Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Onko Rivatril millainen lääke?

zzzz?

Aiheuttaako tokkuraisuutta myös päiväksi, minulle määrättiin 0,5mg yöksi. Pelkään kuitenkin että myös päivät menee tokkurassa. LIsäksi menee valproaattia(deprakine) 1000 1500mg. Onko kellään kokemuksia Rivatrilistä? Googlaamalla niitä positiivisia kokemuksia ei löytynyt paljoa. Jotenkin pelottaa tuo lääke. Sitä määrättiin yöllisiin säpsyihin sekä unieeg:ssä esiintyviin kohtauspiikkeihin.
Jos joku osaisi kertoa olisin kiitollinen.

13

2911

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      on bentzo, joten kyllähän se väsyttää, siihen syntyy pitkällä aikavälillä riippuvuus ja toleranssi kasvaa.
      Vaan pakkohan se on käyttää jos sille kerran tarve on, itse en enää bentzoa huoli, siitä irrottautuminen oli vaikeaa.

    • Hyvä lääke

      Turhaa pelottelua aloitin noin 10 vuotiaana Rivatrilin söin n 15 vuotta sitä alkuoireita on kaikissa epilääkkeissä varmasti kenelle enemmän tai vähemmän.Söin 1 mg päivässä Rivatrilia lapsesta asti eikä tullu mitään oireita.Lopetus onnistui helposti aloitusoireitakaan en muista olleen nyt olen 44v.

      • hoitsu.

        turhaa pelottelua?! Sehän on bentzo kuten tuolla aiemmin on todettu ja bentzoihin syntyy riippuvuus ja tolen kasvu, oli ne sitten määrätty millä indikaatiolla tahansa.
        Siis Riva on _rauhoittava lääke_, _bentzodiaptsepiini_

        RIVATRIL 0,5 MG TABLETTI 150
        KolmiolääkeRIVATRIL 0,5 MG TABLETTI 150

        Normaalihinta 8,36 € (0,06 €/kpl)

        Reseptilääke
        Korvattavuus

        Lääke on peruskorvattava.
        Lääkkeestä maksetaan ylempi erityiskorvaus sairaudennumeroilla:
        111
        Myyntiluvan haltija/markkinoija

        Roche
        Lääkeopas
        Lääkemuoto

        Tabletti, jossa on vaikuttavaa ainetta 0,5 tai 2 milligrammaa.
        Vaikuttava aine

        Klonatsepaami, joka kuuluu bentsodiatsepiineihin.
        Käyttötarkoitus

        Lääkettä käytetään epilepsian hoitoon yleensä yksin tai joskus myös samanaikaisesti muiden lääkkeiden kanssa. Lääke soveltuu erityisesti lapsipotilaille, mutta myös aikuiset voivat sitä käyttää.
        Vaikutustapa

        Rivatril vähentää lihaskouristuksia keskushermoston välityksellä.
        Annostus

        Lääkärin ohjeen mukaan. Lääkitys aloitetaan tavallisesti pienellä annoksella, jota nostetaan lääkkeen vaikutusta ja samalla myös haittavaikutuksia tarkkaillen. Lääkitystä lopetettaessa annosta pienennetään asteittain, koska taudin oireet voivat muuten pahentua.
        Lääkkeen ottaminen

        Tabletit niellään runsaan nesteen kera. Päivän ainoa tai viimeinen annos otetaan yleensä iltaisin.
        Haittavaikutukset

        Lääke saattaa väsyttää, jolloin tarkkaavaisuus liikenteessä ja muissa vastaavissa tilanteissa alenee. Lääke voi myös voimistaa alkoholin vaikutusta. Etenkin hoidon alkaessa voi ilmaantua mm. päänsärkyä, uupuneisuutta, huimausta tai hapuilua liikkuessa. Nämä oireet usein lievenevät tai poistuvat hoidon jatkuessa. Muita mahdollisia haittavaikutuksia ovat mm. ihottumat ja erilaiset vatsaoireet, kuten ummetus, ripuli tai pahoinvointi. Joskus ilmaantuu muistivaikeuksia, virtsan karkailua tai ärtyneisyyttä ja keskittymisvaikeutta.
        Raskaus ja imetys

        Lääkettä käytetään raskauden aikana vain huolellisen harkinnan jälkeen. Lääke kulkeutuu äidinmaitoon, minkä vuoksi imetys tulisi lopettaa lääkityksen jatkuessa.
        Säilytys

        Tabletit säilytetään huoneenlämmössä, alle 25 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.
        Päivitetty

        28.6.2007


      • pahaa
        hoitsu. kirjoitti:

        turhaa pelottelua?! Sehän on bentzo kuten tuolla aiemmin on todettu ja bentzoihin syntyy riippuvuus ja tolen kasvu, oli ne sitten määrätty millä indikaatiolla tahansa.
        Siis Riva on _rauhoittava lääke_, _bentzodiaptsepiini_

        RIVATRIL 0,5 MG TABLETTI 150
        KolmiolääkeRIVATRIL 0,5 MG TABLETTI 150

        Normaalihinta 8,36 € (0,06 €/kpl)

        Reseptilääke
        Korvattavuus

        Lääke on peruskorvattava.
        Lääkkeestä maksetaan ylempi erityiskorvaus sairaudennumeroilla:
        111
        Myyntiluvan haltija/markkinoija

        Roche
        Lääkeopas
        Lääkemuoto

        Tabletti, jossa on vaikuttavaa ainetta 0,5 tai 2 milligrammaa.
        Vaikuttava aine

        Klonatsepaami, joka kuuluu bentsodiatsepiineihin.
        Käyttötarkoitus

        Lääkettä käytetään epilepsian hoitoon yleensä yksin tai joskus myös samanaikaisesti muiden lääkkeiden kanssa. Lääke soveltuu erityisesti lapsipotilaille, mutta myös aikuiset voivat sitä käyttää.
        Vaikutustapa

        Rivatril vähentää lihaskouristuksia keskushermoston välityksellä.
        Annostus

        Lääkärin ohjeen mukaan. Lääkitys aloitetaan tavallisesti pienellä annoksella, jota nostetaan lääkkeen vaikutusta ja samalla myös haittavaikutuksia tarkkaillen. Lääkitystä lopetettaessa annosta pienennetään asteittain, koska taudin oireet voivat muuten pahentua.
        Lääkkeen ottaminen

        Tabletit niellään runsaan nesteen kera. Päivän ainoa tai viimeinen annos otetaan yleensä iltaisin.
        Haittavaikutukset

        Lääke saattaa väsyttää, jolloin tarkkaavaisuus liikenteessä ja muissa vastaavissa tilanteissa alenee. Lääke voi myös voimistaa alkoholin vaikutusta. Etenkin hoidon alkaessa voi ilmaantua mm. päänsärkyä, uupuneisuutta, huimausta tai hapuilua liikkuessa. Nämä oireet usein lievenevät tai poistuvat hoidon jatkuessa. Muita mahdollisia haittavaikutuksia ovat mm. ihottumat ja erilaiset vatsaoireet, kuten ummetus, ripuli tai pahoinvointi. Joskus ilmaantuu muistivaikeuksia, virtsan karkailua tai ärtyneisyyttä ja keskittymisvaikeutta.
        Raskaus ja imetys

        Lääkettä käytetään raskauden aikana vain huolellisen harkinnan jälkeen. Lääke kulkeutuu äidinmaitoon, minkä vuoksi imetys tulisi lopettaa lääkityksen jatkuessa.
        Säilytys

        Tabletit säilytetään huoneenlämmössä, alle 25 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.
        Päivitetty

        28.6.2007

        Rauhottavassa lääkkeessä on jos ihminen siitä apua saa, turhaa pelottelua, minä joudun syömään loppuelämäni rivatrilia neuroleptilääkityksen aiheuttamaan dystoniaan, jota määrättiin aikoinaan lievään masennukseen. Kyllä se väsyttää niinkuin yleensä kaikki bentsot, mutta illalla otettetuna rentouttaa niska-hartia seutua, mulla on myös nukahtamisvaiheessa kouristuksia joita se helpottaa.


      • ess.vap.
        pahaa kirjoitti:

        Rauhottavassa lääkkeessä on jos ihminen siitä apua saa, turhaa pelottelua, minä joudun syömään loppuelämäni rivatrilia neuroleptilääkityksen aiheuttamaan dystoniaan, jota määrättiin aikoinaan lievään masennukseen. Kyllä se väsyttää niinkuin yleensä kaikki bentsot, mutta illalla otettetuna rentouttaa niska-hartia seutua, mulla on myös nukahtamisvaiheessa kouristuksia joita se helpottaa.

        ei ole pelottelua.


    • ei tokkuraa

      Rivatril ei ole aiheuttanut minulle koskaan tokkuraisuutta, vaikka annos oli korkeimmillaan 2 mg kahdesti päivässä. Yön aikana annoksesi väsyttävä vaikutus häviää. Nukut hyvin.

      • Syyskuu10

        Ei mull ole koskaan aiheuttanut mitään tokkuraisuutta.Eikä mitään muitakaan sivuoireita.
        Olen syönyt jo ainakin 10 v ko. lääkettä.
        Annostukseni on 2 mg 1/2 tab iltaisin.
        Ainakin mulle se on ollu tarpeellinen. Onhan usemmilla lääkkeillä vieroitusoireita, jos lääke lopetetaan.
        Ota vain aivan rauhassa, ei tarvitse pelotella turhaan.Kysy lääkäriltäs neuvoa


    • väsynyt ja vihainen

      Olen syönyt Rivatril-lääkettä nyt ainoana epilepsia-lääkkeenä n.viisi vuotta. Niistä viimeiset kaksi vuotta olen ollut sairaslomalla(kohta työkyvyttömyyseläke?) syvän masennuksen ja ahdistus-/paniikkihäiriön vuoksi. Masennuslääkkeitä yritetty. Turhaan.
      On tutkittua tietoa että nämä klonatzepaami aiheuttaa pitemässä käytössä joillekin masennusta, ahdistusta, paniikkihäiriöitä, itsetuhoisia ajatuksia, harhaisuutta, käytöshäiriöitä jne.
      Olen varannut ajan neurologille ja aion purkaa koko lääkityksen sen aiheuttamien sivuoireiden vuoksi. Huom! olkaa tarkkoja: kyseisen lääkkeen haittavaikutukset(=sivuvaikutukset, sivuoireet) voivat ilmetä vasta pidemmän käytön(vuosien??) jälkeen.
      Kohtaukset se on pitänyt poissa hyvin mutta väsymys ja psyykkiset oireet ovat tuhoisia. Ei elämä ole elämisen arvoista näin. Myrkkyä pitemmän päälle, uskokaa pois!!

      • eri lääke?

        Ainakin tavalliset rauhottavat lääkkeet lääkärin mukaan estävät unennäköä,mutta en sitten tiedä tästä lääkkeestä.


    • awjämsen

      Saattaa aiheuttaa vakavia käytösoireiluita joillakin ja ei tarvinne edes alkoholia siihen provokaattoriksi.
      Söin aikani tota ja menin miltei psykoosiin. Ei sopinut minulle ja onneksi nyt poistettu.

    • Epileptikko-62

      Lääkeinfo.fi - RIVATRIL (ROCHE

    • yks vaan

      hei sinulle joka kyselet rivatrilistä.poikani on noin kymmenen vuotta sairastanut epilepsiaa hänellä myös deprakine 1000mg päivässä erittäin hyvä rinnakkais lääke abudantille.rivarit eivät käy alkuukaan hänelle mutta kaikkihan toimii erinlailla eri ihmisillä.oli tokkurainen ja muutenkin sen oloinen että ei selvin päin.kenelle käy varmasti hyvä lääke.parasta kuitenkin lääkkeitten lisäksi pyydä rukousta voin sanoa kokemuksesta paras lääke on jeesus ei tarvitse eikä pidä jättää lääkkeitä.rukous on parantava apu pojallani on myös ms-tauti

      • hm....

        Aloitus on "hieman" vanha......vuodelta 2010, aloittajalle lienee selvinnyt jo asia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1847
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1575
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 63
      1415
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      93
      1336
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe