Voisimme aloittaa ketjun, jossa voi kertoa juuri tämän hetken olotilastaan.
Mikä on homesairaan olotila ja vointi juuri nyt?
Tajunnanvirtaa tästä hetkestä.
MITÄ KUULUU REAALIAJASSA?
56
1140
Vastaukset
Pahansuopa itselleni, hihhih :(
Itkua vai mitä väännän, mutta aika paljon on joutunut pyörtämään niistä ajoista, kun tuli palstalle.
Kaikkihan piti järjestyä sillä, että muuttaa uuteen kotiin. - Pah!- qugga
sairauslomalla tämän viikon.lääkärillä äsken.nivel-ja lihaskipuja,otsaa jomottaa,silmiä kirvelee,poskionteloita särkee,naama kutiaa,verenpaineet hirveän korkealla ja sokerina pohjalla ajottaista ripulointia.kunto kartoitus edessä ja maanantaina mielenterveystoimistoon.pitäisi allergialogin mukaan oppia elämään tämän kanssa.
qugga kirjoitti:
sairauslomalla tämän viikon.lääkärillä äsken.nivel-ja lihaskipuja,otsaa jomottaa,silmiä kirvelee,poskionteloita särkee,naama kutiaa,verenpaineet hirveän korkealla ja sokerina pohjalla ajottaista ripulointia.kunto kartoitus edessä ja maanantaina mielenterveystoimistoon.pitäisi allergialogin mukaan oppia elämään tämän kanssa.
"-- maanantaina mielenterveystoimistoon."
Siihen lankaan älä mene, äläkä ala hoitaa fyysisiä vaivoja psyykkisinä.
- Varo puoskareita. Joudut vain ojasta allikkoon :(sanasinko kirjoitti:
"-- maanantaina mielenterveystoimistoon."
Siihen lankaan älä mene, äläkä ala hoitaa fyysisiä vaivoja psyykkisinä.
- Varo puoskareita. Joudut vain ojasta allikkoon :(No, ehkä tuo on vaan hätävarjelun liioittelua, mutta oikeasti sain siitä paikasta riesakseni vieläkin jatkuneet rytmihäiriöt lääkärin painostettua minut syömään Ixeliä. Ixel sitten hirveiden muljahdusten jälkeen jäi, mutta rytmihäiriöt eivät.
Varo vaaraa ja ota selvää lääkkeistä... Tosin itsekin otin, mutta köpelösti kävi. Lääketehtaat jyrää.
- Rytmihäiriöt ovat pelottavat edelleen, viiden vuoden kuluttua lääkkeen käytöstä.Aamu lähtee käyntiin sillä, että kuulostelee poskionteloitaan.
Särkeekö päätä vai ei särje... Yleensä särkee.
Ehdin jopa ennen tätä vaivaa iloita siitä, kun päätä ei särje koskaan - päänsärky harvinaista koko viiskytvuotisen elämän aikana...
No, se oli viimeinen ihana aatos ennen tammikuun lopussa alkanutta krooniseksi muuttunutta päänsärkyä.
*
Kun hirveästi särkee, se invalidisoi. - Jos ei, yritän olla piittaamatta siitä, koko paskasta.
Life is life: http://www.youtube.com/watch?v=EGikhmjTSZI&feature=related- Oliivi.
sanasinko kirjoitti:
Aamu lähtee käyntiin sillä, että kuulostelee poskionteloitaan.
Särkeekö päätä vai ei särje... Yleensä särkee.
Ehdin jopa ennen tätä vaivaa iloita siitä, kun päätä ei särje koskaan - päänsärky harvinaista koko viiskytvuotisen elämän aikana...
No, se oli viimeinen ihana aatos ennen tammikuun lopussa alkanutta krooniseksi muuttunutta päänsärkyä.
*
Kun hirveästi särkee, se invalidisoi. - Jos ei, yritän olla piittaamatta siitä, koko paskasta.
Life is life: http://www.youtube.com/watch?v=EGikhmjTSZI&feature=relatedPoskiontelot ja otsa ovat minullakin joka aamu mielessä.
Sinänsä on jo asiat aika hyvin, jos on pystynyt nukkumaan koko yön.
Jos otsa- ja poskiontelosärky on kovempaa, niin nukkuminen on hankalaa.
Olen ollut nyt pitkään sairauslomalla, välillä muutama työkokeilu, mutta ei onnistu.
Pää tulee niin kipeäksi ja poskionteloissa kihelmöi ja tykyttää, ja tuntuvat turpoavan.
Kotona pärjään, kunhan yritän pysytellä pois huonoista paikoista. Monessa paikassa oireet pahenevat, ja sitten taas jomottelee. Esim. paikallisessa kirjastossa on tosi huono ilma. Virkailijat kertoivat, että hometta on ja remontti tulossa. Silloin, kun olen huonossa kunnossa esim. työkokeilun seurauksena, niin en pysty menemään sinne ollenkaan. Nyt kun on ollut parempi olo, niin olen käynyt siellä, mutta huonompi olo siellä tulee. Olen miettinyt, että ei kai minun saisi lainata niitä kirjojakaan, nekin voivat ylläpitää poskionteloturvotusta ja pään tukkoisuutta. Tai pitäisi kai lukea hengityssuojaimen kanssa.
Olen huomannut, että kostea ja kuuma kesä ei oikein sopinut minulle, pää on tuntunut usein turralta ja jomottavalta.
Nyt on parempi sää, varsinkin kuiva raikas ilma on hyväksi, ja kävelylenkki parantaa oloa kovasti.
Muuten, minullakaan ei ollut ennen kosteusvauriotyöpaikkaan joutumista ja siellä sairastumista koskaan pää kipeä, eikä ollut mitään allergioita. En olisi koskaan voinut kuvitellakaan tällaista tilannetta, että tästä altistumisesta ei oikeasti näytä pääsevän kokonaan eroon milloinkaan, vaan koko ajan täytyy olla tarkkana, mihin menee.
Samalla tavalla kuin sinä, olen minäkin kokeillut monenlaisia hoitoja, tehnyt suihkeita ja käyttänyt luontaisia mikrobien ja myrkkyjen häätäjiä ja myös ruokavaliota olen muuttanut. Kyllä olen niistä saanut apuakin. Kortisonisuihkeet olen jättänyt pois, kun eivät enää auttaneet, mieluummin pahensivat. - en olisi uskonut
Oliivi. kirjoitti:
Poskiontelot ja otsa ovat minullakin joka aamu mielessä.
Olen ollut nyt pitkään sairauslomalla, välillä muutama työkokeilu, mutta ei onnistu.
Pää tulee niin kipeäksi ja poskionteloissa kihelmöi ja tykyttää, ja tuntuvat turpoavan.
Kotona pärjään, kunhan yritän pysytellä pois huonoista paikoista. Monessa paikassa oireet pahenevat, ja sitten taas jomottelee. Esim. paikallisessa kirjastossa on tosi huono ilma. Virkailijat kertoivat, että hometta on ja remontti tulossa. Silloin, kun olen huonossa kunnossa esim. työkokeilun seurauksena, niin en pysty menemään sinne ollenkaan. Nyt kun on ollut parempi olo, niin olen käynyt siellä, mutta huonompi olo siellä tulee. Olen miettinyt, että ei kai minun saisi lainata niitä kirjojakaan, nekin voivat ylläpitää poskionteloturvotusta ja pään tukkoisuutta. Tai pitäisi kai lukea hengityssuojaimen kanssa.
Olen huomannut, että kostea ja kuuma kesä ei oikein sopinut minulle, pää on tuntunut usein turralta ja jomottavalta.
Nyt on parempi sää, varsinkin kuiva raikas ilma on hyväksi, ja kävelylenkki parantaa oloa kovasti.
Muuten, minullakaan ei ollut ennen kosteusvauriotyöpaikkaan joutumista ja siellä sairastumista koskaan pää kipeä, eikä ollut mitään allergioita. En olisi koskaan voinut kuvitellakaan tällaista tilannetta, että tästä altistumisesta ei oikeasti näytä pääsevän kokonaan eroon milloinkaan, vaan koko ajan täytyy olla tarkkana, mihin menee.
Samalla tavalla kuin sinä, olen minäkin kokeillut monenlaisia hoitoja, tehnyt suihkeita ja käyttänyt luontaisia mikrobien ja myrkkyjen häätäjiä ja myös ruokavaliota olen muuttanut. Kyllä olen niistä saanut apuakin. Kortisonisuihkeet olen jättänyt pois, kun eivät enää auttaneet, mieluummin pahensivat.kun rupesin välttämään natriumglutamaattia sisältäviä elintarvikkeita ja mausteita. On úskomattoman suuri muutos entiseen elämään! Kannattaa lukea tuoteselosteita. Jopa lihaliemikuutioissa ja maustesekoituksissa on glutamaattia. Ravintolaruokaa en syö enää ollenkaan. Ei kaikki vaivat johdukaan homeista.
- Oliivi.
en olisi uskonut kirjoitti:
kun rupesin välttämään natriumglutamaattia sisältäviä elintarvikkeita ja mausteita. On úskomattoman suuri muutos entiseen elämään! Kannattaa lukea tuoteselosteita. Jopa lihaliemikuutioissa ja maustesekoituksissa on glutamaattia. Ravintolaruokaa en syö enää ollenkaan. Ei kaikki vaivat johdukaan homeista.
olen välttänyt Na-glutamaattia jo pitemmän aikaa.
En osta eineksiä ja pyrin välttämään myös sokeria ja valkojauhotuotteita.
Varmasti vielä on parantamisen varaakin, joten jatketaan samoilla linjoilla... en olisi uskonut kirjoitti:
kun rupesin välttämään natriumglutamaattia sisältäviä elintarvikkeita ja mausteita. On úskomattoman suuri muutos entiseen elämään! Kannattaa lukea tuoteselosteita. Jopa lihaliemikuutioissa ja maustesekoituksissa on glutamaattia. Ravintolaruokaa en syö enää ollenkaan. Ei kaikki vaivat johdukaan homeista.
"Ei kaikki vaivat johdukaan homeista."
- Mutta liian monet johtuvat, eikä jollain natriumglutamaatilla pitäisi lähteä niitä mitätöimään. Pitää vaan lähteä viisastelemaan.- vertti-eetu
sanasinko kirjoitti:
"Ei kaikki vaivat johdukaan homeista."
- Mutta liian monet johtuvat, eikä jollain natriumglutamaatilla pitäisi lähteä niitä mitätöimään. Pitää vaan lähteä viisastelemaan.Kyllä tämä tästä. Positiivisella asenteella selviää monesta kovasta paikasta.
En silti jaksa uskoa täydelliseen paranemiseen koska tämä nyt ei ole mikään uskon asia.
Pitää poistaa oireiden aiheuttaja ja sairauden aiheuttaja. Kuka siihen sanoo ne oikeat sanat?
En ainakaan minä pysty siihen jos uuden puhtaan asunnon vaihto ei auta eikä irtaimiston uusiminen jos se tuottaa oireita...
En jaarittele nyt enempää. Hyvä ketju. Oliivi. kirjoitti:
Samalla tavalla kuin sinä, olen minäkin kokeillut monenlaisia hoitoja, tehnyt suihkeita ja käyttänyt luontaisia mikrobien ja myrkkyjen häätäjiä ja myös ruokavaliota olen muuttanut. Kyllä olen niistä saanut apuakin. Kortisonisuihkeet olen jättänyt pois, kun eivät enää auttaneet, mieluummin pahensivat."Kortisonisuihkeet olen jättänyt pois, kun eivät enää auttaneet, mieluummin pahensivat."
- Noista tulee vielä kova vääntö sitten, kun pääsen korvapolille. Luin jostain, että ensimmäinen "hoito" tuolla on nimenomaan kortisonisuihkeet. En ymmärrä, miten kehtaavat, kun hoitamattomissa sieni-infektioissa ei kortisonia pitäisi käyttää lainkaan. Mutta jos mitään diagnoosiakaan ei tehdä eikä tutkita eikä suljeta sieni-infektion mahdollisuutta pois, kortisonilla voidaan mässätä mielin määrin.
Tilanne on vaan se, etten suostu tuommoiseen ennen kuin ovat sulkeneet oikeasti pois sieni-infektion mahdollisuuden. Vaivojeni kannalta on ikävää, että olen joutunut näin kauan odottamaan, muttei oikeuksieni kannalta. Elämä on yhtä taistelua ja kehnolla terveydelläni saan edes aikaa yrittää kerätä voimia iskuun, kun on odotettavissa mitätöinti jälleen.
Se lääkärikäynti ei tule olemaan vain pelkkä lääkärikäynti, vaan mukaan on haalittava kaikki todisteet ja tutkimukset, jopa nettiuutiset suomeksi käännettynä laiskoille lääkäreille. Se on perskutarallaa semmoinen juttu, että meikä valittaa eduskunnan oikeusasiamiehelle tai muualle, jos lainkirjain ei toteudu.
Olen niellyt jo tarpeeksi ja mitta on täynnä.
Ja täältä pesee! Kirjoittaminen on meikän heiniä niin kauan kuin henki pihisee.Oliivi. kirjoitti:
Samalla tavalla kuin sinä, olen minäkin kokeillut monenlaisia hoitoja, tehnyt suihkeita ja käyttänyt luontaisia mikrobien ja myrkkyjen häätäjiä ja myös ruokavaliota olen muuttanut. Kyllä olen niistä saanut apuakin. Kortisonisuihkeet olen jättänyt pois, kun eivät enää auttaneet, mieluummin pahensivat."Poskiontelot ja otsa ovat minullakin joka aamu mielessä.
Jos otsa- ja poskiontelosärky on kovempaa, niin nukkuminen on hankalaa."
- Ei meinannut yöllä tulla uni silmään. Kun on yksin sängyssä ja pää on semmoinen kuin on, pelottaahan se, kun ei yhtään tiedä, mitä siellä tapahtuu. Pelotti jo keväällä ja tämä on saanut jatkua näin pitkään. Kun tietää ja tuntee itse, ettei asiat ole kohdallaan ja pidetään vaan luulosairaana.
Ihme tilanteisiin elämä vaan ajaa, mutta sujuuhan tämä äärimmäisten asioiden kanssa toimeentuleminen jo paljon paremmin kuin nuorempana, kun sai sairastaa umpilisäkkeentulehduksenkin niin, ettei apua saanut kolmeen viikkoon, ja poliotalvena virustaudin, jossa päänsärky oli niin kovaa kuin päätä olisi leikattu ja kuumetta jatkui kuukauden ja päänsärkyä vuoden. Kertoessani muutama vuosi sitten yhdelle neurologian professorille tuosta jälkimmäisestä taudista hän sanoi minun todennäköisesti sairastaneen virusmeningiitin, että aivokuumeesta en olisi selvinnyt. Aivojeni takakuopassa onkin jotain väljyyttä, joka lienee peruja juuri tuosta taudista. Mutta selvisin siitä yksin, ainoana "hoitona" silkka luulotautisena pitäminen.
Aika paljon on saanut kylmää vettä niskaan, ja elämänlangan katkeamattomuudesta onkin toistaiseksi kiittäminen enemmän omaa sitkeyttä kuin tarjolla olevaa apua, jota ei ole. Tämä on luultavasti todellisuutta monen sairaan kohdalla. Elämää jatkuu niin kauan kuin sitkeyttä piisaa. Kun se loppuu, kaikki on loppu.
Viime aikoina monet kuolemaan liittyvät asiat ovat pulpahdelleet pintaan. Ihan tässä vuorokauden sisään aattelin, oliko se nyt illalla vai yöllä, miltä tuntuu, kun kuolee. Kun ei voi hallita enää itseään ja elämänvoima valuu pois. Se on kuin vanha vaate, jonka hylkää, tämä keho.
Ne ajatukset ovat usein niin pirullisia, ettei niitä varmaan monikaan kestäisi ja olisi parempi olla hiljaa. Mutta päivä pari sitten näin sellaisenkin vision, että olen krematoriossa ja tuikahdan tuleen. Näen sieluni silmin ihan kaiken, eivätkä ne ajatukset anna mitään armoa.sanasinko kirjoitti:
"Poskiontelot ja otsa ovat minullakin joka aamu mielessä.
Jos otsa- ja poskiontelosärky on kovempaa, niin nukkuminen on hankalaa."
- Ei meinannut yöllä tulla uni silmään. Kun on yksin sängyssä ja pää on semmoinen kuin on, pelottaahan se, kun ei yhtään tiedä, mitä siellä tapahtuu. Pelotti jo keväällä ja tämä on saanut jatkua näin pitkään. Kun tietää ja tuntee itse, ettei asiat ole kohdallaan ja pidetään vaan luulosairaana.
Ihme tilanteisiin elämä vaan ajaa, mutta sujuuhan tämä äärimmäisten asioiden kanssa toimeentuleminen jo paljon paremmin kuin nuorempana, kun sai sairastaa umpilisäkkeentulehduksenkin niin, ettei apua saanut kolmeen viikkoon, ja poliotalvena virustaudin, jossa päänsärky oli niin kovaa kuin päätä olisi leikattu ja kuumetta jatkui kuukauden ja päänsärkyä vuoden. Kertoessani muutama vuosi sitten yhdelle neurologian professorille tuosta jälkimmäisestä taudista hän sanoi minun todennäköisesti sairastaneen virusmeningiitin, että aivokuumeesta en olisi selvinnyt. Aivojeni takakuopassa onkin jotain väljyyttä, joka lienee peruja juuri tuosta taudista. Mutta selvisin siitä yksin, ainoana "hoitona" silkka luulotautisena pitäminen.
Aika paljon on saanut kylmää vettä niskaan, ja elämänlangan katkeamattomuudesta onkin toistaiseksi kiittäminen enemmän omaa sitkeyttä kuin tarjolla olevaa apua, jota ei ole. Tämä on luultavasti todellisuutta monen sairaan kohdalla. Elämää jatkuu niin kauan kuin sitkeyttä piisaa. Kun se loppuu, kaikki on loppu.
Viime aikoina monet kuolemaan liittyvät asiat ovat pulpahdelleet pintaan. Ihan tässä vuorokauden sisään aattelin, oliko se nyt illalla vai yöllä, miltä tuntuu, kun kuolee. Kun ei voi hallita enää itseään ja elämänvoima valuu pois. Se on kuin vanha vaate, jonka hylkää, tämä keho.
Ne ajatukset ovat usein niin pirullisia, ettei niitä varmaan monikaan kestäisi ja olisi parempi olla hiljaa. Mutta päivä pari sitten näin sellaisenkin vision, että olen krematoriossa ja tuikahdan tuleen. Näen sieluni silmin ihan kaiken, eivätkä ne ajatukset anna mitään armoa."Viime aikoina monet kuolemaan liittyvät asiat ovat pulpahdelleet pintaan. Ihan tässä vuorokauden sisään aattelin, oliko se nyt illalla vai yöllä, miltä tuntuu, kun kuolee. Kun ei voi hallita enää itseään ja elämänvoima valuu pois. Se on kuin vanha vaate, jonka hylkää, tämä keho.
"Ne ajatukset ovat usein niin pirullisia, ettei niitä varmaan monikaan kestäisi ja olisi parempi olla hiljaa. Mutta päivä pari sitten näin sellaisenkin vision, että olen krematoriossa ja tuikahdan tuleen. Näen sieluni silmin ihan kaiken, eivätkä ne ajatukset anna mitään armoa."
- Muttei hautajaisia vietetä vielä, mikäli minusta kiinni on... Minulla on rakas lapsi, jota ei voi jättää yksin. Jos minua ei olisi, kuka hänestä pitäisikään huolta - siis todella huolen hänen psyykestään, että hänellä on hyvä olla? Ei kukaan, tiedän sen. Ihmiset, jotka lipuvat toistensa ohi tarttumatta käteen, eivät ole mitään huolenpitäjiä.
Tahtoni ei siis ole, että hautajaisiani vietettäisiin vielä. On paljon tehtävää. Jumala, auta minua taistelemaan. Pidä minusta ja muista kärsivistä huolta. Siellä viimeisellä rajalla olet kyllä... Tiedän, että meillä on elävä Jumala, mutta ole jo täälläkin.sanasinko kirjoitti:
"Kortisonisuihkeet olen jättänyt pois, kun eivät enää auttaneet, mieluummin pahensivat."
- Noista tulee vielä kova vääntö sitten, kun pääsen korvapolille. Luin jostain, että ensimmäinen "hoito" tuolla on nimenomaan kortisonisuihkeet. En ymmärrä, miten kehtaavat, kun hoitamattomissa sieni-infektioissa ei kortisonia pitäisi käyttää lainkaan. Mutta jos mitään diagnoosiakaan ei tehdä eikä tutkita eikä suljeta sieni-infektion mahdollisuutta pois, kortisonilla voidaan mässätä mielin määrin.
Tilanne on vaan se, etten suostu tuommoiseen ennen kuin ovat sulkeneet oikeasti pois sieni-infektion mahdollisuuden. Vaivojeni kannalta on ikävää, että olen joutunut näin kauan odottamaan, muttei oikeuksieni kannalta. Elämä on yhtä taistelua ja kehnolla terveydelläni saan edes aikaa yrittää kerätä voimia iskuun, kun on odotettavissa mitätöinti jälleen.
Se lääkärikäynti ei tule olemaan vain pelkkä lääkärikäynti, vaan mukaan on haalittava kaikki todisteet ja tutkimukset, jopa nettiuutiset suomeksi käännettynä laiskoille lääkäreille. Se on perskutarallaa semmoinen juttu, että meikä valittaa eduskunnan oikeusasiamiehelle tai muualle, jos lainkirjain ei toteudu.
Olen niellyt jo tarpeeksi ja mitta on täynnä.
Ja täältä pesee! Kirjoittaminen on meikän heiniä niin kauan kuin henki pihisee."Olen niellyt jo tarpeeksi ja mitta on täynnä."
- Noin on käynyt. Huonosti nukuttu yö on tehnyt tehtävänsä ja sen aikana kypsyi myös näkemys:
Nämä asiat eivät ikinä muutu, ellei näistä ole voimia taistella. Ininää siitä ja tästä ei kuunnella. "Olkaa kilttejä ja korjatkaa ja hyvittäkää vääryydet." Juu, ei se toimi niin. Niin kauan syötetään kuin suostuu nielemään.
Kynnelle kykenevien on laitettava oikeusjuttuja vireille ja vietävä epäoikeudenmukaiset päätökset EU-tuomioistuimeen niin, että käytäntö lopulta muuttuu Suomessa.
Suomessa poljetaan homeista sairastuneiden oikeuksia; he eivät saa tarvitsemaansa hoitoa, vaan heidän vaivojaan mitätöidään ja heitä jopa kiusataan sairastamisesta, korvaukset terveyden menettämisestä niin asunnoissa, työpaikoilla, koulussa tai muualla, jäävät saamatta.
Vastuusta laistetaan niin kauan kuin se on mahdollista ja niin kauan kuin sen annetaan jatkua.sanasinko kirjoitti:
"Olen niellyt jo tarpeeksi ja mitta on täynnä."
- Noin on käynyt. Huonosti nukuttu yö on tehnyt tehtävänsä ja sen aikana kypsyi myös näkemys:
Nämä asiat eivät ikinä muutu, ellei näistä ole voimia taistella. Ininää siitä ja tästä ei kuunnella. "Olkaa kilttejä ja korjatkaa ja hyvittäkää vääryydet." Juu, ei se toimi niin. Niin kauan syötetään kuin suostuu nielemään.
Kynnelle kykenevien on laitettava oikeusjuttuja vireille ja vietävä epäoikeudenmukaiset päätökset EU-tuomioistuimeen niin, että käytäntö lopulta muuttuu Suomessa.
Suomessa poljetaan homeista sairastuneiden oikeuksia; he eivät saa tarvitsemaansa hoitoa, vaan heidän vaivojaan mitätöidään ja heitä jopa kiusataan sairastamisesta, korvaukset terveyden menettämisestä niin asunnoissa, työpaikoilla, koulussa tai muualla, jäävät saamatta.
Vastuusta laistetaan niin kauan kuin se on mahdollista ja niin kauan kuin sen annetaan jatkua.Suunnittelemme kolmea oikeusjuttua. Verbi monikossa siksi, etten ole tässä yksin. Poikani sanoi, että mikäli minulle käy jotain, hän vie sen eteenpäin.
On vaan alettava kerätä vähäisiä voimia ja rajoitettava tekemisiään jaksaakseen taistella joskus. Vielä ei ole sen aika. On aivan liian heikko olo. Vapisen.
Mutta ne kolme rikosta:
1) Lääkärit kävelevät homeista sairastuneiden oireiden päältä. Tarvittavia tutkimuksia ei tehdä eikä sieni-infektion mahdollisuutta suljeta pois. Rikos on jo se, ettei mahdollisuutta suljeta pois, vaikka kyse olisi muusta.
2) Homeista sairastuneita kiusataan. Opettajat voivat pitää sairaspoissaoloja luvattomina poissaoloina ja kävellä jopa lääkärintodistusten päältä.
3) Asuntojen homehaittoja ei oteta vakavasti eikä puutteita korjata saati korvata aiheutuneita terveyshaittoja ja homeesta aiheutuneita kuluja.
- Homeherkkä#
Mieliala tyytyväinen. Voinnissa ei valittamista.
Aamupuuro mansikkakiisselin kanssa syöty ja juotu teekupillinen kahvia jo kuudan maissa. Kaikki aamuun kuuluvat askareet on tehty. Olohuoneen iso uuni lämmitetty kun oli aamusella vähän holotnan tuntuista. Yksi ikkunakin pesty. Pesulla käyty.
Kun sisäilmakosteus oli aamulla liki 60, niin ilmalämpöpumppu päälle ja kosteus putosi 50:iin.
Ulkona myrskyää ja sataa vettä, joka tuntuu aivan ihanalta. Olen lapsesta asti rakestanut tuulta, myrskyä, ukkosta ja salamointia. Kuumakaan ei ole, josta kuumuudesta hikoilin pävittäin varpaista päänuppiin asti sitten juhannuksen. Jotenkin tuo lämmönsäätelyjärjestelmäkin meni sekaisin.
Miehini lähti kaupunkiin kauppaan. Hän jäi kesälomalle keskiviikkona ja on kaadellut pari päivää puita tontilta. Pyysin häntä tuomaan pari lohifilettä, jotka graavaan omalla tillillä maustettuna hänen lomansa kunniaksi. Meistä kummastakin graavisuolalohi leivan päällä on herkkua. Tosin itse olen vähän varovainen lohen sekä muidenkin kalojen kanssa. Tulee pyttyistuntoja jos liikaa syö.
Tämän viikon alussa suunnittelin täksi päiväksi hakevevani kasvimaalta viimeiset persiljat, jotka huuhtelun jälkeen jättäisin kuivahtamaan ulos, jonka jälkeen siirtäisin ne kuivumaan jääkaapin päälle vuorokaudeksi.
Nenän limakalvot olisivat alkaneet kiukuttelemaan (kirvelyä, nuhanen olo) viimeistään illalla.
Kiukuttelevat muidenkin yrttien kuivatuksesta jääkaapin päällä. Tuostakin ilmiöstä kiitos työpaikan kosteusvaurimikrobialtistukselle.
Suuret yrttimäärät kuivattelen hyötyilmakuivurissa pesuhuoneessa.
Muuten eilen illalla oli upeimpia auringonlaskuja mitä olen ikinä nähnyt. Katsoimme mieheni kanssa Mentalistia, ja kun vilkaisin ulos niin metsä ja luonto näyttivät liekkimereltä. Tempaisin kameran ja eikun ulos kuvaamaan. Valitettavasti kameran ominaisuudet eivät riittäneet tuon ihanuuden toistoon.
Luontoa olen rakastanut koko elämäni ajan. Kun mikrobiallergiani vangitsi minut kotiini samalla tavoin kuin tätämykyäkin jotkut valtiot määräävät poliittisia mielipidevankejaan kotiarestiin, niin luonto ikunastakin katsoen on minulle voimalähde. Voimanlähteistä suurin kuitenkin on perheeni, ystäväni ja sukulaiseni.
Ja kun pakkaset ja lumi taas jälleen kerran tulevat, niin luontokaan ei ole este. Lumikengät ovat odottamassa.
Voi kuinka toivoisin voivani antaa sinulle jotain vinkkejä millä saisit limakalvosi kuntoon ja sitäkautta päänsärkysi pois. Valitettavasti tietopussini on ihan tyhjä. Minä hoitelin aikoinani työpaikkani mikrobialtistuksen aikaansaamia poskiontelotulehduksia olohuoneen uuninhiilloslämmöllä laittamalla viiteen milliin kylmäpuristettua öljyä neljä tippaa eteeristä tinjamiöljyä ja sivelemälli sillä poskiontelokohdat ja nenäni limakalvot Monet kuumentavat kaura- tai hiekkapussia sähköuunissa hautoen niillä poskionteloitaan. Jotkut hoitavat poskionteloitaan sipulikääreillä, jotkut akupunktiolla, jotkut yrteillä, jotkut männynhavuuutteelle jne.
Akuutit poskiontelotulehdukset saattavat mennä tiehensä ilman hoitojakin. Kroonistuneen itseparantamisesta en ole kuullut, koskee myös lääketiedettä. Sama näyttää olevan myös kroonisen keuhkoputkitulehduksen kohdalla.
Eihän sitä kuitenkaan koskaan tiedä. Toivon, että sinä onnistut ja onnistumisestasi seuraisi apu myös muille. Toivon kuitenkin, että olisit kokeiluissasi varovainen, eli että limakalvoja koskeva pohjatieto käyttämiesi aineiden suhteen olisi hanskassasi.- bgbtgbtrbrt
Olen muuttanut pois 2 edellisestä asunnosta kosteusvaurion/homeen takia. Nyt puoli vuotta evakossa asunnossa, jossa sielläkin alkaa kohta homeremontti. Irtaimisto ja koko omaisuus vuokravarastossa, jonka tajusin juuri olevan homeessa. Siellä olleet vaatteet ovat alkaneet haista ja naapurikopin katossa on metrin levyinen vanha musta kosteusvaurioläikkä.
Oireet jatkuvat täällä evakkoasunnossa, jatkuva lima valuu pitkin nielua poskionteloista ja yskittää. Iholla finninäppylän kaltaista ihottumaan, joka ei parane millään.
Uusi koti on ostettuna ja siellä on remontti. Todettiin sitten siellä kosteusvaurio märkätiloissa. Olen tiiraillut asunnon läpi tosi tarkkaan, jottei vahingossa muutettaisi homeasuntoon enää. Nyt huomasinkin, että kosteus on mennyt läpi seinän alta naapurihuoneeseen, makuuhuoneeseen. Tulee siitäkin vielä iso remontti, olisi yhtä hyvin voinut jäädä sinne edelliseen asuntoon remontin jälkeen, jos täällä on sama ongelma taas.
Rahat on loppu. Tuon uuden kodin taloyhtiö ei suostu hyväksymään kosteusvauriota, kaikki vauriot pitää tutkia, hoitaa ja remontit maksaa itse. Pitäisi päästä pian muuttamaan, täällä evakkoasunnossa ei voi asua enää kauan.
Kaikki ajatukseni liittyvät päivän joka hetki homeisiin ja remonttiin. Yölläkin nukun vain satunnaisesti ja mietin näitä asioita. Tilannetta pahentaa, että olen siinä aivan yksin, kukaan läheinen ei ymmärrä homeongelmaa ja ovat vihaisia, kun olen kuulemma hysteerinen ja kuvittelen asioita. Kaikki tieto ja ratkaisut pitää yksin selvitellä. Kiitos viestistäsi, aika pysähtyi lukiessani sitä. Kun kirjoittaa tuolla lailla, pystyy eläytymään toiseen ja jakamaan hetken...
Kirjoitit: "Minä hoitelin aikoinani työpaikkani mikrobialtistuksen aikaansaamia poskiontelotulehduksia olohuoneen uuninhiilloslämmöllä laittamalla viiteen milliin kylmäpuristettua öljyä neljä tippaa eteeristä tinjamiöljyä ja sivelemälli sillä poskiontelokohdat ja nenäni limakalvot"
Timjamihan on antifungaalisilta ominaisuuksiltaan parhaimpia. En jaksa kaivaa linkkejä nyt esiin, mutta niitähän riittää.
- Kiitos myös siitä, että välität oikeasti, etten innostuisi liikaa.
Mutten ole enää innostunut, vaan väsynyt. Jos poskiontelot tuntuvat vähänkin paremmilta, en huuhtele niitä ollenkaan. Terveet ne eivät ole, koska toinen poski on kuin "mustan kissan paksu poski" ja tunto erilainen kuin toisen.
Voihan tietty mustan kissan paksu poski tuntua erilaiselta kuin toinen, mutta onko se normaalia? Olisiko lääkäreillä tai kellään hauskaa, jos toinen poski tuntuisi mustan kissan paksulta poskelta?
Kyse on nimenomaan siitä.
Kun parikymppisenä oireilin umpilisäkkeestäni, aloin pitää särkyä luonnollisena asiana. Totuin siihen ja isompiin housuihin, joita vatsa turvonneena piti käyttää.
Vasta kun umpilisäke oli leikattu ja särky poissa, tajusin, että housutkin olivat olleet tulehduksen takia normaalia isommat, ja sain vaihtaa takaisin pienempään kokoon.
Sellaista on sairaus. Ei tavallinen olotila ollenkaan.bgbtgbtrbrt kirjoitti:
Olen muuttanut pois 2 edellisestä asunnosta kosteusvaurion/homeen takia. Nyt puoli vuotta evakossa asunnossa, jossa sielläkin alkaa kohta homeremontti. Irtaimisto ja koko omaisuus vuokravarastossa, jonka tajusin juuri olevan homeessa. Siellä olleet vaatteet ovat alkaneet haista ja naapurikopin katossa on metrin levyinen vanha musta kosteusvaurioläikkä.
Oireet jatkuvat täällä evakkoasunnossa, jatkuva lima valuu pitkin nielua poskionteloista ja yskittää. Iholla finninäppylän kaltaista ihottumaan, joka ei parane millään.
Uusi koti on ostettuna ja siellä on remontti. Todettiin sitten siellä kosteusvaurio märkätiloissa. Olen tiiraillut asunnon läpi tosi tarkkaan, jottei vahingossa muutettaisi homeasuntoon enää. Nyt huomasinkin, että kosteus on mennyt läpi seinän alta naapurihuoneeseen, makuuhuoneeseen. Tulee siitäkin vielä iso remontti, olisi yhtä hyvin voinut jäädä sinne edelliseen asuntoon remontin jälkeen, jos täällä on sama ongelma taas.
Rahat on loppu. Tuon uuden kodin taloyhtiö ei suostu hyväksymään kosteusvauriota, kaikki vauriot pitää tutkia, hoitaa ja remontit maksaa itse. Pitäisi päästä pian muuttamaan, täällä evakkoasunnossa ei voi asua enää kauan.
Kaikki ajatukseni liittyvät päivän joka hetki homeisiin ja remonttiin. Yölläkin nukun vain satunnaisesti ja mietin näitä asioita. Tilannetta pahentaa, että olen siinä aivan yksin, kukaan läheinen ei ymmärrä homeongelmaa ja ovat vihaisia, kun olen kuulemma hysteerinen ja kuvittelen asioita. Kaikki tieto ja ratkaisut pitää yksin selvitellä."Kaikki ajatukseni liittyvät päivän joka hetki homeisiin ja remonttiin. Yölläkin nukun vain satunnaisesti ja mietin näitä asioita. Tilannetta pahentaa, että olen siinä aivan yksin, kukaan läheinen ei ymmärrä homeongelmaa ja ovat vihaisia, kun olen kuulemma hysteerinen ja kuvittelen asioita. Kaikki tieto ja ratkaisut pitää yksin selvitellä."
- Rukoilen puolestasi. Mitään muuta minulla ei ole, ei ole ollut omiinkaan ongelmiini... Siunausta ja voimia, ystäväni.bgbtgbtrbrt kirjoitti:
Kaikki ajatukseni liittyvät päivän joka hetki homeisiin ja remonttiin. Yölläkin nukun vain satunnaisesti ja mietin näitä asioita. Tilannetta pahentaa, että olen siinä aivan yksin, kukaan läheinen ei ymmärrä homeongelmaa ja ovat vihaisia, kun olen kuulemma hysteerinen ja kuvittelen asioita. Kaikki tieto ja ratkaisut pitää yksin selvitellä."Rahat on loppu. Tuon uuden kodin taloyhtiö ei suostu hyväksymään kosteusvauriota, kaikki vauriot pitää tutkia, hoitaa ja remontit maksaa itse."
- Ota tuosta selvää, onko tuo oikein. Kustannuskysymyksissä viilataan usein linssiin. Totuus ei ole välttämättä se, mitä sinulle selitetään.sanasinko kirjoitti:
"Rahat on loppu. Tuon uuden kodin taloyhtiö ei suostu hyväksymään kosteusvauriota, kaikki vauriot pitää tutkia, hoitaa ja remontit maksaa itse."
- Ota tuosta selvää, onko tuo oikein. Kustannuskysymyksissä viilataan usein linssiin. Totuus ei ole välttämättä se, mitä sinulle selitetään.Yritä purkaa koko kauppa. Älä maksa mitään.
sanasinko kirjoitti:
Yritä purkaa koko kauppa. Älä maksa mitään.
Mene vaikka kosteusvauriottomaan vankilaan ja pyydä tiedotusvälineet seuraamaan. Onpa sekin massiivisesti homehtuneessa Suomessa vielä näkemättä.
- Jo siellä vankilassa sivarit ja monet äidit istuu.
Lisää häpeätaakkaa suomettuneelle Suomelle vaan ja valitukset EU:hun.- vertti-eetu
bgbtgbtrbrt kirjoitti:
Kaikki ajatukseni liittyvät päivän joka hetki homeisiin ja remonttiin. Yölläkin nukun vain satunnaisesti ja mietin näitä asioita. Tilannetta pahentaa, että olen siinä aivan yksin, kukaan läheinen ei ymmärrä homeongelmaa ja ovat vihaisia, kun olen kuulemma hysteerinen ja kuvittelen asioita. Kaikki tieto ja ratkaisut pitää yksin selvitellä.jäädä tätä homeasiaa pyörittelemään päässään jatkuvasti. Ylös sängynpohjalta, ajatukset johonkin muuhun ja tekemään jotain mielenkiintoista ajatukset pois homeista. Liikkumaan.
Sopeutumista tämän ongelman kanssa. En enää odota mitään ihmeitä. On vaan elettävä kuin mitään vaivaa ei olisi. Vaikeaa se on. Erittäin vaikeaa. Puhdas asunto ja saastumaton irtaimisto ympärille. Sekään ei välttämättä aina auta. Home- ja kosteusvauriorakennuksia on maassamme liian paljon.
Kerran homeisiin ja kosteusvauriomyrkkyihin kunnolla sairastunut saa monista kemikaaleista myös oireita.
On väärin kuitenkin vetää siitä mitään johtopäätöksiä mikä ongelman aiheuttaa jatkossa kun aiheuttajana on ollut kuitenkin kosteusvaurio aivan alkumetreillä.
Siitä ainakin olen hyvilläni, ettei suksien voitelu ja ne coktailit aiheuta mitään oireita.
Eikä besan paneminen tankkiin vaikka siinä niitä höyryjä nieleskelen.
Nyt alkoivat muuten vääntämään kihtiä, mutta ei onnistu. Katellaan.
Joku vaivasenluu on vasurissa.
Tänään olin kaupunginsairaalan röntgenissä kuvauksissa ja laboratoriossa verikokeita.
Röntgen käytävällä lieviä oireita, silmät kurkku otsaontelo (päänsärky).
Labrassa ei sitten mitään oireita.
En kyllä osaa sanoa neuvoja kuin niitä vielä itsekin tarvitsen ja todella hyviä.
Kortisonia sisältävän nenäsuihkeen jouduin lopettamaan alkuvuoden tapahtumien jälkeen. Aiheutti kipua ja kirvelyä en voinut käyttää.
Poskiontelot on leikattu 2007 ja sen jälkeen olo siellä on ollut tosi hyvä vaikka vielä joskus välillä tummanruskeaa pukkaa.
"Liiku, liiku tee jotain ja tuuuuleeeta."
Voimia. Kaikki peliin tekemiseen kyllä siihen pystyy vaikka väsyneenä.
Periksi ei passaa antaa. Enkä ole mikään Sohvalla istuva "maallikkoparantaja". Tavallinen tallaaja vaan.
Omiani tänne latelen ja väliin puran kiukkua ja tässä joskus olen malttamaton.
Miten joku paasto ja paastujuomat. Elimistöstä kuona-aineiden poistaminen. Olisiko siinä ideaa työntää bakteerita pois elimistöstä?
Lääkäri kuitenkin määräsi juomaan paljon. Varmaankin vettä. - vertti-eetu
vertti-eetu kirjoitti:
jäädä tätä homeasiaa pyörittelemään päässään jatkuvasti. Ylös sängynpohjalta, ajatukset johonkin muuhun ja tekemään jotain mielenkiintoista ajatukset pois homeista. Liikkumaan.
Sopeutumista tämän ongelman kanssa. En enää odota mitään ihmeitä. On vaan elettävä kuin mitään vaivaa ei olisi. Vaikeaa se on. Erittäin vaikeaa. Puhdas asunto ja saastumaton irtaimisto ympärille. Sekään ei välttämättä aina auta. Home- ja kosteusvauriorakennuksia on maassamme liian paljon.
Kerran homeisiin ja kosteusvauriomyrkkyihin kunnolla sairastunut saa monista kemikaaleista myös oireita.
On väärin kuitenkin vetää siitä mitään johtopäätöksiä mikä ongelman aiheuttaa jatkossa kun aiheuttajana on ollut kuitenkin kosteusvaurio aivan alkumetreillä.
Siitä ainakin olen hyvilläni, ettei suksien voitelu ja ne coktailit aiheuta mitään oireita.
Eikä besan paneminen tankkiin vaikka siinä niitä höyryjä nieleskelen.
Nyt alkoivat muuten vääntämään kihtiä, mutta ei onnistu. Katellaan.
Joku vaivasenluu on vasurissa.
Tänään olin kaupunginsairaalan röntgenissä kuvauksissa ja laboratoriossa verikokeita.
Röntgen käytävällä lieviä oireita, silmät kurkku otsaontelo (päänsärky).
Labrassa ei sitten mitään oireita.
En kyllä osaa sanoa neuvoja kuin niitä vielä itsekin tarvitsen ja todella hyviä.
Kortisonia sisältävän nenäsuihkeen jouduin lopettamaan alkuvuoden tapahtumien jälkeen. Aiheutti kipua ja kirvelyä en voinut käyttää.
Poskiontelot on leikattu 2007 ja sen jälkeen olo siellä on ollut tosi hyvä vaikka vielä joskus välillä tummanruskeaa pukkaa.
"Liiku, liiku tee jotain ja tuuuuleeeta."
Voimia. Kaikki peliin tekemiseen kyllä siihen pystyy vaikka väsyneenä.
Periksi ei passaa antaa. Enkä ole mikään Sohvalla istuva "maallikkoparantaja". Tavallinen tallaaja vaan.
Omiani tänne latelen ja väliin puran kiukkua ja tässä joskus olen malttamaton.
Miten joku paasto ja paastujuomat. Elimistöstä kuona-aineiden poistaminen. Olisiko siinä ideaa työntää bakteerita pois elimistöstä?
Lääkäri kuitenkin määräsi juomaan paljon. Varmaankin vettä.Myönnän sen vielä, että 64 v ja 24 v samalla tavalla sairastunut ajattelee tulevaisuuttaan tämän kaiken kannalta varmaan kumpikin eri tavalla.
Varmaan vielä eri tavalla jos on nainen tai mies tai äiti vai isä.
Jokaiselle asian totuus on kuitenkin kohtalailla samantapainen. Ensimetrien kauhu.
Mutta, mutta maaliin on päästävä kunnialla.
"Kaiken kokeneena" tämä nyt loppujen lopuksi ole niin paha paikka kun olen vielä hengissä.
Voin vain kuvitella sen kauhun mikä on 24 v sairastuneella kenellä on vielä se paras osa elämästä edessäpäin.
Voimia Teille kaikille eritoten NUORILLE sairastuneille. sanasinko kirjoitti:
Kiitos viestistäsi, aika pysähtyi lukiessani sitä. Kun kirjoittaa tuolla lailla, pystyy eläytymään toiseen ja jakamaan hetken...
Kirjoitit: "Minä hoitelin aikoinani työpaikkani mikrobialtistuksen aikaansaamia poskiontelotulehduksia olohuoneen uuninhiilloslämmöllä laittamalla viiteen milliin kylmäpuristettua öljyä neljä tippaa eteeristä tinjamiöljyä ja sivelemälli sillä poskiontelokohdat ja nenäni limakalvot"
Timjamihan on antifungaalisilta ominaisuuksiltaan parhaimpia. En jaksa kaivaa linkkejä nyt esiin, mutta niitähän riittää.
Mutten ole enää innostunut, vaan väsynyt. Jos poskiontelot tuntuvat vähänkin paremmilta, en huuhtele niitä ollenkaan. Terveet ne eivät ole, koska toinen poski on kuin "mustan kissan paksu poski" ja tunto erilainen kuin toisen.
Voihan tietty mustan kissan paksu poski tuntua erilaiselta kuin toinen, mutta onko se normaalia? Olisiko lääkäreillä tai kellään hauskaa, jos toinen poski tuntuisi mustan kissan paksulta poskelta?
Kun parikymppisenä oireilin umpilisäkkeestäni, aloin pitää särkyä luonnollisena asiana. Totuin siihen ja isompiin housuihin, joita vatsa turvonneena piti käyttää.
Vasta kun umpilisäke oli leikattu ja särky poissa, tajusin, että housutkin olivat olleet tulehduksen takia normaalia isommat, ja sain vaihtaa takaisin pienempään kokoon.
Sellaista on sairaus. Ei tavallinen olotila ollenkaan.Eilen illalla tajusin, että minulla on neurologisia oireita.
Pitkin kehoani oli hermopistoja, jotka sattuivat niin, että jouduin painelemaan niitä. Mutta kun painelin, ne siirtyivät vaan toiseen kohtaan. Esimerkiksi jalassa saattoi pistää kahdessa kohtaa kerrallaan ja kipu siirtyi toiseen kohtaan. Välillä oli myös puutumista ihmeellisissä paikoissa. Lihassärkykin on tullut jo tutuksi.
Aattelin, että sieni-infektio on levinnyt jo aivoihin tai sitten se on borreliabakteeri, joka siellä jyllää. En ole käynyt vielä vasta-ainetesteissä saadakseni varmemman tuloksen odotettuani tarpeeksi kauan.- vertti-eetu
sanasinko kirjoitti:
Eilen illalla tajusin, että minulla on neurologisia oireita.
Pitkin kehoani oli hermopistoja, jotka sattuivat niin, että jouduin painelemaan niitä. Mutta kun painelin, ne siirtyivät vaan toiseen kohtaan. Esimerkiksi jalassa saattoi pistää kahdessa kohtaa kerrallaan ja kipu siirtyi toiseen kohtaan. Välillä oli myös puutumista ihmeellisissä paikoissa. Lihassärkykin on tullut jo tutuksi.
Aattelin, että sieni-infektio on levinnyt jo aivoihin tai sitten se on borreliabakteeri, joka siellä jyllää. En ole käynyt vielä vasta-ainetesteissä saadakseni varmemman tuloksen odotettuani tarpeeksi kauan.tosiaan lääketiede voi auttaa näissä oireissa ja tässä sairastelussa Sinua Sanasinko.???
Vai eikö osaa tai eikö halua/uskalla myöntää. Ja jos myöntää lähteekö pohja alta pois koko pelistä.
Kauan ovat tutkineet ja puhuneet. Epävirallisesti monet myöntäneetki. Mutta eivätkö tosiaan osaa ratkaista kosteusvaurio-ongelmia kansanedustajat, lakien laatijat, aluehallintoviraston viskaalit, terveytemme suojelijat, isännöitsijät tai myrkkyasiantuntijat, homebisnes mittarivillet ja remonttimiehet.
Mitä tämä oikein on. Eikö kukaan voi auttaa aivan tosissaan kosteusvaurio rakennuksessa oireilevia ja sairastuneita. Eikö. Apua on pyydetty oikein tosissaan. Missä se apu on. Uusia sairastuu koko ajan.
Miksi niin annetaan tapahtua. Miksi. Ei ymmärrä. Tätä peliä. Kuitenki taistellaan loppuun asti. vertti-eetu kirjoitti:
tosiaan lääketiede voi auttaa näissä oireissa ja tässä sairastelussa Sinua Sanasinko.???
Vai eikö osaa tai eikö halua/uskalla myöntää. Ja jos myöntää lähteekö pohja alta pois koko pelistä.
Kauan ovat tutkineet ja puhuneet. Epävirallisesti monet myöntäneetki. Mutta eivätkö tosiaan osaa ratkaista kosteusvaurio-ongelmia kansanedustajat, lakien laatijat, aluehallintoviraston viskaalit, terveytemme suojelijat, isännöitsijät tai myrkkyasiantuntijat, homebisnes mittarivillet ja remonttimiehet.
Mitä tämä oikein on. Eikö kukaan voi auttaa aivan tosissaan kosteusvaurio rakennuksessa oireilevia ja sairastuneita. Eikö. Apua on pyydetty oikein tosissaan. Missä se apu on. Uusia sairastuu koko ajan.
Miksi niin annetaan tapahtua. Miksi. Ei ymmärrä. Tätä peliä. Kuitenki taistellaan loppuun asti."Eikö tosiaan lääketiede voi auttaa näissä oireissa ja tässä sairastelussa Sinua Sanasinko.???
-
Miksi niin annetaan tapahtua. Miksi. Ei ymmärrä. Tätä peliä. Kuitenki taistellaan loppuun asti."
Vastaus on:
Olen pieni nainen, ei sillä niin väliä. Jos olisin isompi ja läskimpi, olisi jo enemmän väliä.
On jo tutkittu, ettei naisten sydänoireita oteta niin todesta. Mieslääkärit eivät.
Kohtalokasta naiselle.sanasinko kirjoitti:
Kiitos viestistäsi, aika pysähtyi lukiessani sitä. Kun kirjoittaa tuolla lailla, pystyy eläytymään toiseen ja jakamaan hetken...
Sellaista on sairaus. Ei tavallinen olotila ollenkaan."Mutten ole enää innostunut, vaan väsynyt. Jos poskiontelot tuntuvat vähänkin paremmilta, en huuhtele niitä ollenkaan. Terveet ne eivät ole, koska toinen poski on kuin 'mustan kissan paksu poski' ja tunto erilainen kuin toisen."
*
En katso kuitenkaan kärsiväni unettomuudesta, vaikka valvoin viime yönäkin viiteen ja jaksoin vasta sitten ottaa nenähuuhtelun. Sitä lykkää ja lykkää vaan, kun ei jaksaisi, mutta jos jättää ottamatta, unenlaatu on paljon huonompaa särkyjen takia. Joten kun nukkumaan mennessä nenästä valuu ruokasoodan ja merisuolan makuista vettä, kaikki on hyvin edes nukkumisen ajan.
Heräsinkin aamulla jo yhdeksältä ja maltoin pysyä sängyssä vain kymmeneen, ettei aamusivujen kirjoittaminen mene liian myöhäksi.
Huvitti vaan lehdessä tämäkin juttu "Eikö uni tule?" http://www.iltalehti.fi/mieli/2010091112329596_md.shtml , kun siitä on etusivullakin niin hyvä kuva: http://static.iltalehti.fi/mieli/univaaka1109HL_503_md.jpg , että maskeerajan on täytynyt innostua liikaa. Parempi juttu oli mielestäni kuitenkin tämä http://www.iltalehti.fi/terveys/2010091012327592_tr.shtml , jossa todetaan, ettei unen pituus korvaa laatua. Olen tuntenut tuon jo iät ja ajat nahoissani ja toiminut intuitioni mukaan. Eri asia on, jos ei sairauden takia saa nukuttua ollenkaan, silloin ei ole hauskaa. Jos se jatkuu kauan niin kuin minulla helmi-maaliskuussa, olo on karsea.
Tuonkin takia yritän hoitaa itseäni ainakin sen verran, että saan edes jonkinmoiset unet. Mutta vasen poskeni on paksu edelleen eikä se millään poppakonsteilla parane. Oireita vaan pystyn lievittämään ja siinä se.
*
Päivän ensimmäistä ruokasoodavesilasillista tässä hörppään. Ilman ruokasoodaa en pärjäisi näinkään. Siitä on ollut minulle paljon apua enkä päästä sitä kaapista loppumaan. Samoin on tietty merisuolan kanssa, joka on hyvä taistelupari ruokasoodan kanssa.- vielä lisäksi ,,,,,,
sanasinko kirjoitti:
"Mutten ole enää innostunut, vaan väsynyt. Jos poskiontelot tuntuvat vähänkin paremmilta, en huuhtele niitä ollenkaan. Terveet ne eivät ole, koska toinen poski on kuin 'mustan kissan paksu poski' ja tunto erilainen kuin toisen."
*
En katso kuitenkaan kärsiväni unettomuudesta, vaikka valvoin viime yönäkin viiteen ja jaksoin vasta sitten ottaa nenähuuhtelun. Sitä lykkää ja lykkää vaan, kun ei jaksaisi, mutta jos jättää ottamatta, unenlaatu on paljon huonompaa särkyjen takia. Joten kun nukkumaan mennessä nenästä valuu ruokasoodan ja merisuolan makuista vettä, kaikki on hyvin edes nukkumisen ajan.
Heräsinkin aamulla jo yhdeksältä ja maltoin pysyä sängyssä vain kymmeneen, ettei aamusivujen kirjoittaminen mene liian myöhäksi.
Huvitti vaan lehdessä tämäkin juttu "Eikö uni tule?" http://www.iltalehti.fi/mieli/2010091112329596_md.shtml , kun siitä on etusivullakin niin hyvä kuva: http://static.iltalehti.fi/mieli/univaaka1109HL_503_md.jpg , että maskeerajan on täytynyt innostua liikaa. Parempi juttu oli mielestäni kuitenkin tämä http://www.iltalehti.fi/terveys/2010091012327592_tr.shtml , jossa todetaan, ettei unen pituus korvaa laatua. Olen tuntenut tuon jo iät ja ajat nahoissani ja toiminut intuitioni mukaan. Eri asia on, jos ei sairauden takia saa nukuttua ollenkaan, silloin ei ole hauskaa. Jos se jatkuu kauan niin kuin minulla helmi-maaliskuussa, olo on karsea.
Tuonkin takia yritän hoitaa itseäni ainakin sen verran, että saan edes jonkinmoiset unet. Mutta vasen poskeni on paksu edelleen eikä se millään poppakonsteilla parane. Oireita vaan pystyn lievittämään ja siinä se.
*
Päivän ensimmäistä ruokasoodavesilasillista tässä hörppään. Ilman ruokasoodaa en pärjäisi näinkään. Siitä on ollut minulle paljon apua enkä päästä sitä kaapista loppumaan. Samoin on tietty merisuolan kanssa, joka on hyvä taistelupari ruokasoodan kanssa.Myös muita mahdollisuuksia kuin home , joka minulla on yksi tekijä sairastumisessa .
Mutta en myöskään kestä minkään sortin ilmastointilaitteita , liikenteenpäästöt ja puunpoltto aiheuttaa myös oireita ja kaikki hajusteet .
Ja tämän kanssa on elettävä . vielä lisäksi ,,,,,, kirjoitti:
Myös muita mahdollisuuksia kuin home , joka minulla on yksi tekijä sairastumisessa .
Mutta en myöskään kestä minkään sortin ilmastointilaitteita , liikenteenpäästöt ja puunpoltto aiheuttaa myös oireita ja kaikki hajusteet .
Ja tämän kanssa on elettävä ."Ja tämän kanssa on elettävä ."
- Jetsulleen. Ainakin ajan kanssa oppii. Meikä esimerkiksi on oppinut harventamaan syömistä, kun siitä ei seuraa mitään hauskaa enää. Hyvä opettaja on kaava: harvemmin syömistä => harvemmin särkyä.
Ilman ruokaa on tänäänkin tähän asti pärjätty ja kipua lykätty. Vatsa kyllä kurnii ja vaatisi jotain.
Annos kipua poskionteloille, pakko se kai taas on.sanasinko kirjoitti:
"Ja tämän kanssa on elettävä ."
- Jetsulleen. Ainakin ajan kanssa oppii. Meikä esimerkiksi on oppinut harventamaan syömistä, kun siitä ei seuraa mitään hauskaa enää. Hyvä opettaja on kaava: harvemmin syömistä => harvemmin särkyä.
Ilman ruokaa on tänäänkin tähän asti pärjätty ja kipua lykätty. Vatsa kyllä kurnii ja vaatisi jotain.
Annos kipua poskionteloille, pakko se kai taas on."Meikä esimerkiksi on oppinut harventamaan syömistä, kun siitä ei seuraa mitään hauskaa enää. Hyvä opettaja on kaava: harvemmin syömistä => harvemmin särkyä."
- Muutamana viime päivänä olen syönyt enää vain kaksi kertaa päivässä. Aamupalaa olen lykännyt iltapäivään ja ruokaa myöhemmäksi.
Pystyn noin siirtämään ruoasta tulevaa päänsärkyä ja rajoittamaan sen kestoa, muttei poski parane. Pääpesäke on vasemmalla puolella maksillaariontelossa ja tuntuu kaiken aikaa.
Kun tarjoan sille 0 hiilihydraattia ja 0 sokeria, se ei saa mitään, mutten saa minäkään.
Yläkroppani on enää pelkkää luuta ja nahkaa, reisiä sattuu ja heikottaa. Istuminen on parempi kuin seisominen.
Lääkärit eivät auta, antifungaalinen ruokasooda on ainoa apu ja sitä pitää nauttia paljon.
Tilanne on paha enkä tiedä, kuinka oikeasti tästä selviän.
Kehon hermopistokset ja tuntohäiriöt ovat lisääntyneet.
Tämä ei ole leikkiä eikä luulotautia.sanasinko kirjoitti:
"Meikä esimerkiksi on oppinut harventamaan syömistä, kun siitä ei seuraa mitään hauskaa enää. Hyvä opettaja on kaava: harvemmin syömistä => harvemmin särkyä."
- Muutamana viime päivänä olen syönyt enää vain kaksi kertaa päivässä. Aamupalaa olen lykännyt iltapäivään ja ruokaa myöhemmäksi.
Pystyn noin siirtämään ruoasta tulevaa päänsärkyä ja rajoittamaan sen kestoa, muttei poski parane. Pääpesäke on vasemmalla puolella maksillaariontelossa ja tuntuu kaiken aikaa.
Kun tarjoan sille 0 hiilihydraattia ja 0 sokeria, se ei saa mitään, mutten saa minäkään.
Yläkroppani on enää pelkkää luuta ja nahkaa, reisiä sattuu ja heikottaa. Istuminen on parempi kuin seisominen.
Lääkärit eivät auta, antifungaalinen ruokasooda on ainoa apu ja sitä pitää nauttia paljon.
Tämä ei ole leikkiä eikä luulotautia.Ja ettei tarvii tulla puhumaan paskaa, etteikö ruokasooda toimi muka antifungaalisena aineena:
Use of Baking Soda as a Fungicide:
[Ruokasoodan käyttäminen fungisidina]
http://attra.ncat.org/attra-pub/bakingsoda.htmlsanasinko kirjoitti:
"Meikä esimerkiksi on oppinut harventamaan syömistä, kun siitä ei seuraa mitään hauskaa enää. Hyvä opettaja on kaava: harvemmin syömistä => harvemmin särkyä."
Tämä ei ole leikkiä eikä luulotautia."Lääkärit eivät auta, antifungaalinen ruokasooda on ainoa apu ja sitä pitää nauttia paljon."
- Juon jo kolmatta lasillista ruokasoodavettä tänään. Laitoin myös nenähuuhtelun tulemaan.
Olen niin vihainen siitä, ettei hengelläni ole ollut mitään väliä tuossa paskasysteemissä, että vaivojani on vähätelty ja mitätöity alusta lähtien. Että kun olen oikeasti ja tosissani sairas, saan kitua täällä "luulosairaana".
Irstaat porsaat, joiden pitäisi olla terveydenvartijoina, mitätöivät ihmisten kärsimyksiä ja kääntävät näille selän!
Hyvin on ammatti valittu, kusipäät.
Ja turha puolustautua, että kritiikkini olisi muka asiatonta. Olen ollut jokaikinen kerta läsnä, kun minua on mitätöity.
Vain yksi vanha lääkäri kelpuutti nämä printtini lukemisekseen: http://www.sciencedaily.com/releases/1999/09/990910080344.htm ja http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10488788
Muut lääkärit eivät halunneet edes tietää. Käsittämätöntä!
"Ei näille ole täällä säilytystilaa", sanoi yksi. No, kuka helvetti niitä pyysi säilyttämäänkään, vaan lukemaan, senkin tonttu!
Ja kun yritin 6.7. korvalääkärillä käydessäni tarjota töykeälle mieslääkärille printtiä samasta tutkimuksesta, tämä heilautti kättään kieltämisen merkiksi ennen kuin oli edes vilkaissutkaan paperiin.sanasinko kirjoitti:
Tämä ei ole leikkiä eikä luulotautia."Aamupalaa olen lykännyt iltapäivään ja ruokaa myöhemmäksi."
- No nyt on pää paksuna sisältäpäin, ollaan syöty, sekä minä että sieni.
Aamupala jäi sitten väliin, kun poika kävi kotona ja syötiin yhdessä.
Menee nyt sitten väärinpäin, kun aamupala onkin vasta perästäpäin.
Vaan samapa tuo, kun ei mikään ole muutenkaan enää normaalia.- -pois-
sanasinko kirjoitti:
Eilen illalla tajusin, että minulla on neurologisia oireita.
Aattelin, että sieni-infektio on levinnyt jo aivoihin tai sitten se on borreliabakteeri, joka siellä jyllää. En ole käynyt vielä vasta-ainetesteissä saadakseni varmemman tuloksen odotettuani tarpeeksi kauan.Hei Sanasinko.
Oireesi kuulostavat karmivan tutuilta. Heti alkuun kuitenkin lohdutuksen sana: minulla pahimmat oireet katosivat. Kerron: Pahimmillaan kärsin juuri elimistöä ympäri vaeltavista hirveistä tuntemuksista, tavallaan sykkivistä kivuista, pistelyistä. Kipu tavallaan tuntui säteilevän aina jossain puolella elimistöä, se tuntui niinkuin joku kasvusto olisi vallannut minut ja reagoi aina jossain puolella, tuli ihan verenpurkaumiakin. Olo oli ihan kamala, sillä tunsin että tilanne oli vakava ja tosiaan tuntui että kuolen siihen. En saanut nukutuksi, heräilin koko ajan. Kilpirauhanen, munuaiset ja maksa olivat jo kipeitä, virtsa haisevaa ja vihertävää, eli olin myrkyttynyt.
En ole toipunut sillälailla terveeksi, että voisin olla homeisissa (eli lähes missään) rakennuksissa. Mutta pahimmasta asunnosta lähdettyäni ja sen jälkeen (nyt 2 vuotta) oltuani ulkona niin paljon kuin mahdollista (usein nukunkin ulkona) ovat kaikki nuo kauhistuttavat oireet lähteneet. Esim oireilin jo sähköllekin, mutta en enää. Hajusteyliherkkyys on myös helpottanut huomattavasti. Homeille olen edelleen herkkä, mutta en äärimmäisen..
Asunnostani löytyi silloin joitain tunnistamattomia bakteereita, myös sädesientä, ja lisäksi oli kemikaaleja kuten muovimaton pehmitinaineita ftalaatteja, ja muutamaa hometta. Heitin lähes kaiken tavaran pois, sillä oireilin niistä (ja oireilen edelleen niistä vähistä, jotka ovat varastossa). Olen koittanut puhdistaa kehoani mm ruokavaliolla, vyöhyketerapialla, homeopatialla ja ennenkaikkea raikkalla ilmalla ja ajalla. Jos onnistuisin löytämään homeettoman asunnon, voisin sanoa nyt voivani suht hyvin, sillä kun olen puhtaassa ilmassa elimistöni on oireeton.
Millaisessa talossa asut? Voimia sinulle ja kaikille samanlailla kamppaileville. -pois- kirjoitti:
Hei Sanasinko.
Oireesi kuulostavat karmivan tutuilta. Heti alkuun kuitenkin lohdutuksen sana: minulla pahimmat oireet katosivat. Kerron: Pahimmillaan kärsin juuri elimistöä ympäri vaeltavista hirveistä tuntemuksista, tavallaan sykkivistä kivuista, pistelyistä. Kipu tavallaan tuntui säteilevän aina jossain puolella elimistöä, se tuntui niinkuin joku kasvusto olisi vallannut minut ja reagoi aina jossain puolella, tuli ihan verenpurkaumiakin. Olo oli ihan kamala, sillä tunsin että tilanne oli vakava ja tosiaan tuntui että kuolen siihen. En saanut nukutuksi, heräilin koko ajan. Kilpirauhanen, munuaiset ja maksa olivat jo kipeitä, virtsa haisevaa ja vihertävää, eli olin myrkyttynyt.
En ole toipunut sillälailla terveeksi, että voisin olla homeisissa (eli lähes missään) rakennuksissa. Mutta pahimmasta asunnosta lähdettyäni ja sen jälkeen (nyt 2 vuotta) oltuani ulkona niin paljon kuin mahdollista (usein nukunkin ulkona) ovat kaikki nuo kauhistuttavat oireet lähteneet. Esim oireilin jo sähköllekin, mutta en enää. Hajusteyliherkkyys on myös helpottanut huomattavasti. Homeille olen edelleen herkkä, mutta en äärimmäisen..
Asunnostani löytyi silloin joitain tunnistamattomia bakteereita, myös sädesientä, ja lisäksi oli kemikaaleja kuten muovimaton pehmitinaineita ftalaatteja, ja muutamaa hometta. Heitin lähes kaiken tavaran pois, sillä oireilin niistä (ja oireilen edelleen niistä vähistä, jotka ovat varastossa). Olen koittanut puhdistaa kehoani mm ruokavaliolla, vyöhyketerapialla, homeopatialla ja ennenkaikkea raikkalla ilmalla ja ajalla. Jos onnistuisin löytämään homeettoman asunnon, voisin sanoa nyt voivani suht hyvin, sillä kun olen puhtaassa ilmassa elimistöni on oireeton.
Millaisessa talossa asut? Voimia sinulle ja kaikille samanlailla kamppaileville.Väsyttää, mutta pitää odottaa vielä nenähuuhteluveden jäähtymistä. Nukkuu niin yön paremmin ja aamulla oireet painavat vähemmän päälle.
Aika puristuksissa tässä on.
Kävin nyt kuluneena päivänä asioilla ja poikkesin myös luontaistuotekaupassa. Heikotti, sillä en ollut lähtenyt ajoissa ruoan jälkeen liikkeelle. Mutta luontaistuotekaupassa oli tarjolla laimennettua puhdistusjuomaa ja hörppäsin sitä vähän. Eihän se liru mitään auttanut, vaan heikotti edelleen. Noh, huomasin, että kassan vierellä oli tarjolla A. Vogelin Islandica Menthol -karamellejä ja otin niitä pari "nostaakseni vähän verensokeria". Tyhmää vain tässä taudissa, sillä jo parin pastillin jälkeen kummallakin puolella nenää alkoi jomottaa, nenän sisällä siis, eikä olo parantunut yhtään. Mutta koska olin jo sortunut sokeriin, menin vetäisemään päälle vielä hiilihydraatit Mäkkäristä.
Sen perään olenkin nauttinut puolen yön maissa vain mukillisen kuumaa tomaattituoremehua poskionteloiden osoitellessa elonmerkkejä taas.
Tällaista tää - ihan selkeästi syömiseen liittyvää ja täysin epänormaalia aiempaan elämääni liittyen.
Täytyi olla niin, että sain tammikuun puolessa välissä sieni-infektion poskiontelooni paneuduttuani niihin hometesteihin, jonka takia kuun lopussa otetussa kuutamokuvassa ei näkynyt vielä mitään, vaikka painontunnetta ja nuhaa oli jo, ja oireet pahenivat helmi-maaliskuussa tosi paljon, jonka jälkeen tätä sitten olen potenutkin.
Mutta jostain syystä näin on tapahtunut ja se siitä. Onneksi en ole yksin, vaan pimeässä laaksossakin voin turvata Jumalaan. Käy mitä tahansa, minulla on turva Jumalassa. Ilman en kestäisikään - Jumala on minulle hyvä riippuvuus.sanasinko kirjoitti:
Väsyttää, mutta pitää odottaa vielä nenähuuhteluveden jäähtymistä. Nukkuu niin yön paremmin ja aamulla oireet painavat vähemmän päälle.
Aika puristuksissa tässä on.
Kävin nyt kuluneena päivänä asioilla ja poikkesin myös luontaistuotekaupassa. Heikotti, sillä en ollut lähtenyt ajoissa ruoan jälkeen liikkeelle. Mutta luontaistuotekaupassa oli tarjolla laimennettua puhdistusjuomaa ja hörppäsin sitä vähän. Eihän se liru mitään auttanut, vaan heikotti edelleen. Noh, huomasin, että kassan vierellä oli tarjolla A. Vogelin Islandica Menthol -karamellejä ja otin niitä pari "nostaakseni vähän verensokeria". Tyhmää vain tässä taudissa, sillä jo parin pastillin jälkeen kummallakin puolella nenää alkoi jomottaa, nenän sisällä siis, eikä olo parantunut yhtään. Mutta koska olin jo sortunut sokeriin, menin vetäisemään päälle vielä hiilihydraatit Mäkkäristä.
Sen perään olenkin nauttinut puolen yön maissa vain mukillisen kuumaa tomaattituoremehua poskionteloiden osoitellessa elonmerkkejä taas.
Tällaista tää - ihan selkeästi syömiseen liittyvää ja täysin epänormaalia aiempaan elämääni liittyen.
Täytyi olla niin, että sain tammikuun puolessa välissä sieni-infektion poskiontelooni paneuduttuani niihin hometesteihin, jonka takia kuun lopussa otetussa kuutamokuvassa ei näkynyt vielä mitään, vaikka painontunnetta ja nuhaa oli jo, ja oireet pahenivat helmi-maaliskuussa tosi paljon, jonka jälkeen tätä sitten olen potenutkin.
Mutta jostain syystä näin on tapahtunut ja se siitä. Onneksi en ole yksin, vaan pimeässä laaksossakin voin turvata Jumalaan. Käy mitä tahansa, minulla on turva Jumalassa. Ilman en kestäisikään - Jumala on minulle hyvä riippuvuus.Miksi täällä on niin hiljaista eikä kukaan kirjoita mitään?
Yö meni huonosti. Otin kahden maissa nenähuuhtelun ja menin nukkumaan, muttei uni tullutkaan. Erityisesti vasen poskiontelo kuumotti, vasemmassa jalassa ja kädessä oli hermopistoja, ja kun yritin nukkua vasemmalla kyljelläni sydänoireet tuntuivat niin ikäviltä, että oli vaihdettava oikealle kyljelle. Vielä neljän aikaan olin hereillä ja heräsin kurjaan oloon jo ennen seitsemää.- vertii-eetu
sanasinko kirjoitti:
Miksi täällä on niin hiljaista eikä kukaan kirjoita mitään?
Yö meni huonosti. Otin kahden maissa nenähuuhtelun ja menin nukkumaan, muttei uni tullutkaan. Erityisesti vasen poskiontelo kuumotti, vasemmassa jalassa ja kädessä oli hermopistoja, ja kun yritin nukkua vasemmalla kyljelläni sydänoireet tuntuivat niin ikäviltä, että oli vaihdettava oikealle kyljelle. Vielä neljän aikaan olin hereillä ja heräsin kurjaan oloon jo ennen seitsemää.on. Selkäsäryt sitä luokkaa, että pitkällään ja odottelen tkl soittoa.
Rytmihäikät vähän rauhoittaa. Äkkilähtöjä on nyt vaan vältettävä.
Naapurissa rakentavat vesisteella. Onnen peliä miten kenellekin jatkossa käy.
Tässä luettavaa sadesäälle. Syksyn koleaan. Särkyjä ja kipuja säiden mukaan. Perimmäinen syy kuitenkin useimmille meille ns. kosteusvauriomyrkkyihin sairastuneille "on varsin selvää pässinlihaa".
Lainaus alkaa:
"Yleisin ongelma rakennuksissa ovat home-ja kosteusvauriot. Nämä ongelmat vaativat jopa kymmenien suomalaisten hengen, Reijula arvioi".
Lainaus loppu.
Jutussa Sairaalat rapistuvat.
http://www.inspectorsec.fi/docs/leike/HS9.7.2010.pdf
Onhan tuolla paljon hyviä ja ajankohtaisiakin juttuja.
Kannattaa lukea. Ettei totuus unohtuisi. Hengissä vielä. Kaikesta huolimatta. vertii-eetu kirjoitti:
on. Selkäsäryt sitä luokkaa, että pitkällään ja odottelen tkl soittoa.
Rytmihäikät vähän rauhoittaa. Äkkilähtöjä on nyt vaan vältettävä.
Naapurissa rakentavat vesisteella. Onnen peliä miten kenellekin jatkossa käy.
Tässä luettavaa sadesäälle. Syksyn koleaan. Särkyjä ja kipuja säiden mukaan. Perimmäinen syy kuitenkin useimmille meille ns. kosteusvauriomyrkkyihin sairastuneille "on varsin selvää pässinlihaa".
Lainaus alkaa:
"Yleisin ongelma rakennuksissa ovat home-ja kosteusvauriot. Nämä ongelmat vaativat jopa kymmenien suomalaisten hengen, Reijula arvioi".
Lainaus loppu.
Jutussa Sairaalat rapistuvat.
http://www.inspectorsec.fi/docs/leike/HS9.7.2010.pdf
Onhan tuolla paljon hyviä ja ajankohtaisiakin juttuja.
Kannattaa lukea. Ettei totuus unohtuisi. Hengissä vielä. Kaikesta huolimatta.Hurja juttu, meni homelinkkeihin.
- Äijäenergiaa lähetän ;)- vertti-eetu
sanasinko kirjoitti:
Hurja juttu, meni homelinkkeihin.
- Äijäenergiaa lähetän ;)niin tarvitaan.
Kestämistä sinnepäin. - vertti-eetu
vertti-eetu kirjoitti:
niin tarvitaan.
Kestämistä sinnepäin.ns. kosteusvauriomyrkkyihin sairastumisessa. "Raa raa rapsutan". Kuluttaa rutosti
sitä "äijäenergiaakin".
Kertokaa tekin omia kuulumisianne, että olisi jotain luettavaa täällä poiketessaan.
Mitä kuuluu Oliivi, Vertti-Eetu ja muut?Täällä lienee paljon niitäkin, jotka eivät uskalla kertoa mitään, kun pilkka ja herja ovat välillä sellaisia kuin ovat. Sääli kuitenkin, jos sen tähden jättää juttunsa kertomatta. Parempi olisikin, jos oppisi suhteuttamaan nuo herjat jotenkin. Ei siitä ole kauaa, kun ajattelin, että niihin pitäisi suhtautua aivan niin kuin olisi kuollut, jota ei liikuta enää mikään. Kuolleista voidaan puhua hyvää ja pahaa ja se on kuolleille yks halvatun hailee. Jo eläessään voisi yrittää päästä siihen tunnetilaan, ettei välitä, vaan onhan se aika vaikea koulu. Mutta ainakin julkisuudessa elävät ihmiset joutuvat sen opettelemaan tai tulevat hulluiksi.
Säälitti vaan yöllä, kun luin Nataschasta tätä juttua http://www.guardian.co.uk/world/2009/aug/23/kampusch-kidnap-austria . Turpaan on saanut niin paljon elämässään kärsinyt reppanakin. Joukossa on aina häijyjä ja ilkeitä ihmisiä, siitä ei päästä mihinkään.- vertti-eetu
koko ajan tässä olo paranee kun on puhdas asunto ja ns. solumyrkyllisen asunnon otsonoituja tavaroita vähitellen poistetaan ja varastoidaan.
Kovat ovat ns. myrkyt jotka kamoihinkin on tarttunut. Ropassa on vielä ns. myrkkyjä koska olo on välillä sen oloinen. Vaikea sanoa mitä sisältää, vokkia vai ns. solumyrkkyä vai sieniä. Kaikki on mahdollista kun kunnon tutkimuksia ei ole tehty.
Viimeksi kun kävin hierojan epäilemää välilevynpullistumaa näyttämässä sanoi nuori tkl, että otetaan kuvat molemmista nilkoista ja verikokeita jos olisi kihti. Voihan vitsi.
Käveleminen on vaikeaa vasemmalla takajalalla ja hermoja painaa. Tunto on hieman pois säärestä ja pottuvarpaasta. Pöntöllä toisella poskella ja kumartaa ei passaa. Jotain vaivasenluutakin on koska pottuvarvas vääntynyt sisäänpäin ja reunasta arka ja pönköttää oikealle.
Just kun alkaa nuo ns. solumyrkkyjen aiheuttamat tulehdukset jäämään pois kyydistä, niin tällaista pukkaa.
No terveiden on hyvä porskutella. Kuiva kosteusvaurio on vissiin vaarallista. Turhaan niitä pintakosteuksia mittaillaan jos ihmiset ovat sairastelleet ns. kosteusvauriomyrkyllisessä rakennuksessa pitkään.
Pitäisi etsiä mureiinia tjsp.
Etsikää eilinen ESS ja siellä ristiriitaisia juttuja muovimatoista. Vaikka kirjastoista.
Mainitsevat jutussa, että "Myrkkyjä on vaikea tutkia". On varmaan niin että vaikea löytää tjsp. enkä ole sitä koskaan epäillytkää, mutta kyllä on nuo ns. Kosteusvauriomyrkyt helppoa tuntea ropassaan sen me kaikki ns. KOSTEUSVAURIOMYRKYTTYNEET tiedämme.
Viimeisimpiin tiedotteisiin verraten.
Jotain on nyt ihmeellistä. - vertti-eetu
vertti-eetu kirjoitti:
koko ajan tässä olo paranee kun on puhdas asunto ja ns. solumyrkyllisen asunnon otsonoituja tavaroita vähitellen poistetaan ja varastoidaan.
Kovat ovat ns. myrkyt jotka kamoihinkin on tarttunut. Ropassa on vielä ns. myrkkyjä koska olo on välillä sen oloinen. Vaikea sanoa mitä sisältää, vokkia vai ns. solumyrkkyä vai sieniä. Kaikki on mahdollista kun kunnon tutkimuksia ei ole tehty.
Viimeksi kun kävin hierojan epäilemää välilevynpullistumaa näyttämässä sanoi nuori tkl, että otetaan kuvat molemmista nilkoista ja verikokeita jos olisi kihti. Voihan vitsi.
Käveleminen on vaikeaa vasemmalla takajalalla ja hermoja painaa. Tunto on hieman pois säärestä ja pottuvarpaasta. Pöntöllä toisella poskella ja kumartaa ei passaa. Jotain vaivasenluutakin on koska pottuvarvas vääntynyt sisäänpäin ja reunasta arka ja pönköttää oikealle.
Just kun alkaa nuo ns. solumyrkkyjen aiheuttamat tulehdukset jäämään pois kyydistä, niin tällaista pukkaa.
No terveiden on hyvä porskutella. Kuiva kosteusvaurio on vissiin vaarallista. Turhaan niitä pintakosteuksia mittaillaan jos ihmiset ovat sairastelleet ns. kosteusvauriomyrkyllisessä rakennuksessa pitkään.
Pitäisi etsiä mureiinia tjsp.
Etsikää eilinen ESS ja siellä ristiriitaisia juttuja muovimatoista. Vaikka kirjastoista.
Mainitsevat jutussa, että "Myrkkyjä on vaikea tutkia". On varmaan niin että vaikea löytää tjsp. enkä ole sitä koskaan epäillytkää, mutta kyllä on nuo ns. Kosteusvauriomyrkyt helppoa tuntea ropassaan sen me kaikki ns. KOSTEUSVAURIOMYRKYTTYNEET tiedämme.
Viimeisimpiin tiedotteisiin verraten.
Jotain on nyt ihmeellistä." otetaan kuvat molemmista nilkoista". Takoitin jakaterän luista.
Voi olla, että on useampi vika ja aloittivat jalkateristä. Mutta se kihti. Siihen en vielä halua uskoa.
Katellaan.
Kyllä näistä lukemistani jutuista tulee selväksi, että ensin homeille, toksiinimyrkyille tai ns. solumyrkyille sairastuessaan kosteusvaurion takia, tulee herkistyminen ja oireilut sitten jatkossa muille asioille ja aineille.
En ole kuullut tai lukenut, että olisi käynyt toisin päin. Vai onko. Mikäli ei, niin miksi ei? - vertti-eetu
vertti-eetu kirjoitti:
" otetaan kuvat molemmista nilkoista". Takoitin jakaterän luista.
Voi olla, että on useampi vika ja aloittivat jalkateristä. Mutta se kihti. Siihen en vielä halua uskoa.
Katellaan.
Kyllä näistä lukemistani jutuista tulee selväksi, että ensin homeille, toksiinimyrkyille tai ns. solumyrkyille sairastuessaan kosteusvaurion takia, tulee herkistyminen ja oireilut sitten jatkossa muille asioille ja aineille.
En ole kuullut tai lukenut, että olisi käynyt toisin päin. Vai onko. Mikäli ei, niin miksi ei?tulihan se sieltä. Yöllä piilevänä. Pimiässä. Yllättäen.
02 paikkeilla otti vasemmalta puolelta rinnasta ja aamulla veriripulia.
Kyllä täytyy jonku nyt tutkia mitä myrkkyä sisuksiin on jäänyt ja mitä on solumyrkyllisestä asunnosta irtaimiston mukana tullut.
Jos yleensä edes on kenelläkään " oikeita työkaluja" ja vaikka haluja puolueettomaan tutkimiseen.
Rytmihäiriöitä oli myös tuolla "runsasta bakteerikasvua" olevassa asunnossa.
Huomenna on tkl joku puhelin hoitojuttu tai soitto. Menee liian helpoksi tuokin.
Pitää painua pitkälleen ja tuulettaa. Muuta nyt ei voi. Ja toivoa, vaikka se ei viekään asioita eteenpäin.
Kärsivällisesti odotella. Ehkä se olisi parasta nyt. vertti-eetu kirjoitti:
tulihan se sieltä. Yöllä piilevänä. Pimiässä. Yllättäen.
02 paikkeilla otti vasemmalta puolelta rinnasta ja aamulla veriripulia.
Kyllä täytyy jonku nyt tutkia mitä myrkkyä sisuksiin on jäänyt ja mitä on solumyrkyllisestä asunnosta irtaimiston mukana tullut.
Jos yleensä edes on kenelläkään " oikeita työkaluja" ja vaikka haluja puolueettomaan tutkimiseen.
Rytmihäiriöitä oli myös tuolla "runsasta bakteerikasvua" olevassa asunnossa.
Huomenna on tkl joku puhelin hoitojuttu tai soitto. Menee liian helpoksi tuokin.
Pitää painua pitkälleen ja tuulettaa. Muuta nyt ei voi. Ja toivoa, vaikka se ei viekään asioita eteenpäin.
Kärsivällisesti odotella. Ehkä se olisi parasta nyt.Voimia...
En tuputa neuvojani, mutta voi niitä kokeillakin. Neljäs lasillinen ruokasoodavettä solahti alas kurkustani äsken (puoli teelusikallista ruokasoodaa per lasi).
Vielä poskiontelot jykyttää. Nenähuuhtelun kun jaksais.
Eilisillasta lähtien hiilihydraattia 0, sokeria 0. Auttaa päänsärkyyn, vaikka vatsa kurniikin.- vertti-eetu
sanasinko kirjoitti:
Voimia...
En tuputa neuvojani, mutta voi niitä kokeillakin. Neljäs lasillinen ruokasoodavettä solahti alas kurkustani äsken (puoli teelusikallista ruokasoodaa per lasi).
Vielä poskiontelot jykyttää. Nenähuuhtelun kun jaksais.
Eilisillasta lähtien hiilihydraattia 0, sokeria 0. Auttaa päänsärkyyn, vaikka vatsa kurniikin.http://trustbus.weebly.com/1/post/2010/08/my-sweet-home.html
vertti-eetu kirjoitti:
http://trustbus.weebly.com/1/post/2010/08/my-sweet-home.html
Sama suoraan YouTubesta:
HOME SWEET HOME
http://www.youtube.com/watch?v=OYuY98iR02A&feature=player_embedded
*
Juup tattista, aika upea Tomi Vesolan sävellys, sanoitus, sovitus ja esitys vuodelta 2010
(Kuvat Heidi Boström-Vesola [email protected])sanasinko kirjoitti:
Sama suoraan YouTubesta:
HOME SWEET HOME
http://www.youtube.com/watch?v=OYuY98iR02A&feature=player_embedded
*
Juup tattista, aika upea Tomi Vesolan sävellys, sanoitus, sovitus ja esitys vuodelta 2010
(Kuvat Heidi Boström-Vesola [email protected])Meikäkin lopen uupuneena, poissa tolaltaan ja sekaisin - ja vielä linkkien kokoamista yötyönä nukkumisen sijaan (just sen takia, kun on niin poissa tolaltaan ja sekaisin). Painajaismaista on kaikki.
sanasinko kirjoitti:
Meikäkin lopen uupuneena, poissa tolaltaan ja sekaisin - ja vielä linkkien kokoamista yötyönä nukkumisen sijaan (just sen takia, kun on niin poissa tolaltaan ja sekaisin). Painajaismaista on kaikki.
Olen poissa tolaltani, vihainen ja kiukkuinen, nukkunut vain muutaman tunnin - enkä ole kirjoittanut vielä aamusivujanikaan, koska lyö niin läpi ja kuohuu!
Saatte odottaa kuulumisia siihen asti, että rauhoitun taas.
Soitin korvapolillekin jo. Normaalisti en tee mitään ennen aamusivujen kirjoittamista, jos en ole räjähtämispisteessä.
Ajattelin jo, että paljastan parille lääkärille nimimerkkini. Jo riittää hyyssääminen!
"Tajunnanvirtaa tästä hetkestä."
- Ei tarvii kenenkään ainakaan tulla tästä ketjusta nassuttamaan. Sana "tajunnanvirta" on jo itse avauksessa.
On kyllä kaamea nuha ja koko päätä särkee ja sattuu.
Nuha taisi tulla nenähuuhtelusta, vai onko sitä jo muutenkin. Lienee sekoboltsina jo koko rakkine, kunnianarvoisa nuppi siis.
Huomenna on muuten tarjouksessa Lidlin huippuhyvät Floralys-nenukkaliinat, jotka eivät riko sieraimia. Niitä on yhdessä paketissa kymmenen liinaa ja niitä voi ripotella ympäri huushollia. Pitänee ostaa parikin kuluttajapakkausta, jossa on 18 pikku pakettia, kun vaikuttaa niin sitkeältä tää tauti. Sängyn vieressäkin on peräti seitsemän erilaista nenäsumutetta...
Jollain taitaa olla joku krooninen poskiontelontulehdus, mitä arvelette? Vaikuttais ainakin siltä ;)Virtaa, virtaa, tajunnanvirtaa...
Ei voi sanoa enää, että olisi mukava olla. Eilen, kun olin ottanut pyöräni ja aloin polkea ostaria kohti, mieleeni tuli kaikki sairaat ja kipeät ihmiset, että kun sattuu näin ja vielä enemmänkin, kuinka kauhealta se tuntuu.
Eipä noita ajatuksia tule juuri terveenä ajatelleeksi, että kipu voi olla noin kauheaa ja kaikki alkaa käpertyä sen ympärille, että voimat alkavat mennä vain sen kivun sietämiseen.
Mutta päivä jatkui ja ilta vaihtui yöhön... Ei mitään hohdokasta oloa, vaan pelkkää sietämistä ja kestämistä. Palelin myös oltuani niin vähällä ruoalla, potiessani samalla Raynaudin oireyhtymää, että oli pakko kesken kaiken mennä sänkyyn peittojen alle lämmittelemään tarjetakseen tehdä yötoimet.
Millään ei olisi halunnut nousta sieltä peittojen alta enää kylmään vessaan, mutta pakko se oli ja vieläpä kiskaista pusero päältään pois ja pestä kasvot... Ei sitä normaaliverenkiertoinen tajua, kuinka joku voi palella ja olla jäässä, mutta tämä on ollut riesanani jo lapsuudesta lähtien, jolloin sain jopa pahoja paleltumavammoja varpaisiin.
Jostain syystä kuitenkin, huolimatta fyysisistä puutteista, aivotoimintani on ollut aina virkeää ja nytkin viime yönä ennen kolmea keksin nimen kirjalle, jonka näistä asioista voisi kirjoittaa. Harmi vain, että olen niin sairas ja ellen tokenisi, joku muu saisi kirjoittaa. Mutta keksimäni nimi on niin oiva ja tulee suoraan artikkelista, jonka luin. Juttu oli englanniksi ja siinä oli mielenkiintoinen käsite, jonka suomennos pulpahti mieleeni hyvänä nimenä kirjalle. - Ennen kuin menin yöllä nukkumaan, kirjoitin vielä ideani allakkaan, etten vaan unohtaisi sitä.
Sinne muiden asioiden joukkoon se jää nyt sitten kypsymään hitaasti, jos koskaan, ja odottamaan omaa vuoroaan. Ennen sitä tulee kiilaamaan moni muu asia, mikäli henki vain pihisee. Kuinka harmittikaan, että juuri kun ajattelin syksyllä 2007 viimeistellä ensimmäisen käsikirjoitukseni, alkoi jatkuvat asuntoesittelyt ja muutto homeasuntoon alkuvuonna 2008, jonka jälkeen ei ole enää muuta elämää ollutkaan kuin tämä jatkuva homeongelman varjossa eläminen.- vertti-eetu
sanasinko kirjoitti:
Virtaa, virtaa, tajunnanvirtaa...
Ei voi sanoa enää, että olisi mukava olla. Eilen, kun olin ottanut pyöräni ja aloin polkea ostaria kohti, mieleeni tuli kaikki sairaat ja kipeät ihmiset, että kun sattuu näin ja vielä enemmänkin, kuinka kauhealta se tuntuu.
Eipä noita ajatuksia tule juuri terveenä ajatelleeksi, että kipu voi olla noin kauheaa ja kaikki alkaa käpertyä sen ympärille, että voimat alkavat mennä vain sen kivun sietämiseen.
Mutta päivä jatkui ja ilta vaihtui yöhön... Ei mitään hohdokasta oloa, vaan pelkkää sietämistä ja kestämistä. Palelin myös oltuani niin vähällä ruoalla, potiessani samalla Raynaudin oireyhtymää, että oli pakko kesken kaiken mennä sänkyyn peittojen alle lämmittelemään tarjetakseen tehdä yötoimet.
Millään ei olisi halunnut nousta sieltä peittojen alta enää kylmään vessaan, mutta pakko se oli ja vieläpä kiskaista pusero päältään pois ja pestä kasvot... Ei sitä normaaliverenkiertoinen tajua, kuinka joku voi palella ja olla jäässä, mutta tämä on ollut riesanani jo lapsuudesta lähtien, jolloin sain jopa pahoja paleltumavammoja varpaisiin.
Jostain syystä kuitenkin, huolimatta fyysisistä puutteista, aivotoimintani on ollut aina virkeää ja nytkin viime yönä ennen kolmea keksin nimen kirjalle, jonka näistä asioista voisi kirjoittaa. Harmi vain, että olen niin sairas ja ellen tokenisi, joku muu saisi kirjoittaa. Mutta keksimäni nimi on niin oiva ja tulee suoraan artikkelista, jonka luin. Juttu oli englanniksi ja siinä oli mielenkiintoinen käsite, jonka suomennos pulpahti mieleeni hyvänä nimenä kirjalle. - Ennen kuin menin yöllä nukkumaan, kirjoitin vielä ideani allakkaan, etten vaan unohtaisi sitä.
Sinne muiden asioiden joukkoon se jää nyt sitten kypsymään hitaasti, jos koskaan, ja odottamaan omaa vuoroaan. Ennen sitä tulee kiilaamaan moni muu asia, mikäli henki vain pihisee. Kuinka harmittikaan, että juuri kun ajattelin syksyllä 2007 viimeistellä ensimmäisen käsikirjoitukseni, alkoi jatkuvat asuntoesittelyt ja muutto homeasuntoon alkuvuonna 2008, jonka jälkeen ei ole enää muuta elämää ollutkaan kuin tämä jatkuva homeongelman varjossa eläminen.Vointi kohtalainen sisäilmassa vielä jotain häikkää terveysporukkaa odotan tänne jatkotutkimuksiaan tekemään. Ongelmat vanhoilla tutkimusmenetelmillä tutkien ei ole poistanut oireita eikä terveyshaittaa.
Ilmankosteus sisällä on nyt 17 % ja kohtalaisen hyvä tilanne. Väliin lähes oireeton.
Viime pakkaskaudella terveysmies sinne solumyrkkykujalle pyys hankkimaan ilmankostuttajan ja oleskelu niissä tiloissa meni aivan mahdottomaksi.
Kokemuksesta nyt voin ystävällisesti kieltäytyä ilmankostutuslaitteen hankkimisesta tähän nykyiseen tilanteeseeni.
Mureiinit aerolisoituvat vesihöyryyn ja saavat siitä alustan pölyn kanssa ja ilmavirtausten mukaan ne sitten menevät keuhkopussin rakkuloihin jolleivat pysähdy ylempiin hengityselimiin hönkiessämme tätä seosta sisäämme.
Menikö Pekka oikein tuo.
Onko kukaan tutkinut sitä tilannetta jos on ollut kosteusvaurioherkistyminen oireineen kovasti menossa ja sitten on pukattu suoneen sikaflunssa rokotus. Mitenhän tuossa olisi voinut äijälle käydä?
Vai käykö mitenkään. vertti-eetu kirjoitti:
Vointi kohtalainen sisäilmassa vielä jotain häikkää terveysporukkaa odotan tänne jatkotutkimuksiaan tekemään. Ongelmat vanhoilla tutkimusmenetelmillä tutkien ei ole poistanut oireita eikä terveyshaittaa.
Ilmankosteus sisällä on nyt 17 % ja kohtalaisen hyvä tilanne. Väliin lähes oireeton.
Viime pakkaskaudella terveysmies sinne solumyrkkykujalle pyys hankkimaan ilmankostuttajan ja oleskelu niissä tiloissa meni aivan mahdottomaksi.
Kokemuksesta nyt voin ystävällisesti kieltäytyä ilmankostutuslaitteen hankkimisesta tähän nykyiseen tilanteeseeni.
Mureiinit aerolisoituvat vesihöyryyn ja saavat siitä alustan pölyn kanssa ja ilmavirtausten mukaan ne sitten menevät keuhkopussin rakkuloihin jolleivat pysähdy ylempiin hengityselimiin hönkiessämme tätä seosta sisäämme.
Menikö Pekka oikein tuo.
Onko kukaan tutkinut sitä tilannetta jos on ollut kosteusvaurioherkistyminen oireineen kovasti menossa ja sitten on pukattu suoneen sikaflunssa rokotus. Mitenhän tuossa olisi voinut äijälle käydä?
Vai käykö mitenkään.Kauheata lukea jälkikäteen näistä ketjuista, kuinka sairas olen ollut. Tuo kaikki on ollut totta, mitä olen kirjoittanut.
Ja jotkut kehtaavat puhua jostain luulotaudista... Omapa häpeänsä.
Joka totuutta etsii, totuutta löytää. Joka valheessa elää, valheeseen jää.vertti-eetu kirjoitti:
Vointi kohtalainen sisäilmassa vielä jotain häikkää terveysporukkaa odotan tänne jatkotutkimuksiaan tekemään. Ongelmat vanhoilla tutkimusmenetelmillä tutkien ei ole poistanut oireita eikä terveyshaittaa.
Menikö Pekka oikein tuo.
Vai käykö mitenkään."Onko kukaan tutkinut sitä tilannetta jos on ollut kosteusvaurioherkistyminen oireineen kovasti menossa ja sitten on pukattu suoneen sikaflunssa rokotus. Mitenhän tuossa olisi voinut äijälle käydä?
Vai käykö mitenkään."
- Poikani kävi eilen ottamassa influenssapiikin. Itse otin sen jo 9.11. eikä minulle tullut siitä droppieni takia mitään. Mutta viime yönä neljän aikaan poikani tuli valittamaan pahaa oloaan minulle... Olin mennyt kahden aikaan nukkumaan, joten yöunet jäivät hiukka lyhyiksi :(
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337183Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654380Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543452Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4983135Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2942092Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361753Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201671- 911573
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1761472Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151436