Luottotiedot nopeammin takaisin

velaton

Sain juuri maksettua viimeisen erän suuresta ulosottokierteestä (10 vuotta).
Tarkistin luottotietoni ja siellä on neljä maksuhäiriömerkintää.
Kaikki neljä ovat niin sanottuja UMS merkintöjä ja olen kuullut että nuo merkinnät saisi pois saman tien kun velka on maksettu.
Tietääkö joku tästä asiasta jotain ja miten pitäisi toimia?

13

3223

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apua apua

Näkyy tuo luotonottohimo olevan ihan alkoholismin veroinen sairaus. Tavallisesti kun ihminen on hukkumaisillaan ja pelastuu hädin tuskin rannalle, hän ei heti halua hypätä takaisin veteen. Sinulla sen sijaan on ensimmäisenä mielessä luottotiedot. Anna nyt niiden merkintöjen olla vähän aikaa vielä kun olet juuri kuiville päässyt. Ulosoton loputtua sinulla pitäisi olla aika paljon ylimääräistä rahaakin.

• velaton

Missä vaiheessa sait sellasen käsityksen että olen ottamassa luottoa? Suomi24 on täynnä urpoja jotka latelee jotain elämänohjeita sen sijaan että vastaisivat kysymykseen. Tuo vastauksesi ei auta ketään! Ajattelin kyllä ihan käytännön asioita kuten kännykkäliittymän ja nettiliittymän avaaminen. Lisäksi etsin juuri asuntoa ja jos saisin luottotiedot heti takaisin voisin katsella muitakin vaihtoehtoja kuin roikkua kaupungin kämppien jonossa. Kuten sanoit, rahaa jää enemmän joten vuokraakin voisi maksaa hiukan enemmän jos saisin asunnon vuokrattua yksityiseltä.

• S

En ole ihan varma, mutta mielestäni velan maksaminen ei vielä poista merkintöjä. Mahdollista on kyllä saada tietoihin merkintä josta näkee, että olet maksanut velkasi. Merkintä poistuu vasta kunnes se vanhentuu. Soita ulosottomiehelle joka hoitaa asioitasi ja kysy neuvoja. Miehelläni oli sama tilanne kun sulla, eli maksoi velkansa, mutta merkinnät on ja pysyy vuoteen 2012 asti. Hänellä siis kuitenkin merkintä siitä, että velat on maksettu. Puhelinliittymää ei kuitenkaan saa nimilleen, mutta esim hobby hallista yms firmoista saa ostettua laskulla tavaroita jne... eli kyllä siitä hyötyä on. Toivottavasti tästä oli jotakin hyötyä...

• ereradsfdfs

Huomioi myös, että kännykkäliittymä ja nettiliittymä maksetaan aina jälkikäteen eli niitä käyttämällä teet velkaa!! Siksipä palveluntarjoajat ovat niin nihkeitä luottotiedottomille. Esimerkkejä on lukuisia muitakin vaikkapa vain vakuutukset.

• Tuetävä ...

ulosottovelan poistuminen rekisteristä kestää 2 v sen jälkeen kaikki kunnossa.

• 19+10

UMS-merkintä poistuu heti kun se on maksettu, voit vauhdittaa poistumista ottamalla yhteys tai menemäällä ulosottomiehen juttusille ja esität siellä kuitit maksetuista veloista. Uo laittaa välittömästi ilmoituksen suomen asiakastietoon.

Itse hoidin koko asian sähköpostin välityksellä ja siihen meni aikaa muutama päivä elikkäs perjantaina maksoin velan ja laitoin heti kuitin sähköpostilla ulosottomiehelle, muistaakseni tiistaina uo kuittasi laittaneensa ilmoituksen asikastietoon ja torstaina oli nimi puhdas :)

näin meillä..ja onnea velkojen maksusta!

• velaton

Jepjep,

Selvittelin asiaa ulosottomiehen kanssa ja merkinnät poistuu heti kun kuitit maksuista heillä.
        Itselläni siis nlejä UMS-merkintää ja ne kaikki poistuu kun velka maksettu.
        Itse joudun soittelemaan kaikki velkojat läpi jotta lähettäisivät jonkun dokumentin maksetuista veloista.
        Nämä dokumentit pitäs sitten ulosottoon toimittaa. Olen vähän pihalla että miten tää nyt toimii.

• Anonyymi

Kirjoitan oman kokemukseni maksuhäiriömerkinnästä. Aikaa mennyt 4v. Muutama pv vielä niin on luottotiedot palautunut. En ole kertonut kuin parille henkilölle tästä. Ollut aikaa miettiä ja en toivo uutta kokemusta. Kaikki olen maksanut takaisin. Seuraan aiheeseen liittyviä keskusteluja ja huomaan en ole yksin kokenut tätä.

• Anonyymi

Moi. Itelläni loppu ulosotto reilu pari vuotta sitten. Uossa sanottiin, että ei ole enää heidän merkintää, mutta siellä näkyi alektumin ja lindorffin REF-merkintä. Alektumin merkintä on tod.näk poistunu 3.1.21 mutta lindorf oli tehnyt sen merkinnän neljäksi vuodeksi jonka pitäisi poistua elokuussa -22. Kummallista vaikka olen maksanut velkani pois.

• Anonyymi

Mitä merkitystä luottotiedoilla on jos ne on kerran kustu? No okei! Saa kännykän operaattorilta ja vakuutuksen ja sähkösopimuksen. Mutta osamaksun ja asunnon saanti voi olla toinen.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4591
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2558
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2405
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      53
      2288
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1787
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1611
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1486
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    9. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      49
      1248
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    Aihe