Aasa Oy

Dippi-Inssi

Sain postissa tänään tarjouskirjeen Aasa.fi lainasta. Nimelliskorko kiinteä 9,8% ja Todellinen vuosikorko 3000 lainalle n.17%. Onko kenelläkään kokemusta paikasta? Jos hyväksyn tarjouksen niin kuinka nopeasti tulee rahat tilille ja tekevätkö lisätarkistuksia esim. soittamalla työpaikalle?

80

13437

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin meillä

      lähettää kirjeen?

      Lainasumma 500-3000eur
      Laina-aika 3-36 kk
      Nimelliskorko 9,8%
      Järjestelypalkkio 149eur
      Tilinhoitomaksu 5eur/kk

      3000 euron laina 36kk KSL mukainen todellinen vuosikorko 17,64%

      Lainan myöntää Aasa Oy

      • Dippi-Inssi

        Mulle tuli siis mainos postin mukana jossa tarjous. Siinä oli noi samat tiedot joo.


      • ertyuiocvbhj
        Dippi-Inssi kirjoitti:

        Mulle tuli siis mainos postin mukana jossa tarjous. Siinä oli noi samat tiedot joo.

        halvin laina löytyi tästä
        www lainahaku.com
        luotettavat lainaajat


    • Kiireellinen

      Mikä ton osote siis on auttakaa! Voiko hakea tekstarilla lainaa?

      • Ropotti123

        Miksi pitäisi saada tekstiviestillä? Onko niin kiire saada lisää velkaa? Ainakaan tuolla http://www.aasa.fi osoitteessa ei mainita mitään tekstiviesteistä, vaan verkkohakemus pitää täyttää.

        Käsittämätöntä.


      • Raparperisoppa
        Ropotti123 kirjoitti:

        Miksi pitäisi saada tekstiviestillä? Onko niin kiire saada lisää velkaa? Ainakaan tuolla http://www.aasa.fi osoitteessa ei mainita mitään tekstiviesteistä, vaan verkkohakemus pitää täyttää.

        Käsittämätöntä.

        maltillinen verrattuna esim. Aktian Xpress lainaan, mutta en silti suosittele ketään ottamaan kulutusluottoa jos säästämällä selviää. Enkä varsinkaan jos on niin kiire että pitäisi tekstiviestillä saada.


      • piilokustannukset
        Raparperisoppa kirjoitti:

        maltillinen verrattuna esim. Aktian Xpress lainaan, mutta en silti suosittele ketään ottamaan kulutusluottoa jos säästämällä selviää. Enkä varsinkaan jos on niin kiire että pitäisi tekstiviestillä saada.

        pienille lainoille ja lyhyellä takaisinmaksuajalla. Ainoa vuosikorko mitä ne näyttävät on 3000 euron lainalle. Välitysmaksu on kuitenmin 145 eur joka lainalle, laske huviksesi mitäse tarkoittaa 500 euron lainalle. Jotain hämärää tuossa on kun ei lainataulukkoa suostu julkaisemaan. Parempi hakea Ellos tai Halens lainaa jos meinaa lainata pienen summan ja haluaa maksaa nopeammassa tahdissa takaisin


      • PitkämatikkarulesOK
        piilokustannukset kirjoitti:

        pienille lainoille ja lyhyellä takaisinmaksuajalla. Ainoa vuosikorko mitä ne näyttävät on 3000 euron lainalle. Välitysmaksu on kuitenmin 145 eur joka lainalle, laske huviksesi mitäse tarkoittaa 500 euron lainalle. Jotain hämärää tuossa on kun ei lainataulukkoa suostu julkaisemaan. Parempi hakea Ellos tai Halens lainaa jos meinaa lainata pienen summan ja haluaa maksaa nopeammassa tahdissa takaisin

        piilokustannuksia. Kuten ei ole S-pankillakaan tai muilla Suomalaisilla pankeilla.

        S-Pankki laina 3000 euroa 36kk (eli Aasaa vastaava)
        Nimelliskorko: 7,5% 3kk euribor = 8,545
        Järjestelypalkkio tilille siirto 131 euroa
        Tilinhoitomaksu 3,50 eur/kk
        Todellinen vuosikorko 13.72%

        Se nyt vaan on niin, että jos ottaa 500 euron lainan mistä hyvänsä (Pankki, Santander, Aasa, jne) niin todellinen vuosikorko nousee korkeammaksi johtuen juurikin järjestelypalkkiosta ja tilinhoitomaksuista. On se JOKA tapauksessa halvempaa lainata näiltä rahoitusyhtiöiltä tai pankeilta joiden nimelliskorko on 10% pintaan kuin ottaa pikavippiä.

        Ei siinä mitään hämärää ole, se on vain matematiikkaa.


      • PitkämatikkarulesOK
        PitkämatikkarulesOK kirjoitti:

        piilokustannuksia. Kuten ei ole S-pankillakaan tai muilla Suomalaisilla pankeilla.

        S-Pankki laina 3000 euroa 36kk (eli Aasaa vastaava)
        Nimelliskorko: 7,5% 3kk euribor = 8,545
        Järjestelypalkkio tilille siirto 131 euroa
        Tilinhoitomaksu 3,50 eur/kk
        Todellinen vuosikorko 13.72%

        Se nyt vaan on niin, että jos ottaa 500 euron lainan mistä hyvänsä (Pankki, Santander, Aasa, jne) niin todellinen vuosikorko nousee korkeammaksi johtuen juurikin järjestelypalkkiosta ja tilinhoitomaksuista. On se JOKA tapauksessa halvempaa lainata näiltä rahoitusyhtiöiltä tai pankeilta joiden nimelliskorko on 10% pintaan kuin ottaa pikavippiä.

