Merellä on myös muuttumattomia liikennemerkkejä tehty muutamista valoista tai yhden valon erilaisilla välkkymisillä.
Kuvallisten / symboleja sisältävien, heijastinpintaisten liikennemerkkien rinnalle voisi olla hyvä idea saada yhtä simppeleitä ja halvalla tehtäviä, pimeässä todella kauas näkyviä merkkejä. LED-valo-merkit oppii aikaa myöten luonnostaan kun niitä näkee perinteisten merkkien rinnalla.
Esim. varoituskolmiolle olisi oma 3-10 led valon kuvionsa ja nopeusrajoituksesta kerrotaan vain, että nopeusrajoituksen muutos on tulossa ja parasta katsoa heijastinkylttiä (tai valaistua kylttiä) numeroiden kanssa.
Muuten, jos pieniinkin autoihin määrätään nopeudenrajoittimet tai nopeudenrajoittimesta saa autoveron alennusta, ja ne nopeudenrajoittimet ottavat paikan huomioon, niin valoihin perustuva nopeusrajoituksen luenta on helpompi toteuttaa kuin kylttien lukuun perustuva, eli pienempi, halvempi ja vähävirtaisempi tietokone, lyhyemmällä ohjelmistolla, huonommalla kameralla, voi tulkita nopeusrajoituksen, jos se annetaan kyltin sijaan valoilla. Satelliittipaikannuksessa on omat huonot puolensa.
Muutama hieman suunnattu led voi saada virtansa pienestä aurinkopaneelista ja akusta.
Pimeimmille tieosuuksille tarvitaan ledejä ihan vain kiintopisteiksi, varsinkin etäisyyksille joilta heijastintapit ei näy hyvin. 3 ledin ryhmä 200 metrin välein olisi parannusta.
Muuten, minulla voi olla vanhentunut tieto, mutta vaikuttaa siltä, että muuttuvien nopeusrajoitusten numerokylttejä olisi halvempaa toteuttaa litteällä televisiolla kuin nykytapaan ledeistä koostamalla - siitä huolimatta, että litteä tv vaatii jonkun verran ylimääräisiä virityksiä säältä suojaamista varten. Tämä on vain arvaus. Syy voisi olla, että jättimäinen elektroniikkayhtiö kuten sony tai philips osaa automaation ja tehokkuuden paremmin kuin joku pieni liikennemerkkiyhtiö.
Simppelit liikennemerkit merityyliin
Hakrute4
0
622
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk863567Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921919Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871743- 1441601
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651468- 1621453
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur961406Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671371Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001314- 861267