punakorvakilppri???

RAMI150

Auttakaa minua neuvoillanne mitä teen!
Minulle tarjottiin punakorvakilpparia kauniiden kuvien kera ja väitettiin konnan olevan täysin terve eikä konna ole sairastellut ja sovimme että hän tuo konnan minulle lähelle kotia.
Konna oli kuvissa juuri sellainen jollaista olin haaveillut mutta toisin kävi mitä teen.
Saatuani kylmälaukun jossa konna oli hän ilmoitti ylimalkaan konnalla on ollut ihotulehdus iho oli aivan kamalan näköinen vaikka hän oli kuulemma hoitanut konnan ihon kuntoon betadinella ja konna haisee aivan kuvottavalta pesin hänet useampaan kertaan eikä haju lähde vaan koko huusholli haisee pahalle.
pesun ja ihon putsasuksen jälkeen huomasin konnan hengitys vinkuu kummasti auttakaa mitä teen.
Itse olen omistanut aikaisemminkin punakorvan joka ei haissut pahalta ja iho oli kuin vauvan peppu ja hengitys ei vinkunut ja kaikin puolin oli valloittava persoona joka kuoli sairaskohtaukseen keskellä yötä enkä voinut tehdä mitään konnani pelastamiseksi ja siksi halusin ottaa uuden ihanan punakorvan itselleni mutta sainkin katastroofin kotiini auttakaa minua neuvoillanne KIITOS JO ETUKÄTEEN

3

400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KONNUUS

      En varmaan itse osaa paljoakaan neuvoa, sillä itselläni on vain maakonnia. Mutta sen verran tiedän sanoa, että konnalla on todennäköisesti joko sienen tai bakteerin aiheuttama tulehdus ihollaan. Betadinella puhdistelu päivittäin on ehdoton, (puree sekä sieneen että bakteeriin) sekä toki soitto eläinlääkärille. Vinkuna hengityksessä viittaa vähintäänkin ylähengitystietulehdukseen, mutta tilanne voi olla pahempikin konnan kokonaisvointi huomioon ottaen.

      Myös konna lämpöhoitoon, elikä eristät sen tavalla tai toisella pääsemästä veteen. Mikäli se ei ole mahdollista, järjestä sille tilava muovinen allas, johon pohjalle vain kostutettua turvetta/ja tai hiekkaa. Lämpölamppu päälle siten että lampun välittömässä läheisyydessä lämpö nousee noin 32-38 asteeseen. Päästä konna toki välillä käymään vedessä, mutta ota se sieltä kohta takaisin. Lämpöjä pidetään päällä noin 12-14 tuntia vuorokautta kohti.

      Näillä pääset jo eteenpäin, mutta kuten sanoin; etenkin jos konnan henki vinkuu jatkuvasti/toistuvasti, on se vietävä eläinlääkäriin. MIKÄLI siinä tapauksessa eläinlääkäri määrää konnalle antibioottia, pyydä (oikeammin vaadi) että saat lääkkeen pistettevänä liuoksena, sillä suun kautta sitä on hirmuisen vaikea saada annetuksi, ja tehoaa ehkäpä kehnommin kuin lihakseen pistettävä. Pistämisen oppii kyllä, eikä se ole vaikeaa.

      Tsemppia konnasi kanssa!!!

      • konnan kaa..

        edell.perhees oli salmonellaa lapsella ollut siitä ei kertottu tietenkään mulle..vaihdoin veden aina hanskojen kanssa.Puhdistus ja hapetus oli akvaariossa mutta silti semmoinen ulosteen haju tuli ihan parin päivän päästä veden vaihdosta.Konna kulki vapaana asunnossa oli erittäin fiksu,kiipeili, aina sama reitti:-D.Ulkona oli edell.asukkalla pidettu kuljetettu kesällä.

        Eräs kova luminen talvi oli kadonnut syksyllä kaivautunut hiekkalaatikkoon tms.Seuraavana keväänä emäntä katsellut ikkunasta kuka tuolla menee--heidän kilppari ei voi olla totta..meiltä läksi karkumatkalle maalla eikä ikinä monen päivän etsintöjen jälkeen löydetty.Raapi ei voinut pitää kädessä lapsetkaan vaikka se ote pitää oli oikea.Varottiin hiukan salmonellan takia ehkäkin enempi varotoimia.Sillä on oma ominaisuushajunsa.Nyt täällä temmeltää koira, kissa ja chincilla.Pojat ja tyttö.Kavereita ovat keskenään:-).


      • KONNUUS
        konnan kaa.. kirjoitti:

        edell.perhees oli salmonellaa lapsella ollut siitä ei kertottu tietenkään mulle..vaihdoin veden aina hanskojen kanssa.Puhdistus ja hapetus oli akvaariossa mutta silti semmoinen ulosteen haju tuli ihan parin päivän päästä veden vaihdosta.Konna kulki vapaana asunnossa oli erittäin fiksu,kiipeili, aina sama reitti:-D.Ulkona oli edell.asukkalla pidettu kuljetettu kesällä.

        Eräs kova luminen talvi oli kadonnut syksyllä kaivautunut hiekkalaatikkoon tms.Seuraavana keväänä emäntä katsellut ikkunasta kuka tuolla menee--heidän kilppari ei voi olla totta..meiltä läksi karkumatkalle maalla eikä ikinä monen päivän etsintöjen jälkeen löydetty.Raapi ei voinut pitää kädessä lapsetkaan vaikka se ote pitää oli oikea.Varottiin hiukan salmonellan takia ehkäkin enempi varotoimia.Sillä on oma ominaisuushajunsa.Nyt täällä temmeltää koira, kissa ja chincilla.Pojat ja tyttö.Kavereita ovat keskenään:-).

        Miten tämä nyt liittyi aloittajan kysymykseen..?

        Salmonella on aivan eri juttu kuin konnan tulehdussairaus. Salmonellaa on monilla matelijoilla, se on niille luontainen bakteeri eikä sairastuta konnaa millään lailla. Usein nuo salmonella-tyypit ovat myös sellaisia jotka eivät edes tartu ihmiseen vaan ovat "erikoistuneet" matelijoiden fysiologiaan ja elävät siksi vain matelijoiden suolistossa.

        Ihon, suoliston ja hengityselinten sairaudet ovat eri juttu ja vaativat vakavuus-asteestaan riippuen antibioottikuurin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      243
      2111
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      80
      1817
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      72
      1529
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      109
      1245
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1150
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1115
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1044
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      970
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe