Ahmimista vastaan -ketju

Janitamuru__

Olen 18-vuotias tyttö, jolla on anoreksia ja Bed taustaa.. Nyt olen päättänyt ruveta taistelemaan ahmimista vastaan. Ei, en tahdo olla enää ikinä sairaalloisen laiha mutta aion laihtua normaalipainoiseksi, hoikaksi ja nätiksi. En halua tehdä tätä yksin, joten.. Tehdään tästä ahmimisen vastaan taistelu -ketju. Kaikki ei-se-onnistu-noin-vain, pitäkää mölyt mahassanne. Ei se voi kaikilla onnistuakaan, mutta mä aion onnistua:) Listataan tänne asioita, jotka tuottaa mielihyvää ruuan sijasta, vinkkejä ja kaikkea mukavaa.
Mukana olijoita?

16

1128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+3

      Eihän me voida tietää, mitkä asiat sulle tuottaa mielihyvää.
      Joillekin se on liikunta, joillekin lukeminen, lemmikit, siivous... Kyllä ne omat jutut löytyy.

      • HelinäMoi

        Tässä oon seurannut näitä "piristy topicceja".. Surullista, että ne tyrmätään heti negatiivisuudella.. Musta tää on hyvä idea! Aina pitää yrittää ja aloittajalle hirmusesti tsemppiä, sä paranet tolla sisulla


    • pylleröpallero

      Sinun idea kuulostaa hyvältä, sillä asiaa vastaan taistelu ei todellakaan ole helppoa eikä varsinkaan yksin, kaikilta läheisiltä salassa. Lähden mielelläni mukaan tähän "tuetaan toisiamme" -ideaan. Minulla on jonkinlainen toteamaton anoreksia takana, n.9v eteenpäin ja minut pakotettiin koulussa tarkkailuun ja painon seurantaan...vasta 15v. aloin syömään muilta salassa, käymään viereisellä paikkakunnalla kaupassa (myös harrastukset olivat siellä), jottein tuttuja tulisi vastaan ym. Nyt olen kohta 21-vuotias ja taistelen osittain alitajuntaisesti anoreksiaa vastaan syömällä. Rakastan nälän tunnetta ja palelemista. Pystyn syömään normaalisti noin 3 päivää kunnes tyhjennän kaiken kaapeista tai käyn kaupassa ja kulutan rahaa reilut 15e kaikkeen mitä voi syödä ja syön ne yleensä jo alle tunnissa.. Jossain 17-18v. ikäisenä harrastin myös oksentamista, tosin en enää. Painoa minulle on kertynyt paljon ja liikaakin. Onnistuin laihtumaan noin 2v sitten -7kg. Kaikki ovat tulleet tietenkin takaisin..

    • Beintash

      Minä olen niin MUKANA. 20 vee tyttö, pituutta 171. Nytkin tuli kolmessa päivässä kolme kiloa, kun söin mutakakkua, jätskiä, dallaspullaa...

      Ja en tietenkään ikinä enää ahmi vaikka ruoka himottaa nytkin. Aluksi tavoitteena pudottaa ne kilot jotka kolme päivää sitten lihoin.

      Kevyesti mennään, ja tsemppiä muille ahmijoille! Ehkä tämä oikeasti tsemppaa muakin. Keittiössä ois pullaa ja soijajogurttia, mut en mee en mee. Minäkin aion onnistua "nolin vaan".

      • Beintash

        Mä en oo ahminu nyt neljään päivään, vaikka ma ja ti söinkin vähän liikaa (mutta kuitenkin normaalisyömisen kalorimääriä) enkä niinä päivinä laihtunut. Mutta eilen (ke) ja tänään (to) söin oikeastaan aika vähän, ja tän aamuisen perusteella niistä viimeisimmistä kolmesta kilosta on poissa nyt puolitoista ja puolitoista jäjellä vielä...

        Miten menee aloittajalla ja muilla? Tsemppiä, ja syökää terveellisesti.


      • Beintash
        Beintash kirjoitti:

        Mä en oo ahminu nyt neljään päivään, vaikka ma ja ti söinkin vähän liikaa (mutta kuitenkin normaalisyömisen kalorimääriä) enkä niinä päivinä laihtunut. Mutta eilen (ke) ja tänään (to) söin oikeastaan aika vähän, ja tän aamuisen perusteella niistä viimeisimmistä kolmesta kilosta on poissa nyt puolitoista ja puolitoista jäjellä vielä...

        Miten menee aloittajalla ja muilla? Tsemppiä, ja syökää terveellisesti.

        Olin sitten viikon ahmimatta ja viikon jälkeen sorruin tänään. Söin kerralla 3 leipää, 3 dl soijajogurttia, ja 3 omenaa.

        Mut ens kerralla onnistun ainakin 2 viikkoa.


      • lylleröpallero
        Beintash kirjoitti:

        Olin sitten viikon ahmimatta ja viikon jälkeen sorruin tänään. Söin kerralla 3 leipää, 3 dl soijajogurttia, ja 3 omenaa.

        Mut ens kerralla onnistun ainakin 2 viikkoa.

        Noh, minä olen ahminut nyt maanantaista tähän päivään, tänäänkin siis takana pakkosyömisen aiheuttama todellisuuden tajuamattomuus. Olen viikon aikana suostunut oivaltamaan erään asian, jonka olen tiennyt sisimmässäni jo pitkään. Syön syömisieni päälle, koska pelkään kohdata sitä ruoka määrää minkä olen sisääni ahtanut. Siksi syön joka päivä, melkein joka heti, jotta minun ei tarvitsisi havahtua siihen rasvaihra määrään joka on tunkeutunut soluihini jokaisella nielemiskerralla.
        Tein päätöksen: minä uskallan kohdata sen kaiken hyllyvän ihran jonka olen itseeni tunkenut. Ja annan mennä, vaikka raapisin ihoni irti itseinhossa, annan mennä. En pysähdy paniikissa syömään, koska tajuan että olen vajoamassa siihen ihanaan nälän ja kivun maailmaan, jossa tunnen olevani elossa. Joka tekee minut kauniiksi, joku päivä. Minulla ei ole hätää, vaikka en söisikään. En siirrä enää totuuden kohtaamista. Pidin siskolleni pari päivää sitten puhuttelun siitä kuinka ei saa paeta todellisuutta viinaan ja miehiin. Tajusin tekeväni sitä itse. Minä kohtaan todellisuuden, läskin kroppani jota olen rääkännyt ruoalla jo vuoden päivät. Pituutta on 172cm ja läskiä 56kg edestä (eli 8kg vuodessa)


      • mussunmussunröyh
        lylleröpallero kirjoitti:

        Noh, minä olen ahminut nyt maanantaista tähän päivään, tänäänkin siis takana pakkosyömisen aiheuttama todellisuuden tajuamattomuus. Olen viikon aikana suostunut oivaltamaan erään asian, jonka olen tiennyt sisimmässäni jo pitkään. Syön syömisieni päälle, koska pelkään kohdata sitä ruoka määrää minkä olen sisääni ahtanut. Siksi syön joka päivä, melkein joka heti, jotta minun ei tarvitsisi havahtua siihen rasvaihra määrään joka on tunkeutunut soluihini jokaisella nielemiskerralla.
        Tein päätöksen: minä uskallan kohdata sen kaiken hyllyvän ihran jonka olen itseeni tunkenut. Ja annan mennä, vaikka raapisin ihoni irti itseinhossa, annan mennä. En pysähdy paniikissa syömään, koska tajuan että olen vajoamassa siihen ihanaan nälän ja kivun maailmaan, jossa tunnen olevani elossa. Joka tekee minut kauniiksi, joku päivä. Minulla ei ole hätää, vaikka en söisikään. En siirrä enää totuuden kohtaamista. Pidin siskolleni pari päivää sitten puhuttelun siitä kuinka ei saa paeta todellisuutta viinaan ja miehiin. Tajusin tekeväni sitä itse. Minä kohtaan todellisuuden, läskin kroppani jota olen rääkännyt ruoalla jo vuoden päivät. Pituutta on 172cm ja läskiä 56kg edestä (eli 8kg vuodessa)

        mä oon 20-vuotias vasta. Taustalla anoreksiaa.. Sen jälkeen oon ahminut. Saa koko ajan taistella etten söis, ja sit välillä ahmin vaikka 100g purkkaa siltä istumalta jos ei oo muuta. Välillä vedän sitten jotain 5000kalorin päiviä ainaski ja syön ihan koko ajan enkä voi lopettaa. Yleensä noin käy kun vierailen vanhemmilla hiilarimättöjen seurana.. voi kunpa pääsis tästä eroon. Olis helppo vedota siihen jos kituuttaisin viikolla mutten kituuta..


      • Beintash
        mussunmussunröyh kirjoitti:

        mä oon 20-vuotias vasta. Taustalla anoreksiaa.. Sen jälkeen oon ahminut. Saa koko ajan taistella etten söis, ja sit välillä ahmin vaikka 100g purkkaa siltä istumalta jos ei oo muuta. Välillä vedän sitten jotain 5000kalorin päiviä ainaski ja syön ihan koko ajan enkä voi lopettaa. Yleensä noin käy kun vierailen vanhemmilla hiilarimättöjen seurana.. voi kunpa pääsis tästä eroon. Olis helppo vedota siihen jos kituuttaisin viikolla mutten kituuta..

        Söin eilen liikaa ja tänäänkin. Ei varsinaista ahmimiskohtausta mulla, mutta napostelin. Eilen avrmaan 3000 kaloria ja tänään 2000... Ja voi ei, tänä aamuna painoin 1,6 kiloa enemmän kuin eilen aamulla. Herkut on sulamattomina mahassa, ja tämä nousu voi johtua osittain siitä.

        Mutta nyt, aloitan uuden yrityksen. Kirjoitan valmiiksi viimeistään aamulla ateriasuunnitelman. Syön 5 kertaa päivässä. Aamupala, välipala, ruoka, välipala, iltapala. Välipalat on pieniä, esim. soijavanukas tai porkkana. En saa syödä MITÄÄN suunnitelman ulkopuolelta.

        Suosittelen että te muutkin kokeilette ateriasuunnitelmaa.


      • eieinoin
        Beintash kirjoitti:

        Söin eilen liikaa ja tänäänkin. Ei varsinaista ahmimiskohtausta mulla, mutta napostelin. Eilen avrmaan 3000 kaloria ja tänään 2000... Ja voi ei, tänä aamuna painoin 1,6 kiloa enemmän kuin eilen aamulla. Herkut on sulamattomina mahassa, ja tämä nousu voi johtua osittain siitä.

        Mutta nyt, aloitan uuden yrityksen. Kirjoitan valmiiksi viimeistään aamulla ateriasuunnitelman. Syön 5 kertaa päivässä. Aamupala, välipala, ruoka, välipala, iltapala. Välipalat on pieniä, esim. soijavanukas tai porkkana. En saa syödä MITÄÄN suunnitelman ulkopuolelta.

        Suosittelen että te muutkin kokeilette ateriasuunnitelmaa.

        älä ole itsellesi ankara.

        suunniteltu ruokailu on hyvä juttu, ja säännöllinen, mutta jos tekee mieli syödä listan ulkopuolelta, niin syö. ja ota seuraavalla kerralal opiksi listaa laatiessasi: se oli liian niukka tai tylsä! mieliteko on merkki siitä että lista ei toimi. ja välipalaksi porkkana on aivan liian vähän, niitä ei kyllä tartte laskea mihinkään listaan, et voi syödä niitä liikaa, leukaperät kipeytyy (: itse söin äsken välpalaksi kaksi ihanaa välipalakeksiä: elovena tummasuklaa ja joku jogurttikeksi. hyvä mieli kun sallin itselleni sen sortumatta syömään salaa koko palekttia!ei


    • faafaegth

      Ahmimishäiriön määrittely

      Lähes kaikki ahmivat silloin tällöin. Tällainen satunnainen ahminta on harmitonta. Varsinainen ahmimishäiriö on kyseessä vasta silloin, kun ahmintaa on vähintään kaksi kertaa viikossa ja kun sitä on jatkunut useita kuukausia.

      Todennäköisesti anoreksian jälkeen keho tavallaan lääkitsee itseään ja huutaa ruokaa, minkä vuoksi te ahmitte. Ei sitä kuitenkaan saa kuriin millään anorektisilla elämäntavoilla (iih syön 5 porkkanaa päivässä), vaan tasapainoisella ja terveellisellä syömisellä. Ärsyttää, kun tää nyt vaan vaikuttaa anorektikkojen ahmimisketjulta, vaikka BED on mielestäni sinällään anoreksia-ahmimisesta asian erikseen.

      • Beintash

        Tätä ON jatkunut useita kuukausia. Minulla ON ahmimntaa yleensä 1-3 kertaa viikossa. Eilen esim. painoin illalla 52 kiloa ja sitten sorruin ahmimaan ja paino nousi puolessa tunnissa kilon eli painoin syöpöttelyn jälkeen 53 kiloa, ja aamullakin vielä 52,3.

        Anorektikko ei sorru IKINÄ. Mulla ON BED. Tänäänkin söin karkkia, kun ilmaista karkkia oli eräässä tapahtumassa tarjolla. Hain vaan uuden karkin aina. Kivat sille, tänään en kyl syö enää mitään! Äsken painoin 53,4 eli ylöspäin vaan. Tosin olin juuri juonut puolen litran pullon Fanta Zerota.

        Mä pidän niitä 600 kalorin päiviä montakin ja sit syön yhtenä viiva kolmena päivänä 2000-3000 kaloria, lihon 2 kg ja joudun taas pudottamaan ne.

        Mutta uusi yritys. Ensi kerralla en sorru syömään enää Alku-toffeeta, vaikka sitä olisikin ilmaiseksi tarjolla!

        Enää en ahmi. EN!


      • merleena
        Beintash kirjoitti:

        Tätä ON jatkunut useita kuukausia. Minulla ON ahmimntaa yleensä 1-3 kertaa viikossa. Eilen esim. painoin illalla 52 kiloa ja sitten sorruin ahmimaan ja paino nousi puolessa tunnissa kilon eli painoin syöpöttelyn jälkeen 53 kiloa, ja aamullakin vielä 52,3.

        Anorektikko ei sorru IKINÄ. Mulla ON BED. Tänäänkin söin karkkia, kun ilmaista karkkia oli eräässä tapahtumassa tarjolla. Hain vaan uuden karkin aina. Kivat sille, tänään en kyl syö enää mitään! Äsken painoin 53,4 eli ylöspäin vaan. Tosin olin juuri juonut puolen litran pullon Fanta Zerota.

        Mä pidän niitä 600 kalorin päiviä montakin ja sit syön yhtenä viiva kolmena päivänä 2000-3000 kaloria, lihon 2 kg ja joudun taas pudottamaan ne.

        Mutta uusi yritys. Ensi kerralla en sorru syömään enää Alku-toffeeta, vaikka sitä olisikin ilmaiseksi tarjolla!

        Enää en ahmi. EN!

        Mistä tämä "anorektikko ei koskaan sorru"-juttu on peräisin? Itse anoreksian alkuajoilla sorruin kolmekin kertaa viikossa ahmimaan, kun karttelin muuten syömistä ja söin keskimäärin 100kcal normaaleina päivinä. Sitten kuitenkin kun yksin sain olla ja oli jotenkin pska tms päivä, jääkaapista vaan leipää ja päälle voita ja juustoa, jogurttia, mysliä, mitä tahansa. Sanoisin, että siinä on justiin ollut vaikuttamassa mielialan lisäks toi näännyttäminen, että keho vaatii sitä normaalia ruokamäärää.

        Ei sitä kuitenkaan voi BEDiksi sanoa.


      • Beintash
        merleena kirjoitti:

        Mistä tämä "anorektikko ei koskaan sorru"-juttu on peräisin? Itse anoreksian alkuajoilla sorruin kolmekin kertaa viikossa ahmimaan, kun karttelin muuten syömistä ja söin keskimäärin 100kcal normaaleina päivinä. Sitten kuitenkin kun yksin sain olla ja oli jotenkin pska tms päivä, jääkaapista vaan leipää ja päälle voita ja juustoa, jogurttia, mysliä, mitä tahansa. Sanoisin, että siinä on justiin ollut vaikuttamassa mielialan lisäks toi näännyttäminen, että keho vaatii sitä normaalia ruokamäärää.

        Ei sitä kuitenkaan voi BEDiksi sanoa.

        http://hoyhen.palstani.net/yleista-keskustelua-f3/onko-joku-toinen-oikea-anorektikko-samaa-mielta-t3103.htm

        lainaus:

        " onko hauskaa leikkiä anorektikkoa?
        nuo teidän jutut kuulostaa satakilosten läskien jutuilta:
        "yhyy en voi olla syömättä suklaakakkua!" "repsahdin just syömään suklaata ja sit söin kaapit tyhjiksi No " vittu jos teillä olis anoreksia niin ette söis niitä "kaappeja tyhjiksi" "

        -ja minä syön kaapit tyhjiksi. Eli minulla ei siis ole ainakaan anoreksiaa... eikä bulimiaa kun en oksenna (oon kyl koittanu mut en osaa, naama turpoaa ja siltikään ei saa mitään ulos). Ahmin, paastokaudet, en oksentele... BED se on, olen ihan varma. Mitat n. 171/52 juu, mutta nää kaikki oireet sopii muhun.

        Aion lopettaa ahmimisen ja alkaa syödä tasaisesti ilman näännytyspäiviä, joilla aina kompensoin ahminnan. Onko jollakulla ehkä jotain sitä vastaan?


      • edellinen
        Beintash kirjoitti:

        http://hoyhen.palstani.net/yleista-keskustelua-f3/onko-joku-toinen-oikea-anorektikko-samaa-mielta-t3103.htm

        lainaus:

        " onko hauskaa leikkiä anorektikkoa?
        nuo teidän jutut kuulostaa satakilosten läskien jutuilta:
        "yhyy en voi olla syömättä suklaakakkua!" "repsahdin just syömään suklaata ja sit söin kaapit tyhjiksi No " vittu jos teillä olis anoreksia niin ette söis niitä "kaappeja tyhjiksi" "

        -ja minä syön kaapit tyhjiksi. Eli minulla ei siis ole ainakaan anoreksiaa... eikä bulimiaa kun en oksenna (oon kyl koittanu mut en osaa, naama turpoaa ja siltikään ei saa mitään ulos). Ahmin, paastokaudet, en oksentele... BED se on, olen ihan varma. Mitat n. 171/52 juu, mutta nää kaikki oireet sopii muhun.

        Aion lopettaa ahmimisen ja alkaa syödä tasaisesti ilman näännytyspäiviä, joilla aina kompensoin ahminnan. Onko jollakulla ehkä jotain sitä vastaan?

        BEDiläiset on hyvin harvoin alipainoisia. Taidat olla EDNOSlainen.

        Ihan sama, kerjää diagnoosia vaan, ei kiinnosta.


    • testattujatoimii

      1. lakkaa käymästä puntarilla
      2. lakkaa laskemasta kaloreita
      3. syö säännöllisesti viisi kertaa päivässä, kaksi lämmintä ateriaa.
      4. älä odota että on kiljuva nälkä vaan ala syömään aluksi tiettyihin,säännöllisiin kellonaikoihin. myöhemmin ku totut siihen ( n. 1 kk) pieni näläntunne sanoo että on ruoka-aika.
      5. syö terveellistä ruokaa (tiedät kyllä mitä, siis kaikkia ruokaympyrästä, hitaita hiilareita ja proteiinia, myös rasvaa) KUNNES OLET KYLLÄINEN. mutta et ähkyssä.
      6. jos näläntunne tulee paljon ennen ruoka-aikaa , söit liian vähän. syö seuraavalla kerralla enemmän.
      7. jos näläntunne tulee, syö. NÄLÄNTUNNE ON YSTÄVÄSI.
      8. älä päästä aineenvahduntaasi vajaakäynnille, se menee sille jos yrität syödä vähemmän kuin suositukset. laihduttaessasi vähennä vain pari sataa kaloria siitä normaalista suosituksesta.
      9. herkuttele pari kertaa viikossa. jos tekee mieli suklaata, syö. kieltäytyminen aiheuttaa ahmimista. jos syöt normaalisti ja hyvänmakuista ruokaa ja silloin tällöin sallit herkut, huomaat ettei ne herkut enää niin kiinnostakkaan. kun ne ei olekkaan kiellettyjä.
      10. jos et pysty tähän, hae ammattilaisen apua. oikeasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe