Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

V50 DRIVe

Volvo.,

Kertokaas Volvo V50 DRIVe ajajat, mikä on todellinen kulutus tuolla autolla? Tuo mainostettu 3,9 litran kulutus tuntuu utopistiselta näinkin painavalla autolla!! Mielipiteitä kiitos?

13

1545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DRIVe4ever

      Juu tota mä olen päässyt tasan neljään litraan V50:llä, mutta toisella autollani, joka on S40 DRIVe olen päässyt 3.5 litraan/100. Mutta jos tohon haluaa päästä niin täytyy ajaa kyll todella rauhassa;ei yhtään raskaampaa kaasujalkaa eikä rajuja kiihdytyksiä. Todella tyytyväinen olen kaikin puolin autoihin ollut. Ekaksi minäkin luulin että mitähä noi kulutusluvut oikein on, ettei noihin kukaan volvolla pääse, mutta väärässä olin. :)

      • talvi ajoa?

        Mites talvella kulutus ja minkälaisia ajoja ajat talvella? Kiitos kommentista


    • v50 on ok

      Tässä kokemani. Ajan viikoittain Tre-Hki moottoritietä tuolla ylärajalla, mutta tässä muutkin kokeiluni tietokoneen mukaan , jotka hyvin lähellä todellista

      Tasainen 80km/h testattuna n. 100 km matkalla. Kulutus 3,7/100km
      Tasainen 100km/h testattuna n. 100 km matkalla. Kulutus 4,5/100 km
      Tasainen 120km/h testattuna n. 170 km matkalla. Kulutus 4,7/100 km
      Tasainen 140km/h testattuna n. 170 km matkkm.alla kulutus 5.8l/100 km

      Merkittävää on, että välitykset sopivat hyvin nopeusrajoituksiin, mutta perinteinen rajoitusmoottoritiella max 23km/h (todellinen rikesakko/sakko raja) nostaa selkeästi kulutusta

      Alle 80km/h kulutus/100km kasvaa.

    • 16+1
      • huuhaata taas

        tuollako on se raamattu johon uskot, onnea vaan?!
        Onko turhempaa palvelua keksittykään?


      • 19+8
        huuhaata taas kirjoitti:

        tuollako on se raamattu johon uskot, onnea vaan?!
        Onko turhempaa palvelua keksittykään?

        On se vähän parempi raamattu kuin Suomi24:n "asiantuntijalausunnot".


    • ................

      Tervehdys

      Itsellä ollut nyt alkuvuodesta uusi kyseinen peli ja täytyy sanoa että todella tyytyväinen ollut kulutuksen suhteen...pidemmillä lomareissuilla päässyt parhaimmillaan siihen 3,7 kulutukseen talvinopeuksilla maantieajossa..todellinenkaan ei siitä juuri heittänyt....kiva on ollut reissata kun ei tarvitse tankkailla joka välissä. Eihän siinä tietysti mitään hirveitä repimisiä saa ottaa, mutta ihan normi ajoa kuitenkin. Nyt kesällä kulutus sekalaisessa ajossa siinä 4,5 tietämillä...ja ihan todellista. Tottakai jos painaa koko ajan motaria yli 120km/h niin noihin ei päästä, mutta kivan puoleinen kulutus ainakin itsellä ollut.

      • 14+1

        Eipä ole kovin kummoisia lukemia autolle jonka kulutus pitäisi olla alle 4 litraa. Nuohan ovat aivan tavallisia pienen diesel-auton lukemia ja vuosikeskiarvo menee kevyesti 5 litran yli.


      • Anu Skyttä
        14+1 kirjoitti:

        Eipä ole kovin kummoisia lukemia autolle jonka kulutus pitäisi olla alle 4 litraa. Nuohan ovat aivan tavallisia pienen diesel-auton lukemia ja vuosikeskiarvo menee kevyesti 5 litran yli.

        Mitä pienempi normikulutus=päästöt, sitä pienempi vuotuinen ajoneuvovero & autovero.
        Mun puolesta tuo normikulutus saisi olla 0.9 litraa per 100km.

        Vai vedätkö sinä aina liikennevaloissa 0- 100 5s, kun valmistaja lupaa sen...


    • 2009 DRIVe

      näyttää keskikulutusmittari, 22 00km ajettu. Ei ole ko.mittaria nollattu kertaakaan.

      • Näyttää

        Ainakin mulla V70:ssä 0.8l vähemmän eli sekalainen kulutus tankkaamalla ja vertaamalla kilometrejä on pyörinyt korkeimmillaan 6,8l ja moottori on sentään 2.4D 120KW.


    • mainoksen totuus

      V70 DRIVe kulutus 3,473 l/100km, Toyota Iq 3,479, VW Polo 1.2 TDI bluemotion 3,757, Fiat 500 Multijet 4,021, VW Golf 1.9TDI BlueMotion 4,099, Toyota Prius 4,152.
      Tämä Autoliiton ecotourin tulos toukokuulta 2010. Tässä kuskeina "ammattilaiset".
      Se on kuskista kiinni kuinka kuluttaa. Huomioitavaa on myös autojen koko!

      • volvisti-1.6drive

        1.6 drive kuluttaa 5.5 l kaupungissa ja maantiellä 4.5 l normaaliajossa. Eli ohitan kun tarvetta ja kiihdytän kun siltä tuntuu. Siedettävät lukemat minusta. Autolla ajettu 11.000 km. Loistava kulkuneuvo suosittelen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2374
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      55
      2085
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      95
      1923
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1672
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1592
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1430
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe