(tyhmä) kysymys matkatavarahihnasta!

heikkohermo

Hei! Olen ihan amatööri näissä lentokenttäasioissa. Matkustan syyskuussa Dubaihin ja panikoin joka ikisestä mahdollisesta asiasta ja konettakin pitää vaihtaa Istanbulissa! NO anyway, mietin sellaista, että kun koneesta poistutaan niin kuinka kiire on hakemaan matkatavaroita hihnalta? Onko se hihna semmoinen "pyöreä" että jos oma laukku sattuu menemään ohi niin meneekö se jonnekkin varastoon vai pyöriikö se hihnalla niin kauan että se otetaan pois vai kuinka? :)

Eikä tarvistse haukkua tyhmäksi, asiallinen vastaus riittää:)

5

499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :) :) :)

      kyllä se hihna ympyrää pyörii........

      • ap

        kiitos kun vastasit, vaikka ymmärrän jos kysymys herätti hilpeyttä :D


    • delsey123

      Kun poistut koneesta niin yleensä ei mitään kiirettä matkatavarahihnalle. Saattaa kestää kauankin (ainakin Hki-Vantaalla joskus todella kauan) ennenkuin matkalaukut tulevat hihnalle. Matkalaukut "pyörii" hihnalla (=tekee lenkin, poistuen mahdollisesti välillä matkatavara-aulasta) jonkin aikaa, laukkusi saattaa mennä ohitsesi montakin kertaa, ellet nosta sitä pois.
      Kuinka kauan laukut pyörii hihnalla? Sitähän ei missään kerrota. Samalle hihnalle voi tulla toisen lennon matkatavarat, joten tyhjennetäänkö hihna edellisen lennon laukuista?
      Itse asiassa sinulla olikin melko visainen kysymys, ei tyhmä ollenkaan. Me tyhmät emme vaan osaa antaa vastausta.
      Dubaissa olen nähnyt, että laukkuja on nosteltu hihnalta lattialle - kuka ne nostaa ja kuinka kauan ne on siinä, ei tietoa. Dubaissahan saattaa kulua aikaa myös passi/viisumijonossa ennenkuin pääset matkalaukkuasi hakemaan. Älä panikoi - kaikki menee hyvin.

      • tiikeri3

        "Kauan" on aika venyva kasite. Yleensa matkustajat pyrkivat hakemaan laukkunsa valittomasti lennon paatyttya. Eli vessakaynti ja laukkua odottelemaan, ehka jokunen savukekin.
        Lentoja on paljon, eika tama karuselli voi ikuisuuteen pyoria, matkalaukkuja tulee sadoittain koko ajan. Itse en vitkastelisi tassa asiassa.
        Alkaa turhaan stressaantuko, matkustelu on meille kaikille jannaa, vaikka elaisikin matkalaukku elamaa. Mikaan kysymys ei ole tyhma kysymys.


      • ap
        tiikeri3 kirjoitti:

        "Kauan" on aika venyva kasite. Yleensa matkustajat pyrkivat hakemaan laukkunsa valittomasti lennon paatyttya. Eli vessakaynti ja laukkua odottelemaan, ehka jokunen savukekin.
        Lentoja on paljon, eika tama karuselli voi ikuisuuteen pyoria, matkalaukkuja tulee sadoittain koko ajan. Itse en vitkastelisi tassa asiassa.
        Alkaa turhaan stressaantuko, matkustelu on meille kaikille jannaa, vaikka elaisikin matkalaukku elamaa. Mikaan kysymys ei ole tyhma kysymys.

        Onneksi palasin vielä katsomaan tätä keskustelua, kiitos teillekkin delsey123 ja tiikeri 3 vastauksista! Pyrin menemään odottelemaan matkalaukkuja hihnalle mahdollisimman ripeästi kuitenkin, tarkoitukseni ei ainakaan ole jäädä vitkastelemaan mihinkään:) Oi voi, kun ihminen osaakin panikoida kaikista asioita. Panikoin kuitenkin salaa, sillä mieheni on auttamattoman avuton näissä asioissa, olen itse varannut matkan ja yrittänyt hoitaa kaikki järjestelyt ja yritän myös näyttää siltä että mulla nää hommat on hanskassa :D Jospa tämä esitys menisi läpi ja edes hänellä olisi rentouttava ja mukava loma:) toivon mukaan pystyn itsekin rentoutumaan jossain välissä:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4185
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1640
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1436
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1412
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1160
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe