Vanha "kissa"

threedick

Meni katsastuksessa läpi, että heissunvei. Olimme naapurin kirkolla kauppareissula ja polliisi pysäytti tienpäällä. Halusi haistella henkeä. Uteli muitakin papereita. Kertoi, että olisi syytä kastsataa kulkuneuvo,kun huomena eisaa muuten ajaa. Joku käyttöönottopäivä ja muuta sellaista. Onnekseni on naapurin kirkolla katsastuskonttori. Sinne vaan. 70 euroo ja kaksi polttimoa vaihtoon. Ostettiin sapuskan lisäksi kaksi peittoa, kun oli tarjous. Aurinko on paistanut melkein koko päivän. Nyt on pilvessä. Puolelta päivin lännen taivaalla roikkui kuun sirppi. Muuten menee mukavasti. Kaalimuhennos on kohta valmista syötäväksi.

15

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Demongeot

haet avauksellasi? Lähinnä tuo olisi paremminkin jonnekin blokiin kuuluva kertomus tai selvitys päivän askareistasi ja sen tapahtumista.

• threedick

Ei vastauksesi tai kyselysi, mutta ruudun alalaitaan ilmaantunut mainos "Tamponitesti" Niin minä kirjoitan tämmösiä juttuja. Mielestäni nä mä kirjoitukseni sopivat sekamelskaan kuin muutkin. Pitääkö aina alkaa jotenkin,että mitä mieltä olet. Auttaisiko kysymysmerki

• "joku käyttöönottopäivä"

Etkö sä tiedä, koska sun auto pitäis katsastaa??

• threedick

Tieto ei vaan tavoita. Moni muu kin päivämätä on teillä tietämättömillä. Pitäisi varmaan käyttä jotain hälytys kalenteria.

• Anjaniina.

"iso kissa kyseessä", iso sitikka siis ;)
      Kuulostaa että pojilla oli hauska kaupunkimatka ;)

• threedick

Ei yhtään poikaa. Varttunut mies ja nuortea nainen. Ei niin iso. vanha Xsara. 1,6. farkku.

• Anjaniina.
        threedick kirjoitti:

Ei yhtään poikaa. Varttunut mies ja nuortea nainen. Ei niin iso. vanha Xsara. 1,6. farkku.

luin varmaan miten sattui ;)
        Kiire päivä, tais jäädä päälle...se veto..

• nitäkä mies

Kun ei milloinkaan.Viimeksi kun inssi tutki autoni ja antoi vuoden ajo-aikaa,hän totesi:Ei tässä mitään vikaa ole,ihan hyvässä kunnossa,mutta tule ensi vuonna pari viikkoa aikaisemmin.Olin ajanut pari viikkoa katsastamattomalla autolla..No sakothan siitä olis saanut ja kilvet lähtenyt.Seitsemän kymppiä...joopa,jooa,täällä tasamaalla maksaa yli 90e dieselin katsastus.

Rengas ratsiassa kävi samalle autolle muutama vuosi sitten outo juttu,kun poliisi kysyi kortin ja kiersi auton ympäri,tuumien ääneen:Ja katsastettu on kai? On,on sanoin.Kuitenkin poliisi halusi itse todeta asian oikeellisuuden ja sanoi:Tämä pitäisi katsastaa joka vuosi,eikä tässä ole kuluvan vuoden leimaa..Häh! Onhan siinä,sanoin ja muistin tarkkaan että käytin toisenkin autoni samana päivänä..Ei auttanut,mutta sain luvan ajaa konttorille.Marssin suikkapäiden tiskille ja ilmoitin kuivaan sävyyn:Jotain täällä on sählätty,kun poliisi väittää että autoni on katsastamton.

Inssi vain hymyili ja korjasi kuulakärki kynällään tekemänsä vuosiluku virheen ja sanoi:Eikö poliisilla säteillyt kun aika kulki taakse päin,kun edellinen vuosiluku oli suurempi kuin nykyinen:))

Olisin voinut itsekkin tuon korjata,mutta ei ole minun tehtäväni syynätä rekisteri otetta ja luuletteko että seuraavassa ratsiassa menee läpi tuollainen korjaus?? Ehdotin suikkpäille että tarkastetaan auto ja laitetaan uusi vuosiluku,koska katsatukseen oli alle kolme kuukautta...Hyvä tuli,tarkistin vielä lähtiessäni että vuosiluku on oikein laitettu.

• sitikoita vuodesta -78 lähtien, silloin sellainen tuuppasi autoani takaapäin Mikkelissä ;(((
      Mutta kaalimuhennos on hyvää.

• threedick

Jotenkin noin vanha tuupaus takapäin Mikkelissä. Mielikuva villaantu. Kaalimuhennos on hyvää.

• threedick kirjoitti:

Jotenkin noin vanha tuupaus takapäin Mikkelissä. Mielikuva villaantu. Kaalimuhennos on hyvää.

anteeksi pyytelet, vai sinäkö se olitkin sitikkasi kanssa ;)

• joskus käy, et aika vierähtää niin nopeaa vauhtia, ettei meinaa muistaa, jollei oo missään näkyvillä ylhäällä tärkeitä juttuja:)) Miun auton katsastus on jossain parinvuodenpäästä. Toivottavasti muistan:)) Onneks postissa tulee lappu katsastuksesta:))) Kunhan ei häviä mihinkään:)))

Meil ei paistanu aurinko tänään, tuulta ja sadekuuroja. Ja yövuoro kutsuu... Näyttää hapanta naamaa):

• Oli minullakin vastaava tilanne puoltoista vuotta sitten.
      Puhalluttivat katsoivat paperit ja antoivat turvavyön käyttämättäjättämisestä sakot.
      Sanoivat vielä, että huomenna pitäs katsastaa, jos meinaa ajaa. Olin jo varannut ajan katsastukseen.
      Puoli vuotta olis ajoaikaa. Olen tuossa katsellut, jokohan laittais tuon eläkkeelle ja ostais uuden, mutta ei uudemmat ole tuon veroisia.
      Auto kun on minulle pelkkä kulkupeli, ja tuo on sen viran hoitanut kiitettävästi.
      Minulla on muuten tämän poppoon vanhin auto ja paras tietenkin:).
      Kaalia minäkin söin, se oli nimeltään kaalipataa.
      Karhu on kuulema liikuskellut tuossa nurkilla, tiedä vaikka sellaisen näkisi, kun se ei vaan olisi kovin nälkäinen.

• threedic

Taas kai kille. Seuravn kerran yritän sellaista, että keskustelua. Tuntuu vaan vaikealta. Mutta´nyt on pulipilvistä ja 9 astetta selsiusta.

• Jos kyseessä on jompi, kumpi niin hyvin olet hengissä sen pitänyt!

Vai onko museorekisterissä? Mustat kilvet kuitenkin?

Askartelua on luultavasti riittänyt?

Onneksi olkoon saavutuksestasi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      253
      8118
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      269
      5318
    3. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      171
      1835
    4. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      76
      1760
    5. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      187
      1308
    6. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      76
      1271
    7. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1157
    8. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      1020
    9. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      131
      1007
    10. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      104
      955
    Aihe