Eli tiedättekö mikä monnillani on, kun sen maha välillä turpoaa suunnattomasti, ja seuraavana päivänä se on laiha kuin tikku? Uros monnihan tämä siis on, ja lajia on vaikea sanoa koska emme ole saaneet selville, kuten tiedätte jos luitte keskustelun ''Ihmeellinen monni'' . Eli onko yleistä vai joku sairaus vai mikä? Kertokaa !
Monnin äkinnäinen turpoaminen ja laihtuminen
3
556
Vastaukset
- hoitsukki
Tuskin se sairas on, mitä olet antanut sille ruoksi ? Jospa se syö liikaa ? Meillä tetrat joskus turpoaa, hädin tuskin pääsevät uimaan, kun ovat ahnehtineet liikaa.
- jokujännä
Olen alussa antanut ruuaksi purkista jossa lukee: Best Friend Pellets Complete fishfoodia, ja purkki on hyvin pienikokoinen. Annoin aina aamulla 2 tällaista ''napua'' ja illalla 2 lisää. Silloin se soi aivan normaaliaikoihin. Eli 2 kerrallaan. Sitten päätin vaihtaa akvaariokaupasta ostettuun purkkiin jossa lukee: Sera wels-chips paju- ja leppäpuulla ''maustettuihin'' litteisiin vihreän sävyisiin ''napuihin'' jotka ovat tarkoitettu kaikille Ancistrus ja Plekostomus monneille, tämän kuuluisi levittää ihanan hajuista hajua monneille jotta ne eivät voisi vastustaa. Näitä annoin 3 aamuisin ja 3 iltaisin, mutta se meni vain yöllä syömään, eli kerralla se söi noita yhteensä kuusi. Myyjä sanoi että vaikka nuo ovat ''herkkuja'' ne menevät tavallisesta ruuasta monneille jotka liikkuvat öisin. Olen myös antanut tavallisia huitaleruokia, mutta näitä se ei syönyt koska se ei pysty (niinkuin eivät muutkaan) uimaan pinnalla. Joten se napsi niitä kun ne olivat uponnee tpohjaan. Ja kurkkua olen sille tarjonnut mutta se ei syö sitä sitten millään. Ennen se myös liikkui päivisin, mutta nyt se ei liiku kuin iltaisin ehkä 4 senttiä hakemaan ruokansa. Monni saattaa olla ahdistunut tai stressaantunutkin, mutta en ymmärrä syytä.
- ,
jokujännä kirjoitti:
Olen alussa antanut ruuaksi purkista jossa lukee: Best Friend Pellets Complete fishfoodia, ja purkki on hyvin pienikokoinen. Annoin aina aamulla 2 tällaista ''napua'' ja illalla 2 lisää. Silloin se soi aivan normaaliaikoihin. Eli 2 kerrallaan. Sitten päätin vaihtaa akvaariokaupasta ostettuun purkkiin jossa lukee: Sera wels-chips paju- ja leppäpuulla ''maustettuihin'' litteisiin vihreän sävyisiin ''napuihin'' jotka ovat tarkoitettu kaikille Ancistrus ja Plekostomus monneille, tämän kuuluisi levittää ihanan hajuista hajua monneille jotta ne eivät voisi vastustaa. Näitä annoin 3 aamuisin ja 3 iltaisin, mutta se meni vain yöllä syömään, eli kerralla se söi noita yhteensä kuusi. Myyjä sanoi että vaikka nuo ovat ''herkkuja'' ne menevät tavallisesta ruuasta monneille jotka liikkuvat öisin. Olen myös antanut tavallisia huitaleruokia, mutta näitä se ei syönyt koska se ei pysty (niinkuin eivät muutkaan) uimaan pinnalla. Joten se napsi niitä kun ne olivat uponnee tpohjaan. Ja kurkkua olen sille tarjonnut mutta se ei syö sitä sitten millään. Ennen se myös liikkui päivisin, mutta nyt se ei liiku kuin iltaisin ehkä 4 senttiä hakemaan ruokansa. Monni saattaa olla ahdistunut tai stressaantunutkin, mutta en ymmärrä syytä.
Annat ihan liikaa ruokaa! Vähennä vähintään puolella!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1126657Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243717- 1852488
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2562343Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1962028Martinan bisnekset rajusti tappiolla
Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.3001760Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.91665Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?
Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.1281249Metsa Man Extra kanava toimii hyvin
ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.271225- 691204