Aivokasvaimen oireet

Jösse

Haluaisin kysyä tämän oireista. Millaisia on aluksi, ja miten ne jatkuu?

11

18585

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brain

Oireet voi olla ihan mitä vaan, riippuu täysin siitä millä aivojen alueella kasvain sijaitsee.

Aivojen eri keskukset säätelevät puhetta, muistia, motoriikkaa... koko ihmiskehon toimintaa. Kasvaimen sijainti siis ratkaisee, missä osassa ruumista tai minkä toiminnon alueella ensioireet - ja jatko-oireetkin - ilmenevät.

Monella ensioireena ovat puutumiset eri raajoissa tai osittaiset halvaukset. Tai epileptiset kohtaukset. Puheen ja muistin häiriöt. Psyykkiset oireet. Näköhäiriöt.

Ei ole mitään yhtä ainutta oiretta tai tiettyä oireyhtymää - oireita voi eri ihmisillä olla yhtä erilaisia kuin aivotoimintojakin.

• vastaus olikin

jo suht täydellinen,yhden asian haluaisin lisätä.Jos aamulla herätessä on päänsärkyä,säryn syy tulee ehdottomasti tutkia.Nimenomaan aamupäänsäryn syy,toki muukin pitkäaikainen särky.
        Totta kai usealla saattaa olla dagen efter-särkyä,mutta jos ei mitään sellaista ole,ja aamupäänsärkyä,niin neurologille.

• Nimetön
        vastaus olikin kirjoitti:

jo suht täydellinen,yhden asian haluaisin lisätä.Jos aamulla herätessä on päänsärkyä,säryn syy tulee ehdottomasti tutkia.Nimenomaan aamupäänsäryn syy,toki muukin pitkäaikainen särky.
        Totta kai usealla saattaa olla dagen efter-särkyä,mutta jos ei mitään sellaista ole,ja aamupäänsärkyä,niin neurologille.

Mulla on ollu alle viikon ajan aamulla pientä päänsärkyä..mutta samalla on koskenut niskoihin..eli voisko johtua vaan niskoista..?Ja mua on huimannu syksystä asti, sellai et on ollu n.kuukauden tauko.apua..oon pelänny aivokasvainta jo hieman aikaa :( mut ei itseasiassa oo ollu muita oireita.mutta silti..!

• jätkä18v
        Nimetön kirjoitti:

Mulla on ollu alle viikon ajan aamulla pientä päänsärkyä..mutta samalla on koskenut niskoihin..eli voisko johtua vaan niskoista..?Ja mua on huimannu syksystä asti, sellai et on ollu n.kuukauden tauko.apua..oon pelänny aivokasvainta jo hieman aikaa :( mut ei itseasiassa oo ollu muita oireita.mutta silti..!

Eihän sitä koskaan tiedä... itse pidän sitä itselleni vaihtoehtona, kun aluksikin olen yskinyt 6 viikkoa, jonka yhteydessä on ollut lähes päivittäistä huimausta.. Sitten on ollut monia keuhkosyöpään liittyviä oireita mutta myös aivokasvaimeen.. Kuten päänsärkyä, näköhaittoja, muistikatkoja ja päässä otsalohkon alueella kouristuksia.. Aina kannattaa tarkistaa asia. Kävin vasta röntgenissä ja odotan vastausta mutta aion tarkastuttaa aivonikin.

• silence

mut ei kannata heti pelätä pahinta, on olemassa paljon sairauksia joiden oireet ovat samanlaiset kuin aivokasvaimessa...

• Snoopy

Mul on kans särkeny päätä noin viikon, ympäri vuorokauden.. Oksettaa kans.. Oliskohan migreeni?

• toukka
        Snoopy kirjoitti:

Mul on kans särkeny päätä noin viikon, ympäri vuorokauden.. Oksettaa kans.. Oliskohan migreeni?

Sama juttu, maanantaista asti särkeny päätä ihan pirusti ja oksettanu aina iltasin. Voi johtua kyllä e-pillereistä tai niskojen kivusta..! huomenna lekuri

• huolestunut enkeli
        toukka kirjoitti:

Sama juttu, maanantaista asti särkeny päätä ihan pirusti ja oksettanu aina iltasin. Voi johtua kyllä e-pillereistä tai niskojen kivusta..! huomenna lekuri

Mulla on alkanu n. kuukausi sitten hirveät pää kivut. Ne tuntuu siltä ku joku puristais aivoja kasaan ja se kipu tuntuu edessä...
        Mulla särkee päätä 2-4 kertaa päivässä. Ruoka ei oikein maistu kunnolla ja joskus huimaa. Unohtelen nykyään asioita helpommin ja pelottaa et mulla on jokin vialla...

• pelotaa
        huolestunut enkeli kirjoitti:

Mulla on alkanu n. kuukausi sitten hirveät pää kivut. Ne tuntuu siltä ku joku puristais aivoja kasaan ja se kipu tuntuu edessä...
        Mulla särkee päätä 2-4 kertaa päivässä. Ruoka ei oikein maistu kunnolla ja joskus huimaa. Unohtelen nykyään asioita helpommin ja pelottaa et mulla on jokin vialla...

mulla oli noin kuukausi sitten 2 viikoa aivan järkyttävät päänsäryt ja ihan kauhea paine päässä sit ne loppui ja nuy tuli vasen puolen puutuminen sekä jälassa että kädessä ja välillä huimaa lekurissa sanotiin että niskalihakset jumissa ja fysioterapiaan mutta johtuuko toispuolinen puutuminen ja päänsäryt lihasvaivoista??? pelotaa ku ei tiiä että mikä on vialla ja lääkärit vain arvelee eikä tutki ....

• sama vika
        pelotaa kirjoitti:

mulla oli noin kuukausi sitten 2 viikoa aivan järkyttävät päänsäryt ja ihan kauhea paine päässä sit ne loppui ja nuy tuli vasen puolen puutuminen sekä jälassa että kädessä ja välillä huimaa lekurissa sanotiin että niskalihakset jumissa ja fysioterapiaan mutta johtuuko toispuolinen puutuminen ja päänsäryt lihasvaivoista??? pelotaa ku ei tiiä että mikä on vialla ja lääkärit vain arvelee eikä tutki ....

Mulla on ollut kans samoja oireita ja lisäksi vielä että vasemman puolen raajojen heikkouden lisäksi, mulla veti vasemman puolen kasvot myös veltoksi ja huimasi. Netistä löysin tietoa, että ko. oireet ovat niskalihaksista johtuva. Aika moni vaiva johtuu kireytyneistä niska- ja selkälihaksista. Mulla itsellä tuli rintaan niin kova kipu, etä luulin että sydämes on vikaa. lääkäri vain sano, että selkäranka on niin jäykkä. Ei syytä huoleen kyllä oireet helpottaa kun käyt hierojalla. Ei kaikki taudit ole syöpää vaikka niin mieki niin luulin...

• ja fysioterapia
        sama vika kirjoitti:

Mulla on ollut kans samoja oireita ja lisäksi vielä että vasemman puolen raajojen heikkouden lisäksi, mulla veti vasemman puolen kasvot myös veltoksi ja huimasi. Netistä löysin tietoa, että ko. oireet ovat niskalihaksista johtuva. Aika moni vaiva johtuu kireytyneistä niska- ja selkälihaksista. Mulla itsellä tuli rintaan niin kova kipu, etä luulin että sydämes on vikaa. lääkäri vain sano, että selkäranka on niin jäykkä. Ei syytä huoleen kyllä oireet helpottaa kun käyt hierojalla. Ei kaikki taudit ole syöpää vaikka niin mieki niin luulin...

Onko paineoire raajojen heikkous helpottanut fysioterapiakäynnin jälkeen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      3163
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1167
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1142
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1075
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      33
      1011
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      847
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      831
    Aihe