Pienet sammakot...

suivaantunut :(

Naapurilla on lampi, jossa käyvät uimassa. Olen joka kevät ahdistunut, kun pariskunta tappaa sammakoita, minkä kerkiää. Olen soittanut asiasta pari kertaa eläinsuojeluvalvojalle. On luvannut tulla katsomaan. Kerran olen sanonut naapurille, että eikö ole tietoa, että ne on rauhoitettu. Sanoin myös, että ilmoitan asiasta viranomaisille, jos he vielä moista harrastavat

Otin edellisenä kesänä kaksi suloista kissanpentua. Tänä kesänä naapurimme loukutti toisen kissoistamme, ja toimitti eläinsuojeluvalvojalle. Olen kyllä tietoinen, etteivät ne saa mennä naapurin puolelle. Asumme maanviljelysalueella, ja kissat on leikattu.

Olemme olleet "maanpaossa" mökillä kissojen kanssa, naapuri kostaa typerällä tavalla. Yritä tässä sitten pitää luonnon puolia, kun naapurina on tuollainen. Mitä tekisitte?

6

1636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tania78

      Sammakko on tosiaan rauhoitettu ja tappaminen on rikos.
      Se millä saat tappamisen todistettua onkin sitten varmaan toinen juttu...

      Voisikohan eläinsuojelun kaveri tai jokin muu taho tulla katsomaan paikkaa välittömästi kun hänelle soitat, jos vaikka naapuri jäisi kiinni rysän päällä ? Sakothan tuollaisesta saa.
      Oletko muuten tiedustellut miksi he niitä tappavat ?

      • suivaantunut :(

        Ilmeisesti eivät halua sammakoita lampeensa. Uivat siellä itse, ehkä muutaman kerran kesässä. Mielestäni sammakot puhdistavat vettä, ja kyllä ne karkuun menevät.
        Soitin asiasta Heidi Leyserille parikin kertaa. Pyysin häntä vaikka soittamaan ja kertomaan asiasta, jos ovat tietämättömiä. Annoin näiden ihmisten nimet.
        En halua luonnollisestikaan olla missään tekemisissä tuollaisten naapureiden kanssa. Syksy tulee, joten pitää miettiä, mikä avuksi ensi keväänä.


      • tania78
        suivaantunut :( kirjoitti:

        Ilmeisesti eivät halua sammakoita lampeensa. Uivat siellä itse, ehkä muutaman kerran kesässä. Mielestäni sammakot puhdistavat vettä, ja kyllä ne karkuun menevät.
        Soitin asiasta Heidi Leyserille parikin kertaa. Pyysin häntä vaikka soittamaan ja kertomaan asiasta, jos ovat tietämättömiä. Annoin näiden ihmisten nimet.
        En halua luonnollisestikaan olla missään tekemisissä tuollaisten naapureiden kanssa. Syksy tulee, joten pitää miettiä, mikä avuksi ensi keväänä.

        Sammakko ei puhdista vettä, mutta viihtyy vain puhtaassa vedessä. En oikeasti näe mitään syytä niitä tappaa, mutta ehkä he eivät halua uida sammakkojen kanssa ??? ( vaikken ymmärräkkään miksi )
        Hyvä kun pidät asian vireillä.

        Pidä tiiviisti yhteyttä tuohon ihmiseen ja vaikka tarvittaessa muihinkin tahoihin.
        Rikos on aina rikos.
        ( vaikka se olisi "vain" sammakko - tai varastettu tikkari kaupasta... )


    • Ida!

      Hmm, aika tyhmää että tekevät niin!!! Mä ehkä ottaisin sammakkot pois ja veisin ne jonnekkin muualle uimaan (jos on) muten ehkä jotenkin vois teettää jonkun ja yrittää saada ne sammakot menemään sinne... Vaikeeta osata sanoa :S

    • HALUAATIETÄÄ!

      Saako sammakon tappamisesta sakkoa? Jos saa, kuinka paljon? :)

      • Käärmemies

        Sammakon (joka on rauhoitettu laji) tappaminen on rikos. Kyseessä lienee luonnonsuojelurikos tai -rikomus, jollaisesta lain mukaan saa tapauksen vakavuuden mukaan sakkoja tai jopa 2 vuotta linnaa.
        Sammakkoeläinten ohjeelliset korvausarvot valtiolle vaihtelevat 17-420 euron välillä per eläin. Tämä tulee maksettavaksi sakkorangaistuksen lisäksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4593
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      51
      3603
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      104
      3491
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2469
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2374
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe