinut alentua, sillä kun myydään oikeasti laatua niin mainontaa ei juurikaan tarvitse sillä nyt myytävä laadukas auto tuo uuden asiakkaan taloon 2-3v:n kuluttua kun naapuri kertoo hynyn olleen hyvä ja viaton.

        Että se huihai testilehti on huomenna myynnissä. Alkuperäisessä ainakin oli maininta mikä erotti i30:n ja Ceedin. Saksan huollon toiminta. Autot sinällään laadullisesti tasavertaisia. En tunne Saksalaista huoltotoimintaa että mikä vialla. Selvyyden vuoksi mainittakoon että ajan i30:llä joka on pelannut kaikkiin edellisiin nähden erinomaisesti. Kävin Ceedinkin tsekkaamassa mutta farkut sinällään fiksusti painotettu eri kohderyhmille niinkuin HB:n.


      • ei hyvää päivää
        hynynen_ kirjoitti:

        Huti arvailit, korjataanpas.. tuo FAKTA konsernin sisäisestä jaosta on tullut luettua ihan hyuhdai.co:n virallisesta tiedotteesta (sen verran muistan että kyseisessä lapussa hyundai merkkinä rankattiin premiumiksi ja kia ei) jokunen aikaa sitten, ovathan ne voineet toki muuttaa kantaansa mutta kovasti epäilen sitä (ei antaisi kovin uskottavaa PR kuvaa). Tässä kirjoituksessa ei ollut mitenkään puhe audista tai volkkarista, vai oliko?

        Arvailit aika huti että kuka olisin, mutta ymmärrän sinua ettet halua kuulla totuuksia asioista.. pää puskassa vaan ja deltan tiskille asioimaan, onhan se kiia miltei yhtä laadukas kuin hyundai :)

        ps, tuo kertoo jotain työnlaadusta että jos pitää alkaa ohimennen takuuseen vaihtamaan ovia tai maalaamaan peltejä.. kuulostaa ihan foordimaiselta toiminnalta.

        Mutta tosiasia aina on, että uusikin auto voi olla yksilö niin hyvässä kuin pahassa.. se voi kestää moitteetta 20v tai sitten sitä voi joutua korjauttamaan vähänväliä merkkiin ja malliin katsomatta.

        "Huti arvailit, korjataanpas.. tuo FAKTA konsernin sisäisestä jaosta on tullut luettua ihan hyuhdai.co:n virallisesta tiedotteesta (sen verran muistan että kyseisessä lapussa hyundai merkkinä rankattiin premiumiksi ja kia ei) jokunen aikaa sitten, ovathan ne voineet toki muuttaa kantaansa mutta kovasti epäilen sitä (ei antaisi kovin uskottavaa PR kuvaa). Tässä kirjoituksessa ei ollut mitenkään puhe audista tai volkkarista, vai oliko?"

        Kannattaako noita tuommmosia tiedotteita alkaa ammattikouluenglannilla lukemaan ja google-kääntäjällä suomentamaan. Ymmärtää ihan väärin mistä siinä on kyse. Ja idiootiksihan siinä vielä leimaa itsensä, kun alkaa itsekin uskoa että mitä on ymmärtänyt luetustaan.

        Kyllä ei auton laaduissa ole varmasti mitään eroja. Muotoilussa, varusteissa jne. on ne erot. Kunhan uusi Sportage saapuu, niin käypä vilkaisemassa sitä ja vertaa ix35:een. Näyttää ix35 aika aneemiselta rimpulalta ja joku voi alkaa siinä jo puhua "laaduttomuudesta", vaikka ne tulevat samasta tehtaasta ulos, joten laatu on varmasti ihan samaa. Tai jos et malta odottaa Sportagen saapumista Suomeen, niin piipahda Baltiassa, siellä niitä jo näkyy jokunen liikenteessä ja liikkeessä pääsee ottamaan ainakin "kylmät tyypit".

        Pistä se linkki tänne josta olet moista lukenut, niin suomennetaanpa se täällä ihan porukalla, ilman että asiasisältö muuttuu ja tulee väärinymmärryksiä.


      • hynnynen
        ei hyvää päivää kirjoitti:

        "Huti arvailit, korjataanpas.. tuo FAKTA konsernin sisäisestä jaosta on tullut luettua ihan hyuhdai.co:n virallisesta tiedotteesta (sen verran muistan että kyseisessä lapussa hyundai merkkinä rankattiin premiumiksi ja kia ei) jokunen aikaa sitten, ovathan ne voineet toki muuttaa kantaansa mutta kovasti epäilen sitä (ei antaisi kovin uskottavaa PR kuvaa). Tässä kirjoituksessa ei ollut mitenkään puhe audista tai volkkarista, vai oliko?"

        Kannattaako noita tuommmosia tiedotteita alkaa ammattikouluenglannilla lukemaan ja google-kääntäjällä suomentamaan. Ymmärtää ihan väärin mistä siinä on kyse. Ja idiootiksihan siinä vielä leimaa itsensä, kun alkaa itsekin uskoa että mitä on ymmärtänyt luetustaan.

        Kyllä ei auton laaduissa ole varmasti mitään eroja. Muotoilussa, varusteissa jne. on ne erot. Kunhan uusi Sportage saapuu, niin käypä vilkaisemassa sitä ja vertaa ix35:een. Näyttää ix35 aika aneemiselta rimpulalta ja joku voi alkaa siinä jo puhua "laaduttomuudesta", vaikka ne tulevat samasta tehtaasta ulos, joten laatu on varmasti ihan samaa. Tai jos et malta odottaa Sportagen saapumista Suomeen, niin piipahda Baltiassa, siellä niitä jo näkyy jokunen liikenteessä ja liikkeessä pääsee ottamaan ainakin "kylmät tyypit".

        Pistä se linkki tänne josta olet moista lukenut, niin suomennetaanpa se täällä ihan porukalla, ilman että asiasisältö muuttuu ja tulee väärinymmärryksiä.

        Aloita etsintä vaikka tuolta, google.com ja hakuun "premium site:.hyundai.com" .. vai haluatko kaurapuuronkin valmiiksi pureskeltuna?


      • 9+11
        hynnynen kirjoitti:

        Aloita etsintä vaikka tuolta, google.com ja hakuun "premium site:.hyundai.com" .. vai haluatko kaurapuuronkin valmiiksi pureskeltuna?

        Kuten voit itse todeta: http://www.google.com/search?q=premium site:.hyundai.com&rlz=1I7ACAW_fiFI370FI370&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7

        Ja jos autonvalmistaja ilmoittaisi jonkin toisen brändinsä olevan enemmän "premium", niin se ei korreloi millään tavalla laadun kanssa. Kyse on juuri siitä brändin räätälöinnistö tietylle kohderyhmälle. Itselleni tulee tuosta premiumista hundain yhteydessä mieleen papoille suunnattu malli... :)

        PS. Hynynen, sana "laatu" on englanniksi "quality".


    • ruoste piiloon

      sen takia kun ne muuten ruostuu, ongelma ei ole pelkästään farkussa!
      Syy huono osien sovitus, olematon ruostesuojaus ja liekkö pelti päälystetty muullakuin kuin maalilla?

    • Anonyymi

      Kiaa ajoittain ajavana ja osin huoltavanakin, sanoisin että on hyvin suunniteltu ja helppo ajettava. Mutta se delta-auton tekemä huoltotyö, snan paskahousut tekivät vuosihuollossa kaiken valohoidon mutta jättivät jarrupalat uusimatta. Perkeleen loiset olivat kirjanneet laskutuspaperiin että jarrupalat ovat kuluneet, pitää vaihtaa.
      Tämä Oulussa.
      Kestää tarkistaa, RPX....

    • Anonyymi

      Kialla oli varsinkin ykköskopan Cee'deissä tyyppivikana takaluukun ruostuminen kahvan koristelistojen päätyjen tienoilta. Omasta kotterostakin tuo johti takaluukun maalaamiseen. Kuten ilmeisesti monella muullakin, kun tämä oli niitä harvinaisia tyyppivikoja jotka merkkihuoltokin myönsi tyyppiviaksi. Yleensä Kian tyyppivioista sai vakiokommnentin "ensimmäinen kerta kun kuulen tällaisesta"...jopa koiranluista kommentoitiin näin...samoin natisesvasta taustapeilistä, mutta siihenkin yllätys yllätys oli tehtaalla kuitenkin korjaussarja joka poistaa natinan...tehty vahingossa?

    • Anonyymi

      Voi ei 😂

    • Anonyymi

      itselläni on kia rio ja siinäkin hiekkaa kerääntyy etusisälokarin taakse.. täytyneet puhdistaa renkaanvaihdon yhteydessä ...monessa muussakin automerkeissä on sama ongelma..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

      Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      465
      3998
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

      Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1692
    3. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1516
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

      mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1464
    5. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1408
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

      ...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      60
      1375
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

      Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      52
      1306
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

      Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      1229
    9. Oot ihana

      Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1079
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

      Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1067
    Aihe