-> BOIKOTOI LIDLIÄ

HÄLYTYS!

Lidlillä otsanauha kertoo kuukautisista

PAM (10.09.2004 - Juhani Artto) Saksalainen kauppaketju Lidl vaatii
Tsekissä myyjiä pitämään tietynlaista otsanauhaa kuukautistensa aikana,
Saksan johtava liikealan viikkolehti LebensmittelZeitung kertoo. Lehden
mukaan Lidl on vaatinut samaa menettelyä Puolan myymälöissään.

Otsanauhan tarkoituksena on viestittää työnjohtajille kuukautisista.
Heille tieto on tarpeen, koska kuukautisten aikana työntekijöillä on
oikeus käydä vessassa ilman erillistä lupaa. Muiden työntekijöiden on
hoidettava vessa-asiansa taukojen aikana. Pakottavissa tilanteissa
työnjohtajilla on oikeus myöntää lupa käydä vessassa työn lomassa.

LebenmittelZeitung arvostelee Lidliä hyvän maun rajojen rikkomisesta.
Lehden mukaan Lidlin saksalaiset kilpailijat Tsekissä ja Puolassa ovat
alkaneet pelätä, että Lidlin tyyli pilaa kaikkien saksalaisten
kauppaketjujen maineen.

Äskettin Lidl suututti tsekkejä myös kaadattamalla luvatta yli sata vanhaa
puuta. Operaation tarkoituksena oli saada Lidlin myymälät näkymään
läheisille teille. Puolassa Lidl nousi hiljattain kielteisellä tavalla
otsikoihin, kun sen myymä kaakaojauhe paljastui pääosin tärkelykseksi.

Kansainvälinen ay-federaatio UNI, jonka jäsenliitto PAM on, muistuttaa,
että Lidl maksaa huonompia palkkoja ja kouluttaa työntekijöitään vähemmän
kuin sen useat saksalaiset kilpailijat. Lisäksi kilpailijat ovat
suhtautuneet ay-järjestöihin asiallisemmin kuin Lidl, UNI huomauttaa.

http://www.labournet.de/branchen/dienstleistung/eh/lidl.html

- - -

Ilkka Ahtiainen
Helsingin Sanomat

Halpaketju Lidl on vakoillut omia työntekijöitään useissa myymälöissään Saksassa.

Aikakauslehti Stern paljasti keskiviikkona, että työnantaja oli viime vuonna asennuttanut valvontakameroja muun muassa työntekijöiden taukotiloihin ja vessoihin.

Uutisensa todisteeksi Stern julkisti kymmeniä Lidlin sisäisiä dokumentteja, joihin oli kirjattu olennaisimpia havaintoja valvontakameroiden otoksista.

"Rouva T. puhuu puhelimessa poikaystävänsä kanssa, on kyse yhteisestä illallisesta. Hän lupaa olla täsmällisesti tapaamispaikassa kello 15, vaikka hän tietää, että niihin aikoihin kaupassa on paljon kävijöitä ja erilaisia töitä olisi vielä runsaasti tehtävänä", kuului tiivistelmä yhdestä otoksesta.

Sternin mukaan useimmat vakoilutapaukset ovat sattuneet Ala-Saksin osavaltiossa, muutamia tapauksia on myös Berliinistä, Rheinland-Pfalzista ja Schleswig-Holsteinista.

Palvelualojen ammattiliiton Verdin mukaan Lidlin toiminta on ennenkuulumattoman törkeää. Tiedotusvälineissä toimintaa verrattiin Itä-Saksan pahamaineisen tiedustelupalvelun Stasin toimintaan.

Stasin organisoimana kymmenettuhannet tavallisetkin itäsaksalaiset urkkivat valtion laskuun omia ystäviään ja työtovereitaan. Tarkoituksensa oli paljastaa toisinajattelijoita ja kansalaisia, jotka suunnittelivat pakoa Länsi-Saksaan.

Lidlin tiedottaja ei kiistänyt valvontakameroiden ja pöytäkirjojen olemassaoloa. Yhtiön mukaan kyse ei kuitenkaan ole ollut työntekijöiden vakoilusta vaan mahdollisten väärinkäytösten paljastamisesta.

Yhtiön mukaan työntekijöiden yksityiselämään kajoavat pöytäkirjamerkinnät eivät vastaa yhtiön käsitystä siitä, miten työntekijöihin pitäisi suhtautua.

Saksan tietosuojavaltuutettu Peter Schaar sanoi Sternille, että jos väitteet pitävät paikkansa, tapauksesta on aloitettava tutkinta.

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Lidl vakoili työntekijöitään valvontakameroilla Saksassa/1135235066831

15

616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gnarus

      Taas ollaan Puolalta ja Tsekiltä vaatimassa kaikenlaista. Mitä jos kieltäytyvät?

      Lähteekö panssarit liikkeelle. Maailmanvalloitus kauppaketjun varjolla. Ei hullumpi ajatus.

      • HÄLYTYS!

        Nimenomaan ironiaa, historiasta tuttu kehityskulku 1930-luvun lopulta. Historia toistaa itseään?
        P.S. Kielioppifriikeille sen verran, että nimimerkkini "HÄLYTYS!" ei tarkoita samaa kuin kieliopillisesti oikein kirjoitettu "HÄLYYTYS!", vaan se tarkoittaa hälyn aiheuttamista.


    • pitäisikö lihottaa SIKMAISTA K-Sikakauppiasta? NEVER

      • Hiljaa, saatana!

        Vihko auki! (Heikki Silvennoinen, Kummeli, ns. Kyläkauppasketsi, löytyy You Tubesta)


      • hmmm...
        Hiljaa, saatana! kirjoitti:

        Vihko auki! (Heikki Silvennoinen, Kummeli, ns. Kyläkauppasketsi, löytyy You Tubesta)

        aikamoinen häsäkkä... nii ja hässäkkä on siellä naisen jalkovälissä...


      • Ja samahan tuo on mihin yritys veronsa maksaa,suomeen vai saksaan,tai mikä on tuotteen laatu,väsääkö pikkulapset jossain kalkutassa nippeliä johonkin lidlin myymään turhakkeeseen,tai purkitetaanko viimeiset tonnikala t lidlin hyllyille.johonkinhan se halpa hinta perustuu.Ikeoita lisää suomeen ja wallsmart niin saadaan lisää halpaa .


      • karanteenin kärsinyt
        norppis68 kirjoitti:

        Ja samahan tuo on mihin yritys veronsa maksaa,suomeen vai saksaan,tai mikä on tuotteen laatu,väsääkö pikkulapset jossain kalkutassa nippeliä johonkin lidlin myymään turhakkeeseen,tai purkitetaanko viimeiset tonnikala t lidlin hyllyille.johonkinhan se halpa hinta perustuu.Ikeoita lisää suomeen ja wallsmart niin saadaan lisää halpaa .

        onko siellä pakko olla työssä? niin tietysti jos ei mene joutuu karanteeniin työvoimatoimistossa.ja karanteenihan tarkoittaa ettei saa mennä työhön työkkärin määräämänä aikana eikä edes puhua töistä.


      • harrastaa.
        karanteenin kärsinyt kirjoitti:

        onko siellä pakko olla työssä? niin tietysti jos ei mene joutuu karanteeniin työvoimatoimistossa.ja karanteenihan tarkoittaa ettei saa mennä työhön työkkärin määräämänä aikana eikä edes puhua töistä.

        Jos sattuu vaikka naitattamaan kesken työpäivän, niin minkähän värinen nauha se sillon pitää laittaa päähänsä?


      • Late Lapista.

        Aloitus onkin K-kapan väiskin tai S-kaupan saulin probakandaa, perskeles meidän Euro Cityn Lidlissä ei ole otasanauhoja näkynyt koskaan, ja työntekijät ovat iloisia ja ystävällisiä !

        Kiertäkää S ja K-kaupat kaukaa!


        Late Lapista.


      • Sinä olet
        Late Lapista. kirjoitti:

        Aloitus onkin K-kapan väiskin tai S-kaupan saulin probakandaa, perskeles meidän Euro Cityn Lidlissä ei ole otasanauhoja näkynyt koskaan, ja työntekijät ovat iloisia ja ystävällisiä !

        Kiertäkää S ja K-kaupat kaukaa!


        Late Lapista.

        täysi pelle.


    • boikotissa...

      Kaikkien ostamieni tuotteiden laatu on huonontunut. Freeway cola, minkä makuista tuo nykyään on? Aivan mautonta sokerilitkua. Boikotoin lidlejä senkin takia, että palautusautomaatit ovat aina tukossa tai epäkunnossa. LII-DELI :D

      • Justsesama

        Vaikka joku kuinka poikotoisi LIDLiä, niin meillä käytetään sen edustamia tuotteita jotka tosiaankin ovat merkittävästi halvenpia ja parempia kuin nuoden kardellien roina !


      • Buah!

        Miten olematon laatu voi huonontua?
        Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu.
        Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu. Buah-hah-hah-hah-hah-hah! BuAAAAAHHHHH-hah hah! BU-AAH-HAH-HAH! Buah. Bua. Bu.


    • lidl on paras

      Siinä on ruokamafiaa ja kartellia enemmän kuin sisiliassa

      • kotiruokaa..

        Kotimainen ruokateollisuus on syvältä! Vedellä, lisäaineilla ja ties millä mömmöillä on kaikki terästetty voiton maksimoiseksi!

        Tehkää itse ruokaa puhtaista perusraaka-aineista!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe