Eli ostin ihka ensimmäisen huonekasvini, Jättiliuska-aralian eikä minulla ole MINKÄÄNLAISTA hajua, miten kyseistä saati muitakaan kasveja hoidetaan. Osaisiko joku kertoa minulle perusohjeita kastelusta, miten usein, ja miten usein mullat vaihdetaan jne. Kiitos paljon etukäteen vastauksista :)
Jättiliuska-Aralian hoito
1
2639
Vastaukset
- aloittelevapuutarhur
KVG :P elikkä www.google.fi ja hakusanaksi "jättiliuska-aralia". Kaupasta kuuluisi saada hoito-ohjeita myös.
Mullat vaihdetaan ainoastaan keväisin, joskus huhti-toukokuussa, mutta sekin riippuu kasvista, onko sillä tarvetta jne.
Puutarha.net: "Viihtyy valossa tai puoliauringossa, suojattava kuitenkin suoralta auringonpaisteelta. Annetaan runsaasti vettä keväästä syksyyn kerralla, kasvualusta saa hieman kuivahtaa ennen seuraavaa kastelua. Kastellaan talvella niukemmin, mutta ei päästetä kuivumaan. Ei siedä jatkuvaa märkyyttä.
Lehtiä sumutetaan ajoittain. lannoitus kesäkautena viikoittain.
Voi olla normaalissa huonelämmössä vuoden ympäri, mutta viihtyy talvella noin 15 asteen lämpötilassa. Kukkamultana parasta on multa, jossa noin neljännes hiekkaa. Pahasti kaljuuntuneet oksat tai venähtänyt kasvi voidaan leikata milloin tahansa."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä761454Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2511358Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1551132Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551108- 51805
- 65784
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62757Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39738Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44711- 30657