Kuinka voin sijoittaa xml- koodia xml-tiedoston sisälle siten, että xml tulostetaan normaalisti tekstinä. xsl, rtf (yms.) eivät siis ole vaihtoehtoja vaan nyt on tarkoitus tulla toimeen pelkällä xml- tiedostoilla ja perusmerkistöllä.
Siis:
kuinka esittää xml xml-tiedoston sisällä
3
863
Vastaukset
- mk
Jaa, vähän niinkuin HTML:ssä < ja > -merkit saadaan web-sivulla näkymään niin ettei selain luule niitä tageiksi...?
Ja XML:ssä samat tagit tulkitaan elementtien sisään säilötyksi informaatioksi, eikä itse elementeiksi..?
Tästäkö on kyse? Siinä tapauksessa se voisi olla jotain tällaista:
XML-dokumentin sisällössä olevat erikoismerkit on korvattava niin kutsutuilla entiteeteillä (entity),
jotta niiden tavallinen vaikutus voitaisiin ohittaa
Entiteettien syntaksi on sama kuin HTML-kielessä: &entiteetti;
Suuremmat erikoismerkkejä sisältävät alueet voidaan rajata CDATA-osion (character data) sisään
Syntaksi:
Seuraavan taulukon entiteetit ovat valmiiksi määritelty XML-standardissa.
Näiden lisäksi DTD-määrityksillä voidaan luoda omia entiteettejä.
& = & amp;
< = & lt;
> = & gt;
' = & apos;
" = & quot;
(saa nähdä näkyykö kaikki niinkuin pitäisi :) )- mk
& ja amp; tietysti yhteen (ei välilyöntiä).
- fundamentalist
tuohon tarkoitukseen ole code-tagi?
Ainakin manuaalin mukaan, en ole kokeillut toimivuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1092740EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje291331- 981182
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621007Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta366997Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi133958- 54843
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22683- 40678
Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja
Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta110632