Vain 44%

bawo

Nyt tarvitsisi hyviä neuvoja. Vistan resurssienvalvonnassa on kohta jossa näkee suoritinkäytön prosentteina sekä myös graafisena käppyränä. Suoritinkäyttö pyörii siinä 60%-90%:ssa Välillä mennään ihan 100% useita sekuntteja, jopa vain nettiä selatessa. Kovia lukemia, jotain on pielessä. Samalla rivillä resurssienvalvonnassa on myös prosenttiluku enimmäistaajuudesta joka minulla on aina sama 44%. Nuorisomme koneessa tuo luku vaihtelee kuormituksesta riippuen, mutta ongelmakoneessamme niin ei tapahdu. Kone on pari vuotta vanha Amilo,joka ei ollut sieltä halvimmasta päästä. F-secure on käytössä. Mistä tämän enimmäistaajuuden "lukituksen" voi poistaa? Onko kukaan törmännyt samaan ongelmaan? Kone on tosiaankin tullut todella hitaaksi, eikä edes netissä kohta viitsi enää kiemurrella. Vistan uudelleenasennus taitaa kohta tulla eteen….

7

766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhakorkeapudas

      Mikäköhän prosessi siellä kuluttaa suoritinaikaa (Prosessit-välilehti)?

      • bawo

        Firefox on kovasti vaatimassa osaansa, välillä myös f-secure. Mielestäni mikään ohjelma ei ole liian hallitsevassa asemassa vaan vika on jossain muualla. Jos olen ymmärtänyt oikein niin tämä termi "enimmäistaajuus" on kellopulssin taajuus jonka pitäisi muuttua kuormituksen mukaan. Olenkohan oikeassa? Tuntuu siltä että prossu ei vain ota kierroksia kuormitusta vastaavalle tasolle. Taidan seuraavaksi päivittää ajureita....Auttakkee auttakkee ihmiset jos on tietoa miten ongelman saa siirrettyä takavasemmalle.


      • Well...
        bawo kirjoitti:

        Firefox on kovasti vaatimassa osaansa, välillä myös f-secure. Mielestäni mikään ohjelma ei ole liian hallitsevassa asemassa vaan vika on jossain muualla. Jos olen ymmärtänyt oikein niin tämä termi "enimmäistaajuus" on kellopulssin taajuus jonka pitäisi muuttua kuormituksen mukaan. Olenkohan oikeassa? Tuntuu siltä että prossu ei vain ota kierroksia kuormitusta vastaavalle tasolle. Taidan seuraavaksi päivittää ajureita....Auttakkee auttakkee ihmiset jos on tietoa miten ongelman saa siirrettyä takavasemmalle.

        Kyllä mun koneessa ainakin saa Firefoxin tai siis sen plugin containerin kuluttamaan
        helposti kaiken käytettävissä olevan prossuajan. Ainakin flash pelit ovat kovia rohmuamaan
        resursseja.


      • bawo
        Well... kirjoitti:

        Kyllä mun koneessa ainakin saa Firefoxin tai siis sen plugin containerin kuluttamaan
        helposti kaiken käytettävissä olevan prossuajan. Ainakin flash pelit ovat kovia rohmuamaan
        resursseja.

        Nyt toimii kone taas. Vista vaati uudelleenasennuksen ja kovalevyn alustuksen. Reilut kuusi tuntia se vei aikaa mutta kannatti. Hyvää syksyä kaikille.


      • hirmuli93
        bawo kirjoitti:

        Nyt toimii kone taas. Vista vaati uudelleenasennuksen ja kovalevyn alustuksen. Reilut kuusi tuntia se vei aikaa mutta kannatti. Hyvää syksyä kaikille.

        tuon suorittimen enimmäistilanhan ois voinu säätää virranhallinta asetuksista tai jos sulla oli virransäästö tila päällä vaan... ja btw sen suorittimen tilan näkee myös sivupalkin suoritinmittarista :)


      • Outo juttu
        hirmuli93 kirjoitti:

        tuon suorittimen enimmäistilanhan ois voinu säätää virranhallinta asetuksista tai jos sulla oli virransäästö tila päällä vaan... ja btw sen suorittimen tilan näkee myös sivupalkin suoritinmittarista :)

        Moit, minulla samanlaine vika HPn läppärissä. Virranasetuksissa säädetty maksimit 100% mutta RESUSSINVALVONNASSA näkee että prosessori pyörii 100% ja sitten toine luukku kertoo että se on 43% enimmäistaajuudesta. Bios updeitattu, kaikki analyysit ja diagnostiikat menee läpi, Winukka asennettu uusiksi mutta ei auta MIKÄÄN! Win7 ja 3v vanha kone...
        Kone on toooodeeeellllaaaa hidas heti diagnostiikassa vaikka winus ei ole vielä käynnissäkään.


      • hirmuli93
        Outo juttu kirjoitti:

        Moit, minulla samanlaine vika HPn läppärissä. Virranasetuksissa säädetty maksimit 100% mutta RESUSSINVALVONNASSA näkee että prosessori pyörii 100% ja sitten toine luukku kertoo että se on 43% enimmäistaajuudesta. Bios updeitattu, kaikki analyysit ja diagnostiikat menee läpi, Winukka asennettu uusiksi mutta ei auta MIKÄÄN! Win7 ja 3v vanha kone...
        Kone on toooodeeeellllaaaa hidas heti diagnostiikassa vaikka winus ei ole vielä käynnissäkään.

        Jospa sun suoritin on vaurioitunut tai sen ohjain tai joku muu tietokoneen ohjain on viallinen ja se ei voi käyttää sen enempää suoritin nopeutta...suosittelen päivittämään sen suorittimen ohjaimen jospa se auttais. Eli Ohjauspaneeli -> Järjestelmä ja ylläpito -> Järjestelmä -> Järjestelmän lisäasetukset -> Laitteisto välilehti -> Laitehallinta ja sieltä saat päivitettyä tietokoneen osien ja komponenttien ohjaimet. (in case you did'nt know ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4540
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe