Onnela-ravintoloiden asiakaspalvelu

Ei Onnelaan

Piipahdin Kajaanin Onnelassa ke-to yönä 1.-9.2010. Olin sitten ostamassa ensimmäistä juomaa itselleni ja seuralaiselleni yläkerran tanssilattian viereisestä baarista. Tästä alkoikin episodi, jota en kyllä halua kokea uudelleen.

Baarimyyjä sivuutti minut myydessään juomia, vaikka odotin tiskin ääressä, että joku ottaisi tilaukseni. Vierelleni tuli muun muassa miesasiakas, jota innolla palveltiin ja minä vaan odotin. Tässä vaiheessa päätin kiinnittää myyjän huomion itseeni ja laitoin tiskillä ollaan muovitelineessä olleen hintalistan lattialla jalkojeni juureen. Nyt myyjä huomasi minut heti, muttei suostunut myymään, koska olin hänen mukaansa juovuksissa ja aiheutin häiriötä. Hän kehotti minua vaan (kohteliaasti tietenkin) nostamaan telineen takaisin. Sanoin nostavani jos saan tilaukseni tehtyä. Eihän myyjä tietenkään ottanut tilausta, vaan menikin järjerstysmiehen luokse, joka tuli ja vaati minua poistumaan. Olin kuulema häiriöksi ja nimitellyt myyjä huoraksi ym. En koskaan nimittele ketään ihmistä huoraksi tai miksikään muuksikaan.

Tilanne jatkui sitten niin, että paikalle tuli toinenkin järjestysmies, joka alkoi uhkailla, että minut laitetaan rautoihin. Kehotin heitä olemaan koskematta minuun, koska katsoisin olevani oikeutettu puolustautumaan. Minut saateltiin sitten ulko-olvelle ja matkalla myöhemmin tullut järjestysmies uhkaili toistamiseen raudoilla ja maahan painamisella. Ovella oli kuitenkin järjestysmies, joka vaikutti asialliselta ja hänen kanssaan juttelimmekin järjestyksestä yleensä. Kerroin hänelle muun muassa, että olen itse ollut järjestysasioiden kanssa tekemisissä aikaisemmin työssäni ja että voisin hankkia Onnelaan
Kajaaniin asiallisia järjestysmiehiä. Ja loppujen lopuksi poistuinkin ovelta seuralaiseni kanssa. Kokemani kohtelu ravintolassa oli todella nöyryyttää ja epämiellyttävää. Miksi pääsin ravintolaan sisään, kun jo ensimmäistä juomaani ostaessani olinkin jo niin juopunut ja häiriöksi, että minut piti poistaa ravintolasta? Sisääntuloni ja tilausyritykseni välillä oli aikaa noin 10 minuuttia. Missä välissä juovuin liikaa? Onko minun tapaukseni vaan sitä, että otetaan sisäänpääsymaksu ja sitten heti poistetaan raintolasta? Onko tämän Onnela-ravintoloiden ja Sedu Koskisen linja, jota noudatetaan yleisestikin?

Enpä usko, että minä jatkossakaan olen kyllin hyvä Kajaanin Onnelan asiakkaaksi. Kerrottiinhan minulla ravintola-alan ammattilaisten toimesta, että olen häirikkö ja huorittelija. En kuitenkaan pidä itseäni sellaisena, joten minun lieneekin syytä karttaa Onneloita muuallakin Suomssa.

207

12924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jj

      Samaa oon kuullu Kuopiosta...

      • pie_tu

        Onnelassa on ihan jees palvelu, mäki saan ostettua vaikkei oo ikää


      • ircc
        pie_tu kirjoitti:

        Onnelassa on ihan jees palvelu, mäki saan ostettua vaikkei oo ikää

        mäkin saan ostettua Kajaanissa vaikkei oo papereita


      • jatu10

        Miks menit onnelaan?


      • alle 18v itekki
        pie_tu kirjoitti:

        Onnelassa on ihan jees palvelu, mäki saan ostettua vaikkei oo ikää

        ehit juopottelee aikuisenakin.ei sitä alle 18veenä tarvii mennä ravintoloihi hillumaa!


      • Sepi13

        Jutussa kerrotaan ihan oikein ravintoloissa olevista JÄRJESTYKSENVALVOJISTA, mutta kuvassa on kaksi VARTIJAA ja VARTIJOILLA ei ole missään eikä koskaan mitään tekemistä ravintolan järjestyksenpidon kanssa.


      • patuk99
        Sepi13 kirjoitti:

        Jutussa kerrotaan ihan oikein ravintoloissa olevista JÄRJESTYKSENVALVOJISTA, mutta kuvassa on kaksi VARTIJAA ja VARTIJOILLA ei ole missään eikä koskaan mitään tekemistä ravintolan järjestyksenpidon kanssa.

        Ihan totta mitä kerroit vartijoista ja järjestyksenvalvojista. Kajaanin Onnelassakai kai halutaan mennä sieltä missä aita on matalin. Ja sitten likaa lentää monen asiaankuuluttomankin niskaan


      • vain...

        sattunut pitämään lesbopareista?


      • tosi onnela
        ircc kirjoitti:

        mäkin saan ostettua Kajaanissa vaikkei oo papereita

        ..saan ostettua kans, vaik`ei oo rahaa!


      • minna999
        ircc kirjoitti:

        mäkin saan ostettua Kajaanissa vaikkei oo papereita

        kajaani onnela in hyvä mesta, kukaan ei kysy mitään


      • valler66

        peräkamarin pojille:)....ihan sääliksi käy, kun kajaanissa ei oo muutakaan


      • zo_dic
        jatu10 kirjoitti:

        Miks menit onnelaan?

        Nyt tosiaan vituttaa ku menin onnelaa multa hävis 2 kypää tai sit sain väärin takasin


    • fkldöaskfsölf

      No jos sinä itse olet järjestysasioiden kanssa tekemisissä niin olisit pistäny ne poket itse rautoihin.

      • sitä saa mitä tilaa

        laittaessasi hintalistan LATTIALLE jalkojesi juureen! Kuuluuko se sinne? Jos et itse tiedä miten ravintolassa käyttäydytään niin sinun on syytäkin pysyä poissa...


      • Puupääämutiainen

        Mikot ja matsot purkaa omaa paskaelämäänsä asiakkaihin. Se siitä ammattitaidosta, tai taitohan se tuokin on:-)


    • suuta auki

      Eivät ole myyjät ajatustenlukijoita

      • pysy vaan poissa

        vaan otti tiskiltä hintalistan ja laittoi sen lattialle jalkojensa juureen. Tosi fiksu kaveri....


      • BarFly

        myyjien pitäisi olla asiakaspalvelijoita


      • alalla 20

        Jep, ei myyjät todellakaan ajatustenlukijoita, eikä tarvikkaan.
        Vaan heidän ammattiinsa kuuluu asiakaspalvelu!! Kysyä asiakkaalta mitä saisi olla, eikä tumput suorina seisoa ja odottaa. Voisi myyjä katsoa peiliin ja miettiä uutta ammattia jos ei kiinnosta palvella maksavia asiakkaita.


      • Mistä ne voi
        alalla 20 kirjoitti:

        Jep, ei myyjät todellakaan ajatustenlukijoita, eikä tarvikkaan.
        Vaan heidän ammattiinsa kuuluu asiakaspalvelu!! Kysyä asiakkaalta mitä saisi olla, eikä tumput suorina seisoa ja odottaa. Voisi myyjä katsoa peiliin ja miettiä uutta ammattia jos ei kiinnosta palvella maksavia asiakkaita.

        tietää että haluaako asiakas olla rauhassa vai tilata jotain jos asiakas on kaltaisesi urpo joka ei saa suutaan auki?


      • heh__
        Mistä ne voi kirjoitti:

        tietää että haluaako asiakas olla rauhassa vai tilata jotain jos asiakas on kaltaisesi urpo joka ei saa suutaan auki?

        luultavasti myyjällä on ollut muutenkin kädet täynnä myymistä, ja urpo myyjä ei ole pysynyt kärryillä missä järjestyksessä ihmisiä lappaa tiskille. On vain palvellut sitä joka sattuu olemaan lähimpänä.


      • ove11
        Mistä ne voi kirjoitti:

        tietää että haluaako asiakas olla rauhassa vai tilata jotain jos asiakas on kaltaisesi urpo joka ei saa suutaan auki?

        Kunnon baarimyyjä huomaa jokaisen asiakkaan, Kajaanissa taitaa lippalakit olla vaan liian silmillä raflassa


    • BarFly

      Etkö tajua, että Onnelassa asiakas on aina väärässä!!

      • pölöt....

        jotka viskovat hintalistoja lattialle....


      • sd_sd
        pölöt.... kirjoitti:

        jotka viskovat hintalistoja lattialle....

        Jospa toi heittelijä olikin lattialla vaakatasossa ja siksi piti saada se lista sinne:)


      • EGu
        sd_sd kirjoitti:

        Jospa toi heittelijä olikin lattialla vaakatasossa ja siksi piti saada se lista sinne:)

        Ilman muuta pitää saada lista lähemmäs, ja tiskin takaa ei huomaa lattialla lepääjää..


    • Tykkään istua

      Minä puolestaan vierailen vain yksinäisissä ja syrjäisissä paikoissa.

    • virkamies

      tosi törkeetä alkaa haukkua yrittäjää, joka koettaa kahden ketjun puristuksessa tarjota jotain muutakin kuin Rosson pizzaa...

      • just.

        no vähentäis sit ravintoloita, jos niitä ottaa lisää asiakaspalvelun hinnalla...eipä niissä kukaan kauaa kuitenkaan käy jollei kunnon palvelua saa.


    • jaan79

      Ei tollasia pöljiä tarvitakaan ainakaan kajaanis lisää

    • poju...

      ei kannata pilata sitä-------

      • juuhis

        Se on hyvä tuheromesta....tajutonta torttuu, kaikki jakaa


      • poju...
        juuhis kirjoitti:

        Se on hyvä tuheromesta....tajutonta torttuu, kaikki jakaa

        tiukkaa tuheroa saa miten haluaa....ja muutakin...ei pilata sitä:)


    • jaakko60

      Mitäs menit Onnelaan, pentujen kännäilypaikkaan, onhan täällä paljon parempia mestoja, vaikka Balls tai Legenda, jossa ei tarvii odotella, että huomataan.

    • minniss

      Tuli mieleen, että varmaan olit liian vanha tänne Onnelaan, ja siksi sua ei huomattu:)

      • .....

        kännissä niin ei varmaan huomatakaan!


      • jklh

        vaan Onnela onkin helveti joka on siunattu asiakkailla jotka eikvät koskaan pääse mihinkään?


    • tosicool

      Onnela on sikailijoille!!!

      • wiskisieppo....

        jollain muulla tavalla, kuin hintalistoja lattialle heittelemällä. Siitä lähteekin ulos.


    • diehand

      .

      • etukamarista

        Juopporavintola Onnela sopii vain ihmisille, joilla ei ole olemältä mitään hyvää odotettavana... Sääli


    • Kyyn

      Tänkin palstan kirjoituksista näkee, että suomalainen on aina valmis nuolemaan ns. asiakaspalvelijan kenkää. Karu totuushan on, ettei meillä tässä maassa edes ole mitään asiakaspalvelun kulttuuria. Olemmehan täysin itsepalveluyhteiskunta, jossa suostumme maksamaan siitä, että itse palvelemme itseämme.

      • en ymmärrä miksi ihmiset käyttää paikkoja, joissa maksat ja siivoat itse oman pöytäsi...?
        Ei kyll mun juttu ollenkaa.
        ja sit sama ravintolat...etsippä ravintola, jossa saat juomasi pöytään...niitä saa hakea. Joten miksi ei mennä suoraan 4kkkk markettiin ostaa eines lihapiirakka ja vieressä olevaan viinakauppaan kossupullon ostoon ja sit kivaan ulkoilupuistoon mukavien ystävien kanssa.. )

        oletteko muuten huomanneet että siellä missä kkkkmarket- siellä on aina alko....eli mahtaako valtion monopoli yhtiö ALKO olla sympioosissa Keskon kanssa????
        Haiskahtaa hieman...


      • MinäVaanTäällä
        salpiina kirjoitti:

        en ymmärrä miksi ihmiset käyttää paikkoja, joissa maksat ja siivoat itse oman pöytäsi...?
        Ei kyll mun juttu ollenkaa.
        ja sit sama ravintolat...etsippä ravintola, jossa saat juomasi pöytään...niitä saa hakea. Joten miksi ei mennä suoraan 4kkkk markettiin ostaa eines lihapiirakka ja vieressä olevaan viinakauppaan kossupullon ostoon ja sit kivaan ulkoilupuistoon mukavien ystävien kanssa.. )

        oletteko muuten huomanneet että siellä missä kkkkmarket- siellä on aina alko....eli mahtaako valtion monopoli yhtiö ALKO olla sympioosissa Keskon kanssa????
        Haiskahtaa hieman...

        Missä te oikein asutte? Paljonhan noita ravintoloita on missä juoma ruoat tuodaan pöytään.
        Ei tartte ahteriaan nostella :)


      • mestariampuja annie

        Kyllä meillä nyt sattuu olemaan asiakaspalvelukulttuuri. En tiedä minkälaisissa paikoissa sinä käyt, mutta minä käyn sellaisissa paikoissa, joissa saa palvelua. Mainitseppa huviksesi paikkoja, joissa on pelkkä itsepalvelu ja tarkennappa hieman sanomisiasi.


      • salpiina kirjoitti:

        en ymmärrä miksi ihmiset käyttää paikkoja, joissa maksat ja siivoat itse oman pöytäsi...?
        Ei kyll mun juttu ollenkaa.
        ja sit sama ravintolat...etsippä ravintola, jossa saat juomasi pöytään...niitä saa hakea. Joten miksi ei mennä suoraan 4kkkk markettiin ostaa eines lihapiirakka ja vieressä olevaan viinakauppaan kossupullon ostoon ja sit kivaan ulkoilupuistoon mukavien ystävien kanssa.. )

        oletteko muuten huomanneet että siellä missä kkkkmarket- siellä on aina alko....eli mahtaako valtion monopoli yhtiö ALKO olla sympioosissa Keskon kanssa????
        Haiskahtaa hieman...

        Salpiinalle vaan vinkiksi; kannattaisi käydä muissakin kaupoissa kuin K-marketissa niin voi huomata, ettäAlkoja on muidenkin kaupparyhmien tavaratalojen yhteyteen rakennettu. Matkailu avartaa.

        Mutta mennäkseni alkuperäiseen aiheeseen, tuo Onnelan tapaus kajaanissa on todella törkeätä asiakaspalvelua. Ja alaikäisille tarjoilu ei kuulu lainkaan vastuullisen elinkeinoharjoittajan toimenkuvaan. Olisikohan syytä usuttaa alkoholitarkastajat asialle. Ikävä kyllä ne vakituiset tarkastajat ovat kyllä nykyisten ravintoiden henkilökunnan tuntemia virkamiehiä. Eli Alkonkin olisi syytä käyttää huomaamattomampia tarkastajia.


    • masa_111

      Ei kannata tyulla Onnelaan enää...voi sattua nenuun

    • italc

      Kirjotukses on liian pitkä, kukaa ei jaksa lukee

      • lukeminen ja

        ja varsinkin lukemansa ymmärtäminen on kaltaisillesi tampioille ollut aina vaikeaa. Lisäää kaljaa - ööööööö.


    • Juntin vihaaja

      Kajaanihan samoin kuin Kuopiokin on Paska-suomessa! Eihän sieltä voi odottaaakaan muuta kuin junttimaista käytöstä. Paska-suomi ja Suomi yleensä ovat täysin kaksi eri asiaa ja Paskassa ei tunnetusti mitään sivistystä edes ole vaan täynnä noita sisämaan juntteja. Joten mitä opitte? Älkää menkö ollenkaan tuonne junttien maahan, vältytte paljolta.

      • ettetkö

        pitäisi itseäsi erittäin fiksuna ihmisenä.


      • :-)

        ^Ei vittu mikä juntti:DD


    • g5t4wehgt

      seuraavaksi tästä viestistä juottoravintolan henkilökunnalle ja pyydä baarimyyjää ja järjestyksenvalvojaa laittamaan oma vastineensa tänne.

      Näitä juttuja nyt vaan on luettu ja kuultu niin liikkaa. Itsekin kieltämättä olen yhden kirjoittanut ja jälkeenpäin on kyllä tullut todettua, että taisinpa perkules olla melko humalassa silloin.

      Jostain kumman syystä kaikki nämä väärinkohdellut ovat kaikki tekemisissä järjestyksenvalvonta-alan kanssa, vaikka tämäkään aloittaja ei tiedä JV:n oikeuksista ja hätävarjeluoikeudesta selkeästi juuri mitään.

    • siellä viestisi varmaan Luetaan ja arvonsa tuntevat myös ottaa vinkkiä vaarista

      mutta täällä saa vaa ympäripyöreitä vastauksia mielipiteisiin. ja jos jotain ei aihe miellytä niin se haukkuu sut kirjoituksesi takia Lyttyyn koska sattuu vaa olemaan jotenki Vajaa mutta pitää ittiään silti niih Fiksuna.

      P.s ei muute oulun onnelassa ja Cabareessa tommosta oo esiintynny kertaakaa mitä itellä on niissä tullu käytyä ja jos oot vähintään 25 nii kannattaa valita tasokkaampi paikka =o)

      • jossain kajaanissa

        tai muualla landella tuo voi olla myyjien ja pokejen tyyli, että normaaliasiakasta ei kohdella hyvin, erittäin outoa touhua kieltämättä! Stadissa päin saa yleensä mitä tilaa, eli jos käyttäydyt hyvin(kuten sinäkin kertomasi mukaan) niin saat olla ihan rauhassa ongelmitta, noin niinkun yleensäkin baareissa jne.. Mutta sitten kun aletaan leikkimään euroopan omistajaa niin yleensä lähdetäänkin lanssilla sinne mistä ollaan tultukin! Törkeetä touhua sielläpäin jos kertomasi oli totta, en kyllä itseasiassa epäile kertomaasi ollenkaan, sopii hyvin pienen paikkakunnan kuvioihin tollanen!

        Yhden asian olen stadissa huomannut. Ei pahalla kaikkia pohjosenpoikia kohtaan mutta tiettyihin mestoihin ei kannata tulla takkiauki esittämään jotain kovaa rikollista, koska tietyissä paikoissa on sellaisia itse, dealereita ja muita jotka ei katsele moista pelleilyä hetkeäkään! Siinä on sitten turha ihmetellä jos on nappiotsassa tai puukko perseessä...!


        Myös jotkut NBK kaverit käyvät tietyissä baareissa, heille ei kannata sitten käydä lässyttämään yhtään mitään mistään ylipäätään, siinäkin voi käydä hassusti!;-)


      • sössönsöö
        jossain kajaanissa kirjoitti:

        tai muualla landella tuo voi olla myyjien ja pokejen tyyli, että normaaliasiakasta ei kohdella hyvin, erittäin outoa touhua kieltämättä! Stadissa päin saa yleensä mitä tilaa, eli jos käyttäydyt hyvin(kuten sinäkin kertomasi mukaan) niin saat olla ihan rauhassa ongelmitta, noin niinkun yleensäkin baareissa jne.. Mutta sitten kun aletaan leikkimään euroopan omistajaa niin yleensä lähdetäänkin lanssilla sinne mistä ollaan tultukin! Törkeetä touhua sielläpäin jos kertomasi oli totta, en kyllä itseasiassa epäile kertomaasi ollenkaan, sopii hyvin pienen paikkakunnan kuvioihin tollanen!

        Yhden asian olen stadissa huomannut. Ei pahalla kaikkia pohjosenpoikia kohtaan mutta tiettyihin mestoihin ei kannata tulla takkiauki esittämään jotain kovaa rikollista, koska tietyissä paikoissa on sellaisia itse, dealereita ja muita jotka ei katsele moista pelleilyä hetkeäkään! Siinä on sitten turha ihmetellä jos on nappiotsassa tai puukko perseessä...!


        Myös jotkut NBK kaverit käyvät tietyissä baareissa, heille ei kannata sitten käydä lässyttämään yhtään mitään mistään ylipäätään, siinäkin voi käydä hassusti!;-)

        kuka on puhunu rikollisista yhtään mitään??? taidat itse olla aika kova jätkä :D


      • Varsinaisia
        jossain kajaanissa kirjoitti:

        tai muualla landella tuo voi olla myyjien ja pokejen tyyli, että normaaliasiakasta ei kohdella hyvin, erittäin outoa touhua kieltämättä! Stadissa päin saa yleensä mitä tilaa, eli jos käyttäydyt hyvin(kuten sinäkin kertomasi mukaan) niin saat olla ihan rauhassa ongelmitta, noin niinkun yleensäkin baareissa jne.. Mutta sitten kun aletaan leikkimään euroopan omistajaa niin yleensä lähdetäänkin lanssilla sinne mistä ollaan tultukin! Törkeetä touhua sielläpäin jos kertomasi oli totta, en kyllä itseasiassa epäile kertomaasi ollenkaan, sopii hyvin pienen paikkakunnan kuvioihin tollanen!

        Yhden asian olen stadissa huomannut. Ei pahalla kaikkia pohjosenpoikia kohtaan mutta tiettyihin mestoihin ei kannata tulla takkiauki esittämään jotain kovaa rikollista, koska tietyissä paikoissa on sellaisia itse, dealereita ja muita jotka ei katsele moista pelleilyä hetkeäkään! Siinä on sitten turha ihmetellä jos on nappiotsassa tai puukko perseessä...!


        Myös jotkut NBK kaverit käyvät tietyissä baareissa, heille ei kannata sitten käydä lässyttämään yhtään mitään mistään ylipäätään, siinäkin voi käydä hassusti!;-)

        paskahousuja koko sakki. Kova uho on päällä mutta tosipaikassa kastuu housujen etumus. Aika noloa.


      • Tulehan todistamaan
        Varsinaisia kirjoitti:

        paskahousuja koko sakki. Kova uho on päällä mutta tosipaikassa kastuu housujen etumus. Aika noloa.

        Kerrohan mihin aikaan olet tulossa. Gentlemans Club voi olla vakio veikkaus, mistä löytyy liivimiehet. Laita yhteystietoa niin lähdetään katselemaan kun kastelet heidän etumukset.


      • juNtti20
        jossain kajaanissa kirjoitti:

        tai muualla landella tuo voi olla myyjien ja pokejen tyyli, että normaaliasiakasta ei kohdella hyvin, erittäin outoa touhua kieltämättä! Stadissa päin saa yleensä mitä tilaa, eli jos käyttäydyt hyvin(kuten sinäkin kertomasi mukaan) niin saat olla ihan rauhassa ongelmitta, noin niinkun yleensäkin baareissa jne.. Mutta sitten kun aletaan leikkimään euroopan omistajaa niin yleensä lähdetäänkin lanssilla sinne mistä ollaan tultukin! Törkeetä touhua sielläpäin jos kertomasi oli totta, en kyllä itseasiassa epäile kertomaasi ollenkaan, sopii hyvin pienen paikkakunnan kuvioihin tollanen!

        Yhden asian olen stadissa huomannut. Ei pahalla kaikkia pohjosenpoikia kohtaan mutta tiettyihin mestoihin ei kannata tulla takkiauki esittämään jotain kovaa rikollista, koska tietyissä paikoissa on sellaisia itse, dealereita ja muita jotka ei katsele moista pelleilyä hetkeäkään! Siinä on sitten turha ihmetellä jos on nappiotsassa tai puukko perseessä...!


        Myös jotkut NBK kaverit käyvät tietyissä baareissa, heille ei kannata sitten käydä lässyttämään yhtään mitään mistään ylipäätään, siinäkin voi käydä hassusti!;-)

        mieluummin pohjosen juntti ku etelän pelle! ;D


      • zamppa63
        Tulehan todistamaan kirjoitti:

        Kerrohan mihin aikaan olet tulossa. Gentlemans Club voi olla vakio veikkaus, mistä löytyy liivimiehet. Laita yhteystietoa niin lähdetään katselemaan kun kastelet heidän etumukset.

        Kaiiki liivimiehet on täyspellejä! (jotain savolaisia urpoja)


      • Vai että
        jossain kajaanissa kirjoitti:

        tai muualla landella tuo voi olla myyjien ja pokejen tyyli, että normaaliasiakasta ei kohdella hyvin, erittäin outoa touhua kieltämättä! Stadissa päin saa yleensä mitä tilaa, eli jos käyttäydyt hyvin(kuten sinäkin kertomasi mukaan) niin saat olla ihan rauhassa ongelmitta, noin niinkun yleensäkin baareissa jne.. Mutta sitten kun aletaan leikkimään euroopan omistajaa niin yleensä lähdetäänkin lanssilla sinne mistä ollaan tultukin! Törkeetä touhua sielläpäin jos kertomasi oli totta, en kyllä itseasiassa epäile kertomaasi ollenkaan, sopii hyvin pienen paikkakunnan kuvioihin tollanen!

        Yhden asian olen stadissa huomannut. Ei pahalla kaikkia pohjosenpoikia kohtaan mutta tiettyihin mestoihin ei kannata tulla takkiauki esittämään jotain kovaa rikollista, koska tietyissä paikoissa on sellaisia itse, dealereita ja muita jotka ei katsele moista pelleilyä hetkeäkään! Siinä on sitten turha ihmetellä jos on nappiotsassa tai puukko perseessä...!


        Myös jotkut NBK kaverit käyvät tietyissä baareissa, heille ei kannata sitten käydä lässyttämään yhtään mitään mistään ylipäätään, siinäkin voi käydä hassusti!;-)

        on oikein dealereita, nyt pelottaa. Vittu mikä urpo.


    • bar domino r.i.p

      Ravintolahan saa valita asiakkaansa. Tuo hintalistatemppu oli turha ja henkilökunta sai oikeutuksen ravintolasta poistamiseen. Olet nähtävästi melko nuori tyyppi, kun sorrut moiseen kikkailuun ja portsareita nyt aina kannattaa mennä neuvomaan... :) Ei tuo onnela lie Kajaanin ainoa ravintola, joten oven kautta ulos ja seuraavaan, jos palvelu ei pelaa!

      • JJ

        on surkein mitä voi olla! On oma kohtaisia kokemuksia ihan tarpeeksi ja aika harvalla on kyseisestä paikasta hyvää sanottavaa... Mutta onneksi sinne ei tosiaan ole pakko mennä! :D Kävin juuri viime vloppuna lähes vuoden tauon jälkeen, ja kyllä yhtä surkea paikka kuin ennenkin.. Juomaa joutuu tosiaan odottamaan lähes tunnin jollet ole tuttuja baarimikkojen kanssa, lipunmyyjänä toimi erittäin tökerö korkeintaan 18 kesäinen pissis, jolle ei kukaan vissiin maininnut käytöstavoista..Erehdyin vahingossa tarjoamaan silveriä, koska lähes joka kerta sillä saa alennuksen jollei erikseen mainita, kyseinen lipunmyyjä totesi vaan että turhaan sitä siihen tarjoot, et sää siitä mitään hyödy! Yritin kohteliaasti kysyä, että jaa miksen, onko tänään joku erikoisilta, eikun muija piipittää että noh kun mää sanon niin! Onneksi toiselle JV:sta oli käytöstapoja ja kohteliaasti selitti, että miksi ei tänään kelpaa :) Sanonpahan vaan, että haista vittu sedu ketjuinesi!


      • Mimelimuu

        innoituksen asiasi kertomiselle tämän päiväisestä iltapäivälehdessä olleesta uutisesta nuoresta kiltistä pojasta, joka viattomana joutui vartijoiden kaltoin kohtelemaksi pari vuotta sitten Keravan juna-asemalla, tekemättä itse tietenkään yhtään mitään väärää.. Koska vartijathan tietenkin nyt vaan huvikseen raudoittavat ihmisä juna-asemilla, kun niillähän ei ole tietenkään muutakaan tekemistä.. eiks vaan?


        Sitä saa mitä tilaa... Ei järjestyksenvalvojat ja poliisit huvikseen ihmisiä kiusaa, eikä ainakaan mulla ole koskaan ollut mitään ongelmia kyseisten ammattien edustajien kanssa.


      • naapurin sälli
        Mimelimuu kirjoitti:

        innoituksen asiasi kertomiselle tämän päiväisestä iltapäivälehdessä olleesta uutisesta nuoresta kiltistä pojasta, joka viattomana joutui vartijoiden kaltoin kohtelemaksi pari vuotta sitten Keravan juna-asemalla, tekemättä itse tietenkään yhtään mitään väärää.. Koska vartijathan tietenkin nyt vaan huvikseen raudoittavat ihmisä juna-asemilla, kun niillähän ei ole tietenkään muutakaan tekemistä.. eiks vaan?


        Sitä saa mitä tilaa... Ei järjestyksenvalvojat ja poliisit huvikseen ihmisiä kiusaa, eikä ainakaan mulla ole koskaan ollut mitään ongelmia kyseisten ammattien edustajien kanssa.

        Joskus opiskeluaikoina naapurissa asui kaveri joka teki myös portsarihommia. Vähän oli saattanut jotain nappejakin ottaa bodausharrastuksessa.

        Viikonlopun vapaailtoina lähti sitten ravintoloihin haastamaan riitaa, huono-onninen vastapuoli sai sitten portsareilta turpiinsa kun tuo naapurini oli vaikkapa tönäissyt ensin nurin.

        Muilta olen kuullut ettei ole ihan ainutkertainen tapaus, piireissä varsin yleinen nappien vetäminen aiheuttaa agressiota jota pitää sitten purkaa 'huvikseen'.

        Itselläni toki ei koskaan ollut tuon kaverin kanssa mitään ongelmaa, päinvastoin, mutta sivullisten kohtalo näytti aika hurjalta.


      • olikhujgfrjhgf
        Mimelimuu kirjoitti:

        innoituksen asiasi kertomiselle tämän päiväisestä iltapäivälehdessä olleesta uutisesta nuoresta kiltistä pojasta, joka viattomana joutui vartijoiden kaltoin kohtelemaksi pari vuotta sitten Keravan juna-asemalla, tekemättä itse tietenkään yhtään mitään väärää.. Koska vartijathan tietenkin nyt vaan huvikseen raudoittavat ihmisä juna-asemilla, kun niillähän ei ole tietenkään muutakaan tekemistä.. eiks vaan?


        Sitä saa mitä tilaa... Ei järjestyksenvalvojat ja poliisit huvikseen ihmisiä kiusaa, eikä ainakaan mulla ole koskaan ollut mitään ongelmia kyseisten ammattien edustajien kanssa.

        Niih, eihän ne koskaan ketään kiusaa tai hakkaa huvikseen koska juuri sinulle ei ole sellaista sattunut.. Vitun mahtava logiikka. Samanlaisia sekopäitä ne on nämä ravintoloiden seisoskelijat kuin kadulla kulkijatkin.


    • Harvoin näin käy

      Kehotin heitä olemaan koskematta minuun, koska katsoisin olevani oikeutettu puolustautumaan. Pakko koskea jos ei suosiolla poistu.

      Tässä vaiheessa päätin kiinnittää myyjän huomion itseeni ja laitoin tiskillä ollaan muovitelineessä olleen hintalistan lattialla jalkojeni juureen. Fiksuna ihmisenä varmaan olisit toiminut toisin ja eihän tässä ole kuin humalaisen näkökulma. Pitäisi saada kyseisen ravintolan mielipide oikeusturvankin takia.

      • Onnela ei oo mun

        Yx kaveri kirjoitti Onnelan nettisivulle palautteen, mutta se deletoitiin melkein heti....et silleen siitä raflan näkemyksestä:)


    • neropatti88..

      Tuttua touhua itsellekkin. Omalla paikkakunnalla aikoinaan oli sellainen asshole järjestys mies "sai jo potkut" oli todella epäoikeudenmukainen päästi sisään ketä päästi ja keksi muille jotain verukkeita miksi ei päästänyt.

      Kerran pitkitti minun porttikieltoakin ilman syytä. Soitin siitä paikan johtajalle joka sitten peru sen. Tästähän se portsari ei tykännyt. Keksi aina milloin oli väärät vaatteet ja milloin oli NS liaan humalassa mutta sisään ei päästänyt. Johtajalle soittelin taas ja kuulut että muutkin oli valittanut tästä kaverista.

      Muistaakseni tämä kyseinen portsari oli vahingoittanut jotain asiakasta jonka jälkeen sai lopulta potkut. Nykyään paikan meininki on parantunut paljon ainakin henkilökunnan puolelta. Kohtelu on sama kaikille ja jokainen otetaan vastaan samalla tavalla ja häädetään silloin kun on tarves.

      • Oksettaa

        Kävin itse tuossa oulun onnelassa keväällä, joka nykyisin on nimeltään Apollo.
        Olin siinä tupakalla tupakkakopissa ja muutaman ottaneena. Oman arvion mukaan noin 0.5-1.0 promillen huppelissa ja mielestäni hyvällä tuulella ja rauhallinen kuten yleensä olen.
        Eräs nainen ei sitten vain tykännyt olemuksestani ja käveli suoraan pahki ja vielä löi minua kasvoihin. Otin naista kädestä kiinni ja sanoin, että anna olla viimeinen kerta kun lyöt vastaantulijaa varoittamatta....ja mitäs sitten tapahtui! Nainen meni vinkumaan turvamiehelle, joka välittömästi heitti minut pihalle ja narikasta vielä antoivat minulle oman takkini lisäksi, jonkun toisen asiakkaan takin kaikkine sisältöineen.
        En saanut palauttaa takkia vaan minut väkisin ajettiin pois, eikä paikalla käynyt poliisikaan reagoinut asiaan muuten kuin syyttämällä minua, enkä näin ollen saanut mitään mahdollisuuttakaan kertoa asian todellista tapahtumakulkua.

        Tämä ja useat muut tapahtumat oulussa ovat saaneet minut vain vakuuttumaan siitä, että oulussa asuu varmaankin suomen ylpeintä apinakansaa, enkä halua enää olla tekemisissä juuri kenenkään kanssa.
        Naiset vedättävät miehiä sen kun kerkeävät ja useille miehille kaikki...siis aivan kaikki menee läpi !
        Jos nainen valehtelee miehelle esim. jostais toisesta miehestä on useat oulun miehet valmiita heti vetämään tätä jätkää turpaan edes kysymättä mitä hän on tehnyt.

        Toinen suuri asia wild cityssä (oulu) tai mielestäni enemmänkin junttien tuppukylässä on huumeiden ja viinan (liika) käyttö..Oulussa viikonloppuisen varmaankin 30-40% ihmisistä on aineissa, lääkkeissä tai änkyräkännissä ja oulu onkin nopeasti muuttunut hyvin vaaralliseksi paikaksi liikkua.

        Ravintoloiden vessassa naiset kilvan haukkuvat toisiaan ja usein olen kuullut (varmuudella tiedän) kuinka monet naiset jakavat tavaraansa ravintoloiden vessoissa lähes kenelle tahansa vastaantulevalle miehelle.
        Eräs ulkomaalainen ystäväni kertoi, että internetissä ja maailmalla suomi on tunnettu helpoista naisista, jotka huoraavat ja ovat kuin täysiä lutkia ja tämä on siis tiedossa oleva asia ulkomailla.

        Että semmosta menoa....hyvät viikonloput


      • Oksettaa
        Oksettaa kirjoitti:

        Kävin itse tuossa oulun onnelassa keväällä, joka nykyisin on nimeltään Apollo.
        Olin siinä tupakalla tupakkakopissa ja muutaman ottaneena. Oman arvion mukaan noin 0.5-1.0 promillen huppelissa ja mielestäni hyvällä tuulella ja rauhallinen kuten yleensä olen.
        Eräs nainen ei sitten vain tykännyt olemuksestani ja käveli suoraan pahki ja vielä löi minua kasvoihin. Otin naista kädestä kiinni ja sanoin, että anna olla viimeinen kerta kun lyöt vastaantulijaa varoittamatta....ja mitäs sitten tapahtui! Nainen meni vinkumaan turvamiehelle, joka välittömästi heitti minut pihalle ja narikasta vielä antoivat minulle oman takkini lisäksi, jonkun toisen asiakkaan takin kaikkine sisältöineen.
        En saanut palauttaa takkia vaan minut väkisin ajettiin pois, eikä paikalla käynyt poliisikaan reagoinut asiaan muuten kuin syyttämällä minua, enkä näin ollen saanut mitään mahdollisuuttakaan kertoa asian todellista tapahtumakulkua.

        Tämä ja useat muut tapahtumat oulussa ovat saaneet minut vain vakuuttumaan siitä, että oulussa asuu varmaankin suomen ylpeintä apinakansaa, enkä halua enää olla tekemisissä juuri kenenkään kanssa.
        Naiset vedättävät miehiä sen kun kerkeävät ja useille miehille kaikki...siis aivan kaikki menee läpi !
        Jos nainen valehtelee miehelle esim. jostais toisesta miehestä on useat oulun miehet valmiita heti vetämään tätä jätkää turpaan edes kysymättä mitä hän on tehnyt.

        Toinen suuri asia wild cityssä (oulu) tai mielestäni enemmänkin junttien tuppukylässä on huumeiden ja viinan (liika) käyttö..Oulussa viikonloppuisen varmaankin 30-40% ihmisistä on aineissa, lääkkeissä tai änkyräkännissä ja oulu onkin nopeasti muuttunut hyvin vaaralliseksi paikaksi liikkua.

        Ravintoloiden vessassa naiset kilvan haukkuvat toisiaan ja usein olen kuullut (varmuudella tiedän) kuinka monet naiset jakavat tavaraansa ravintoloiden vessoissa lähes kenelle tahansa vastaantulevalle miehelle.
        Eräs ulkomaalainen ystäväni kertoi, että internetissä ja maailmalla suomi on tunnettu helpoista naisista, jotka huoraavat ja ovat kuin täysiä lutkia ja tämä on siis tiedossa oleva asia ulkomailla.

        Että semmosta menoa....hyvät viikonloput

        Sorry..eihän se onnela ollutkaan vaan sedun toinen mesta...Mikä lie oli se nimi silloin, mutta nykyään Apollo


      • ex-jiivee

        Naurattaa kun sanovat porttikielto. Porttikielto ei voi antaa kenellekään. Baarit ovat julkisia paikkoja ja sinne on oikeus mennä. Eri asia on tietysti jos poke ovella keksii jonkin tekosyyn esim. liika humala tai huono käytös. Niitähän voi kehitellä vaikka vuoden jokaiselle päivälle mutta varsinaista porttikielto ei kukaan poke voi kenellekään antaa. Eli jos jostain syystä sinut poistetaan ravintolasta ja annetaan "porttikielto", voit mennä seuraavana päivänä ihan huoletta sisään. Varsinkin jos ei ole promilleja veressä, niin on aivan täydet oikeudet päästä sisään. Laki ei tunne porttikieltoa.


      • juNtti20
        Oksettaa kirjoitti:

        Kävin itse tuossa oulun onnelassa keväällä, joka nykyisin on nimeltään Apollo.
        Olin siinä tupakalla tupakkakopissa ja muutaman ottaneena. Oman arvion mukaan noin 0.5-1.0 promillen huppelissa ja mielestäni hyvällä tuulella ja rauhallinen kuten yleensä olen.
        Eräs nainen ei sitten vain tykännyt olemuksestani ja käveli suoraan pahki ja vielä löi minua kasvoihin. Otin naista kädestä kiinni ja sanoin, että anna olla viimeinen kerta kun lyöt vastaantulijaa varoittamatta....ja mitäs sitten tapahtui! Nainen meni vinkumaan turvamiehelle, joka välittömästi heitti minut pihalle ja narikasta vielä antoivat minulle oman takkini lisäksi, jonkun toisen asiakkaan takin kaikkine sisältöineen.
        En saanut palauttaa takkia vaan minut väkisin ajettiin pois, eikä paikalla käynyt poliisikaan reagoinut asiaan muuten kuin syyttämällä minua, enkä näin ollen saanut mitään mahdollisuuttakaan kertoa asian todellista tapahtumakulkua.

        Tämä ja useat muut tapahtumat oulussa ovat saaneet minut vain vakuuttumaan siitä, että oulussa asuu varmaankin suomen ylpeintä apinakansaa, enkä halua enää olla tekemisissä juuri kenenkään kanssa.
        Naiset vedättävät miehiä sen kun kerkeävät ja useille miehille kaikki...siis aivan kaikki menee läpi !
        Jos nainen valehtelee miehelle esim. jostais toisesta miehestä on useat oulun miehet valmiita heti vetämään tätä jätkää turpaan edes kysymättä mitä hän on tehnyt.

        Toinen suuri asia wild cityssä (oulu) tai mielestäni enemmänkin junttien tuppukylässä on huumeiden ja viinan (liika) käyttö..Oulussa viikonloppuisen varmaankin 30-40% ihmisistä on aineissa, lääkkeissä tai änkyräkännissä ja oulu onkin nopeasti muuttunut hyvin vaaralliseksi paikaksi liikkua.

        Ravintoloiden vessassa naiset kilvan haukkuvat toisiaan ja usein olen kuullut (varmuudella tiedän) kuinka monet naiset jakavat tavaraansa ravintoloiden vessoissa lähes kenelle tahansa vastaantulevalle miehelle.
        Eräs ulkomaalainen ystäväni kertoi, että internetissä ja maailmalla suomi on tunnettu helpoista naisista, jotka huoraavat ja ovat kuin täysiä lutkia ja tämä on siis tiedossa oleva asia ulkomailla.

        Että semmosta menoa....hyvät viikonloput

        liekö olen väärällä paikkakunnalla, jos oululaiset naiset/tytöt huitovat ilman syytä ja panevat vessassa minkä kerkeävät. en myöskään käytä huumeita, ainoastaan tupakkaa ja kohtuullisin määrin alkoholia. sinuna en yleistäisi...ja ei, tämä ei ole mitään uhkailua, en laita porukkaa perääsi.


    • valtteri69

      Itsekkin kerran tampereen emmassa täysin selvinpäin odottelin tiskillä seteli kädessä, kaikkia muita palveltiin ensin, ja kun muille oli myyty niin silloinkaan myyjä ei edes vilkaissut minuun päin. Aikani siinä sitten yskittyäni ja seteliä heiluteltuani kysyin myyjältä hieman ärtyisästi että onko täällä jokin naamaraja, kun en saa palvelua vaikka selvästi näet minut kokoajan? No siitähän baarimikko repi perseensä ja uhkasi heittää pihalle! Siis mitä vittua????? On muissakin baareissa ollut samanlaista meininkiä.

    • piff!

      Oikea osoite tälle valitukselle on ravintola.

      Muuten, "olen itsekin.." on ehkä kuivin, surkein esitys ikinä. Olen minäkin tietoinen it-asioista, mutta en lähde meidän firman it-tukea neuvomaan.

      • ............

        muualle nussimaann pilkkuja, oikeastaan et osaa edes sitäkään. Myös oma lyhyt tekstisi on väärällään kielioppivirheitä.


      • saman jutun..

        Että myyjillä on joku alemmuskompleksi ja ne purkaa kiukkuaan asiakkaisiin. Kyllähän se tiedetään, että ei ole kivaa siellä kantaa kaljaa juopoille huonolla palkalla, mutta vaihtais vittu alaa jos ei homma nappaa, ei siellä kenenkään ole varmaan pakko olla! Ei sovi asiakaspalveluammattiin moiset kusipäät!

        Jos siitä myyjä vetää herneen nenään kun asiakas tulee tiskille ostamaan tuopin niin huh huh! Siitä kannattaa valittaa tietysti omistajalle niin loppuu se pelleily!

        Ja poket nyt esittää jotain kovaakaveria jokapaikassa, ja ok.. kyllähän se tapella yleensä osaakin mutta turha siinä on sit itkeä taas kokokansan voimin kun joskus on jollain pokella veitsi kurkussa tai nappiotsassa tms... En yhtään ihmettelesi jos jollain naksahtaa niiden kanssa, kun ne (suurinosa) on aina kiusaamassa asiakkaita jne... Ihmeellistä vittuilua aina tietyissä paikoissa... Jossain paikoissa on kyllä ihan jees poket jotka puuttuu asioihin vasta sitten kun joku oikeesti riehuu tai yrittää AIVAN VITUN kännissä sisään, sen ymmärrän kyllä.. Mutta näitä "virkaintosia" pellejä en ymmärrä!

        Niin ja muuten kaikille tiedoksi: ne poket käyvät sitten sellainen about 60 TUNTIA kestävän "koulutuksen" eli ei ne mitään vitun poliiseja ole vaikka sellaista leikkivätkin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • onniponnimonnisonni

      Tasan yhden kerran olen käynyt Onnelassa, pohjina oli muutama lonkero joten olin tuskin edes pikkuhiprakassa. Sisään tietysti pääsin mutta alle vartissa minua pyydettiin poistumaan koska aiheutin yleistä pahennusta, vaikka olin vain jutustellut kavereiden kanssa pöydässä, henkilökunta ei kuunnellut lainkaan mitä minulla oli sanottavana vaan ottivat molemmista käsistä kiinni ja taluttivat ulos.. Näin Helsingissä.

    • baarikokemusta

      Aika monessa paikassa poket on täysdorkia, pieniä ihmisiä joille vallan ja väkivallan käyttö on tarpeen oman pienuutensa peittämiseksi. Sehän ei ole AMMATTIMAISTA järjestyksen pitoa.

      Itse olen joutunut eräässä tamperelaisessa, keskustassa olevassa englantilaistyyppisessä(vai oliko se lontoo-tyyppinen...?) yökerhossa järjestysmiesten pahoinpitelemäksi. Olin silloin liian kännissä(myöskään ymmärtääkseni soittamaan paikalle poliisit), minut kuitenkin sisäänpääsymaksun jälkeen päästettiin sisään, ja minulle anniskeltiin. Olin kuitenkin liian örvellyskännissä rulettipöydän ääreen, minkä seurauksesta pöydän hoitaja pyysi järjestysmiehet paikalle. Kun en nyt ihan heti suostunut poistumaan minut painettiin kahden sian voimin maahan. Verinirhaumia löytyi aamulla naamasta ja mustelmia jaloista. Ostamani olut, siitä olin ehtinyt juoda noin puolet. Henkilökunta rikkoi siis anniskelulakia anniskellessaan päihtyneelle, ja portsarit laiminlöivät tehtäviään päästämällä minut sisään. Sen päälle MINUT päätettiin pahoinpidellä. Onhan tuolla sen jälkeenkin pitänyt käydä huoraamassa(myönnetään..), koska paikka on iskuravintolan maineessa..;) Toinen legenda paikka on entisen Hällän lähellä oleva, ale-juomia halvalla myyvä baari. Siellä olen monen nähnyt joutuvan täysin aiheettomasti pahoinpidellyksi. Ja olen kuullut juttuja kavereiltani, että hekin ovat joutuneet pahoinpidellyiksi. Ja poliisin olen nähnyt kuulustelevan ovella kovin vaivaantuneen oloista pokea..:)

      • T/Juomari

        Tää on niin yleinen ns oikeudenkäynti selitys:D Kaunisteltu ja jus sun mukaan menny stoori, aina välillä voi henkilökunnalla käydä ohilyöntejä mutta kyllä syy on 99% tapauksissa asiakkaassa;) Ja kaikille jotka luulee mun olevan tuomari tai poke niin sanon että olen vaan ihan perus retku:D rehellinen vaa sellanen..


      • .

        rappuset alas portsarien toimesta, siinä oli joku hässäkkä johon kaveri oli mennyt väliin selvittelemään, ja samantien poke oli ottanut niskaperseotteen ja paiskannut rappusista alas asti.. Naama oli kaverilla aika pahassa kunnossa, mutta ei raukka uskaltanut tehdä mitään ilmoitusta. Itse olisin tehnyt rikosilmoituksen ja/tai käynyt kotona ja tullut takaisin ampumaan tai puukottaman kyseisen apinan.


      • tuomari#1
        T/Juomari kirjoitti:

        Tää on niin yleinen ns oikeudenkäynti selitys:D Kaunisteltu ja jus sun mukaan menny stoori, aina välillä voi henkilökunnalla käydä ohilyöntejä mutta kyllä syy on 99% tapauksissa asiakkaassa;) Ja kaikille jotka luulee mun olevan tuomari tai poke niin sanon että olen vaan ihan perus retku:D rehellinen vaa sellanen..

        perusretku, rehellinen vaa sellanen.... valitettavasti vaan retku joka ei asiasta oikeesti voi mitään tietää koska ei ole ollut paikalla....


    • on-on

      Kuopion Onnela oli aikaisemmin Sedun omistama Sawo. Siellä oli samat tyypit töissä, kuin nykyisin Onnelassakin. Ja todellakin sain niin törkeetä "palvelua" aina tältä samalta baari-irmalta. Sieltä vedettiin palveltavaksi mun ohitseni joka kerta jotain komeita kolleja, ja kun minä satuin edustamaan samaa sukupuolta kuin tämä tätykkä, niin minuahan kohdeltiin kuin ..noh. Asiakasta. Nää kollit sai kyllä sellasta flirttiä osakseen, että ei mitään rajaa. Sanoin tälle baari-irmalle tästä käytöksestä pariinkin otteeseen, että eihän tää nyt näin mee että sä joka kerta vedät asiakkaita mun eteen vaikka mä nojailen tiskiin tässä sun kohdalla ja näet mut ihan selvästi, ja tiedät että olen seuraavana. Urpo. Ja voin kertoo että kyse ei ollut kännin määrästä, vaan tasan siitä, että olen nainen, ja siinä sattui olemaan aina niitä kollejakin, joita oli kivempi sit palvella.

      Sai jäädä se baari mun puolesta, onneks on muitakin.

    • Epäonnelan boikotoij

      Miksi pitää edes vaivaitua menemään tuollaiseen paikkaan jossa hirveä jumputus rikkoo tärykalvot? Vähemmälläkin kuulisi. Siellä kun pitää oikein huutaa toiselle korvan juuressa, että hän kuulisi metelin seasta toisen puheet. Ehkäpä se baarimikko kuuli väärin tai luki väärin huulilta, kun ei saa selkoa metelin seassa? Ihan urpo paikka.

      • tuota...

        "Nyt myyjä huomasi minut heti, muttei suostunut myymään, koska olin hänen mukaansa juovuksissa ja aiheutin häiriötä."
        ...Ravintolalla on oikeus valita asiakkaansa ja anniskelulain mukaan päihtyneelle (käytännössä liian päihtyneelle) asiakkaalle ei tarjoilla.

        "Olin kuulema häiriöksi ja nimitellyt myyjä huoraksi ym. En koskaan nimittele ketään ihmistä huoraksi tai miksikään muuksikaan."
        ...Niinhän ne kaikki muutkin kännissä olevat tahtovat sanoa, varsinkin siinä vaiheessa kun tuli jo nimitettyä jotakuta ja on liian myöhäistä.

        "Tilanne jatkui sitten niin, että paikalle tuli toinenkin järjestysmies, joka alkoi uhkailla, että minut laitetaan rautoihin. Kehotin heitä olemaan koskematta minuun, koska katsoisin olevani oikeutettu puolustautumaan. Minut saateltiin sitten ulko-olvelle ja matkalla myöhemmin tullut järjestysmies uhkaili toistamiseen raudoilla ja maahan painamisella. Ovella oli kuitenkin järjestysmies, joka vaikutti asialliselta ja hänen kanssaan juttelimmekin järjestyksestä yleensä. Kerroin hänelle muun muassa, että olen itse ollut järjestysasioiden kanssa tekemisissä aikaisemmin työssäni ja että voisin hankkia Onnelaan
        Kajaaniin asiallisia järjestysmiehiä."
        ...Järjestystä ylläpitävän henkilön vastustaminen on laissa rangaistuksen uhalla kielletty ja järjestyksenvalvojien toiminta vaikuttaa omien sanojesikin mukaan varsin asialliselta, suhteessa omaan käytökseesi. Vihjailit siis että alat riehumaan/väkivaltaiseksi jos järjestyksenvalvojat koskevat sinuun kehoituksien ja käskyjen jälkeen (jonka jälkeen fyysiset kuljetus -ja hallintaotteet tulevat voimankäyttöasteikossa seuraavaksi jos se on tilanteen hoitamiseksi välttämätöntä).

        ...Jotenkin olen kuullut tämän "itsekin olen tehnyt näitä hommia"-fraasin jo useampaan kertaan kun hankala asiakas ei osaa käyttäytyä. Toisin sanoen jos olisit vain ollut asiallisesti niin olisit saanut tarjoilua ja palvelua. En usko että jäävät sinua Onnelassa kaipaamaan. :)


    • 6915

      Miks piti käyttäytyä kuin joku saatanan pikku pentu? Että oikein laitoit hintalistan lattialle, voi jumalauta, mitä olisit seuraavaksi tehnyt, alkanut itkemään ja kieriskelemään maassa? Olisin itsekkin heittänyt sinut pihalle.

      Toki raudoituksella uhkaaminen oli ylimitoitettua, jos tilanne meni juuri niinkuin kerroit. Mut tuollanen lapsellinen kiukuttelu on kyllä todella typerää.

      Sit vielä semmonen pieni vinkki että jos kaks asiakasta on tiskillä, toinen katselee ympärilleen eksyneen näköisenä, tai naputtelee kännykkää tms. ja toinen on seteli kourassa valppaana tilaamaan niin arvaappa kumpaa baarimikko palvelee?

    • trollin paljastaja

      "Baarimyyjä sivuutti minut myydessään juomia, vaikka odotin tiskin ääressä, että joku ottaisi tilaukseni. Vierelleni tuli muun muassa miesasiakas, jota innolla palveltiin ja minä vaan odotin. Tässä vaiheessa päätin kiinnittää myyjän huomion itseeni ja virtsasin lattialle jalkojeni juureen. Nyt myyjä huomasi minut heti, muttei suostunut myymään, koska olin hänen mukaansa juovuksissa ja aiheutin häiriötä. Hän kehotti minua vaan (kohteliaasti tietenkin) nuolemaan virtsani. Sanoin nuolevani jos saan tilaukseni tehtyä. Eihän myyjä tietenkään ottanut tilausta, vaan menikin järjerstysmiehen luokse, joka tuli ja vaati minua poistumaan. Olin kuulema häiriöksi ja nimitellyt myyjä huoraksi ym. En koskaan nimittele ketään ihmistä huoraksi tai miksikään muuksikaan."

      trolli

    • 10.07.2010

      luulin olevani ainoa, joka SK:n ravintoloissa olen kokenut saman suuntaista palvelua,nimen omaan juuri noihin järjestysmihiin kohdistuvalta taholta,kerran katsoin kuinka mies laitettiin rautoihin,kun hän sanallisesti mainitsi pöydässä ystävillensä kohtelusta,jota jo ovella oli osakseen saanut,kun oli ollut viimeinen porikasta,joka sisään tuli,niin ei aikaakaan,kuun järjestyspoika saapuipöydän ääreen ja sanoi ,että miehen pitää poistua,hän kysyi siihen syytä,vastaus oli,jos et sovinnolla lähde,niin joudut rautoihin ja sitten mennäänkin ja kvaa ja kolisten,hämmästyneenä hänen kaverinsa yritti kaveriansa puolustaa ja sanoa ,että kai voitaisiin juoda nämä ostetut tuopit ja sitten poistumme kaikki toiseen ravintolaan,mutta mikään järkevä puhe ei poikaan tehonnut,hienoilla mikrofoneilla,kuin Beckhameiden turvamiesten korvanapeilla ja kaulus ikrofoonilla pyysi apujoukkoja hankalan siis hankalan asiakkaan poistoon,mies laitettiin rautoihin ja poistettiin kyseisestä ravintolasta siten,ettei jalat mahan osuneet,hänen kaverit jättivät juomansa pöytään ja poistuivat myös ystävänsä mukana ja siinä katselimme seuralaiseni kanssa kyseistä touhua ja katsoimme viisaammaksi kanssa juoda lasimme tyhjiksi ja siirtyä toiseen ravintolaan,jossa saimmekin seurata kuinka juuri ennen meitä poistettu porukka vietti rauhalista iltaa sivityneesti ja naureskelivat koko jutulle,tarjosivat jopa meille jokusen drinkin ja kysyi heitettiinkös meidätkin ulos ,siihen sanoin ettei jääty odottamaan sitä,vaan ajateltiin poistua ennen ulosheittoa,siksi saimekin viettää rattoisan illan heitä seuraten ja juomiammekin auliisti vielä maksoivat,kun sanoi että noin kuuluu kansalaisen tehdä,jos näkee heitettävän ulos,siksi tarjoilivat meille ja myös naapuri pöytiinkin ,mutta heistä ei todellakaan ollut edellisessä minkään näköistä häiriötä, ,eikä siinä mihin siirryimme edelisestä,jossa ei he saaneet juoda edes tuoppiansa tyjiksi ja ne oli sen illan ensi tuopit heillekun itse olime jo puolituntia paikassa olleet.Siksi koitan välttää Sedun ravintoloita,etten joudu vain vastaavaan tilanteeseen,koska käteni on leikattu puolivuota sitten ja jos noin olisi omalla kohdalla minua riepoteltu,kun rautoihin piti laittaa,niin käteni eiolisi kestänyt mokomaa kohtelua,tuskin Sedukaan asiasta sai informaatiota ainakaan henkilökunnaltansa,sillä käsittääkseni Sedu onkin asiakasystävällinen a tuskin hyväksyisi tuollaista omassa ravintolassaan,menetti ainakin noin kymmenkunta asiakasta ikuisesti,itse olisin mielissäni,jos noinkin iso porukka,joka osaa käyttäytyä pysyisi ravintolassani,eikä veisi rahoja kilpailijan ravintoloihin.Kannattaisikin Sedun hiukan seurata,miten oma porukka käyttäytyy,silloin kun itse ei satu olemaan paikalla ja onk porukka sedu vai vartiointiliikkeen porukkaa,jos on omaa,niin ihmetelen kovasti sitä sen iltaista käytöstä.

      • Kiitos....

        Jos käyttäydyt asiallisesti, sinuakin kohdellaan asiallisesti. Helppoa, eikö? Itse olen saanut hyvää ja asiallista palvelua Onnelassa.


    • raflassa_töissä

      Minkähän ikäinen olet?

      En tunne Onnelaa, mutta ravintolayrityksessämme on selkeästi kohdistettu tarjonta tietylle ikäryhmälle. Imagomme kannalta on tärkeää pitää tietynlainen ikäraja myös ylöspäin mennessä ja koetamme toki jo ovella tehdä selväksi millaisia asiakkaita haluamme, mutta joskus ongelmia voi syntyä myös ovimiesten motivaatiossa noudattaa sääntöjämme.

      Ihmettelen myös baaritiskin vastaavan ratkaisua tilanteessame, mutta jos vastuu on ikään kuin siirtynyt hänelle ovimiesten kyvyttömyydestä johtuen, voi asenne todellakin tuntua ikävältä asiakasta kohtaan.

      Tiedän, että viestini on vastoin hyvää asiakaspalvelua, mutta tuottavan asiakasryhmän tyytyväisenä pitäminen on tärkeää. Emme välttämättä heitä ketään ulos, mutta ilman muuta otamme muiden ja tärkeämpien asiakkaittemme toiveet ja odotukset huomioon poistaen "vanhat" pois joukosta.

      Mielestämme omassa kaupungissamme on tarjontaa eri ikäisille ja varmasti itse kukin ymmärtää niistä tahoillaan nauttia.

      • Juu juu

        Toivottavasti tämän kirjoittajan ravintola menee nurin ja kusipäälle velat niskaan ja työttömäksi.


      • vanhempi ukko

        Siis niinkuin että mitenkä?
        On tärkeää pitää jonkinlainen "ikäraja" myös ylöspäin mentäessä?

        Haistakaa toki te iso...

        Onneksi sitä tarjontaa on muissa juottoloissa.


      • Nipsu_

        En ainakaan siihen kuppilaan tule missä olet töissä,voin kertoa asiaa myös lähipiirille.Eipä ole hyvää asikaspalvelua taikka mainosta.Toivot.rafla menee nurin.


      • Kari Runkkari

        Typerä vastaus! Jos juottolassanne on yläikäraja, niin ei kai se oikeuta portimoita pieksämään jo sisään päästettyjä "yli-ikäisiä" asiakkaita?!? Ja jos ovibroilerit eivät noudata ravintolan "sääntöjä" asiakasvalinnan suhteen, niin miksi heidän sitten annetaan roikkua ovella ravintolan bisnestä pilaamassa??? Lopputili kouraan vaan ja tie on tuossa! Niin se toimii muidenkin duunareiden kohdalla. Vai onko pelkona, että lyövät pomoa turpaan, kun tulee puuttumaan pokejen bisneksiin?

        Seduloissa "järjestyksenvalvojien" toiminta on tunnetusti alle arvostelun olevaa, epätasapuolista mielivaltaa. Tässä jutussa ei ollut mitään uutta. Sedun bisnekset tulevat menemään kiville tällaisella "palvelulla".

        Ravintola on asiakkaita ja omistajaa, ei portsareita ja baarimikkoja varten!


    • Pr0v0

      Niin, ei kannata käyttäytyä provoilevasti. Usein tarjoilijoiden systeemi on 'kiertää' tiskiä tiettyyn suuntaan ja palvella asiakkaat sijaintijärjestyksen mukaan, siitä huolimatta, että asiakkaat ovat tulleet jonottamaan varsin eri aikaan...??????

      Sitä saa mitä tilaa..

      • .

        hiljaa jos ei edes ymmärrä mistä aloituksessa on kysymys, ei näytä moni muukaan ymmärtävän.


      • Pall0pää
        . kirjoitti:

        hiljaa jos ei edes ymmärrä mistä aloituksessa on kysymys, ei näytä moni muukaan ymmärtävän.

        kyse?

        Tyhmä ei ymmärrä, kun on kristallipallo huollossa.


      • mietipä sitä
        Pall0pää kirjoitti:

        kyse?

        Tyhmä ei ymmärrä, kun on kristallipallo huollossa.

        Normaalilla maalaisjärjellä ja luetunymmärtämisellä aloittajan viesti kyllä aukeaa. Ei siis ihme ettei tyhmä tajua.


    • ole onnellinen

      Onnela ei enään koskaan sinne,oletin itselleni vain sattuneen väärinkäsitys, kun olin vaimon kanssa onnelassa ja minulle tultiin pöytään sanomaan,että minulla on porttikieltoa kyseiseen onnelaan vielä 11,5 kuukautta jäljellä,Kysyin kohteliaasti,anteeksi minkähän takia portikieltoa minulla oikein on,siihen,kyllä sinä ise tiedät,et niin jurrissa ollut ettet muista.Kaikkein koomisinta asiassa juuri se onkin,että olin elämäni ensinmäistä kertaa kyseisessä kaupungissa ja sen kaupungin onnelassa,vaimoni sanoi siihen,että olisiko mahdollista,että nyt olisi sattunut ainoastaan väärin käsitys,johon järjestymies sanoi,että se ei ole mahdollista,koska hän oli paikalla silloin,kun minulle porttikielto annettiin,vaimoni oli järkyttynyt tilanteesta,kun läheisten pöytien asiakkaat alkoivat tuijoittamaan meitä ja katsoimmekin viisaammaksi poistua kyseisestä onnelasta,ennenkuin todella olisimme porttikiellon ansainneet,sillä vaimoni,kun hermostuu moisesta vääryydestä,hän saattaa korottaa hiukan liikaa ääntänsä,siksi lähdimme hotellille ja saimme toisen ravintolan osoitteen ja heiltä pahoittelut ensinmäisen ravintolan suosituksesta,kun kerroimme olevamme ensi kertaa kaupungissa ja ainoastaan kolme päivää ystävämme häiden takia,niin saimme siinä taksia odotellessamme juoda talon laskuun oluet,kunnes taksi jo saapuikin meitä noutamaan,kysyinkin häneltä sattuukohan tämmöistä paikallisissa SK:n ravintoloissa useinkin,niin hän ei ollut ihan tämmöisestä kuullut,mutta sanoi kummiskin,että Sedun ravintoloista heitetään ulos,jos naama ei miellytä ja yksinäiset naiset ovat kovinkin kysyttyä porukkaa,mutta sitten miehet joiden naama todellakaan ei miellytä tai pukeutuminen ei ole loisteliasta,niin silloin saattaa saada lähdöt helpolla,kun halutaan tasoa ylläpitää,ymmärrän sen tason pidon kyllä hyvin,mutta asian voisi sanoa kohteliaasti vaikka voisitteko tulla hetkiseksi,kun minulla olisi teille asiaa,eikä alkaa puimaan kovaan ääneen asiaa ,niin että muutkin sen takuulla kuulee,se ei ole sivistystä minusta.Itse olen ammatissa, jossa joudun hyvin paljon viemään firmamme asiakkaita ulos syömään ja juhlimaan,ainoa mitä olen sen ikävän episodin takia tehnyt sanoin meidän yrityksemme henkilöille,ettei meillä enään hyväsytä Sedun ravintolan kuitteja ,jos joku sinne asiakkaat vie,se menee sen omasta pussista,joka asiakkamme sinne vie,oli kyseessä suomessa mikä SK:n ravintola ,samoin Tallinnan SK;n kuitit ei enään kelpaa,kaikkiin muihin saa edelleen mennä ja syöttää ja juottaa aivan kuin ennenkin ja rahat saa kasastamme heti takaisin tai voi huoleti käyttää firmamme luottokortteja muissa paikoissa,ihan miten kukin meistä halua tehdä.
      Luojan kiitos,ettei SK ravintolat ole niin vankassa monopoliasiassa,ettei muita ravintoloita löydy,asumme helsingissä,jossa meillä on kaksi insinööritoimistoa ja suunnittelumme on keskittynyt sähkösuunniteluun ja olemmekin keskisuuri yritys,joka kuluttaa kuukausittain ulkona syömiseen noin 10 tuhatta euro ja omasta mielestänipukeudumme aina siististi ja jomisemme ei ole koskaan ollut humalahakuista ,vaan keskitymme hyvän ruuan syömiseen ja toiset vieraamme tykkää tanssia kovin,niin vielä löytyy ravintloita,joissa molempiin on mahdollisuus ,ajatuksena oliki ruveta nyt kun Flamingo tuli lentoaseman lähelle,niin hyödyntää heidän palvelujansa,koska aika usein vieraamme yöpyvä siinä viereisessä hotellisa ja he ovatkin nykyään ottaneet talvisin omat golf välineensä mukaansa,kun siinä respan tasssa löytyy kahvila,jossa saa harjoitella lyöntejä kuulemma oikein mukavalla skriinillä,itse en ole siellä käynyt tutustumassa vielä,mutta se on saanut kovasti kehuja,onkohan kyseisiä toimintoja muuallakin helsingissä,kun itse pelaan ainoastaan ulkokentillä ,kesäksi meiltä saa ja sipoosta sekä hämeenlinnasta sekä vuosaaresta peöipaikkoja ja aikoja ja talveksi olemme firmalle ostaneet loma-asuntoja muutamia,joissa voi sitten harrastusta jatkaa talvisinkin.mutta se ei liity asiaan,mutta kannattaa hiukan seurata miten henkilökunta kohtelee firmojenne asiakkaita,sillä se on kuin firman käyntikortti,jotta asiakasviihtyvyys säilyisi.
      Terveisin Nissinen ja kumppanit

      • EI naama miellytä po

        SAMAA KOHTELUA OLN KOKENUT LAHDESSA TEN DOLLARS NIMISESSÄ PAIKASSA!

        MENIMME TYTTÖYSTÄVÄNI KANSSA OLUSILLE JA LAULAMAAN NIIN EMME PÄÄSSEET SISÄÄN KOSKA OLIMME PORTSARIN MIELESTÄ LIIAN HUMALASSA!

        JA EMME OLLEET JUONEET YHTÄÄN MITÄÄN! OLIMME VESISELVIÄ!

        POKET VALKKAA ASIAKKAITAAN JA SE ON VITUN VÄÄRIN!!

        LOISTAVA PAIKKA LAHDESSA ON CHERI!! YSTÄVÄLLINEN PALVELU


      • esoh

        Voi hitsi, ompa sinua kohdeltu ikävästi. Itse paljon pokehommia tehneenä kuulisin mielelläni jv:eitten vastineenki tälle sinun kirjoituksellesi. Meinaan kun kun jälkeen päin joku näitä asioita itkee niin siitä välistä tahtoo aina unohtua pari asiaa mitä sitä itse tulikaan tehtyä että joutu pihalle. Jaa että olet ollut "järjestysasioiden" kanssa tekemisissä :D ja voit hommata asiallisia järjestysmiehiä:DD Oot vissiin tosiaanki portsaripiireissä? Mistä sinä kajaanissa niitä kunnollisia jv:eitä hommaat? On meinaan aika vähissä tässä kaupungissa ne "oikeat" miehet! Ihan vinkkinä että jos tunnet "pertin" ja "eskon" jotka on ollu 10 vuotta jv:einä jäähallilla hokin matseissa niin heistä ei välttämättä oikeasti ole hommaan. Eli ihan tiedoksi, älä päde, se on varmaan ovimiehenki mielestä ollu yhtä huvittavaa kuin nyt minusta, kyseinen herra on vaan kätkenyt myötähäpeänsä sinua kohtaan. Ja ihan oikeasti, voin aika varmasti sanoa että sinua ei onnelassa kaivatakaan, joten pidäthän lupauksesi etkä enää ikinä sinne mene? Minua lähinnä säälittää kun olet noin ohutnahkainen että tuollaisesta pitää oikein nettiin kirjoittaa, tulet varmasti kokemaan oikeitakin vääryyksiä elämässä kun vielä kasvat. On on, kyllä on niin väärin...:D Trollit olkaa hyvä...


      • jeesmään

        et se sinäkään paljoa pilkkuja käytä lauseissa,onko insinööritoimistossasi mahdollista opetella kirjoittamaan edes pari lausetta ilman virheitä/ilman niin helvetin montaa pilkkua samassa lauseessa? :D


      • rami 150
        EI naama miellytä po kirjoitti:

        SAMAA KOHTELUA OLN KOKENUT LAHDESSA TEN DOLLARS NIMISESSÄ PAIKASSA!

        MENIMME TYTTÖYSTÄVÄNI KANSSA OLUSILLE JA LAULAMAAN NIIN EMME PÄÄSSEET SISÄÄN KOSKA OLIMME PORTSARIN MIELESTÄ LIIAN HUMALASSA!

        JA EMME OLLEET JUONEET YHTÄÄN MITÄÄN! OLIMME VESISELVIÄ!

        POKET VALKKAA ASIAKKAITAAN JA SE ON VITUN VÄÄRIN!!

        LOISTAVA PAIKKA LAHDESSA ON CHERI!! YSTÄVÄLLINEN PALVELU

        TEN DOLLARS JA PÄRSTÄKERROIN
        Mä olen tällainen ylipainoinen tavallinen taatelin tallaaja joka haluaisi joskus laulaa karaokea niin kuin muutkin.
        Ilmeisesti pärstäkertoimeni ei ole sen laatuinen että voisin laulaa useammin kuin 1 kerran 3-4H.
        Kerran laskeskelin muutamia ilmeisesti vakioasiakkaita jotka joivat kuin pesusienet saivat laulaa 4-5kpl ja minä vain 1kpl.
        Ihmettelin kovasti ja kävin kysymässä koska on minun vuoro sain vastaukseksi tänään on paljon laulajia joten et ehdi laulaa enempää.
        Kyseisenä la iltapäivänä ei ollut kovasti edes laulajia enkä ollut edes humalassa kun olin autolla liikenteessä ja tarkoitus oli mennä illaksi kotiin saunaan.
        en vissiin ollut tuottoisa asiakas kun en juonut kuin pesusieni join vain 2kp teetä ja 1 laitti cociksen
        Oma ajatukseni on asiasta kun en tuo ravintolaan rahaa en myöskään voi laulaa kun en ole maksava asiakas enkä omaa laulutaitoani käy kehumaan vaikka olen musikaalisesta perheestä ja laulu numeroni koulussa oli aina 10.
        Minusta kaikilla pitäis olla samanlaiset oikeudet pärstäkertoimeen katsomatta eikä jatkuvasti poistaa listalta ja valehdella ,että on täyttä kun jo oma silmää sanoo eipä ole paljon asiakkaita.
        Empä ole sen jälkeen ko kapakissa käynyt vaikka asun muutaman sadan metrin lähietäisyydellä niin mieluummin laulan kotona niin saan laulaa niin monta kuin haluan enkä koe olevani alemmassa kastissa kuin muut.


      • rose´
        rami 150 kirjoitti:

        TEN DOLLARS JA PÄRSTÄKERROIN
        Mä olen tällainen ylipainoinen tavallinen taatelin tallaaja joka haluaisi joskus laulaa karaokea niin kuin muutkin.
        Ilmeisesti pärstäkertoimeni ei ole sen laatuinen että voisin laulaa useammin kuin 1 kerran 3-4H.
        Kerran laskeskelin muutamia ilmeisesti vakioasiakkaita jotka joivat kuin pesusienet saivat laulaa 4-5kpl ja minä vain 1kpl.
        Ihmettelin kovasti ja kävin kysymässä koska on minun vuoro sain vastaukseksi tänään on paljon laulajia joten et ehdi laulaa enempää.
        Kyseisenä la iltapäivänä ei ollut kovasti edes laulajia enkä ollut edes humalassa kun olin autolla liikenteessä ja tarkoitus oli mennä illaksi kotiin saunaan.
        en vissiin ollut tuottoisa asiakas kun en juonut kuin pesusieni join vain 2kp teetä ja 1 laitti cociksen
        Oma ajatukseni on asiasta kun en tuo ravintolaan rahaa en myöskään voi laulaa kun en ole maksava asiakas enkä omaa laulutaitoani käy kehumaan vaikka olen musikaalisesta perheestä ja laulu numeroni koulussa oli aina 10.
        Minusta kaikilla pitäis olla samanlaiset oikeudet pärstäkertoimeen katsomatta eikä jatkuvasti poistaa listalta ja valehdella ,että on täyttä kun jo oma silmää sanoo eipä ole paljon asiakkaita.
        Empä ole sen jälkeen ko kapakissa käynyt vaikka asun muutaman sadan metrin lähietäisyydellä niin mieluummin laulan kotona niin saan laulaa niin monta kuin haluan enkä koe olevani alemmassa kastissa kuin muut.

        Heips, tuttu juttu, mulle on käynyt samoin Helsingin Oivassa muutama vuosi sitten. Olin käynyt laulutunteja ja laulutaitoni oli kehittynyt huomattavasti. Kävin aina silloin tällöin eri karaokebaareissa ja myös tässä kyseisessä Kallion kuppilassa. Sain pitkän ajan odottelun jälkeen laulaa ja monet muut kaljankittaajat saivat laulaa useaan otteeseen. Kysyin, miksi minä en saa vuoroa, vaikka olen antanut laulutoiveeni jo ajat sitten. Kyseinen karaoke-emäntä oli erittäin töykeä jopa vihamielinen minua kohtaan ja selitti jotain epämääräistä. sanoin hänelle, että otat laulajia puolueellisesti oman mielesi mukaan ja siitäkö tämä hermostui. Sanoi ettei minulla ole asiaa vähään aikaan koko baariin. Nauratti koko tämä typerä teatteri ja mimmin käytös. Ihan uskomatonta miten joillain ihmisillä voi olla tollanen määräämisvalta, jotka itse kuitenkin käyttäytyvät epäoikeudenmukaisesti.


    • sedunvihaaja

      sedu on muutenkin jo huonossa maineessa ja kaikki hänen omistamansa ravintolat on ostettu mutiaisilta,joten myös palvelu on mutiaismaista.painukoon ukko jonnekkin arabimaahan onneloitaan perustamaan.

    • Hermanni 60+-

      Eihän sitä baarimikkojakaan saa kohdella kuinka vaan.Ihmisiä hekin ovat. Eikä kaikille retkuille tarvitse muutoinkaan antaa,jos siitä yleinen taso heikkenee.

      Ovimieshän teki tehtävänsä,johon hänet on palkattu. Ehkä sinun kannattaa mennä Joensuuhun tai vaikka mikkeliin kokeilemaan onneasi,sinähän voit ajella autolla,koska olet selvinpäin.

    • tttttttttttttttt

      No en ole käynyt 5 vuoteen tollasissa seduloissa. Noissa ei päde suomen lait. Ei viitsi joutua ongelmiin...

    • asiiri

      Epäkypsiä persoonia löytyy ,mutta suurin osa hoitaa työnsä todella hyvin.

    • )()()()(

      Itse olin ensimmäistä (ja viimeistä) kertaa Porissa Downunderissa työporukan kanssa. Olin juonut ehkä noin kaksi kaljaa ennen sinne menoa, joten olin käytännössä selvin päin. Suuri osa työporukasta oli juonut enemmän, mutta ainoastaan yksi oli mielestäni niin kännissä, että voisin ymmärtää hänen olevankin häiriöksi. Mitään tappelu- tai muita vastaavia juttuja ei kuitenkaan tapahtunut, joten ei vakavia asioita. Tämä yksi kaveri pudotti lasin lattialle ja siitä henkilökunta alkoi tiuskia. Toinen kaatoi vahingossa kaljan pöydälle. Sen jälkeen henkilökunta oli äärettömän epäkohteliasta meille kaikille ja jossain vaiheessa kieltäytyi tarjoilemasta koko meidän porukalle yhtään mitään. Siis miksi minäkään en saa kolmatta tai neljättä kaljaani, vaikka en ole mitenkään päissäni tai häiriöksi ja jos olenkin, niin alkoholista se ei johdu? Sain siitä käynnistä kuvan, että siellä ei asiakkaita kaivata, enkä toiste sinne ole mennyt. Jos porukka on lähtenyt sinne jatkoille, olen minä mennyt kotiin nukkumaan. Tai sitten he haluavat asiakkaikseen vain sellaisia, jotka juovat niin paljon, että eivät välitä surkeasta kohtelusta. Toisaalta ymmärrettävää, sillä eihän me kohtuullisesti juovat tuoteta yhtä paljoa rahaa.

    • HanduHannu.

      Voi vo,i eikö duunari saanut kaljaansa?

      • pistääketuttaan

        Samanlaista toimintaa Tampereella Oluthuone Villessä, en suosittele kenellekään.


    • kaamosIII

      Onnelat ovat periaatteessa konkurssissa.Sedulla on rahat loppu.Pankki ei muskalla tehdä mitään, koska
      menetykset pankille olisivat valtavat.
      Pahoinvointi heijastuu sitten tällä tavalla.En ikinä astuisi Onnela nimiseen pellera vintolaan

      • pellekeiju..

        ei aukee semmosen nimisen paikan ovet tälle ikinä..


      • metall-leidi
        pellekeiju.. kirjoitti:

        ei aukee semmosen nimisen paikan ovet tälle ikinä..

        No Hyvä Ystävä Ravintolat tietysti! Kuka muistaa niitä kasariluvun ravintoloita? Kaltoin kohdellut asiakkaat kirjoittivat yleisönosastoihin ja soittivat Radio Cityyn kiukkuisia puheluita kun oli vapaa sana kuuntelijoille.
        Ei kannata tuntea itseään väärin kohdelluksi, koska tuollaiset keinotekoisesti pönkitetyt paikat missä leikitään jet set elämää kuivuvat omaan huonoon konseptiinsa.
        Ei ole trendi ravintoloilla kovinkaan pitkää elämää, koska asiakaspalvelu ei täytä korkeatasoisen palvelun laatukriteerejä.
        Luulis ravintolalle kelpaavan maksavan asiakkaan rahat. Jos ravintola lähtee trendilinjalle ja työntekijät rekrytoidaan lähinnä ulkonäön perusteella usein ammattitaito unohtaen niin tulee usein konflikteja asiakkaan ja henkilökunnan välillä kun henkilökunnalta usein puuttuu psykologinen näkemys asiakaspalvelu tilanteisiin.
        Jos on hankala asiakas niin taitava baarimikko osaa peitellyn kohteliaasti "haistattaa paskat" niin että hankala ja ei toivottu asiakas poistuu ravintolasta ja saa ikäänkuin sellaisen kuvan , että se oli asiakkaan oma idea poistua ravintolasta.


    • -----------

      Kajaanissa ei ole mitään muuta kuin prikaatin huoria ja niiden äpärät. Vai missä luulette niiden asuvan? Ja vartioina on näitä kotahomoja. Eli ei valkoisen ihmisen paikka ollenkaan.

    • I'm god

      Mä voin sanoa et nää järkkärit ne on nyrkillä tapettavia persläpiä ja joku Sedu Koskinen , kuka se on runkkaava persläpi sedu ei ole mikään odotan näiden persläpien yhtelyden ottoa.

    • ugfnh75

      no siis tottakai se luuli et oot känäs ku otat sen kyltin tiskiltä ja laitat lattialle. siis mikä idea sulla tossaki niinku oli? kai tajuut et tollanen outo käytös herättää huomioita baarimikoissa ja portsareissa??

    • ex-poke

      Tein itse opiskeluaikoina poken hommia ja kierrellyt paljon eri baareja ja kaupunkeja. Ja voin suoralta kädeltä sanoa, että 70% pokeista on täysiä apinoita ja pätijöitä. Pahimpia yleensä on ne nuoret punttisiat, jotka patsastelee paksu kultaketju kaulassa ovella.

      Olen nähnyt mm. miten asiakkaita tylytetään heittämällä 15 minuuttia ulos enne pilkkua, juuri kun on saanut tuopin ostettua.

      Kerran yksi kompuroi aulassa tuoliin, koska poke talutti juopunutta asiakasta ulos ja tönäisi tätä toista niin, että asiakas horjahti tuolia päin. Tulos oli se, että kompuroija on liian juovuksissa, eikä pääse ravintolaan.

      Eräs poke päästi nuoria tyttöjä sisään (ilman papereita, jopa jonon ohi) jos tyttö näytti ovella tissit.

      Käännytyksiä ovella mm. väärän värisen takin vuoksi.

      "Riehuva" asiakas heitetään baarista ulos, kaveri käveli ihan rauhallisesti itse ulos tekemättä minkäänlaista vastarintaa. Poken käydessä asiakkaaseen käsiksi, tämä provosoitui ja myllyhän siitä tuli. Ulkopuolinen portsari maksatti myllyssä muka rikkimenneen kellonsa asiakkaalla.

      Joillakin pokeilla on ihmeellinen asenne, että he tekevät muka jotain tärkeää paimentaessaan juopuneita ihmisiä. Ihan kuin se olisi maailman pelastava ammattikunta. Totuu kuitenkin useimmista portsareista on, että heillä ei älylliset ominaisuudet riitä juurikaan muuhun, kuin ko. tehtävään. Lisäksi monet näistä pätijöistä on sellaisia, että kun oikea kunnon mylly alkaa, johon olisi oikeasti syytä mennä väliin, niin kakka tärähtää housuun ja keksitään jotain "oheistoimintaa", mm. erehtymällä tappelun paikasta. Sitten jälkeen päin kaupungilla kerrotaan, miten taas oli yöllä tappelu töissä ja miten piti mennä väliin.

      HUOM! On myös olemassa erittäin fiksuja, asiallisia ja mukavia portsareita. Jopa niissä nuorissa sikaniskoissa! Joten ketään ei ole syytä leimata kirjoitukseni tai ulkonäön takia. On olemassa portsareita, jotka todellakin menee väliin rauhoittelemaan, jos tilanne sitä vaatii. Mutta yleensä he sitten ovatkin niitä mukavia ja fiksua kavereita. Koska he tietävät olevansa ammatissaan hyviä, eikä heidän tarvitse päteä tai apinoida.

      Itsellä ei juuri ole ollut koskaan portsareiden kanssa mitään ongelmia. Pari kertaa on ovelta käännytetty muka liian humalassa, vaikka itse en ole niin kokemut. Mutta siinä tilanteessa on turha alkaa inttelemään. tyydyn siihen ratkaisuun, enkä ala inttelemään. Inhimillisiä arviointivirheitä sattuu kenelle vaan. Lähestulkoon joka paikassa saan erittäin asiallista ja hyvää kohtelua sekä portsareilta, että tarjoilijoilta. Vaikka joskus olen jopa siinä kunnossa, että olisi syytä viskata pihalle, eikä tarjoilla enää mitään =) Mutta en silloinkaan käyttäydy kuin euroopan omistaja. Joskus tarjoilija saattaa ohittaa minut tiskillä, mutta silloin yleensä syy on omassa huonossa paikkavalinnassa. Silloin yleensä vaihdan paikkaa tiskillä, jonka jälkeen olen aina saanut juomaa. Yleensä ekan, tokan juoman jälkeen saan melko helposti paikasta kuin paikasta tilattua, koska aina maksettuani ja juomat otettuani nyökkään kohteliaasti ja kiitän tarjoilijaa. Tämän jälkeen ongelmia tilauksissa ei juuri koskaan ole.

      Alkuperäiselle sanoisin seuraavalle kerralle neuvoksi, että vaihda paikkaa tiskillä. Tai olisit laittanut sen listan takaisin siihen paikalleen kun tarjoilija sitä pyysi ja samalla tilannut ne juomat. Lopputulos olisi voinut olla ihan erilainen. Näin tilannetta näkemättä voisin kuitenkin sinun kuvauksestasi sanoa, että syytä oli sinussakin. Ei siellä baarissa tarvii käyttäytyä kuin euroopan omistaja. Yleensä mukava ja hyväntuulinen käytös heijastuu sinuun takaisin.

    • artyum

      onnelat on muutenkin tommosia paikkoja saat odottaa 2h (mm rovaniemellä) että saat juoman

    • pullukka_paavo

      itse baareissa käydessä annoin aina pari markkaa tippiä portsareille ja baarimikoille. Meni tiskillä jonojen ohitse ja pääsi kännissä sisään. Käyttäydyin kyllä aina asiallisesti ellei tyhmiä vitsejä katsota häiriköinniksi.

      Monestihan baareissa menee kaikki ohitse tilatessa tai et pääse sisään vaikka olet ottanut vain 5 pulloa / olet kuskina selvänä.

      En ymmärrä miten on kauheaa jos kännissä odottaa 10min pidempään sitä juomaa??

      Monesti heittetty selviämäänkin pihalle rafloista. Aina toiminut rauhallinen käytös. Pokelle sanoin aina menen kävelee vähän ja tuun takasi. Tietysti otin kaljan naapuri pubissa ja selvästi olinkin jo selventynyt pokenkin mielestä kun palasi takasi. Rauhallisesti kaikki toimii.


      Nyky baarihinnoilla en mene minnekään. Tupakkalaki viimeinen pisara ravintolakielteisyydelle.

    • Antisedu

      Sama paikka, sama kohtelu. Puolitoista vuotta sitten vierailin samassa paikassa kolmen jo nuoruusiän ohittaneen hyvin toimeentulevan ja kansalaisluottamusta nauttivan herran seurueessa. Arki-ilta ja kello noin 22.30. Paikka lähes tyhjä.

      Toverini halusivat ottaa oluet alakerran pienemmässä baarissa. Itse tilasin jääveden, koska olin jo muutaman (siis oikeasti muutaman) ruoan kanssa nauttinut, eikä ollut hinkua saada kankkusta aamuksi. Siis töihin.

      Kaikki meni ok siihen asti, että tilasin TOISEN JÄÄVEDEN. Tämän täytyi olla se ratkaiseva rikos. Ilmoitin jo tilatessani, että voin kyllä tarvittaessa maksaa vedestä, koskapa sitä ravintolan tiloissa nautin. Sain veden pitkähkön odotuksen jälkeen, ja läes viipymättä tuli ovelle kaljupäinen lyhyehkö nuorimies viittilöimään jotain. Ymmärsin, että hänellä on ehkä asiaa minulle, joten menin hänen luokseen kuulemaan, mitä oli asiaa.

      Tyyppi ilmoitti, että olin käyttäytynyt häiritsevästi ja minut poistetaan ravintolasta. Turvalliuusalan johtotehtävissä toimineena totesin, että nyt on tarpeetonta alkaa keskustelemaan toiminnan järkevyydestä, ja että tyhjästä ravintolasta voi aivan hyvin poistuakin. Kun kuitenkin otin askeleen taaksepäin ilmoittaakseni muutaman metrin päässä oleville ystävilleni asiasta, kävi kalju menninkäinen puseroon kiinni ja uhkasi raudoittamisella. Hänen päähänsä ei mahtunut ajatus, että muun seurueen olisi varmaan hyvä tietää minne yksi joukosta on kadonnut. Sain musiikin möykän yli huudettua ystävilleni, että olen poistumassa, jolloin he lähtivät "hyvän palvelun talosta" samaa matkaa.

      Jos olisin ollut kaasuissa ja edes vähän "lämpimämpi", niin tämä ns. jä'rjestyksen valvoja olisi suurella varmuudella lyönyt tai kaasuttanut. Nyt onneksi hermoni piti jopa liioitellusti. Jopa takin sain mukaan narikasta, kun sitä kolmestaan vaadimme. Menninkäinen olisi ohjannut suoraan ulos pakkaseen. Ovimies kertoi, että tarjoilija olisi ilmoittanut minun käyttäytyvän häiritsevästi.

      Olimme varmasti väärää "genreä" sedulan tyyppiseen alaikäisten juottolaan jopa arki-iltana, mutta olisimme ymmärtäneet mennä muualle, jos ovella olisi kehotettu. Nyt kiskottiin kova narikkamaksu muutaman minuutin vuoksi. Tulee myös mieleen, onko joku tarjoilijoista mieleltään järkkynyt, jos tekee satunnaisesti asiakkaista vaarailmoituksia järjestyksenvalvojille. Suuremman kaupungin asukkaina emme tietysti voi ymmärtää Kajaanin alkuperäiskansan ravintolakulttuurin erityispiirteitä.

      On meitä joka junaan, ja kaikille niitä järkkärikortteja jaetaan! No, eipähän saa Sedu enää meikäläiseltä penniäkään. SK-ravintolat kierretään kaukaa.

    • Samaa kokenut

      Hei, en pitänyt aikaisimminkaan seduloista. Niissä palvelun laatu surkeaa jos voi edes käyttää sanaa palvelu.
      Minulla kävi seuraava tilanne. Ystävääni vietiin pois ravintolasta ja tulin kysymään mitä on tapahtunut. Portsari tönäisi minut syrjään. Tein hänestä heti valituksen. Enkä todellakaan enää aio viedä rahojani sedulle. Sedulat tekee aivan järkyttävästi rahaa ja en voi ymmärtää miksi ihmiset haluavat niissä käydä?!?

    • KROUVISSA

      Aivan ku olisin itse kirjoittanut alotuksen.

      • m e t eliä

        tossa ny ihmeellistä? asiakas on aina väärässä! menettävät usei useita euroja! kyä melua maailmaan mahtuu!


      • HorBroi

        Järjestyksenvalvoja nauttii tehtävässään niin vahvaa lain suojaa, että kaikkien portimoitten pää ei sitä yksinkertaisesti kestä.

        Kun vielä saa jenkkityyliset korvanappimikrofonit ja kittanan aikamiesten puvun, niin de la urea saattaa kohota yli hälytysrajan. Näitä riidanhaastajia sitten seisoskelee ravintolan eteisessä kädet puuskassa tai "valmiusasennossa", parhaat pimeässä discossa kilolasit päässä! Ei mikään ihme, että erehdyksiä tapahtuu, kun näkö on kuin maamyyrällä. Ryntäisiin käydään heti tilaisuuden tullen ja otteet ovat aivan pahoinpitelyn rajoilla, usein ylikin.

        Asiakas ei valita. Hän on jo järjestyksenvalvojan aseman vuoksi altavastaajana. Samat sikaniskat voivat olla kerberoksena useassa juottolassa, joten landella porttari voi tulla kerralla kaikkiin kylän paikkoihin. Ja kaverit todistavat kollegan puolesta - korppi ei korpin silmää noki, ja itselläkin saattaa teleskooppipatukka heilahtaa joskus niin lujaa, että poka vetää oikoset. Silloin ovat hyvät kaverit tarpeen. Ympäristöstä johtuen uhr... anteeksi, asiakkaat ovat poikkeuksetta alkoholin vaikutuksen alaisia - enemmän tai vähemmän. Ja päihtynyttähän ei usko poliisi, pappi eikä oikeuslaitos. Pienelläkin fyysisellä vastustuksella - esimerkiksi pahoinpitelyltä suojautuessasi - saat syytteen itsellesi. Portimolle tulee yllättäen vekki naamaan, musta silmä tms. käräjille mentäessä, ja vaarin kymppitonnin arvoinen perintövekkari on myös hajonnut asiakkaan päällekarkauksen vuoksi.

        Näitä latentteja väkivaltarikollisia on ollut "valvomassa järjestystä" läpi vuosisatojen, joten ilmiö ei ole uusi. Sedun ravintolat ovat kuitenkin niin etäältä johdettuja, että ne ovat otollista alustaa tällaisten hyypiöiden temmellyskentäksi. Tieto törttöilyistä ei kulje johdolle, eikä suoraan kosketa johtoa - ennen tilinpäätöstä tai negatiivista julkisuutta.

        Itse en enää mene niin vaarallisiin juottoloihin, joissa tarvitaan asemies estämään jäsentenvälisiä. Vielä vähemmän sellaisiin, joissa asemies toimettomuuteen turhautuneena itse viljelee väkivaltaa.


    • 26

      Itselläkin käynyt Onnelassa aina jotain kummallista. Ei kannata mennä!

    • maybelenne

      Kirjotusvirheistä päätellen taidat olla vieläkin niin kännissä, etten ihmettele yhtään ravintolasta poistamista tai kieltäytymistä tarjoamaan.

      Viimeiseks minä nyt herraisä sentään käyn jotain hintataulukoita lattialle pistämään, vaikka kuinka minulle ei tarjoiltaisi...!

      Aika lapsellista, ja ihan hyvin joudit pellolle moisine mielenosoituksinesi.

    • juusoT

      Fiksujakin portsareitakin toki on.
      Itelläni karmein kokemus Turusta Eerikinkadun alkupään vanhasta rokhenkisestä paikasta. Olin sikäläisenä taiteiden yönä muutama vuosi sitten ko. ravintolassa viettämässä iltaa. Olin poistumassa 10min ennen sulkemisaikaa, koska baaria alettiin tyhjentää. Kysyin baarimikolta, että vieläkö voi käydä vessassa, joka hänelle sopi. Menin vessakourulle ja siinä kustessani bodariportsari kehoitti lähtemään kotiin. Kysyin, että saako kusta rauhassa, josta ko. kaveri hermostui pahasti; raahasi ulos,kaatoi maahan ja alkoi monottaa kehoon ja päähän sillä seurauksella, että hampaita meni uusiksi ja käsi jouduttuun leikkaamaan. Rikosilmoitusta en viitsinyt tehdä, koska kuulemani mukaan poliisit aina vahtimestarin puolella. Jälkeenpäin
      kysyin baarimikolta, että miksei puuttunut tilanteeseen tai soittanut poliisia; ei kuulemma uskaltanut. Kyseinen portieeri ei kuitenkaan enää vissiin siellä töissä.

      • 4+15

        "hampaita meni uusiksi ja käsi jouduttuun leikkaamaan. Rikosilmoitusta en viitsinyt tehdä, "

        Selkeesti sait myös vakavan aivovaurion.


      • karra the bier

        no juu kyl heissä kaikenlaisii löytyy mut ihan reilujaki. itse kerran sylkäisin päälle kun mielestäni selvä ihminen ei päässyt kippolaan.no kaveri oli kyllä yksi maan kovimmista käsien heiluttajista kehässä -joten eiku aamulla kovassa tärinässä anteeksi pyyntämään .vähän mietitytti et noinkohan sujuuu?mut ei ku kerran jonossa ootellessa fundeerasin et oon viimeinen ihmisraato täs maailmassa joka sisään käppäilee niin eiku kyseinen päivystäjä ilmoitti kaikkien kuullen et mulla on pöytä varattu täältä -hahah siinä sit kaiken mutinan keskellä astelin bissen pariin sisälle haha .tässä tarinassa oo mitään opetusta mut kyllä baareissa pärjää ku hivenen osaa käyttäytyä ja muutaman eukun muistaa pokelle antaa -aamen


    • kaamosIII

      homojen mesta?

      • raflapano

        Mä oon ainakin Kajaanissa saanut monta kertaa hyviä panoja siellä veskissä:)...siellä on paljon alan kundeja ja kimmat ei tajuu mitään


    • köh

      No voihan,kun sua on kiusattu kannattas kattoo kelle päätään aukoo,ei se ole mikään koko suomen asia jos et osaa käyttäytyä tai jos oot sitä mieltä niin pysy kotonas!!!halvatun urvelo,menikö aamulla vielä kahvi väärään kurkkuun??ketäs siitä syytettäs?ja eikö mullovan mulkku maksanu hotelliöitänsä ketäs siitä syytetään???hanki elämä!!!!!!!!

    • ravintola-alan työnt

      Aina kannattaisi vaan odottaa vuoroaan tiskillä kyllä ammattitaitoiset baarimestarit huomaavat osatavan asiakkaan. Melko hupaisaa kylläkin asettaa kyseinen hintataulukko jalkojen juureen kiinnittääkseen huomiota, sillä saa vain negatiivista sellaista niinkuin sinulle kävikin. Eipä ole varaa baarimestareilla ja ammattitaitoisilla tarjoilijoilla kukkoilla asiakkaiden edessä Helsingin kuppiloissa; kilpailu on sen verran kovaa, että työntekijätkin ovat sen hokanneet. Hyvä asiallinen ja huomaavainen palvelu on kaiken A&O ja asiakkaat eivät ole väärässä, pitävät ravintolatyöntekijät leivässä, oli se sitten sedun paikka tai jokin muu omistusmuoto. Monetkin kukkoilevat poket saavat kenkää, jos käyvät asiakkaaseen kiinni tuosta vaan ja ilman mitään syytä.

    • näin...

      älä mene Onnelaan tai mihinkään muuhun paikkaa jossa on huono palvelu.

    • Zulgurub

      Myö nauretaan sunlaisille huomion herättäjille joka ilta, "alan miehiä" :DD
      helvetti suu auki mies!! illan kohokohta on kun baari suljettu ja jäädään ite ottaa oluet ennen kotiin lähtöä töistä ja jäädän mietiskelemään tämän yön viihdyttivimmät hetket.. "helvetti taas joku asiakas jäi siihen pihalle höpöttää vaikka ei ois jaksanu kuunnella ollenkaa" tämän kuulee joka kerta, ja toinen joku tulee heittää smalltalkkia ja jossain välissä tulee "joo oon itekkin ollu alan hommissa" :D

      • pullistelija

        Todellakin jotkut ihmiset sanovat olevansa alan hommissa ja tietävät mitä se on kun palvellaan asiakasta oikealla tavalla. Jos et osaa niin käy vaikka katsomassa venäjällä, thaimaassa tai jossain vastaavassa paikassa miten asia toimii.
        Suomessa se toimii täysin päinvastaisella tavalla kuin niissä maissa jossa rahaa kunnioitetaan ja sitä kautta myös ihmisiä kunnioitetaan täysin eri tavalla kuin suomessa.

        Toki suomi on suomi ja niin edelleen, mutta esimerkiksi minun ulkomaalainen tyttöystäväni suorastaan oksentaa suomalaisten "portsareiden" suuntaan ja ihmettelee suuresti suomimiesten käytöstä molemmin puolin tiskiä.


      • syksyntaikaa
        pullistelija kirjoitti:

        Todellakin jotkut ihmiset sanovat olevansa alan hommissa ja tietävät mitä se on kun palvellaan asiakasta oikealla tavalla. Jos et osaa niin käy vaikka katsomassa venäjällä, thaimaassa tai jossain vastaavassa paikassa miten asia toimii.
        Suomessa se toimii täysin päinvastaisella tavalla kuin niissä maissa jossa rahaa kunnioitetaan ja sitä kautta myös ihmisiä kunnioitetaan täysin eri tavalla kuin suomessa.

        Toki suomi on suomi ja niin edelleen, mutta esimerkiksi minun ulkomaalainen tyttöystäväni suorastaan oksentaa suomalaisten "portsareiden" suuntaan ja ihmettelee suuresti suomimiesten käytöstä molemmin puolin tiskiä.

        Olen korkeatasoisessa ravintolassa töissä Helsingissä ja tiedän taatusti miten asiakkaita palvellaan. Meillä myös palvellaan kaikkia asiakkaita tasapuolisesti eikä vain ison rahatukun omaavia ihmisiä kuten venäjällä tai thaimaassa tai "vastaavassa paikassa" tapahtuu. Sen uskon, että varsinkin Thaimaassa vain raha puhuu ja ainoastaan raha sen verran mätä ja korruptoitunut maa se on. Kaikkihan siellä on kaupan, naisia ja lapsia myöten. Voiku hienoo!!! Wow! Venäjällä olen käynyt, mutta palvelu tympeetä eikä todellakaan mitään ihmeellistä. Sitäpaitsi kuulostaa siltä, että ulkomaalainen tyttöystäväsi ei ole ihan fiksuimmasta päästä ja taitaa olla thaimaalainen.


    • en asiakas

      portsareineen ovat ..perseestä !

    • .,.,.,.,.,.,.,.

      mietityttää miten etusivun kuvassa olevat securitaksen vartijat liittyvät milläänlailla tähän aiheeseen??

      • papperboy

        Ainakaan fiman logoa ei ole kenelläkään


      • Faar'ao

        Samaa ihmettelin minäkin. Vartija ja portsari on kaksi aivan eri ammattia. Securitaksella on minun tietääkseni ainoastaan pikaruokakohteita, ei anniskeluravintoloita asiakkaanaan.


      • nähty on
        Faar'ao kirjoitti:

        Samaa ihmettelin minäkin. Vartija ja portsari on kaksi aivan eri ammattia. Securitaksella on minun tietääkseni ainoastaan pikaruokakohteita, ei anniskeluravintoloita asiakkaanaan.

        hällässä käy securitaksen vartija arkipäivisin niin kauan kunnes portsarit tulevat töihin


    • Jarkoffi

      tulin Laihialla Kantarelliin..kysyin portieerilta että voinko käydä vaan hakemassa tupakkaa? Ei tullut vastausta joten oletin että asia on ok!! Lähdin kohti tiskiä ( sisääntulon vieressä ) jolloin 2 baarihenkilöä ja portieeri (joka nähtävästi seurasi) alkoi huutamaan ettei myydä koska on takki päällä. Pihalle heittivät eikä kuulemma takaisin ole tulemista. Ja huom: OLIN SELVINPÄIN !!

    • Soppatyttä

      Kajaani on paska paikka muutenkin! :D Sinne kannata mihinkään baariin mennä.

    • äitiniolietsinä

      Yritin kerran näyttää ONNELAN pokelle vasenta kivestäni, joka on luumun kokoinen. Vasen näyttää ihan rusinalta. Poke näytti omat testikkelinsä ensin enkä kehdannut enään näyttää omaani.

    • blueberry70

      Kannattaskohan nyt ihan ensiks kattoa peiliin!!! Niinkuin ketjussa joku muukin totesi; SINÄ olet käyttäytynyt idioottimaisesti. Pysy poissa ravintoloista niin kauan että opit käytöstavat!

      • Doubt

        Täällä kokkolassa sattui kerran kaverillani olleen sellaset siistin tummat verkkarit jalassa eikä hän sen takia päässyt sisälle Onnelaan. En olis ikinä uskonut että noin tarkkaa on!


      • P
        Doubt kirjoitti:

        Täällä kokkolassa sattui kerran kaverillani olleen sellaset siistin tummat verkkarit jalassa eikä hän sen takia päässyt sisälle Onnelaan. En olis ikinä uskonut että noin tarkkaa on!

        Sä olet aloittajan kanssa just samanlainen teinipelle.
        Onko sun mielestä mukamas verkkarit sopiva asuste ravintolaan? NO EI VITTU OLE!
        Ääliö.


      • .........
        P kirjoitti:

        Sä olet aloittajan kanssa just samanlainen teinipelle.
        Onko sun mielestä mukamas verkkarit sopiva asuste ravintolaan? NO EI VITTU OLE!
        Ääliö.

        voi mennä vaikka tuulipuku päällä, siihen ei ole kenelläkään mitään sanomista.


      • nähty on
        Doubt kirjoitti:

        Täällä kokkolassa sattui kerran kaverillani olleen sellaset siistin tummat verkkarit jalassa eikä hän sen takia päässyt sisälle Onnelaan. En olis ikinä uskonut että noin tarkkaa on!

        grooveen verkkareissa ovella portsari vain totesi että ei verkkarit jalassa yökerhoon eli kyllä täälläkin ollaan tarkkoja


    • Rav.työntekijä 10v.<

      että hinnaston laittaminen jalkojen juureen oli asiatonta v*tuilua. Olisiko auttanut vaikka sanoa hei myyjälle.. Toki myyjän olisi pitänyt tehdä se ensin, tottakai! Mutta onko pakko jatkaa tyhmyyttä, ole itse viisaampi ensi kerralla ja äänestä jaloillasi sekä rahoillasi, elä temppuilulla.

      • AE Platinum

        Hesassa ja ulkomailla käydessäni olen tottunut, että ravintolassa minua pidetään asiakkaana. Tähäm jutun perusteella Kajaanissa vastuu siittyy kokonaan asiakkaalle huomaamisesta. Miksi ihmeessä siellä sitten edes on ravintoloita? Miksi baarissa pitää olla kuin apinahäkissä, jotta myyjä huomaisi?...Ei Kajaanin kaupungissa taida ainakaan ammattitaitoista ravintolahenkilökuntaa löytyä, mikäli tuo juttu pitää paikkansa.


      • peetu22
        AE Platinum kirjoitti:

        Hesassa ja ulkomailla käydessäni olen tottunut, että ravintolassa minua pidetään asiakkaana. Tähäm jutun perusteella Kajaanissa vastuu siittyy kokonaan asiakkaalle huomaamisesta. Miksi ihmeessä siellä sitten edes on ravintoloita? Miksi baarissa pitää olla kuin apinahäkissä, jotta myyjä huomaisi?...Ei Kajaanin kaupungissa taida ainakaan ammattitaitoista ravintolahenkilökuntaa löytyä, mikäli tuo juttu pitää paikkansa.

        Onnela ei ole sama kuin kaikki ravintolat. Monessa muussa paikassa asiat toimii hyvin, mutta Onnelassa koetetaan säästää kaikessa mahdollisessa. Siksi henkilökuntakaan ei ole koulutettua, vaan haettu mistä löydetty. Henkilöstökuluthan ovat suurin erä:))


    • Ex-ravintoloitsija

      Olet käyttäytynyt asiattomasti, miksi vielä ihmettelet miksi tarjoilijat eivät suostu tarjoileman ihmiselle joka heittelee hinnastoja minne sattuu...Käyttäydytkö ruokaravintolassa tai kaupassakin samoin? Uskomatonta. Baareissa yleensä on järjestys, jossa henkilökunta palvelee asiakkaitaan. Se on reilua kaikkia kohtaan, koska varsinkaan kiire iltointa ei pystytä seuraamaan kuka missäkin vaiheessa ja mihin väliin saapuu tilaustaan tekemään. Olepas rehellinen itsellesi ja mieti olisiko omassa asenteessasi ja käyttäytymisessä parantamisen varaa. Kannattaa vast edes juoda ne alkoholipitoiset juomat kotona, jos julkisilla paikoilla ei osaa päihtyneenä käyttäytyä.

      • ei räkälöille

        Vuodatuksesi oli jokseenkin hupaisa mutta kun nimimerkkiäsi katsoo niin eipä ollut yllätys. Olisiko kannattanut olla tunnilla silloin kun lukemaan opetettiin?


    • kokenutta ei laiteta

      muualla maapallolla asiakasta arvostetaan ravintoloissa, on jopa sisään heittäjiä ja asiakaskuntaon ns, oikeassa mutta suomessa tarjoilija ja järkkäri on jopa jumalan yläpuolella omasta mielestään toki, asiakas on koiraakin alempana ellet mielistele ja pokkuroi.korkki kiinni suomesta ja lennä ulkomaille juhlimaan,näet iloisemman henkilökunnankin!

      • jhhj

        Ei Onnelaa kiinnosta mitä asiakkaat ajattelevat, koska joka kaupungissa riittää viininhimoisia kakaroita, ja Onnela on heille kiva mesta. Eivätkä kakarat juurikaan valita, kunhan saavat juomansa. Vaikka sitten alaiköisinäkin, kuten Onnelan linja on


      • Missymoon
        jhhj kirjoitti:

        Ei Onnelaa kiinnosta mitä asiakkaat ajattelevat, koska joka kaupungissa riittää viininhimoisia kakaroita, ja Onnela on heille kiva mesta. Eivätkä kakarat juurikaan valita, kunhan saavat juomansa. Vaikka sitten alaiköisinäkin, kuten Onnelan linja on

        Kunnon toopeja tuolla yöelämässä! Onneksi itselläni on elämässä muutakin sisältöä kuin lähteä jonnekin sedun ravintolaan tuhlaamaan rahoja. Ihan oikein toimineet ne järkkärit sun suhteen kun tuolleen kikkailet :) Ja tulet vielä tänne avautumaan, hahhhah!


      • jhhj
        Missymoon kirjoitti:

        Kunnon toopeja tuolla yöelämässä! Onneksi itselläni on elämässä muutakin sisältöä kuin lähteä jonnekin sedun ravintolaan tuhlaamaan rahoja. Ihan oikein toimineet ne järkkärit sun suhteen kun tuolleen kikkailet :) Ja tulet vielä tänne avautumaan, hahhhah!

        Kirjoituksestasi päätellen Onnela on sun elämäsi.... no, kyllä se siitä


    • kanta-asiakas

      Helsingin Maunulan Barts karaoke ravintolaan. Ennen pidin Bartsin henkilökuntaa erittäin ystävällisenä ja mukavana. Sitten yhtenä iltana oli mulla uskomattoman huono ilta. Olin istumassa samassa pöydässä muutaman kaverin kanssa, kun pari kaljua jätkää (kavereitten kaverit) tuli kavereitten kanssa juttelemaan. Kaveri sitten esitteli mut ja kaljupäät toisillemme. Kätellessä toinen kaljupää alko puristaa kättäni ja siitä hermostuneena käytin itsekin voimaa kätellessä. Siitä alko pieni käsirysy, kun kaveri erotti meidät toisistamme ja kaljopäät poistu muualle. Myöhemmin kaljupäät tuli takas ja alko haastaa kavereitten kanssa riitaa ja kävi yhteen kaveriin käsiks. Menin siihen väliin puolustaa kaverii ja kaljupäät tuli sitten mun kimppuu ja meillä alko käsirysy. Järjestyksen valvoja aluks teki oikein kun heitti kaljupäät ulos. Hetken kuluttua joku tuntematon äijä tuli istuu samaan pöytään ja alko aukoo päätään. En ollut pään aukomista kuulevinaan. Kun äijä sitten otti käsistäni kiinni, niin hermostuneena nykäsin käteni irti äijän otteesta ja alko pieni paini, jossa lasit kaatu pöydältä. Sitten siihen tuli baarimyyjä syyttelee että oisin taas riehunut ja heitti mut ulos. Sanoin että äijä tuli haastaa riitaa ja baarimyyjä ja järkkäri ei kuunnellut ja sanoi että mulla on porttikielto tästä lähtien. Noin parin kuukauden kuluttua kävin taas Bartsissa ja sovittiin henkilökunnan kanssa asian. Sitten yhtenä iltana kun olin Bartsissa, kaveri tuli myöhemmin sinne samana iltana. Kaveri oli just tullut työkeikalta (ajaa bussia) ja oli pikkasen väsynyt, niin portsari sanoi kaverille ilman syytä "Sul ei oo tänne asiaa". Kaveri sanoi pokelle että on tullut suoraan työpäivän jälkeen ja ei ollut ees kerinnyt ottaa alkoholii, kun ajaa bussia. Noin puolen tunnin keskustelun jälkeen poke päästi kaverin sisään. Kaveri hermostuneena kommentoi kovaan ääneen poken tyhmyyttä, kun epäilee että hän muka on kännissä, kun ei voi työkeikalla ottaa alkoholii. Poke kuuli kaverin hermostuneet huutelut ja myöhemmin tuli mulle sanoo "Mä poistan kaveris kun se on kännissä. Säkin voit lähtee että saatat kaveris kotiin". Sanoin pokelle että kaveri on väsynyt ja tullut työkeikalta ja ei voi töissä juoda alkoholii. Poke ei kuunnellut ja heitti meidät molemmat ulos. Siitä lähtien en oo käynyt Helsingin Maunulan Bartsilla ja sitä räkälää en suosittele muillekkaan.

    • Kallkkis

      Jos Onnelassa Kajaanissa on tällainen meno, niin ainakaan meidän tyttö ja poika eivät sinne mene!

    • jepjep5

      Minun mielestä junassa on hauska matkustaa.

    • huh huh

      Onnela on paska paikka! olen itekkin lähteny aika haipakkaa kuristusotteella raput alas vaikka en koskaan riehu ravintoloissa.. ehkä sitä 120 kilosta karvalihaskönttiä sitten huolestutti kaikkien turvallisuus niin paljon =)

    • ei näin

      sama päti eilen vantaan onnelassa, tunnin odotin juomaa tiskillä ja myyjä arpoi sattuman varasesti asiakkaansa, toinen sai alle minuutissa juoman

    • dfsddfg

      Tuo portsareiden pätemisen tarve korostuu juuri varsinkin pienillä paikkakunnilla, sen olen huomannut. Ite ratkaissut huonon palvelun ongelman vaihtamalla baaria, mitä enemmän paikka on ns. pintaliitomesta, sitä töykeämpää myöskin henkilökunta... Olisivatko kettuuntuneet koppaviin asiakkaisiin ja palvelun taso on sitten samaa luokkaa, kuin asiakkaiden käytös. Pubeissa ja irkkubaareissa lepposin meno.

    • Barfly

      Tämä on kylläkin yleinen ongelma alalla ei pelkästään Onnelassa. Yökerhoissa on paljon ilmeisesti elämäänsä ja työhönsä vittuuntuneita työntekijöitä ja valitettavasti provosointi yleensä vain pahentaa tilannetta.

    • aux

      Ainakin siellä missä ei mitään elämää ole, kuten aloittajan Kajaanissa!!

      • pieksu88

        ....


      • khou
        pieksu88 kirjoitti:

        ....

        Kajaanin Onnela on sikapaikka, jossa saa turpaan


    • natsiluolat pysy poi

      En ole ikinään käynyt enkä käy - siellä on liikaa porvari, persu ym böönää ja väkivaltaisia perussuomalaisia jätkiä. Olen kuullut, että kaverin kaveria hakattiin vessassa. Ilman mitään syytä. Ulkonäkö nyt ei ollut perus karvanoppa.

    • ölkhujgtfredws

      Olipa hyvä että tuli luettua tämä ketju. Tietääpähän pysyä kaukana tuollaisista juottoloista.

    • kyllästymys

      tietääkseni ravintoloilla on edelleen oikeus valita asiakkaansa kuten kaikilla muillakin aloilla.

      mitä helvettiä tarkoittaa oikeus vaatia jotakin.
      ei kenelläkään ole oikeutta vaatia automyyjää myymään autoa.

      itse työskentelen rakennus alalla ja saan tarjouspyyntöjä asiakkailta.
      kaikille asiakkaille en edes tee tarjousta kun ei kiinosta.

      asiakkailla ole oikeutta vaatia minua tekemään tarjousta.

      joten kasva aikuiseksi.
      ja mikä helvetin idea on hukata hintalistat ja alkaa sen jälkeen vaatimaan jotain.

      voi teitä.

      • weeed

        Jos valitset asiakkaita liian pitkään taitaa jäädä rahoja saamatta. Vaikka tarjouksiakin pitäisi osata kirjoittaa ihan suomen kiellellä....


    • klubitakki 68

      olin joskus vuosia sitten pokena ja opin sen että jos jokaista urpoo joka
      "on työskennellyt alalla"
      "tietää oikeutensa"
      "käyttäytyy omasta mielestään hyvin"

      jos kaikkia alkais kuunnella niin hohho.

      parempi kun niskaperse otteella jalkakäytävälle, ja jos kukaan ei nää niin mielummin jalkakäytävän yli.
      pääsee paljo helpommalla kun heittää ne urpot heti pihalle!
      Ovella on kuitenki jono maksavia asiakkaita.

      • Egovammaiset

        Eli olet juuri samanlainen väkivaltainen latentti homo, kuin tässä ketjussa arvostelua saaneet "asiakaspalvelijat". Kaikkihan ratkeaa pahoinpitelemällä asiakas! Kyllä se on jo huomattu, että henkilökunnan huonoon käytökseen ei välttämättä mitään syytä tarvita. On varmaan kiva käyttää sitä baarimikon tai portsarin "valtaa".
        Jos valtaa on vähän, se täytyy käyttää kokonaan - eikös joku ole näin todennut?


    • Onnen kukkuloilla

      Tasan kerran käynyt Onnelassa (sekin parin kaverin yllytyksen seurauksena) eikä toiste enää tarvitse mennä. Kerron lyhyesti miten ko. reissu meni:

      1) Jätin takin narikkaan ja astelin alakertaan. Astuessani kolmanneksi viimeiselle porrasaskelmalle eräs harteikas gorilla tuli helvetin vihaisena huutamaan jotain mistä en saanut selkoa, melkein teki mieli juosta karkuun jo tässä vaiheessa. Jälkeenpäin ajatellen tämä olisi ollut illan fiksuin veto, mutta astelin kumminkin tiskille asti.

      2) Tiskillä vilkaisin hinnastoa. "Tollane 3,5 € snapsi ois jees" ajattelin ja tein tilauksen, maksoin 5 € setelillä ja jäin odottamaan vaihtorahojani. Baarimikko lähti muualle palvelemaan asiakkaita, lähemmäs kymmenen minuuttia odotin eikä tämä "asiakaspalvelun ammattilainen" edes vilkaissut suuntaani vaan kaateli drinkkejä muiden laseihin ja hääri omiaan. Ihme että sain edes koko saakelin snapsin nokan eteeni!

      3) Juomaa naukkailessani joku puliukko tuli haastamaan riitaa eikä henkilökunta puuttunut asiaan millään lailla. Tässä vaiheessa ajattelin että "No helvetti mennään sitten, mua ei täällä näemmä kaivata!".

      Että näih, oli oikeen antoisa ilta. Suositellaan kaikille masokisteille & aivolobotomian ottaneille.

      • entinen asiakas

        Täällä Vaasassapa vallitsee viidakon lait !!!

        Täälläpäin erään ravintolan poket, rakastavat ilmeisesti väkivaötaa. Vähän väliä lukee paikallislehdessä palautetta kovista otteista. Kooltanda he ovat sellaisia " mitään en ole vetänyt tyyppejä".

        Poke tuli takaapäin kimppuun kadulla, hakkasi naamaa asfalttiin, laittoi raudat ja kuristi tajun pois.

        Lopuksi vielä teki rikosilmoituksen ja vaati korvauksia 1000 euroa.

        Noh, oikeudessa tavataan !


    • pam_

      Mulla ei kyllä riitä ajatusta tolle aloittajalle, sillä Onnela on parasta mitä Suomessa on. Olen ollu ravintola-alalla jo pitkään ja tiedän, että joka raflassa pitää olla järjestystä. Mitä sitten jos siitä vähän naarmuja tulee. Ja pollarien pitääki olla meidän puolella, kun me heidät soitamme hakemaan riitelijän.

      Minä aina huomaan tiskillä uuden asiakkaan, koska mitä enemmän asiakas ostaa sitä enemmän hän humaltuu ja ostaa taas lisää. Alaikäset tunnistaa kyllä aina päältäpäin enkä ainakaan minä myy niille mitään koskaan. Tosi törkeää panettelua, että muka Onnelassa myytäisiin alaikäisille. Toi aloittaja ei varmaan ole koskaan ollutkaan Onnelassa, sillä Onnelassa on vaan ainakin mulla ollut tosi tyytyväisiä kaikki.Onnela on parasta mitä Suomen rafloista löytyy ja siellä järjestys pelaa niin, että kaikilla on kiva olla. Kajaanissaki Onnela on samaa mitä meillä eli ei pitäisi haukkua

      • -__-

        "Mulla ei kyllä riitä ajatusta tolle aloittajalle, sillä Onnela on parasta mitä Suomessa on"

        Joo onnea vaan sunki elämälle


      • S.K.

        Terveisin Seppo vaan Turuust...


    • kylmääkiturus

      Pikkulikat tiskin takana eivät juurikaan ole koulutusta saaneet. Anniskelupassi suoritettu, mutt ei mitään asiakaspalveluopiskelua. Nuoret naismyyjät, tyttömäiset tiukkapaidat huomaavat heti kun tiskille astelee mies. Mutta annas olla kun olet niinä odottamassa palvelua, ei koskaan kuule "mitä saisi olla ?" Sedu voisi kouluttaa pimujaan palvelemaan....

      • aaabbbcccddd

        Olin kerran Kiovassa eräässä yökerhossa kun sattui vastaavanlainen tapaus. Juopunut asiakas tiputti baaritiskiltä tavaroita lattialle.

        Homma toimi siellä kunnon ryssäasenteella ja kaksi karpaasiportsaria tuli ja retuutti kaverin sivummalle ja leipoi turpaan oikein kunnolla. Sitten kun se makasi siinä tontissa tuli seuraavaksi poliisi joka kantoi pojan parempaan talteen. Noin sitä olisi pitänyt Onnelan toimia, niin ei tarvitsisi täällä Suomi24:ssa valittaa.


      • Ryssä-fani portsari
        aaabbbcccddd kirjoitti:

        Olin kerran Kiovassa eräässä yökerhossa kun sattui vastaavanlainen tapaus. Juopunut asiakas tiputti baaritiskiltä tavaroita lattialle.

        Homma toimi siellä kunnon ryssäasenteella ja kaksi karpaasiportsaria tuli ja retuutti kaverin sivummalle ja leipoi turpaan oikein kunnolla. Sitten kun se makasi siinä tontissa tuli seuraavaksi poliisi joka kantoi pojan parempaan talteen. Noin sitä olisi pitänyt Onnelan toimia, niin ei tarvitsisi täällä Suomi24:ssa valittaa.

        Niinpä. Venäjällä ja Ukrainassa kaikki on niin kovin paljon paremmin kuin Suomessa. Moskovassa poket ovat kuulemma saaneet jopa asiakkaita potkituksi hengiltä. Oikein! Näin sen pitäisi mennä meilläkin!

        Laitetaanko PAM asialle. Pokethan eivät siihen kuulu, koska venäläinen mafiameininki ilman liittoja tai kontrollia toimii niin paljon paremmin, mutta kuitenkin....


      • Ryssä-fani portsari
        aaabbbcccddd kirjoitti:

        Olin kerran Kiovassa eräässä yökerhossa kun sattui vastaavanlainen tapaus. Juopunut asiakas tiputti baaritiskiltä tavaroita lattialle.

        Homma toimi siellä kunnon ryssäasenteella ja kaksi karpaasiportsaria tuli ja retuutti kaverin sivummalle ja leipoi turpaan oikein kunnolla. Sitten kun se makasi siinä tontissa tuli seuraavaksi poliisi joka kantoi pojan parempaan talteen. Noin sitä olisi pitänyt Onnelan toimia, niin ei tarvitsisi täällä Suomi24:ssa valittaa.

        Venäjällä ja Ukrainassa kaikki toimii niin kovin paljon paremmin kuin Suomessa. Moskovassa yökerhoissa rehdit portsarit ovat pystyneet jopa potkimaan asiakkaita kuoliaaksi, mihin meillä ei ole monestikaan kyetty, vaikka syytä olisi tappaa joku varoittavaksi esimerkiksi joka ilta!
        Pitäisikö laittaa PAM asialle. Me portsarithan emme siihen kuulu, koska kontrolloimaton venäläistyylinen mafiameininki on enemmän makuumme, mutta kuitenkin...
        Naurattaa tässä löysää munaa runkatessa ajatuskin siitä, että sisään pyrkivältä asiakkaalta vedetään hampaat poikki ja senkka nenästä, hehee
        Vittu mulla on voimaa!!!


    • afasfasfasffaa

      Kun luen tätä ketjua niin olen päättänyt että enää en kanna sedun paikkoihin senttiäkään rahaa. juon mieluummin muualla, ja voin sanoa että moni kaverini on päättänyt samoin.

      • juuksi22

        sama fiilis, sedun paikat saa olla ilman meidän rahoja


    • uouo

      on niitä paikkoja, jonne raha kelpaa paremmin. Sedullahan on sitä muutenkin riittävästi

    • ,,,

      Tässä totean vaan että tukekaa paikallisia yrittäjiä. Välttäkää K-rymän ja S-ryhmän palveluja. Onneksi järvenpäässä voi välttää hyvin ketjupaikkoja. SK-ravintolat ovat myös ketjupaikkoja!

    • baaristi

      Voivoi. Jos minä törmäisin töissäni aloittajan kaltaiseen asiakkaaseen, niin toimisin luultavasti aivan samoin, kuin ravintolatyöntekijä tässä tapauksessa. Tottakai, jos aloittaja olisi pyydettäessä palauttanut sen listan takaisin ja malttanut odottaa kiltisti vuoroaan, niin olisin hänen antanut jäädä viettämään mukavaa iltaa ravintolassa. Mutta jos asiakas alkaa vääntämään asiasta, soittamaan suutaan tai muulla tavalla häiritsee työntekijän toimintaa, niin asia on helpompi selvittää loppuun järjestyksenvalvojan kanssa.

      Myös baarityöntekijöillä on oikeus turvalliseen ja inhimilliseen työympäristöön, ei tarvitse sietää ihan mitä tahansa. Järjestyksenvalvojat ovat huolehtimassa ravintolan yleisestä turvallisuudesta ja järjestyksestä, sekä muiden työntekijöiden työrauhasta.
      Ja järjestyksenvalvojalla on oikeus käyttää puolustettavissa olevia voimakeinoja häiritsevän asiakkaan poistamiseen alueelta, tai vaikka raudoittaa asiakas, mikäli se on tarpeellista. Jos tilannetta ei saada selvitettyä ja asiakas ei poistu puhumalla, niin järjestyksenvalvoja on velvollinen poistamaan hänet voimakeinoin. Asiakkaalla on aina vapaus valita, että lähteekö hän sivistyneesti ja rauhassa, vai vaikeamman kautta.
      Ja koska ravintolassa on myös muita asiakkaita, ei voi yhden ihmisen poistamiseen käyttää loputtomasti aikaa. Eli jos asiakas alkaa riittävän pitkään venkuilemaan lähdön kanssa, niin varmasti hänet sitten vaikka kannetaan ulos.

      Entäs apteekissa? Kun apteekkissa on ruuhkaa, niin otatko sen pahvisen peräpukamamainosmiehen jalkojen väliin, jotta henkilökunta huomaa sinut? Tai jos baari-illan jälkeen grillillä sinun perässä jonottanut saa kebabinsa sinua ennen, niin otatko grillin valomainoksen taskuun? Vaateliikkeessä varmaan istut mallinuken päälle, jos myyjä ei heti ehdi sinua auttamaan? Päivystyksessä otat sairaalan tippapullotelineen hallintaan, mikäli toinen potilas pääsee sinua ennen vastaanotolle?

      Rauhallisina iltoina on baarimikoillakin mahdollisuus seurata asiakkaiden saapumisjärjestystä ja palvella heitä sen mukaan, mutta kiireisimpinä iltoina ei. Olemme vain ihmisiä, tavallisia ihmisiä. Kun teemme juomia ja palvelemme asiakasta, emme näe selän taakse tai kovin kauas sivulle. Itsekin omalla tiskilläni aloitan asiakkaat vasemmasta reunasta ja lähden sieltä järjestyksessä kohti oikeaa reunaa. Jos olet täyden tiskin oikeassa laidassa ja sinun vasemmalle puolelle kiilaa toinen asiakas, niin saat juomasi sen toisen asiakkaan jälkeen. Jos baarimikko pomppii säikähtäneen jäniksen tavoin epämääräisesti pitkin tiskiä ja yrittää tiedustella kuka tuli ennen ketä, niin myynnistä ei tule yhtään mitään. Jokaisella baarityöntekijällä on oma logiikkansa palvelujärjestyksessä, kun asiakas malttaa hetken hommaa seurata, niin tajuaa sen varmasti. Baareissa ei välttämättä tämmöinen vuoronumerokylttikään olisi kovin turvallinen/toimiva vaihtoehto.

      Ei kannata "varastella" ständejä, alkoholimittoja tai muutakaan ravintolan omaa tavaraa, mikäli haluaa palvelua.
      Voin myös paljastaa, että yleensä kaikenlainen häiriköinti asiakkaan toimesta ei ainakaan lyhennä sen juoman (tms.) odotusaikaa.
      Me ravintolan työntekijät emme ole koiria, joten viheltely/sormien napsuttelu/huitominen ei siis saa tarjoilijaa saapumaan asiakkaan luokse yhtään sen nopeampaa. (Vaikka tässä tapauksessa tästä ei ollutkaan kyse.)
      Mukavat asiakkaat muistetaan!

      "Miksi pääsin ravintolaan sisään, kun jo ensimmäistä juomaani ostaessani olinkin jo niin juopunut ja häiriöksi, että minut piti poistaa ravintolasta? Sisääntuloni ja tilausyritykseni välillä oli aikaa noin 10 minuuttia. Missä välissä juovuin liikaa? Onko minun tapaukseni vaan sitä, että otetaan sisäänpääsymaksu ja sitten heti poistetaan raintolasta? Onko tämän Onnela-ravintoloiden ja Sedu Koskisen linja, jota noudatetaan yleisestikin?"
      Pääsit ravintolaan, koska sisään tullessa käyttäydyit aikuismaisesti etkä aiheuttanut häiriötä. Et luultavasti juopunut liikaa, mutta käytöksesi oli asiatonta ja huonoa. Sinä olisit saanut viettää mukavan illan ja tilata juomia, mikäli olisit muistanut käytöstavat myös siellä baaritiskillä. Eli se ei ollut pelkkä sisäänpääsymaksun rahastaminen. Ja tämä ei ole mikään minkään erityisen ketjun linjaus, luultavasti sinua olisi samassa tilanteessa kohdeltu aivan yhtä "julmasti" muuallakin.

      Voithan toki tutkimusmielessä kokeilla, että miten muut ravintolat reagoivat samaan tilanteeseen. Menet vaan kiertämään baareja ja nykimään ständejä tai vastaavasti muuta ravintolan tavaraa sinne jalkojen väliin. Mielelläni kuulisin sitten niitä sinun tuloksiasi! Mistä löytyy ravintola, jossa sinua silitetään päähän ja tarjotaan ilmainen ilta moisesta toiminnasta.

      Ja vielä, jos aloittaja tunnet itsesi hyvin loukatuksi, niin voit toki ottaa yhteyttä kyseisen paikan ravintolapäälliköön tms. ja pyytää hyvitystä sisäänpääsymaksun hinnasta. Niin.

      • merinola

        Ravintola-alalla pidetäänkin asiakkaita vain häiriköinä, jotka eivät anna henkilökunnalle aikaa juoruta keittiössä...


      • käynyt

        Minkäslainen se tarjoilujärjestys siellä baarissa on?
        Jos tulee käytyä niin ois hyvä tietää, ettei heti kanneta pihalle!


      • 90% homoja

        Onnelassa ei tarvita kuin yksi asiakas, että saadaan "ruuhka", jolloin sille ainoallekaan ei ehditä tarjoilemaan. Baarimikot ja -misut tottuvat pikkukaupungeissa siihen, että ymmärtämättömät nuoret mielistelevät ja ihailevat heitä, koska kalja saattaa muuten jäädä saamatta. Paine on suurin alaikäisillä.

        Vai että valitus ravintolapäällikölle? Salli mun nauraa! Mistä lähtien asiakkaalla on ollut mitään puhevaltaa, varsinkaan näissä ketjupelleravintoloissa. Kyllä negatiivisen palautteen eteneminen on tehokkaasti estetty kaikilla työntekijätasoilla. Muutenhan työnsä huonosti hoitavat voisivat saada potkut!


    • jauha tuota paskaa enään, niele katkeruutesi. ravintolallla on oikeus valita asiakkaansa, ja se lukeee suomen laissa

    • huolissaan40

      Kajaanissa on kannabiksen käyttö lisääntynyt valtavasti. Toivottavasti Onnella ja Onnelan nuorisolla ei ole siinä mitään osuutta.....

      • quick99

        ainakin kajaanis


    • yaenkeissä

      Jos kukaan vielä käy NewOrleanssissa niin huomaa kyllä eron kotoiseen käytäntöön !

      siellä asiakkaat heitetään sisään oikein sisäänheittäjien toimesta .

      sellainen oli staili sielläpäin , ainakin ennenvanhaan !

    • tutks

      Kaikkihan uskoo onnelaan. Olin tos viikolla käymässa etelä-amerkikan chilessä.

      Oli norjalaiset lohet kerinnyt ennen minua kylään ja vuoden aikaan jopa 1500 lopetti toimintansa norjan pussikalan edessä.

      Myrkkyjä jopa fosforia puottivat mereen norjalaiset , oli dokumentin tekijoitä yhtiöitä kolme paikalla kuin rannikko vaahtosi myrkyistä,

      Aah meidän halpa norjalainen lohifile merikasvatettu.


      Jossa ei tutkimuksienmukaan ole merilolta tai norjalaista ensinnäkään.

      Norjalainen lohi on myrkkypommi

      http://yle.fi/alueet/lappi/2010/06/tv-dokumentti_norjalainen_lohi_on_myrkkypommi_1796890.html

    • björn44

      Miksi ihmeessä kukaan menisi Onnelaan, edes Kajaanissa, tuossa masentavassa kylässä??...eihän Onnelassa saa kuin nyrkkiä naamaansa!

    • juupe99

      miks menit sinne?.... oot outo....

    • pessimistic99

      sillä nykyaikaisia paikkoja syntyy paljon... Tietty Onnela on kova sana Kajaanissa vaikka, koska siellä tuskin mitään uusia paikkoja perustetaan. Kajaani on muutenkin aika paljon sellainen paikka missä ei ole nuoria ihmisiä eikä sinne siksi kannata mitään hyvää ravintolaa kenenkään perustaa. Onnela olkoon siis Kajaanin huippumesta:).... Ja jos joku muualla asuva eksyy Kajaanissa johonkin raflaan, niin mitä siitä. Kyllä satunnainen kävijäkin huomaa, ettei Kajaanilla ole ravintola-asiakkaille sen enempää kuin muillekaan asiakkaille mitään tarjottavaa. Kuoleva pikku kaupunki:(...

    • pieksu85

      Luin tän palstan juttuja ja siit huolimatta menin Onnelaa 11.9. , eikä olis kyllä kannattanut, kyllä se paikka on ihan peestä, humalaisia kakaroita täynnä. eikä järkkäreitä tuntunut yhtään kiinnostavan puuttua yhteen rähinäänkään... miks kajaanis on toi paikka ylipäätään??????

    • coli_e

      Vittu, ihme mesta, siellä saa kyllä pilveä persettä, mutta yhden juoman tilaaminen on tosi vaikeeta..ja jos alat kyselemään niin lennät pihalle.... varmaan tää on kainuulaisten junttien tyylinen mesta

      • älälälälälälälä

        Kajaanin Onnelan jv:t,mistähänpäin lienee haalittu?Tai minkä kiven alta kaivettu?Tyrkkypimujen kans juttua piisaa,muut asiakkaat ovat se välttämätön paha jotka keskeyttävät hyvät jutut.Kuinkahan moni poke onkaan näille pissaliisoille kyytiä antanut?
        Todellakin näkee mikä genre vallitsee.Mitä enenmmän paljasta pintaa sitä parempaa palvelua ovella.


    • SK ravintoloiden

      "asiakaspalvelu" on muutenkin todella mielenkiintoista, riippumatta siitä millä paikkakunnalla olet.

    • asiakas 8/2011

      Näin on Kajaanissa, pieni kaupunki ja vähän, ravintoloita. Sitten vielä Onnelan tapaisia ravintoloita , jotka käyttävät järjestyksenvalvojina ulkopuolisia työntekijöitä kuten entisiä Judokoita ym..nyrkkeilijöitä , joille jo muutenkin on syötetty jo joskin minkalaiset mömmöt. Ei ihme ,että Markokaan ei ikinä hymyile ja jos hymyilee niin siksi , että on liikaa nuuskaa huulessa tai saanut pyytämänsä rahat asiakkaiktaan , joita hän vielä kohtelee huonosti! Luulisin , että turvallsuusallakin olisi ystävällinen palvelu mukavaa ja asiakkaatkin käyttäytysivät paremmin.
      Luulisin ,että tämänalan koulutuksessa jo tänäpäivänä enemmän keskityttäisiin asiakaspalveluun kuin siihen miten paljon olen saanut illanpäätteeksi kerättyä rahaa itselleni
      Kajaanin Onnelassakin paljon rahaa pyörähtää näille macho portsareille, ja aivan ohi Onnelan kirjanpidon>???? Ravintolapäälliköt tai aluepäälliköt valvokaa järkkäreitänne!!!! >P.S. jonon ohi sisään ja takastullessa pari kolmekymppiä niin seuraavalla kerralla taas sisään ilman maksua ja jonon ohi!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oho! Sofia Belorf ja "rillimiljönääri-rakas" sai somen liekkeihin: "Optikko vai grillikioskin...?"

      "Rillimiljönääri-rakas" on kyllä hyvä titteli!!! Tsemppiä Sofialle rakkauteen ja terkkuja Nikolle ja Stefanille! Lue l
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      2545
    2. Jos voisit kääntää kelloa taaksepäin

      Mihin hetkeen palaisit?
      Ikävä
      132
      1403
    3. Pitäisikö valtion lopettaa Terveysjättien tukeminen

      Nyt annetaan puoli miljardia veroparatiiseihin ja kavereille, eikö olisi järkevää että valtio tukee vain Julkista puolta
      Maailman menoa
      152
      1343
    4. Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sinusta?

      Oletko ollut hänen mielestään reilu, rehellinen ja ymmärtäväinen? Vai oletko hänen mielestään se, joka ei ollut reilu ei
      Ikävä
      9
      1226
    5. Sofia ei taida tajuta, että kaikki nauravat hänelle

      Sofia feikkaa luksuslokkeilua muttei tajua, että se aiheuttaa lähinnä myötähäpeää ja kaikki nauravat hänelle.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      157
      1161
    6. Yllätyskäänne: Kivitipun huutokauppa rauksesi, myynnissä uudelleen.

      Kivitipusta käydään edelleen kauppaa, vaikka alkuperäinen huutokauppamyynti raukesikin. https://ilkkapohjalainen.fi/ta
      Lappajärvi
      38
      999
    7. Mukava nainen on

      Hyvännäköinen ja jollain tavalla räväkkä. Katsoin häntä, mutta mietin sinua kuitenkin. Ihan vaikka koko pitäjän kauneimm
      Ikävä
      58
      928
    8. Mikä oli se suurin syy, ettet kertonut tunteistasi?

      Olisitko voinut tai halunnut?
      Ikävä
      65
      876
    9. Pertikki out

      Lopeta nyt Pertikki tuo poliitiikan jauhaminen täällä. Mene jonnekin poliitiikan erikoissivuille ja jankkaa tuota muuall
      70 plus
      209
      870
    10. Lauantai aaumua

      Silmät aukesivat todellisuuteen. Hyvää huomenta. ☕🍁😊❤️
      Ikävä
      148
      853
    Aihe