        Ei siinä mitään hämärää ole, se on vain matematiikkaa.

        kirjoitettua suomalaiset isolla S:llä...

        ... mutta tässä nyt vielä kun kerran aloin kirjoittamaan Nordean vakuudeton Joustoluotto jos sen ottaa Matti Meikäläinen jolla ei aikaisempaa pankkisuhdetta Nordeaan.

        Nordea Pankki 3000 euroa / 36kk
        Tilinavausmaksu 85 euroa
        Tilinhoito/laskutusmaksu 5euroa /kk
        Korko 7,5% Euribor 3kk = n. 8,6% tänään.
        Todellinen vuosikorko 13,86%

        Nämä tästä ketjusta http://keskustelu.suomi24.fi/node/9430739 johon olen laskeskellut vertailuita tuolla yllämainitulla 3000 euroa / 36kk. Antaa vertailukohdan, koska järjestys pysyy samana lähtökohtaisesti katsomatta siihen miten pitkän tai lyhyen ajan / suuren tai pienen summan valitsen. Tuo 3000 euroa / 36kk on siinäkin mielessä järkevä, että suurin osa rahoitusyhtiöistä ja pankeista tarjoaa tuon suuruisia lainoja.

        Se siitä. Jatkakaa.


      • sdfghklöämnv
        Raparperisoppa kirjoitti:

        maltillinen verrattuna esim. Aktian Xpress lainaan, mutta en silti suosittele ketään ottamaan kulutusluottoa jos säästämällä selviää. Enkä varsinkaan jos on niin kiire että pitäisi tekstiviestillä saada.

        kokeile täältä
        http://lainaa-1000.blogspot.com/
        edullisiakin lainoja


      • ertyuiofcvbhnjmk

        halvin laina löytyy tästä
        www.lainaa.inno-net.com
        Edullinen 9,8% nimelliskorko.
        Joustava maksuaika. ;)


      • 423ref

        Todellakaan kukaan etsi halvinta lainaa sun typerältä mainossivustlta.


    • eläkeläinen.

      Hain ja sain 2000e lainan 800 e tulolla hain kylläkin 3t.

      maanantaina soitin keskiviikko oli paperit jotka allekirjoitin ja lähetin takaisin seuraavana maanantaina oli raha tilillä joten kysymykseesi vastaus : viikko

      • vale................

        taitaa olla yks ja sama asia. Ainoo ero on että joulupukkeja näkee jouluna ja valepukkeja koko vuoden.


      • Dippi-Inssi
        vale................ kirjoitti:

        taitaa olla yks ja sama asia. Ainoo ero on että joulupukkeja näkee jouluna ja valepukkeja koko vuoden.

        Päätin hyväksyä tuon Aasan joustoluotto tarjouksen kun on rahalle käyttöä. Makselen sitten bonuksista vuoden lopulla takas. Kiitos kaikille vastanneille. Kerron kokemuksista sitten joskus.


      • testitepponen
        Dippi-Inssi kirjoitti:

        Päätin hyväksyä tuon Aasan joustoluotto tarjouksen kun on rahalle käyttöä. Makselen sitten bonuksista vuoden lopulla takas. Kiitos kaikille vastanneille. Kerron kokemuksista sitten joskus.

        paikka.


      • 166
        testitepponen kirjoitti:

        paikka.

        Näin TV-ssä eilen illalla Aasan mainoksen. Kerrotko dippi-inssi miten haku meni ja kauan kesti rahan tulo tilille? Rupesin harkitsemaan tota vaihtoehtoa vaikka alunperin olin ottamassa Santanderilta...


      • asiaa tiedusteleva

        Eläkeläinen: Eikö aasa pyytänyt mitään tulotodistuksia?


      • åplokh
        vale................ kirjoitti:

        taitaa olla yks ja sama asia. Ainoo ero on että joulupukkeja näkee jouluna ja valepukkeja koko vuoden.

        ???


      • oooooooooo+++
        åplokh kirjoitti:

        ???

        vaihtoehtoja vertailla
        www.lainaa.shopfi.info


    • 2+6

      Itsellä vakitulot 2000e netto/kk, hain 1300e mutta hylky tuli seuraavana päivänä.

      En merkannut nykyistä kulutusluottoa (nordea 5000e), en sitten tiedä sitten onko tuo jostain heille tietoon sitten tullut?? Muuta velkaa ei ole. Lisäksi itselläni on joskus ollut maksuhäiriömerkintä elareista joten taitaa noilla luotonantajilla olla jotain omia pimeitä rekistereitä merkinnöistä näköjään... ?

      No eipä tuossa mitää..säästän tuon summan parissa kuukaudessa (kuten siinä ajassa olisin maksanut takaisinkin)

      • 3+14

        taitaa tuo Aasa olla sama kun mikä on luottotalo fenno


      • Tietäjätaitaja
        3+14 kirjoitti:

        taitaa tuo Aasa olla sama kun mikä on luottotalo fenno

        On sama kuin Luottotalo Fenno Oy. Ostivat liiketoiminnan kesällä ja ovat nyt toinen virolainen pankki joka kalastelee suomalaisia kulutusluottoasiakkaita.


    • silmään kustu

      Hain 2000 euroa 3.5k kuukausituloilla ja myönnettiin 700. Siihen päälle vielä 149 järjestelypalkkio ja 5 euron tilinhoitomaksu, niin pikavippikin tulee halvemmaksi. Aivan naurettavaa edes tarjota noin pientä summaa. Kyllä eestin poika yrittää nyt vedättää suomipoikaa.

      • Paskaa tikun nokassa

        Hain myös 2000 euroa, myönnettiin 600 euroa. Tuloni ovat n 2500 euroa kuussa, asun omistusasunnossa jne.
        En hyväksynyt lainaa, harmittaa vaan, kun laittoivat tekstiviestin jossa pyydettiin soittamaan. Ja soitin.
        Paljonkohan tuokin puhelu maksoi?


      • En ennen
        Paskaa tikun nokassa kirjoitti:

        Hain myös 2000 euroa, myönnettiin 600 euroa. Tuloni ovat n 2500 euroa kuussa, asun omistusasunnossa jne.
        En hyväksynyt lainaa, harmittaa vaan, kun laittoivat tekstiviestin jossa pyydettiin soittamaan. Ja soitin.
        Paljonkohan tuokin puhelu maksoi?

        lainaa netissä?Miten sait vastauksen ja kauanko kesti,kun rahat oli tilillä?


      • jargonaut
        Paskaa tikun nokassa kirjoitti:

        Hain myös 2000 euroa, myönnettiin 600 euroa. Tuloni ovat n 2500 euroa kuussa, asun omistusasunnossa jne.
        En hyväksynyt lainaa, harmittaa vaan, kun laittoivat tekstiviestin jossa pyydettiin soittamaan. Ja soitin.
        Paljonkohan tuokin puhelu maksoi?

        Onko sinulla mitään merkintöjä luottotiedoissa? Onko luottoa muualta? Useasti syynä on jompikumpi tai molemmat edellä mainituista.

        Mikäli luottotiedot ovat puhtaat ja luottohistoria muutenkin vitivalkoinen, itse nostaisin lainojen sijasta luottokorttini luottorajaa. Olen itse n. 30-vuotias, eikä minulla ole mitään merkintöjä eikä lainoja. Olen silti Nordean avainasiakas ja saan maksutta Visa Goldin ja Mastercard Goldin, joiden molempien luottorajaksi sain ongelmitta 5000e. Toki vuosikorko on kymmenen prosentin hujakoilla, mikäli luottoa aikoo käyttää, mutta tämä onnistui paljon vaivattomammin kuin kuvittelisin lainasopimuksen järjestyvän ja näemmä kustannukset olisivat hyvinkin kilpailukykyiset.


      • Ingen-Gör
        jargonaut kirjoitti:

        Onko sinulla mitään merkintöjä luottotiedoissa? Onko luottoa muualta? Useasti syynä on jompikumpi tai molemmat edellä mainituista.

        Mikäli luottotiedot ovat puhtaat ja luottohistoria muutenkin vitivalkoinen, itse nostaisin lainojen sijasta luottokorttini luottorajaa. Olen itse n. 30-vuotias, eikä minulla ole mitään merkintöjä eikä lainoja. Olen silti Nordean avainasiakas ja saan maksutta Visa Goldin ja Mastercard Goldin, joiden molempien luottorajaksi sain ongelmitta 5000e. Toki vuosikorko on kymmenen prosentin hujakoilla, mikäli luottoa aikoo käyttää, mutta tämä onnistui paljon vaivattomammin kuin kuvittelisin lainasopimuksen järjestyvän ja näemmä kustannukset olisivat hyvinkin kilpailukykyiset.

        Tarkastinpa pari asiaa: Yhtiö on kaupparekisterin mukaan suomalaisessa omistuksessa, yhtiön palvelunumero 010- näyttäisi olevan ihan normaali yhtiöiden palvelunumero jota käyttävät monet suomalaiset suuryritykset (ei ns. maksullinen numero kuten esim Risicumin 0600- numero 1,50eur/min). Korko on syy jonka vuoksi valitsin Aasan enkä kilpailijoita. Kaikilla on järjestelypalkkio ja tilinhoitomaksu, mutta aika harvalla kiinteä nimelliskorko alle kympin.

        Itse hain Aasalta 2500 ja sain 1500 euroa. Tämä riitti minulle, sillä oli pari hankintaa joista toinen saa nyt odottaa. Hyvä niin kun tarkemmin ajattelen. Muita lainoja on jonkin verran ja alennus johtui ilmeisesti kuukausittaisen maksuvarastani. On aivan normaalia että yhtiö suhteuttaa annetun lainan asiakkaan maksukykyyn mukaan JA itseasiassa muuttuneen lainsäädännön mukaan luotonantajan tulee toimia vastuullisesti. Jos siis myöntäisivät vain lainoja vaikka eivät ole varmoja asiakkaan talouden kestämisestä, rikkoisivat kuluttajansuojalakia.

        Miksiköhän niin että kaikki jotka eivät saa lainaa jatkavat ruikuttaa jostain. Onhan noita paikkoja. Menkää hakemaan vaikka pikavippiä. Tai jos on luottotiedot puhki tai menossa sinne päin niin eihän kai sitäkään saa enää.


      • Jouluntonttu
        Ingen-Gör kirjoitti:

        Tarkastinpa pari asiaa: Yhtiö on kaupparekisterin mukaan suomalaisessa omistuksessa, yhtiön palvelunumero 010- näyttäisi olevan ihan normaali yhtiöiden palvelunumero jota käyttävät monet suomalaiset suuryritykset (ei ns. maksullinen numero kuten esim Risicumin 0600- numero 1,50eur/min). Korko on syy jonka vuoksi valitsin Aasan enkä kilpailijoita. Kaikilla on järjestelypalkkio ja tilinhoitomaksu, mutta aika harvalla kiinteä nimelliskorko alle kympin.

        Itse hain Aasalta 2500 ja sain 1500 euroa. Tämä riitti minulle, sillä oli pari hankintaa joista toinen saa nyt odottaa. Hyvä niin kun tarkemmin ajattelen. Muita lainoja on jonkin verran ja alennus johtui ilmeisesti kuukausittaisen maksuvarastani. On aivan normaalia että yhtiö suhteuttaa annetun lainan asiakkaan maksukykyyn mukaan JA itseasiassa muuttuneen lainsäädännön mukaan luotonantajan tulee toimia vastuullisesti. Jos siis myöntäisivät vain lainoja vaikka eivät ole varmoja asiakkaan talouden kestämisestä, rikkoisivat kuluttajansuojalakia.

        Miksiköhän niin että kaikki jotka eivät saa lainaa jatkavat ruikuttaa jostain. Onhan noita paikkoja. Menkää hakemaan vaikka pikavippiä. Tai jos on luottotiedot puhki tai menossa sinne päin niin eihän kai sitäkään saa enää.

        Kuten sanottu, tarjoaahan tuo LVH pankkikin Hetilainaa ja Fennolainaa. Olen joskus ollut Hetilainaa asiakas ja sain tuossa taannoin postissa kirjeen jossa tarjosivat prosentin alennusta korosta, mutta ei kuullostanut järin houkuttelevalta niin jätin väliin.

        Ennen palvelu oli ainakin ihan hyvää sielläkin. En tiedä nyt sen jälkeen kun on tosiaan tuon LVH:n omistuksessa.


      • Hah-Hah-Haa!

        Hae sitten pikavippiä vaikka pikavippi.fi osoitteesta. Siellä kuitenkin todellinen vuosikorko 100 euron lainalle 14 päiväksi VAIN 11500% :D

        Ehkä saat sieltä lainaa tarvitsemasi summan kun olet raha-asiasi tössinyt niin pahasti ettei kukaan muu sulle lainaa.


      • PaperimiehenTytär
        jargonaut kirjoitti:

        Onko sinulla mitään merkintöjä luottotiedoissa? Onko luottoa muualta? Useasti syynä on jompikumpi tai molemmat edellä mainituista.

        Mikäli luottotiedot ovat puhtaat ja luottohistoria muutenkin vitivalkoinen, itse nostaisin lainojen sijasta luottokorttini luottorajaa. Olen itse n. 30-vuotias, eikä minulla ole mitään merkintöjä eikä lainoja. Olen silti Nordean avainasiakas ja saan maksutta Visa Goldin ja Mastercard Goldin, joiden molempien luottorajaksi sain ongelmitta 5000e. Toki vuosikorko on kymmenen prosentin hujakoilla, mikäli luottoa aikoo käyttää, mutta tämä onnistui paljon vaivattomammin kuin kuvittelisin lainasopimuksen järjestyvän ja näemmä kustannukset olisivat hyvinkin kilpailukykyiset.

        Visa Goldissa mulla 70 euroa vuosimaksu ja 5 euroa / kk laskutuslisä. Korko melkeen 14%. Halvemmaksi taitaa tulla ottaa vaikkpa juuri tuolta Aasalta... Tosin ei oo tarvetta kun on 7000 luottoraja tuohon korttiin, mutta silti.


      • jargonaut
        PaperimiehenTytär kirjoitti:

        Visa Goldissa mulla 70 euroa vuosimaksu ja 5 euroa / kk laskutuslisä. Korko melkeen 14%. Halvemmaksi taitaa tulla ottaa vaikkpa juuri tuolta Aasalta... Tosin ei oo tarvetta kun on 7000 luottoraja tuohon korttiin, mutta silti.

        Joo, goldissa on tuo 70e jolta säästyy jos pääsee avainasiakkaaksi. Nordean tapauksessa pitää olla tuotteita viidestä tuoteryhmästä, jotka ovat:

        1. Pankkitunnukset
        2. Sijoittajan Perussalkku tai Aktiivisalkku verkkopankissa
        3. MasterCard tai Visa
        4. Visa Electron, Visa Debit tai pankkikortti
        5. Suoraveloitus tai kuluttajan e-lasku tai sähköinen tiliote
        6. Asuntolaina tai vapaa-ajanasuntolaina
        7. AsuntoJousto
        8. Joustoluotto*, A1-Autoluotto*, Käyttöluotto*, opintolaina tai muu Nordea Pankki Suomen luotto
        9. EtuTili, Kasvutili, ASP-tili tai rahastosäästösopimus**
        10. Kiinteäkorkoinen sijoitustili, Uusiutuva sijoitustili tai TalletusPlus-tili
        11. Kertasijoitus rahastoihin**
        12. Selekta-eläkesijoitus***
        13. Selekta-sijoitus***
        14. Nordean arvo-osuustilillä säilytyksessä olevat arvopaperit
        15. Selekta-lainaturva***, Korkokatto tai Oma Takaus
        16. Vahinkovakuutukset***

        Korko on myös alempi, jos pääsee avainasiakkaaksi. Mutta totta - ei se tietysti ilmaista rahaa ole. Useimmiten vain helpompaa nostaa luottorajaa kuin anoa uutta lainaa.


      • roo-potti
        jargonaut kirjoitti:

        Joo, goldissa on tuo 70e jolta säästyy jos pääsee avainasiakkaaksi. Nordean tapauksessa pitää olla tuotteita viidestä tuoteryhmästä, jotka ovat:

        1. Pankkitunnukset
        2. Sijoittajan Perussalkku tai Aktiivisalkku verkkopankissa
        3. MasterCard tai Visa
        4. Visa Electron, Visa Debit tai pankkikortti
        5. Suoraveloitus tai kuluttajan e-lasku tai sähköinen tiliote
        6. Asuntolaina tai vapaa-ajanasuntolaina
        7. AsuntoJousto
        8. Joustoluotto*, A1-Autoluotto*, Käyttöluotto*, opintolaina tai muu Nordea Pankki Suomen luotto
        9. EtuTili, Kasvutili, ASP-tili tai rahastosäästösopimus**
        10. Kiinteäkorkoinen sijoitustili, Uusiutuva sijoitustili tai TalletusPlus-tili
        11. Kertasijoitus rahastoihin**
        12. Selekta-eläkesijoitus***
        13. Selekta-sijoitus***
        14. Nordean arvo-osuustilillä säilytyksessä olevat arvopaperit
        15. Selekta-lainaturva***, Korkokatto tai Oma Takaus
        16. Vahinkovakuutukset***

        Korko on myös alempi, jos pääsee avainasiakkaaksi. Mutta totta - ei se tietysti ilmaista rahaa ole. Useimmiten vain helpompaa nostaa luottorajaa kuin anoa uutta lainaa.

        Itse näen asian niin että parempi hakea kertaluotto jonka makselee takaisin ajan kanssa kuin nostaa luottorajaa. On se vaan niinkin, että tuollainen kertalaina on minulle ainakin helpommin hallittavissa kuin iso luottoraja kortissa. Ihmisestä kiinnihän tuo on. Tosin jos saan lainaa alle 10% nimelliskorolla niin voisin ottaakin jos on tarvetta. Kaikissa lainoissa on nykyään järjestelypalkkio ja kuukausimaksut, joten eipä niissä hirveät erot ole.. korko minulle tärkein.


    • 1vaan

      sillä erotuksella että nimelliskorko kiinteä 4,9%... ei paha.

    • 13+20

      ite 40v, ei merkintää, tulot 32000e brutto: ei lainaa. ei tarjottu edes pienempää.

      • Dippi-Inssi

        Päätin palata tähän keskusteluun nyt kun on omakohtaista kokemusta Aasasta. Eli tosiaan otin tuon lainan viime vuoden elo-syyskuussa Aasan tarjouskirjeen perusteella ja maksoin lainan kokonaisuudessaan takaisin loppuvuoden/alkuvuoden bonuksista. Koko prosessi meni erittäin kivuttomasti, lainasopimukset tulivat postitse kotiin nopeasti ja ne palautettuani laina oli tilillä seuraavana päivänä. Lainan ennenaikainen takaisinmaksu kävi helposti, sain tarvittavat maksutiedot asiakaspalvelusta puhelimitse, joiden perusteella maksoin lainan sitten pois. Postitse tuli kiitoskirje ja vahvistus siitä, että laina on maksettu kokonaan takaisin.

        En voi pahaa sanoa Aasasta. Hyvä palvelu.


      • Päläpäl
        Dippi-Inssi kirjoitti:

        Päätin palata tähän keskusteluun nyt kun on omakohtaista kokemusta Aasasta. Eli tosiaan otin tuon lainan viime vuoden elo-syyskuussa Aasan tarjouskirjeen perusteella ja maksoin lainan kokonaisuudessaan takaisin loppuvuoden/alkuvuoden bonuksista. Koko prosessi meni erittäin kivuttomasti, lainasopimukset tulivat postitse kotiin nopeasti ja ne palautettuani laina oli tilillä seuraavana päivänä. Lainan ennenaikainen takaisinmaksu kävi helposti, sain tarvittavat maksutiedot asiakaspalvelusta puhelimitse, joiden perusteella maksoin lainan sitten pois. Postitse tuli kiitoskirje ja vahvistus siitä, että laina on maksettu kokonaan takaisin.

        En voi pahaa sanoa Aasasta. Hyvä palvelu.

        Hain 1600e 1800e:n tuloilla (ja pienillä menoilla). Seuraavana päivänä tuli txt, jossa luki, että lainahakemus on hyväksytty ja pyydettiin soittamaan 010...
        Soitin ja Viron tyttö vastasi. Sanoi, että on myönnetty 500e 5kk maksuajalla. Kyselin kuluista ja hän sanoi, että ensimmäinen erä on 139, viimeinen 136 euroa ja loput siinä välissä. ??? Loput kuulemma selviäisi lainapapereista...joita nyt odottelen, mutta tuskin allekirjoitan. Erittäin hämärää touhua.


    • Virolainen Suomessa

      Oletko koskaan soittanut Tallinkille? Siellä on enemmän virolaisia töissä kuin suomalaisia, en sitten tiedä häiritseekö se sinua tai äänestitkö perussuomalaisia. Minulle pääasia on se, että palvelu on ystävällistä ja toimivaa, ei se minkä värinen tai maalainen henkilö minua palvelee.

      Asun Helsingissä ja minut vei tänään töihin virolainen bussikuski (joka muuten tervehti kohteliaasti astuessani bussiin). Oli kyllä erittäin hämärä.

      Jotkut sitten aina jaksavat valittaa ja eihän sitä lainaa ole pakko ottaa.

    • TytönTyllerö77

      Ne valittavat jotka eivät lainaa saa tai yliarvioivat maksukykynsä. Ystävättäreni on pankissa töissä ja kertoo ihmisten suuttuvan mikäli heille ei myönnetä haluamaansa lainaa vaikka takaisinmaksukyky on vähintäänkin kuralla. Tämä koskee siis niin asuntolainoja kuin muitakin lainoja.

      Olen samalla linjalla sinun kanssasi siitä että palvelu ratkaisee, ei ulkonäkö.

    • hölmöä hommaa

      Älyttömän kallis on tuo 500 e, alkumaksu olikos se 149e tämä käsittelymaksu ja vielä sitten 5 e joka laskusta, sekä korko päälle, eipä kannata.
      Kait sitä halvempiakina löytyy, tietysti jos haluaa ja saa suuremman summan yli 1000 jne niin summa voisi katsoa ihan toisella tavalla. Pienestä summasta pitäisi olla kyllä pienempi käsittelymaksu.

    • Dippi-Inssi

      Täällähän on virinnyt mielenkiintoinen keskustelu. Mielestäni Aasa on ihan ok hintainen, Nordea joustoluoton avausmaksu esim. 400-5000 euron lainassa 100 euroa. Aasan hinnoittelu on vertailuni mukaan linjassa pankkien hinnoittelun kanssa. Se nyt vain on niin, että tämä on rahan hinta Suomessa. Luonnollisesti jos ottaa pienemmän lainan niin avausmaksu on iso suhteessa lainaan. Näin on kaikkialla.

      Aasa on silti edullisimmasta päästä. En sano, että lainaa kannattaa ottaa, mutta jos sitä ottaa, kannattaa vertailla mikä itselle sopii parhaiten.

    • KKKKKKKKK

      Tää mesta on aika koominen. Mainostavat kyllä vaikka mitä . Itse hain puolihuvikseni 3000e puuttuvaa kesä-autorahaa 20.000e kauppasummasta . Tulot mulla enenmmäin kuin kohdallaan ( 55 tonnia / vuosi ), ei vaan jaksanut pankkiin lähteä ruinaamaan. Lähettivät parissa tunnissa tekstiviestin että "lainahakemus on hyväksytty, soita numeroon xxxxx jotta saamme tilinumeron " tms. Soitin ja langan päästä kuului esittelyjen ja sotujen jälkeen : " huva paiva, me tarjo sinule laina seitsesata euro seitse kuukausi maksuaika" . Alko jo repeilyttämään ... jaa tostakin pitäs sit maksaa 149e "avausmaksua" ?!?! .. SUCK MY DICK ! No, onneksi tämä oli lähinnä huumoripitoinen testi .

      Kyseessä on siis tosiasiassa lähes pikavippien tasoisella kiskurikorolla lainarahaa tarjoava lafka joka saattaa lupauksissa kuulostaa "ihan ok" vaihtoehdolta.

      • 3+10

        Mulle kävi kans oudosti, hain 1000€ 18kk maksuajalla., Hakemus hyväksyttiin parissa tunnissa ja siitä tuli siis tekstari, samalla tavalla luki että ota yhteyttä niin saadaan tilinumero. No soitin niin yllätys yllätys, täti langan toisessa päässä sanoi että "..laina 1000e 8kk maksuajalla, on hyväksytty..". Minä että mitä vittua tapahtui ! :D ..kiitos eij näkemiin


    • Jeremias X

      Kuten ylläoleva Dippi-inssi sanoi, tämä on rahan hinta Suomessa ja Aasa on joka tapauksessa halvimpia ellei halvin pankeista riippumattomista lainan antajista.

      Totuushan on se, että jokainen voi valita mistä lainansa hakee ja ottaa. Joskus oma pisteytys ei riitä sellaiseen lainasummaan kuin on ajatellut ja silloin voi kääntyä toisten yritysten puoleen. On kuitenkin asiatonta lietsoa muukalaisvastaisuutta kuten sinä teet. Mielestäni on hienoa, että yritykset palkkaavat myös ulkomaalaisia, joilloin heillä on helpompi tulla osaksi yhteiskuntaamme.

    • JekaterinaX

      Varmaan joku Elena mitään lainaa...

    • hahaaha

      Pakko tulla kommentoimaan ihan teidän keskusteluanne.
      Jos et osaa säästää niin se on oma murheesi. Olenko väärässä? Kuka vaan saa tarjota minkälaista korkoa vaan. Ei se ole tyhmä ketä tarjoaa, vaan se joka maksaa.
      Bisnes is bisnes

      • Kielpolliisi

        Pakko oli tulla kommentoimaan ihan sun kommenttia.

        "ketä" on siis KUKA !!!!


        ..ittu näitä nykyäajan pentuja kun eivät osaa mitään!!!!


    • Raili54x

      Aasa on rehellinen ja luotettava toimija. Tämän lisäksi edullinen. Suosittelen.

      • jkkklj

        muistakaa maksaa aasalle takasin, aika nopeasti on ulosotossa jos et maksa.
        kokemusta on


      • Hönöttäjät

        Muistakaapa että aika nopeasti -määritettä ei ole olemassakaan, vaan Suomen laki, Eu-säädökset määräävät. Aasa-setä on hyvin vihainen ja heristää mukamas sormeaan, mutta totta, rysäytti luottotietomerkinnän ilman oikeutta. Sehän vain viivästyttää takaisinmaksua kun ei saa käräjäoikeuden päätöstä jolla voi ulosmitata. Viha ei tuo heille rahaa, miksi toimivat tuollalailla? Onko Aasan Lorun Loppu?


