Hei,
Muutto Saloon suunnitteilla. Mitä alueita suosittelisitte lapsiperheelle jossa mennään pian ala-asteelle ja mitä olisi syytä välttää?
Ovatko Halikko, Sirkkula, Tupuri ja Viitanummi hyviä alueita asua?
t. tuleva Salolainen?
Hyviä asuinalueita?
24
3943
Vastaukset
- Suomalainen2
Niillä alueilla asuu kaikki mamut ja mustalaiset. Muuta vaikka rappulaan tai ollikkalaan,niin saat olla perheen kanssa rauhassa ja koulutkin ovat parempia.
- vinkkejä
Ala-Ollikkala on paras alue lapsiperheelle ja Rappulakin on ihan OK.
- suor.vast.suor.kys.
vinkkejä kirjoitti:
Ala-Ollikkala on paras alue lapsiperheelle ja Rappulakin on ihan OK.
No olipa vinkit....
Nimim. ei-enää-ikinä-Ollikkalaan ja onneks Rappulaankaan ei enää tarvi muuttaa...
Viitannummi on kaukana, samoin Tupuri, joten en tykkää.
Keskustan alueelle vaan, tosin Keskustan koulu liian iso ja siellä sattuu ja tapahtuu kun on luokkiakin joka lähtöön, sekä erikois- että erityisluokkia :D - 25
suor.vast.suor.kys. kirjoitti:
No olipa vinkit....
Nimim. ei-enää-ikinä-Ollikkalaan ja onneks Rappulaankaan ei enää tarvi muuttaa...
Viitannummi on kaukana, samoin Tupuri, joten en tykkää.
Keskustan alueelle vaan, tosin Keskustan koulu liian iso ja siellä sattuu ja tapahtuu kun on luokkiakin joka lähtöön, sekä erikois- että erityisluokkia :Densin Ollikkalan (Tiilitehtaanpiha) ja sittemmin Rappulan (Ristinkedonkatu). Ei koskaan enää kummallekaan alueelle.
- ikinä enää
25 kirjoitti:
ensin Ollikkalan (Tiilitehtaanpiha) ja sittemmin Rappulan (Ristinkedonkatu). Ei koskaan enää kummallekaan alueelle.
Olen kanssa asunut jonkun aikaa Ristikedonkadulla, enkä ikinä muuttaisi takaisin...kaamea alue.
- Kuusjokelainen
Salon Kuusjoelle, uusi rauhallinen ala-aste jossa oppilaat normaaleja suomalaislapsia. 10min ajomatka piihoville/moottoritielle (kauankohan kestää ajaa esim. Tupurin perältä moottoritielle?) ja asunnot huomattavasti edullisempia kuin Salon lähiöissä ja palveluitakin löytyy. Ja ihmiset iloisempia ja ystävällisempiä kuin Salon ytimessä.
- 22
ja palvelut mainittu smassa viestissä! Ei ole todellista ;) Jaa, mutta onhan siellä palvelua: Se hidastetöyssy!
- minä .......
22 kirjoitti:
ja palvelut mainittu smassa viestissä! Ei ole todellista ;) Jaa, mutta onhan siellä palvelua: Se hidastetöyssy!
olen asunut perttelissä, rappulassa, palometsässä ja kuusjoella,kuusjoki näistä paras.taas kerran täällä asuen ;) palveluita on paljon enemmän ja lähempänä toisiaan kuin monessa muussa pikkukunnassa.
- asuja
sirkkulaan!!! oma pieni koulu kävelymatkan päässä, uusia asuntoja ja löytyy myös vanhempaa kantaa...paljon lapsiperheitä, keskustaan ajaa paikkuri, omalla autolla 5min., polkupyörätie koko matkan keskustaan...ei ravintoloita tai muita häiriötä aiheuttavia asioita...
- tervetuloa...
Valhoja, rauhallinen ja siisti alue. Täällä ei mitkään hörhöt heilu.
- Oikea tieto
Kaupungin alueella paljon hyviä paikoja, Sirkkula varmaan paras teidän tilanteessa. Jos pieni matka ei ole esteenä Kuusjoen aluetta voi suositella, uusi koulu ja peruspalvelut kunnossa. Muurla myös hyvä ja Viitanlaakso, vaikka siellä ei vielä koulua olekaan, mutta kai tulossa.
- äitiiiiiiiiiiiiiii
Valhojalle muutettiin kun lapseni meni esikouluun. Lyhyen matkan päässä tarha, koulu, kauppa, bussipysäkit jne. Rauhallinen ja kiva alue..Viihdytty on.
- 1232458990495743
äitiiiiiiiiiiiiiii kirjoitti:
Valhojalle muutettiin kun lapseni meni esikouluun. Lyhyen matkan päässä tarha, koulu, kauppa, bussipysäkit jne. Rauhallinen ja kiva alue..Viihdytty on.
Pakko kommentoida kans, että olen asunut Ollikkalassa Ketomäenkadulla ja Rappulassa Ruuhikoskenkadulla ja Ristinkedonkadulla. Ei enää ikinä mihinkään noista... Ristinkedonkatu noista kamalin. Talossa asui ties mitä hörhöjä ja verkkokellarissa tavarat homehtui rakennusvirheen takia.
- Anomuumi
1232458990495743 kirjoitti:
Pakko kommentoida kans, että olen asunut Ollikkalassa Ketomäenkadulla ja Rappulassa Ruuhikoskenkadulla ja Ristinkedonkadulla. Ei enää ikinä mihinkään noista... Ristinkedonkatu noista kamalin. Talossa asui ties mitä hörhöjä ja verkkokellarissa tavarat homehtui rakennusvirheen takia.
Muuttakaa Paukkulaan. Toki asunnot ovat vähän hienompia, mutta ei ole ollenkaan maahanmuttajia tai kerrostaloja. Alue on rauhallista ja mukavaa. Kuusjoki onpelkkää maaseutua, missä ei sinänsä ole vikaa jos sellaisesta tykkää, mutta eipä sillä ole Salon kanssa juuri mitään tekemistä kuntaliitosta lukuunottamatta.
- 25
1232458990495743 kirjoitti:
minä asuin Ristinkedonkadulla ei sentään tarvinnut pelätä tavaroiden homehtuvan verkkokellarissa. Ne nimittäin varastettiin taatusti ennen kuin home ehti iskeä!
- plussat ja miinukset
äitiiiiiiiiiiiiiii kirjoitti:
Me asuimme Valhojalla siihen asti kunnes lapsen esikoulu alkoi. Valhoja on rauhallinen ja alueena ok, mutta isompi miinus on se että lähikouluna on Ollikkalan koulu. Minä en päästäisi lastani kulkemaan yksin Ollikkalan kouluun epämääräisen kerrostaloalueen läpi.
- srtyh
Jos teillä on joskus bussin tarvetta, niin Sirkkula-Ylhäinen-Alhainen. Siis linja numero 1 on paras! Alhaisissa, sairaalan alapuolella, on koulu ja Siwa.
- 23
lieneekin kyllä sitten kallein kauppa 100km:n säteellä.
- Iilike
23 kirjoitti:
lieneekin kyllä sitten kallein kauppa 100km:n säteellä.
Ehdottomasti Iilike. Rauhallinen asuinalue. Meri, hyvät ulkoilumaastot, Wiurilan kartanon golfkenttä ja hevostallit jne aivan vieressä. Lähimpään kauppaa matkaa 3 km. Koulu ja päiväkoti 3,5 km päässä.
- perniöläinen
Perniö on paras vaihtoehto.
- Anomuumi
Perniö ja Kuusjoki, ei helvetti. Kuka haluaa asua keskellä autioitunutta maaseutua?
- ffffffffffffffffffu
Itse en kyllä muuttais Perniöön... sisäsiittosta porukkaa. Raha muuten ratkaiseen sun asemas täällä, perniön kermaan ei oo asiaa ilman hienoo autoo : DD
- hiioihei
on hyvää aluetta
- 10+11
Juu ja samalla voi vaikka tehdä mukavia löytöjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362769Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs162577100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432278Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201871Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381582Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511555- 381483
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 281204
- 261151