V*ttumainen hammaslääkäri

katria87

Hieman on epäasiallinen otsikko,mutta oon niin tyrmistynyt,häpeissäni ja itseinhon syövereissä nyt.
Eli olen sairastanut vaikeaa bulimiaa 4 vuotta ja hampaat lahoavat suuhun. Vihdoin, kun uskaltauduin häpeältän lääkäriin oli kohtelu juuri sitä mitä eniten pelkäsin. Lääkäri on TODELLA inhottava,töykeä,vittumainen suorastaan. Koko käynti huipentui siihen, että yksi hammas poistettiin(poistettavia vielä 2 jäljellä:/) minä pillahdin itkuun ja lääkäri NAUROI ivallisesti.
Tää häpeä ja arvottomuuden tunne on hirveä. Kasa jätettäkin on arvokkaampaa mitä minä. En halua enää mennä sinne. Helvetillinen hammassärky. Tuntuu että päivät olis helpompi päättää.. en jaksa enää.

Sillon kun sairastin anoreksiaa ihmiset olivat ymmärtäväisempiä ja empaattisempia. Nyt tunnen vaan halveksuntaa ja inhoa: ahne sika,ei hillitse itseään, haaskaa ruokaa jne.

Itken sitä miksen ole aikasemmin tajunnut missä jamassa hampaat on ollu. Titääkö täällä ketään mitä kunnon remontti maksaa? Mulla on lähestulkoon jokaisessa erikä/juurihoito tarve. ja lahoimmat poistetaan..

16

3003

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laura*

sun pitää tehä ilmoitus siitä hammaslääkäristä. meet käymään siellä neuvonnassa ja kysyt miten voit sen tehä. samalla pyydät niitä merkitsemään tietoihis ettet ikinä enää halua kyseisen hammaslääkärin vastaanotolle... omaa lääkäriä voi vaihtaa! jos kunnallisella siis olit. mä kun löysin kerran hyvän inhimillisen hammaslääkärin pyysin niitä merkkaa tietoihin että haluun aina tälle lääkärille niin ei tullu varauksia muille ku tälle samalle.

• katria87

Tuntuu jotenkin häpeälliselt tehdä sitä ilmotusta. Mitä niille sanon? Olen itse pilannut bulimialla hampaani ja lekuri käyttäytyi epäasiallisesti? Hammaslääkäreihin kaupungissani on hirveät jonot ja kaikki loput ajat on varattu tuolle p*skiaiselle. Jos olisi varaa menisin samantien yksityiselle, että sais HIEMAN inhimillisempää kohtelua..

• laura*
        katria87 kirjoitti:

Tuntuu jotenkin häpeälliselt tehdä sitä ilmotusta. Mitä niille sanon? Olen itse pilannut bulimialla hampaani ja lekuri käyttäytyi epäasiallisesti? Hammaslääkäreihin kaupungissani on hirveät jonot ja kaikki loput ajat on varattu tuolle p*skiaiselle. Jos olisi varaa menisin samantien yksityiselle, että sais HIEMAN inhimillisempää kohtelua..

ei sun tarvi sanoa mitään muuta ku että sait asiatonta kohtelua ja haluat tehdä valituksen. ei sun sille neuvonnan tädille tarvitse sitä tilittää että sulla bulimia. yleensä valitukset tehdään kirjallisena joka menee sitten eteenpäin korkeammalle taholle...
        kaupungilla on hirveet jonot joo mutta sulla on se etu että kun sulla on se remppa hampaissa jo alotettu niin ne ei voi heittää sua jonon hännille... ne on velvollisia antaa sulle uuden ajan toiselle lääkärille tietyn ajan kuluessa.
        rohkeasti vaan viemään asiaa eteenpäin jos et halua enää sille "paskiaiselle" mennä, mulla ainakin on ihan nollatoleranssi tollasta naureskelua ja asiatonta kohtelua kohtaan!

• mari asu

Voi raukka sua! Olen tosi pahoillani, että sun kohdallesi sattui tuommoinen hamppilääkäri.
      Ei sairastavalle ihmiselle saisi nauraa tai muutenkaan kohdella huonosti!
      Olen samaa mieltä kuin laura*. Sun kannattaa jotenkin fiksusti taistela omasta oikeudestasi saada
      hyvää hoitoa.
      Voimia!

• hmlp

itsellä on pistetty hammasimplantti noin vuosi sitten. koko höskä maksoi n. 2000€ ... ja pakko siihen oli hammas saada kun oli tosi näkyvällä paikalla. (hammas ei lähtenyt oksentelun johdosta)

kruunu ja silta proteesien hinnat liikkyy tuolla jossain 500-600€ hammasta kohti.
      juurihoito maksaa jonkun 200-400€... aika kallista puuhaa. mut noi hinnat saattaa vaihdella.

kyllä tässä on itsekin herännyt tuon yhden hampaan laittamisen johdosta, et kannattaako suun terveyttä ja vähäisiä rahoja heittää tämän takia hukkaan. ottaen huomioon kaikki muut terveyshaitat :/ joskus näiden ajattelu auttaa estämään ahmimista ja oksentelua. mutta joskus se tunne on liian voimakas.

• Ur'aliar

No vitut juurihoito maksa kaupungilla noin paljon. Nyt on niin täyttä paskapuhetta! Yksityisellä maksaa, mutta kaupungilla ei. Paskanjauhaja täällä taas

• hamppuhaa

Itse erittäin tyytyväinen hammashoitooni. jos olet pk-seudulta espoossa erittäin ihana ja empaattinen hammaslääkäriasema jossa käyn jossa suu-kirurgeja kohtuuhinnalla.
      minultakin poistettiin yksi hammas,eikä kukaan katsonut kieroon. Neuvoja sain miten bulimikon tulisi hampaitaan hoitaa ja seurannassa olen.
      voin antaa tiedot jos kiinnostaa.. :)

• pehmolo

Oliko Orimattilassa ?
        Siellä ainakin kyseisen oloinen hammaslääkäri kunnalisessa.

• hdremjmpxm
        pehmolo kirjoitti:

Oliko Orimattilassa ?
        Siellä ainakin kyseisen oloinen hammaslääkäri kunnalisessa.

Kannattaa vaihtaa hammaslääkäriä, kyllä on törkeää käytöstä toiselta. Älä välitä siitä idiootista, jätä sen nauraminen omaan arvoonsa. Pääasia että saat hampaasi kuntoon.

• apuasaanut

Joo aivan käsittämätöntä, voi sua raukkaa :/ Ehdottomasti valitus tällasista.
      Itse olen aivan kamalan kiitollinen omasta hammaslääkäristäni, joka on ymmärtäväinen ja hellävarainen. Juuri olin viime viikolla hänellä, viilas ja korjaili vähän, ei onneksi isompia juttuja tarvinnut. Antoi pamfletteja ja neuvoja eikä muuten kysellyt tai moralisoinut ollenkaan. Todella ymmärtäväinen ja ihana. Niin että ei kenenkään tarvitse huonoa kohtelua kärsiä, on niitä kunnon ammattilaisiakin!

• entinenanorektikko!

No jopas oli vmäinen hammaslääkäri sulla, kurja juttu. Jätä omaan arvoonsa se ihminen. Ei kannata tuollaisen antaa pilata päiväänsä. Todella epäammattimaista käytöstä siltä henkilöltä. Voin sanoa entisenä anorektikkona, että sain itsekin paljon paskaa niskaani, vaikka olin vaan teini-ikäinen. Ihmiset on tosi töykeitä suhtautumisessaan kaikkeen erilaiseen. Terveysalalla lääkäreinä on varmasti paljon kaikkia rahan ahneita psykopaatteja. Se ihminen oli taatusti empatiakyvytön ja älä syytä missään nimessä tuosta itseäsi. Muista että on olemassa mukavia ihmisiä, jotka aidosti välittävät ja kannustavat. Tsemppiä sulle.

• Duges

Tiedätkö mitä, voit ajatella, että onneksi et ole se lääkäri. Jos on asiat noin huonosti omassa elämässään, että purkaa pahaa oloaan potilaisiinsa niin voi kyynel. Onneksi kuitenkin olit sen verran rohkea ja menit hammaslääkäriin! Saat leegosi nyt kuntoon ja aina ne voidaan jollain konstilla huoltaakkin hymykuntoon! No worries ja hyvinvointia sinulle. Asioilla on tapana järjestyä ja ikinä maailma ei jätä sinua yksin puille paljaille. Kevään odottelua!

• efjuu

ihan kauheeta ja ei lainkaan ammattitaitoista! Sun on tehtävä tosta valitus.. Mulla on sama ongelma, että en uskalla hammaslääkäriin mennä näiden hampaiden takia.. Mullakin oksennushistoriaa neljä vuotta takana...

Mutta tule blogii kirjottelemaa mielipiteitä, ja lukemaa kohtalontoverin mietteit. Ehkä meist on henkistä tukee toisillemme!

http://mia-is-new-ana.blogspot.com/

• selvitäänkaikesta

Paljon tsemppiä ja voimia sulle!

• minä vain

Itse olen käyttänyt vuosia yksityistä juurikin sen vuoksi, että kunnalliselta puolelta jostain syystä löytyy niitä inhottavia hammaslääkäreitä. Itse asiassa yksityisen ja kunnallisen hammashoidon välillä ei ole niin suurta eroa kuin oletetaan. Yksityisellä saa suoraan kelakorvauksen hinnasta. Toki hinnoissa on eroja, että niitä kannattaa kilpailuttaa. Yksityisellä huomioidaan myös pelkoasiakkaat ja joillakin tämä mainitaan ihan yrityksen nettisivuilla. Ikävää, että olet saanut huonoa kokemusta.

• ei kynnysmatto

Kannattaa tosiaan tehdä valitus ja mennä jatkossa toiselle hammaslääkärille, jos se on mahdollista. Ota yhteyttä paikkakuntasi potilasasiamieheen. Ei tarvitse nolostella sitä, mistä hampaitesi kunto johtuu - hoitohenkilökunnan kuuluu käyttäytyä asiallisesti siitä riippumatta. Itselläni on vastaavanlaisia kokemuksia, eri syistä johtuen tosin. Yksi hammaslääkäri alkoi kohdella minua töykeästi ja vähätellen kuultuaan mielialalääkityksestäni ja ollessani itsemurhayrityksen takia sairaalassa eräs hoitaja alkoi syyllistää minua siitä, että vien resursseja niiltä, jotka ovat "oikeasti sairaita".

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kyllä tiedän että ajattelet

Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä
      Ikävä
      21
      8401
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      339
      1611
    3. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      377
      1349
    4. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      283
      1315
    5. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      6
      1275
    6. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      66
      1217
    7. Yksi elämän pahimmista virheistä

Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo
      Ikävä
      33
      1040
    8. Ensi vuonna

Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin
      Ikävä
      24
      1036
    9. Parempaa uutta

vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.
      Ikävä
      50
      982
    10. Odotatko sä

Ensi vuotta ja sitä että näet kaivattua?
      Ikävä
      36
      968
    Aihe