Yritän tulkita nyt erilaisia unia. Olen miettinyt, että kaikissa unissa on joku tunne, ja sitä pitää tarkastella. En ole lukenut näitä tulkintoja mistään. Omia ajatuksia vaan.
Karhu:
Pelkäät jotakin pahaa tapahtuvan todellisessa elämässäsi. Jos on iso karhu, pelkäät hyvin paljon. Jos se hyökkäilee ja ajaa sinua takaa, tunnet itsesi oikeasti uhatuksi sillä hetkellä. (joku hlö on ilkeä esim.) Jos pääset pakoon, tarkoittaa se, että tiedät selviytyväsi, vaikka pelkäätkin. Jos karhuja on paljon, niin tunnet epäluottamusta monia kohtaan ja pelkäät heitä. Pelkäät unessa pelkosi pois, etkä tarvitse tuntea niin paljon ahdistusta valveilla ollessasi.
Hämähäkkki/koppakuorianen/muurahainen jne:
Jos niitä on yksi, olet levoton. Jos niitä on monta, olet hermostunut ja stressaantunut. Yritä miettiä mikä sinua hermostuttaa. Jos hämähäkit purevat, niin joku "puree" sinua todellisessa elämässäsi. Panettelee sinua ja ahdistut siitä. Yritä unohtaa panettelut, niille ei voi mitään. Älä välitä!
Liikennevälineet jne:
Jos hyppäät junaan, haluat paeta jotakin. Jos et kerkiä junaan mukaan, tunnet ettet pääse eteenpäin elämässäsi. Jokin tai joku estää sinua. Jos lennät lentokoneella, tunnet itsesi vapaaksi ja pääset sinne minne haluat. Jos lentokone tippuu, mutta et ole siinä matkustajana, tunnet helpotusta: pääsitkin pälkähästä. Sellainen tunne sinulla on oikeasti elämässäsi. Jos olet mukana koneessa ja se haaksirikkoutuu, tunnet ettei sinulla ole ohjat käsissä ja olet vaikeuksissa. Jos pelastaudut kuitenkin, huomaat että oikeasti osasit ratkaista ongelmasi. jos olet laivassa matkustajana, olet seikkailunhaluinen ja haluaisit vähän muutosta. Oikeassa elämässäsi on tylsää. Jos se uppoaa, varoittaa se sinua: älä liikaa haaveile, ole realistinen. Jos helikopteri haaksirikkoutuu ja näet sen, varoittaa se vaarasta.
Raskaana oleminen:
Jos olet raskaana unessa, haluat synnyttää jotain uutta. Mieti mitä olet miettinyt viimeaikoina. Onko sinulla toiveita, joita haluaisit realisoida.
Kuolema:
Jos joku rakas hlö kuolee, suret jotakin, joka ei välttämättä liity kuolevaan hlöön. Mieti minkälaisia tunteita sinulla oli unessa. Nämä tunteet kertovat sinulle todellisista tunteistasi. Suretko jotakin mikä on loppunut? Jos tämä hlö puhuu sinulle ennen kuolemaansa, kertoo hän sinulle omista ajatuksistasi itsesi suhteen.
Pettäminen/seksuaalinen suhde:
Jos petät rakastasi, tarkoitta se, että et ole tyytyväinen suhteeseesi. Jotain puuttuu. Haluaisit ehkä enemmän intohimoa suhteeseesi. Haet sitä unessasi muualta, vaikka et todellisessa elämässäsi sellaista tekisi. Mieti miten voit piristää suhdettasi. Ehkä aloittentekijänä pitäisit olla sinä itse?
Siinä nyt muutama tulkinta. Voitte kertoa unianne tänne, niin yritän tulita niitä:-) Käytän intuutiota.
Tulkitsen unesi
61
4317
Vastaukset
- PELÄNNYT 2
Jonkin aikaa sitten (n. viikko sitten) näin unen, jossa olin kuin anoppilan autotallissa.
Siinä oli olevinaan "yläkerta/paremminkin vintti", koska olimme vähän normaalia korkeammalla.
Näin, jonkun miehen kävelevän minua/meitä kohti ulkona ja me olimme piilossa hiirenhiljaa siellä vintillä.
En ehtinyt laittaa luukkua säppiin ja pelkäsimme miestä.
Miehellä oli kädessään puukko ja hän tuli vintin luukulle, jota en siis ollut kerinnyt lukita.
Olimme hiljaa.
Mies raotti luukkua, mutta ei nähnyt meitä ja lähti kävelemään pois rantaan päin.
Tuli kuva, että hän oli joku outo/tuntematon ja kävi kurkistamassa vinttiin ja jos olisi nähnyt meidät olisi puukottanut, mutta ei nähnyt ja jatkoi matkaansa.
Eli etsi jotakin summamutikassa.
Uni on jäänyt vaivaamaan mieltä.
Pitäisikö nyt pelätä jotakin (outoa ja arvaamatonta)?
Vai mitä tämä kertoo?- TULISET HIILET
Unessani, joku muu (mies ehkä) lapioi tulisia hiiliä.
Hän heitti niitä lapiollisen alas rappuja ja pelkäsin, että ne lentävät siellä kulkevien ihmisten päälle.
Hän otti hiiliä kiukaasta, jonka päällä poltimme puita.
Sieltä hän lapioi hiiliä ja taisi heittää niitä kerran myös minun päälleni,
en kuitenkaan saanut palovammoja tai muuta.
Yhdessä tätä hommaa teimme kuitenkin,
taisin lisäillä koivuhalkoja kiukaaseen ja itsekin hämmensin hiiliä välillä.
Olimme kuin, jonkun rakennuksen sisällä pienessä tilassa.
Hänen takanaan oli, kuin luukku josta näkyi ulos.
Luukustakin hän heitti hiiliä ulos.
Ja minun "vieressä" oikealla puolellani oli se portaikko.
Itse olin siis korkealla, rappujen ylätasanteella.
KIITOS! - OUDOT HÄÄT/KUOLEMA
TULISET HIILET kirjoitti:
Hän heitti niitä lapiollisen alas rappuja ja pelkäsin, että ne lentävät siellä kulkevien ihmisten päälle.
KIITOS!HEI!
Mitä tarkoittaa uni, jossa jo kuollut ihminen kuolee?
Näin unen jossa isosiskoni kertoi minulle, että yksi miehenipuolen sukulainen oli kuollut.
Hän oli kuulemma tehnyt itsemurhan ja se oli tapahtunut, niin että hänen suustaan oli tullut verta.
Hän oli ilmeisesti viiltänyt ikeniään partakoneenterällä (outoa, mutta näin unessa oli käynyt = ).
Siskoni sitä minulle kertoessa huomasin, että siskoni otsassa oli mustelma (vasemmalla puolella).
Aloin kertoa muille itsemurhasta, paikalla oli muutakin väkeä (sukua).
Sanoin, jotakin ääneen ja samalla huomasin morsiamen valkoisessa puvussaan.
Nyt olinkin yht`äkkiä häissä.
Tajusin, että en voi puhua itsemurhasta nyt, kun on hänen häänsä/en voi pilata häitä kertomalla asiasta.
Muuten häät menisivät pilalle, eikä morsian haluaisi enää juhlia.
Morsian kysyi mitä sanoin ja sitten vaan sanoin, jotakin että ei mitään (tai jotain vastaavaa).
Huomasin ihmisten tiskaavan.
Ja meitä muita kai kehoitettiin viemään likaisia astioita tiskialtaaseen.
Otin niitä mielestäni tiskipöydältä altaasta, jossa oli likaisia tiskejä ja vein toiseen altaaseen pestäväksi.
Kerrottakoon vielä, että tuo unessa itsemurhan tehnyt sukulainen on kuollut n. 2 vuotta sitten.
Hän on mieheni miespuolinen sukulainen (julkisuuden henkilö), eikä hän tehnyt itsemurhaa siis oikeasti.
Mitä ihmettä tietää jo kuolleen ihmisen kuoleman näkeminen unessa ja mitä muuta tämä uni kertoo?
Kiitos! - VAIMON YSTÄVÄ2
OUDOT HÄÄT/KUOLEMA kirjoitti:
HEI!
Näin unen jossa isosiskoni kertoi minulle, että yksi miehenipuolen sukulainen oli kuollut.
Hän oli kuulemma tehnyt itsemurhan ja se oli tapahtunut, niin että hänen suustaan oli tullut verta.
Hän oli ilmeisesti viiltänyt ikeniään partakoneenterällä (outoa, mutta näin unessa oli käynyt = ).
Siskoni sitä minulle kertoessa huomasin, että siskoni otsassa oli mustelma (vasemmalla puolella).
Tajusin, että en voi puhua itsemurhasta nyt, kun on hänen häänsä/en voi pilata häitä kertomalla asiasta.
Morsian kysyi mitä sanoin ja sitten vaan sanoin, jotakin että ei mitään (tai jotain vastaavaa).
Otin niitä mielestäni tiskipöydältä altaasta, jossa oli likaisia tiskejä ja vein toiseen altaaseen pestäväksi.
Kerrottakoon vielä, että tuo unessa itsemurhan tehnyt sukulainen on kuollut n. 2 vuotta sitten.
Hän on mieheni miespuolinen sukulainen (julkisuuden henkilö), eikä hän tehnyt itsemurhaa siis oikeasti.
Mitä ihmettä tietää jo kuolleen ihmisen kuoleman näkeminen unessa ja mitä muuta tämä uni kertoo?
Kiitos!Näin unta, jossa olin mieheni veljen vaimon kanssa suvulle kuuluvassa maalaistalossa sisällä.
Mieheni velikin oli talossa sisällä ja hänen kanssaan toinen nainen.
Nainenkin oli sitten sisällä talossa ja hän keräili sieltä tavaroitaan.
Ensin hän otti jotakin, enkä huomannut sitä kunnolla, mutta sitten hän nosti eteiseen, jonkun pelimailan tms,, joka oli punaisessa pussissa/kotelossa (sellaisessa missä niitä säilytetään).
Ja tajusin, että hänen tavaroitaan oli talossa eli oli ollut siellä aiemminkin.
Mieheni veli meni "saattamaan" naista ulos ja me katsoimme hänen vaimonsa kanssa ikkunassa.
Vaimo oli rauhallinen vaikka miehellään oli toinen nainen.
Huomasin, että anoppimme olikin pihassa nurmikolla istumassa.
Hän ei ollutkaan anoppi vaan anopin sisko ja sitten anoppi oli kuitenkin siinä siskonsa kanssa.
He POLTTIVAT TUPAKKAA mitä eivät oikeasti tekisi mistään hinnasta.
Eli oli outoa nähdä heidät tupakkaa polttamassa siinä.
Me katsoimme autolle, jossa mieheni veli jutteli/halaili tai pussaili toisen naisen kanssa.
En tiedä oliko nainen siis lähdössä "kokonaan" pois vai meinasiko mieheni veli lähteä mukaan.
Anoppi sanoi sitten vain mieheni veljen vaimolle, että kyllä tuo varmasti rinnasta kouraisee.
Ja tarkoitti mieheni veljen käytöstä.
NÄMÄ KAIKKI YLLÄ OLEVAT UNET (PIILOSSA, TULISET HIILET JA OUDOT HÄÄT NYT TÄMÄ TOINEN NAINEN) ON SIIS SAMAN IHMISEN NÄKEMIÄ = )
HALUAISIN SAADA NÄIHIN TULKINNAN.
AIEMMIN OLEN NE KIRJOITTANUT TÄNNE KETJUUN, MUTTA EN OLE SAANUT NIIHIN TULKINTAA.
TOIVOTTAVASTI VOIT AUTTAA MINUA.
VAIKKA VAIN YHDEN UNEN (TAI YHDEN KERRALLAAN).
KIITOS SINULLE! - Unien enkeli
Vintti kuvaa mieltäsi. Olet ahdistunut jostakin ja tunnet itsesi uhatuksi. Onko joku hiljentänyt sinut eli ei anna sinulle mahdollisuutta puhua suoraan sydämestä. Miehesi, rakastettusi tai joku muu tärkeä henkilö? Yritäpä kuitenkin sanoa suoraan mitä haluat ja mitä jattelet. Ahdistus voi vaikka hellittäa. Lykkyä tykö.
- Unien enkeli
Vintti kuvaa mieltäsi. Onko joku hiljentänyt sinut? Mies, poikakaveri tai joku läheinen ihminen tai työkaveri? Tunnet ahdistusta ehkä siitä, että et voi olla oma itsesi ja sanoa mielipiteesi sinulle tärkeistä asioista. On parempi olla hiljaa, ettei tule riitaa tai ettei kukaan voi sinua vahingoittaa. Suosittelen sinulle pelkosi tarkastelemista ja omien mielipiteittesi julkituomista. Siitä saat itsevarmuutta ja huomaat, että sinua ja sinun sanomisiasi kunnioitetaan.
- Unien enkeli
Vintti kuvaa mieltäsi. Olet ahdistunut jostakin ja tunnet itsesi uhatuksi. Onko joku hiljentänyt sinut eli ei anna sinulle mahdollisuutta puhua suoraan sydämestä. Miehesi, rakastettusi tai joku muu tärkeä henkilö? Yritäpä kuitenkin sanoa suoraan mitä haluat ja mitä jattelet. Ahdistus voi vaikka hellittäa. Lykkyä tykö.
(Olenkohan nyt laittanut oikeaan paikkaan, mutta tämä on vastaus Pelännyt 2 nimimerkille) - Unien enkeli
TULISET HIILET kirjoitti:
KIITOS!Näyttääkö joku sinulle esimerkkiä, jonka sisimmässäsi tiedät olevan väärin? Teet jotain mitä et oikeasti haluaisi tehdä, mutta "pakotetaan". Tiedät, että touhusi saattavat vahingoittaa muita (ja itseäsi). Portaat kertovat, että voit paeta, jos haluat. Luukku kertoo, että on toivoa paremmasta.
- Unien enkeli
OUDOT HÄÄT/KUOLEMA kirjoitti:
HEI!
Kiitos!Olet ilmeisesti nyt käsitellyt asian loppuun ja suru tai mietiskely on loppumassa. Olet hyväksynyt hänen kuolemansa. Häät saattavat tarkoittaa uuden alkamista. Et kertonut tapahtumasta, koska olet todellisessa elämässäsi ehkä huomannut, että asian vatvominen ei kannata. Kukaan ei jaksa sitä enää ajatella tai puhua siitä. Tiskaaminen saattaa tarkoittaa, että tavallinen arkielämä voi alkaa.
- Unien enkeli
VAIMON YSTÄVÄ2 kirjoitti:
Näin unta, jossa olin mieheni veljen vaimon kanssa suvulle kuuluvassa maalaistalossa sisällä.
Mieheni velikin oli talossa sisällä ja hänen kanssaan toinen nainen.
Nainenkin oli sitten sisällä talossa ja hän keräili sieltä tavaroitaan.
Ensin hän otti jotakin, enkä huomannut sitä kunnolla, mutta sitten hän nosti eteiseen, jonkun pelimailan tms,, joka oli punaisessa pussissa/kotelossa (sellaisessa missä niitä säilytetään).
Ja tajusin, että hänen tavaroitaan oli talossa eli oli ollut siellä aiemminkin.
Mieheni veli meni "saattamaan" naista ulos ja me katsoimme hänen vaimonsa kanssa ikkunassa.
Vaimo oli rauhallinen vaikka miehellään oli toinen nainen.
Huomasin, että anoppimme olikin pihassa nurmikolla istumassa.
Hän ei ollutkaan anoppi vaan anopin sisko ja sitten anoppi oli kuitenkin siinä siskonsa kanssa.
He POLTTIVAT TUPAKKAA mitä eivät oikeasti tekisi mistään hinnasta.
Eli oli outoa nähdä heidät tupakkaa polttamassa siinä.
Me katsoimme autolle, jossa mieheni veli jutteli/halaili tai pussaili toisen naisen kanssa.
En tiedä oliko nainen siis lähdössä "kokonaan" pois vai meinasiko mieheni veli lähteä mukaan.
Anoppi sanoi sitten vain mieheni veljen vaimolle, että kyllä tuo varmasti rinnasta kouraisee.
Ja tarkoitti mieheni veljen käytöstä.
NÄMÄ KAIKKI YLLÄ OLEVAT UNET (PIILOSSA, TULISET HIILET JA OUDOT HÄÄT NYT TÄMÄ TOINEN NAINEN) ON SIIS SAMAN IHMISEN NÄKEMIÄ = )
HALUAISIN SAADA NÄIHIN TULKINNAN.
AIEMMIN OLEN NE KIRJOITTANUT TÄNNE KETJUUN, MUTTA EN OLE SAANUT NIIHIN TULKINTAA.
TOIVOTTAVASTI VOIT AUTTAA MINUA.
VAIKKA VAIN YHDEN UNEN (TAI YHDEN KERRALLAAN).
KIITOS SINULLE!Hmh, olipas monimutkainen uni:-) Täytyy miettiä kunnolla nyt. Siis katselet pettämistä ja petetty ei edes välitä... Olisko se niin, että olet huolestunut omasta suhteestasi mieheesi? Että et välittäisi vaikka menisi, toisen kanssa mutta kuitenkin se kirpaisisi? Anoppi ja hänne siskonsa ehkä symbolisoivat sukua; mitähän he ajattelisivat, jos suhteenne kariintuu..??? Jos suhteesi on laantumassa, niin voi se olla merkki siitä, että jotain pitäisi tehdä asialle. Joko päättää se tai parantaa jollakin tavalla. Vain itse tiedät mitä haluat oikeasti. (En ollut kyllä ihan varma tästä, mutta huolestunut olet kuitenkin jostakin, mutta vähän hälläväliäajatuksia on sulla).
- ?...
siellä on vain yksi ainoa potilas, minä käyn häntä katsomassa ja välillä käyn - tyhjissä- vessoissa.
Onko tämä astrologiaa?
Henkilökuntaakin joskus näkyy, potilaita edelleen vain yksi.- Unien enkeli
Talo tai sairaala olet sinä itse. Tunnet olevasi kuin laitos, joka hoivaa jotakin potilasta. Annatko kaiken itsestäsi jollekin ihmiselle elämässäsi? Minkälaisia tunteita sinulla on unessa? (lisäkysymys).
- VASTAUKSET SAANUT
Unien enkeli kirjoitti:
Talo tai sairaala olet sinä itse. Tunnet olevasi kuin laitos, joka hoivaa jotakin potilasta. Annatko kaiken itsestäsi jollekin ihmiselle elämässäsi? Minkälaisia tunteita sinulla on unessa? (lisäkysymys).
SUURKIITOKSET UNIEN ENKELILLE!
OSUVASTI TULKITSIT KAIKKI 4 UNTANI = )
TILANTEENI ON SE, ETTÄ EN VOI TEHDÄ NIIN KUIN ITSE HALUAISIN.
ENKÄ HALUA MUITA SATUTTAA, NIINPÄ OLEN JA PYSYN TÄSSÄ (ARKI VOI SIIS TAAS ALKAA).
MITÄÄN EN VIITSI ÄÄNEENKÄÄN SANOA, ETTEI ASIAT ENÄÄ PAHENE.
KIITOS!!! - ?..
Unien enkeli kirjoitti:
Sellaisia, että tarvitsenko minä tätä jonkinlaista yläpuolelle asettumista hoidettavaan potilaaseen nähden.
Ja että kuinka mieletöntä on kun vessat ovat tyhjillään aivankuin ne olisivat vain minua varten siivottuja ja putipuhtaita.
Kyllä elämässäni on henkilö, jonka eteen tekisin kai melkein mitä vain, tuntuu että teen enemmän pahaa kuin hyvää. Olen kuin automaatti, järki sanoo: pidä puhelin kiinni ja silti avaan sen. - Unien enkeli
?.. kirjoitti:
Sellaisia, että tarvitsenko minä tätä jonkinlaista yläpuolelle asettumista hoidettavaan potilaaseen nähden.
Ja että kuinka mieletöntä on kun vessat ovat tyhjillään aivankuin ne olisivat vain minua varten siivottuja ja putipuhtaita.
Kyllä elämässäni on henkilö, jonka eteen tekisin kai melkein mitä vain, tuntuu että teen enemmän pahaa kuin hyvää. Olen kuin automaatti, järki sanoo: pidä puhelin kiinni ja silti avaan sen.Tyhjentääköhän tämä hlö sinusta kaiken voiman? Yritäpä unohtaa hänet vähäksi aikaa ja täytä elämäsi asioilla, jotka antavat sinulle elämäniloa. Ei tarvitse ketään jättää. Puhuit puhelimesta. Nii-in,älä kerro kaikkea mitä ajattelet. Se saattaa auttaa asiaa.
- ?..
Unien enkeli kirjoitti:
Tyhjentääköhän tämä hlö sinusta kaiken voiman? Yritäpä unohtaa hänet vähäksi aikaa ja täytä elämäsi asioilla, jotka antavat sinulle elämäniloa. Ei tarvitse ketään jättää. Puhuit puhelimesta. Nii-in,älä kerro kaikkea mitä ajattelet. Se saattaa auttaa asiaa.
Suhde on joskus äärettömän tuskallinen, toisaalta tunnen iloa hänen läsnäolostaan. Pidin koko päivän puhelinta kiinni.
Voima on hänessä. Kyllä minä tiedän on parasta unohtaa. - Unien enkeli
?.. kirjoitti:
Suhde on joskus äärettömän tuskallinen, toisaalta tunnen iloa hänen läsnäolostaan. Pidin koko päivän puhelinta kiinni.
Voima on hänessä. Kyllä minä tiedän on parasta unohtaa.Jos suhteesi on tuskallinen, se tietää pahaa. Jotkut ihmiset vetävät luokseen ja työntävät luotaan yhtaikaa. Siitä tietää, että jotain on pahasti vialla. Mieti mitä haluat elämältäsi. Jos stressaannut jonkun seurassa, juokse pois, nopeasti. Muista, että on kysynmys koko elämästäsi. Yksi väärä valinta ja itket enemmän kuin naurat. Alä tuhlaa elämääsi väärälle ihmiselle. Tämä varoitus koskee meitä kaikkia. Ole tarkkana kuin porkkana:-)
- ?..
Unien enkeli kirjoitti:
Jos suhteesi on tuskallinen, se tietää pahaa. Jotkut ihmiset vetävät luokseen ja työntävät luotaan yhtaikaa. Siitä tietää, että jotain on pahasti vialla. Mieti mitä haluat elämältäsi. Jos stressaannut jonkun seurassa, juokse pois, nopeasti. Muista, että on kysynmys koko elämästäsi. Yksi väärä valinta ja itket enemmän kuin naurat. Alä tuhlaa elämääsi väärälle ihmiselle. Tämä varoitus koskee meitä kaikkia. Ole tarkkana kuin porkkana:-)
En vain tiedä johtuuko tuska hänestä vai jostakusta toisesta, koska meillä on eri tuttavat, jotka eivät tunne toisiaan. Unet ovat mielettömiä ja herään öisin, kuitenkin pelosta huolimatta on joskus hyvä fiilis.
Tiedän joutuvani eroon hänestä kun sataa lunta. - Unien enkeli
VASTAUKSET SAANUT kirjoitti:
SUURKIITOKSET UNIEN ENKELILLE!
OSUVASTI TULKITSIT KAIKKI 4 UNTANI = )
TILANTEENI ON SE, ETTÄ EN VOI TEHDÄ NIIN KUIN ITSE HALUAISIN.
ENKÄ HALUA MUITA SATUTTAA, NIINPÄ OLEN JA PYSYN TÄSSÄ (ARKI VOI SIIS TAAS ALKAA).
MITÄÄN EN VIITSI ÄÄNEENKÄÄN SANOA, ETTEI ASIAT ENÄÄ PAHENE.
KIITOS!!!Meillä kaikilla on kausia, jolloin emme voi tehdä kuten itse haluamme esim. lasten takia. On pakko uhrautua joidenkin asioiden takia.
Etkö voi muuttaa yhtikäs mitään? Pienikin muutos saa aikaan muutoksia myös sinussa. Ei sinun ntarvitse kaikkea muuttaa.
Vahvista itsetuntoasi kaikilla mahdollisilla tavoilla, esim.. treenaa, tapaa ihmisiä, seurustele, yleensä siitä saa voimaa. Jos et jaksa, soita tai chattaa:-) Ei ne huolet ole niin isoja. 10 v päästä mietit mitä oikein pelkäsit. Itse me rajoitamme itseämme.
- ----------
Unessa olin pettynyt Jumalaan ja tunsin, että millään ei ollut mitään väliä, joten vuodatin itsestäni verta ja kutsuin saatanaa. Saatana ilmestyi liesituulettimesta ja puhui minulle mylvivällä äänellä ja minua ahdisti aivan kamalasti. Heräsin tässä kohdassa tähän painajaiseen.
Minähän en usko Jumalaan tai saatanaan, joten noinkin uskonnollinen uni yllätti. Mitähän se voisi merkata?- Unien enkeli
Olet todellisessa elämässäsi yksinäinen ja turhautunut. Vaikka ympärilläsi on paljon ihmisiä, kukaan ei näytä oikeasti huomaavan sinua. Teet töitä tai opiskelet ahkerasti, rutiininomaisesti, kotona teet kaikki ja kukaan ei edes kiitä sinua. Muista, että olet oman onnesi seppä. Katkeruus vie voimasi ja tuo ajatuksiisi negatiivisuutta. Opettele sanomaan ei! Älä anna elämän mennä ohi. Elä NYT! (Et välttämättä ole ajatellut asioita näin, mutta unesi kertovat omaa tarinaansa sinusta.)
- mä vaan.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9297513
Voisitko tulkita tätä ? Kiitos jo etukäteen jos viitsit ! :--)- Unien enkeli
Vastasin linkkiisi.
- epätoivoinenkin
Unien enkeli kirjoitti:
Vastasin linkkiisi.
Laitoin tämän saman vistin jo tuonne erikseen, uuteen keskusteluun, mutta koska se uni tuntuin niin erityiseltä ja erilaiselta kuin mikään muu uni koskaan, laitan sen vielä tähänkin siinä toivossa, että osaisit sanoa jotain, mitä se merktisee.
Eli:
Olen muuttanut uuteen kotiin, yksin. Kotini on vanha punaunen pitkänmallinen talo. Alueella on rivissä monta samanlaista, niin että edestäpäin näyy vain talojen päädyt. Päädystä mennään sisälle taloon. Kaikkiin taloihin on kivirappuset. Oma taloni on talorivin viimeinen. Talo on sisältä erittäin vaalea ja valoisa ja siellä on vanhoja valkoisia huonekaluja. Talon sisään tullessa näkee, että talo on aivan suorakaiteenmallinen. Talossa on 2 väliseinää, joissa molemmissa on keskellä valoinen ovi, joihin molemoiin käy eri avain. Ovessa on lasi-ikkunat niin, että toisessa päädyssä oleva takaovi näkyy sisäänkäynnille asti. Ja takaoven ja huoneiden ikkunoista tuleva valo kirkastuttaa koko pienen talon. Alussa vain seison sisällä talossa ja ihailen sen kauneutta.
Sitten olen yhtäkkiä ulkona ja minulle tulee vieraita, joita ilmeisesti osaan odottaa. Mies ja tämän kaksi poikaa. Mies on suunnilleen isäni ikäinen ja pojat minun ikäisiäni. Ilmeisesti tunsin heidät unessa. Emme kuitenkaan pääse sisälle asti, kun vaistoan, että jotain on meneillään, ja menen äkkiä sisälle lukiten ulko-oven. Vieraat jäävät ulos ja hakkaavat ovea. He yrittävät päästä sisälle, ja olen peloissani, joten otan naulakossa erikseen roikkuvat avaimet ja menen seuraavan oven taakse ja lukitsen senkin. Lopulta myös viimeisen välioven taakse ja näen, että takaovi (joka muuten oli vihreä) on raollaan, ja kuulen miehen käskevän toisen pojistaan takaovelle. Laitan senkin äkkiä omalla avaimellaan lukkoon.
En muista, mitä sitten tapahtuu, mutta seuraavaksi mies poikineen on poissa, mutta perheeni (äiti, isä ja kaksi pikkuveljeäni) on ilmestynyt paikalle ja istuvat olohuoneessa (joka on ensimmäinen huone ulko-oven jälkeen heti ennen ensimmäistä väliovea) kanssani. Juomme ilmeisesti kahvia ja perheeni juttelee jotain keskenään. Yhtäkkiä muistan, että avaimet, joilla lukitsin ovia, ovat jääneet lukkoihin, joten haen ne kaikki ja laitan naulakkoon "turvaan", niin, ettei kukaan sa niitä. Minulle jäi tunne, että mies ja pojat olisivat olleet nimenomaan avainten perässä, eivätkä olisi satuttaneet minua. - Unien enkeli
epätoivoinenkin kirjoitti:
Laitoin tämän saman vistin jo tuonne erikseen, uuteen keskusteluun, mutta koska se uni tuntuin niin erityiseltä ja erilaiselta kuin mikään muu uni koskaan, laitan sen vielä tähänkin siinä toivossa, että osaisit sanoa jotain, mitä se merktisee.
Eli:
Olen muuttanut uuteen kotiin, yksin. Kotini on vanha punaunen pitkänmallinen talo. Alueella on rivissä monta samanlaista, niin että edestäpäin näyy vain talojen päädyt. Päädystä mennään sisälle taloon. Kaikkiin taloihin on kivirappuset. Oma taloni on talorivin viimeinen. Talo on sisältä erittäin vaalea ja valoisa ja siellä on vanhoja valkoisia huonekaluja. Talon sisään tullessa näkee, että talo on aivan suorakaiteenmallinen. Talossa on 2 väliseinää, joissa molemmissa on keskellä valoinen ovi, joihin molemoiin käy eri avain. Ovessa on lasi-ikkunat niin, että toisessa päädyssä oleva takaovi näkyy sisäänkäynnille asti. Ja takaoven ja huoneiden ikkunoista tuleva valo kirkastuttaa koko pienen talon. Alussa vain seison sisällä talossa ja ihailen sen kauneutta.
Sitten olen yhtäkkiä ulkona ja minulle tulee vieraita, joita ilmeisesti osaan odottaa. Mies ja tämän kaksi poikaa. Mies on suunnilleen isäni ikäinen ja pojat minun ikäisiäni. Ilmeisesti tunsin heidät unessa. Emme kuitenkaan pääse sisälle asti, kun vaistoan, että jotain on meneillään, ja menen äkkiä sisälle lukiten ulko-oven. Vieraat jäävät ulos ja hakkaavat ovea. He yrittävät päästä sisälle, ja olen peloissani, joten otan naulakossa erikseen roikkuvat avaimet ja menen seuraavan oven taakse ja lukitsen senkin. Lopulta myös viimeisen välioven taakse ja näen, että takaovi (joka muuten oli vihreä) on raollaan, ja kuulen miehen käskevän toisen pojistaan takaovelle. Laitan senkin äkkiä omalla avaimellaan lukkoon.
En muista, mitä sitten tapahtuu, mutta seuraavaksi mies poikineen on poissa, mutta perheeni (äiti, isä ja kaksi pikkuveljeäni) on ilmestynyt paikalle ja istuvat olohuoneessa (joka on ensimmäinen huone ulko-oven jälkeen heti ennen ensimmäistä väliovea) kanssani. Juomme ilmeisesti kahvia ja perheeni juttelee jotain keskenään. Yhtäkkiä muistan, että avaimet, joilla lukitsin ovia, ovat jääneet lukkoihin, joten haen ne kaikki ja laitan naulakkoon "turvaan", niin, ettei kukaan sa niitä. Minulle jäi tunne, että mies ja pojat olisivat olleet nimenomaan avainten perässä, eivätkä olisi satuttaneet minua.Olet tasapainossa ja olet löytänyt itsesi. Pelkäät silti, että vieraat ihmiset tulevat pilaamaan elämääsi. Et halua uusia haasteita. Oletko ehkä lopettanut suhteen johonkuhun joku aika sitten? Olet päässyt siitä yli ja nyt haluat vain nauttia elämästä yksin. Ainakin hetken. Ainoa, joita sallit tulla elämääsi on oma perhe. Muut pelottavat.Odota vain rauhassa ja hoida itseäsi. Jos olet suhteessa, niin uni voi tarkoittaa, että olet onnellinen ja pelkäät jonkun asian tulevan ja sotkevan elämääsi. Mieti mikä tuntuu uhkaavalta. Kirjoita pienetkin pelot paperille, että ymmärrät itseäsi.
- Unenuhri-74
- ,..........
uni joka yö. Yritän rakastella ex-vaimoani, mutta jokin seikka aina estää aktin, milloin mikäkin. Ex- vaimo on näissä unissa halukas seksiin. Sitten sellainen uni viime viikolla, minulta irtosi oikealta ylhäältä kaksi poskihammasta ykskaks ja ne olivat aivan mädäntyneitä ja todella huonokuntoisia, mitä eivät oikeasti ole.
- Unien enkeli
,.......... kirjoitti:
uni joka yö. Yritän rakastella ex-vaimoani, mutta jokin seikka aina estää aktin, milloin mikäkin. Ex- vaimo on näissä unissa halukas seksiin. Sitten sellainen uni viime viikolla, minulta irtosi oikealta ylhäältä kaksi poskihammasta ykskaks ja ne olivat aivan mädäntyneitä ja todella huonokuntoisia, mitä eivät oikeasti ole.
Putoavat hampaat symbolisoivat seksuaalisuuttasi. Pelkäät, että et pysty. Mieti miksi ajattelet niin. Onko joku sanonut loukkaavasti ollessasi yhdessä jonkun naisen kanssa? Muista, olet yhtä hyvä kuin muutkin. Ajattele positiivisesti itsestäsi, niin hommat hoituu:-)
- Unien enkeli
Et ole käsitellyt asiaa loppuun. Työnnät ajatukset entisestä ystävästäsi pois, koska tunnet syyllisyyttä. Omatuntosi kolkuttaa unissasi. Aina, kun teemme jotain moraalitonta yritämme unohtaa sen. Se on helpompaa tässä ja nyt, mutta se pilaa meidän elämäämme. Kun olet hoitanut asian loppuun, ystäväsi ei kummittele unissasi enään. Hoitamisella tarkoitan esim. että kirjoitat ystävällesi kirjeen ja selität asian. Mahdolisesti pyydät anteeksi käyttäytymistäsi. Ei sinun tarvitse hänen kanssaan seurustella enään, vain siivota polkusi. Teillä kummallakin tulee parempi olo.
- äänetön?
Olen monta kertaa elämäni aikana nähnyt sellaista unta, että olen jossain vaarassa, satutetaan tai lähellä kuolemaa ja kun yritän huutaa apua niin ääntä ei lähde! Nämä ovat tosi ahdistavia unia.
Viime yön uni..
Olin grillaamassa ulkona yksin illalla, oli jo pimeetä.. Minulla oli sellainen aavistus että jotain pahaa sattuu ja pelotti. Kävin sisältä hakemassa jotain ja kun tulin takasin, poikani polkupyörä oli siirtynyt aivan eripaikkaan missä oli aikaisemmin, se oli aivan sen grillin vieressä. Ketään ei näkynyt ja oli aivan hiljaista.. Lähdin kauhuissani sisälle ja yritin soittaa miehelleni.. Istuin keittiössä ikkunan vieressä ja yhtäkkiä tunsin kun joku koski minun päätä katsoin taakse päin ja verho liikkui, se verho nousi ja näkyi että sen takana olisi käsi (verho siis kohosi käden muotoisesti, en osaa selittää paremmin :D) ja se käsi tavotti mun pään, ja alkoi sitten kuristamaan. Mieheni vastasi puhelimeen ja en pystynyt puhumaan mitään, puhelin lensi pois ja turhaan yritin huutaa apua kun ei ääntä lähtenyt!!
Pääsin karkuun eteiseen ja tämä "olento" repi ja tarttui hiuksiini, heiluin kuin nukke, enkä pystynyt millään tavalla puolustautumaan.. Olin kuin riivattu, sitten heräsin ja oli vieläkin todella ahdistava tunne..
Ja tämän tyylisiä unia olen nähnyt monta kertaa. Mistä tuo mykistyminen johtuu? AINA kun yritän huutaa apua unissani, minusta ei lähde mitään ääntä.. Enkä todellakaan ole siis mykkä, vaan äänekäs persoona :D- työtä ja lihapullia
Hei!
Tulkitsit tuossa ylhäällä aiemmin uniani HIENOSTI!
Siksipä kysyisinkin nyt, kun olen nähnyt 2 kertaa unta työsopimuksesta/töihin menenmisestä.
Ensimmäisessä unessa olin siis kirjoittamassa työsopimusta.
Joku nainen oli ottamassa minua töihin ja minun piti matkustaa työnperässä toiselle paikkakunnalle.
Olin saamassa myös työsuhdeasunnon!
Sitten homma muuttuikin niin, että olisinkin menossa töihin vasta myöhemmin.
Nainen sanoi, että kirjoittaisin johonkin paperiin, että asunnossa oli ollut vesivahinko.
Sitten myöhemmin saisin mennä töihin.
Nainen sanoi, että vielä ollut valmis menemään töihin.
Kovin olin innokas menemään töihin, mutta vaikka työt peruuntuivat olin hyvillä mielin.
Eli se ei kauheasti haitannut, että en heti päässytkään.
Nainen, kun löupasi minulle paikan varmasti.
Toisessa unessa olin lähdössä töihin.
Olin menossa paperitehtaaseen töihin, missä monet sukulaiseni ovat olleet töissä vuosikymmenet.
Mutta itse en ole siellä koskaan ollut!
Katsoin kellosta, että se oli 10,
töihin piti mennä 14.00 ja ajattelin, että kerkiän tehdä vielä perheelle ruoan = )
Aloin tekemään lihapullia.
Mitähän mahtaa nämä työunet tarkoittaa?
KIITOS jo etukäteen jos jaksat näihin vastailla!!! - Unien enkeli
työtä ja lihapullia kirjoitti:
Hei!
Tulkitsit tuossa ylhäällä aiemmin uniani HIENOSTI!
Siksipä kysyisinkin nyt, kun olen nähnyt 2 kertaa unta työsopimuksesta/töihin menenmisestä.
Ensimmäisessä unessa olin siis kirjoittamassa työsopimusta.
Joku nainen oli ottamassa minua töihin ja minun piti matkustaa työnperässä toiselle paikkakunnalle.
Olin saamassa myös työsuhdeasunnon!
Sitten homma muuttuikin niin, että olisinkin menossa töihin vasta myöhemmin.
Nainen sanoi, että kirjoittaisin johonkin paperiin, että asunnossa oli ollut vesivahinko.
Sitten myöhemmin saisin mennä töihin.
Nainen sanoi, että vielä ollut valmis menemään töihin.
Kovin olin innokas menemään töihin, mutta vaikka työt peruuntuivat olin hyvillä mielin.
Eli se ei kauheasti haitannut, että en heti päässytkään.
Nainen, kun löupasi minulle paikan varmasti.
Toisessa unessa olin lähdössä töihin.
Olin menossa paperitehtaaseen töihin, missä monet sukulaiseni ovat olleet töissä vuosikymmenet.
Mutta itse en ole siellä koskaan ollut!
Katsoin kellosta, että se oli 10,
töihin piti mennä 14.00 ja ajattelin, että kerkiän tehdä vielä perheelle ruoan = )
Aloin tekemään lihapullia.
Mitähän mahtaa nämä työunet tarkoittaa?
KIITOS jo etukäteen jos jaksat näihin vastailla!!!Haluat eteenpäin elämässä. Suunnitelet ajatuksissasi uuta elämäa¨, mutta epävarmuus haittaa sinua. Et uskalla. Siksi helpottunut olo, kun et tarvinnut muuttaa elämääsi, vaan voit edelleen tehdä lihapullia kotona. tartu tilaisuuteen, kun setulee. Älä ajattele mitätuleman pitä¨, koska sitä ei voi tietää. Kadut sitten vanhempana kun et tehnyt mitä halusit.
- Unien enkeli
Aivan selvästi elämässäsi on ahdistusta nyt. Joku asia kiusaa ja vaivaa sinua niin, etä repii sinulta hiukset. Se ravistelee sinua. Herää! Tee jotain asian eteen, että ahdistus häviää. Onko sinulla joku ongelma jonkun miehesi suhteen? Eikö hän ota sinua huomioon? Eikö hän kuuntele sinua, ylenkatsoo?
Jos halkuat voida hyvin, on sinun poljettava jalka maahan ja sanottava, ei, minä en halua, että tehdään niin. (vaikka se saattaa sinut kauhun valtaan, olethan tottunut myötäilemään muita) Tee asioita niin, että voit itse hyvin. Laita papareille asiat, jotka ahdistavat ja viereen mahdollisia ratkaisuja. Kokeile. - töitä ja lihapullia
Unien enkeli kirjoitti:
Aivan selvästi elämässäsi on ahdistusta nyt. Joku asia kiusaa ja vaivaa sinua niin, etä repii sinulta hiukset. Se ravistelee sinua. Herää! Tee jotain asian eteen, että ahdistus häviää. Onko sinulla joku ongelma jonkun miehesi suhteen? Eikö hän ota sinua huomioon? Eikö hän kuuntele sinua, ylenkatsoo?
Jos halkuat voida hyvin, on sinun poljettava jalka maahan ja sanottava, ei, minä en halua, että tehdään niin. (vaikka se saattaa sinut kauhun valtaan, olethan tottunut myötäilemään muita) Tee asioita niin, että voit itse hyvin. Laita papareille asiat, jotka ahdistavat ja viereen mahdollisia ratkaisuja. Kokeile.KIITOS TULKINNOISTA!!!
HARMI, ETTÄ TUO LAPINLIISAN TULKINTA OLI POISTETTU! = (
On ihan uskomatonta miten hyvin lähiaikoina näkemäni unet käy yksiin elämäni kanssa!
Ihan uskomatonta!
Arvelin, että tämäkin uni yritti kertoa minulle jotakin ja niinhän se sitten oli TAAS.
KIITOS! - VOIMAA!?
töitä ja lihapullia kirjoitti:
KIITOS TULKINNOISTA!!!
HARMI, ETTÄ TUO LAPINLIISAN TULKINTA OLI POISTETTU! = (
On ihan uskomatonta miten hyvin lähiaikoina näkemäni unet käy yksiin elämäni kanssa!
Ihan uskomatonta!
Arvelin, että tämäkin uni yritti kertoa minulle jotakin ja niinhän se sitten oli TAAS.
KIITOS!HEI!
AIEMMIN TULKITSIT MINULLE UNIANI JA TOSI OSUVASTI! = )
Nyt näin unta jossa hevonen meni ylös TODELLA jyrkkää ja korkeaa mäkeä kärryt perässä.
MINÄ olin hevosen ja kärryt yhdistävänä "osana".
Pitelin kiinni, kuin jostain "hiihtohissin kapulasta" ja menimme todella lujaa mäkeä ylöspäin.
Toinen käteni hetkeksi irtosi kapulasta, mutta pinnistin ja sain siitä uudelleen kiinni.
Käsiäni ihan poltti, mutta ajattelin, että olemme ihan kohta mäenlaella ja jaksan sinne asti vielä hyvin = ).
TÄLLÄ VARMAANKIN ON JOKIN TARKOITUS!?
KIITOS! - Unien enkeli
VOIMAA!? kirjoitti:
HEI!
AIEMMIN TULKITSIT MINULLE UNIANI JA TOSI OSUVASTI! = )
Nyt näin unta jossa hevonen meni ylös TODELLA jyrkkää ja korkeaa mäkeä kärryt perässä.
MINÄ olin hevosen ja kärryt yhdistävänä "osana".
Pitelin kiinni, kuin jostain "hiihtohissin kapulasta" ja menimme todella lujaa mäkeä ylöspäin.
Toinen käteni hetkeksi irtosi kapulasta, mutta pinnistin ja sain siitä uudelleen kiinni.
Käsiäni ihan poltti, mutta ajattelin, että olemme ihan kohta mäenlaella ja jaksan sinne asti vielä hyvin = ).
TÄLLÄ VARMAANKIN ON JOKIN TARKOITUS!?
KIITOS!Olipa erikoinen uni:-) Voisiko olla, että olet todellisessakin elämässäsi se yditävä tekijä joidenkin ihmisten välillä. Olet huolissasi ehkä asioista , joiden näet erottavan ihmisiä toisistaan. Yrität kaikkesi, ettei niin kävisi. Välillä jo väsyt, mutta keräät voimia, ja selviät "työstäsi". Käsiäsi jo polttelee. Neuvo, kun pääset "mäelle" eli he ovat päässeet vaikeuksiensa yli, huoahda ja lepää. Sinun pitää myöskin jaksaa elää omaa elämääsi.
- Elämänkertako?
Tulkitsisitko pesukarhun näkemistä unessa, mitä se voisi tarkoittaa symbolisesti?
Uneni oli suunilleen tälläinen? Olin jonkun tuntemattoman naisen talossa ja menin erääseen huoneeseen jossa oli naisen elämänkerta tavallaan koottuna tavaroista ja matkamuistoista ja kaikein oleellisin asia unessa oli valtavat kirjavuoret ja pesukarhu joka oli näiden kirjojen hyllyn päällä peitettynä johonkin takkiin tai huopaan pahvilaatikon sisällä. Kun menin kohti tätä peitettyä möykkyä kirjojen luokse niin suloinen pesukarhu kurkisti peitteen alta. Ihmettelin miksi pesukarhu oli muistojen ja elämänkaaren varrella. Minua eniten kiehtoi kirjat ja se suloinen pesukarhu. Mutta ihmettelin myös samalla kuinka tämä nainen oli saannut pysymään pesukarhun sielä samassa paikassa vuosien ajan. Mutta jännintä tässä unessa oli tämä pesukarhu kaiken sen tavaran keskellä ja se on jäännyt mieltäni vaivaamaan. Mikähän mahtaisi olla unen viesti?
Kiitos jo etukäteen !!!- Unien enkeli
Katselet elämääsi. Sinulla on paljon hyviä kokemuksia. Olet elänyt ihminen. Ihailet jotain ominaisuutta itsessäsi, jota olet pystynyt säilyttämään itsessäsi vuosien varrella. Rauhallisuutta ehkä, viattomuutta. (= suloinen pesukarhu). Ihmettelet itsekin, ettet ole jo kauan sitten paatunut.
- yutyu
Tulin aukiolla jossa oli kaksi patsasta. Patsaat olivat melko korkealla. Aukiolla oli paljon ihmisiä katsomassa patsaita. Patsaat liikkuivat itsestään. Poliisi kävi ottamassa patsaalta pään pois katsoakkaseen oliko patsaan sisällä mitään. Patsaan sisällä ei ollut mitään. Sitten poliisi otti toiselta patsaalta käden pois nähdäkseen onko sen sisällä mitään. Patsaiden sisällä ei ollut mitään. Siinä sitten jäin katsomaan kun patsaat liikkuivat. Tilanne oli tavallaan kammottava, mutta silti hyvin kiinnostava. Jotenkin minusta tuntui, ettei minun olisi kannattanut olla siinä katsomassa patsaita.
Mitä nämä liikkuvat patsaat tarkoittivat? fgdg- Unien enkeli
Hmh, vaikea uni... mutta kokeilen. Patsaat tarkoittavat ehkä asioita elämässäsi, jotka ovat jähmettyneet paikoilleen. Nyt kuitenkin tulee muutoksia, ja sinua alkaa pelottamaan, vaikka oikeasti se kiehtookin. Me kaikki pelkäämme uusia ihmisiä tullessamme aikuisiksi. On turvallisempaa antaa sioiden olla niin kuin ennekin kuin muuttaa niitä. Onko sinulla esim. epävarma olo jonkin asian suhteen. Sinua pelottaa. Hermostuttaa. Siis enemmän kuin tavallisesti? Mitä muutoksia on tapahtumassa elämässäsi? Mietipä sitä. Anna mennä vaan...ja muuta elämä¨si vaikka on epävarma olo.
- Unien enkeli
Unien enkeli kirjoitti:
Hmh, vaikea uni... mutta kokeilen. Patsaat tarkoittavat ehkä asioita elämässäsi, jotka ovat jähmettyneet paikoilleen. Nyt kuitenkin tulee muutoksia, ja sinua alkaa pelottamaan, vaikka oikeasti se kiehtookin. Me kaikki pelkäämme uusia ihmisiä tullessamme aikuisiksi. On turvallisempaa antaa sioiden olla niin kuin ennekin kuin muuttaa niitä. Onko sinulla esim. epävarma olo jonkin asian suhteen. Sinua pelottaa. Hermostuttaa. Siis enemmän kuin tavallisesti? Mitä muutoksia on tapahtumassa elämässäsi? Mietipä sitä. Anna mennä vaan...ja muuta elämä¨si vaikka on epävarma olo.
Tarkoitin: Me kaikki pelkäämme uusia ASIOITA tullessamme aikuisiksi.
- yutyu
Unien enkeli kirjoitti:
Tarkoitin: Me kaikki pelkäämme uusia ASIOITA tullessamme aikuisiksi.
Olen kohta käynyt amiksen. Odotan innolla että koulut on käyty ja saan työtä ja kämpän. Mutta saatan samalla pelätä että menen väärään työhön jne.
Kiitos vastauksesta en ole ennen havainnut että pelkään uuteen elämän vaiheeseen meneimistä - giovana27
yutyu kirjoitti:
Olen kohta käynyt amiksen. Odotan innolla että koulut on käyty ja saan työtä ja kämpän. Mutta saatan samalla pelätä että menen väärään työhön jne.
Kiitos vastauksesta en ole ennen havainnut että pelkään uuteen elämän vaiheeseen meneimistäjos voit tulkita tämän unen olisin kiitollinen.uni mene näin.olen naimisissa(olen sinkku oikeasti) aviomieheni siinä unessa on juoppo,siinä unessa olen sanomassa hänelle että haluan avioeron,mutta mies ei halua erota,ja yhtä äkkiä olen karkamassa toisen miehen kanssa.tämä juoppo aviomies on tuntematon henkilö.
Toinen uni on näin: olen vierassa maassa olen naimisissa miehen kanssa(tämän miehen tunnen)ja meillä on n.4 vuotias tyttä ja kävelemme käsi kädesssä minä,tämä mies ja tyttäremme.kävelemm kadulla ja joka puolella on valoja,on siis ilta ja ilotulitusta on taivaalla jotenkin siinä unessa tuli mieli että on uutta vuotta tulossa.tämä mies joka on unessa aviomieheni on ystävä ja asuu toisessa maassa.
kolmas uni: olen jotenkin jossain sairaalassa/laitoksessa ja karkaan sieltä ja olen jossain kadulla liftaamassa,minut otetaan kyytiin,auto on täynnä ihmisiä.olin karkannut koska halusin päästä pois yhden miehen luota.tämä mies unessa oli koko ajan minun perässä(ei pahalla tavalla) unessa minun kanssa jostain ilmestyi vaalea nainen,mutta tämä mies ei osoittanut mitään kiinnostusta tätä vaalea naista kohti.siinä melkein unen lopussa mies sai minut kiinni ja sanoi anna kätesi.tämä mies oli tuntematon.kiitos - Unien enkeli
giovana27 kirjoitti:
jos voit tulkita tämän unen olisin kiitollinen.uni mene näin.olen naimisissa(olen sinkku oikeasti) aviomieheni siinä unessa on juoppo,siinä unessa olen sanomassa hänelle että haluan avioeron,mutta mies ei halua erota,ja yhtä äkkiä olen karkamassa toisen miehen kanssa.tämä juoppo aviomies on tuntematon henkilö.
Toinen uni on näin: olen vierassa maassa olen naimisissa miehen kanssa(tämän miehen tunnen)ja meillä on n.4 vuotias tyttä ja kävelemme käsi kädesssä minä,tämä mies ja tyttäremme.kävelemm kadulla ja joka puolella on valoja,on siis ilta ja ilotulitusta on taivaalla jotenkin siinä unessa tuli mieli että on uutta vuotta tulossa.tämä mies joka on unessa aviomieheni on ystävä ja asuu toisessa maassa.
kolmas uni: olen jotenkin jossain sairaalassa/laitoksessa ja karkaan sieltä ja olen jossain kadulla liftaamassa,minut otetaan kyytiin,auto on täynnä ihmisiä.olin karkannut koska halusin päästä pois yhden miehen luota.tämä mies unessa oli koko ajan minun perässä(ei pahalla tavalla) unessa minun kanssa jostain ilmestyi vaalea nainen,mutta tämä mies ei osoittanut mitään kiinnostusta tätä vaalea naista kohti.siinä melkein unen lopussa mies sai minut kiinni ja sanoi anna kätesi.tämä mies oli tuntematon.kiitosOlet vain tiedostamatta huolestunut tulevaisuudestasi. Toisten kokemukset, joita olet joutunut näkemään ja kuulemaan sekoittuvat uniisi. Unelmoit aviomiehestä ja perheestä. Ehkä jollain tavalla ajattelet, kunpa minulle ei kävisi niin kuin monelle muulle on käynyt. Mies pyysi kättäsi= toivot jonkun pyytävän kättäsi.
- hepat ja lehmä
Unien enkeli kirjoitti:
Olet vain tiedostamatta huolestunut tulevaisuudestasi. Toisten kokemukset, joita olet joutunut näkemään ja kuulemaan sekoittuvat uniisi. Unelmoit aviomiehestä ja perheestä. Ehkä jollain tavalla ajattelet, kunpa minulle ei kävisi niin kuin monelle muulle on käynyt. Mies pyysi kättäsi= toivot jonkun pyytävän kättäsi.
VIIMEYÖNÄKIN NÄIN TAAS HEVOSIA, MUTTA UNESSA OLI MUUTAKIN...
Ensin näin, että olin jossain paikassa (jonkun kotona).
Siellä oli yksi tuntemani mies ja hän vaikutti olevan minuun kauhean ihastunut.
Hän kosketti rintaani paidan läpi (sanoin jotain, että mitä sä nyt tai älä)
ja sitten hän pyysi katsomaan miten hänellä seisoo! = )
Minun takiani...
Hänellä oli vain kalsarit jalassa ja seisoihan hänellä.
En kuitenkaan halunnut häneltä mitään muuta, kuin ystävyyttä.
Sitten uni muuttui ja olin jossain talossa (muualla) miehen kainalossa.
Tuosta en oikein mitään muuta muistakaan, kuin että hän oli Tommi Korpela = )
Mistähän hänkin uneeni tuli?
Sitten ulkoa tulikin sisälle hevosia ja menin niitä karkuun.
Olimmekin nyt kuin navetassa.
Menin käytävää eteenpäin ja pari kolme hevosta meni Tommin mukana ohitseni,
kun olin itse kääriytynyt johonkin peittoon (se suojasi minua, niin että hevoset eivät nähneet minua).
Kun hevoset olivat kohdallani pelkäsin, että ne alkavat potkia.
Huomasin, että niiden joukossa meni myös lehmä = )
Niin ne vaan ohittivat minut, eikä kukaan potkinut.
Vähän oli ahdas se käytävä, niin menivät ihan vierestäni.
Olen aiemminkin nähnyt unia pelottavista lehmistä/häristä ja muistaakseni olen aina jossain peinessä tilassa niiden kanssa...
Mitähän nämä unet nyt sitten mahtavat tarkoittaa?
Ajattelen itse, että tuo ensimmäinen hevoset, kärryt ja minä voittofiiliksellä tarkoittaisi jotakin hyvää!?
Kun unessa tiedän, että jaksan huipulle asti vaikka rankkaa onkin ja käsiin sattuu.
Hevonen, kun vielä kiitää kauheeta vauhtia ylöspäin!
JA TÄHÄNHÄN SAINKIN JO SINULTA TULKINNAN = )
Tulkitsisitko vielä nämäkin kaksi?
KIITOS
- neiti37v
Kiitos jo etukäteen!!! :)
Koitin etsiä netistä selitystä unelleni, mutta mitään ei lyötynyt.. Olisikohan teillä tietoa tästä unestani, jonka olen nähnyt muutaman kerran jo aina samanlaisena!
Ja ennenkuin kerron unestani, kerron heti alkuun, että en katso kauhuelokuvia/sarjoja missä on murhia jnejne.. ei ole mun juttu, ehkä nuorena joskus saatoin kattoa mutta siitäkin on jo sitten aikaa..
Mutta nyt siis uneen!
Näen vanhantalon ulkopäin ja yht äkkiä olenkin sen sisällä, mutta katson taloa katosta..
Talossa on mies joka lähtee kiertämään talonhuoneita yksitellen. Ekassa huoneessa on hänen vaimonsa nukkumassa, toisessa huoneessa on joku nainen ja hänkin nukkuu, kolmannessa huoneessa on nuori blondi tyttö joka katsoo miestä sängystä, peitonalta ja hymyilee ja viimoisessa huoneessa on kaljutyttö makaamassa sängyllä ja vieressä on jonkinlainen sydän kone ja tytössä on kiinni kaikenlaisia letkuja, tämä kaljutyttökin on hereillä ja katsoo miestä ja hymyilee..
Sitten minä olenkin yhtäkkiä mies, tai aivan kuin katsoisi hänen silmistään ja tekisin itse kaiken!
Ensin hän menee vaimonsa huoneeseen ja puukottaa tämän kuoliaaksi, verta on aivan älyttömästi jokapaikassa.
Sitten hän menee toisen naisen huoneeseen ja puukottaa tämänkin, verta on edelleen joka paikassa, sänky aivan lainehtii verestä!
Sitten hän menee blondin tytön huoneeseen, muttqa pysähtyy ovelle, pukko selän takana ja katsoo tyttöä. Tyttö kääntää miehelle(minulle) päänsä ja hymyilee, mies lähtee pois ovelta.
Sitten mies menee kaljuntytön huoneen ovelle, pukkoselän takana ja katsoo tätä, kaljutyttö hymyilee ja mies lähtee pois.
Kun mies taas pääsee käytävään hän katuu sitä että tappoi vaimonsa ja toisen naisen ja juoksee taloa ympäri miettien miten korjaisi tilanteen.
Tässäkohtaa minun kuvakulmani siirtyy taas kattoon, en ole enään miehen kuvakulmassa.
Mies menee ikkunan eteen, siirtää verhot ja katsoo ulos, mutta hän ei näe ulos koska ulkona on aivan punaista ja oranssia!!
Lopuksi mie kääntyy katsomaan minuun, mutta uniloppuu aina silloin kun olen juuri näkemässä hänen kasvonsa!
Mitähän tälläinen uni tarkoittaa???
Elämässäni ei ole tapahtunut mitään erikoista ja kauhuelokuvia tai sarjoja tms.. en katso!
Nopeasti vastauksia odotellen!:) - Retrofuturistic
1) RULLAPORRASUNI: Näin ennen toistuvasti samaa unta, jossa seison joidenkin tuttujeni kanssa liukuportailla, sellaisilla pitkillä, jotka liukuu tosi nopeasti ylöspäin, että hädintuskin pysyn pystyssä. Kokoajan tuntuu kuin jokin vetäisi minua taaksepäin ja meinaan pudota selkä edellä taakse. On siniharmaa hämärä pelottava ilmapiiri. Kun tullaan ylös perille asti, seuralaiseni lähtevät normaalisti pois liukuportaista, mutta samanaikaisesti siinä on kuitenkin joku iso höskä edessä tukkimassa tien, enkä minä pääse sen ohi mitenkään, ja lopulta putoan selkä edellä taaksepäin. Näyttää tämäkin liittyvän jonkinlaiseen suorittamiseen.
Lopulta kerran kun näin ton unen taas 20.nnen kerran, en tippunutkaan taaksepäin vaan onnistuin pitämään tiukasti kiinni liukuhihnasta. Tosin en muista pääsinkö ylös ihan normaalisti vai oliko siellä taas jotain tiellä. Varmaan pääsin. En muista nähneeni tota unta enää ton jälkeen.
2) LENTOUNI: Vähän aikaa sitten näin taas tyypillisen lentämisuneni, mutta ekaa kertaa joku huomasikin minut, joku mies, ja alkoi jahdata minua, yritti saada kiinni, ja selvittää mikä oikein olen minujani, ja pakoilin sitä loppu-unen. Mielenkiintoista, että juuri ennen kuin tuo mies tuli kuvaan, huomasin unessa että onnistuinpa lentää tällä kertaa harvinaisen hyvin ja hallitusti, että mustahan on tullut ihan pro. Tuon seurauksena mut kai huomattiinkin, ei missään erityisen positiivisessa mielessä.
Tyypillinen pakoilu-unieni ilmenemismuoto. Näen sellaisia paljon.
3) TAPPOLEIKKIUNI: Pihojeni asukkaiden kesken (joita en ollenkaan tunne) järjestettiin joku tappokilpailu, sellainen Battle Royale-tyylinen, jossa me kaikki sitten oltiin yhtäkkiä laivalla siellä hyttiosastolla, ja sai asettaa ansoja ja käyttää erilaisa aseita jos niitä oli, tarkoituksena tappaa kaikki kilpailijat ja olla viimeinen henkiinjäänyt. Aloitin pelini hytistä, ja uskaltauduin sieltä ulos. Itse olin heikoilla, koska minulla ei ollut yhtään aseita tai ansojakaan ja kaikilla muilla tuntui olevan, tai en ainakaan aliarvioinut ketään unessa, vaan pidin todellisena uhkana. Huijasin pelissä pikkasen, kun lentelin hyttien välisissä käytävissä ja näin vältin koskemasta mihinkään mikä laukaisisi ansan. Ennen pitkää jotain sipaleita lensi kuitenkin naamaani ja muutenkin olin pian jo ihan ruhjeilla. Loppu on merkityksetöntä.
Yhdessä toisessa tappoleikkiunessa kun tapoin kaikki kaverini läheisintä lukuunottamatta, hän sanoi ettei tykkää minusta enää ollenkaan, kun musta on tullut ihan kuin joku Hitler.
4) MR. FIKTIIVINEN: Serkkuni poikaystävä otti yhtäkkiä mikin käteen ja sanoi läpitunkevasti olevansa "John Staller" ja heti sen jälkeen heräsin tosi äkisti ja se nimi jäi mulle pysyvästi mieleen. En ole eläissäni kuullut mistään John Stallerista, en leffassa, en missään. Tarkistin netistäkin. Kysymys kuuluu, mistä aivot oikein keksivät jotain ennenkuulumattomia nimiä, tai vaikkapa melodioita? Tai jos sen näkee keskellä unta ja unohtaa myöhemmin, niiden uutuus ja se että aivot oikeasti keksii jotain voi olla vain harhaa, mutta entä jos tosiaan jää mieleen?
On vain mielenkiintoista kuulla näkemyksesi, vaikka itsellänikin on melko vahva käsitys noiden merkityksestä. - Höiritsevä uni
Hei, En tiedä onko täällä enää ketään lukemassa mutta kuitenkin.
Unesta muistan vain pätkiä..
Unessa ensin kaikki hyvin, mieheni kanssa puhutaan asioita pidetään hauskaa, kunnes vessasta kävelee outo nainen jolle mieheni hymyilee "sitä" hymyään, jota hän hymyilee yleensä vain minulle.
Mieheni kävelee naisen luo ja alkaa halailla ja suudella tätä, naista ja kutsua häntä Heidiksi. Lähden huoneesta, koska unessakin jo aloin itkeä. Menen makuuhuoneeseemme, jonne mieheni seuraa minua vähän ajankuluttua.
Hän alkaa haluta seksiä, mutta jo unessa kieltäydyn ja heitän hänet pihalle huoneesta. Pian alan kuulla seksiin viittavia ääniä muualta ja yritän herätä unesta mutta se ei onnistu millään..
Pian mieheni tulee huoneeseen ja yrittää jutella kanssani. Hän kääntää minut alleen ja sanoo että hänen on vaikea päättää kumpaa rakastaa enemmän minua vai heidiä...
Lähden kokonaan huoneesta ja ihan kuin aikahyppäisi. Olen raskaana ja synytän lapsen. En anna mieheni nähdä sitä, vaikka hän yrittää kuinka paljon saada minua takaisin.
Ennen tätä en kertonut raskaudesta, koska en halunnut sen vaikuttavan mitenkään mieheni valintaan. Mies valitsee tämän heidin, mutta kun kuulee että synnytän hänelle lasta, hän haluaakin minut takaisin.
UNI HÄRITSEE NIIN PALJON! ja en tiedä mitä ajatella. Se tuntui niin todelta.. - OutoUni
Olen nähnyt muutamien päivien ajan unta, tästä kyseisestä pojasta/miehestä, aluksi poika oli aivan tavallinen nuori kun tutustuin häneen, unessa ihastuin häneen palavasti ja hänkin minuun... nyt vähitellen hänestä on tullut ns.'suosittu/kuuluisa' laulu sekä esiintymistaitojensa takia ja unessa kaikki tytöt hullaantuvat hänet nähdessään eikä hän enää kiinnitä minuun huomiota lainkaan. mitähän tämä mahtaisi tarkoittaa :D ? hieman outo uni ainakin omasta mielestäni ja hassuinta tässä on se että aamulla herätessäni muistan miltei jokaisen yksityiskohdankin kyseisistä unista.
- tulkintaa kiitos
6v tyttäreni näki viime yönä unta että äitille tapahtui jotain tai äiti teki jotain pahaa kun tuli ihmisiä ja laittoi äitin pussiin pakaste kalkkunan kanssa ja sitten pussi laitettiin jääkaappiin, hän oli jäänyt ihan yksin kotiin kun isä töissä ja siskot koulussa, oli unessa yrittänyt etsiä äitiä pesukoneesta mutta ei ollut löytänyt ja äiti pääsee pussista pois vaan jos pussin saa aurinkoon ja aurinko sulataa pussin auki.
Kovin oli pelottava uni ja itsekseni sitten pohdin että voiko nähdä enne unia vai onko vain jotain yksin jäämisen pelkoa. mietityttää myös mistä moinen pussiin laittaminen ja jääkaappiin joka ei ole kotona mahtaa tulla, toisaalta hieman pelottaa kun kuulostaa ihan ruumishuoneelta, eikä tuon ikäinen vielä edes tiedä mitä tehdään kun ihminen kuolee. - Sienimiess
Tarvitsen pikaista apua, sillä näin unta, että siskoni oltiin riivattu. Hänellä/sillä oli punaiset silmät, ja jos oikein muistan tuntemani pappi heitti pyhää vettä hänen päälleen perheeni pitäessä häntä kiinni lattiassa, muistan myös neljä sanaa jotka se sanoi ikävän karjumisen keskeltä: " Sinä kuolet niinkuin siskosikin ". Tämä uni oli pahin mitä minulla on ollut, ja en tiedä onko tämä keskustelukaan enään käytössä, mutta toivon että on koska tarvitsen selityksen tälle. Olisiko se ollut enneuni ? Jotain pahaa se oli kuitenkin.
- Kiikusta
Onko sinulla stressaava elämäntilanne? Menitkö nukkumaan hermostuneena, tai pohditko ennen nukahtamista itsellesi hankalaa asiaa?
Itse olen nähnyt riivausunia silloin kun elämässäni on ollut hankala tilanne tai elämässäni on ollut joku epämääräinen hankaluus, jota en ole kyennyt hahmottamaan täysin. Unessa sitten olen käsitellyt tätä epämääräistä möykkyä ja vaikka en ole uskonnollinen, jostain syystä hankalat asiat saavat pahan hengen muodon. Yleensä tällaisen unen jälkeen tarkastelen elämääni, toisiinaan syy löytyy - jokus taas ei. Jos uni alkaa toistua, kannattaa kokeilla pahan hengen vastustamista unessa. Itselläni paha henki unet loppuivat siihen, että laulamaan unessa ala-asteella opittuja virsiä. Aamulla itseäni nauratti, eipä mennyt hukkaan kristilliset aamunavaukset sittenkään. - Sienimiess
Kiikusta kirjoitti:
Onko sinulla stressaava elämäntilanne? Menitkö nukkumaan hermostuneena, tai pohditko ennen nukahtamista itsellesi hankalaa asiaa?
Itse olen nähnyt riivausunia silloin kun elämässäni on ollut hankala tilanne tai elämässäni on ollut joku epämääräinen hankaluus, jota en ole kyennyt hahmottamaan täysin. Unessa sitten olen käsitellyt tätä epämääräistä möykkyä ja vaikka en ole uskonnollinen, jostain syystä hankalat asiat saavat pahan hengen muodon. Yleensä tällaisen unen jälkeen tarkastelen elämääni, toisiinaan syy löytyy - jokus taas ei. Jos uni alkaa toistua, kannattaa kokeilla pahan hengen vastustamista unessa. Itselläni paha henki unet loppuivat siihen, että laulamaan unessa ala-asteella opittuja virsiä. Aamulla itseäni nauratti, eipä mennyt hukkaan kristilliset aamunavaukset sittenkään.Noh, miten sen nyt ottaa onko tämä vaikea tilanne :s Pakko sanoa ettei mikään miellyttävää aikaa nyt ole ollut joten kokeilenpas tuota sinun neuvoasi ;)
- Kerro lisää!
Olen viime aikoina nähnyt sellaisen unen, jossa olin kuin "tulevaisuudessa", varmaan joitain miljoonia vuosia myöhemmin. Ihmiskunta ei ollut enää olemassa ja jäljellä oli ruosteen näköinen maailma, kuten tulivuoret laavojen kanssa, meret ja vesisateet. Maailma oli melkein mustan-harmaat.
Seuraavissa unissa oli myös samankaltainen maailma, mutta tällä hetkellä aurinko paistoi kirkkaasti. Olin metsässä ja huomattuaan kallion yläpuolella näin muutamat kodat. En ollut varma, oliko paikka asumaton vai olivatko ihmiset menneet välillä asioille. Maailma oli ns. esihistorian tavoin.
Osaisiko joku teistä kertoa, mistä nämä unet johtuvat? Kiitos! - Pähkinää..
Tiedätkö mitä kalafile unessa tarkoittaa? En nyt muista koko unipätkää mutta tuo live-elämässä ruokakaupoista saatava kalafile jäi mieleen. Mitä se symboloi. En ole koskaan ennen nähnyt vastaavaa unessa.. eikä löydy unikirjastakaan tai netistä. Osaatko sanoa ollenkaan?
- pähkinää..
Oli muuten lohifile. Luin että lajikin merkitsee paljon.
- nainen 50v
Hei. Mitä tarkoittaa juokseminen unessa. Juoksin lujaa ja välillä katsoin taakseni ja taas jatkoin juksemista . Ihankuin olisin juossut jotain pakoon.
- huuhaan lukemaa
Ei ehkä kannata tulkita tämän tulkitsijan mukaan uniaan...karhu on äidillinen symboli, raskaana oleminen voi olla myös toiveajattelua...Intuitiolla tulkitseminen ei ole kirjatietoa
- picassa
Takista lähti kaikki napit eli unessa se viimeinenkin nappi.?
- tosi outoa
unessani pidin vauvan vaippoja ? mitä ihmettä se tarkoittaa...
- hömn
Olen nähnyt useamman kerran unissani trombin. Mitä se voisi tarkoittaa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693