Terveppä kaikille :) Mulla on jalkapohjassa ollut nyt 5 tosi kipeää syylää jo melkein kuukauden. Lääkärissä olen kerran käynyt ja käskivät hakea apteekista tollasen tippalääkkeen joka ilmeisesti jotenkin kovettaa/jäädyttää (asun rajalla joten käskivät hakemaan ruotsin puolelta kun siellä kuulemma vahvemmat lääkkeet tähän) Noh nyt on tullut käyteltyä tätä yli viikko ja eipä ole paranemisen merkkejä. Syylään tulee valkeaa kudosta ja poistan sitä ja näen myös niitä mustia pisteitä jotka ovat ilmeisesti niitä syylän verisuonia. Noh kipu on sen verran kova että niitä ei itse ainakaan kaivettua saa ja en hirveästi enää jaksaisi tapella näiden syylien kanssa kun ei käveleminenkään onnistu kovin hyvin jalalla kun ovat aivan hemmetin arkoja.
Niin kysynkin tästä lääkärissä jäädyttämisestä? Onko teillä toimineet ja onko se kivulias kokemus? Varsinkin tälläisiin jotka ovat muutenkin hemmetin kipeät. No eipä tässä oikeastaan muuta. Jeesus teippiä olen tässä vedellyt joka päivä jalkaan, joka on muuten hemmetin vaikea saada pysymään kantapohjassa. Mutta eipä tuo oikeastaan muuta auta kuin pehmentämään sitä kudosta. Kysymykseni esitin ja toivon vastauksia :)
Kiitän etukäteen.
Syylä kysymys: Jäädytys
6
853
Vastaukset
- jjjr
Meillä lapsen jalkapohjasta ollaan jäädytetty eikä tehonnut yhdestä hoitokerrasta. Varmaan viikon välein jäädyttelin sitä ja annettiin vaan olla eli ei kaiveluja yms vaan sai rauhassa olla ja putosi jossain välissä pois kun syylän alle oli ehtinyt kasvaa terve iho. Nyt taas huomasin 3 uutta syylä hänen jalkapohjassa joten taas aloitellaan hoidot, siitä on noin vuosi kun viimeksi niitä oli.
- Papiloomavirus
http://www.wartner.eu/fi/treatment/ kokeilemaan vaan.
- syyläviha
Onko tuo Wartner kuinka hintavaa? Tuleeko halvemmaksi käydä lääkärillä jäädyttämässä? Vai onko tuo jotenkin tehokkaampi?
- syyläviha
No kävinpä ostamassa tuon waltnerin. Päivittelen tänne tilannetta sitten että miten tehosi.
- Sitkeä pirulainen
Jalkapohjassa on pieni oireeton syylä, mutta haluan siitä silti keinolla millä hyvänsä eroon. Lapsena minulla oli niitä nimittäin lähes koko jalkapohja täynnä (ja lopulta myös sormissa) ja ainoa hoito, mikä auttoi, oli jalkahoitajan tekemä jäädytyhoito. Siitä on nyt ainakin 14 vuotta eli niin kauan on syylät pysyneet poissa. Vasta ihan äskettäin huomasin, että jalkapohjaan on tullut yksi pirulainen. Aloitin hoidon Wartnerilla heti, mutta valitettavasti Wartner ei ole läheskään yhtä tehokas kuin se lääkärin käyttämä nestemäinen typpijäädytys. Wartner paketissa lukee, että yhden syylän saa hoitaa vain 3 kertaa, mutta itsepä olen käyttänyt sitä jo 10 kertaa samaan syylään ja ainoa vaikutus on ollut, että syylä on hieman pienentynyt, mutta ei kadonnut kokonaan. Kokeilin kyllä hoitoa aluksi ohjeiden mukaan, mutta koska ei tehonnut, päätin kokeilla jäädyttää sen monena päivänä peräkkäin. Kerran jopa kaksi kertaa peräkkäin samana päivänä. Ei vaan ole tehonnut tuohon pirulaiseen. Mitään haittaa ei ainakaan itselleni ole siitä ollu, että olen käyttänyt Wartneria ohjeiden vastaisesti. Ehkä herkkänahkaisten kannattaa kuitenkin olla varovainen. Itselläni on muutenki kova kipukynnys (eikä tuo Wartner todellakaan satu lähes yhtään verrattuna siihen lääkärin käyttämään jäädytyshoitoon). En millään viitsisi lähteä jalkahoitajalle tuon yhden oireettoman syylän takia, mutta ei kai siinä muu auta, jos tuo syylä ei ala kadota. En nimittäin halua, että se pääsee leviämään muualle, jottei tule samaa ongelmaa kuin silloin lapsena. Se lääkärin käyttämä jäädytyshoito on nimittäin sitä kivuliaampaa, mitä enemmän syyliä on vierekkäin ja mitä pienempiä ne ovat. Päätin nyt kokeilla vielä osterivinokaskapseleita, koska joillakin se on kuulemani tehonnut myös näihin litteisiin syyliin (vaikkakin sen sanotaan pääasiassa tehoavan molluskasyyliin, ei tosin tehoa kaikilla niihinkään). Mutta siis, jos minulta kysytään niin neuvoni kelle tahansa syylistä kärsivälle on: mikäli sinulla on syyliä paljon niin mene ihmeessä lääkäriin/jalkahoitajalle ja vaadi jäädytyshoitoa nestemäisellä typellä. Se nimittäin tehoaa uskoakseni kaikista varmimmin ja paremmin kuin mitkään "poppaskonstit". Itse aion nyt kuitenkin tuota yhtä poppaskonstia kokeilla, koska vaivanani on vain tuo yksi oireeton ja mitättömän pieni syylä. En kuitenkaan usko, että siitä on apua. Eli varmaan se on lopulta mentävä jalkahoitajalle.
- daseaf
wartner ei tehoa! kävin itse syylänjäädytyksessä vähän aikaa sitten ja lääräkin sanoi ettei toimi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei763466Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071782- 1061092
- 991065
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735