Ongelma...

törkeää?

Ostin pari viikkoa sitten ihanan PV-tamman (jota ei ole enää), kyseessä oli siis eka hevoseni. Ostotarkastusta tehdessä myyjän tuttu eläinlääkäri totesi hepan terveeksi. Viikkoa myöhemmin tamma alkoi kävellä oudosti, ihan kuin ontuisi kaikkia jalkojaan, ja satulaa laittaessa alkoi purra jne. Eläinlääkärireissuahan se tiesi. No, kyseessä oli eri eläinlääkäri kuin se joka suoritti ostotarkastuksen. Leidissä todettiin pahoja selkälihas-ongelmia, sekä irtopaljoja molemmissa takajaloissa... Tamma oli siis pahasti rikki, ja vaati todella pitkää toipumista. Tammalla ei olisi senkään jälkeen voitu tehdä mitään, joten ensimmäinen hevoseni lopetettiin puolentoista viikon kuluttua ostosta. Kaiken lisäksi minulle oli väitetty että hevonen on TERVE 9-vuotias, eikä RIKKINÄINEN ja loppun ajettu 20-vuotias! Hampaista selvisi että tämmä on reippaasti yli 18, ehkä yli 20.
Ongelmani on että mihin nyt pitäisi ilmoittaa, kun myyjä ei halua palauttaa ostosummaa? Pitääkö asia viedä käräjille asti?

6

717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shrink

      Ehdottomasti pitäisi viedä! Myyjä ja eläinlääkäri ovat huiputtaneet sinua erittäin tökerösti! Vielä kerran ota yhteyttä omistajaan ja jos ei sitten palauta ostosummaa niin viet poliisille jutun.

      Nyt kuitenkin ensi kerralla (jos sitä tulee), ei missään nimessä eläinlääkäriksi "omistajan tuttua", koska juuri se altistaa kaikille huijauksille tms.

    • Kokemusta on!

      MOI!
      Todella kurjaa, että heti ekan heposen kanssa kävi noin! :/
      Todella törkeää käytöstä!!!
      Eläinsuojeluvalvojille kannattaa ilomoittaa, eläinlääkäri ei enää kauan virassaan jatka.
      Mutta muita varoittaisin!
      - Tarkistuta hevosesti kahdesti eri eläinlääkäreillä enne ostoa
      - Koeratsasta hyvin ja syvällisesti
      - Koeratsasta enemmän kuin 4 kertaa
      - Katso käynnin puhtaus, hampaat, hiero jalkoja (jos aristaa, niin kysy miksi!), hiero selkää(jos aristaa, kysy miksi!)
      Näin vältyttäisiin suurimmilta osin näiltä törkeyksiltä! :)

    • Miee vaan

      Voi ei! Toi on tosi törkeetä huijausta. Kamaalaa, menettää oma hevonen, joka on juuri tullut ja sit kaikki on ihan pielessä. Vie ihmeessä poliisille jutusta, jos myyjä kerran ei suosta.

    • -

      törkeää tuollainen ! Mielestäni kannattaisi ehdottomasti kertoa vähintäänkin poliisille, niin saisitte rahanne takaisin. Kamalaa että tällainen vielä ensimmäisenä hevosena. Ikäkin yli 10 vuotta vanhempi ! ohhoh. Itse ilmoittaisin vähintään poliisille vaikka saisinkin rahani takaisin, ettei tuollainen jatku tai toistu !

    • voij eii

      Voi ei! Itselleni kävi vähän samalla tavalla, tosin ei noin pahasti ja hevonen on viellä minulla. Minulta kysyttiin paljon maksoin hevosesta, sitten sanottin että jos häviäisin oikudessa lasku olisi ainakin kolminkertainen. Neuvoivat ottamaan vaan opiksi, koska virheistään oppii. Mutta sinulla on sellainen tilanne että varmasti voittaisit, joten ehdottomasti vie asiaa eteen päin!

    • 1ssu

      tosi törkeetä et ne huijas! ei olis saaneet. jos jokin kuulostaa liian hyvältä ollakseen tosi, se on huijausta. näin minulle on opetettu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1362
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1160
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    Aihe