katselleet BB-talon syntistä touhua. Minä olen vilkaissut, ja sanon, että se vasta sielt'ä perseestä on. Siinnä opetetaan nuorisoa ryyppäämään, naimaan julkisesti ja homoilemaan. Ja sitten se uutinen. Tämä nimimerkki Jeesus pelastaa, on vahvasti ehdolla BB-taloon. Hänestä ainakin saataisiin katsojia rahaa tavoittavalle Sub kanavalle. Onnea matkaan!
Oletteko lestaadiloiset
19
250
Vastaukset
- me sitä olisi
katsottu? Televisio ei ole uskovaisen huonekalu.
Näin meille on opetettu.- s. ukko
kalunne on? Ja vielä ethän vai valehtele!
- Wanhan ajan mies
s. ukko kirjoitti:
kalunne on? Ja vielä ethän vai valehtele!
BB on ihan hömppää, ihmettelen töissä ihmisiä jotka kehtaa kertoa seuraavansa moista. Tekis mieli sanoa että hankkikaa oma elämä, se on paljon antoisampaa kuin seurata telkasta. Itse katsoin joskus muutaman kerran ja riitti, kiitti. Mulla on telkka, mutta alkuinnostuksen jälkeen löydän ani harvoin mitään oikeasti kiinnostavaa. Uutisetkin voi katsoa netistä.
Vanhemmiten on tullut viisautta sen asian suhteen että rauhoitan kotielämän maailman melskeiltä, enkä koko ajan seuraa uutisia ja muuta mediaa. Kokeilkaapas. Rauhoittuu mieli ja on tilaa ajatuksille ja kiireettömyydelle. Minusta tuntuu että tämä kauhea kiire on sarvipään keksintöä, ajetaan ihmiset ihan loppuun ja ei jää aikaa elämästä nauttimiseen. Aikaa Luoja loi eikä virkant' kiireest mittää... - teuta
Wanhan ajan mies kirjoitti:
BB on ihan hömppää, ihmettelen töissä ihmisiä jotka kehtaa kertoa seuraavansa moista. Tekis mieli sanoa että hankkikaa oma elämä, se on paljon antoisampaa kuin seurata telkasta. Itse katsoin joskus muutaman kerran ja riitti, kiitti. Mulla on telkka, mutta alkuinnostuksen jälkeen löydän ani harvoin mitään oikeasti kiinnostavaa. Uutisetkin voi katsoa netistä.
Vanhemmiten on tullut viisautta sen asian suhteen että rauhoitan kotielämän maailman melskeiltä, enkä koko ajan seuraa uutisia ja muuta mediaa. Kokeilkaapas. Rauhoittuu mieli ja on tilaa ajatuksille ja kiireettömyydelle. Minusta tuntuu että tämä kauhea kiire on sarvipään keksintöä, ajetaan ihmiset ihan loppuun ja ei jää aikaa elämästä nauttimiseen. Aikaa Luoja loi eikä virkant' kiireest mittää...Kyl pitkät , mulle kans riittää 1 :set illassa , hömppää en ole katsonut vuosiin , eipä siltä ei ole enää telkkaakaan , sen annoin pojalle jo 2 v, sitten netistä tulee mutten osaa ottaa , enkä viitsi opetella
- savon ukko
teuta kirjoitti:
Kyl pitkät , mulle kans riittää 1 :set illassa , hömppää en ole katsonut vuosiin , eipä siltä ei ole enää telkkaakaan , sen annoin pojalle jo 2 v, sitten netistä tulee mutten osaa ottaa , enkä viitsi opetella
saahan netistä lukea lehdet, uutiset, BB-talon touhut ym. Ei ole mikään itsensä puhdistrus, ettei ole Tv:tä
- :-))))
savon ukko kirjoitti:
saahan netistä lukea lehdet, uutiset, BB-talon touhut ym. Ei ole mikään itsensä puhdistrus, ettei ole Tv:tä
Mäntti mikä mäntti, tää meijän "savon ukko". :-))))
Kyllähän maailmaan ääntä mahtuu, ja viita vetää paskaa.
Tämä palsta on vähä erilaiseen tarkoitukseen, jos herra iso herra huomiois!? - Eikö tämä
:-)))) kirjoitti:
Mäntti mikä mäntti, tää meijän "savon ukko". :-))))
Kyllähän maailmaan ääntä mahtuu, ja viita vetää paskaa.
Tämä palsta on vähä erilaiseen tarkoitukseen, jos herra iso herra huomiois!?olekaan keskustelupalsta?
Voihan asioista olla eri mieltä,olematta silti väärässä. - :-))))
Eikö tämä kirjoitti:
olekaan keskustelupalsta?
Voihan asioista olla eri mieltä,olematta silti väärässä.BB taloista ei keskustella, eikä muistakaan sellaisista televisio ohjelmista, jotka eivät käsittele uskoomme ja kristityn elämään läheisesti liittyiviä asioita.
- eikö edes
:-)))) kirjoitti:
BB taloista ei keskustella, eikä muistakaan sellaisista televisio ohjelmista, jotka eivät käsittele uskoomme ja kristityn elämään läheisesti liittyiviä asioita.
voi keskustella lestadiolaisten suhteesta BB:hen tai johonkin muuhuhn pahentavaan?
- Näin männöö
eikö edes kirjoitti:
voi keskustella lestadiolaisten suhteesta BB:hen tai johonkin muuhuhn pahentavaan?
Lestadiolaiset pitävät television saataohjelmat syntinä. Katoppa yksi elokuva, siinä ovat nämä kaikki; varkaus huoruus valehtelu väkivalta murha ja huoruus. Onko ihme, että maa on täynnä vakavasti häiriintyneitä valehtelijoita varkaita valehtelijoita huorin tekeviä ja tappajia.
Uskovat eivät tällaisia tekoja tee, vaan kuinkas käypi? Valehtelijat sanovat että uskovaiset tekevät näitä tekoja, mitä he itse tekevät.
Tähän on tultu ja aina vain pahempaa on tulossa. - ?
Näin männöö kirjoitti:
Lestadiolaiset pitävät television saataohjelmat syntinä. Katoppa yksi elokuva, siinä ovat nämä kaikki; varkaus huoruus valehtelu väkivalta murha ja huoruus. Onko ihme, että maa on täynnä vakavasti häiriintyneitä valehtelijoita varkaita valehtelijoita huorin tekeviä ja tappajia.
Uskovat eivät tällaisia tekoja tee, vaan kuinkas käypi? Valehtelijat sanovat että uskovaiset tekevät näitä tekoja, mitä he itse tekevät.
Tähän on tultu ja aina vain pahempaa on tulossa.Ensiksikin mulla ei ole televisiota - on ollut kyllä. Mutta en sanoisi, että televisio on tehnyt noita mainitsemiasi valehtelijoita ja varkaita ja tappajia. Niitä on ollut myös ennen televisiota!
Jo Raamatussa kerrotaan semmoisista - taisipa olla jo ensimmäisten ihmisten lapsi semmoinen tappaja.
Minusta tämmöinen television ja tietokoneen yhdistelmä on paras mahdollinen. Ylen areenalta voi löytää hyviä ajankohtaisohjelmia ja dokumentteja, joita voi katsoa silloin kuin itselle sopii. Mahtava oli mm. semmoinen kuusiosainen sarja kuin "Maailmansodan kurimuksessa". Siinä oli kyllä mielenkiintoisella tavalla käsitelty Suomen sotia - talvisodasta näytettiin luminen metsämaisema, missä juoksenteli poro ja pitkätakkinen sotamies. Jatkosodasta ei sitten sanottu sanaakaan.
Noh, nyt tämä hyppäsi kauas BB:sta. Mutta niinhän nämä nettikeskustelut pruukaavat tehdä... - teuta
? kirjoitti:
Ensiksikin mulla ei ole televisiota - on ollut kyllä. Mutta en sanoisi, että televisio on tehnyt noita mainitsemiasi valehtelijoita ja varkaita ja tappajia. Niitä on ollut myös ennen televisiota!
Jo Raamatussa kerrotaan semmoisista - taisipa olla jo ensimmäisten ihmisten lapsi semmoinen tappaja.
Minusta tämmöinen television ja tietokoneen yhdistelmä on paras mahdollinen. Ylen areenalta voi löytää hyviä ajankohtaisohjelmia ja dokumentteja, joita voi katsoa silloin kuin itselle sopii. Mahtava oli mm. semmoinen kuusiosainen sarja kuin "Maailmansodan kurimuksessa". Siinä oli kyllä mielenkiintoisella tavalla käsitelty Suomen sotia - talvisodasta näytettiin luminen metsämaisema, missä juoksenteli poro ja pitkätakkinen sotamies. Jatkosodasta ei sitten sanottu sanaakaan.
Noh, nyt tämä hyppäsi kauas BB:sta. Mutta niinhän nämä nettikeskustelut pruukaavat tehdä...Silloin voi ainakuvitella , että asia on klaari , ja mennään toiseen asiaan .
Esimerkiksi siihen matkamieheen joka kulki Jerusalemista -Jerikkoon ja
siellä vuorisella matkalla oli rosvojen alue , tämä matkamies tiesi sen, mutta
kuitenkin lähti yksin matkaan , miksi ?
Tämä kertomus sisältää paljon muutakin , kuinka monta ? :-)))) kirjoitti:
BB taloista ei keskustella, eikä muistakaan sellaisista televisio ohjelmista, jotka eivät käsittele uskoomme ja kristityn elämään läheisesti liittyiviä asioita.
Sopisiko hiukkasen rajoittaa. Jos joku viesti on mielestäsi sopimaton, laita siitä linkkiä käyttän ilmoitus.
SINÄ ET OLE TÄÄLLÄ MIKÄÄN POLIISI. En tiedä, oletko tosielämässä. Älä anna muille mitään määräyksiä siitä mistä täällä saa kirjoittaa.eikö edes kirjoitti:
Kyllä voi.
- metsänmies,,
Wanhan ajan mies kirjoitti:
Vanhemmiten on tullut viisautta sen asian suhteen että rauhoitan kotielämän maailman melskeiltä, enkä koko ajan seuraa uutisia ja muuta mediaa. Kokeilkaapas. Rauhoittuu mieli ja on tilaa ajatuksille ja kiireettömyydelle. Minusta tuntuu että tämä kauhea kiire on sarvipään keksintöä, ajetaan ihmiset ihan loppuun ja ei jää aikaa elämästä nauttimiseen. Aikaa Luoja loi eikä virkant' kiireest mittää...kun muijja pihtaa, kun ei hää haluu ehkäistä eikä tulla raskaaksi. BB antaa lohtua, tv on kaapissa piilossa.
- teuta
metsänmies,, kirjoitti:
kun muijja pihtaa, kun ei hää haluu ehkäistä eikä tulla raskaaksi. BB antaa lohtua, tv on kaapissa piilossa.
Olisi Hieno asia ja rehellinen , otta lupa jos kerran muutenkin katsoo , ei kannata tehdä
kaksinkertaista syntiä kerralla , katsoa ja rikollisesti olla maksamatta lupaa. ! - savon ukko
teuta kirjoitti:
Olisi Hieno asia ja rehellinen , otta lupa jos kerran muutenkin katsoo , ei kannata tehdä
kaksinkertaista syntiä kerralla , katsoa ja rikollisesti olla maksamatta lupaa. !suorat sanat....on tosi,että TV suoltaa täyttä paskaa jossain ohjelmassa nuorisolle. Se on vain sillee, että siinä TV:ssä on kaukosäädin, jossa on nappuloita, ja niitä nappuloita painaen voi saada, tai ei voi saada kaikenlaista ohjelmaa, mitä kukin haluaa. Näin se on myös tässä elämässä yleensä.
ei TV sinänsä ole mikään pirun kapine, sen on vain lestaadiolais saarnaajat kansalleen niin julistaneet, peläten, ettei hänen joukkonsa hajoa. Tämän lestaadiolais saarnaaja pelottelijan pitäisi sanoa, että katsokaa vain televisiota, mutta niin kuin elämässäkin, älkää painako vika nappuloita.
Radio ja polkupyörä oli ennen pirun vehkeitä, nyt sitä kumpaakin käyttävät ilman synnin tuskia. Eikö olekkin ihmeellistä? Vai mitä teuta? - teuta
savon ukko kirjoitti:
suorat sanat....on tosi,että TV suoltaa täyttä paskaa jossain ohjelmassa nuorisolle. Se on vain sillee, että siinä TV:ssä on kaukosäädin, jossa on nappuloita, ja niitä nappuloita painaen voi saada, tai ei voi saada kaikenlaista ohjelmaa, mitä kukin haluaa. Näin se on myös tässä elämässä yleensä.
ei TV sinänsä ole mikään pirun kapine, sen on vain lestaadiolais saarnaajat kansalleen niin julistaneet, peläten, ettei hänen joukkonsa hajoa. Tämän lestaadiolais saarnaaja pelottelijan pitäisi sanoa, että katsokaa vain televisiota, mutta niin kuin elämässäkin, älkää painako vika nappuloita.
Radio ja polkupyörä oli ennen pirun vehkeitä, nyt sitä kumpaakin käyttävät ilman synnin tuskia. Eikö olekkin ihmeellistä? Vai mitä teuta?oli aluksi synti , kun sillä pääsi niin äkkiä synninteko paikkaan ja ennen vanhaan saattoi autossakin hassrastaa
Synnin tekoa . No enollani oli kylän ensimmäinen auto -36 mallin letukka sen hän osti -38 , sitten keväällä
-39 hän osti uuden letukan , oli muuten Es/Lesta , silloin se sei enää ollut synti . Siis n. 37-38 tapahtui synnin
päästö , siinä aasiassa , miten lie muutoin ..
Radio ja pyörä ,, otetaan ensin radio , me kävimme poikasena kuuntelemassa , naapurissa kalle kustaata ja P.
Lipposta , ei me ymmärretty yhtään miksi se olisi synti ,, Ja 1995 alkoi olla tilanne , että radiota ei katsottu karsoon , samaan aikaan vapautui myös valokuvat . . Mutta pyörä oli jo ennen sotaa kuin autokin vapaa ..
Minä en vieläkään Ymmärrä kuinka Ihmisten määritys asioissa on ollut synti , ja sitten ei olekaan . - teuta
teuta kirjoitti:
Silloin voi ainakuvitella , että asia on klaari , ja mennään toiseen asiaan .
Esimerkiksi siihen matkamieheen joka kulki Jerusalemista -Jerikkoon ja
siellä vuorisella matkalla oli rosvojen alue , tämä matkamies tiesi sen, mutta
kuitenkin lähti yksin matkaan , miksi ?
Tämä kertomus sisältää paljon muutakin , kuinka monta ?Koska Jerikontien matkamies vertaus on siitä . Että myös voi verrata USKOA .
Kuin henkilö kohtaiseen uskoon , jolloin hänellä ei ollut muut mahdollisuutta .
Kuin matkustaa sen vaarallisen vuorijonon halki , joka katsotaan omakohtaiseksi
Uskoksi, eli hän oli kristitty mies joka sitä tietä vaelsi . ja ne rosvot oli niitä
Vaikeuksia joita elämässä tulee .
Se oli hyvä että se Samarialainen OLI Jeesus Kristus joka sitoi ne haavat
ja voiteli , ja nantoi myös viiniä . nosti juhtansa selkään , ja vei majataloon
mikä se se majatalo oli . Se oli seurakuntaan , ja pyysi majatalon isäntää
hoitamaan , tätä puoli kuollutta. antoi 2 penninkiä , sanoi jos te enemmän kulutatte
minä palatessani maksan.
Mitä oli ne kaksi penninkiä , HP:sanoi että ne on tienattu Getsemaanessa ja golgatalla
joten niillä on valtava osto voima , mutta että hän sanoi minä palatessa maksan lisää .
se on , Ainakun täällä maanpäällä saarnataan syntiä anteeksi , Hän palajaa maksamaan.
Minusta tämä oli niin kauniisti sanottu ,että se riittää yhdelle syntiselle aina joka kerta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin5911565Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh174961Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r334417Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4672324Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142220Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2881762FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01451Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu921293- 391196
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101195