    • jetsulleen joo

      KKKKKKKKKKK:n kanssa samaa mieltä. Olisin saanut 600e lainaa ja kulut todellakin enemmän kuin pikavipeissä. Harhaanjohtavaa mainontaa todellakin näillä "koroilla"!!!

      • Einarimies

        Kyllä näin on. Minullekin tarjottiin 600 e puolen vuoden maksuilla, todellinen vuosikorko tasan 261 %. Niin, ja kulut melkein eurolleen samat. Täysi ankka tuo edullinen ja kiinteä korko, haluaisin nähdä sen tyypin joka oikeasti on saanut edes kaksinumeroisella korolla sieltä ikinä mitään. Aasa vetää minimiriskillä maksimitulosta, eikä sitä mainostettua 3 tonnia ole myönnetty varmaan koskaan kenellekään. Liikeideana tuntuu olevan lypsää minimiluotoilla avaus- ja tilinhoitopalkkiot. Nam!


    • Aasa on halvin

      Höpö löpö, itse otin 2000 euroa Aasalta ja todellinen vuosikorko ennakkotiedoissa oli 20,04%. Enkä kadu tippaakaan koska Aasa on edullisin lainantarjoaja jos ei oteta pankkeja mukaan vertailuun ja pankkien lainoihin ainakin minulta olisi vaadittuvakuudet. Pankeissakin jos antavat vakuudetonta lainaa niin kyllä on todellinen vuosikorko ihan samoissa lukemissa. Älkää siis valittako jos Aasa ei teille halua myöntää lainaa kun ei teillä riitä maksukykyä.

      • tutun tuttu

        Minusta on kallis jos 500 euron laista on kulut 149 jotain 5 e laskutus.
        Tuttu otti 800 e lainan, ja oli matkoilla 1 erä myöhästyi ja ku oli tullut kotiin niin jo uhkakirje odotti ja käräjöintiä ym... ja 45 e lisää laskuun. Ottaako muut firmat heti tuollaisen kannan jos lasku on myöhässä ???


    • kimmo

      Avaus 189 e, kuukausimaksu 9 e, lainan summasta riippumatta. (esim. 6kk/600 e - todellinen vuosikorko 241%).

    • 7+3

      Nordea Rahoituksen joustoluotto: Avaus 100 euroa , kuukausimaksu 6 euroa lainan summasta riippumatta. (esim. 5kk/500 e - todellinen vuosikorko 222%. Aasa ei siis ole mitenkään poikkeuksellisesti hinnoiteltu kun vertaillaan edes tuohon Nordea rahoitukseen SAATI sitten Santanderiin tai LHV:hen.

      Pikavippi 100 euroa, 2 viikkoa. Kulut 20 euroa. Todellinen vuosikorko n. 11.000 %

      Todellinen vuosikorko nousee isoksi silloin kun kyseessä lyhytaikainen laina. Näin se vain on. Tämä on rahan hinta Suomessa. Jokainen ottaa tai jättää miten itse haluaa.

      • aasah-hah

        lopetappa aasalainan myöntäjä jo kehuskelu, naurettava mainos "miksi ottaa kallis pikavippi...jne" kun itse perii samanlaisia kuluja, heh-heh ja helvetinmoisella kiireellä tulee jo perintälasku!!!!! Täyttä kusetusta!!! pikavippikin reilumpi vaihtoehto!!!


      • 856432
        aasah-hah kirjoitti:

        lopetappa aasalainan myöntäjä jo kehuskelu, naurettava mainos "miksi ottaa kallis pikavippi...jne" kun itse perii samanlaisia kuluja, heh-heh ja helvetinmoisella kiireellä tulee jo perintälasku!!!!! Täyttä kusetusta!!! pikavippikin reilumpi vaihtoehto!!!

        Joo, tää aasaputiikki ei ole sitä miltä näyttää, mainonta on harhaanjohtavaa!!!


    • Aasa on hyvä

      Minulle Aasa on aina ollut hyvä ja toimiva.

    • joopajoo

      Hehe melko naurettava firma. Mullekkin tuli joku mainoskirje, että saat 1000e -20% alennuksella. No tottakai otetaan, jos noin tarjotaan.

      Pistin hakemuksen ja hyväksyttiin. Soitin sitten sinne firmaan, niin kuin pyydettiin ja kappas se 1000e laina roimalla alennuksella olikin vaihtunut 700 euroon. Eivät tienneet mistään -20% uutiskirjeestä.

      Eli ihan samanlainen kiskurifirma se on mitä muutkin pikavippi laitokset.

    • lainan tarpeessa

      Onko kukaan saanut Aasalta sitä summaa ja sillä maksuajalla lainaa kuin on alunperin hakenut?

      Vaikuttaisi siltä että kaikilla on summa pienentynyt ja laina-aika lyhentynyt.

    • testasi

      Aikamoinen kusetusyritys tuo on kun haet 3000/36kk ja tarjotaan alle tonni ja 6kk. Sehän tarkoittaa, että noin 14% korko muuttuu 120% koroksi ja tarjotuin ehdoin kk lyhennyskin on suurempi. Tämä on nopea tapa päästä velka- ja perintäkierteeseen. Yrittävät kai nyt rahastaa ennen korkokaton tuloa. Hyvin epäeettistä toimintaa.

      • Assi Aasa

        Tämä on heidän toimintamalli ollut aina ! Pari vuotta sitten kun oli lainan tarve tuli kokeiltua tuo systeemi. Kotiin tuli kirje jossa tarjosivat 2000 euron " valmiiksi sovittua " lainaa 7,9 % korolla ja ilman avausmaksua jos vain ehdot täyttyy. Ehdot kyllä täyttyivät reilusti , mutta pari päivää hakemuksen jättämisen jälkeen soitti ms. Hoono Soomi" ja kertoi " me tarjo sinu nelisata euro kolme kuukausi maksuaika ja avausmaksu me otta 120 oiro" . Totesin vaan että eipä tarttekaan !


    • Anskuttt

      Ihan hyvä paikka lainata. Rahat tulevat sopimuksen allekirjoituksen jälkeen noin kolmessa päivässä. Luottotiedot tarkistetaan, mutta en usko että soittavat työpaikalle.

    • ex_vippaaja

      Aikoinaan mun 600€ laina tuli maksamaan kaikenkaikkiaan yli 1000€....

    • Huijarit kuriin

      ÄLKÄÄ sekaantuko Aasaan. Ei noudata Suomen lakia. Siinä vaiheessa huomaat mikä laiton lafka kyseessä, jos maksusopimuksen joudut tekemään. Niin ensinnäkin velka venytetään 7:stä erästä 15:sta. En tod ole semmosta sopinut. Aasan omaperintä perii perimistoimiston kuluja. 5 euron sijasta 41euroa!!!! Ja omaperintäkulut on Suomessa AINA ollut SAMAT 5 euroa!!! Virolaisittain jänkättää vaan vastaan siellä. Lisäksi varastaa rahat jotka maksetaan ennen maksusopimuksen tekemistä ja vielä ollaan kuulemma lisääkin HEILLE velkaa... (Tässä tapauksessa 2 x 200euroa tietenkin vielä maksusopimuskulut erikseen) Jos ei taivu maksamaan näitä laittomia kuluja ja hyväksy, että isot rahat on hävinny, etkä vähennetty velasta millään tavalla, niin uhkaa samantien oikeudellisella perinnällä. Uskomaton paska lafka! Rikosilmoitus poliisille lähtee noista Baltian huijareista. En aio rikollisille taipua. JA NÄMÄ KAIKKI AASAA KEHUVAT taitaa olla he itse. Nyt vähän kriittisyyttä ihmiset. EI AASAA!!!!

      • Inhimillisyysköhän

        Aasa ilmoittaa Suomen Asiakastietoon maksuhäiriömerkinnän ilman käräjäoikeuden päätöstä. Tällaista ei ole tapahtunut koskaan 25 vuoden aikana. Aina on tullut haaste, on ollut pari viikkoa aikaa maksaa erääntynyt laina.


    • tyhjätasku

      Surkein lainapaikka ikinä! Otin reilu kuukausi sitten 2500€ lainan ja nyt jo den halusin kokonaan maksaa pois. Eli kuukaudessa lainan takaisin maksu oli 3100€. Että sellasta, puhelimeen vastasi viron aksentilla puhuva nainen, mikä osaltaan lisäsi jo tätä luottamuksen tunnetta. Lopuksi kun katselin heidän sivujaan, huomasin, että tuo asiakaspalveluun soittaminenkin maksaa vajaan euron minuutilta! Jos siis on ylimäärästä jollain ja ei keksi miten sen saisi käytettyä, niin ei muuta ku aasalta lainaa, ja lyhennyksiä makseleen.

    • jas9

      Ihmetyttää Aasan lainapolitiikka, Otin 2000 euron lainan ja sain maksuohjelman 9 erässä. Jokaisessa erässä oli järjestelypalkkiota 43 euroa. Lisänä oli tilinhoitomaksu 15 euroa joka erässä. Tuosta kun laskee saa 2000 euron lainan järjestelypalkkioksi yhteensä 384 euroa ja tilinhoitomaksuksi 135 euroa 9 kuukauden laina-ajalta. Korot tulevat päälle, vaikka ovatkin kohtuulliset, niin ei niin voi muista kuluista sanoa. Mitenkä tuo konttorityö onkaan kallista siinä firmassa. Onko kohtuullista?
      Jas

    • biksu

      RAHAT KYLLÄ TULEE HETI TILILLE MUTTA TARKISTA SOPIMUKSESTASI TODELLINEN KORKO....! JOS AASALLE SOITTAA TULEE SUURI PUHEKINLASKU,SOITIN MUUTAMAN NIMUUTIN KESTÄVÄN PUHELUN JA LASKUSSA 30 EOROA AASAN PUHELUT

    • Lainarahaonkallista

      Aasa OY lainat on kallista. Samoten vippipojat oy ja monet muut yhtiöt.

    • hohhokoronkiskontaa

      JUMLUATA MITKÄ KOROT

    • ihanakorkouiui

      Aasi Oy.ltä saa ihanii pikavippei ihanil koroil ah

    • Kallistahillooon

      Kallista rahan paskaa...

    • huija

      Mulle tuli kans aasalta puhelimeen viesti jossa lukee tarjoamme nyt rajoitetun ajan jopa 3000€ lanaa 9% korolla, joten olethan nopea! Vastaa vain viestiin HETU A-LAINA 3. Esim 123456-456a A-LAINA ja seuraa ohjeita. Terveisin Aasa. Enpä taida vastailla tuohon viestiin!! puhelin numero ei ole kyllä mikään 010 alkuinen. Tiedä sitte mistä viesti tuli??

      • kallistakorkoa

        Aasalta älä mee ottaan mitään lainoja.


    • vittumitäpaskaaaaaaa

      Ryöstöylihinta paskaa

    • Tviuvoukaikoi

      Kallista lainaaa!!!!

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3023
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2364
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2112
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1943
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1797
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe